• marcus.ss

    Potřeboval bych na nějaké to putování koupit brašny ale jelikož nám to bylo doposud cizí tak vůbec netuším to zrealizovat :-d

    Koukal jsem na tyto

    http://www.bikestore.cz/…oh–3710.htm

    http://www.bikestore.cz/…na–3709.htm

    Chtěl bych nejspíš uplně vodotěsné,v jiných diskuzích bylo že jakmile zaprší tak sou ty normální plné vody, a abych musel pokaždé všechno balit do odpadkového pytle mě neláká.

    Dá se takovýto nebo podobný nosič chytit na bike co mam v profilu?

    http://www.bikestore.cz/…rva-3780.htm

    Všechny ostatní rady vítány, díky

    0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Tyhle brašny by měly něco vydržet. Já mám ty levnější od Sport Arsenalu a i ty nějaký ten déšť vydrží. Nestalo se mi, že bych měl všechno mokrý durch.

      Jinak co se týče nosiče, tak se ale obávám, že na tvoje kolo (asi myslíš tu Meridu) asi žádný nepůjde. Přijde mi totiž, že dole u upínáků na zadní vidlici nemáš závity na šroubky, kterýma se nosič přidělává. A to je podle mě zásadní. To, že nemáš dírky se závitem na horních vzpěrách zadní vidle by tolik nevadilo, tam se to chytně objímkama, ale dolní úchyt drží celou váhu nosiče.

      0 0
    • maajkee  

      já dřív vozil různý trojbrašny, nakonec jsme skončil u SA art. 312, není to sice ortlieb, ale vodotěsný to je a především to nemá žádný zipy, to je první věc, která se na každý brašně dřív nebo pozdějc posere.

      na důležitý věci, jako mobil, peněženku atd. pak nějakou brašnu na řidítka, nebo na nosič.

      mimochodem, já kupoval ty brašny tady

      jedna je o 2 kila levnější než na tvým odkaze ;)

      2 tyhle brašny mi bohatě stačej, narvu do nich i spacák, jsou poměrně velký, takže kupovat ještě spacákovou, pokud nejedeš někam na měsíc a dýl, je podle mě zbytečný.

      0 0
      • marcus.ss  

        zatim jsem koukal jen na model,pak až kouknu kde je to cenově nej. Právě když už se má něco takovýho kupovat tak aby to za něco stálo a při občasném využití to vydrželo ,, navěky´´ :-D

        spíš jsem nikdy neviděl jak je to uchyceno, jak se to chytá k sedlové trubce a dole u náby?

        Našel jsem toto, jestli by se to nedalo použít

        http://www.bikestore.cz/…icu-3785.htm

        0 0
        • maajkee  

          to by asi použít šlo, ale nevím jak to bude držet a když třeba píchneš a budeš potřebovat sundat kolo, tak to bude taky asi vopruz, holt nemáš turistický kolo :) Já to vyřešil koupí jetýho crossa viz můj profil a ten slouží na takovýhle výlety :)

          0 0
        • Bimbosh  

          To se rozhodne da pouzit. Jezdim s brasnami casto, ted ti neudelam fotku, protoze jsem pujcil cestovni vybaveni, ale tohle facha bez problemu a prodava se i redukce aby ti nosic nesel do trmenu brzdy. Jinak brasny nelze jinak nez doporucit ty cos vybral. Sam je mam a dle mych zkusenosti jsou to jedine ktere vydrzi opravdovy dest. Mesic v Norsku a stale vsechno suche ;) Spacakova brasna opravdu na kratke vylety neni treba, ale je pak otazka na jak dlouho jedes. Pokud i na dyl, tak bych ji vzal, protoze zajiste nechces mit mokrou ani karimatku a ani stan. (Ten se da sikovne sbalit do tropika, ale ta voda kdyz jedes nekde 50 v hodine dela divy) Celkove s delsi trasou pribyde veci ktere mas s sebou. Navic ta spacakovka je pekne udelana a necha se nest jako batoh. A jeste poznamka, mel jsem to jako lodak v kanoi a vydrzelo to i nejedno cvaknuti :D

          0 0
      • bikerlednice  

        a ty brasny SA č.312 se uchyti na ten nosic z boku(z kazde strany 1) nebo se to na nej proste polozi vodorovne?nikdy sem to na kole nemel a v lete chystam 14ti deni jezdeni alpy a zpet takze bych neco takoveho potreboval,a ty uz vis jak se to uchytava,tak pokud podle oka dokazes odkadnout jestli to pude na tento nosic pro kery su vicemene rozhodly http://www.cyklo-topeak.cz/…lar-29-disk/ ,mam totiz 29er a cim min redukci na tom nosici bude tak tim budu klidnejsi,no a na tomto je to jeden kus

        0 0
    • mc.loki  

      spočítej si, jestli tě nevyjdou levněji ty normální s vodotěsnou vložkou. mně se to nechce za tebe hledat. jinak arsenal samozřejmě doporučuju. jo a kup si ještě něco na řidítka 5L brašnu. je to super věc, tam vozim všechny ty nezbytnosti jako peněženku, foťák, tyčinky a menší sváči a kromě toho se tam vleze i mapa.

      0 0
    • jecnak  

      Tyhle brasny jsou vyborny. Co se tyce nosice, tak myslim, ze na biky v profilu je nedas. Doporucuju si pujcit od nekoho z rodiny levnejsi kolo s pevnou vidlici a dat brasny i dopredu, lip se s tim jezdi (po silnici).

      0 0
      • marcus.ss  

        Právě všichni v rodině máme ,, namakaný kola´´ :-d

        V těch brašnách neni takovej rozdíl abych si už nepřiplatil a měl pořádný který budou 100% vodotěsný.Uvidíme co mi odepíšou z obchodu na ten nosič.

        0 0
    • Henley  

      Kolik toho chceš vozit, na jakém kole a do jakého terénu. Já mám dobrý tip na lehký malobjemový koncept do těžkého terénu. Evry Bike měl letos na trase 1000 miles každý druhý. Pokud se chystáš na cestu kolem světa na cesťáku, není nic věčného než Ortlieb, ale stojí ranec. Jinak igelitka z liedlu přidělaná gumizukem je také prověřené a recyklovatelné řešení a celé to přijde na pajdu.

      0 0
    • AleZ80  

      Ahoj,

      doposud jsem moc nesnižoval sedlo a tak jsem to neřešil. Teď jsem koupil mechanický teleskop, takže bude asi frekvence častější a došlo mi, že při sníženém sedle bude při propružení asi docházet ke kontaktu zadního kola s podsedlovkou.

      Chtěl bych ji tedy nahradit nějakou brašnou do rámu ( do předního trojúhelníku ). Vzhledem k uchycení tlumiče a vzpěře mezi horní a spodní rámovou trubkou prosím, jestli byste neměli nějaké tipy na brašny. Případně tipy na obchody s dostatečným výběrem brašen v Praze. Díky.

      0 0
      • Josef Panek  

        Jen otázka: kam jezdíš takhle na fullu natěžko, co v tom taháš?

        0 0
        • AleZ80  

          To nebude natěžko, jelikož se mi tam moc velká brašna nevejde. Víceméně to bude jen na náhradní duši, lepení a nářadí.

          Na Camelbaku mám jen dvě menší kapsy, které jsou většinou zaplněné svačinou, mobilem, peněženkou…

          0 0
            • AleZ80  

              Podsedlovku mám, ale u té je právě problém, že když spustím sedlo dolů, tak při větším propružení zadní stavby bude už docházet ke kontaktu podsedlovky se zadním kolem.

              0 0
              • Josef Panek  

                Do tý tvojí stávající podsedlovky si sbalím cajky na 14 dní včetně spacáku a stanu.;-)

                0 0
                • AleZ80  

                  Na výšku má ta moje cca 10cm – o moc nižší ta menší podsedlovka nebude. Spíš bude jen znatelně kratší.

                  A ta duše nezabere zrovna málo místa, pokud ji ještě zabalíš do hadru, aby se hned neprodřela.

                  0 0
                  • Josef Panek  

                    Jít to přeměřit mě to nedonutilo.;-) Tak je pravda, že není duše jako duše a pokud ji balíš do hadru? Vozím duše v tom zapínacím igeliťáku a nikdy s tím nebyl problém.

                    Nechce se mi koukat na rozměry těch brašen, ale rozdíl bude monstrózní, myslím. Nebo ta tvoje na fotce jen monstrózní vypadá.;-)

                    0 0
    • Valdin  

      Pro týdenní výlet po Šumavě vybírám zadní brašny na nosič.

      Zatím vybírám mezi: Sport Arsenal 465 a Kellys Trial

      Plánuji s sebou standardní vybavení (spacák, hamaka, oblečení, jídlo atd.)

      Máte s nimi zkušenosti či by jste doporučili jiné?

      Jak je to u nich s ochranou proti dešti?

      0 0
      • skorpion  

        ochrana proti dazdu bude rovna nule. Odporucam vsetko zabalit do igelitovych vriec. Ja mam Sport Arsenal 550 a 450 a dost ma sklamali. Nie tak objemom a nejakymi kapsami, ale natrhol som ich uz pri prvom baleni. Dazd som s nimi nastastie neabsolvoval, pretoze by ho urcite neustali. Teraz planujem kupit bud Ortlieb Back-Roller Classic, alebo Vaude Aqua Pack.

        0 0
      • Žulda  

        Já mám 2× SA Art.312 a ani po celodenním dešti dovnitř nenateklo.

        0 0
        • kamaro  

          SA Art. 312 – jsou dobré, do ničeho horšího bych už nešel. Máme doma několik generací:

          • ty nejstarší (takové modrozelené), které byly šité a zevnitř švy přelepené – po čase do nich zateklo
          • novější generaci, která již byla svařovaná – materiál je pevnější a vodu zvládají – nejslabším místem bylo uchycení, tehdy to byly takové dva nenastavitelné háčky a celý horní okraj brašny byl málo tuhý – dodatečně vyztuženo hliníkovým profilem – časem se začaly prodírat v horních rozích

          Dnešní brašny už to uchycení mají upravené, je nastavitelné a celé to bude asi tužší. Nicméně i potom brašna nedrží moc pěkně tvar a to stahování tomu taky moc nepřidá. Časem se to v brašně setřepe a nahoře se to odírá o plastové vyztužení zadní stěny brašny. Přední brašna na řidítka je celkem voděodolná, ale celá konstrukce je opět moc měkká a v praxi téměř nepoužitelná na těžší věci. Byla by dobrá, kdyby ležela na nějakém nosiči, ale když visí za ten držák, tak ztratí tvar.

          Protože tyto brašny pomalu dosluhují, tak už vím, že příště to budou Ortlieby – kvůli rozložení hmotnosti BackRoller Classic dozadu a FrontRoller Classic dopředu. Tu řidítkovou SA asi budu používat, ale položenou na předním nosiči.

          0 0
          • Valdin  

            Nechci hned kupovat Ortlieby (vyšší cena adekvátní kvalitě), když jedu na jednu krátkou vyjížďku. Pokud mne to chytne, tak je rád vyměním.

            S jakými levnými brašnami máte dobré zkušenosti? Asi uvidím, co bude zrovna na krámě..

            0 0
          • Jakobo  

            Menil jsem loni stare brasny Norrøna za SA 312, ale ted me docela mrzi, ze jsem radeji nekoupil Ortlieb. Udajne o hodne lepsi matros, ty SA jsou takova Cina kvalita. Mimochodem ty Norrøny byly super, sustak z 90. let, ale holt do nich fest zatekalo i pres snahu je impregnovat Nickwaxem.

            Zatim jsem je nepouzil, ale uz ted vim, ze se budou v zahybu prodirat. Mam SA 313 jako batoh a v zahybu je uz prodrena na tu zakladovou hadru. V teplotach hodne pod 0 navic i novy matros natolik ztvrdne, ze je brasna nepouzitelna. U stareho PVC po vyprchani zmekcovadla to bude o to horsi. Dalsi problem je brasny jsou cele cerne, na slunku se enorme zahrivaji a meknout, toto fakt nechapu! Zkusenost z putovani po Korzice s brasnou na riditka z tehoz matrose. Jakakoliv jina barva by byla lepsi. Psal jsem to i do SA, barvu menit nehodlaji, posledni serie je celocerna.

            Ortlieb jsou udajne mnohem mene nachylne k prodreni. Videl jsem kdysi nejakeho silence, kteremu ve sjezdu na kameni vyskocily Ortlieb z nosice a vlacel je na retaze za kolem kus cesty, brasnam se moc nic nestalo, prodrene nebyly.

            Takze bohuzel, ackoliv bych hrozne rad doporucil ceske SA, pro narocnejsi expedice radeji Ortlieb.

            0 0
      • Pablo  

        Mám SA 465 a odjel jsem s nimi několik 2–3 týdenních akcí. Ochrana proti dešti slabší, ale výkon/cena super. Stejně mám vše uvnitř v igelitových taškách kvůli organizaci, takže mi to, že brašna případně provlhne, tolik nevadí. Zase uschne. Samozřejmě SA 312 natož Ortlieb by byly lepší, kdybych kupoval znovu tak 312 zvážím, ale 465 nejsou rozhodně nepoužitelné. Spoustu věcí pořeší ty tašky/pytel na odpadky, horší je když si vezmeš špatné věci s sebou a třeba promokneš/promrzneš v noci.

        0 0
      • Jakobo  

        Chapu, ty chces proste levne a kvalitni. Pak bych doporucil Velka polni (bez ******), 2 koupis do 2 stovek s prehledem. Mista habadej, vodotesne, mozna bude trochu zkouseni s upevnenim, abys do nich nekopal patou, to zalezi i na kole a konecne tomu se nekdy nevyhnes ani u brasen pro kola. Dost lidi je pouziva i pro narocne expedice.

        0 0
    • mvd  

      Něco takovýho? :o)

      0 0
      • antt  

        matrace, polštář a peřina? :)

        0 0
        • mvd  

          V podstatě jo :o) Dvě maxinafukovačky, dva hóódně teplý spacáky, ten polštářek pro přítelkyni samozřejmě taky. Stan, kempovací vybavení, zásoby, … a málem bych zapomněl na plyšovou ovci Shaun – byl to přejezd Skotska, tak jsme ji nemohli nechat doma :o)

          0 0
    • Renda69  

      Vozil jsem taky SA312 a skoro každý rok a půl měnil nové. Chtěl jsem zedílit švy a dát dvojitý spodek, ale nejde to – dělají to v číně. Přešel jsem na Ortlieby a mám klid. Je to 2× dražší ,ale už se to zaplatilo. Nosič už mi taky rupnul. Mám SA expediční, první praskl ve dvou svárech, současný už má taky prasklinu. Další nee. Pořídím si kvalitu a to jedině Tubus, ovšem ten lepší Tubus extra

      0 0
      • Pablo  

        Měl bys taky napsat, že s těma brašnama jezdíš denně celoročně desítky km v jakémkoliv počasí a taháš v tom nákupy. Pokud člověk najede s brašnama 20 dní v roce, tak z těch 1,5 roku výdrže při denní zátěži je rázem 20 let a to ještě nedostanou čočku v mrazu, soli atd.

        0 0
        • Jezevec70  

          Měl jsem SA 508, někde z roku 2009 až do loňska. A to jsem kromě několika víkendů ročně a dovolených a nimi jezdil i do práce a na nákupy. Pěkných pár tun odvozili. Jenže to byla ještě kvalita vyráběná u nás. Ty dnešní čínské bych nechtěl. Raději jsem koupil Ortlieb, ty nejlevnější City, za 2000 pár. A jsem s nimi spokojený.

          0 0
    • Kharbon  

      Ahoj, repasuju vlákno.

      Vybírám mezi těmahle dvěma trojbrašnama. Rozpočet max 1k, na nosič, objem 30–40 l. Tyhle stojí přibližně stejně, zatím se kvůli objemu i váze kloním k Authoru (950g, 40l oproti 1500g, 35 l), ale nosič mám origo Sport Arsenal, a víc se mi zamlouvá jeho „tvar“. Pokud má někdo zkušenosti, tipy, sem s nima. Hlavně co se týče bytelnosti konstrukce (švy, zipy). Kvůli objednávce narychlo po netu, mám dotaz pro majitele těchto brašen:

      Author A-N Cargo 40

      Sport Arsenal Art. 465

      Můžete mi někdo změřit výšku brašny od nosiče nahoru a dolů- rozumě naplněnou? Mám sedlo zasahující nad nosič a bojím se, aby se vešlo, případně abych nedrhnul patama o postranní brašny.

      Díky moc

      0 0
      • kamaro  

        Proč tyto trojbrašny? Jsou na zipy, které tam jako první povolí. Jsou děravé jako řešeto, po prvním dešti bude vše mokré. Když se to sundá z nosiče, je to velký krám se kterým se hůře manipuluje (přeprava vlakem a pod.). Od Sport Arsenalu Art. 508 nebo lépe Art. 312.

        Jaké bude užití brašen? Chystáš se na tom někam jet (kam, na jak dlouho) nebo potřebuješ jenom převést deku, aby sis mohl udělat piknik u vody?

        0 0
        • Kharbon  

          Díky za reakci.

          Hlavní využití brašen bude toulání po republice, pohraničí, max týden v kuse- takže spacák, oblečení, jídlo, hamaka/část stanu (toulání ve více lidech) a drobnosti. Objemově by mi to stačilo.

          Vlakem plánuju cestu pouze výjmečně. Mám brašny zvlášť (ale opravdu staré, dosluhují), paradoxně mi do vlaku přišly ještě horší- sundáš je a pak máš dva/tři separátní díly s kterejma se musíš tahat. Kamarád s trojbrašnou jí prostě podebral a na jedný ruce odnesl. Nevím, jestli je to nějak chytře řešený u zmíněných brašen, ale z tohohle důvodu jsem se rozhodnul pro vyzkoušení trojbrašny.

          V dešti jezdit nehodlám. Případnou vodu pořeším pytlema, takže nepromokavý úplně nepotřebuju.

          Art 312 je mimo mojí cenovou kategorii a 508 hodně na hraně. Když zvážím cenu a předešlý zkušenosti, pořád mě to táhne na tu trojbrašnu

          Těch zipů se taky obávám, ale pokud vím, extrémní funkční zátěž na nich neleží- „pouze“ zavírání kapes a oddělení vrchní části od zbytku- podlě mě jejich selhání v nouzi nahradí provaz a nějaký ty sichrhajsky. Za tu cenu nepředpokládám, že by vydržely nijak extra dlouho- za pár let koupím nový, třeba lepší.

          0 0
          • Jezevec70  
            • Sundávání brašen při cestě vlakem – Vlakem s kolem jezdím docela často a pokud jedu sám, tak většinou brašny nesundávám. Stačí kolo ve vlaku dobře opřít. Samozřejmě záleží jestli jedou i nějací jiní cyklisté.

            Posledně třeba se čtyřmi přestupy a pokaždé nebylo třeba brašny sundávat.

            Navíc sundávání např. SA 508 a Ortlíbek je otázka několika vteřin. A tyhle brašny mají uši, takže vezmu do jedné ruky obě.

            Třeba SA vyrabí i nějaký vak na záda, kam můžeš všechny brašny strčit.

            • Rozbitý zip – Není mi jasné, jak tohle chceš řešit provázkem. A z rozepnuté brašny ti mohou vypadnout věci.

            Přijde mi rozumější koupit jedny kvatitní a jezdit s nimi třeba 10 let, než levné a každé 2 roky shánět nové.

            0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Postupem času jsme doma vyzkoušeli od SA jak základní dvoj/trojbrašny (460, 465), tak 508 (na chvilkové akce výborné, máme vč. vnitřních origo pytlů), tak i dvoje expediční 312. Jak to nakonec dopadlo je zjevné, základní alternativy SA LRC tlejí někde vespod hromady, na vícedenky se spacákem jsou to vyhozené peníze. A bylo to také vždy jen na pár dní a ještě s dětmi. Že se předsevzetí ‚nejezdit v dešti‘ nedá na vícedenním výletu dodržet, je celkem nasnadě.

            Jak to máš nebo nemáš při přestupech s vlakem vymyšlené nevím, jakmile se kolo odstrojí, tak není v moci jednoho člověka spolehlivě přemístit současně kolo i vícedenní bagáž, takže je pak celkem jedno, jestli jsou bagáže dva nebo tři kousky. Sólo brašny se navíc dodatečně velmi osvědčily při akcích, kdy bylo výhodnější uchytit část nákladu i na přední nosič.

            Je dobré uvědomit si nižší výsledné těžiště sólo (větších) brašen, což se na jízdních vlastnostech soupravy už pozná. A není nad pohodlí expedičních brašen, kdy nějaký prach, kaluže, brody a vůbec nás ponechávají naprosto klidnými, víme, že večer půjdeme do suchého.

            0 0
            • Lenka.05  

              Já ty základní Arsenaly mám – na pár dní jednou v roce postačují, věci co jim vadí mokro stejně dávám do igelitek. Kupovala jsem je asi za sedm stovek z Kupkola a na rekreační poježdění jednou za čas v pohodě, pro mně by nemělo smysl dávat xy peněz za expediční kousky. Jinak odjely Černou Horu, Rumunsko, něco v Čechách, Francii…bez jediného problému, za nepoužitelné bych je neoznačila.

              Ale jo – kdyby člověk jezdil více, tak se vyplatí zainvestovat do něčeho bytelnějšího a hlavně voděodolného.

              0 0
              • Kharbon  

                Ahoj,

                pokud je máš někde po ruce, nemohla bys mi změřit jak vysoko zasahujou nad nosič při nasazení? nebo aspoň hrubým odhadem.

                A nestávalo se ti, že by jsi při jízdě o ně drhla patama? Asi to dost závisí na geometrii kola, ale stejně..

                Díky :)

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Bývá spíš problém s přesahem nahoru do sedla. Brašny jsou za paty „tak-tak“, pro jistotu je dobré vzít ještě dva gumicuky a pojistit je na nosiči proti dopřednému pohybu.

                  0 0
                • Lenka.05  

                  Změřit nějak můžu, ale mám je u rodičů, tak zítra nebo pozítří. Paty – ano, stávalo se mi to. Brašny jsem měla na Onone v profilu, pro představu. Takže změřím a možná vyhrabu i nějakou fotku z léta. Ty horní brašny jsem měla naplněné na max, protože se mi do té horní kapsy přesně vešel zabalený spacák a karimatka.

                  0 0
            • kamaro  

              Tak to my jsme začínali rovnou od expedičních SA, chytili jsme ještě i starší model s šitými a přelepenými spoji a poté již novější svařovaný. Ty svařované jsou o dost lepší.

              Ale teď přecházíme na Ortlieby, zatím jsme vzali přední front-rollery (nově sport-roller) a oproti SA je to ještě jiná liga. Zatím jsou testovány na dojíždění do práce, ale rychlost nasazení a komfort s manipulací je o level jinde. Také tvar drží daleko lépe. Životnost zatím nejsem schopen posoudit, ale ta je dle referencí výborná.

              0 0
          • Kharbon  

            Díky za tipy. Je mi jasný, že expediční modely, a podobně jsou mnohem lepší ve všech ohledech, ale jako student nemám momentálně dostačující rozpočet. Zas tak často taky nevyrážím. Potřebuju prostě sociální verzi- jak zmiňuje Lenka, za 700 se mi to zdá přiměřený na pár let. Pak je zahodím, a předpokládám, že finanční situace už mi dovolí investovat do kola víc.

            Ten vlak není pro mě zas tak podstatnej- nějakou cestu přežiju. Věci balím do stahovacích igelitových pytlů, což mi na nouzovku stačí. Na ježdění v dešti nemám ani adekvátní výstroj, ani by mě to nebavilo- skočil bych na vlak a jel domů.

            Uchycení brašen na nosič, těžiště, výšku právě řeším u těch dvou- zkouším najít menší zlo.

            Díky za rady.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.