• Oncin

    Zdravim Vás

    Chci si pořídit nové kolo, moje stávající trekingove kolo změnou terenu narazilo na své konstrukční hranice a rozhodl jsem se přejit na horské celoodpružene kolo.

    Ale nijak extra se v záplavě značek a modelu neorientuji.

    Měřím 173cm a 73kg

    Můj rozpočet je cca 70 000

    Obvykla vzdálenost kterou jezdím je 70 – 80km ,prevyseni kolem tech 1000m

    Teren od cyklostezky az po kamenité lesni cesty, ale prave jen tam kam me trekingove kolo doposud pustilo. A chci konecne i neco divočejšího .

    Asi by to melo byt XC nebo trail co se geometrii xc podoba, to bych chtel prave poradit. A hlavne jake.

    Rád čtu VELO a tam docela vychvalili Giant anthem, cannondale scalpel.

    Jak to vidite vy a jake i jine kolo by ste poradili.

    Preferoval bych kolo bez přesmykače , tudíž jednoplacku .

    Jestli to bude mit zdvihy 90 nebo 120 je me jedno.

    Nevim co bych dal napsal, proste kolo na celodeni vylet pres pole, louky, lesy, nahoru a dolu, ale aby se to nebalo ani tech cyklostezek.

    0 0
    • novas752  

      Udelas nejlip kdyz si nejake celoodpruzene kolo vyzkousis. Vetsina velkych znacek ma testovaci kola na pujceni treba na vikend. Pak zjistis co je v nabidce a co te z toho bavi.

      Slusny xc/trail full je uplne jiny kolo nez krosovy, pocitej s tim ze to vyraznym zpusobem upravi tvoje navyky, preferovane trasy.

      A Scalpel rovnou vynech, předražená praskající jebka.

      0 0
      • honzabike  

        No ono se to lehce radí projeď, já když sem si kupoval celopéro tak sem taky neměl kde ho vyzkoušet, prodejci u nás ho buď neměli na krámě, nebo nepučili vyzkoušet. Takže sem to kupoval na blind z netu. Po roce ježdění musím říct že ta pohodlnost na vejlety co sem znal u krosu tam kvuli jine geo proste neni. Jako jezdím na něm, ale na dovolenou sem si bral staryho krose.

        0 0
        • milan.v  

          Záleží na tom, co sis koupil…

          0 0
        • novas752  

          Trek, Specialized, Cannondale, Giant atd atd. Prodavaji na kazdem druhem rohu a testovaci kola maji. Pripadne je spousta testovacich akci, Specialized bude neco mit jeste letos na podzim, pak je spousta akci na jare. Nejde o to hned zkouset konkretni model ale cokoliv z dane kategorie aby zjistil o cem to je.

          Ze je to trosku mene pohodlne na vejlety je jasne, jsou to sportovni kola na zavodeni (xc) nebo hrani si v terenu (trail), ne na jezdeni typu „tato jedeme na Karlstejn“ nebo „jedu k mori a zpatky“. Zase se na nkch da vejletit uplne jinym stylem – napriklad hrebenove pesiny po ceskych hranicich si nankrosu neprojedes. Takze samonosnou brasnu se spacakem, batuzek na zada a na prodlouzenej vikend hura na hory.

          0 0
          • Charlie_R  

            Specialized a Cannondale bych v jeho případě vynechal. S rozpočtem 70k budou mít mizerné komponenty.

            0 0
            • novas752  

              Ja nerikam ze si ma koupit S nebo C, ale vyzkouset. Protoze maj velky testovaci flotily.

              0 0
        • novas752  

          Navic kupovat kolo za 70 uplne na slepo aniz bych na nicem podobnem nikdy nesedel (nenajel na tom aspon 2 hodiny), to je proste nesmysl.

          0 0
      • cosmo  

        Vzdy kdyz ctu o tom, ze si mam kolo zkouset, tak mam takovy divny pocit…pokud chce nekdo bajka za 70papiru asi to od vsech normalnich znacek nebude zadna plecka a neco vydrzi, vzdy je to o velikosti, geo a komponentech…tvrdit po prvnim svezeni na testovacim kole, ze mi to nesedelo, je tak subjektivni pocit, jak kdyz vam budu tvrdit, ze mi prijde, kdyz ted rano mrknu z okna ven – ze je venku pekne – venku je hnusne, 5stupnu, ale nekomu to prijde normalni, pekne co ja vim…stejne je to s pocity pri svezeni na 3kolech v testovacce…co mu ktery nidky nejel na fullu rekne testovani?…NIC – jen jen maximalne pritahne k produktu ktery mel pod prdeli a bude lini delat dalsi srovnani kol na trhu, proste mu to „sedlo“, tak si to koupil…stejnym zpusobem lze postupovat bez objizdeni republiky a shaneni testovacich kol v me velikosti…Takze kdyz uz testovacka ruznych znacek – je treba mit nafoukanou vidlici a tlumic na svou vahu, co pneu?…na jednom kole jsou duse, na jinem bezduse, co tlaky?…nekde je kolo na spd nekde na platformach…co teprve velikosti?…nekde bohuzel eMko nemame, ale zkuste eLko kdyz uz tady jste?…a co teprve znacky co maji jeste o 1velikost mezi M a L jako je treba Trek?…Hmmm to je panecku gulasek…a timto mam travit cas?…objizdenim trail centrer po republice a delanim si poznamek?…P I C H O V I N A…pro uzivatele bez jakychkoli zkusenosti doporucuji procist forum, mrknout na srovnani vybavy, rozhodnout se jestli starsi Geo nebo Novou a pak trefit dle dostupnych tabulek u vsech vyrobcu svoji velikost, v jeho pripade vetsinove M, kolo vybrat, zaplatit, tesit se a pak uzivat…a garantuju vam, ze bude tvrdit, ze to je nejlepsi full co kdy jel a je jedno, ze predtim na zadnem nesedel…

        0 0
        • novas752  

          Takze ve vysledku koupi kolo na kterem nikdy nesedel a jestli ho zo na nem vubec bude bavit necha na nahode. Treba zjisti ze ho to vlastne nebavi a ze je to na nej moc velky tank, ale co uz, proc by si to nekde zkousel, kolo za 70 papiru preci kazdy kupuje 2× do roka, nic co by bylo hodne nejake vetsi pozornosti…

          0 0
          • cosmo  

            Ano troufam si tvrdit, ze pokud nekdo s rozmyslem vybere kolo na sve jezdeni, asi urcite nezjisti, ze ho to vlastne nebavi…protoze kdo da 70tis unahlene za neco, co je vlastne tank a neba, pak asi nechtel kolo, nebo nevi co chtel…ano testovacky jsou pro lidi co vedi co chteji a chteji to zkusit, maji nejaky jizdni styl, vi co jezdi a jak, take vi co od kola ocekavaji a maji moznost srovnani z drivejska…ale hnat na testovacku cloveka co vlastne na poradnem kole ani nesedel je zbytecne…a motat mu hlavu tim, ze by mohl spatne vybrat je v cenovce 70tis pitomost…nevim jak kupujes ty, ale pokud jdes a koupis vec ktera se ti libi a pak az zjistujes, jestli je ti vlastne potrebna, pak je to tvuj styl…ja kdyz chci za neco utratit dost penez, asi poradne prozkoumam co muzu v dane cenovce dostat…a je jasne, ze kdyz mu das sjezdaka na nejakem lehkem sjezdicku, pak je schopen si koupit enduro, protoze se mu to bude libit????…ty voe to jsou uvahy, uz chapu proc je dnesni svet tak spotrebni – protoze lidi nakupuji bez rozmyslu…ja nejsem ten typ a svoje jsem k tomu napsal…

            0 0
        • Potkan007  

          Tohle je přece úplně na hlavu. Člověk nemusí být znalec a mít naježděné desítky kol, aby se dokázal rozhodnout, na čem se mu jezdí dobře a na čem ne. U testovaček jde hlavně o ty subjektivní pocity – pocit z jízdy, pocit z chování. Kolo, které je pro někoho vrcholem dokonalé geometrie a úžasného pohodlí, bude pro jiného nevyhovující.

          Naopak si myslím, že pro většinu rekreačních jezdců je přínosnější mít dokonale padnoucí kolo, na kterém se dobře cítí a budou se na něj těšit, než o řadu líp vybavený stroj postavený ze součástek podle nejnovější módy, na kterém se jim bude divně sedět, bude to mít zvláštní páčky, nepříjemné sedlo, moc úzká / široká řidítka. Ano, tohle jde všechno řešit po koupi, ale proč by měl kolo odstrojit a začít hledat jiné díly, když může rovnou sehnat vyhovující?

          0 0
          • honzabike  

            No, není to ještě tak dávno co Ti dali poslední kolo na krámě a člověk byl šťasnej jak blecha že vůbec nějaký sehnal, i když na tom byl nataženej jak žížala :-)

            Jinak já sem taky nic nezkozušel když sem si před rokem kupoval kolo.

            Na co je mi, že si vyzkouším nějakýho canondaila nebo spešla a bude mi supr sedět, když vím že na něj stejně nemám a potřebuju něco kolem 50K. Navíc na značku která má zastoupení v místě bydliště. Důležitý je podle mě se hlavně rozhodnout co stím chci jezdit od čehož se odvýjí geo a zdvihy, a kolik do toho chci dát. A pak už jít po slevách nebo nejlépe navštívit místního prodejce a zkusit získat nějakou pěknou slevičku.

            0 0
    • snas89  

      V tvy cene na xc bych sel bud do anthema (advanced, pripadne advanced pro) nebo luxe nebo kross. Kazdopadne to chce zkusit osobne abys vedel co ti sedi za typ kol a geometrii.

      Scalpel uz je hodne za zenitem.

      0 0
      • jonti  

        Dva roky stare kolo s hlavovym uhlem asi 69 za zanitem? Jel jsem na nem a vubec to neni spatne kolo, hodne rychle, ale drahe.

        0 0
    • boo-beek  

      Byť to za 70 nebude dobře osazené, vzal bych si do výběru i Sparka. Super kolo, podle mě to není kompromis mezi xc a trailbikem, ale fakt obojí.

      A ano, chtělo by to vyzkoušet, na druhou stranu to prostě občas není easy a teď je doba, kdy se kolo složitě půjčuje, ale na druhou stranu dobře nakupuje…

      0 0
    • palo7  

      Tím Gigantem Anthemem určitě nic nezkazíš. Jsou to dobrý kola za rozumný peníz a ještě se v Giantu dá domluvit sleva

      0 0
    • va-bo  

      Co takhle Kona Hei Hei ?

      0 0
    • hatchet  

      Hele já bych se na rady tady neupínal. Každej Ti bude cpát to, na čem sám jezdí. Mně třeba vyhovuje, co mám já, ale jinej to pohaní. Když Ti padne geo, ostatní ( představec, řídítka, sedlo,..) se dá ladit. Jen pokud ze své zkušenosti mohu, budeš-li se u jakéhokoliv komponentu, osazení… rozhodovat mezi horší /lepší, připlať a vezmi lepší. Já to tak neudělal a pak jsem furu věci měnil a stále měním, a to je ta dražší varianta.

      0 0
    • MilanT  

      Za mě , jezdím spešla epica a jen si chrochtám.

      Na závody super a běžné projížďky i s polovičkou také pohodička.

      Teď jsou momentálně slevy, prohlédni na netu výprodeje. Okolo 70k už koupíš slušný stroj i s jedenkrát něco.

      0 0
    • skua  

      Když by byl zájem…mám na bazaru toto nový kolo…možná by šla ukecat ještě 10% sleva..ale to jen pokud by byl zájem…

      https://www.bike-forum.cz/…ikost-l-novy

      0 0
    • honzabike  

      Ahoj, já za sebe bych Ti doporučil toto kolo:

      https://superiorbikes.eu/…-dark-silver

      Superior konečně pohl s geometrií na 2020 a tohle kolo se mu povedlo. Máš tam moderní relativně levné 1×12 na SLX, slušné tlumiče, zdvihy 130/130 takže univerzál s kterým můžeš jet vpohodě asfalt / celodenní vyjížďky i drandit v lese po kořenech. Velká výhoda je, že má zamykání vidlice z řidítek, takže do toho můžeš do kopce pěkně dupat ve stoje aniž by ses předtím musel ohýbat ke korunce na vidlici.

      0 0
      • hatchet  

        No teda pardon, ale zmiňovat někomu, kdo řeší obecně výběr kola, jako „velkou výhodu“ zamykání vidlice na řîdítkách, je jednak trochu mimo téma, jednak je to pěkná ptákovina, je to nepraktická páčka, bez který se obejdeš. Borec asi závodit a honit watty nebude, tzn. páčku použije 3×, aby zkusil, co to udělá a pak už mu bude jen překážet. Já jsem ji, jako mnoho jiných, že své Reby vyhodil…

        0 0
        • honzabike  

          Tak já to třeba jako výhodu vidím, na fullu se více sedí než na HT tak uvítám když si můžu dát nějaký stoupáček ve stoje a nešmátrat přitom na vidlici. Psal že si dává hodně dálkové výlety, takže to bude spíš XC jezdec a tam podle mě dálkový lock patří.

          0 0
          • krabica  

            Nauč se šlapat, pak nepotřebuješ zamykat… :-)

            0 0
            • honzabike  

              To bych tě chtěl vidět jak se sagem 30–40 ve stoje v kopci šlapeš bez pohupování.

              0 0
              • krabica  

                Lehce se to samo hýbe, ale ne tak, aby to omezovalo v efektivním stoupání.

                0 0
    • Kamikaze 591  

      Čau, kdyby jsi chtěl, prodávám svého epica, velikost M – akorát na tebe. Je to tohle kolo https://www.bike-forum.cz/…ed-epic-2018 , PC: je někde kolem 80 000kč, teď za 44 000 kč, najeto do 800 km. Kdyby jsi měl zájem, napiš zprávu.

      0 0
    • dede33  

      Orbea oiz m50

      0 0
    • Gwaihir  

      Přes 30 reakcí a pisatel se neozve. Asi škoda času :(

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.