vůle kazety Sram NX 12 na ořechu

11 nepřečtených
  • 100kg

    Je to záměr nebo konstrukční omyl?

    Na Spešlu Stump 2020 mám sadu Sram NX 12. Asi po 1000 km začala kazeta nepříjemně řachtat, po rozebrání je zřejmá výrobní vůle mezi ořechem a kazetou. V té době se otlačily plastové vložky mezi jednotlivými pastorky. 3 jsou snýtované, ostatní volné. Doplnil jsem tenkou podložku a chvíli to vydrželo. Vůle na průměru ořechu je asi 0,5 mm, ale zuby pastorků jsou ještě o poznání menší a zkosené, takže na největším pastorku je radiální úhel vůle půl zubu. I při dotažení kazety je axiální vakl na největším pastorku několik milimetrů. Upozorňuji, že na vnitřních zubech kazety ani na ořechu není patrné opotřebení. Jezdí na tom asi 70 kg. Řadí to i po 5000 km perfektně, ale v terénu bez záběru lítá každý pastorek kazety volně a dohromady to vydává zvuky že to plaší zvěř a chodce.

    Na druhém kole, kde jezdí mých 100 kg, mám Shimano 12 mikrospline, kde takový experiment neaplikovali a po 5000 to zachrastí jen na opravdu ostré překážce.

    0 0
    • novas752  

      Rozdíl průměrů by mohl mít za následek maximálně otlačení ořechu vlivem příliš malých styčných ploch při záběru. U některých kazet Sunrace dochazelo k prokluzovaní stahovacího šroubu v závitu ořechu (aniž by se cokoliv z tohp strhlo), u Sramu jsem se s tím ale nesetkal.

      Jakékoliv viklání samostatných pastorků je způsobeno buď nedostatecným utažením kazety nebo příliš dlouhým ořechem což vede k tomu samému (stahovací šroub sedne na přech a pastorky zůstanou neutažené. Čiliže dotahnout nebo vypodložit a dotáhnout.

      0 0
        MTBIKER doporučuje
        Shimano HG41 kazeta, 8kolečko, stříbrná Skladem > 2 ks

        savings Shimano HG41 kazeta, 8kolečko, stříbrná

        od 354 Kč savings MOC 639 Kč

        SRAM PG-850 kazeta, 8kolečko Skladem 1 kus

        savings SRAM PG-850 kazeta, 8kolečko

        od 579 Kč savings MOC 869 Kč

        SRAM PG-1070 kazeta, 10kolečko Do 5 dní > 2 ks

        savings SRAM PG-1070 kazeta, 10kolečko

        od 1 809 Kč savings MOC 2 899 Kč

      • 100kg  

        Příliš dlouhý ořech to může být, protože kazeta je dotažená na max a je to volné. Je někde návod na dotažení ořechu?

        0 0
        • novas752  

          Pokud se vaklaj pastorky na ořechu, neni třeba dotažení ořechu resp. vymezení vůle ořechu řešit. Aby byl vakl v ořechu slyšet za jízdy, to už by musel být náboj vyjetý na smrt.

          Dotažení HG kazety nějakých 45Nm, ořech zvenčí i závit zlehka máznout vazelínou.

          0 0
          • 100kg  

            Zhruba po 2000 jsem zjistil vakl celého zadního kola, Tak sem utáhl osu, která byla volná, jen maticí ze strany naproti ořechu (ZADNÍ NÁBOJ-Specialized, sealed cartridge bearings, 12×148mm thru-axle, 28h) Kolo je pevné, ale nevím jestli se nepovolilo něco u ořechu. Nenašel jsem žádný nákres této osy a dovnitř jsem si netroufl šťourat.

            0 0
            • novas752  

              Ořech se u těchto nabojů dotahuje zvlášť, levý závit v pravé koncovce náboje, ořech se opírá o osazení na ose v úrovni mezi ořechem a nábojem. Náboj na to osazení dotahuješ z druhé strany pomocí koncovky a kontra pod ní.

              0 0
              • 100kg  

                Mám teda povolit osu s kontramatkou (vlevo) a zkusit dotáhnout ořech? Ten levý závit je přímo na ořechu? Půjde dotáhnout, když doleva má volnoběh.

                0 0
                • Vrci  

                  Pokud se mele kazeta na těle ořechu je to jen cesta ke zničení ložisek jejích přetažením. Pokud se mele celý ořech na náboji, pak to pomůže.

                  0 0
                • novas752  

                  Radši to zanes do servisu.

                  0 0
      • 123J  

        Dejte podložku pod kazetu.

        0 0
    • Tadynikdoneni  

      Měl jsem to stejně. Objevilo se to stejně jako u tebe asi do těch 1000 km. Utahování kazety nepomohlo, tak jsem tam vložil podložku pod kazetu od shimana (tloušťka asi mm) a od té doby je od toho pokoj

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.