Ahoj vsem, porizuju si novy kolo a padl jsem na tohle:
http://www.bikesport.cz/…d.-2010_1920
Nejsem uplne vzdelanej, takze budu rad za kazdej nazor.
Ahoj vsem, porizuju si novy kolo a padl jsem na tohle:
http://www.bikesport.cz/…d.-2010_1920
Nejsem uplne vzdelanej, takze budu rad za kazdej nazor.
Za 100 litrů je to teda nic moc a těžký…
S tim těžký jsem to přepísk ale za ty prachy bych určitě nestavěl kolo na noname rámu ale na nějakym pořádnym značkovym…
roude, zkus zakladateli pomoct, a navrhni mu sestavu HT za 100 tis. Sám jsem zvědav, co dáš dokupy a u koho to seženeš, když tvrdíš, že bikesport je drahej a těžkej. Se ukaž!
za 100 klacků neni problém postavit ani fulla pod deset kilo viz třeba můj scalpel jde jen o to co si vybere za rám rozpočet má suprovej…
postav mi konkrétní kolo HT na kompletu XX s WorldCup vidlicí. Tvůj Scalpel je na XTR. Je to sice moc dobrý kolo, ale XX je prostě jinde. Už jsi to zkoušel?
si ze mě děláš srandu ? S rozpočtem 100litrů ? dyť blbá WC vidle se dá dneska sehnat okolo deseti litrů nejvíc se prodraží sada xx otázkou je jak a za kolik ji seženeš… jinak si myslim že je pro něj sada XX uplně k prdu viz debata dole…
Já si teda dovolím tvrdit, že XX je proti X.0 docela šrot. IMHO X.0 řadí přesněji a rychleji.
Postavit takový bike za 100K opravdu není problém… Napiš si do kterýhokoliv eshopu a majitel se přetrhne udělat ti nabídku, koneckonců 100K už je kšeft !
Já chápu, že tě štve, že se tady polemizuje o tvým biku :-)
No nevim, ale dat 100t za HT a navic nejaky noname:(
Tak konečně někdo, kdo má opravdu problém :-D
Za sto litrů bych si rozhodně nevybíral něco na co jsem náhodou narazil, ale pořídil si bajk, který opravdu, ale opravdu chci – tedy vše přesně dle mého gusta – no a v tom ti chlape nikdo asi moc neporadí. Spíš napiš jakou značku bys chtěl, co bys tam (kromě sady) chtěl mít za komponenty atd.
Jednu věc vím jistě – to z odkazu bych si teda nekoupil v žádném případě.
No jo jsem odhalen :-) Ze zkusenosti vim, ze nejlip mi poradi lidi, ketry to nedelaj jako kseft a ktery to bavi. V tomhle jsem pokornej a klidne si necham i nadavat.
Kolo chci poradny, protoze mi prijde jako nesmysl vyhodit za neco 30 tis a za pul roku resit, ze chci uz neco jinyho, protoze uz budu dovzdelanej. Limit bych si predstavoval spis tak 60–70, ale nebranim se dat vic, kdyz to bude mit smysl.
A teď na nějakym kole vůbec jezdíš? Protože jestli ne, tak bych asi nejdřív zjistil co přesně od biku očekávam než bych za něj vyhodil 100 klacků.
proc si myslis ze kdyz das za kolo kilo, tak budes spokojeny a nebudes chti neco jinyho??
Přesně tak, částka nic neřeší. Třeba koupí HT a pak zjistí, že měl vzít fulla. Nebo rovnou vezme fulla a zjistí, že vlastně HT by bylo lepší.
no vzhledem k tomu, že se ptaš zde na foru na takovou věc ohledně takoveho kola, tak usuzuji že tomu tak uplně nejlíp nerozumíš a potom nechapu na co ti takove kolo bude…
K tve otazce: myslím že je to slušny bike, ale moc se mi nelíbí designově a hlavně ten rám nebude až takova sláva. kola s XX s pořádnym rámem vetšinou stojí podstatně víc. no nekde to ošulit museli… myslím že by ti bike na X:0 stačil bohatě a s nějakym pořádným ramem to stejně bude i lepší. toť můj názor
JJ diky
Oprvdu diky. Uz jsem to zkouknul a s tim rame mas pravdu na 110%.
není zaco. snažil jsem lidsky poradit. podle by jsi měl vzit spis tu X:0 pač ta vydrží více než XX. je o par desitek gramů těžší což je fuk, ale odvděčí se ti přesností a spolehlivosti za všech podmínek a na dlouho. a za to co ušetříš mužeš tunit jine komponenty. s tvým rozpočtem se dostaneš po 9 kilo bez problému.
není problém.
co takhle originální design přesně podle tvých představ?
To je presne duvod proc se ptam tady. Ty bys vedel o necem. Rad bych dal min, protoze kola budou dve, ale to druhy nemusi bejt tak dobry :-) Klidne ostre do me. Ja to snesu. Proste jsem se sam hodil do vody.
za cca 75.000 by byl originální rám s vidlí REBA XX, výbavou X.9, karbonovými komponenty a crossmaxy
Ale jo, pokud jezdi s kolotocema, tak by to urcite nebyla spatna volba.
design je jeho volba, to má jezdit na meridě? nic proti…
a s prodoli si urcite pomuze vid?:)))
samozřejmě
vtipalek kazdym coulem:)
třeba kola s mým designem jsou pouze 2 na světě, kolik je merid?
kdyz si koupis karbon.meridu, nechas ji hodit do airbrushe, tak mas daleko lepsi ram a taky ve svym designu:)
třeba kola s mým designem jsou pouze 2 na světě, kolik je merid?
Hmmm. to je skutečně cenný unikát ! Chceme víc rámů AXMAN v neotřelém a stylovém designu…
to že máš vlastní barvičky neznamená že to kolo je lepší než konkurence…
pro mě ano, proto jsem si zvolil tuto značku…
no dobře, ale to ti udělá Spyder, Bikehazard a určitě spousta dalších, vzhledem k ceně v podstatě za pár kaček
tak, ale já mám krám od baráku 5 minut chůze, tož asi tak…
možná jsou na prodej ještě loňský speciály za 55.000
ale to je spíše jen tak pro inspiraci
za ty peníze jsou tam ale nový galusky tufo na remerxech
ještě jiný design, zaujal Tě?
za prodoli bych 100 litrů taky nedal…
Tojo, nechat si dělat kolo v reklamce :-))
Osobně bych volil něco se sympatickou značkou a pěkným designem, v těchto cenách už se na každou kačku nekouká.
já bych kouknul po vrchních řadách treku nebo giantu budou to špičkový kola…
Uz jsem koukal.
Určitě chce pán HT? Nevím, za tyhle prachy bych bral hardtaila jenom k závodení…
Koupit tohle je IMHO kravina, když to nakoupíš po dílech, dostaneš se na lepší cenu. Smontovat si to můžeš sám.
hele, já na tom kole jezdim, Tak někdy napiš, stav se a můžeš si ho vyzkoušet. Je to samozřejmě paráda. A navíc informace pro ty znalce karbonových rámů. Tenhle rám se dělá ve stejný fabrice a na stejných strojích jako Spešl, nebo třeba Kellys, Orbea, apod. Dokonce je ze stejných vláken a pryskyřice. Jak to vím je fuk, ale věřte tomu, je to tvrdá realita trhu. Rozhodně tahle čínská fabrika umí s karbonem dělat nejlíp na světě.
Většina carbon rámů pochází ze stejný fabriky, to není žádná novinka…
To ze je ze stejny fabriky neznamena nic. Od pohledu vypada na cinsky noname ram, ktery muzes koupit z ebaye tak za 7000,–. Spatny byt nemusi, ale kdyz bych chtel dat za HT 100 litru, tak radsi neco co proslo vyvojem u producenta se zkusenostma.
Karbonový rámy Orbea jsou made in Spain, žádnej thaiwan jako Specialized a jim podobný…
A má to nějaký význam kromě toho, že v Asii jich vyrobí milionkrát tolik a tím pádem to i mnohem líp umí??
to nevadí, ja by som tých španielov nepodceňoval. je dosť možné že sa dokážu kvalitou priblížiť alebo vyrovnať špičkovým produktom z tajvanu.
Mají vlastní vývoj, výrobu a zkušebnu. Komplet celý proces v jednom středisku. TQM – total quality management (pokud vám něco tento pojem říká). Orbea stanovuje parametry pro bezpečnost výrobků v cyklistice pro EU z nichž vychází normy… Jako jeden z mála výrobců poskytuje doživotní záruku na své carbonové rámy…
Pár foto:
ten rám síce vyzerá jak keby ho cez siestu zabudli položený na zemi a potom ho prešiel vysokozdvižný vozík, ale vzhľad nejazdí.
kľudne to môže byť tuhý a ľahký rám, na ktorom sa dá postaviť pekný závoďák.
Ale upřímně – koupil by sis ho – tu spodní trubku bych nepřekousl, i kdyby to byl nejlepší rám na světě.
určite ne…8o)
určite ne…8o)
Fakt to vypadaá jako nějaká ďábelská kreatura
Teda vypadá to divně, hlavně když je to takhle jenom rám. Ale popravdě něco se mi na tom líbí a rozhodně bych neměl problém si něco takového koupit. Třeba oproti Alu rámu od Orbey vypadá podstatně líp… Ale ta cena 40 případně 50k za rám je trochu brutal…
Tak mně 40 za rám s vývojem a ne z katalogu přijde jako docela přijatelná cena, v tom bych zase problém neviděl – nelíbí se mi na něm to zalomení spodní trubky, jinak je ten rám povedený – třeba hlava a oblast spojení sedlovky a horní trubky se mi líbí velice.
Super je taky patentovaný Direct cable routing, vyvinuli to ve spojení s Gore – výrobce lanek a bovdenů. Ta hladkost řazení je fakt paráda a navíc jako bonus nulový zašpinění lanek. Prostě závodní rám. A těkovejch vychytávek je více. Ten rám je fakt vymakanej do posledního detailu.
DCR – lanko je celé zakryté a vedené ve speciálním bovdenu, zde přechod z klasiky na tento menší bovden který je ovšem i v tom větším. Lanko vede co nejrovněji – fakt to řadí dost lehce oproti klasice.
Zas to nepřeháněj – to krytí v místě kde není klasický bovden není nic až tak zvláštního a ojedinělého.
Není – však se taky nabízí přímo sety pro normální rámy, ale tehle je o kus dál – viz celá cesta lanka.
Gore Ride On
není lepší vedení uvnitř řámu? Dřív se to tak dělalo hlavně na silničkách
Může být, podle toho jak je to vevnitř udělaný.
Největší zvěrstvo je na XC vedení holých lanek pod spodní rámovou trubkou. To je pak maras.
Vedení lanek po spodní trubce je OK a funguje naprosto srovnatelně, ne li lépe, než po horní – to, že se rychleji zanese, je pouze pověra.
souhlas
Taky jsem to tak kdysi měl, a nebyl žádný problém. I k zadní brzdě.
Lanko vede co nejrovněji… Ti nevím, ale ten bovden je tedy slušně ohnutý, takový mega záhyb není u klasiky nutný. Natož u dolního vedení, s křížením. Tam uděláš z bovdenu u řidítek pozvolný oblouk.
Bovder Gore RideOn – můžeš dát na každý rám, hodně stará technologii, ale Orbea s tím nemá nic společného, prostě to jen použila, na stjném principu funguje Nokon i I-Link
Tak jasně, ty peníze odpovídají kvalitě toho rámu. A taky bych s tím neměl problém, kdybych na to měl. Akorát sem to asi moc vztáhnul na sebe a průměrné lidi kteří na to nemají nebo by to investovali jinam. Jinak řešení té hlavovky mi příjde perfektní, u té sedlovky je to zvláštní a to zalomení vypadá zajímavě. Klidně bych si ho pořídil.
S těmi financemi je to dost relativní – taky jsem měl období, kdy jsem si říkal že kolo za 30tis je zbytečnost a že bych si nikdy nekoupil HT rám za 10tis – no a loni jsem si koupil rámovou sadu na silničku za 2× tolik – je to teda jen levný karbon sekaný jak cvičky, ale mám z něj radost.
Levný karbon sekaný jak cvičky může taky znamenat – vyvinuto, odzkoušeno, časem prověřeno (počty reklamací), takže naprosto OK!
no veď som som písal, že napriek tomu že to je zo španielska, tie rámy nemusia byť zlé. posudzovať kvalitu výrobku podľa miesta kde bol vyrobený, je trochu mimo.
Který český biker se mihne ve videu? :-)
Cituji z tohoto zdroje „Orbea – Orbea is one of the two large Spanish bicycle manufacturers. It is sort of like Spain's version of Trek or Schwinn. Bikes are produced in Spain and Asia. High-end carbon frames are made in Asia and „finished“ (i.e., painted) in Spain.“.
tak predsa tajvan? no, tie vlákna na hlavovej trubke vyzerajú nejaké pokrčené. španielom by sa to ešte odpustiť dalo, ale na tajvane by sa to stávať nemalo…
But unlike many bike makers who are content to tweak stock factory frames, Orbea does all of its carbon fiber frame design, engineering and prototyping in-house. It builds its own molds for new frames and assembles several dozen prototypes before handing off manufacturing instructions to China.
„We need to keep and develop our own knowledge of composites and carbon fiber, and then to find someone who can work with us to build what we want them to build,“ Joseba Arizaga (Orbea's marketing manager) said. „We make the molds, the first frames, everything here in Orbea. Then, when we are ready to do mass production, we send the instructions to Asia.“
aha, takže ne tajvan, ale čína. tak potom ok.
A jak si myslis, ze to dela Giant, Specialized, Scott a dalsi proflakly znacky? Uplne stejne, chlubej se vyvojem doma, ale vyrabi na dalnym vychode, aby se udrzely konkurence schopny. Samozrejme kazda znacka ti bude cpat, proc je jejich reseni ramu to nejlepsi (viz. treba to tvoje vedeni lanek) a proc mas koupit prave ten jejich ram/kolo. To je marketing: pocity hladsiho razeni, vetsi tuhosti,… jsou normalni placebo efekt na zaklade nakrmeni zakaznika dostatecnym mnozstvim chytrejch kecu… Ve vysledku je jedno, jestli jezdis Scalea, Stumpjumpera nebo prave Almu, rozhodujou nohy… :D
hehe, s tím giantem rána trochu vedle, nemyslíš?:-)))
proc myslis?
Protoze Giant je Taiwanska znacka (mimochodem nejsou to spatny kola a to doklada, ze i kdyz si Evropani/USAci rezou pod sebou vetev, presouvanim veskery vyroby do Asie, tak na kvalitu to vliv nema), ale myslel jsem Treka. :)
no hlavně giant vlastní největší fabriku na rámy na světě. a dělá rámy pro věhlasné značky a velká část rámů pochází z dílen giantu. třeba některé spešly (tady je zajímavé že část spešlu vlastní merida a stejěně si nechávají dělat rámy u giantu) nebo trek atd. hlavně jsem chtěl říct, že se obávám ale pokud někdo stojí na špici technologií tak to bude giant, protože jedině oni mají tolik možnosí masové výroby (která ten vývoj zaplatí). nechci však žádným způsobem snižovat technologické zdatnosti ostatních top výrobců rámů:-)
z5 k tý meridě je to dáno tím že dodatečně koupila podíl u spešlu ( dnes už většinovej )
Giant dělá rámy pro Trek :-)
Napadají mě dvě možnosti:
buď neumíš anglicky
nebo si myslíš, že China leží kousek od Mardiru.
… jinak si tenhle příspěvek „na obranu výroby ve Španělsku“ fakt nedokážu vysvětlit??
kola jsou made in Spain, ve španělsku je nabarví a sestaví. Ale rám dělají v číně. Ovšem prototypy a vývoj jede ve španělsku, to je pravda. Sere mě to stejně jako tebe, ale nic s tím neuděláme.
Při možnosti investovat tolik si především rozmysli, jestli by nebylo lepší vzít nějakého chrtího fulla. Za tyhle prachy se dostaneš pod 10kg i s tím chrtím fullem.
jelikoz podle toho co pises bych rekl, ze tomu moc nerozumis – to neni zadna ostuda, prtze chces do toho dat kilko, zrejme rozumis jinym vecem, ktery ti vydelaj… a proto byt tebou si nejdriv ujasnim, co chci full nebo HT, proc zrovna nutne sadu XX atd. atd.
osobne za ty penize se da postavit velice slusnej full! nebo hodne libovy HT… jsme zase u toho – jelikoz prakticky nevis co je dobry, co ne, co by ti vyhovovalo, tak bych nejspis volil full, HT je hezka vec, ale pohodli fullu je podle me k nezaplaceni, pokud nejsi zavodnik…
Začal bych u toho že by nám měl říct co s tim vlastně hodlá jezdit a jakym stylem aby se dalo určit zda bude lepší HT či FULL (případně jakej full) a od toho začít odvíjet další ladění…
jelikoz tomu moc nerozumi, troufam si rict ze by mu stacila i obyc. X.9ka…
souhlas XX akorát stavbu hrozně prodraží…
Nebo si tu dělá blázny, za 100 litru si necham složit super kolo a neřešim to tady.
počkáme na zadání od zakladatele a pak mu sestavíme konkrétní kolo. Jedno udělá roud, hnoj, scret. A taky já. Fakt by mě zajímalo, co mu namixujete za 100ku. Jinak ještě od toho dvojpřevodníku bych ho neodrazoval. Je to fakt skvělý, a příští rok na tom pojede i Shimano a Sram X-7.
Pro nás hobíky je dvouplacka fajn ale zeptej se co na to závodníci :O( a to kolo ti rád sestavim nepochopim jak může někdo vrazit 100litrů do nákýho noname kola :O(
ale to neni noname kolo, jen na tom není napis. Já chci funkci, tuhý spolehlivý rám, a nechci platit 30 tis navíc za nápis známýho „výrobce-kompletaře“ Kromě toho karbon do 18tisíc, kdo u nás to prodává se zárukou.? Bikesport ano, znáš další?
karbonů do 20 se prodává spousta spíš mi ukaž shop kterej je prodává bez záruky xD xD xD
pošli mi konkrétní odkaz na nějaký eshop. Jinak ta záruka to bylo na nějaký tenn příspěvek, že karbon z Ebaye za 7tis. Uplatni na to záruku..
nebo víš co, tohle nemá smysl, to by bylo nekonečný. Jakej rám by sis vybral ty. HTčko. Bez ohledu na finance. Co bys koupil a kde. ??
Titanový Marin – to je aspoň hezký kolo :-)
Dobře tak budu se držet při zemi a začal bych třeba tímhle : http://www.bikedream.cz/index.php…
Proč se ostýchat, do limitu se vleze i rám za 2× tolik.
šetřím abych moh nahodit tu sadu XX bez mí bych volil určo jinak (jinak rámů do 20je prostě kotel jen si vybrat) ale ta sada krom toho že to neni zas takovej zázrak tak stojí pořád kotel…
Teď jde jen o to přesvědčit ho, že kupovat si 2×10 bude pro něj nevýhodné.
nemám ozkoušeno 2×10(co se výdrže týče) ale co se výdajů za údržbu týče rozhodně to levnější nebude :O(
Jsem myslel spíše nevýhodné s ohledem na běžné používání – závodit asi nebude a pro normálního hobíka s podprůměrnou fyzičkou mi přijde klasika 3×9 vhodnější. Navíc bych při stavbě podobného kola rozhodně využil barevné možnosti u XO
já jsem to myslel z pohledu údržby ale určo bych radši šel taky do X0 než XX
Já se třeba na tu desítku docela těším. Samozřejmě ale ne na variantu 2×10, ale na variantu 3×10 :-)
Tak 3×10 by rozhodně mohlo být hodně zajímavé – to krásné odstupňování převodů při desítce 11–32, to by se opravdu mohlo hodit.
Tak to já tedy spíš uvažuju, že buď lépe odstupňovanou 11–34 (jestli tahle varianta vůbec bude) a nebo klidně i 11–36 (pořád ostuňování bude nepatrně lepší než u 11–34 9tky).
Za ty dva zoubky k dobru bych se vůbec nezlobil :-)
A toho že 10kovej řetěz vydrží ještě míň než dnešní devítkový který už teď vydržej prd se nebojíš ? ? ?
Hlavně nevytahovat výdrže řetězů…
10 od Kampy vydrží 5× tolik co 9 od Shimana, takže to jde.
mno vzhledem k tomu že vozim C9 na biku tak chápu ale ne každej vozí na biku campu a normální řetězy moc km nevydržej :(
Ani ne. Na 8-čce jsem dával tak 4,5–5tis. km, na 9tce tak 3,5–4tis. km a kdyby na 10tce bylo 2,5–3tis. km, tak to bude pořád celkem ok.
A to je pořád jen pro Shimano řetězy a třeba půjde použít C10.
Ale chápu, že ti, co ničí řetězy mnohem rychleji, že se bát budou.
U mě bude jiná otázka a to zda nakonec budu ochotný do toho investovat jen kvůli tomu jednomu pastorku. Pokud mi nic neodejde u 9tky, tak spíš asi ne.
Jo, tak 34 nebo 36 bych si dal na 29ku.
Tak na 29tce bych já byl v pr…, tedy v klidu bych kopec tlačil :-)
taky mi prijde pro hobika lepsi 3×9… u desitky se bojim vydrze retezu… uz prestup z 8 na 9 nektery lidi nevydejchali kvuli nizsi zivotnosti… desitka je podle me kvuli tomu aby matros akorat vic horel a vic se kupoval novej…
Fyzicka lehce nadprumerna, i kdyz ne z kola, ale spise z kol :-) Jo a jinak viz vyse blazny si nedelam. Do kola ty prachy vrazit muzu a budu rad kdyz usetrim a nebudu vyhazovat za blbosti. Proto jsem taky zalozil to forum a jsem rad, ze se to chytlo.
ja jsem zatim k sade XX skeptickej… podle me je to uz cenove mimo… bohate bych stavel neco na X.O 3×9, dost by se usetrilo, zakladatel rozdil na 99% nepozna a clovek by se mohl vic rozsopnout u ramu apod.
Jinak jak jsem uz psal, tyv koleso se mi libi, ram nemuzu hodnotit, nejel jsem ho… u karbonu clovek nikdy nevi jak se bude chovat – tuhost, pohlcovani vibraci atd.
jasný, já původně chtěl něco pěknýho od bicyclecafe, titan, ale ten stojí 70 jen rám. A popravdě, i Litespeed asi začne dělat s taiwanem, pajč se to rentuje.
No a taky se mi líbí FRM, včetně karbonovýho rámu, kterej je dělanej handmade Italia. A byl jsem i tam se podívat, ale zase ta cena. No a tenhle současnej můj rám je v podstatě NoSaint Maxari, nejmenší velikost kvůli tuhosti. A mile mě překvapil.
Co se týká XX, tak je dražší. XTR/XX – 23tis/35tis. Ale po 3tis. km opotřebení minimální. Jen řetěz jsem měnil. Řazení je fantastický, a hlavně ty převody stačí bohatě. Jsem zvědav, co bude příští rok, až s tím vyleze i Shimano a nižší řady Sramu. To bude zas revoluce..a kšeft.
nevyrabi Litespeed v Asii uz od cca 2006? mam dojem, ze jsem to zahledl v nejake diskusi.
pro me treba neni vubec dulezity jestli ma ram nalepku Made in USA, Europe atd. Stejne je to v dnesni dobe burt, zalezi jen jak kvalitni je ten ram, ne kde ho vyrobej… a recem tipu ze kdyz je to USA, tak je to lepsi, tem se akorat smeju, trochu mi to pripomina doby, kdy to co bylo ze SSSR bylo proste nej:))
Za tyhle prachy postaví i parádní chrtí full na závody pod 10kg, takže klidně může i závodit a stejně vzít fulla.
Mně by se za 100tis. líbilo třeba tohle:
http://www.canyon.com/…s/specs.html?…
A závodit na tom může v pohodě taky.
Byls o chviličku rychlejší:-) Za ty peníze asi ani nic lepšího neexistuje
taky bych volil tohle
Přesně. Měl bych stejnou volbu.
jj, pokud karbonovou full raketu, tak pravdepodobne tohle!
Si to vysthl presne, ale uz to dohanim. HT uz nechci, takze to bude nejaky full. Navic bydlim v Ceskosaskym Svycarsku a na Sneznik mi vede kousek od baraku silnice, takze o tereny neni nouze a to myslim, ze full je urcite lepsi.
potom bych volil nejspis full 100/100 – to abyses dostal do tech 10ti kg, i tak to bude docela fuska…
ja v dnesni dobe, pokud bych mel jediny kolo, bych volil full 120/120, postavenej na lehko, tzn. tak do 11kg… prtze se na tom da jeste jakstaks chrtit a pritom je to uz s pohodlim kousek od AM fullu (140mm)…
jak tu uz nekdo daval odkaz, tusim MloCZ, slusnej a zaroven lehkej XC full je Canyon Lux…
Pod toto sa podpisem, pretoze 120/120 v karbone jazdim. Vsestranny bike, lahky, manevrovatelny, svizne tempo neni problem.. A ked si clovek zmysli, ze zlezie z lesneho chodnika a svihne si to krizom cez les alebo dolu kopcom, bike nebude protestovat..
Za 100 litrov sa da postavit 120ka s vahou okolo 10,5–11,0 kg (pokial to clovek s tym AM mysli aspon trochu vazne).
zatím jsou tu požadavky:
co nezaznělo:
Taky je otázka, jestli je lepší hledat „výhodné akce“ podle ceny a hmotnosti kola, nebo si nechat kolo poskládat a třeba na rámu s custom geometrií.
V případě fulla je zajímavá inspirace v tomhle vlákně:
To vlákno mu moc pro inspiraci nebylo, tam se řeší AM full kolem 140mm zdvihu.
Pokud chtěl HT, tak v případě fulla to bude nejspíše něco chrtí na 100mm.
Škoda že neřekl, jak chce kolo využívat, třeba by těch 120–140 mm zdvihu nebylo od věci.
pěkný full se 100 mm zdvihu by byl Anthem X1, akorát se asi nevleze do 10 kilo.. kámošův X2 měl 12kg bez pedálů
S Anthemem pod 10kg se určitě nedostane. Anthem X0 2009, v 18tce 10,7kg:
http://data.mlok.net/…lys-0209.pdf
2043g váha rámu bez tlumiče už je příliš na fulla stavěného pod 10kg.
Ono koukám, že i ten LUX MR 9.0SL to má s reálnou vahou o prsa pod těch 10kg:
http://www.canyon.com/…bericht.html?…
Tenhle test ale nemám celý a z toho výtahu z toho testu na stránkách Canyonu tam není poznat, co bylo v testu za velikost (nejspíš 18,5 nebo 20).
AnthemX by se pod 10 kg asi dal dostat, ale asi jen na foceni. Ja ho mam momentalne na 11kg (20") a jeste je tam prostor pro snizovani vahy. Asi by se vesel i do tech 100t. ale ten Lux by byl urcite lepsi volba
Jsem si ani nevšim, že jsi šel úplně stejnou cestou co já. Máš to ale lehčí, já jsem na rovných 12kg s AMS Pro. Máš tam lehčí vidlici (já dával u-turnovou Rebu team), rám máš taky o trošku lehčí a pak máš lehčí kola (já nechával STčka, když jsem je měl doma).
A taky začínám uvažovat, že časem pořídím druhý pár kol něco přesně ve stylu co tam máš ty a na to třeba Marathony Supreme bez duší.
O LUXu jsem chvíli uvažoval, ale pak jsem to zavrhnul, že 2× tolik peněz za rámovou sadu než jsem dal za AMS Pro nedám.
Jenom rychle..
řazení + přehazka Sram X0,kliky Noiry,C9 řetěz,SRAM 990 kazeta,Avid Ultimate brzdy, Vidle Reba World CUP..40000,–
Kola DT240,Notubes ráfky. 15500,–
máš to za 88OOO,–
sedlo,sedlovku,řidítka a představec s pláštěma za 12tisíc seženeš..
Podle mě si můžeš hodně vybírat a postavit dobrou pilu..
Za komponenty mě nekamenujte, je to narychlo vybraný..
Mě se ten výběr zdá dobrý…
Chce za sto na XX tak tady má:
A po prvnim pádu ho vyhodí další rám nahovno :O( to jak maxari praskaj po pádu je proslulý :O(
Tak to raději Meridu :-)
Ač to bude znít neuvěřitelně radši bych si koupil tu meridu než maxariho :O(
U kolokrámu by se nejspíš nechalo domluvit na novym rámu MaxAri, maj ho za stejnou cenu a měl by bejt bytelnější…
Řekl bych, že jediná změna je barva…
Měl by ? ? ? Ne popravdě kde jsi slyšel že by měl bejt bytelnější a že jen nezměnily barvu jak píše hnoj ?
Tak to si to asi s něčim pletu…
třeba nepleteš já to nevím proto se ptám :O)
Novýho maxariho mám doma a trochu jinej než loňskej je, má jiný patky a je asi o 100g těžší, tak by třeba o trošku odolnější bejt moh. Až ho rozštípu, dám vědět ;-)
no tak newim
rám třebas ten willier co tu byl 20k (btw mě se líbí i ta orbea teda)
kola 240ky z bikediscountu ani ne 10k
komplet pohon X0 v jakekoli barevne varinte z chainu asi 9k (přehozka nyni za 119liber)
kliky klidně nejaká libovůstka třeba červený deusy k červenýmu sramu – 200 liber na chainu
vidle dle libosti a vkusu (SID, FOX nebo třeba MILOň) ale víc než 12k netřeba…
no a kokpit dejme tomu za 6 tisíc…
dává mi to dohromady 63kkč
jo eště sedlo a pedály – no fizik aliante carbon a šlehače 4kkč tak teda 67kkč neee?
i tak je to ale nesmysl dávat za pevňáka IMHO :)
vyber si značku na které to chceš postavit, tím bych začal, za 100 se dá složit HT v podstatě na čemkoli.
Jinak XX podle mě vyhozené peníze, X0 co sem skoušel funnguje líp a osobně nemám jediný důvod proč přejít z 2×9 X0
na 2×10 XX a ještě se mě XX ani moc nelíbí :-(
za kilo supa a r7?:-) asi bych brečel každou noc do polštáře:-D /nic proti/
se asi stala z R7 kultovní highend vidle čéče :o)))
kultovní asi ne, ale je poměrně levná a lehká
neni R7ma jako R7ma! kazdopadne je to lehci nez Sid a Fox… pak muzes dat akorat Maguru nebo DT… vsechno to budou v tyhle hmotnosti srovnatelny vidle, chrti (ne)pruzeni a tuhost trochu nizsi…
Tohle by se Ti nelíbilo??? Mohlo by bejt levnějc :)
DIKY VSEM ZA PRIPOMINKY I NABIDKY. URCITE TO MELO SMYSL. UZ TAKY PROOTZE JSEM MEL DNESKA DIKY VELIKONOCNI CHRIPCE CAS HLEDAT, CIST A STUDOVAT, TAKZE VYBER UZ SE UBIRA JINYM SMEREM. ROZHODNE NE K HT, ALE K FULLU A PREMYSLIM O 29". JEN PORAD NEVIM JESTLI MA U FULLU SMYSL KARBON, ALE CHCI TO CO MOZNA NEJLEHCI.NECHI ALE NIC USPECHAT A TAKY MYSLIM, ZE DOCELA USETRIM A TO I DIKY VAM.
Tim karbonem u fullu jsem myslel jen to, ze odpruzeni je asi dulezitejsi u hliniku, protoze teoreticky by vlakno melo chytat lip otresy, ale zase full je tezsi, takze karbon by ho odlehcil. Kazdopadne urcite vezmu spis sram X.0 kvuli uspore i udrzbe.
karbon je dneska in, ale taky hlavne hlinik ma uz svy limity, karbon muze jit zas o kousek dal pri minimalne stejny pevnosti…
ja bych se u XC-AM fullu bal karbonu asi stejne jako u HT, tzn. vubec!:)
29ka pokud na to mas vysku nebude spatna, ale do 10ti kg se pravdepodobne nedostanes ani s o 20% vetsim rozpoctem…
GF Superfly se deseti kilům docela blíží. Osazení a cena by taky mohly vyhovovat. Tohle by byla moje volba v případě 29" HT.
Podľa mňa najhoršie na kúpe ktorého koľvek komplet biku na svete je to že je viac či menej plný komponemtov ktoré vobec nechceš :)
Nejhorší je, když koupíš horší model, postupem času všechno vylepšíš a dostatneš se na o stupeň lepší model a provaříš na tom dvojnásobek :-))
Takze shrnuto a podtrzeno uz tak nejak vim, co chci:
Cesky Svycarsko, takze MTB je jasny. Nicmene sjezdovat nechci a nechci se ani moc nadrit na silnici, protoze sem tam vyrazim i na cyklotoulky s kamosema.
na udrzbu
nejsme :-)
Zatim mi vychzji tyhle kola:
Teda ta Merida, fakt nevím, ale jedno kolo 120/100mm a druhé 140/140, to už je hodně velký rozdíl. Pokud fulla od Meridy tak třeba http://www.merida-bike.cz/…y-HFS-3800-D je to 120/120mm, takže spíš takový univerzál. Lépe osazený a přesto že je to hliník tak má papírově o 1,2kg míň a ještě k tomu je o kus levnější.
Sory ja se u toho zdvihu prekouk pri kopirovani odkazu…
Takze plati ten odkaz od Chirona, to je sice Al, ale urcite vic odpovida tomu co chci.
1. Lapierre X-CONTROL 710 carbon
http://www.lapierre.cz/…e/24432.html
anebo
Lapierre X-CONTROL 510 carbon/Alloy
http://www.lapierre.cz/…e/24431.html
anebo plnej karbon
Lapierre X-CONTROL 700 full Carbon
http://www.lapierre.cz/…l/24511.html
2. Trans-Mission Carbon 1000-D Merida
http://www.merida-bike.cz/…arbon-1000-D
3. Giant se mi zadny nelibi. Ma radsi klasictejsi tvary ramu a navic jsem nensel zadnej karbon, full a do 100 tis.
Dal se mi zatim hledat nechce. Treku se nebranim a ostatne ani Kellys by nebylo od veci, ale tam se asi nevejdu do ceny.
Zenske jsem zatim moc nehledal, ale tohle mi prijde pekne, i kdyz neni karbonove:
1. Lapierre X-CONTROL 310 LADY