• ghost654

    Ahoj bando,

    potřeboval bych radu :-). Několik let jezdím na 27,5 full GT sensor převážně na polních a lesních cestičkách. Ale minulý rok jsem zkusil bikepark a rychlebské stezky a docela se mě to zalíbilo. Sice tam jezdím jen ty skoro nejlehčí traily (modré traily), ale nějak se začít musí. A jak už to tak bývá, chtěl bych si k tomu koupit i lepší nové kolo. Jelikož mám bohužel omezený rozpočet (rodina velký žrout peněz :-)), tak je rozpočet na nové kolo cca 80 000 +/- pár tisíc. A dle slov své manželky, tak toto kolo bude poslední nové co kupuju :-).

    Na netu jsem se díval, že by nemuselo být špatné kolo z kategorie Enduro. Bohužel nemám v okolí nikoho, kdo by jezdil v bikeparcích nebo na enduro kolu, tak právě proto bych potřeboval radu od „zkušenějších“ bikerů ;-). Velikost kol 27,5 nebo 29 je mi asi jedno. Teda jestli je lepší v bikeparcích 27,5 budu se poohlížet po takovém kole nebo naopak. Pár kol jsem si v minulém roce vypůjčil v bikeparcích, ale přiznám se, rozdíl jsem necítil mezi 27,5 a 29. Jak jsem již psal na začátku, tak v takovém to ježdění jsem úplný začátečník.

    Od kola očekávám, že mě posune trošku dál na náročnější traily v bikeparcích. Jinak co se týká výšky a váhy tak je to 188 cm/110 kg.

    Zatím jsem si vybral tyto kola:

    Trek remedy 8 – https://www.kola-visek.cz/…y-8-xt-2021/

    Trek slash 7 – https://www.kola-visek.cz/…lash-7-2021/

    Ghost riot enduro – https://www.mojekolo.cz/…niversal-29/

    Commencal meta – https://www.fdfbikeshop.cz/…e-grey-2021/

    Commencal clash – https://www.fdfbikeshop.cz/…h-ride-2021/

    Rock machine blizzard 70–297 – https://www.mojekolo.cz/…zard-70-297/

    Vím, že v dnešní blbé době si na kolo budu muset počkat nějakých pár měsíců, ale počítám s tím.

    Všem díky za cenné rady a poznatky.

    Anketa: Které kolo je Váš favorit

    4x
    19%
    11x
    52%
    0 1
    • mirorek2  

      29" bych se při tvých proporcích nebál, ale není to podmínka k plnohodnotnému ježdění… Spíš pohlídat celkovou tuhost, kola vidla atd. Čím více a těžší věci budeš jezdit, tím to bude na HW náročnější třeba brzdy.

      https://www.propain-bikes.com/…uro/tyee-cf/

      Naklikal bych si tam pružinu, BY sedlovku, 4p brzdy tam jsou a kolo jak cumel za 3500E a v zelené je skladen v XL :D

      0 1
      • mirorek2  

        Nebo rovnou Spindrifta se Zebem :-) za 3600

        0 2
      • ghost654  

        Díky za tip na kolo. Nevypadá vůbec špatně :-).

        Ale nějak nevím zda bych chtěl koupit něco z jiné země zdůvodu mé omezené slovní zásoby angličtiny :D

        0 0
      • ghost654  

        Díky za tip na kolo. Nevypadá vůbec špatně :-).

        Ale nějak nevím zda bych chtěl koupit něco z jiné země zdůvodu mé omezené slovní zásoby angličtiny :D

        0 0
        • Baba-Ji  

          kamarády, máš? Případně Google translate, znáš? ;)

          0 1
        • mirorek2  

          Klidně mi napiš SZ, kdybys to chtěl řešit.

          V Německu jsou nákupy za odměnu :-)

          0 0
          • ghost654  

            OK kdybych se rozhodl pro něj, tak třeba se ozvu ;) díky moc za nabídku

            0 0
      • Atilla  

        A teď jde o to jestli vůbec sežene na 110kg pružinu. Oblékne se do helmy a chráničů a má 115kg jak prd. Já s 90kg jsem vozil na Ghost SLamr 600lb pružinu. Na FRamr mám 500lb a asi bych zvládl i 550lb. A co jsem tak viděl, tak běžně se dají sehnat pružiny do 600lb a víc moc ne.

        0 0
        • mirorek2  

          RS běžně 650lb, to by mu mělo vyjít dle Propain na jeho hmotnost, myslím, že lepší, než být na max tlaku u vzduchu IMHO

          0 0
      • o.unca  

        Začínat s „endurem“ (=modré lajny v CZ) na kladivu s pružinou? No já bych to nechtěl…už jen proto, že tito borci pak vypadaj srandovně -). Spíš mi teda sedí Novasuv příspěvek níže.

        0 0
        • ghost654  

          to mě zas tak netrápí, že budu vypadat srandovně :D každý nějak začíná a jak tuším tak už takový rozpočet v budoucnu nebude tak radši teď :-)

          0 0
          • o.unca  

            Jasný, dělám si prdel… Podle mne si, ale lidi kupujou zbytečný kladiva a jeden známej, co „downgradoval“ z capry na jeffsy to charakterizoval přesně: „tam, kde to kolo začíná, já končím…“ -))

            0 0
    • novas752  

      Hele na to co popisuješ enduro neni úplně potřeba. Modrý traily na Rychlebkách jsou tak na lehký trailbike typu Canyon Neuron maximálně. Rychlebky celkově jsou tak na těžší trailbike, 170mm Endura bych tam fakt tahat nechtěl.

      Bikeparkem záleží co myslíš, ale tam kde jsou modrý podobně modrý jako na Rychlebkách tak je to většinou poobný.

      Takže být tebou cílim na trailbiky. Spectral, Jeffsy apod.

      A ano, letos je to cenově i dostupností bída. Zvážil bych rozjezdit se víc na tom senzoru, to taky neni úplně tragické kolo a nechat to na příští rok.

      0 0
      • mirorek2  

        že mě posune trošku dál na náročnější traily v bikeparcích

        Se 110 kg živé váhy lehčí trailbike rozsedne, je třeba zvážit i tento aspekt. A teď byl někde na ytb test jezdivosti kol a třeba zrovna Spindrift hodně překvapil.

        0 0
      • tomfree  

        Vidím to stejně,na enduru to ztrácí zábavný charakter.

        0 0
        • MichaelSimek  

          Já teda s timhle uplně nesouhlasim, ja na mojim endurku jezdim modry veci a normalni stezky furt, jezdil jsem na tom do sps a ruzne a nikdy jsem nemel pocit ze bych ztracel zabavu. Mam i 120 xc kolo a zabavny to je taky, ale kdyz si pri jizde usmyslim udelat nejakou kokotinu tak na endurku muzu, na xc se bojim ze to rozbiju

          0 0
        • Mr.Duck  

          Ja myslim ze s lehcima kolama/gumama a rozumne nastavenym odpruzenim se zabavis leckde. Je pravda ze s DH kolama a 2× DH Assegai a Zebem kolo nefunguje idealne dokud to neni poradne z kopce, ale to same kolo s Lyrikem/Pikem a Exo minionama je uplne jina kategorie i kdyz jde jen o 1cm zdvihu rozdil, ty gumy udelaji mnoho.

          Samozrejme pokud clovek nikdy nechce posouvat svoji techniku a jezdit vetsi/rychlejsi veci, nemusi davat enduro smysl, ale na druhou stranu kdyz koupis mensi kolo a nebude stacit, tak budes shanet enduro pozdeji, zatimco kdyz koupis enduro a bude to moc, muzes ho naladit nalehko a kdyz se vyjezdis tak ho vyhrotis, a kdyz ne tak aspon nebude tak trpet nez ho prodas a koupis mensi nez naopak :)

          0 0
          • tomfree  

            Ale primární jsou ty gumy a potažmo kola,pokud mi stačí exo gumy a lehké kola,tak nebudu řešit enduro a postavím něco co jede.

            0 0
            • MichaelSimek  

              jenze ty lehke gumy ti muzou stacit nekde ale jinde bys radsi tezsi, gumy se daji vymenit, kolo tezko

              0 0
              • novas752  

                To se dají ale je to hrozná prcárna to furt přehazovat. A vozit nějaké xc/trail gumy na enduru je nesmysl, zabiješ s tim většinu potenciálu toho kola a pak to všechno taháš zbytečně. Asi jako nazout silniční pneu na LandRover Defender.

                0 0
                • MichaelSimek  

                  ja vetsinou vozim trosku jezdivejsi zadek tak jako tak a predek je mi fuk jestli je to tank, i na lehchcih trajlech to vyuziju :) nevim ja na to mam holt jinej nazor, na endurku se na lehcich trajlech nenudim jelikoz mi to dovoli jezdit jinak a ja to tak rad :)

                  0 0
          • novas752  

            Hele na svojí Jeffsy tehda ještě se 160mm Pikem, 150mm vzadu s obyč Deluxem RT3 a na poměrně lehkym Maxxis Exo 2,4" obutí mě většina Singltreku pod Smrkem (vyjma asi 5km těch nejvíc z kopce částí) prostě nebavila, vyloženě jsem tam čekal na těch pár zábavných kousků a toť vše. Aby to letělo a mělo to nějaký funfactor, musel jsem do toho šlapat jak smyslů zbavenej a to člověka velmi velmi brzo vysílilo.

            Stejnej terén na Epicu Evo (XC/Trail) podstatně zábavnější i v nižší rychlosti = bavil jsem se na tom daleko lépe, jelo to snadněji, nemusel jsem tolik dupat, byl jsem méně vyřízenej…

            Jinak ano, to o té výdrži je samozřejmě pravda.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Tak pak jde o to jestli na SpS jedes jednou za cas nebo je to tvoje primarni lokalita. Pokud rocne najezdis 100 dni na necem jako SpS a 2× jedes do parku tak samozrejme enduro nema smysl, ale pokud jedes na SpS par vikendu, bikepark taky par vikendu a mezi tim tak neco mezi, tak Enduro i kdyby lehce osazeny na to dava smysl, trail bike v parku znicis hned a modry traily jsou v tom skoro horsi kvuli vybrzdeni atd..

              0 0
      • ghost654  

        No z menšími zdvihy asi nic brát nechci. Co jsem četl na netu reakce lidí, že koupili trail bike jak píšeš a pak za rok či dva kupovali enduro kolo :-). Tak já tenhle krok přeskočím a půjdu rovnou do endura.

        Věřím, že se v letošním roce posunu k červeným obtížnostem :D.

        Jinak kolo radši koupím tento rok, i když vím že to je bída a to z důvodu toho, aby se penize nějak nerozkutálely a v příštím roce by rozpočet mohl být chudší.

        Díky za názor.

        0 0
        • novas752  

          Tak pak bych chvilku počkal s čim se vytasí YT s Caprou.

          0 0
        • decimax  

          Souhlasím, evoluce umí být někdy velice drahá věc:)!!Ja koupil trail kolo, 2 roky trápená pak zvedání ze 130mm na 160 a teď je na cestě 180mm torque:))Mohl být rovnou:))

          0 0
          • ghost654  

            přesně to si myslím taky a proto ty předchozí kroky chci přeskočit rovnou snad k finálu :)

            0 0
    • ghost654  

      Co říkate ještě na kolo VITUS https://vitusbikes.com/…ountain-bike nemá s ním někdo nějakou zkušenost? Stalé ještě vybírám a do výběru mi přiskočil :D. Zatím mám v uzším výběru toho Propaina Tyee a Treka Remedyho. Díky za reakce.

      0 0
    • BorisFR  

      Za sebe jeste pridam toto: https://www.ctm.sk/…icka-zelena/

      Pripadne maji i lepsi model za tech cca 80k. Nebude to tu asi nejpopularnejsi, a mozna ani nejlepsi varianta, ale hlavne tenhle model za 58k se mi zda jako zajimava varianta v pomeru cena/vykon a jeste zbyde na upgrady pripadne nejake cestovani… Nema to nejmodernejsi geometrii, ale osobne si myslim, ze je to moderni tak akorat.

      0 0
    • theedge  

      A co novej Canyon Spectral 29 ? Nevím teda jak na 115 kg, ale varianta to je.

      0 0
      • Rogerer  

        Spectrala 5 v hliníku mám taky v merku s 99kg :) pokud se náhodou neobjeví něco zajímavého na bazaru

        0 0
    • boo-beek  

      Reign 29?

      0 0
      • ghost654  

        Reigna jsem zkoušel a neseděl mi moc velikostně. Lko bylo na mě nějaké velké a na Mku sem se vůbec necitíl „fajn“ :): pocitově mi to nějak nesedlo. Díky za příspěvek ;)

        0 0
        • Lanýžek  

          Ahoj já mám giant reign a při tvých proporcich jsi měl zkoušet velikost XL mam taky 188 cm a velikost XL mi naprosto sedla

          0 0
    • boo-beek  

      A ještě jeden tip, GT Force 29? Včera jsem ho pořídil, oproti původnímu plánu na (lehčí) trailbike a v podstatě doufám v to, co píšeš v zadání, že mě posune a zároveň na něm rozumně přežiju lehčí traily. Podle všech testů, co jsem přečetl, na to bude fajn, s výjimkou váhy, budu k němu pořizovat asi druhý kola a spolu s flipchipem by to mohlo fungovat. Jinak, sedl jsem si na prdel z bytelnosti, z toho kola má člověk pocit, že ho vykovali trpaslíci někde v horách :D Ještě ho ofc nemám pořádně projetej, takže možná se ve všem pletu, ale snad ne moc :D

      0 0
    • jeniiiik  

      Výběr se ti dost zúží když si zjistíš dostupnosti. Některé Treky září, Ghost třeba až někdy 28 týden atd.

      0 0
      • ghost654  

        Něco jsem si už zjišťoval :-) :

        • ghosta – květnu
        • trek – září
        • commencal – červen dle webu
        • propain – červenec dle webu
        • rock mach. – květen
        0 0
    • jeniiiik  

      V tom případě máš na výběr dvě/tři značky pokud si chceš letos zajezdit.

      0 0
    • Nutribird  

      Koukni ještě na Trek Slash 2020, na webu jsou skladem. Jestli je to pravda je druhá věc. Není to takové kladivo jako 2021, ale myslím, že by mohlo vyhovovat.

      0 0
    • becis  

      Ahoj, sháním něco čím doplnit svoje 120/120 trail kolo. Budget mám 150k a mám pár poždavků:

      • Zdvihy alespoň 180/170mm
      • Hlavový úhel 65° a méně
      • Chainstay 435mm a méně
      • Reach 450–455mm
      • Kliky 170mm a sedlovka 150mm

      Kdybych dělali Canyona Torque v menší velikosti, tak není co řešit, ale takhle to vypadá nejspíš na Propaina Spindrift v mullet verzi, případně jeslti Vás napadá něco lepšího, tak si rád nechám poradit :)

      0 1
      • Atilla  

        Myslím, že tohle je slušný základ:) https://www.bike-components.de/…ssis-p89803/?…

        0 1
        • Lochy13  

          Krasna, ale nesplnuje hned nekolik pozadavku pocitam ????

          0 0
          • Atilla  

            Jen o 5mm delší zadní stavba. Ono reálné moc kol co jsou na 180mm není. A ještě k tomu aby měli zadní stavbu 435mm. Můj patrol by odpovídal, ale musel by dát delší tlumič. Pak by měl i ten reach a zadní stavbu v Mku podle přání. 170mm zdvihu, ale kliky 165mm.

            0 0
        • Radek Broz  

          Tohle je hodně pěkný.

          0 0
        • becis  

          No ale to má „jen“ 170/160 a ještě je to hliník za nesmyslnou cenu

          0 0
          • suslos  

            cena je dost, ale v hliníku problém není :)

            0 0
            • becis  

              Je to těžký, ošklivý a ne tolik tuhý. Za mě to problém je :)

              0 0
              • Atilla  

                Jako, že. ALU není dost tuhý? To teda nevím. Gambler, patrol, dragster jsou opravdu tuhé rámy a myslím, že RAAW taky.

                0 0
              • suslos  

                Dobře, pak tedy v pořádku :-D :-D :-))))

                0 0
                • becis  

                  No pokud to vezmeš čistě z hlediska vlastností materiálu tak je karbon rozhodně tužší než hliník. Pokud má být hliník stejně tuhý jako karbon, tak tam musí být rozhodně mnohem víc materiálu = je to težký.

                  0 0
                  • Atilla  

                    A to vadí? Když se podíváš na světák, tam tam ještě lepí závaží. To co ovlivňuje hybnost kola do kopce jsou kola. A z kopce je těžší kolo klidnější.

                    0 0
                    • becis  

                      Promiň, ale pokud tvrdíš že ti váha kola nijak neovlivní jízdu kola do kopce, tak by sis měl zopakovat základy fyziky.

                      Ono je taky rozdíl když je někdo lehké a drobné postavy jako já a má ovládat 15 nebo 16kg kolo.

                      Pokud se podívám na svěťák, tak tam jezdí 90% lidí na karbonovém rámu.

                      Nicméně i tak ten hliník nezavrhuji, jen nevidím rám který by splňoval moje požadavky.

                      0 0
                      • Atilla  

                        Tak to asi musíš jezdit bez vody aby se ti to lépe ovládalo..... A jestli máš váhu soupravy do kopce 75, nebo 76kg tak to opravdu neudělá rozdíl. Jo když na gravel naložím 4l vody, spaní a jídlo na 3dny, tak to poznat je, ale to opravdu není jen kilo.

                        0 0
                        • becis  

                          Vymýšlíš nesmysly, abys dokázal svoji „pravdu“, kteoru nemáš.

                          Bez vody budu jezdit těžko, ale ušetřit 1kg tím, že koupím kolo z modernějšího a ve všech ohledech lepšího materiálu není problém.

                          Jestli ovládáš z kopce kolo které má 15 nebo 16kg už je poměrně znatelný rozdíl, obvzlášť když vážíš 60kg.

                          1 0
                          • Atilla  

                            Možná zařadit do zimní přípravy nějaké silové cviky abys nemusel řešit kilo.

                            2 1
                            • becis  

                              Možná by stálo za to uznat že už dneska existují lepší materiály než hliník, které už má svoje nejlepší za sebou a přestat se tady nesmyslně hádat o něčem na co se vlastně nikdo původně neptal :D

                              0 0
                              • Atilla  

                                Však já netvrdím, že karbon není lehčí, ale stejně nakonec všichni mají endura přes 17kg, protože tam dáš pořádné pláště na zadní kolo vložku a potom je kilo na rámu prostě jedno( navíc kolik karbonů má rozdíl kilo, většinou je to kolem 600g). Pláště to ovlivní vše mnohem víc jak do kopce, tak z kopce.

                                1 0
                                • MichaelSimek  

                                  Ja jsem porad nekde kolem 15kg!

                                  0 0
                                  • Atilla  

                                    EXO pláště, XM kola to je setup který si nedokážu představit na spoustě míst kde jsem byl jezdit. Třeba Špindl, Ještěd, Klínovec Německá, nebo Malaga, Chatel, Livigno… Minimum pro tohle je u mě vložka +DD, nebo super Gravity.

                                    Ale tohle jde řešit druhou sadou zapletů. U nás taky vozím EXO + vložku na zadním ( nejsou tu ostré kameny) a mám druhý zaplet s DH pláštěm Jinak ten rám musí být opravdu hrozně lehký.

                                    0 0
                                    • vaclaw  

                                      A není to spíš o tom, co od toho kola budu chtít? Jestli chci spíš malýho sjezďáka, kterým ale budu moct vyjet kopec za svý, tak vzhledem k setupu, aby to vydrželo, nebudu řešit nějaký kilo, naopak to bude i ku prospěchu. A když budu chtít agilnějšího bika, místo rychlosti preferovat techniku a mít kolo třeba i hravější ve vzduchu, tak tam už váha bude hrát roli. A přitom enduro bike může zastat obě dvě disciplíny bez problémů.

                                      0 0
                                      • Atilla  

                                        Nevím jestli jsem takový nýmand, ale mě je fakt jedno jestli zrovna jedu na 13kg trailbiku, nebo na 18kg DH kole – pokud je to z kopce.

                                        0 0
                                        • becis  

                                          Já rozvna teď přešel z 16kg endura (Pivot Firebird) na 12,5kg trailbike (Trek TopFuel) a je to velkej rozdíl i z kopce. To kolo je mnohem agilnější a na lehkých trialech co mám za barákem je to na něm i mnohem větší zábava, ale samozřejmě to není tak stabilní a nemáš z toho ten pocit „full send“ modu.

                                          Proto právě hledám nové freeride/super enduro, abych měl co vozit do bikeparku nebo třeba Finale Ligure atd.

                                          0 0
                                        • vaclaw  

                                          Tak styl asi měnit nebudeš, ale na DH trati s trailbikem pojedeš pomaleji a naopak na utažených technických zatáčkách se s DH mašinou budeš motat o něco hůř, ne? Já to teda aspoň tak mám. Ale na druhou stranu já třeba nenakrmim pořádně ani to enduro, natož DH :)

                                          0 0
                                          • Atilla  

                                            Tak, ale to není o váze, ale o geo a zdvihu. Třeba moje DH je obratnější než moje enduro a i trail bike a to mnohem. Ale samozřejmě trail musí být z kopce, protože jednočep na 210mm prostě není platforma která jde za pedálem. Po pravdě si myslím, že na Enduro mulletu jsem rychlejší jak na DH v parku, ale DHčka mi není líto a beru ho na lano častěji než endurko.

                                            0 0
                                        • Elwing  

                                          Nejsi, jenom ti nevadí se trochu trápit no :-)

                                          1 0
                                    • MichaelSimek  

                                      Hele Christchurch je tu znamej prave ostrejma sutrama a jako peklo pro plaste/rafky, ale dá se ty XM kola me dost prekvapila jak vydrzi. A je fakt ze delsi dobu jsem jezdil CC+1.5kg plaste a stejne jsem ty plaste a rafky nicil. Ale na firebirdu se nic neci, to kolo proste plachti pres prekazky :D

                                      0 0
                              • suslos  

                                Ono to není opravdu tak jednoduchý tak jak to píšeš :-) jde o symbiozu a spojení více vlastností, nejde jen o alu na rámu, ale o design odpružení a funkci – což je prostě na Raaw fantasticky vyladěný. Navíc i Alu jde udělat super tuhý atd. atd.

                                Rozdhodně bych raději milionkrát tento rám, ač bude těžší, než Tebou zmiňovaný C Torque, tak to prostě je :-)

                                2 0
                                • becis  

                                  Jak jsem psal, hliník nijak nezavrhuji, jen zrovna ten Raaw je pořád „jen“ čtyrčep a na hliník je to za nesmyslné peníze.

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    a že v těch 110 je vidlice a kola sis všiml?

                                    0 0
                                  • suslos  

                                    no, on ten problém je asi v tom, že to vnímáš „jen“ jako čtyřčep a nevidíš nic kolem :) pak chápu, že je to pro Tebe nezajímavý a proč se prodává mainstream :-D

                                    edit: levný to není, to souhlasím

                                    0 0
                                    • becis  

                                      Jak říkám, rád si nechám poradit a proto sem i píšu.

                                      Ten Raaw je rozhodně zajímavé kolo, ale za mě tam není nic co by ospravedlňovalo cenovku 80k za hliníkovou rámovou sadu nebo já to alespoň nevidím.

                                      0 0
                                      • suslos  

                                        co mně se aktuálně na trhu líbí: Raaw, Nicolai, Kavenz, Banshee – alu. SC, Pivot, Transition, Nukeproof – karbon. A pak kladková posádka Hope HB.916, Forbidden. Nějak nevím nevím nový Jakyll a Norco Range, ale furt je na seznamu mám.

                                        Absolutní top strop Atherton – to je asi nejlepší/nejkva­litnější kolo aktuálně na trhu, bohužel cenově taky :-)

                                        Projdi si jejich nabídku a nalaď na svoje specifika který chceš, třeba se tam někde potkáš, protneš.

                                        Je určitě spousta dalších zajímavých, který kohokoliv (i Tebe) mohou zaujmout, nicméně je nepíšu, protože jsem je z určitých důvodů u sebe vyřadil.

                                        0 0
                                  • AleZ80  

                                    Na DW Linku jsem nikdy nejel, ale Maestro ani VPP mi nepřijdou žehlivější než dobrý čtyřčep. Jak se to chová při šlapání, je mi celkem jedno, protože mám stejně vždy tlumič s páčkou.

                                    Kdybych já teď vybíral enduro/parkenduro, tak bych vzal asi nějaký high pivot, protože jsou údajně nejžehlivější. Ideálně ten nový Actofive s plovoucím třmenem brzdy.

                                    0 0
                              • scret  

                                Jenze ram vzato komplexne fakt neni jen ontom, jestli je to hlina nebo karbon. Jeste pred nekolika lety byl treba alu Liteville tuzsi nez dost karbon ramu ve stejne tride ;-)

                                Ale jo, dneska udelat plastovej ram v nejaky vaze a tuhosti je pravdepodobne jednodussi

                                0 0
                    • Georrge  

                      A to závaží tam lepí aby jim to jelo rychleji z kopce, nebo spíš proto, aby upravili těžiště a vyvážení tak jak potřebují? :)

                      0 0
                  • suslos  

                    moje závodní enduro je full karbon a komplet bombproof setup má 18kg :-))

                    uzavřel bych to jinak, abych se nemotal v kruhu materiálovém – dnes je na trhu hromada kol, další hromada kol co se tváří a jezdí super, další hromada kol co stojí 5 hromad peněz, ALE i s neomezeným budgetem jich není ani hrst co bych si rád, s čistým svědomím, s pocitem dobře a kvalitně utracených peněz koupil. Dneska je to úlet, všichni řeší design, ale pak to vše jen praská, praská a zase praská, nebo nefunguje ideálně :-).

                    Raaw je jedno z těch co bych si koupil s čistým svědomím, bohužel jsem mezi velikostmi a nevím jestli bych chtěl jít cestou kompromisu (větší vs menší).

                    1 0
              • mirorek2  

                ne tolik tuhé??? tvl neměl jsem tužší kolo :D nikdy

                0 0
        • Venda  

          V cem je tohle kolo vyjimecne? Nerypu, jen to v tom nevydim.

          0 0
          • mirorek2  

            v tom, jak to jede, je to fakt parádně naladěné ten zadek

            0 0
            • Venda  

              Ja to takhle z obrazku v tom nevidim. Takhle mi to hrozne pripomina treba Capru a jine s podobnou zadni stavbou. Jen ta Capra je za tyhle penize cely kolo a v karbonu. A musim teda rict, ze nejsem zadnej ladic, takze bych to nejspis nepoznal ani za jizdy… :-(

              0 0
      • theedge  

        Proč ta fixace na 435 chainstay ?

        1 1
        • becis  

          Mám 172 cm :)

          0 1
        • AleZ80  

          Také nevím, proč ty zadní stavby tak natahují. V kombinaci s čím dál, tím víc položeným hlavovým úhlem to pak má šílený rozvor a je to neobratné. Alespoň u vel. S a M by to mohli držet v nějakých rozumných délkách.

          1 0
          • logoman  

            https://www.pinkbike.com/…th-2022.html

            Tady k tomu pise zamysleni… :-)

            0 0
            • Mr.Duck  

              Jak mu tam píšou v komentářích, fyzika v tom článku úplně nedává smysl.

              0 0
          • mirorek2  

            protože pro náš delší lidi jsou ultra krátké CS nahovno, jde to na zadní ale i v prudkém výjezdu

            cs mám být proporčně k velikosti rámu, to je cesta

            4 0
            • nksh  

              me prijdou kola s cs > 440 uz moc stabilni a tim i nudna. A urcite bych takove nechtel. A to merim 189 :)

              0 0
              • suslos  

                to neovlivňuje jen údaj cs :-D :-D

                0 0
                • Atilla  

                  Přesně, Patrol se 440mm jde otočit na pětniku a Ghost se 440mm takhle obratný nebyl

                  0 0
                  • david25  

                    Sice mam starsiho, ale patrol miluju za to jak je to rozlitane kolo, neskutecna prdel. Ty tuhe steojove betony sou tak nudne, az to boli :D

                    0 0
                • nksh  

                  urcite to ma zasadni vliv na to, jak vnimam agilni kolo :)

                  0 0
            • AleZ80  

              Proto jsem napsal „Alespoň u vel. S a M by to mohli držet v nějakých rozumných délkách.“…

              0 0
      • Lochy13  

        Jinak nukeproof giga v Mku (mullet) by az na 445 chainstay splnoval vse.

        https://www.bikeandspanner.co.uk/…/RS_GB/14179?…

        0 1
      • becis  

        Tak mě asi celou problematiku vyřešila aktuálně vyhlášená sleva 740 euro na Spindrift. Díky všem za pomoc :)

        1 0
        • Atilla  

          Tam ti snad nebude vadit ta 440mm sedlová trubka. Každopádně super bike

          0 0
          • becis  

            Jj to si také říkám, Beru to s pevnou sedlovkou a koupím na to OneUp 150mm. Přinejhroším ho omezím na 145 nebo 140mm, ale dle měření by mi to s touhle extra krátkou sedlovkou mělo vyjít.

            0 0
            • mirorek2  

              ten divine jde snižovat taky a je to teda za mě lepší sedlovka

              0 0
              • Atilla  

                Tak jemu jde hlavně o to aby měl co nejmenší vzdálenost od zasunuté sedlovky a po vršek sedla a to je oneup asi nejnižší.

                0 0
            • AleZ80  

              Otázka je, jak hluboko půjde zasunout, no. Já mám u Trance X sedlovou trubku 430 mm a vozím One Up nastavený na 190 mm. Mohl bych ho vozit nastavený i na 210 mm, ale přišlo mi to zbytečné při mých 170 cm.

              0 0
    • AleZ80  

      Jestli Ti hliník vyloženě nesmrdí, tak můžeš kouknout ještě na MDE Damper Mullet. Zadní stavbu to má jen 428 mm a se 170 mm vidlicí to bude mít reach cca 455 mm, HA 64°, ef. SA 76.9° a BH 343mm.

      https://www.mdebikes.com/damper/

      0 0
    • Breakpain  

      Zneuziju vlakno :)

      • EN/ mini DH
      • cca 170mm
      • MX
      • reach cca 495mm
      • stack cim vyssi, tim lepsi :)
      • FOX X odpruzeni optimalne
      • preferuju AL ram
      • virtual (neco co funguje pod brzdou)
      • cenovka orientacne 150 (takze ne 250 :))

      Nejake napady?

      V nouzi holt i ramovka… ale mam pak jiste obavy o rozpocet…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.