• DJRabbitcz

    Zdarec Bikeři, budu si kupovat nového miláášška, bude to můj první full a rád bych věděl váš názor který a proč koupit. Kola můžu mít za zhruba podobnou cenu.

    https://www.cannondalebikes.cz/…bit-carbon-3

    http://kolarnastore.eu/…edblue-2018/

    https://www.canyon.com/…-cf-9-0.html

    Jezdím jak celodenní tůry po turistických cestičkách, občas po silnici, tak i čím dál víc traily (modré, červené). Vážím cca 102 kg v létě to spadne asi na 96 kg. Dík

    0 0
    • novas752  

      Cannondale i Canyon jsou úplně nové rámy na rok 2019 = zkušenosti s nima téměř nulové. BMC možná taky, nevím.

      Do Hobita bych kvůli NX Eaglu a tuctovému rámu (narozdíl od předešlých a filozofie značky) nešel.

      BMC má sedlovku ovládanou společně se zamykánim tlumiče, imho nesmysl.

      Takže z tohohle výběru podle výbavy Neuron, navíc má 2×11 což je na toulačku krajinou imho ideální – můžeš se sápat do kopce 5km/h i šlapat 50+ z kopce když narazíš na lepší cestu/silnici dolu.

      Doporučoval bych to každopádně před koupí vyzkoušet (rozuměj půjčit si na pár hodin, ne sednout si v prodejně).

      Jinak ty turistické cestičky jsou často mnohem těžší než nějaké umělé traily. A často pouze cestičky, zcela bez značení. A pokud by tě začalo bavit řádění v terénech (jakože lepší kolo do terénu tě do nich vtáhne ještě víc), popřemýšlej nebo radši vyzkoušej něco do těžícho terénu – Giant Trance apod.

      0 0
        MTBIKER doporučuje
        Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

        Výprodej -30% Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

        od 17 399 Kč -30% MOC 24 999 Kč

        Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré Skladem 2 ks

        Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré

        od 14 199 Kč MOC 17 699 Kč

        Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré Skladem 1 kus

        Výprodej -37% Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré

        11 099 Kč -37% MOC 17 699 Kč

      • plzakj  

        S BMC souhlas. Ten trailsync na stazeni sedlovky pri otevreni odpruzeni jsem si zkusil na testfestu a rozhodne bych to na netrailovy nechtel. A mozna ani na cistym trailu ne. Navic se sedlovka musi zkratit na vysku jezdce…

        0 0
        • DJRabbitcz  

          To ale přece není problém předělat podle svého gusta.

          0 0
          • plzakj  

            Tak to ja nevim :-)

            0 0
          • ondra7  

            Mám spadeno na BMC Speedfoxe, chtěl bych předělat tu jejich sedlovku. A snažím aktuálně najít rozměry průměru atd… a zatím nic. Doufám, že nemaj nějaký svůj vlastní rozměr, to by byla pak s přerobením asi smůla…

            0 0
      • raw 4  

        Mám rychlou lištičku v hlíně dva roky starou a za mě je to super stroj…jen je jinak osazena a nevím zda neprepracovali trochu rám…ale jak psal novas bez důkladného vyzkoušení…alespoň den na cestách kde jezdíš bych do toho nešel.

        Jinak jezdím to samé a liška je pro mě ideální a univerzální full..

        0 0
      • DJRabbitcz  

        Díky,

        U toho Habita mě trošku zaráží i položení vidle 66° a jak píšeš tak to osazení.

        U toho BMC to není problém předělat, nic drastického.

        Chtěl bych už přejít na jednoplacku, mám vyzkoušeno na 3 různých kolech a zalíbilo se mi to, ale SRAM řazení se prstům nějak nelíbilo, pořád řadily po staru :) Jsem zvyknutej na XT.

        Giant trance 2 2019 na 29 mám vyzkoušený na trailech Biela-Bielsko, a ty 130 mm mi bohatě stačily, nějaký prasárny nejezdím, protože mám rovnováhu v hajzlu.

        0 0
        • novas752  

          Tak být tam GX nebo X01 tak bych do Sramu zase šel raději než do Shimana – Shimano s aktivovanou třecí spojkou řadí na větší kolečka dost ztuha, hlavně na největších pastorcích, Sram si kliká hladoučce a lehce. Taky jsem asi 10 let jezdil Shimano s řazenim ukazovákem, ale zvykl jsem si docela rychle.

          No i tak bych ty uvažovaný kola před koupí vyzkoušel a ideálně se ještě porozhlédl po něčem dalšim. Můj favorit z těch 3 by byl Neuron.

          0 0
      •  

        to se spektralama zkušenosti byly, přesto si je lidi kupovali pořád dál :-)

        0 0
        • Mereck  

          Romane, tady nikdo Spectrala neřeší. Jestli se do nich chceš navážet, je tu celé vlákno. Sayonara!

          0 0
          •  

            reagoval jsem na pseudoodborníka novase a jeho zkušenostem, je mi jasný že jenom blázen by si dal spectrala do výběru, děkiji

            0 0
            • Mereck  

              Novas psal o Spectralu?

              0 0
              •  

                psal něco že s některýma modelama nejsou zkušenosti doubku, já psal že to nic neznamená protože i když zkušenosti jsou tak někteří na ně nedají a koupí si třeba prasklouše, děkuji

                0 0
                • novas752  

                  A jak do toho zapadají MOJE zkušenosti?

                  On to neni jen Spectral, Patrioty taky praskaly a lidi to kupovali. A těch Spectralů je to pořád jen nějaký malý procento, jezdí jich mraky, nových i starých, takže případů je hodně.

                  A nejde jen o to jestli to praská nebo ne. Taky ti moc lidí neřekne jak se chová zadní stavba, kvalita zpracování, promyšlenost řešení vedení bovdenů atd.

                  0 0
                • Mereck  

                  Tak se pokus přidržet zadání. Tazatel se ptal na 3 konkrétní modely (nikoli Spectral) a ani Novas Spectral nezmiňoval.

                  Jinak tu můžeme psát vlákno na 1000 příspěvků o tom, jak mý bábě praskla Ukrajina.

                  0 0
                  •  

                    Neznám takový případ že by pod bábou praskla ukrajins

                    0 0
            • novas752  

              Mohu poprosit o citování jakým konkrétně zkušenostem? :) Děkuji!

              0 0
            • plzakj  

              Arnold Jidáš Rimmer, BDP. SDP.

              Neděkij.

              0 0
    • jaja01  

      ani jednoho, giant trance ;-)

      0 0
    • vojta2004  

      U canyona je sice slušnej poměr cena výkon ale řešit s nima něco je opruz… aspon co jsem si já zažil. bmc se mi moc nelíbí vizuálně. Habit jede pěkně, z kopce letí a slušně stoupá. nx eagle je prostě low sram, nikde není psáno, že to tam musíš nechat. pro mě je hobit příjemně dlouhej např. třeba oproti novýmu sensoru od GT

      0 0
    • Lubka6  

      Do toho výběru ten Habit moc nezapadá, to je geometrií úplně jiný kolo než BMC a Canyon, víc gravity

      0 0
    • LRRTM1  

      Mrkni na Whyte T-130

      0 0
    • Mereck  

      Z nabídky určitě ten Neuron nejen proto, že sám jezdím na Nerve. Argumenty tu už padly. Mimo nabídku bych se přiklonil k již zmiňovanému Trance – poslední dobou se mně čím dál víc líbí a v Trutnově si ho kamarádi půjčili a chválili.

      0 0
      • DJRabbitcz  

        Tak ten Neuron vychází nejlépe co se tíče osazení a celokarbonu.

        Ten trance 2 29 tam to osazení je žádná sláva. Chtěl bych kolo kde už nebudu muset řešit komponenty a měnit za lepší, taklhle se to kolo zbytečně ještě více prodraží.

        0 0
        • Mereck  

          Jo. Mně šlo o to, že Trance má trochu jinou geo, která třeba někomu vyhovuje víc. S těmi komponenty souhlas – koupil bych Neuron a neřešil a jezdil. Podle mě bys mohl mít i mnohem horší první celopéro.

          0 0
          • DJRabbitcz  

            S tou geo je to nejsložitější, jak správně vybrat tu pro mě nejvíce vyhovující.

            0 0
            • Mereck  

              Těžko říct. Nejlepší by určitě bylo si kola vyzkoušet a vzít to nejpohodlnější (=nejvíce vhodné)

              Já praktikuju metodu šťastného losu – koupím to, co se mi líbí a zhruba odpovídá účelu (když chci kolo na výlety, nebudu hledat zdvihy 150 a výš, nebo opačně) a do toho se zamiluju. Zatím u obou mých kol to vyšlo. Ono totiž ta geometrie může být trochu cesta do pekel – tenhle má o stupeň jinak hlavovku, tenhle zas sedlovku, tady je o 3 mm delší rám, támhle o 1 mm níž střed…až ti z toho půjde kotrba kolem a nekoupíš nic.

              Bafni to co se ti líbí a co tě oslovuje.

              0 0
              • ToMášMarný  

                Metoda štastného losu, v tom se poznávám. Dokonce si myslím, že je to až překvapivě funkční postup. Ono totiž vybrat z tak obsáhlé nabídky výrobců a modelů objektivně “nej” stroj ani nejde. Dvojnásob to platí, pokud máš jedno kolo jako univerzál na všechno. Pak jsou situace “kdybych tu měl xy, tak se mi tu pojede líp” nevyhnutelné. Chce to myslet trochu racionálně, co to kolo má zvládat, podle toho vybrat kandidáty a pak klidně pustit trochu emoce a zvolit favorita. Mě se prostě kolo musí i líbit. Pak bych teprv šel na fóra a hledal zkušenosti, mouchy, názory a buď si svou volbu potvrdil nebo se vrátil o krok zpět. IMHO koupit špatný koło v týhle cenový skoro nejde.

                No a abych to trochu zkomplikoval, s podobným zadáním taky vyhlížím nového oře a zatím vede Orbea Occam TR.

                0 0
              • n_bye  

                +1 . Já se vždycky zabouchnu jak blbec do sklepa. Pak na kolo kupuju vylepšení a bižuterii cca 2 až 3 roky, pak už mě to pomalu pouští a utrácím míň a míň. Pak rok koukám kolem na nový modely a zase se zabouchnu 

                0 0
              • vana.i  

                A hlavně pak nezkoušet nic jiného, dokud nenezraje čas ke změně

                0 0
                • Mereck  

                  Tak to je zásada spokojeného bajkingu č. 1

                  „Nesedej na nic, co je lepší, než tvůj současný povoz.“

                  0 0
                  • DJRabbitcz  

                    To je těžké, když máš možnost se projet na různých kolech za 100–200 tisíc :)

                    0 0
                    • novas752  

                      Tak ono pokud už máš nějaké lepší kolo, obzvláště fulla, bez výrazných funkčních kompromisů třeba za 70k, testovací full třeba za 200 nebude zase takový zážitek, z prostého důvodu – svoje kolo budeš mít nastavený daleko líp než provizorní nastavení na tesťáku. Proto je potřeba k těm tesťákum přistupovat trochu objektivně a vědět jaký pocit se dá ovlivnit nastavenim/výměnou komponent a jaký pocit leze přímo z rámu.

                      0 0
                    • scota  

                      A tušíš jakou velikost potřebuješ?

                      0 0
                      • DJRabbitcz  

                        Už se to tady probíralo. vel M

                        0 0
                        • scota  

                          V Praze ve Vrbovce mají RB Bandit 675 vel. M na testování kdyby jsi měl zájem.

                          0 0
                          • DJRabbitcz  

                            Díky za info, ale je to 27,5 a RB svařené z trubek od topení není můj styl

                            0 0
                            • Nutribird  

                              No ony ty RB na živo nejsou tak hrozné, ale taky tomu designu nemohu přijít na chuť.

                              0 0
                              • Morchella  

                                Když jsem RB pár dní projel, tak mi fakt přišlo, jako že je o galaxii lepší, než moje stará Merida, ale to jsem potom neměl sedat na Sparka. Nebe a dudy :-)

                                0 0
    • Čipera  

      To jsou všechno celkem dost trailova kola a pokud je nejezdís hlavne, ale občas se na nich svezes jestli by nebyl vhodnější cannon scalpel se. Na delší vyjížďky lepsi kvůli geo bližší k xc a 120 zdvih na traily taky bude bohatě stačit a bude asi i o něco málo lehčí. https://www.cannondalebikes.cz/…e/scalpel-se

      0 0
      • DJRabbitcz  

        Traily jsem začal jezdit více až letos (Říčky,Peklák,Rychle­by,Bielá Polsko) a začínají se mi líbit čím dál víc, tak abych tam příští rok nebyl skoro pořád :)

        Jinak co jsem pochytil o rozměrech pružení je, že většinou když si někdo koupil fulla se 100–130 mm zdvihy, tak po čase stejně přešel na větší. Proto si myslím že spojení 130 mm zdvihu a 29 kol je pro mě ideální. Ale nejsem žádný odborník na fully, možná se v tom šeredně pletu :)

        A ten scalpel za tu cenu/osazení je zdá se mi nic moc

        0 0
        • DJRabbitcz  

          A zadní pružení je jednočep, to taky není žádná hitparáda

          0 0
          • Lubka6  

            Píšeš, že odborník na fully nejsi, ale víš, že jednočep je na prd. Pár kol jsem už vlastnil a ještě víc jich projel a spousta jednočepů fungovala mnohem líp než např. FSR na mým Norcu. Já bych se tímhle při výběru neřídil, ale raději ty kola projel někde alespoň po polňačce. To ti řekne mnohem víc, než tyhle internetový teorie

            0 0
            • wilda81  

              +1

              0 0
            • Baba-Ji  

              co bylo spatneho na kinematice norca?

              0 0
              • Lubka6  

                I s propedalem se to při šlapání houpalo fakt hodně.

                Při brzdění se zase zadní stavba zamykala.

                Vystřídal jsem na tom 2 pružinový a jeden vzduchový tlumič a s ničím to nijak extra nežehlilo. Na druhou stranu to bylo do bikeparku opravdu zábavný kolo, co šlo krásně do vzduchu.

                Kamarád jezdil tenkrát na Iron Horsu s DW linkem a to chodilo neporovnatelně líp.

                Edit: takhle krásně jsem to rozbil na Monínci :D

                0 0
        • ceo  

          Trek Fuel Ex.. dle uváděného užití bude nejlepší

          0 0
          • Nutribird  

            U toho treka bych si zjistil cenu ložisek zadní stavby a somozřejmě porovnat i u ostatních. Jinak hlas pro Trance i když tedy není v těch 3 ve výběru. Jezdivé kolo a na trailech bude jako doma. Pokud tě to chytlo, věřím, že určitě nepůjdeš zpátky.

            0 0
            • DJRabbitcz  

              Jestli můžu poprosit o podrobnější vysvětlení, proč je podle tebe Trek pro mě vhodnější než ostatní kola ve výběru. Díky.

              0 0
              • Nutribird  

                Počkej nedoporučuji treka, ale Giant trance. Upozornění je na cenu ložisek při servisu zadní stavby, pokud to kolo budeš mít dýl tedy.

                0 0
              • ceo  

                Trek protože je to i přes strmější hl.úhel docela tank dolekopcom, jeho odpružení směrem dolů funguje parádně. Srovnávací testy chválí.

                Speedfox má příliš strmý hlavový úhel. To je spíš přifouklý xc. Zkoušel jsem

                Cannondale i Canyon jsou novinky. S těmi moc zkušeností není. Habit se mi velmi líbí, ale ted ho mají ve field testu na Pink Bike a žádné nadšení. Pro mě mají dost divné velikosti. U Canyon se nevi vůbec nic. Neuron nahrazuje nerve, což byl čistý XC.

                Shrnuto: všechno jsou to trailbike, ale speedfox je víc na xc, trek víc k AM. U ostatních můžeme hádat.. Na Bielsko bych volil spíš am přikloněného trail bike.

                Pokud by ses nebál zahraničí, tak Propain Hugene, chlubí se velkým antisquat, takže pojede a zároveň vším osazením se kloní na tvrdší zacházení. Recenze výborné. Minusem může být klasická krátká geo.

                0 0
        • mischel  

          No vidis a ja presel ze 120 na 100mm. Pokud clovek nejezdi sjezdove trate ta 29 do 130mm uplne staci.

          0 0
        • scota  

          Na traily bych ti doporučil RB Bandit 475 Race (Reba 140 mm, XT), ale to je 27,5" na druhou stranu stojí polovinu toho co máš v anketě a váží skoro stejně 13,3 kg.

          0 0
          • Lubka6  

            Váží přes metrák a ty mu doporučíš kolo s Rebou (32mm nohy) :D

            0 0
          • novas752  

            Reba vytažená na 140mm bude s metrákem žůžový svezení. Ve výběru má karbony tak mu doporuč hliník

            0 0
    • DJRabbitcz  

      Tak všem moc dík za vaše postřehy a rady. Jak píšete, je nejlepší si kolo projet a odskoušet. Teď jen sehnat kde si ty kola půjčit. Bikeparky kde bych zmíněná kola mohl vyzkoušet otvíraj až květen-červen, a to už je trochu pozdě, to už chci mít kolo dávno koupený. Budu muset vyčmuchat kde budou pořádat testovačky. Ještě jednou všem díky !!!

      0 0
    • theedge  

      Ahoj. Pokud jak píšeš chceš jezdit traily ( občas nějaký bikepark ) a začíná tě to čím dál tím víc bavit, tak bych se díval na kola se zdvihem 130mm jako minimum. Při 29" tochce těch cca 130 – 140 zdvihu vzadu.

      Určitě bych do výběru zařadil kola jako:

      YT Jeffsy

      https://www.yt-industries.com/…Category/509

      Propain Hugene

      https://www.propain-bikes.com/en/bike-hugene/

      Radon Slide Trail ( ten z nich vypadá asi nejlip v poměru cena – výkon )

      https://www.radon-bikes.de/…il-100-2019/

      Že to nepojede bych se nebál – tlumiče jdou dneska zamykat a jak kolo jede asi nejvíc ovlivňují gumy. Navíc předpokládám že na výletech s nikým nezávodíš …

      0 0
      • ceo  

        Radon vypadá fantasticky. Perfektní geo.

        Jeffsy i Hugene jsou když ne oldschool, tak konzervativní geo

        0 0
        • nomecz  

          Tak jeffsy bude ted novej a kdyz se podivas na letosni Capru tak se da icekavat taky docela posun v geo

          0 0
          • ceo  

            Všechno bude jednou jiné. Uvažuje o nákupu teď … Až bude nový Jeffsy, tak se budeme bavit o novém. Zatím je, jaký je.

            0 0
    • theedge  

      Jo ten novej Radon Slide Trail se hodně povedl – dobrá geo, rozumné zdvihy a nejlepší osazení.

      0 0
      • Baba-Ji  

        nevim jak tenhle model, ale Radony byvaly dost linearni, ale to vadi jen pri vetsim praseni>skakani

        0 0
        • ceo  

          Navíc by to mělo být řešitelné vložkami do tlumiče, ne?

          0 0
      • hs74  

        Dyť je škaredej jak noc. Radona jsem měl a je to trochu srdcovka,ale tohle bych si nekoupil.

        0 0
    • Morchella  

      Jestli sháníš velikost M, tak bych být tebou zkusil projet i nějaké 27,5. třeba v Jesenici mají na testování Scott Spark 710

      0 0
      • DJRabbitcz  

        Na 27,5 jsem jezdil až doteďka, mám vyzkoušenou 29 a zalíbila se mi ta velikost.

        0 0
        • Morchella  

          Já měřím 178 cm a zkoušel jsem obojí velikost od stejné značky a ty devětadvacítky jsem nevydejchal. Taky se často dělá jeden model ve velikostech XL a L na 29" a M a S na 27,5". Z toho usuzuji, že výška jezdce souvisí s velikostí kol. Ale když máš jasno, tak ti do toho samozřejmě nebudu už mluvit :-)

          0 0
          • ceo  

            Taky mám 178 a jezdím 29ery. Jediná 650b na které jsem se cítíl dobře byl Ibis HD4, což je hodně dlouhé kolo na úrovni 29er (reach 455, 1219 rozvor)

            0 0
    • DJRabbitcz  

      Tak jsem se už rozhodl pro https://www.canyon.com/…-cf-9-0.html

      Možná předělám na jednoplacku a budu myslím velice spokojenej.

      0 0
      • Morchella  

        Neurona na XT jsem měl loni v merku, ale rozhodlo to, že si ho nemohu nikde vyzkoušet, tak jsem po testech koupil Scotta. Alespoň´si dobře ověř geometrii, než to koupíš. Není eMko, jako eMko :-)

        0 0
      • 2ndrate  

        Co nějakého Ghosta? Já jsem nadšený, že všude teď dávají péra.

        Taky se mi moc líbí Orbea a Kona.

        0 0
        • DJRabbitcz  

          Ten neuron je z karbonu jak rám, tak i zadní stavba, celé je to na xt ( nové brzdy slx jsou stejné jak xt ) na které jsem zvyknutej. Celkově to kolo je propracovaný do tetailu. Ložiska a čepy jsou dobře chraněné, spodní vedení bovdenů s praktickou ochranou spodní rámové trubky.Za tu cenu jen tak lepší bike neseženu. A té geometrie bych se nebál, nejsem žádnej profík abych poznal rozdíl v tom jestli je tam to nebo ono o pár mm delší/kratší

          0 0
          • MPzKM  

            Neni to o tom poznat jestli je tohle nebo tamto o par mm delsi/kratsi, ale jakou to vsechno spolu s charakterem odpruzeni vytvari kombinaci. Coz jinak nez vyzkousenim nezjistis.

            0 0
          • 2ndrate  

            Tak ať slouží, vybírat kolo je horší než auto nebo foťák.

            0 0
          • ceo  

            mm sem a tam poznáš 100%, otázkou je, jestli by ti to vadilo, nebo ne. Zrovna v M reach 435 + rozvor 1168 je hodně krátké kolo na dnešní dobu. Takže bude spíš agilní a hravější než rychlé a stabilní. Jak jsem psal – je to k XC přikloněný trailbike.

            Pokud nebudeš zkoušet nic jiného, tak ti to nemusí vadit.

            0 0
            • theedge  

              No „hodně krátké kolo na dnešní dobu“ … ne každý kolo musí být autobus jak Nicolai. Mě ta móda hodně dlouhých kol příjde trochu ujetá – Každej teď chce dlouhej tank na kterým může rovně jet palbu, ale já občas s tím kolem chci i zatočit :-)

              Když se jenom namátkou podívám na kola jako:

              Trek Slash v 29 – Reach 431mm, WB 1186mm

              Spešl Stumpjumper 29 – Reach 425 – 435mm dle verze, WB cca 1169 dle verze

              Cube Stereo 150 29 – Reach 437mm, WB 1189

              Vše je ve velikosti M. Všechno to jsou špičková moderní kola a daleko větší kladiva než Neuron a taky to nejsou žádný autobusy …

              0 0
              • ceo  

                Tohle je tak zavádějící, že musím reagovat.

                Trek neznačí kola M, L, ale v palcích. Údaje, cos uvedl platí u Slashe pro velikost 17,5" která je určena 161–172cm. V písmenném vyjádření spíš S (15,5 je XS). Při 178 cm by volil mezi 18,5" (M) a 19,5" (L) a tam jsme na Reach 440/453 v LOW, v HIGH 446/459. WB ve všech případech >1200.

                Stumpjupmer je taky krátký a schytává to za to všude. Momentálně si můžeš najít YT field test od Pinkbike a SJ tam vyloženě pohaněli, že s konkurenty nedrží krok.

                Cube jsou taky kratší. Nicméně STEREO ve 120, které je blíže Neuronu má v 18" reach 440 a WB teda hodně krátkých 1166.

                Jsou kola kratší a delší. Není to o tom, co je špatně a co dobře. Je to jen o tom, vědět v rámci možností, kde si stojím. Neuron 2019 je na rok 2019 velmi konzervativní geo, není to geo, která se označuje za moderní. Může to být výhra pro toulání přírodou, naopak potenciál na dolekop prasení je tam menší než u „moderní“ geo.

                Se zatáčením to nemá tolik společného, jak si někteří tady myslí a často to opakují. U HD4 nikdo nepíše, že nezatáčí a WB má větší.

                0 0
                • theedge  

                  No tebe hodně popudilo když si někdo dovolí napsat že ne všichni výrobci k tomu přistují tak, že čím delší tím lepší :-)

                  0 0
                  • ceo  

                    Mě popudila mystifikace s Trekem. Takové věci nesnáším.

                    0 0
                    • theedge  

                      Bez si vzit svoje prasky co ti doktor napsal … vis ze se musi brat pravidelne.

                      0 0
      • theedge  

        Tak gratulace k výběru – chybu s tím určitě neděláš. Je to takovej turisticko – trailovej univerzál. Vzhledově krásný kolo.

        Pokud budeš víc jezdit traily v trochu náročnějším terénu tak uvidíš jak budeš spokojený s tou 2-plackou … mě to pak začalo dost vadit.

        Jednak se hůř umísťuje a ovládá páčka od sedlovky, v rozbitějších trailech retěz o přesmykač mlátí a rozhodně to není tichý kolo, horší čištění kola … atd. atd.

        Ještě ke kolům – chápu dobře že jsou u tohoto modelu osazené různě široké ráfky v předu ( 30mm) a vzadu (25mm) ? – asi užší zadní stavba.

        Být tebou tak ještě zvážím model 9,0SL – za cca 13k tam máš vidlici ve verzi Elite ( prakticky Factory verze ), X01 eagle řazení, karbonový kola, sedlovka Fox Transfer, o300g nižší váha … to je docela zajímavý. Zase jsou tam brzdy Guide R což není úplnej výbuch a amyslím si že to je na tom kole nejslabší část.

        0 0
        • DJRabbitcz  

          Díky, Jak už jsem psal výše, tak přemýšlím že půjdu do jednoplacky, koupim kazetu 11–46, menší převodník a sundané díly prodám ještě se ziskem.

          U toho dražšího bych musel vyměnit brzdy což bude další investice. Můj původní strop byl 65 000 kč a kam jsme se to dostaly že, s takovou skončím na cenovce kolem120 000 kč :)

          0 0
          • theedge  

            No celopéra jsou drahá sranda :-) a zvlášť když od nich člověk začne chtít nějakou odolnost a začne to pasovat do nějakých svých představ o váze a pohodlí a do totho ještě jezdivost :-P

            Bacha na věc se kterou se dopředu blbě kalkuluje – ten první full tě možná hodně změní a najdnou začneš jezdit jinak a jinde a začne tě to hodně bavit. Pak může nastat situace že jsi se napřed pri výběru hodně bál že to nepojede ( protože člověk přece chce hodně i výletovat a od XC chťáků pořád slyší jak ty fully nejedou) a koupil si hodně „jezdivej“ XC – Trail full. A najednou po roce, dvou zjistíš že potřebuješ odolnější a pohodlnější kolo, protože jsi se mezi tím posunul do úplně jiných terénů. Zvlášť při tvé váze 100kgje potřeba na to dát bacha.

            Ale myslím že ten novej Neuron 130/130 je kolo co už něco snese – naštěstí je teď doba že se zase prakticky v všech kategoriích zase zvedly zdvihy, tudíž kola se zdvihy 110–120 na 29 který byly ještě nadávno označovaný jako Trail už dneska moc Trailový nejsou :-)

            I když to samozřejmě zdaleka není jen o zdvihu → položenější vidlice a jiná geometrie celkově, vidlice s 34, 35, 36 mm nohama už jsou standart, BOOST kola a rámy, širší ráfky pro širší gumy, nikdo tam už dneska nedá 160mm kotouče … atd. atd.

            0 0
          • Breakpain  

            vítej v klubu :D

            0 0
      • Vecis  

        Vypadá skvěle! Bude bezva kup :)

        0 0
    • jirpl  

      Tak jsem si našel fulla na r.2019, s tím se za mnou každý otočí. Jdu mrknout, kolik mám na účtu :-)))

      https://www.teamsport.cz/…n-gold-2019/

      0 0
    • DJRabbitcz  

      Tak jsem připravenej na nákup kola Canyon Neuron CF 9.0. Nemáte náhodou někdo promo kód, každá ušetřená korunka se počítá :-)

      0 0
      • Pavlos_S1  

        Já včera objednal Neurona CF 8.0 Také jsem asi půl roku vybíral. Ve výběru jsem měl Specialized Stumpjumper, Trek Fuel EX 8, Cannondale Habit 4.

        0 0
    • jirpl  

      Zdar borci, navážu na vlákno, můžu se zeptat na názor na Superior XF 969 RC 2019

      https://www.bike-life.cz/…-2019/d33394#…

      Hledám svého prvního fulla jako výměnu za HT, 90% louky, lesy, zpevněné cesty jen přejezdy a párkrát do roka na trail, ale žádná divočina, spíš zábava. Jen se ptám na Vaše doporučení, nejslabší část vidím v brzdách, i když katastrofa na výměnu to není, a pak váhám jen na 100mm zdvihy. 120 by na mě asi působilo, lépe, ale vzhledem k mému využití…?

      Díky za každý podnět, připomínku :-)

      0 0
      • Georrge  

        Zdvihů není nikdy dost a pokud tě full bude bavit, zatáhne tě do těžšího terénu, takže za mě 120+ a klidně bych pouvažoval nad nějakou jezdivější 140/150mm.

        0 0
        • krabica  

          Zase bych to se zdvihem nepřeháněl, dnes už jde sjet s nízkozdvihovými fully cokoliv, viz Transition Smuggler, co tu pá kluků má.

          0 0
          • Georrge  

            Tak někdo sjede pekla i na HT, ale zdvihy prostě baví. Ale taky bych to moc nepřeháněl, hlavně geoška na vyšších zdvizích už nebývá moc jezdivá.

            0 0
        • jirpl  

          Souhlas, třeba tady jsem se zdvihy na 140

          https://www.kellysbike.com/…er-50-p57724

          U SUPa je problém, to co jsem poslal je „cesťák“ na toulání krajinou, hltač kilometrů s tím, že se dá vzít i na trailík. Nikde neskáču ze skal, jezdím na pohodu. Líbí se mi zamykání obou tlumičů ze řídítek. Pokud jdu do kola s vyššími zdvihy určeného již vyloženě trailově, dělají zamykání ze řídítek jen přední vidle, prostě je to na úkor „pohodlí“. Nerad bych vyhodil pytel peněz za fulla v karbonu, aby mě za rok štval a řešil jsem, co dál.

          0 0
          • Georrge  

            Zdvihy jsou jak telka, časem si člověk řekne, že mohl koupit víc :)

            120 je takový dobrý kompromis. Stovka bude trochu svižnější, ale záleží jak tvrdé odpružení ti bude sedět, mě víc baví měkčí odpružení. 140 bývá pořád slušně jezdivé, zvlášť v karbonu a na lehkých věcech. Sezóna začíná, určitě se někde naskytne nějaký test day, tak bych ti doporučil si tam zajet a otestovat.

            0 0
          • novas752  

            Zamykání vidlice obecně má smysl jen pokud do toho někde dupeš na čas ze sedla. Při běžném sportovním tempu vidlici moc nerozhoupéš. Dálkový zamykání tlumiče je zase věc hlavně pro závodníky, v reálu to vypadá tak že tlumič necháš skoro furt na prostřední poloze, na nějaký výrazný sjezdy ho možná úplně otevřeš, na nějakej hodně dlouhej nebo prudkej kopec možnánzavřeš. Na co mít na řídítkách změť deseti bowdenů, hadic atd.

            0 0
          • theedge  

            být tebou tak se podívám na Giant Trance 2 29 nebo Canyon Neuron CF 2019.

            Na SUPa bych se vykšlal.

            0 0
            • jirpl  

              Na Gianta Trance jsem byl dnes mrknout, oproti SUPu je o 10k levnější, ale je to hliník vs. karbon s tím je spojená váha která jde nahoru o několik kilo, navíc má i horší osazení, nemá společné zamykání tlumičů ze řídítek… Neuron je super, cenově vychází asi o něco dráž, jen nejde osahat a popravdě se trochu bojím případného řešení reklamace nebo nějakých problémů. V případě obchodníka mu to hodím na hlavu, ať se stará. Na 120mm zdvihu je Scot Spark, zamykání ve 3 stupních Twinloc, taky jsem ho omrkl a vypadá dobře, jen Scott si vše nechá oproti konkurenci zaplatit ještě jednou tolik. Chtěl jsem na testovačku kol do Jedovnic, bohužel už je plno :-(

              0 0
              • theedge  

                tak si kup supa. Evidentně ho chceš, tak je jakákoliv rada zbytečná. Upínat se k takové věci jako je zamykání úplně všeho z řidítek .. :-)

                0 0
                • jirpl  

                  Ale no tak, evidentně ho nechci, to bych se neptal na rady. Jen konstatuji, že Trance je za tu cenu ne moc dobře vybavenej a uznávám, že 100mm zdvihu na SUPu mě může do budoucna omezovat. Sám na profilu píšeš, že do kopců zamykáš, prostě už jsem starší a pohodlný pán a pokud ta možnost je… Kolega v práci má Scotta s twinlockem a nemůže si ho vynachválit. Sám zkušenosti nemám, proto se Vás tu ptám.

                  0 0
                  • Georrge  

                    Supa jsem si kdysi zkusil na test festu, ale byl to hliník na 120mm. A jel moc hezky. Ten den jsem zkoušel chrtí fully (např. spešl epic) a ty byly moc tvrdé. Pak jsem zkoušel i nějaké 160mm a to už bylo moc (dolů super, ale jinak to moc nejelo). Zkoušel jsem i plno dalších a ten sup se mi líbil skoro nejvíc, ale byla to 120mm verze, ta stovka by asi byla podobná jak epic. Takže co kouknout na 120mm supa? Pokud se nepletu, tak je taky v karbonu.

                    0 0
                    • jirpl  

                      Děkuji za názor! V karbonu mají na 130mm zdvihu XF979 TR, ale ten je 2×11 za 95tis, a jelikož bych chtěl 1×12, to je až XF999 TR, ale ten je už přes 100tis, a to by už byl i Scott Spark 920 taky v karbonu, který je asi ještě trochu jinde než Sup. Alternativou je hliník XF939 TR, ten je za 65tis, taky 130mm 1×12. Hmotnosti zajímavé, asi si to nechám na prodejně převážit, karbony cca 11,8 kg ten hliník o kilo víc.

                      Díky i novas752, jezdím les, asfalt minimálně a tak do kopce to občas ze sedla dávat musím. Na rovině skoro nikdy, ale když mi všichni píšete neřeš zamykání, zřejmě bych se smířil jen s přední vidlicí a na zadní si prostě občas sáhnu. Jak říkám, bude to první full, tak bez zkušenosti, jak často potřebuji zadek zavírat / otevírat.

                      0 0
                  • novas752  

                    Jezdíš ze sedla do kopce/po rovině často? Pokud ne tak zamykání vidlice jako takový nepotřebuješ.

                    Jezdíš na rychlost v terénu kde se hodně často mění sklon nahoru/dolu? Pokud ne, tak dálkový zamykání tlumiče taky nepotřebuješ.

                    Když to není potřeba je to akorát starost navíc (další mechanismy, další lanka a bowdeny klepající se před řídítkama nebo v rámu) a další ovladač na řídítkách.

                    Když to z výše uvedených důvodů potřebuješ tak neni o čem a vybírej kolo podle toho. V tom případě je taky potřeba rozmyslet si zdali je lepší sdružené ovládání nebo oddělené.

                    0 0
                  • theedge  

                    Ok. Problém je v tom že nevíš co chceš, ale víš že chceš zamykání všeho z řidítek. Pokud máš paniku z toho že se to kolo někdy pohupuje a že to nepojede stejně jako HT, tak si nekupuj fulla …

                    Takže … vzhledem k tomu že to má být první full tak si zjisti co chceš. To nezjistíš na internetu. Teď máš klapky na očích z toho že jsi si vybral SUPa. Pár těch různých kol si půjč a vyskoušej v RŮZNÝCH terénech – od kamarádů, z obchodů za peníze, v trailových centrech kde půjčují kola, na testovacích akcích jako teď třeba bude v Jedovnicích. Ty možnosti dneska jsou ( i když omezené ), a ze startu stačí nazkoušet alespoň typ kola – XC full, Trail ( velmi široká kategorie ) a nebo Enduro. Ať máš představu. Neřeš teď jestli karbon nebo hliník. 100K za kolo je hodně peněz a 2× řež a jednou měř.

                    Já jsem na svých kolech nikdy vidlici nezamykal – ani ručně a nikdy mi to nechybělo. Nejsem závodník a nikdy jsem nebyl. Jezdím pro sebe a pro radost – nehoním vteřiny. Do dlouhých kopců zamykám rukou tlumič – rozhodně to ale nepotřebuju z řidítek ( kolo ale musí mít zámek tlumiče dostupný ). Rozhodně to ale nepotřebuji a nechci z řidítek – není problém sáhnout kousek pod sedlo a tlumič si zamknout. Kvůli tomu tam nepotřebuji další bovdeny, páčky a mechanizmy které se zanáší a chytají bordel. Mám rád čistý kokpit a uklizené a tiché kolo. Se zamykáním vidlice a tlumiče budeš mít na řidítkách bovdenů jak v raketoplánu, budou o sebe klepat a je to potenciální zdroj dalších problémů. Prostě to není potřeba a proto to většina fullů nemá. Takže to je asi tak všechno k ovládání z řidítek. Je to čistě můj názor a 1000 lidí má 1000 názorů.

                    Udělej si představu a kategoriích kola ježdení na nich. Píšeš že jsi starší ročník. Pozor na označení XC – dávno už to neznamená volná jízda napříč terénem. XC je dneska specializovaná závodní kategorie na honění vteřin při závodech. Ty kola jsou dělaný na velkou efektivitu na úkor pohodlí. tak aby jsi potom nebrečel že to je tvrdý, že sedíš nataženej a že máš třeba velkej drop mezi sedlem a řidítkama a bolí tě z toho záda. Zdvih 100mm jsem jezdil celej život a stálo to za houby a proto to rozhodně nechci na fullovi.

                    V dnešní době nejvíc univerzální kategorie ( co se týče jízdy v terénu mimo silnice) je kategorie Trailových kol. Ty kola jsou samozřejmě trochu těžší než chrtí závodní stroje, jsou ale výrazně pohodlnější a snesou toho daleko víc v terénu.

                    Zdvihy takových kol se dneska pohybují od 120 do 140mm zdvihu na zadní stavbě a 130 až 150mm na vidlici.

                    Do této kategorie já bych se díval. Vyzkoušej si jak jedou. Moje zkušenost je, že když si přiškrtíš tlumič, tak na nezávodní použití jedou velmi dobře a největší rozdíly dělají obuté pláště. Podle toho jaký gumy obuješ a i použitými tlaky jak v pláštích tak v tlumičích si to kolo můžeš hodně přizpůsobit jak do XC, tak do těžších terénů.

                    Hrozně moc lidí kupuje kola z německa, protože v čechách se toho moc koupit nedá – výběr je minimální.

                    V německu je spousta kvalitních výrobců kol kteří mají výborný poměr cena / kvalita / výbava. Těch značek je tam hodně – Canyon, YT, Radon, Cube, Propain, NS, Rose … Kola od těchto značek většinou vycházejí daleko líp v poměru cena / výbava než velké značky jako Scott, Canondale, Trek a Specialized.

                    Jak to v životě bývá, tak nic není zadarmo. Většina těchto značek je tzv. direct sale – prodávají jen přes net přímo z fabriky. Proto si mohou dovolit ceny které jsou i o 1/3 nižší než ony velké americké značky se spoustou překupníků.

                    Takže se budeš muset rozhodnout jestli si za sumu kterou jsi ochotný investovat koupíš to nejzajímavější kolo a nebo si koupíš hůř vybavené kolo ( vidlice, tlumič, brzdy, pohon ), ale zaplatíš si v té ceně to, že kolo doneseš do krámu a řekneš – nefunguje to, opravte to.

                    Kola se u direct-sale značek dají reklamovat taky, ale samozřejmě to není tak jednoduché jako u kola z krámu z vedlejší ulice.

                    Víc už k tomu psát nebudu.

                    0 0
                    • theedge  

                      Ještě poslední věc – kolo bez teleskopické sedlovky bych si už nikdy nekoupil. Ani HT.

                      0 0
      • novas752  

        Hele když už teď píšeš „zpevněné cesty jen přejezdy“ nemá cenu vybírat xc full. Vzhledem k tomu že tě v terénu lepší kolo pravděpodobně posune do náročnějšího terénu než si jezdil doposud, hledal bych nějaký jezdivější trailbike 120–140mm zdvih. A nejlépe uděláš když si nejprve několik fullů v terénu vyzkoušíš, pak zjistíš o čem to je a jaké jsou možnosti.

        0 0
    • Vewerka  

      Zdravím zkušené bikery,

      už je to pár let, co jsem pořádně jezdila na MTB kole a to byl ještě pevný rám (i tak jsem ho vůbec nešetřila a zkoušelo se mnou, i když dost omezeně a spíš neúspěšně, i Rychlebské traily). Nyní bych se ráda do pedálů vrátila, ale chtěla bych přesedlat do enduro kategorie. Bohužel, nemám téměř žádnou zkušenost ani znalost v této oblasti a v záplavě značek a výbavy se ztrácím, proto bych vás chtěla požádat o pomoc s výběrem kola případně tipem na konkrétní inzerát. Sháním „univerzální“ kolo, se kterým bych si mohla užít jak celodenní ježdění po lesích (>60 km) tak i traily v bikeparku (např. Klínovec nebo Rychlebky). Neplánuju žádné vysoké skoky ani downhillové sjezdy. Moje výška postavy je 164 cm a váha 58 kg. Prostě kolo, se kterým se dá pořádně užít poježdění v přírodě cestou necestou a to nejen z kopce :-) (já vím, to je -není- specifikace :-)). Brzdí mi bohužel cenový strop 30 tisíc korun a už jsem dostala radu, že v téhle kategorii se musím dívat po bazarových kolech, takže pokud víte o kolech, které i z bazaru stojí za koupi, budu ráda za info. Asi by bylo lepší, kdyby se jednalo o kolo po slečně, kde snad i nižší váha zaručí menší opotřebovanost kola (?) :-), ale fakt nevim a nechám si poradit. Moc děkuju!

      0 0
      • Vewerka  

        Tak se snažím načítat informace, tak možná bych ještě upřesnila, že se teda asi nejedná v mém případě o čistokrevné enduro, ale spíš all mountain. Zdvihy by mně mohly stačit 140 mm. Díky.

        0 0
        • scota  

          čistokrevný enduro bike:

          https://www.rb-bike.cz/…it-675/base/

          čistokrevný AM bike:

          https://www.rb-bike.cz/…it-475/base/

          0 0
        • palo7  

          Okolo 140mm úplně v pohodě bude stačit. Osobně bych v tvém případě hledal 27,5 bike, vel. S a šel bych asi po Trance 1, případně 2. Nejlépe už s převody 1×

          0 0
          • Vewerka  

            Moc vám oběma děkuju za tipy.

            Celé dopoledne brouzdám internetem a snažím se nastudovat základní informace trailových kolech. Sama jsem si nakonec vytipovala kolo, které by mohlo splňovat mé požadavky a shoduju se s palo7. Vidím to taky na Giant Trance 27,5 spíš 2. Zjistila jsem, že se dají i starší modely sehnat nové za rozumnou cenu ačkoliv vyšší než jsem do toho původně chtěla zainvestovat. Když jsem četla různé názory na bazarová kola, myslím, že si ještě dva měsíce raději počkám, něco našetřím + prodám mé staré kolo a koupím nový ačkoliv starší model. :-)

            0 0
      • Vewerka  

        Díky za další tipy, přiznám se, že ty první dvě kola jsou víc do XC (zdvih 130 mm) a já bych chtěla ještě o kapku víc terénní kolo, aby si člověk užil i nějaký ten nižší skok (doufám, že se to naučím :-)) a mohl se zúčastnit sem tam i nějakého toho enduro závodu, 140/150 mm je myslim ideál :-). U Giant Trance 4 je chudší výbava, radši bych Foxe. No,musim holt vydržet a šetřit, i když to teda bolí :-D

        0 0
        • scota  

          No nejlepší by bylo půjčit si vysněný bike na víkend a otestovat ho. To třeba u RB není problém :-)

          0 0
          • scota  

            RB Praha Vrbovka. Záloha 20 000 v hotovosti + dva doklady.Doporučil bych ti Bandit 475 velikost asi M.

            https://www.rb-bike.cz/…ovaci-jizda/

            0 0
            • AussigBiker  

              475 se dá nakonfigurovat i se 160 mm vidlicí vpředu, ničemu to nevadí. Akorát třeba Trek Remedy je super hravý kolo, 475 se zas tak lehce do vzduchu nechce. To já jenom tak, že jestli chceš někdy zkusit enduro závody, tak bych pár kol vyzkoušel…

              0 0
        • Nutribird  

          Nebo ještě Giant reign

          0 0
        • Gwaihir  

          Giant jde pohodlně půjčit v Brně. Pokud to myslíš s endurem hodně vážně, udělej si výlet do Bialsko biale v Polsku. Telefonicky si zarezervuj trance a na druhý den reigna a zkus to. Stojí to za to. Bude to výlet třeba za 3–4k, ale budeš přesně vědět, co chceš.

          0 0
          • Vewerka  

            Díky moc za super tip, to Brno mi přijde schůdné, ale v Polsku už je to moc daleko. Nemám auto, jela bych vlakem.

            Naplánuju to jako prodloužený víkend, mají tam také nějaké traily, ale už teď si myslím, že regina se 160 mm je příliš těžký kalibr. Přeci jen chci, aby to bylo mobilní i na delší vzdálenější. Enduro závod by byla taková třešinka na dortu, myslím, ale kdo ví? :-)

            0 0
    • blujacker  

      Zdravim,

      pripojuju se s dotazem k porovnani dvou kol, Canyon Neuron CF 8.0 (https://www.canyon.com/….0/2068.html) a Neuron AL 6.0 (https://www.canyon.com/…0000238.html). Doted jsem jezdil prevazne na silnicce a do lesa jsem zavital pouze na 12 let starem HT, ale zacaly me bavit rychle technictejsi sjezdy a vyjezdy, tak premyslim o nakupu fulla a rozhoduju se prave mezi temito dvema. Je CF 8.0 o tolik lepsi, aby se vyplatilo za nej dat o 30k vice? Zejmena se bojim nedostatku prevodu (1×12 vs 2×11) a karbonu (aby se pode mnou hned nerozpadnul, vazim 90kg)

      Dik za nazory

      0 0
      • palo7  

        Al 7 by byl z Neuronů můj favorit, pak bych vyměnil asi jen brzdy

        0 0
        • blujacker  

          Al 7 se mi nelibi barevne kombinace, takze jsem ho musel vyradit :) jinak by to urcite byla pekna stredni cesta

          0 0
          • palo7  

            Škoda, 2× nebrat a ten CF by mne cenou a osazením až tak nezaujal

            0 0
      • Pavlos_S1  

        Mám CF8.0 vážím 93 a včera na Klínech to Neuron zvládal dobře, Převodů se neboj. Ještě před měsícem jsem jezdil na HT 3×10 a dnes už bych se na to nevrátil. Líbí se mi, že řešíš jen řazení na zadku a vlevo si šteluješ sedlo dle potřeb. Na 1×12 jsem si zvykl hned a po pár jízdách přestal srovnávat na čem jsem jezdil dříve. Spíše jsem si zvykal na jiný posed a hledal jsem podobný, ne-li stejný na který jsem si zvykl na HT. Dnes když přesednu, připadá mi to HT takoký divný, co se týče posedu. Ovšem nástup a tvrdost brzd jsou mnohem lepší než CF8.0. Má brzdy dost měkké a nástup dlouhý.

        Mladej má AL6.0 a je spokojen. A brzdy má tvrdší s lepším nástupem. Už prohlásil, že by také chtěl 1×12 co se týče jízdy z kopců v bike parcích, ale zase na silnici, nebo normální jízdu po pěšinách je ten dvoutác dobrej.

        0 0
      • Gwaihir  

        Mám karbonoveho exceeda a taky 90kg. Nemám o něj strach, neuron na tom bude podobně.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.