• CZmok

    Nazdar bikeři,

    nějaké to vlákno na výběr dirťáka jsem tady sice našel, ale většinou prehistorie a neodpovědělo mi to na moje současné otázky. Doufám, že zde odpovědi dostanu… k věci…

    1.) První věc, jestli koupit něco nového nebo barazovku. Pokud bazarovku, tak hledám do 10k czk. Pokud nový, tak ideálně do 20k czk, nebo jemně přes.** Máte k tomu nějaký vstup?** Trochu se bojím, že kopim bazarovku a stejně do něj něco nasypu a budu se blížit stejně k těm 15k. Rád bych přední brzdu, úpravu na barspin atd… Na druhou stranu nový často nejsou k dostání nebo se posílají přes DHL, tedy trochu odpadá ta výhoda, že je v záruruce a ze mi na to někdo koukně, když se něco bude dít (například případ Rose – The Bruce, nemá distributora v ČR).

    2.) Když budu muset udělat nějaký kompromis, jakože asi budu, co je podle Vás to nejdůležitější? Většinou se nižší a vyšší model liší hlavně vidlicí. U nižšího modelu často píšou, že to je dobrý „Entry point do světa dirtu“, co to znamená? Že se to pod mýma 90kg po větším skoku rozpadne nebo jenm marketing, abych jim narval peníze za vyšší model? Podle mě důležité jsou: vidle, ráfky, rám (možná náby a představec?).

    3.) Co čumim po bazarovkách, tak často mají rychloupínák místo pevné osy. Celkem z toho mám obavu. Rozptýlíte jí nebo potvrdíte? Moc se mi do rychloupínáku, kord na skákacím kole, nechce. Nedá se náhodou prohodit za pevnou osu? Předpokládám, že záleží na nábě, nebo to nejde vůbec?

    4.) Pokud nový, zatím mi to ukazuje na tyhle modely:

    https://www.kellys-bike.cz/…22-d3516.htm

    https://www.rosebikes.com/…rt/the-bruce

    https://www.ctm.sk/…ariva-modra/

    https://nsbikes.com/…,552,pl.html

    https://nsbikes.com/…,550,pl.html

    mát k tomu něco? zkušnosti, výtky, pochvaly, rozšíření seznamu?

    5.) Velikost je asi jasná. Mám 183cm. takže tam, kde mají 2 velikosti, bude to ta větší, většinou L a kde je jedna velkost, ta je to jasný.

    Na rozjezd debaty by to asi stačilo.

    Díky za reakce

    CZmok

    0 0
    • Breakpain  

      Rose, akorat si pockas

      0 0
    • MTBIKER doporučuje
      GT Performer 20 kolo, hnědé Skladem 1 kus

      Akce -7% GT Performer 20 kolo, hnědé

      8 999 Kč -7% MOC 13 699 Kč

      GT Slammer 20 kolo, červené Skladem 1 kus

      Akce savings GT Slammer 20 kolo, červené

      8 299 Kč savings MOC 12 499 Kč

      GT Team 20 kolo, bílé Skladem 1 kus

      Výprodej -27% GT Team 20 kolo, bílé

      10 799 Kč -27% MOC 14 799 Kč

    • Tomas_82  
      1. Pokud seženeš výhodný bazar, tak bazar, jinak nové.
      2. Vydržet to musí všechno, ať ti praskne cokoli, bude to bolet.

      3)U většiny nábojů jde dutá osa pro rychloupínák vyměnit za plnou s vnějším závitem na matice.

      1. Ty Rose vypadají nejlíp
      0 0
      • CZmok  

        A je tedy rychloupínák u dirtaka problém nebo raději vymenit za pevnou osu?

        1 0
        • Breakpain  

          Nejvetsi smysl ma Rose, takze to neres a kup ten

          0 0
          • CZmok  

            Co je špatného na ostatních výrobcích, smím-li se tázat? U Rose mě štve, že nemá lokálního distributora, takže když se s tím něco stane, stejně si budu muset asi poradit sám… Plus cena, aktuálně za 1000 ecek.

            0 0
            • Breakpain  

              Rose je nejlepsi pomer cena vykon. Kdyby tam nebyla tak velka cekacka, vzal jsem ho taky.

              0 0
              • CZmok  

                No a co si nakonec vzal?

                0 0
                • Breakpain  

                  Absolut, ale já neřešil dirty, kde jsou malé rámy. Ty jsem všechny vyřadil a ono toho pak moc nezbude … NS, YT, Rose, Commencal defakto …

                  YT – neseženeš

                  Rose – čekačka

                  NS – osazení je střep

                  Commenc – drahej, ale seženeš

                  0 0
                  • krabica  

                    Mám CTM a při 188cm nemám pocit, že by mi bylo nějak extra malé, ale jen se vozím po pumptracku…

                    0 0
      • Call me Ondřej  

        Strasne plecky.

        0 0
        • CZmok  

          Jaký máš Ty názor, na první příspěvek? Do čeho bys šel?

          0 0
          • Call me Ondřej  

            Sel bych do neceho co ma vzduch. vidlu s 20mm osou, hydraulickou kotoucovku, a napinak v ramu na zadni kolo. Hlavne bazar sou vetsinou olitane strepy do kterych se uz lidem nechtelo investovat.

            0 0
            • CZmok  

              tak asi to chce dobrý oko, nebo si s sebou vzít někoho, kdo dobrý oko má… Na druou stranu, jestli s tím kolem člověk jezdí a neleží mu jenom ve sklepě, tak se prostě servisuje, opravuje, investuje. Ale chápu, samozřejmě nechci koupit a všechno vyměnit.

              0 0
              • Pepe72  

                Jestli máš boby kup do 1 000euro něco. Levné se prodraží nebo tě unervuje k smrti.Je to soubor maličkostí-ráfky,gumy,gri­py,brzda, střed, náboje výplet a furt řešíš blbiny. Servisuju BMko nebo BMka a vždy došlo na kola a středy, tj výměna za dražšší a tím lepší co se týče výdrže. Gripy to samé, bohužel odcházejí všechny.

                0 0
        • Tomas_82  

          To jo, je to příklad bazaru do 10000Kč..... Nic moc lepšího za to většinou nekoupíš…

          0 0
      • CZmok  

        třeba to Norco mi přijde za 8k celkem zajímavý kup. Krrd, když chci i přední brzdu. Sice bych si představoval masivnější trubky, ale asi by se to taky nemělo rozpadnout. :-) Hmm, ale ted koukám, že má ty brzdy mechanický, to už jsem měl a nechci… Každopádně moc díky za nabídky, kdo dál? :-)

        0 0
        • JKB  

          Jestli začínáš, tak kup to Norco + obyčejnou hydraulickou brzdu. A uvidíš, jak tě to chytne.

          Pokud už víš co chceš, tak objednej toho Bruce. V těch, co jsi poslal nemá konkurenci.

          Ale počítej, že i to roséčko je spíš základ a do budoucna budeš určitě řešit novou zadní nábu a možná lepší vidli.

          0 0
          • CZmok  

            To víš ze zkušenosti, že nába a vidle bude chtít upgrade? Bruce2, už má „Rock Shox Pike DJ (100mm)“ oproti Bruce1 „Manitou Circus Expert (100 mm)“. Ale 1400 éček se mi dávat nechce, notabene když jedinej rozdíl je patrně fakt ta vidlice. Co je na tý nábě a vidli u Bruce1 špatně?

            0 0
            • JKB  

              Záleží, jak moc to budeš drtit. Pokud tě to chytne, tak u toho Pika stejně časem skončíš. Circuska není špatná, ale Pike je úplně jinde.

              Pokud tam pořád dávají ty náby Reverse, tak znám pár lidí, kterým po chvíli zadní odešla. To je ale problém u většiny kol, co jsi poslal. Pokud začínáš, tak to ale neřeš. Kup toho Rose, je to dobrý základ, který ti v začátcích dost pomůže.

              0 0
              • CZmok  

                Dokážeš mi nějak přiblížit v čem je tedy mezi těmi vidlemi za extra rozdíl? Pevnost, kvalita zpracování, výdrž nebo snad pruběh pružení? Já jsem si svoji RockShox na Hornetu nechal upravit, aby se chovala jakoby exponenciálně, tedy čím víc je stlačená, tím je tužší + je tedy tuhá jak prase. Tak jsem to chtěl.

                0 0
                • Atilla  

                  Podle mě není na DiRT potřeba dobrá vidlice, ale je třeba pevná a tuhá. Na dirtu mám RST Space a nemám proti tomu nic. Co bych chtěl je 20mm osa a na zadní stavbě famale šrouby. Singlespeed a dostatečně vysokou hlavovku.

                  0 0
      • CZmok  

        mě se třeba z barazovek líbilo tohle, ale už je prodaný… Jinak bych ho asi vzal…

        0 0
      • Tomcat  

        Děti z DK se zbavují šrotu. Pak zjistíš že jednou tu někdo tu třeba řeší zdeformovanou prasklou hlavovku a pak to přodává na bazaru jako naprosto ok..... nebrat!

        0 0
        • CZmok  

          to by mě samozřejmě nasralo… Jsem naivní, věřim v lepší svět a v to, že tohle by někdo zmínil, alespoň na webu jako DK, bike-forum… Bazoš a sbazar nemám iluze.

          0 0
          • Tomcat  

            Ne u DK-ids nebo u bikrosových milfek na FBbazárku tohle patří k folklóru. Mladej sice vohraní na závodech deset z devíti dopadů , kolo je po druhým majiteli, kterýho ještě člověk zná. Ale budou ho prodávat jako nový , skoro nejetý. To samý přilby a komponenty.

            0 0
            • CZmok  

              si mě trochu vyděsil… Aby mi prdnul rám, vidle, řídítka… někde na dopadu je asi to poslední co chci…

              0 0
    • Tomcat  

      Zkusit ocel

      rychloupínáku se vyhnout , i matice je lepší. Pevná osa ideál.

      Vzhledem k zahazování vsadit Avida s lankem a pružinu olej ve vidlici.

      Velikost je věc ošemetna, někdo to má ne jako SML ale jako krátký dlouhý. A hlavně každej má tabulku velikostí jinou.

      0 0
      • CZmok  

        „Avida s lankem“? jako mechanickou kotoučovku? Tvl, sem měl na prvním Norcu a nešlo s tím brzdit…

        0 0
        • Tomcat  

          Tak to asi chyba byla někde jinde. O ta brzdou umí brzdi docela dobře ,spíš při dlouhých sjezdech nedává přehřívání což u dirtu nehrozí

          0 0
    • IBoofKratom  

      Kriteria podle kterych bych vybiral:

      vidlice – nejdulezitejsi vec (krome ramu, ale pokud kupujes ram od proverenych znacek, tak tam nejsou tak strasne rozdily v kvalite podle me) vidli chces bud rockshox/fox/mar­zocchi/manitou­. na levnejch dirtech bývají rst nebo suntour, ktery jsou vetchy a nekvalitni. Osobne jsem ji nikdy nemel, takze nechci sirit hoaxy, ale bratranec ji ted ma na dirtu a je fakt tenoucka…

      ram – hlinik, nebo crmo. obycejna ocel nema tak dobry vlastnosti, takze to kolo bude tezky a nebude tak pevny. jestli crmo nebo hlinik zalezi na vkusu. ja mam radsi crmo, ale vlastne jen pro to ze se mi libi ty tenky trubky a vic to pripomina bmx. ale hlinik ma asi lepsi pomer cena/vykon.

      naby a rafky – rafky chces alespon trochu kvalitni, at se hned neohnou. naby muzou byt dost drahy, ale spokojil bych se i s levnyma – tezko bude kolo za 20k mit vsechny komponenty nejlepsi. a pokud nemas moc zkusenosti se skakanim atd tak klidne vem levny rafky, protoze je ze zacatku tak moc trapit nebudes a casem se daji koupit lepsi.

      pokud budes kupovat bazarovku, tak se psychicky priprav, abys toho typka co ti ji prodava trochu podusil a fakt si to na miste zkontroloval. jestli nechces platit za dily vic nez za kolo tak: poradne zkus ze chodi vidle a funguji vsechna nastaveni, netece z ni olej, rafky jsou kulaty a ne sisaty nebo 8, neni nic prasklyho a neni ohly prevodnik. A pocital bych s tim, ze plaste budou sjety coz je 1500–2000 navic+ treba bude vytahanej retez atd.

      co bych naopak vubec neresil je brzda. vim ze kdyz prechazis z normalniho kola na dirt, tak jezdeni bez brzd zni divne, ale ono je to na dost veci lepsi. a rozhodne nejsou potreba nejaky kvalitni – jestli fakt chces brzdu tak bych klidne vzal ty nejlevnejsi co pujdou.

      rychloupinak podle me na dirta nepatri – neni to tak spolehlivy jako pevna osa. tim padem je rychloupinak znakem toho, ze je tam nekvalitni vidle, nebo vidle co neni delana na dirty. ale kdyz najdes dobry kolo s dobrou vidlici co ma rychloupinak tak bych to mozna nehrotil.

      2 0
      • CZmok  

        velice přínosný příspěvěk… i ten Bruce1 má vidli Manitou, takže asi ok.

        Trochu mě překvapilo, že tu někdo výše psal, že na dirta patří lanková brzda, kvůli odhozům atd… Vidí to i ostatní stejně? MOžná to je skutečně deformace z „normálního“ kola, ale já si s kotoučovou mechanokou užil svoje…

        0 0
        • Breakpain  

          Lankova je odolnejsi (vc paky) snaz ji na miste opravis, vetsinou treba skubnes lanko … kdyz ho mas, das novy.

          Kdyz vtrhnes hydrauliku, tak tu na miste neopravis.

          Nicmene si nemyslim, ze to je tak casty, takze ja chci mit vsude hydrauliku. Na dirty a bmx se asi vyplati nejaka s olejem, abys to nemusel moc resit. S DOTkou si musis hlidat tesneni.

          Za me … hydraulika vsude …

          0 0
          • CZmok  

            „S DOTkou“? Promiň, co to je? Nějaký druh koncovky?

            Zatím si myslím, že chci i přední. Ale bude to něco za něco. Bez predni pujdou lip barspiny, s přední pujdou další triky.

            Jinak, netušíte, proč někteří jezdci mají zadní brzdu na levé ruce? Kvůli barspinum na svoji stranu, když máš levou přední nohu? Že pak chytas tu část bez brzdy?

            0 0
            • Pepe72  

              Teď už jen bajk.

              0 0
            • Breakpain  

              Brzda ma v sobe bud olej nebo DOT (ktera po case rozezere tesneni).

              Kdo je zvyklej jezdit na moto, ma brzdu na druhe strane …

              Takze jeste jednou, objednej si ten Rose a jezdi vic nema smysl resit ;).

              1 0
    • Pepe72  

      A abys to nemněl tak jednoduché dám můj příklad i když jde o BMko: první moje koupě nového BMX- odešlo hlávko a střed. Koupě druhého většího BMX- odešlo hlávko, střed,vidla. Následovala koupě nového rámu vidlice kol a původní zůstal je představec :-)

      0 0
    • Sulka  

      Pokud mas ty prachy tak neni o cem a objednej ruzenu pokud si na ni pockas! Lepsi vidli, ale prd. Nebrat hydru, kulovy. Nebo nekde na kramu zapomenutej CTM Dirtking Xpert, taky moc peknej pomer cena/vykon a bez nutnych investic.

      0 0
    • CZmok  

      Tak Bruce 1 je objednaný.

      0 0
      • CZmok  

        Jakou barevnou kombinaci by jste brali By?

        0 0
      • CZmok  

        Happy New Bike Day.

        1 0
        • Pepe72  

          Super. Rozbalit prosím.

          0 0
          • CZmok  

            Všechno bude… :-)

            0 0
          • CZmok  

            Jenom tedy budu muset nějak poštelovat vidlu. Je na ně měkká. Dá se to foukat normální pumpou? Někde jsem slyšel, že jen a pouze pumpičkou na vidle..

            Ve fotkách porovnání se stříbrnou verzí.

            0 0
            • Breakpain  

              Převodník je narrvo wide? Kdyžtak mi ho vyfoť z boku – detail. Díky

              Ano, na vidlici je jiná pumpička.

              0 0
              • CZmok  

                Hele, je to Sram. Celý CrankSet: Truvativ Descendant 6K Eagle DUB 32T, black 165mm

                Ta pumpa je jednotná nebo každý výrobce na jinou?

                0 0
                • Breakpain  

                  J, díky – takže klasický NW převodník, tak to je fajn, že to funguje i s tím ten řetěz :-).

                  Pumpa – to je jak pumpa na kolo. Na značce nezáleží, jen jde o max tlak, co to umí ;-). Vidlice se fouká na XY, tak si kup pumpičku, které umí XY+něco navíc ;-). Ale to pdle mě splní každá pumpa, u tlumičů bývá vyšší tlak.

                  0 0
                  • CZmok  

                    Pardon, co znamená NW převodník?

                    Pumpa – kouknout tedy na manuál Manitou, jaké může mít tlaky a podle toho rozhodnout, která. Ideálně tedy, aby to šlo i na druhou vidle RockShox.

                    0 0
                • CZmok  

                  Podařilo se mi roztrhnout řetěz. Rád bych tam už nedával pulclanek, abych mohl mít rychlospojku. Jde to? Případně jaký řetěz koupit? Je to 32 zubů převodník, 13 zubů vzadu, 83 pulclanku. Díky za rady.

                  0 0
                  • Atilla  

                    Kluci hodně používají Shimano nexus, nežere driver. Ale je měkčí.

                    1 0
                    • CZmok  

                      Tak nakonec měli v obchodě Shimano. A asi ten Nexus, minimálně je to na něm napsaný… To si myslel?

                      0 0
                      • Atilla  

                        Jj, trochu víc se ze začátku vytahuje, ale jinak je ok.

                        0 0
                        • CZmok  

                          Škoda, že na něj nejde rychlospojka… Takhle ho zase příště neopravím na cestě a potáhnou ho domů… ????

                          0 0
                  • JKB  

                    Sram PC-1. Stojí kolem dvou kil a nikdy jsem s ním neměl žádný problém.

                    1 0
            • Pepe72  

              Barva super.

              0 0
              • CZmok  

                Dlouho jsem si myslel, že chci tu svítivě modrou, ale asi 2 dny před objednáním jsem se rozhodl jinak a myslím, že správně… Jen přemýšlím, jestli vrátim červený pedály na horneta a z Bruce bude šedá myška, nebo jak si pohraju prostě s barvou.

                0 0
    • CZmok  

      Měl bych otázku k tlaku ve vidli… na noze píšou, abych nepřesahoval 50 psi. Ale mě to při 50 psi přijde měkký jak máslo. Co se může stát, když tam narvu víc?

      0 0
      • tigermoth  

        Jestli se nepletu, je v téhle vidli pružení vyřešeno kombinací pružina – vzduch. Tzn. pružina je hlavní pružící element, dotlakování vzduchem je na doladění tvrdosti v nějakém rozsahu. Pokud se potřebuješ dostat nad rozsah, daný povoleným tlakem, máš dvě možnosti – sehnat tvrdší pružinu, nebo to zkusit přefouknout.

        0 0
        • CZmok  

          Mám tam rozhodně víc než 50psi. Teď tam bude tak 80psi a vyhovuje. Jde mi o to co můžu rozbít a proč tam je ten limit?

          0 0
          • CZmok  

            tohhle mi přijde jako zajímavý příspěvek:


            "he circus expert is a coil spring fork with air assist

            it comes stock with an extra firm coil spring installed

            then the air assist spring can be used to make it behave more progressively by adding psi

            the abs compression damper is designed for big hits and can be almost locked out

            its not really designed for mtb trail use like rocks and roots and will feel fairly harsh and not supple or plush

            the rebound damper adjusts the return rate after compression events and is a standard simple design

            for reference heres my general circus setup

            flow trail: low psi, low comp, fast reb

            dj: max psi, 1 click off max comp, slow reb

            pumptrack: max psi, 2 clicks off max comp, med reb

            imo the only time you should bottom out a dj fork is during a „omg im gonna die!!!“ moment, the rest of the time i dont use more than an inch or so of travel

            i adjust the air assist first, which adds progressiveness to the springrate, the more large hits and/or more support while pumping it will see the higher the psi i want

            then i adjust the compression, more compression for smoother tracks and larger jumps, less compression if less manicured jumps or also on pumptracks to give a little forgiveness in my timing for pumping

            last i adjust rebound, on jumps i want slow and controlled return, on pumptrack i want faster but still controlled, on trail i want fastest to keep up with stutter bumps but still not topping out overly fast

            i encourage you to learn some of the basics of suspension theory and terminology, its kind of intimidating at first but really its quite simple and easy to understand once you start breaking it down a bit, there are lots of good resources online, dont get bogged down in details just learning the basics of air vs coil springs, and how dampers work with springs to dissipate energy, once you know that stuff its easy to translate it to any fork or shock and twist knobs without being intimidated "


            ABS+ může být tedy fakt skoro až zamknuté? Jak pan kolega píše, tak jedno kliknutí od zamknutí při 50psi je celkem Ok. Až jsem si z toho dneska musel koupit pumpu na vidli… sem netušil, že s tím budu tak laborovat…

            0 0
            • CZmok  

              Tak jsem objednal nakonec silnější prožinu do levý nohy. Jsem zvědav…

              0 0
    • CZmok  

      Mě napadlo, když si to tu pročítám po delší době, že se pochlubim, kam jsem dospěl s barevnými úvahami…

      1 0
      • Atilla  

        Pěkný to máš. Tu vidli bych bral na mého ROSE :)

        0 0
        • CZmok  

          Ta byla na Bruce 1 jako default. Asi nejlevnejsí varianta. Co tam máš Ty? Jestli máš Pike, tak hned měním… ????

          0 0
    • Elwing  

      Asi před dvěma roky jsem hledala šestadvacítkové kolo na blbnutí. Zažádala sem o upozornění na model od Canyonu. No a dneska přišlo :-)

      Tak kdybyste někdo něco podobného sháněl.

      0 0
      • Tomcat  

        :-D d. v…! jako dva ? jako dva roky ? To mě připomína, že z Darkmóre už mi neodpověděli ohledně osy na dirt náboj cca 3roky…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.