• bugman

    Jezdím staré 26HT a začal jsem pokukovat po fullu. Po ozkoušení 29 kol jsem rozhodnutý na tuto velikost kol přejít, s mými proporcemi nemám problém kolo ukočírovat a oproti 26 mi jeho projev víc „sedí“. Pro představu – 195 cm, 88kg, délka nohou 94 cm (včetně cyklokalhot, bez bot).

    Jezdím cyklostezky, turistické stezky, takže tak nějak všechno krom technicky hodně náročných tratí (skalky, apod). Ročně najedu tak 1500, očekávám, že se to s novým kolem min. zdvojnásobí.

    Jsem tu sice nový, ale pár měsíců už diskuse na toto téma sleduju, takže prosím nezpochybňovat 29 kola :)

    Koukám po:

    Canyon Nerve 7.9 AL 2014, velikost XL

    Lapierre X-control 629, velikost XL

    Giant Anthem X29er 2

    Merida Big Ninety-nine XT-M velikost 21

    Tuším, že se bude hodně doporučovat Canyon, i já se k němu dost klonil. Ale tu Meridu mám projetou a velmi mi sedla. Mám ji tu hlavně z toho důvodu, že ji můžu mít za 36k a to už mi přijde jako hodně dobrá cena (najeto 400 km). Bohužel Lapierre ani Giant jsem nesehnal testovačku v mojí velikosti a Canyon je v německu, takže ani jedno z těchto kol asi neozkouším. U toho Lapierru a Giantu jsem i z důvodu neozkoušení na vážkách, jestli to není moc velké (Merida má 53cm, L i G mají 56cm výšku)

    Zkuste mi prosím tato kola porovnat, jestli má smysl přitlačit nějakých 10k na Canyon, nebo je to zbytečné. Přijde mi, že se liší hlavně v tlumiči, ale nejsem odborník, tak si nechám rád poradit :)

    Anketa: Které kolo vybrat

    10x
    25%
    16x
    40%
    8x
    20%
    6x
    15%
    0 0
    • Adam1985  

      Meridu! Pokud je za ty peníze co píšeš, tak lepší kolo neseženeš!

      0 0
      • Mira2261  

        Jednoznačně canyon už jenom že je na foxech a lapier je jen na rebě.

        0 0
        • madcat  

          Flamewar mode on: a poslední dobou tolik se seroucí fox je lepší volba než slušná reba?

          0 0
          • jonti  

            Asi nemas Rebu 2013 ze tak mluvis. Slusna rozhodne neni, soloair by mi moc nevadil, ale prilis velka pozitivni komora a tim zpusobena linearita ano. A packa lockoutu je uplne na hovno.

            Tak je to volba serouci se fox VS serouci se Reba.

            0 0
            • Lulanecek  

              me se treba fox nesere a nikdy nesral, ale fox CTD 2013 mi prijde, ze ma taky chod az prilis linearni oproti predchozim letum. za me: fox vs reba? serepes :)

              0 0
              • jonti  

                Asi tak. Na udrzbu kola vylozene neseru, ale uz jsem vydrel jednu rebu, jednoho sida a jednoho foxe. Vzdy to byla nova vidle a nekolik po sobe jdoucich dlouhych zavodu v blate.

                Vyhoda Reby vidim jen v cene.

                0 0
            • AleZ80  

              Ta komora by měla jít vyvložkovat a udělat tím tu vidli progresivnější, ne ? Naopak když bude malá jako u starých soloairů tak už s tím nic neuděláš.

              0 0
              • jonti  

                To jsem taky nechal udelat a je to o dost lepsi. Ta packa locku je ale vylozene spatne vymyslene, zasekava se a uz od pohledu je nekvalitni.

                0 0
    • jonti  

      hlasoval jsem za giant, ktery vozim ve velikosti L. urcite bych ho taky vyzkousel, me sedi jeho geometrie lip, navic ve velikosti XL ocenis delsi zadni stavbu.

      merida za 36 je super cena, pokud ti sedi, nevidim duvod ji nevzit.

      0 0
      • bugman  

        Tak dneska jsem měl možnost projet anthem 29 x3 a po počátečních laboracích s posedem se mi maestro velmi zamlouvalo, i při mém ne moc kruhovém šlapání prakticky bez pohupování, respektive nic sem necítil, jen to šlo pozorovat na tlumiči :) Naprosto souhlas s komfortem delší zadní stavby. Ještě příští týden zbývá ten lapierre

        0 0
    • ddan  

      z uvedených kol se mi nejvíce líbí Merida. Má Foxku a co jsem ji měl na kole, tak zatím nejlepší vlastnosti. Dobrý je i zamykatelný tlumič a za ty peníze slušná výbava.

      0 0
    • vzduch  

      Za mne Lapierre. Mám ho 14 dní, hned sedl posez a je neuvěřitelně pohodlný.Jezdím obdobné trasy jako ty. Chce to ovšem pár kol vyzkoušet.

      0 0
      • bugman  

        Lapierre se mi hodně líbí, je mi sympatická reba i ten jejich tlumič, na který sem četl velmi dobré recenze. Asi bych mu dal přednost před Giantem, kde se sice maestro vychvaluje, ale jinak je komponentově podle mě dost mizerně osazen (a sramu bych se raději vyhnul).

        Jen právě nevím, jestli na mě nebude velký…ideálně kdyby měl někdo XL a nechal mě třeba za úplatu na chvíli projet :)

        0 0
        • jonti  

          Já bych naopak komponenty moc neřešil, z toho co máš ve výběru už funguje všechno dobře. Zásadní je, aby ti geometrií i projevem odpružení seděl rám.

          0 0
          • bugman  

            souhlasím, že rám+tlumič je nejdůležitější, problém je to otestování. Myslíte, že má smysl otestovat velikost L, i když vím, že mi to bude malé? Poznám tím něco?

            0 0
            • jonti  

              V bikebros.cz na Brumlovce maji na prodej testovacku Giant Anthem 29er v XL. Tam zavolej, snad jeste otestovat pujde.

              Ja jsem sam moc kola nikdy netestoval, poznas jen, kdyz ti kolo extremne nesedi. Drobne nastaveni posedu a odpruzeni meni vysledny pocit docela zasadne. Soucasne kolo jsem vyzkousel pred prodejnou, pocitove mi sedelo vyborne a je to zatim nejlepsi kolo co jsem vozil. Na pristi rok budu mit HT, tak kterem jsem jel asi 500m a vubec se toho nebojim.

              0 0
              • bugman  

                koukal jsem, díky za tip, poslal sem jim mail. píšou, že testování je ukončeno, ale tak za zeptání nic nedám :)

                0 0
                • marco  

                  Napiš do Progresscycle to je dovozce Giant a má vlastní testovací program tam by mohli mít lecos když prodejci už nenabízí kola na testy.

                  0 0
                • bugman  

                  Tak po zavolání mi to za kauci na chvíli půjčí, tak aspoň zkusím na půl hoďky jak se na tom sedí, sice to není moc otestování, ale aspoň poznám, jestli to velikostně sedí, nebo je to mimo mísu.

                  0 0
        • jeffino  

          pokud ti sedla ta merida, tak lapík v xl je totožná geo, takže

          ti musí sednout taky a na rozdíl od meridy je tu systém pružení VPP, canyon je sice dobrý kolo, ale krátká vysoká geo, což já taky teda moc nemusím, vzal bych lapíka.

          0 0
    • Hnoj  

      Hong Fu FULL !!!

      0 0
      • bugman  

        to se mi moc nelíbí, nehledě na to, že bych to sem musel nějak dotáhnout z číny :)

        0 0
    • micinka  

      Za me maestro ! Zalezi na geometri, merida vs giant jsou geometricky uplne jine kola, me by treba u meridy vadil dost vysoko stred. (pokud teda nema nejak extra dlouhy tlumic a sag vice mm..)

      Reba neni vubec spatna vidle, naopak.

      0 0
    • Krma  

      Lapierre – X-control a

      Giant – Maestro

      jsou rozhodně dva nejlepší systémy zadní stavby. Nehoupou se a přitom skvěle fungují.

      Osobně odzkoušeno včetně Meridy.

      0 0
      • Krma  

        Teď koukám, že i ten Canyon má zajímavě udělanou zadní stavbu (4 čep) – nemám odzkoušeno, ale nebál bych se toho.

        0 0
      • MlokCZ  

        Rozhodně bych nepsal nejlepší. Nic jako nejlepší zadní stavba obecně neexistuje. Můžeš maximálně napsat, že budou nejlepší pro tebe.

        Ale to neznamená, že to tak platí obecně a tedy i pro tazatele.

        Třeba za mě stavba X-controlů rozhodně ne. Pohupování při šlapání je eliminováno obrovským pedalkickem, který je u X-controlů znatelný i na nižším zdvihu. U Maestra je to trošku lepší (Anthema bych ještě zkousnul, ale cíleně bych si ho taky nevybral), tam mi to hodně vadí až u vyšších zdvihů.

        Pak se to zamyká i když nechci a navíc kope slušně do pedálů (někdo to třeba ani nevnímá, hodně záleží jakým stylem kdo jezdí a hodně na jaké převody se jezdí výjezdy).

        Já bych si z toho výběru vybral Canyona, což ovšem vůbec neznamená, že bude vhodnější než ty ostatní i pro tazatele.

        On to má horší v tom, že nemá žádné dlouhodobé zkušenosti s fully, takže ještě nemůže pořádně vědět co mu bude a nebude vyhovovat (jaké chování zadní stavby).

        U nízkých zdvihů to je zase jednodušší, že ty rozdíly jsou o něco menší (i když také někdy poměrně velké).

        Na jeho místě bych se zaměřil u prvního fulla především na geometrii.

        0 0
        • bugman  

          bohužel je to tak, že s fully zkušenosti nemám, jen ta merida, zítra rb, pořád zkouším obepisovat prodejce a distributory s tím giantem a lapíkem.

          Nevím jak moc mám šanci poznat dobrou geometrii během 3 hodinového testování, ale předpokládám, že když se mi na tom sedí dobře, tak je to v pohodě a pořádně to stejně budu schopen posoudit až po několika stech najetých km…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • MlokCZ  

            Během chvíle dobrou geometrii nepoznáš, protože ani nebudeš mít pořádně naladěný posed (vhodnou šířku řídítek jaká ti vyhovuje, dobře poladěnou předozadní pozici sedla, doladěnou výšku řídítek, délku představce, …).

            Navíc u fullu je potřeba mít i doladěné nastavení pružení, jinak je i hodnocení geometrie zcela zavádějící (příklad: při testování budeš jezdit výrazně větší sag než bys pak v reálu po naladění jezdil a kvůli tomu prohlásíš, že se dané kolo příliš staví na zadní a přitom to nebude pravda).

            U geometrie ale zkušenosti nějaké máš a tedy snad víš co bys tak zhruba potřeboval. Bereš full chrtí kategorie, takže posed nebude třeba nějak cíleně výrazně měnit oproti HTčku.

            Takže můžeš začít tím, že srovnáš se stávajícím kolem a zauvažuješ, co na stávajícím kole na geometrii nevyhovuje. Případně můžeš ještě na stávajícím kole udělat pár experimentů (třeba kdybys potřeboval zkusit o trochu delší posed, apod.).

            Za mě je krátkodobé zkoušení (v řádku pár hodin) hrozně přeceňované. Tímto dokáže zjistit podstatné věci jen někdo, kdo má opravdu hodně zkušeností, ví co přesně chce a ví jak se na testování daných vlastností zaměřit. A ani tak se spousta věcí bez doladění dle prvního odstavce zjistit při krátkém testu nedá.

            V praxi to pak většinou dopadne tak, že z prvního fulla je ze začátku nadšený skoro každý. A až časem zjistí, co mu na tom sedí/nesedí a co příště řešit jinak.

            I když některé vlastnosti občas i bez zkušeností někdo pozná okamžitě.

            Párkrát jsem to v reálu už zažil. Třeba jeden kamarád prvně vyzkoušel fulla (aniž by o tom něco více věděl) a po pár minutách se ptá proč to tak na lehkých převodech kope do pedálů (co to je pedalkick předtím nikdy neslyšel).

            V každém případě testováním nic nezkazíš a budeš postupně získávat více a více zkušeností…

            0 0
            • jeffino  

              ono může nastavení pružení hodně ovlivnit i míru pedalkicku u toho lapíka, to o čem píšeš mluví i autor v recenzi na bikeandride akorát to nevnímá tak tragicky, chce to holt vyzkoušet, obrázek at si udělá každej sám.

              0 0
              • pepek  

                Ale to snad ne? Budeš ****** průběh a tlumení abys potlačil pedalkick? Potom bude ideální to zamknout, ne?

                0 0
              • Vilém  

                A jak tim nastavenim ovlivnis pedalkick? Zmenis nejak pozici cepu, nebo co?

                0 0
                • pepek  

                  udělá z toho línou lemru a je to

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
            • bugman  

              to co píšeš dává smysl a zároveň z toho plyne, že prakticky cokoli vyberu bude dobře a případná nespokojenost se projeví až časem. depresivní :)

              každopádně děkuju za tipy. V současnosti mám Rock Machine Flash z roku 2006 ve velikosti 21 a u něj jsem musel měnit řídítka za vlaštovky a dát vyšší představec – cítím, že je mi malé. U té meridy co jsou projel jsem tento pocit neměl. Jsem zvědavý, jak mi sedne geo dnes na rb.

              Ještě otázka bokem – myslíte, že má smysl zkusit si něco nechat postavit? Tak do 40–45k? Protože jen rámy s tlumičem mi přijdou hrozně drahé, pokud to je například Giant (našel sem asi za 35k). Jedině pak zkusit něco méně známého ze zahraničí, např http://www.planet-x-bikes.co.uk/…onarch_shock

              k tomu nějakou rebu a pak možná bych se vešel… co myslíte?

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
        • tucnak1983  

          Jak se má člověk zaměřit na geometrii?

          0 0
    • TeryPV  

      Asi bych šel do Canyona.

      Jinak co se Meridy týče, měl jsem možnost přesně tuhl eprojet na Test-Festu a musím říct jediné…katastrofa. Prostě mě to kolo hrozně zklamalo, přišlo mi neobratně, jízdní projev prostě divný…

      0 0
    • gekkon  

      Ahoj a co třeba kouknout i jinam (a vlastě zůstat doma) :-)

      http://www.rb-bike.cz/…8/iq-29-team

      buď rám + dodělat, nebo jejich preformovaný set …

      do ceny se vejdeš, rám bude dobrý „nadlouho“ a komponenty můžeš časem upgradovat

      0 0
      • gekkon  

        doplnění – v praze mají IQ29" ve velikostech m-xl, do toho by ses měl vejít …

        0 0
      • TeryPV  

        Jo a zobe si to, má to totálně tuhou zadní stavbu a jede to jako silnice:)

        0 0
      • bugman  

        rb jdu testovat zítra :) každopádně děkuju za další tip

        0 0
        • bugman  

          tak RB iq 29 mi sedlo v XXL, XL mi bylo malé. Když jsem ho pak vyměnil za větší, tak to byla paráda. Pedalkick sem nepozoroval, řekl bych lepší jak ta merida. Vidlice i tlumič v pohodě, jen ta cena…Jiná kola mají ve stejné hladině už třeba Rebu nebo Foxe, nicméně podle pana Hejnika se to dost přeceňuje a Suntour s mým nájezdem ročně prý stačí :) Spíš doporučil připlatit za lehčí kola a pláště.

          0 0
          • gekkon  

            Je to vždycky o kompromisech…

            Myslim ze obecně se kvalita komponent v čase zvysuje a mam podobný nájezd jako ty (~2500/rok), a de facto i na současném kole v čase downgraduji bez toho ze bych pozoroval zhoršení jízdních vlastnosti a kvality jízdy obecně,spíše naopak.

            29er planuju uz nejaky čas a zkousim, testuju…

            A došel k tomu závěru ( jak by vyjádřil i genius JdC), za základem kola je rám; komponenty vždy v čase vyřeším snáz než celkovou přestavbu se zmenou rámu a vším či s tím souvisi…

            RB se mi líbí jednoduchosti,dle mého soudu absenci slabých konstrukcnich míst ( mj. jejich míním poctem), zkratka je to myslim kolo zase na dlouhý kus zivota…

            0 0
            • bugman  

              Tak na mě působí taky, dokonce naživo vypadá mnohem lépe jak na fotkách a je hodně tuhý. Sice jednočep, ale vzhledem k tomu, že s tím nemám zkušenosti, tak mi to přišlo naprosto v pohodě a navíc aspoň není třeba se starat o tolik míst, kde se to může pokazit. Má dlouhou zadní stavbu a cítil jsem se na tom dobře.

              Uvidíme co zítra lapierre x-control 629. Každopádně si nekupuju kolo na rok, jsem fakt jen amatér a i kdybych zkusil nějaký závod, tak jen pro zábavu, tudíž střídat každou sezonu kolo nebo i víc je pro mě mimo mísu. Tudíž preferuji spolehlivost.

              0 0
              • jeffino  

                http://www.iberobike.com/…al-pedalear/

                tady špaňěláci píšou un poco el “kickback”, takže bych se toho mlokovýho hudrování moc nebál, každopádně jsem zvědavej na tvoje postřehy z testovačky

                0 0
                • bugman  

                  Tak jsem se konečně včera dostal k testování a je to naprostá paráda. Zadní stavba se opravdu při šlapání zamkne a vzhledem k tomu, že šlapu s lehce vyšší kadencí (cca 120/min a výš) a ne silově, tak jsem pedalkick nezpozoroval. Možná je to jen tím, že nevím, na co se zaměřit, to asi stejně ukáže až čas a najeté km. Ze všech projetých 29 fullů, viz seznam nahoře, mně tohle nejvíc přišlo jako moje HT, ovšem se všemi výhodami fullu. Lapierre tlumič funguje dobře a ve finále opravdu není potřeba jakákoli regulace formou přepínání poloh tlumiče (jako např. fox ctd), když má pružit, tak pruží, když má jet a neplýtvat mými silami, tak zbytečně nehoupe.

                  Oproti Anthemu hodně drží stopu a prostě jede. Je i celkově lehčí (přeci jen má lepší komponenty). Přišlo mi, že podobně jako třeba RB fakt chce jet – po rovině i do kopce to jede samo, je radost šlapat. Koupil sem ho za 40k, což myslím, že je za takové kolo hezká cena.

                  Díky všem za názory a pomoc s výběrem.

                  0 0
                  • Vitaskt  

                    Ahoj chci si koupit taky lap. 629. Píšeš, že jsi ho sehnal za cca 40 tis. Můžeš mi doporučit prodejce. Díky Víťa

                    0 0
                    • Azmir  

                      Za 40 ho už asi nikde neseženeš, co jsem koukal tak všude je za 52, jedině se pokusit pár kaček ukecat přímo v krámě.

                      0 0
                    • bugman  

                      Ahoj, koupil sem testovačku v Mojekolo. Vzhledem k velikosti mělo kolo najeto fakt nulanulanic.

                      ještě mají velikost 51, pokud vím, tak jí mají v Praze a ne v Koběřicích jak tvrdí na webu, takže kdyby ti byla, dá se s nimi i teď podle mě domluvit ozkoušení.

                      http://www.mojekolo.cz/…cm-test-2013

                      0 0
                      • Vitaskt  

                        Díky za odpověď, v jednom krámě můžu mít funglovku za 47tis, jinak všude na netu za 52tis. Ptal jsem se na to v krámě a prej si importer hlídá stejný ceny

                        0 0
          • Bafoon  

            Zajímavé. Já kdysi řešil IQ proti Ninerovi a právě pedalkick u IQ mi to rozhodl. Ta merida je přepákovaný jednočep?

            Tlumič nevím, vidlici bych tam ale dal raději s pevnou osou (ideálně i rám na to že máš xxl) Nevim jak X2 epicon ale X1 má doma žena a to už bych srovnal i s rebou(spíš se mi zdá i lepší) Navíc tenhle Xkový epicon jde zvednout na 120mm a to mi přišlo že by právě IQ hodně prospělo.

            0 0
            • bugman  

              opravdu jsem nic takového nezaregistroval, ale to ani u meridy (ano, přepákovaný jednočep). Ten epicon má pevnou osu, vzadu ale chybí. RB dává Suntour Epicon RLD 29, takže tam asi zdvih měnit nejde, že :)

              Teď mám na svém starém kole 26ht zdvih 120 mm a 100mm na 29 přišlo nastejno, ty větší kola prostě projedou víc i s menším zdvihem.

              0 0
              • Bafoon  

                Pedalkick sem nepozoroval, řekl bych lepší jak ta merida. Jsem to pochopil tak, že IQ mělo menší pedalkick než merida. RLD/LOD jsou starší epicony a ty jdou jen na 100mm. Připlatil bych si za novější model. (cca2tis) Vidle je poměrně nákladná záležitost do budoucna :-)

                Příští rok by mělo být IQ s pevnou osou – alespon jsem to tak pochopil.

                0 0
                • bugman  

                  popravdě ani u jednoho mi nepřišlo, že se mě to snaží přetlačit a shodit z kola – s fully začínám a i třebo proto to vůbec nevnímám. ale jak na meridě tak na rb jsem měl možnost zkusit výjezdy přes kořeny, kameny a to i vyšší a neměl sem pocit, že by mě to kopalo do pedálů…pokud bych se rozhodl pro rb, tak dost možná s koupí stejně počkám na jaro 2014 :)

                  0 0
    • radek01  

      Blbě jsem kliknul za mě Canyon ale já jsem ovlivněn protože se chystám na bike od Canyonu a silnici od nich už mám a spokojenost.

      0 0
    • Hynas  

      Za mně jednoznačně a bez pochybností nějaký Gary Fisher nebo nic…

      0 0
      • Milvus888  

        pro garyho by se musel vrátit pár let zpátky :D

        0 0
        • Hynas  

          A o tom mluvím, buď GF nebo radši nic…

          0 0
          • Milvus888  

            Radši Běhat co ? :D

            0 0
            • Hynas  

              Plavat…dá se na bazénu narazit na babu, co nosí plavky alá tanga…takže se dá plout v závodí…

              0 0
          • bugman  

            protože za těch X let, co už výrobci dělají 29 rámy to pořád neumí? trochu skepse ne?

            0 0
            • Hynas  

              Žádná skepse, tj. žádné sukničkaření. Když honem honem někdo vymyslí někdo echt lepší geometrii, lepší stabilitu a výkon odpružení…není důvod měnit značku.

              Nakonec…všecko je jen o výkonnosti jezdce. I 26tkař HT dokáže zmastit 29 FS bez ohledu na stav a náročnost terénu…

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.