Takze jsem se rozhodl po sezone udelat zakladni servis sveho teleskopu a hle – objevil jsem pocinajici ryhy jako maji nekteri jiz po nekolika vyjizdkach. Po rozebrani se ukazalo, ze na casti pistnice ktera je stale zasunuta i pri maximalnim vytazeni sedlovky jsou normalne vzadu vymackany valcovy diry. Kouknu tedy dovnitr, do mist kde bych ocekaval kluzny pouzdro jako je ve vidlicich a prekvapeni! Misto normalniho kluznyho pouzdra je tam cosi jako valeckovy lozisko – resp po obvodu je tam asi 12? ocelovejch valecku (na vysku) zasazenejch do plastovy klicky.
Otazka je proc to cinsky soudruh udelal – ze by v prvotnim navrhu cekali ze si clovek bude tocit sedlovkou kolem dokola nepredpokladam:-) prijde mi to, ze chteli neco hodne trvanlivyho ale nejak zapomneli ze sedlovka neni namahana jen axialne ale diky uhlu cca 74st tam dochazi k velkymu mimoosovymu namahani. Na ploskach tech valecku je vzadu tak dost velkej tlak kterej povrchovka nevydrzi, navic pri zasunuti to casto drbne i hranou a proto jsou tam ty podelny ryhy.
Zatim jsem z toho ty valecky vydloubal a jediny co me napada, ze casem az se ta klicka ktera ted pusobi jako klasicky kluzny pouzdro vymacka, tak to nahradit jinym vysoustruzenym pouzdrem. Jaky material je podle vas nejvhodnejsi? Nezkousel jste to uz nekdo? Ocenim vase nadory a pripominky. Picoviny total off budu blokovat:-)