• zephyr

    Přemýšlím o novém kole na novou sezonu. Takze to nespecha. Jezdim pro zabavu, zhruba 4000 a pár závodů.

    Zaujaly me predevsim dve kola. A to:

    Granda canyon CF 5.9 + dokoupit lepsí kola (asi ZTR crest)

    http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

    a nebo

    Superior Xp 979 crb 2015

    http://www.superiorbikes.eu/…979-crb.html

    co si o těchto dvou kolech myslíte? Tipy na další kola jen uvítám.

    Díky

    Anketa: Které kolo by jste si vybrali?

    16x
    84%
    0x
    0%
    0 0
    • criss23  

      Na carbon kašli a radši kup nejvyšší řadu al slx.

      U ní vyměň jen ty brzdy za XT, je to lepší volba než základ cf.

      0 0
      • Mysee  

        +1

        Canyon v carbonu taková hitparáda už není. Takže Sup nebo plnou AL SLX.

        0 0
        • madcat  

          Proč Canyon v karbonu není UŽ taková hitparáda? Jakože jejich poměr cena/výkon už není tak dobrej, jako u ostatních kol? Asi to nechápu…

          Jinak mně se ta jejich 5.9 docela zamlouvá, nebyl bych proti. Je tam prostor pro upgrade, to ne že ne, ale na těch mých pár stovek km ročně :))

          0 0
          • Mysee  

            Třeba zrovna tahle nižší řada GC v carbonu se podle mě nevyplatí, bude to těžší než hliník, na kterým budou lepší kola a všechno ostatní.

            A u Canyonu obecně nějaká kola mají skvělej poměr cena/výkon a u některých je to zas o dost horší.

            Nebo vzít 5.9 a vyměnit kola a řazení a kazetu, ale seš na 50 stejně, což ti dá už na 6.9 která je jinde i rámově.

            0 0
            • McBlacky  

              těžší než hliník byly snad jen ty první levný gianty v 26". Od tý doby u stejný značky i levný carbony jsou lehčí nž hlína

              0 0
              • Mysee  

                Rám jo, ale celý kolo ne. 11 v carbonu, 10,8 hlína.

                0 0
            • tomxxx  

              Pro rok 2015 mi přijde hodně super cena výkon u SL 7.9, je to taková zlevněná verze SLX 9.9 a až na záplety, které nejsou vyloženě špatný, jen by to chtělo ještě lehčí, je to suprově osazený.

              0 0
              • Tina  

                Za mňa cenovo a kvalitatívne najlepšie osadený model.

                0 0
              • zephyr  

                mas pravdu ze 7.9 je za tu cenu vyborna. zajimalo by me za kolik by se daly ty zapletene kola prodat. na kupkole je prodavaji za 12k. nevim zda by o ne byl zajem nebo ne. pak bych koupil cresty a dostal se za zhruba 65 tisic na vahu 10kg.

                0 0
                • Rubi  

                  neni nic snazsiho nez soupnout inzerat ze budes mit tyto kola k prodeji s cenou jakou si predstavujes a s jakou se to rychle proda na bazar a sledovat kolik bude zajemcu

                  0 0
                • jonti  

                  Myslim, ze 6000 za ne dostanes, o moc vic ne.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    za DT 1700 spline ? to je docela optimistický. Osobně bych to přepletl na ZTR ráfky a hotovo

                    0 0
                    • maajkee  

                      +1 nebo wtb :)

                      0 0
                    • JakeF  

                      28 děr a přímý dráty… Pokud náhodou nesedí ERD, tak to bude strašnej opruz… Navíc i tak, 29er kola na ZTR a 28 zeslabovanejch kulatejch drátech, to nechceš :).

                      0 0
                      • McBlacky  

                        musíš sehnat samozřejmě ráfek kde ti to sedí. To se dá, na výšku je celkem standartní.

                        Na 28drátech se jezdit dá, ne každý to bude mít na top závodění, plochý by tomu pomohly výrazně – na tom závodí Hofi třeba.

                        co jinýho s těma kolama chceš dělat :/ prodávat to je nesmysl, víc jak 5 za to nikdo nedá.

                        0 0
                        • Rubi  

                          a myslis ze takove bastleni na 28 dratech smysl ma?

                          0 0
                          • McBlacky  

                            výměna ráfku není bastlení. A jak píšu, od nás z teamu jezdí Hofi na 28D a nejezdí špatně -tzn, nešetří materiál-

                            0 0
                            • JakeF  

                              A Hofi měnil dráty nebo tam vyšly původní? Pokud vyjdou, tak to je ještě fajn… Ale zase moc zabrat těm kolům myslím nedává.

                              0 0
                              • McBlacky  

                                původní. Jasně, že nejezdí nějaký vraždy, na to HT závodní ani není kromě poháru v XC, ale v rámci závodů jede co to dá, což většina lidí mimo závod nedělá, protože na to kolo dávají alespon trochu pozor, líp si vybereš stopu atd.

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Tak když je vyzkoušený, že vyjdou dráty, pak to smysl má, to je pravda… Já rovnou počítal, že tam bude dalších cca 1500 za nový dráty, protože často to nevyjde.

                                  0 0
                            • Rubi  

                              tak pokud sednou draty, tak se to da jeste prezit, s tim jsem nepocital, kazdopadne crest je uz tak mekky a navic s 28dratama, no nevim nevim

                              0 0
                              • bimjeam  

                                29 palcov , Crest, 28 drátov , zoslabované dráty…

                                Pre 60kg osobu možno ok, ale viem si živo predstaviť ako sa to bude krútiť

                                0 0
                                • tomxxx  

                                  To už je možná lepší koupit lehčí ráfek od DT, než cresty…

                                  0 0
                        • JakeF  

                          Já bych to prodal… I kdyby sedlo ERD, tak dáš 4ku za nový ráfky, plus něco za práci a ještě bude možná problém ty 28d ZTR sehnat. Nový DT350+Competi­tion/Sapim Race+ZTR budou někde kolem 11? A budeš to mít na klasice 32d s normálníma drátama… Ale je otázka, za kolik se reálně prodaj, pokud fakt 5, tak je to dost smutný, kdyby za těch 6, tak už to vyjde skoro nastejno.

                          0 0
                          • tomxxx  

                            Nwm no, záleží kolik dotyčnej váží, ale osobně si myslim, že 4 dráty navíc tě nijak extrémně nespasej. Ty kulatý dráty jsou horší, ale DT to dělá celkem rozumně, seslabovaný je to max na 1,8, což je ještě dobrý. Navíc když chceš přimý dráty, tak nwm jestli to vůbec se 32 drátama jde.

                            0 0
                            • JakeF  

                              Jde, pokud se nepletu, mám takhle zapletený zadní kolo na pevňáku, ale nechce se mi jít kouknout :D.

                              0 0
                • figur  

                  Ty záplety nejeté,sundané z nového Grand Canyon CF SL 7.9 bych za 5000,–Kč bral. Když budou k mání, ozvi se na e-mail.

                  0 0
                  • Mysee  

                    Záplety co stojej 10–12 dát za 50 % nejetý, jen sundaný? :D Já je teda za 5 prodával po roce jetý a nový majitel se netvářil, že by to bylo moc peněz.

                    0 0
      • zephyr  

        Hlinikova alternativa pro me neni zajimava. Vidlici Reba povazuji za dostatecnou a kola taky nejsou podle mych predstav. Radeji bych si predstavoval karbonovy ram, slusnou vidlici a poradne kola. Sadu bych bral klidne i deore.

        0 0
        • bimjeam  

          Ak si jazdil Rebu dual air alebo Foxu, tak by som si tú rebu solo air ešte premyslel

          0 0
          • maajkee  

            S tou Rebou to jako proč? Solo-air má zrovna tak dvě komory, akorát se vzduch porpouští do obou stejně, na dual airu stejně 90% lidí vozilo tlaky stejný.

            Já vozím Rebu 2013 solair a jsem s ní nadmíru spokojený co se citlivosti týče. Vozil jsem i dual air.

            0 0
            • McBlacky  

              ale pro ty co si uměli dual nastavit je solo krok zpět. Prošlo mi doma rukou 5 dualů sidy a reby a všechny byly o level lepší než reba solo 2014

              0 0
            • JakeF  

              Nový modely RS nemaj problém podle mě ani tak tím, že jsou solo-air, to stejně většina lidí neřeší… Ale jsou naprosto směšně lineární, takže buď lítáš po dorazech anebo foukáš tlak jak XC závodníci přes 10 lety.

              0 0
              • McBlacky  

                to je jedna věc, ale druhá je i špatná práce se zdvihem. Když trochu letíš, tak to je zatlučený až běda :( snížíš kompresní tlumení a nepomůžeš si protože to začně navíc nepěkně kopat.

                Ono to jasně souvisí s tou linearitou, ale ne všechny linearní vidle jsou tahle zabitý (Manitou v XC třeba)

                0 0
                • JakeF  

                  Tohle ale nevyřeší dual-air, ale lepší tlumení, hlavně s HSE. Solo-air Pike je toho jasným důkazem.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    nj jenže na nízkým zdvihu to z toho nevykouzlíš :/

                    dokurvit to a pak slavnostně přijít s daleko složitějším řešením aby to vubec fungovalo jako dřív to je trochu inovace za každou cenu.

                    0 0
                    • JakeF  

                      U nízkejch zdvihů zase není potřeba mít komplet tlumič jako Pike, hodně by pomohlo už jenom zvýšit progresivitu. A někde jsem čet, že u RS1 už to jde jednoduše jako u Piku pomocí bottomless tokenů, takže pokud se to dostane i do Reby a SIDa, tak by to mělo být z velký části řešení problému…

                      EDIT: Tak by to u Reby a SIDa jít mělo .

                      0 0
                      • scalar  

                        Já jsem se s novou Rebou taky nějak nepotkal, tak se na má kola stěhují Maruny.

                        Nemáte někdo vyzkoušené modely 2015 (Marzocchi 320 LCR)?

                        0 0
              • maajkee  

                Ona ta linearita třeba mně vůbec nevadí, možná naopak. Konečně dokážu využít celej zdivh, s čímž jsem měl u starších Reb trochu problém. Záleží na co to člověk chce. Já nikde zběsile neskáču, naopak ocením, že prostě pěkně žehlí.

                0 0
                • JakeF  

                  Jasný, každýmu to vyhovuje jinak… To je právě fajn na bottomless tokenech, že je to jednoduše vyměnitelný a nepotřebuješ speciální nářadí.

                  0 0
              • Rubi  

                +1 dnesni reba a sid maji otresny chod…

                0 0
            • bimjeam  

              Hlavný problém je tá nechutná linearita. Po rokoch odjazdených na dual-air rebe a foxe to proste nie je ono.

              Na dual-air-e som dal +10 PSI do negatívky a bolo to citlivé.

              Plus nové reby majú dla mňa podviživené púzdra. Po mesiaci (1000km) šla vidla na relamáciu a to som na tom žiadne peklá nejazdil

              0 0
              • maajkee  

                Nechutná pro tebe. Každý má jiný priority. Mně rozhodně nová Reba nijak neomezuje a nepříjde mi nefunkční. Jsem teda hovno jezdec, jel jsem letos dva maratony, pár xc místních hnojáků, jezdím trailíky v železkách na chalupě a všude mi chod Reba vyhovoval. Na starší Rebě jsem musel nastavovat sag vždycky minimálně 30% aby se vůbec někdy dostala na doraz.

                0 0
                • bimjeam  

                  nevravím, že je to zlá a nefunkčná vidlica, len sa správa inak ako staršie reby.

                  0 0
              • Chlebovnik  

                A nedá se ta linearita řešit nějak ve stylu „tokenů“ jako se dávají do Piku?

                0 0
          • zephyr  

            jezdim stereho epicona, takze cokoliv na techto kolech bude pro me velka zmena k lepsimu

            0 0
        • zephyr  

          Ahoj, ja porad vybiram a premyslim trochu i nad stavbou. Jak jsem avizoval, vubec by mi nevadila sada deore, ale hlavne at mam dobrou vidlici kola a slusnejsi ram. S nakupem samostatneho ramu je asi nejvetsi problem, moc jsem jich na intenretu nenasel. Premyslel jsem tedy proto i nad cinou, ale nevim. Jake mate zkusenosti? Obzvlast nevim zda se to vyplati s ohledem na soucasny kurz dolaru.

          Sepsal jsem si to na papir a vypada to velmi zajimave (ceny i vahy jsou pouze orientacni). Cele kolo asi v takovem setupu za podobnou cenu nesezenu co? Diky za dalsi rady a napady

          0 0
    • jonti  

      Podle me vyborne kolo za super penize

      http://mtbs.cz/…ike-technika?…

      0 0
      • scalar  

        Cobalty a zadní stavba 450mm?

        0 0
        • maajkee  

          Od kdy ty řešíš délku zadní stavby? Co vím, tak jsi vždycky říkal, že se to přeceňuje :)

          0 0
          • scalar  

            To jsme mluvil o milimetrech, ne o centimetrech…

            0 0
            • scalar  

              Raději upřesním, ať to zase za půl roku někde nedáváš vytržené z kontextu, jak máš ve zvyku.

              Je vcelku jedno, jestli u levného hliníku na běžné ježdění má zadní stavba o pár milimetrů více nebo méně. Ale u závodně laděného karbonového TOP modelu bych zadní stavbu přes 440 nechtěl.

              0 0
              • Rubi  

                epic s presmykem ma 448mm a ze by to bylo naprd se mi teda nezda… mozna ti kratsi stavba pomuze v zavrenych tockach na xc okruhu, ale ruku na srdce, stejne te vic brzdi vlastni technika a hlava nez delka zadni stavby…

                0 0
        • Tina  

          To je moc aj na fulla. Jedine, že by to bolo pre dvojmetrového dlháňa.

          0 0
          • maajkee  

            Já se musím přiznat, že časem si říkám, že ta délka zadní stavby se opravdu asi dost přeceňuje. Jezdil jsem jak 435, tak 445 a teď momentálně na full 29 mám 450mm a nějak už jsem asi otupělej, ale rozdíl mi nepříjde extra zásadní. Největší rezervy jsou spíš v technice jízdy :)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • jonti  

            Ja mam jen 187 cm a na kratkou stavbu Specialized jsem si zvykal o dost delsi dobu, nez na 445mm dlouhou stavbu cinskeho karbonu nebo 465 mm Giantu Anthem. Jezdim ale predevsim maratony a tam se „tankovitost“ kola docela hodi.

            0 0
            • Tina  

              Je to individuálne. Záleží aj od terénu aký jazdíš. Na maratóny a dlhé a rýchle šlapavé úseky je dlhšia zadná stavba bez problémov a lepšie drží stopu. Samozrejme rozmer zadnej stavby je iba jedna z hodnôt, ktorá ovplyvňuje obratnosť bajku. Treba brať do úvahy minimálne ešte uhol hlavovky, trail vidlice a aj celkový rozvor kolies.

              Ja iba porovnávam ako sme všetci v minulosti jazdili 26" bajky so stavbou 420 – 425mm a nikomu to nebolo krátke. Prvé 29ers čo som skúšala mňa osobne hodne nepríjemne prekvapili. Pretože som sa naozaj cítila ako šoférka autobusu. Bajk síce spoľahlivo prešiel všetky prekážky ako tank, ale zatáčanie a zrýchľovanie bola tragédia. Moderné high-end 29ers sú však už naozaj niekde inde aj v obratnosti. Osobne si myslím, že asi najlepšie majú zvládnutú geo u Spešlu, BMC, Scottu a najnovšie aj u C-dalu. Chystám si požičať testovačku FSi a vážne saobávam, že budem nadšená. A ako veľká propagátorka 650b sa nehanbím priznať, že sa v blízkej budúcnosti chystám na stavbu slušného závodného 29er (zimáka Werk Comp, ktorý už vlastním nepočítam).

              0 0
              • Radovan84  

                Tina-Tak až se rozhodneš pro 29" tak dej vědět.Rámovku od Scotta od tebe vezmu :)

                0 0
                • Radovan84  

                  Jinak pro zakladatele sem dnes shodou okolností koukal na stránky Bergamont a taky bych si uměl vybrat.Nejezdí to tady a to se počítá.Navíc jsou fakt ty rámy pěkný.

                  0 0
                • Tina  

                  Ja som rozhodnutá :) Ak máš vážny záujem napíš mi e-mail ;)

                  0 0
        • zephyr  

          hlavne to jsou nejake stare cobalty ne? pisou ze to jsou 1, ale na internetu maji jen typy 11, 2 a nebo 3

          0 0
          • bimjeam  

            Práveže úplne nové (pravdepodobne zatiaľ len) OEM entry-level záplety rady cobalt

            0 0
    • Honzanakole  

      Co třeba něco takového.

      http://www.radon-bikes.de/…k-sin-29–80/

      Jen tak někdo ho v Čechách určitě nemá.

      0 0
      • Azmir  

        Hehe no myslím, že čím víc toho tady přibyde, tím víc to zakladetele ještě zmate. Já sám bych nevěděl co si vybrat, canyon, radon, sup, všichni vypadají za ty peníze dobře osazeni, liší se pouze v drobnostech.

        Zvážil bych asi rámy, jejich geometrie co by tak vyhovovalo nejvíc, co vyjde nejlevněji a pak v excelu si do tabulky porovnat jednotlivé komponenty a uvidíš co z toho vzejde.

        0 0
        • zephyr  

          prave naopak, cim vic pribyde, tim budu radsi. jak jsem psal, na kolo nespecham a chci si ho poridit zhruba na brezen. zimu jeste odjezdim na starem kole.

          tabulku v excelu si mozna udelam no. ale jestli to bude na slx, nebo xt me zas tak netrapi. radsi bych chtel co nejlepsi ram, slusnou vidli, ktere jsou na techto kolech asi vsechny a poradne zaplatene kola. to je asi nejveetsi kamen urazu.

          skoda ze samostatne ramy byvaji tak drahe, jiank bych asi zvazil i stavbu.

          0 0
    • SOBYS  

      Zkus se podívat na Bradsky.cz, mají tam dobrý ceny na Treky 2014. Není tam vidět, jaký velikosti jsou skladem, ale to se dá domluvit po telefonu.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • tomxxx  

      Canyon 5.9 mi evokuje něco jako – karbon za každou cenu. Když karbon, tak aspoň 6.9 nebo 7.9. Supa nevim za kolik seženeš, ale za katalogovou cenu supa máš canyona 7.9 a ještě ti zbyde na výměnu drátů a ráfků, když budeš chtít gramařit. Náby na canyonu budou nějaká obdoba DT 350, takže naprosto dostačující a kvalitní věc. Navíc sup je na můj vkus moc dlouhej.

      0 0
      • madcat  

        Proč „karbon za každou cenu“? No a co? Prostě nabízejí slušnej základ, a kdo bude chtít, tak si postupně nedostačující komponenty vymění za lepší. Osobně bych to ale klidně nechal jak je, a až kdyby něco vyloženě vadilo, tak bych upgradoval (asi kola, o těch se tu tak nějak nejčastějš píše, že nejsou bůhví co…).

        A co jsem se bavil s Tomášem z Canyonu, tak rozdíl v pohodlí mezi AL SLX a CF 5.9 je znatelnej, takže kdo nechce tvrdší kozu z hliníku, tak za drobnou úlitbu ve vybavení má pohodlnější rám.

        0 0
        • Chlebovnik  

          Slušný základ? Jenže základem je rám a ten je u 5.9 (bohužel) jiný než u vyšších Canyonů. A ty hliníkové koncovky (patrně vlepované) u mě prostě nevzbuzují zrovna důvěru.

          0 0
          • tomxxx  

            Přesně, prostě se mi nelíbí, že je to stejnej rám jako SL, jen hliníkový koncovky, aby vážil víc. Vylepšovat 5.9 by mě nebavilo, protože ve výsledku bys tam nakoupil věci jako na 7.9 nebo 6.9, stálo by to víc a měl bys horší rám.

            0 0
          • bradek  

            Může tohle někdo rozvést ? Potřeboval bych na něm často měnit zadní kolo, takže časté šroubovaní zadní osy, vydrží to bez problémů ?

            0 0
    • analytic  

      Za sebe některý model Canyon. O tvé budoucí spokojenosti jsem přesvědčen. Ještě se podívej u této značky i do světa fullů (Nerve – i sem se vejdeš cenovým limitem – ale to je mimo tvou otázku …, )

      0 0
    • Deadlift  

      Pokud jsi z okolí Ostravy, tak v Specialized concept storu mají krásného stumpjumpera v XL ze 45 000 Kč. Váženo 10,7 kg. Je to výprodej z loňska. Byl jsem se na něj dívat, ale nakonec vybral fulla:o)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.