Výběr fulla XC/trail okolo 80 - 90 000 kč

186 nepřečtených
  • Kamikaze 591

    Ahoj, potřebuji radu při výběru nového kola. Měl by to být svížný full na pomezí XC a trailu, tedy zdvihy okolo 120–130 mm. Vyjímečně 140 mm, důraz kladu spíše na jezdivost. Účel bude terén typu Vsetínské/hostýnské vrchy, tedy sem tam trail ale také 50–70 km přesuny, včetně nějakých cyklostezek.

    Rozpočet na kolo je cca 80 – 90 000 kč, méně lépe, když bude více, tak to musí stát za to. Mám už nějaké favority, seřazeno zatím dle mých preferencí (vzhled, dostupnost, funkce, poměr cena/výkon):

    1. Propain Hugene https://www.propain-bikes.com/bike-hugene/ – vyšší cena, ale díky konfiguraci by to bylo přesně dle představ (pike, rct3, XT brzdy, GX osazení), + design
    2. Canyon spectral https://www.canyon.com/…-cf-7-0.html – jako mínus zadní stavba hliník (praskání se nebojím, ale za tuto cenu by mohl být karbon), jako plus design
    3. Radon slide trail 9.0 https://www.bike-discount.de/…l-9.0-799482 – Jako minus trochu podivný design, naopak nejlepší poměr cena výkon, měnil bych jen brzdy
    4. YT Jeffsy 29 https://www.yt-industries.com/…Category/509 – nejvyšší cena, průměrné vyvážené osazení, nej design, celokarbon
    5. Canyon neuron https://www.canyon.com/…-cf-8-0.html – pro mě nej volba, nejblíže XC, nej poměr cena osazení, tragická dostupnost – začátek června, kolo musím mít nejpozději na začátku dubna, z tohoto důvodu jsem jej skoro vyřadil

    Moje hlavní otázka je, které z těchto kol bude nejjezdivější? Co byste volili vy? Úplně něco jiného? Bazaru se nebojím, ale chci kolo s aktuálními technologiemi, tedy max. rok staré. Nicméně jsem ale s těmito požadavky na CB nic nenašel.

    Díky,

    0 0
    • theedge  

      No vzhledem k tomu že jsi sem nalinkoval to nejlepší co se za tu cenu dá sehnat, tak to bude spíš otázka osobních preferencí. A pak taky volba 27,5 vs 29 – Spectral je 27,5. Ale na tu jezdivost bych bral spíš 29 kolo.

      Kraj kolem Vsetína a Vizovic trochu znám a na přírodním ježdění tam je fakt dost kořenů, takže bych se nebál vyšších zdvihů – 120tku tam ve výběru naštěstí žádnou nemáš.

      Nad Propain Hugene jsem taky uvažoval, ale nakonec zavrhnul díky tomu že má otočený tlumič a tím pádem těžko přístupnou páčku ovládání tlumiče ( do delších kopců zamykám ). Za jízdy na ni nedosáhneš.

      Z výše uvedených bych se já osobně rozhodoval mezi YT Jeffsy 29 a Radonem Slide Trail 9.0 – ten je nekompromisně osazenej s novou FOX 36 Factory ( Neuron má pouze Rhythm verzi ) a má lepší kola ( 1700 vs 1900 ) než Neuron.

      Za mne asi ten Radon. 70km na něm dáš v pohodě.

      0 0
        MTBIKER doporučuje
      • ceo  

        To jsou kanóny na vrabce. Naopak bych šel s těmito požadavky do 120 vzadu. 36 na xc použití je taky overkill.

        Neuron ok,

        Giant trance 29

        Ideální by bylo sehnat Ibis Ripley. 120 vzadu, předek 130–140 dle vidlice. K sehnání za 105tis. ceníková.

        https://www.pepebike.cz/…tamin-p.html

        Pokud by oželel v první chvíli karbonová řidítka a třeba teleskop (může mít vlastní) může se na 90 dostat. IMHO ideální schopné kolo do ČR pro ne-enduro jezdce

        0 0
        • ceo  

          Jo a Radon slide trail má zadní stavbu taky hliník.

          Výborná 120 je taky Scott Spark. Bohužel mají vyšší ceny. V limitu by byl nižší střed osazení a rámu.

          0 0
        • theedge  

          Nevím v čem je na normální ježdění lepší Neuron než Radon když má těžší kola ( 1900 Neuron vs. 1700 Radon ). Nebo jako že 34 Rhythm je lepší než 36 Facory ? Kvůli té 36 Factory to kolo nepojede ? Jestli má vzadu zdvih 130 nebo 140 je jedno – zvlášť když ty tlumiče jdou zamykat. Brzdy na tom Neuronovi taky nejsou žádná hitparáda.

          Nevím jak znáš okolí Vsetína ale je to tam samej kořen. Navíc je to od tam krok do Beskyd.

          Vzhledem k tomu že ty kola stojí stejně, tak bych rozhodně vzal toho Radona. Nevím proč za stejný peníze brát výrazně hůř vybavený kolo.

          0 0
          • ceo  

            Přijde mi zbytečné reagovat. Neuron a Radon jsou na opačných koncích trailbiků. Neuron je XC/Trail, Radon je Trail/AM/lehčí enduro. Geo=posed, osazení. Ta kola mají diametrálně odlišná určení.

            Tazatel chtěl „svížný full na pomezí XC a trailu, tedy zdvihy okolo 120–130 mm. Vyjímečně 140 mm, důraz kladu spíše na jezdivost.“ A to je 100% přesně Neuron. Co do svižnosti a jezdivosti bude Neuron lepší než Radon.

            0 0
            • Kamikaze 591  

              V zásadě s tebou souhlasím ve všem. U toho neurona je pro mě ale fakt důležítá dostupnost, do června čekat nechci. Mohl bych připlatit na vyšší model za 83k, lepší kola, XT brzdy, ale dvouplacka – to nechci, takže bych to musel předělávat na sram…To už bych mohl připlatit na vyšší model a jsem na 96k a dostupnost zase červen, v modré barvě kteou bych chtěl konec června…To je velká škoda.

              Já si říkám, že hodně dělají gumy. Pokud obuji rozumně – nobby nic, nebo něco podobného, výše uvedená kola (radon, jeffsy) mohly by jet podobně ne?

              0 0
              • theedge  

                Za mne pokud na tom nebudeš závodit a honit vteřiny tak to moc nepoznáš – jak sám říkáš velmi důležitou roli hrají použité gumy a to jestli máš zamčené tlumení nebo ne.

                Tudíž za mne radši vzít odolnější kolo. Rozdíl ve výbavě Radona a toho Neurona je veliký, zato rozdíl v geometrii mi zase tak zásadní nepříjde – rozhodně ne nato abych řekl že Neuron bude raketa jen díky geo a Radon nepojede.

                0 0
                • ceo  

                  Gumy jsou jasné, ale nepodceňuj geo a zaměření. Nejde o sekundy, jde o pocit. Když to budeš zkoušet hodinu, dvě, řekneš si, že odjedeš vše i na tom odolnějším. Pak si ho koupíš a po půl roce si uvědomíš, že to co jsi dřív jezdíval, třeba nudné přesuny po stezce už nejezdíš a raději si vozíš bajka do terénu autem a jezdíš až tam. To je třeba můj případ. Mně se nechce to „terénní hovado“ honit po asfaltu. Jasně můžeš na EN obout Racing Ralph, ale pak přijdeš o jeho schopnosti v terénu a jako XC to stejně nepojede.

                  Na papíře nevypadají ani až tak odlišně SC Tallboy a Hightower, přitom v reálu to je den a noc. Pár mm zdvihu, na geo a úplně jiné kolo.

                  Takže za mě – pokud chci XC, tak vzít XC a neřešit „odlehčování“ AM/EN kola. Navíc dnes jsou hodně schopné a odolné XC/Trail rakety – jak jsem psal výše Ripley, Spark, Intense Prime, je toho čím dál víc, co jede, ale i vydrží hory. Nejlíp vyzkoušet.

                  0 0
                  • palo7  

                    +1

                    0 0
                  • Kamikaze 591  

                    No a ten pocit právě nikde nevyčtu…proto jsem si to tady alespoň sepsal, a uvídím. Každopádně ripley je cenově mimo. Intense prime taky. Na sparka mrknu.

                    0 0
                  • theedge  

                    Jo to si musí rozhodnout tazatel. Já se na o dívám optikou toho že jsem se taky hrozně bál že to nepojede a koupil XC/Trail fulla na 120mmm. A po roce ho prodával a měnil za jezdivé enduro …

                    Jezdit s fullem po asfaltu je za mne blbost a nikdy mne na asfaltu jezdit nebavilo ( ani na XC HT ), Vybírat fulla podle toho jak jede po asfaltu je samozřejmě na úkor jeho vlastností tam kde ho primárně chci používat → v terénu.

                    Je jasný že občas je nutný nějaký přesun ( který se stejně snažím minimalizovat), ale podle toho si neurčuju typ kola.

                    0 0
                    • ceo  

                      Rozhodující je, co chce/bude jezdit. Jestli dropuje, jakou má techniku, jestli to spíš pouští, nebo je na pomalou techniku, jak technické věci jezdí.

                      Střelec si bude nedostatek techniky kompenzovat vyššími zdvihy, jezdec s lepší technikou dá to samé stejně rychle bez potřeby vyšších zdvihů. Není to dnes jednoduché si správně vybrat, ale všechno se odvíjí od prvního odstavce.

                      A taky záleží jestli je člověk spíš na osazení nebo na rám. Pro mě je podstatný rám a od toho odvozený posed a raději vezmu kolo, které mi padne i za cenu horšího osazení, než super osazené kolo, na kterém se nebudu cítit.

                      0 0
    • Lok  

      stál jsem teď před úplně stejnou otázkou (co jezdím, typ kola, využití, finance) v prakticky stejné lokalitě (Napajedla) a nakonec sem vybral Trek fuel ex8, sice oproti tvému výběru hliník… a ne eště sem na něm nic nenajel takž nepovím nic moc :D

      0 0
    • palo7  

      A co třeba Radon Skeen Trail 10? Zdvihy přesně co hledáš a cena okolo 60.000 skvělá

      0 0
      • Kamikaze 591  

        To by byla taková volba rozumu. Nicméně to je taková černá myš. Není to ničím zajímavé, škaredé to taky není.

        0 0
    • Kamikaze 591  

      Teď se v canyon vyprodeji objevil loňský spectral, https://www.canyon.com/…ategory.html#… ale má dost dodřenou zadní stavbu…tak nevím, ale cenovka celkem pěkná! Ikdyž ve srovnání s radonem, který je nový na foxu, tak si nejsem jistý jestli to je až tak výhodné.

      0 0
      • Picino  

        já osobně bych takhle dobouchané kolo nekoupil, 13k sleva by mě neuspokojila.

        0 0
        • ufoncz  

          Já bych zase loňskej Spectral CF vzhledem k zadání úplně škrtnul z výběru. Testoval jsem 9.0 CF celej den a z kopca to pro mě sice byla neuvěřitelná žehlička, které jsem musel hledat ten největší bordel, nicméně do kopca, po rovině a hlavně přesuny, to teda byla celkem trága. To kolo je jak chopper, to nemá s XC společnýho naprosto vůbec nic.

          0 0
          • nomecz  

            A to si vem ze to bylo v dane kategorii jedno z nejjezdivejsich kol :)

            0 0
          • Kamikaze 591  

            Hmm…díky. To mi docela pomůže. Jestli to bylo nejjezdivější v kategorii, což by mohlo odpovídat poněvadž co jsem viděl videa na youtube tak to vyhrálo trailbike roku ne? Ještě jsem si přeložil test na radon na mt-news.de a lámanou němčinou bylo psáno že je to houpačku ve stoupáních. https://www.mtb-news.de/…sstattungen/ To bych přesně nechtěl, chci pravý opak, raději méně pohodlí ale ať to jede.

            Možná zvážím „klasiku“ a opravdu prohledám něco typu scott spark případně ještě giant trance.

            0 0
            • nomecz  

              Sry myslel sem predchozi model, tento uz tak dobre nejede. Kazdoadne 29" transka neni vubec spatnej napad.

              0 0
            • cosmo  

              Trail bike roku 2018 dle Biker casaku vyhral Trek Fuel Ex 9, sam jej ted stavim na ramu ex 7, a doma mam anthema…obecne vsechny trail bajky jsou kolem a pres 13kg, naproti tomu xc fully jsou kolem 11–12kg…mrknul bych na Konu hei hei trail DL 2019…

              0 0
            • ufoncz  

              Spark s TwinLocem do kopca snadno zcela zamknes. Ale u novyho za 90k dostanes skutecne o dost min nez treba u nemeckejch znacek.

              Jinak resim v podstate to samy co ty a rozhodl jsem se venovat radsi jeste sezonu testovackam (a pak teprve koupit snad najisto).

              0 0
    • ceo  

      Asi chceš spíš karbon a líp osazený, ale tohle je zajímavá nabídka https://www.norco.com/…/fluid-fs-1/ za dané peníze

      0 0
      • theedge  

        No nevím … mít na kolo rozpočet 90k tak na tohle bych se nedíval.

        0 0
      • wilda81  

        Pokud pominu, že to asi není to co tazatel hledá, tak podle recenzí prý nic moc.

        bikeradar: „Top value on paper but disappointing on the trail“

        0 0
    • TheJD  

      Z tveho vyberu jen jedine kolo odpovida tvym pozadavku. Canyon Neuron. Ten je taky me doporuceni pro tebe.

      e: ted koukam na Hugene a ten jim asi taky odpovida, ale vzdycky jsem ho mel zarazeny tesne pod Jeffsy.

      0 0
    • Lubka6  

      Tohle podle mě odpovídá zadání. Rychlý a hravý na celodenní vyjížďky.

      https://www.spectrumbike.cz/…02-two-2018/

      0 0
      • ceo  

        Super tip! Speedfox je na XC výletění super. Je to hbité, živé kolo. Starší modely se dají sehnat s výraznými slevami.

        0 0
        • raw 4  

          Souhlasím mám speedfoxe a je to super kolo…hezky jede zvládne Rychlebky…dle mého a mého určení co jezdím…je to univerzální kolo..

          0 0
    • Goob  

      Budu úplně OT, ale škoda, že nesháníš trail-enduro v M. Teď je na bazaru naprosto luxusní Saracen Ariel LT.

      0 0
    • Fleak  

      Řešil jsem v podstatě to samé co ty, chtěl jsem jezdivé kolo s kterým půjde i trochu blbnout. Cenový limit jsem měl o 10k níže.

      Trek se mi zdál těžký, spíš takový trochu tank. Radon mi nevyhovoval barevně. YT ještě nebyl uvedený a beztak bych po něm asi nesáhl. Ještě se mi líbil Cube Stereo 120 2019, ale zase to ztroskotalo na barvě. Pak ještě i Orbea byla zajímavá,ale zdála se mi dráha vzhledem v výbavě.

      Nakonec bylo ve finále Giant Trance 2 29 a Canyon Neuron CF 8.0. Z nějakého důvodu jsem spíše tíhl k Gigantu, ale poměr cena/výbava mě nakonec navedla na Neuron.

      Řešil jsem to začátkem prosince a dostupnost byla leden/únor. Kolo už mám, ale počasí zatím nedovolilo vyzkoušet.

      0 0
      • Salomon  

        Taky řeším Neurona. Sedla Ti velikost podle jejich konfigurátoru? Mám 188 cm a podle jejich doporučení mi vychází L, ale mám trochu strach, aby to nebylo krátký.

        0 0
        • Fleak  

          Merit 198 cm ma tu vyhodu, ze pri vyberu kola muzu s klidem sahnout po nejvetsi velikosti :). Bral jsem XL a dobry.

          0 0
          • Salomon  

            no tak to jsi mi moc nepomohl :-)

            Nejsi náhodou z Prahy nebo blízkého okolí? Že bych se u Tebe s dovolením stavil a za drobnou úplatu/lahev si u Tebe tu velikost ozkoušel.

            0 0
    • David Bek  

      Ahoj,

      Termíny u Canyona vůbec nesedí. Objednal jsem před týdnem Luxe u kterého mi vycházelo doručení na červenec. Druhy den mi přišel e-mail, ze je kolo pripravene k expedici. Takže příští týden je doma. Ty termíny na webu mi přijdou jako takový hec, abys objednal co nejdříve a necekal

      0 0
      • 2. Bóďa  

        To není moc dobrá strategie. Mě to například odradilo. Skončil jsem u jiné značky.

        0 0
        • ToMášMarný  

          Nechce se mi věřit, že je to strategie. Každý chce mít přeci novou hračku co nejdřív a nejlépe ihned. Hold už asi ani skopčáci nejsou co bývali. Kamarád objednával tuším Neurona a taky mu napsali dodání cca o měsíc dřív.

          0 0
      • Fleak  

        Jo, potvrzuji, ty terminy na webu jsou opravdu hodne orientacni.

        Mne termin dvakrat menili a kolo nakonec prislo driv.

        0 0
      • Kamikaze 591  

        Hmm…v mém případě by to byl ale docela risk, nestihnout doručení…to se mi moc nezamlouvá. Ale ještě zvážím tu dražší variantu na XT.

        0 0
        • ceo  

          Tak si zavolej na Canyon, jak to je skutečně

          0 0
          • David Bek  

            Přesně tak, stačí využít na jejich stránkách ten live chat a tam ti to prověří…fungují tam výborně.

            0 0
        • TheJD  

          Tady je problem v tom, ze oni maji nejaky system, podle ktereho jim to dava korektni data dostupnosti. Ten system ovsem nejspis nepocita se zrusenymi objednavkami a proto to casto nesedi. Pokud to tak neni, tak maji na hovno ten system.

          0 0
    • Kamikaze 591  

      Jak velké úsilí, resp kolik by stálo předělání tohoto https://www.canyon.com/…-cf-9-0.html z 2×11 shimano xt na sram GX. Jde mi teda hlavně o ořech, už se v dnešních standardech neorientuji. Předpokládám, že není stejný pro shimano a sram. Nebo lze snadno prohodit kazetu za sram 12 S? Předpokládám, že řazení a hazka bude jen prohození.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • embi  

        Potrebujes

        • XD driver HWYAAX00S3188S
        • NW prevodnik
        • razeni
        • prehazovacku
        • pripadne retez

        Veci, co mas na kole, sundas a prodas. Do 5 tisic se vejdes:)

        0 0
        • Kamikaze 591  

          Jo, tohle se mi zdá jako nej varianta prozatím. Předpokládám, že tu XT sadu bych mohl prodat za 7000 kč na bazaru, koupím ořech a sadu a budu mít to co potřebuji.

          0 0
    • Dazz  

      Nový Neuron vypadá fakt skvěle :-)

      ale co třeba nová Merida One-Twenty 6000

      Za mě vypadá taky vypadá moc sympaticky a do rozpočtu se po nějaké slevě u

      ochodníka taky vejde ;-)

      0 0
    • Georrge  

      To by ideálně chtělo nějaké vysoko zdvihové XC, ale to už se dneska asi moc nedělá, všechno je moc těžkotonážní, moc endurové. Takové dnešní 120mm kola ale ve variantě se 140/150mm, to by bylo ideál.

      0 0
      • Lubka6  

        Kona Satori/Hei Hei Trail. To je takový xc na 130, potažmo 140

        0 0
    • Kamikaze 591  

      Tak objednán neuron CF 9.0. Už se těším, překopání na sram ještě zvážím.

      0 0
      • capo  

        Gratuluju :).

        Tušíte někdo jak moc sedí váhové údaje na canyon webu? CF 9.0 LTD je jako fakt o hodně dražší než CF 9.0, ale přesto mi není jasné kde se našlo 0,9Kg úspory? Co tam dělá největší rozdíl?

        0 0
        • Georrge  

          Podle mě nejvíc udělají kola. Jestli jsem dobře našel čísla, tak rozdíl je 320g. Něco udělá pohon, něco asi dá vidle, zbytek udělá bižu (karbon rodla, jiná sedlovka se sedlem atd.).

          0 0
        • wilda81  

          Canyon vážil vždy velikost M bez pedálů a reálná hmotnost seděla s tou udávanou.

          0 0
      • Dazz  

        Slušná volba, nový neuron je mi sympatický … uvidíš jak to pojede ;-)

        0 0
      • ceo  

        Dobrá volba.

        Já bych vykuchl přesmyk a převodníky, nasadil 32T NW ovál a neřešil.

        Už se opakuju, ale na na Gardě jsem na HT jezdil s 34×36 nejlehčím, teď mám na Remedy 34×42 nejlehčí. Jasně, kdybych měl eagla, tak se mi vyjíždí lehčeji, takto vyjedu to samé, co kamarádi, jen rychleji, trochu víc to bolí a o něco dřív mi dojde (v čase) než by mi došlo na eaglu ( kamarádům dojde i na eaglu dřív než mně), ale dá se s tím žít úplně v pohodě a je to lepší trénink. Ona hlava funguje po svém, člověk má do kopce tendenci si odpouštět a často řadí nejlehčí co má. Když mu pár zubů bude chybět oproti eaglu, tak zařadí nejlehčí co má a vydupe to i tak.

        Abych byl fér, tak přiznávám, že letos asi na Remedy dám 32T ovál NW, ale ne kvůli tomu, že by mi vadilo 34×42 do kopce, ale nějak jsem zjistil, že s aktuálním obutím ani na asfaltu netahám 34×11…

        0 0
        • zdenek  

          Máš pravdu, že částečně je to v hlavě, ale občas se lehčí převod hodí.

          Jel jsem v Alpách dlouhý kopec na nejlehčí silniční převod 39×29 s tepem v anaerobním pásmu a nahoře jsem měl dost. Když jsem později zkusil stejný kopec na fullu 3×9, jel jsem to sice pomaleji, ale nahoře jsem byl v pohodě. Navíc jsem měl pořád rezervu několika lehčích převodů. Takže když nezávodím, raději si dopřeji trochu pohodlí než jet na hraně.

          0 0
          • ceo  

            To nepopírám, jen tvrdím, že to není všespásná věc. U některých se to na druhou stranu posouvá do roviny, kde orla řadí téměř v jakémkoliv kopečku a dupou zelí skoro na místě.

            0 0
            • sis  

              JJ, mě taky stačí 30*42 i v Beskydech. Šlapat lehčí, tak radši slezu a jdu pěšky.

              0 0
        • Pain  

          Jezdim ted taky 34×42(předtim 32×42) a mam to přesne jako ty. Občas když tu čtu, že nekomu nestačí 30×42 tak to musi být brutal stojky, jinak si to nedovedu vysvětlit. Nepíšu to jako nějaký rýpání, ale jen by me zajimalo co se s takovym převodem jezdi. Bydlim 700 m.n.m. a že tu mame kopce celkem slušný. Je to opravdu hodne o hlavě. Když už proste neni kam přeřadit tak nic jinyho nezbyva než maknout. Řekl bych, že se mi i diky tomu posunula fyzička zas o kousek dál :-)) Předtim jsem si proste přeřadil a tim si to vlastne ulehčil.

          0 0
          • MlokCZ  

            Jakou rychlostí jezdíš nejprudší výjezdy?

            0 0
            • MlokCZ  

              A přidám pro začátek nějaká čísla:

              20% stoupání po asfaltu, 75kg jezdec a 12kg bike → potřeba pro 5km/h 250W

              K tomu se přidá pomalejší povrch než asfalt a hned to může být i jen pro těch 5km/h přes 300W…

              34×42 na 29" znamená pro 5km/h 45ot./min. Tedy pro uvedený příklad s tím převodem už drtíš super nízkou kandenci a to ještě za předpokladu, že dokážeš jet tak vysoké uvedené výkony…

              Pokud někdo takový výkon nedá a navíc chce jet aspoň trošku rozumnou kadenci (aspoň 60ot./min.), tak potřebuje mnohem lehčí převod.

              Třeba při 200W výkonu a kadenci 60ot./min je pro uvedený příklad (pro ten pomalejší povrch) potřeba 2× lehčí převod, tzn. ani 24/42 by nestačilo (bylo by potřeba dokonce převodu 20/50, což už nevozí nikdo). Takže v takovém případě je to buď dost krátké a jezdec musí jít nad 200W, což pro slabšího může konečná i pro dost krátký úsek nebo i s lehčím převodem je nutné jít do extra nízký kadencí.

              0 0
            • Pain  

              Rychlost ti neřeknu to fakt nesleduju. Kadenci jedu opravdu nízkou tak abych to udýchal. Dřív jsem to mel obracene a na kopci mžitky před očima :-) A pírko nejsem, 85 kg. Ale zas ti neřeknu kolik procent maji ty vyjezdy. Je to. vlesich kolem sjezdovek co tu mame. Jen jsem chtel říct že jsem mel strach dat vetsi převodník, ale zjistil jsem, že s nim ušlapu to co předtim s menšim.

              0 0
          • krabica  

            Nevím kolik vážíš, ale představ si, že nahodíš cca 20 –30kg batoh, budou ti stačit převody? :-)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • jonti  

              Za poslednich par let nejvetsi rozdil 13 kg – kdyz jsem lehci jede to lip, ale tim jak se nabira postupne, neni to moc rozdil. I watty jsou nahoru.

              0 0
              • krabica  

                Já mám nárůst +25kg za asi 3 roky a je to fest poznat v kopcích, na rovině pohoda, to jezdím lépe než dřív, ale v kopcích teď fakt umírám a jsem rád za lehké převody. :-)

                0 0
        • McBlacky  

          Zrovna kolem Gardy jsou stojky jako krava, zakezi co jste jezdili. Takhle to napsat nejde, ze 34×36 tam je ok.

          0 0
          • ceo  

            Není to ok, umíral jsem každý den, ale jde to přežít :))

            Pamatuju si, nějaké byť betonové úseky k Ledru, kde jsem to musel dupat ve stoje tak 1 otáčku za sekundu :D , Tremalzzo byl očistec a z Torbole k DH trati taky. I tak to nic neříká, cest je tam spousta..

            0 0
      • Plechovka  

        Pokud bereš velikost L nebo menší, mohl by sis ušetřit překopávání na SRAM tím, že bys koupil dámskou verzi 9.0, která je až na sedlo (a SRAM vs Sh) shodná s pánskou 9.0.

        https://www.canyon.com/…-cf-9-0.html

        0 0
    • marus123  

      Cau,taky resim co koupim az se kola naskladni,xc kolo mam a tahne me to k fullu,ale na nejake sjezdy atd me moc neuzije takze nejake xc/trail kolo by bylo idealni kteremu nebude vadit par kilaku po asfaltu nez se dostanu nekde do lesa,jezdim spise polnacky lesni stezky,vetsinou co Chribske pohori da,trailu ve zlinskem kraji neni mnoho,proto bych volil full spise pro pohodli,volba pada na https://www.canyon.com/…-7/2627.html?… ktery me ale na oko moc neoslnil pak https://www.cube.eu/…greynorange/ ale rekl bych ze je to spis hodne na trail a pak https://www.orbea.com/…/cat/oiz-h20 coz podle me bude idealni ale zas je v hliniku a oproti neuron 7 je drazsi,takze nevim hlinik x karbon poznam rozdil na fullu?a hlavne zalezi co bude skladem,budget mam okolo 80k

      0 0
      • TheJD  

        Podle popisu jednoznacne „zavodni“ XC full, ale klidne verze s vyssim zdvihem (napr. Orbea Oiz TR nebo Specialized Epic Evo). Neuron je pro tebe kolo zbytecne moc do terenu. Nerikam, ze bys s nim nebyl spokojeny, ale pro takoveto jezdeni mi prijde jako mnohem lepsi volba kolo, jak pisu vyse. U takoveho kola bych se pak zameril na moderni geometrii, tzn. delsi horni ramovka a kratsi predstavec (5–7 cm) a polozenejsi hlavovy uhel (cca 66.5°-68°) jako hlavni indikatory. Jako benchmark takoveho moderniho kola se muzes podivat na novy Scott Spark (o tlumic v ramu nebo integraci bowdenu nejde).

        0 0
      • Gwaihir  

        Koukni na: https://eu.intensecycles.com/…021-sniper-t?…

        Ale je to asi moc přes budget.

        Jinak ten neuron nebo ten OIZ je dobrá volba.

        Nebo radon:

        https://www.bike-discount.de/…10.0-1070586

        Možností je hodně…

        0 0
        • marus123  

          Jako oiz za me nejlepsi volba taktez,zalezi kdy budou skladem,ono je spousta xc/full ale ta cena je mimo,a proto se ptam na nejakou vhodnou alternativu

          0 0
          • theedge  

            Tento měsíc to je 11-tý měsíc co kámoš čeká na objednanou Orbeu a stále čeká …

            0 0
      • Venda  

        Sjezdy tě nebaví, protoze na ne nemas kolo. ;-)

        Co se týče zavodnich xc fullu typu anthem, oiz, spark atd. tak se mi na nich vzdycky hůř jezdilo, protoze maji prostě závodní geometrii (riditka níž, delší posed…). Takze ja jsem zvolil Trance X (coz je na tebe nejspíš příliš), ale moc se mi líbí, jak pohodlne se na něm jezdí, vcetne asfaltu. A to to ma 2.5 gumy. Tim nechci říct, ze je to kolo vhodné na polnacky, ale s jinymi plasti už možná…

        Ten Neuron je dobré kolo na spoustu věcí. A dva neurony muzou byt ruzne osazeny a používat se k naprosto rozdilnym typum cyklistiky.

        Strasne záleží, co od toho kola presne chces.

        0 0
      • Gwaihir  

        Slide trail s Travel 150mm / 140mm je trochu overkill, ne?

        0 0
        • pocestny  

          Všechny tři jsou overkill, nevybíral bych 14–15 kilové bajky, když chci občas projet po polňačce.

          0 0
          • Gwaihir  

            Tak pak canyon lux, ale seš na jiné cenovce a to neřeším, že jich asi nebude dost.

            Možná ještě giant anthem?

            0 0
          • marus123  

            Na polnacky mam xc,tohle je vylozene do lesa,jen nez se tam dostanu tak musim par kilaku pres asfalt a pole

            0 0
            • TheJD  

              To znamena co? Moderni XC kolo zvlada s naprostym prehledem vse, co se par let zpatky jezdilo na trailovych kolech.

              0 0
              • marus123  

                Jo jenomze to stare prece nevyhodim a muzu si vzdy vybrat ze dvou variant podle trasy

                0 0
      • kocers  

        I když by mě to osobně táhlo k Slidu (zdvihy), tak tady bych ho vyřadil z důvodu ošizené 12s sady → NX kazeta 11–50 na klasický ořech.

        Co se týče zbylých dvou, tak Skeen se mi líbí víc vzhledově (až na tu strašnou hlavovku), ale zase Canyon se mi líbí více osazením (komplet SLX včetně brzd). Ale zase jsou u Canyonu „jen“ MT400/410 náby a ráfky šířky 26mm, kdežto u Radonu jsou DT Swiss M1900 Spline, které budou asi trochu lepší. Takže za sebe bych šáhl po Canyonu a časem vyměnil kola :-D

        0 0
        • marus123  

          Jo je to tak,porad me to vychazi na Canyon

          0 0
          • Velomiwookie  

            mrkni na outlet, obcas se vychyta nejakej peknej kousek… zrovna neurony byvaji casto\

            edit. beru zpet, neni ani jeden

            0 0
            • jonti  

              V soucasnosti tam kolo jako Neuron nevydrzi vic nez par hodin, nez se proda. Chce to pravidelne sledovat.

              0 0
      • boo-beek  

        Tak, rozpočet stačí i na Skeen Trail 10, ne? Ten mi přijde jako super volba…

        0 0
        • kocers  

          To je taky pravda, k tomu už bych asi ani neměl námitky (krom teda Sramu na řazení, ale s tim bych se asi naučil žít)

          0 0
    • Gwaihir  

      No ještě si můžeš na prodejně giantu půjčit trance a anthem a podle toho se rozhodnout, co je ti bližší. Rozhodně vyzkoušení je o moc lepší, jak jen teoretizování přes internet.

      0 0
    • K2  

      Doporučuju přečíst tenhle test: https://enduro-mtb.com/…roup-review/

      Nový Spectral převálcoval staršího Neurona a stal se z něj vítěz testu trailbiků

      0 0
      • esmo  

        Spectral na ježdení po lesíku? No nevím nevím … :D

        0 0
        • Venda  

          A proc ne? Protože ma o dva tri centimetry vyssi zdvih?

          0 0
          • esmo  

            Na použití které popisuje? Zbytečný overkill který ho bude akorát zpomalovat.

            0 0
            • Venda  

              Trance X taky v testu porazil obyc Trance pri jizde nejen z kopce, ale i do kopce! Tak jsem si pokladal otazku proc bych mel toho obyc Trance vubec zvazovat? I ta hmotnost je podobná.

              Mne se teda navic 15 cm zdvih hodi a najdu si pro nej uplatnění.

              Ten „overkill“ ho dneska uz zpomalovat nebude. Mam prime srovnání s Anthemem z 2010 (jeste sice 26 kola, ale taky treba velmi lehke xc gumy), kdy na Trance X jedu na asfaltovy cykloztezce cca o 2 km/hod pomaleji na 2.5 gumach.

              A to se snazej naznacit i v tom srovnavacim testu kde Spectral porazil Neurona. Kdyz 15-ti cm zdvihovy kolo jede lepe nez 13-ti cm, tak proc brat 13-ti cm?

              0 0
              • McBlacky  

                To je cely o plastich a tlaku, je fuk jestli mas 13–15 zdvih ale jestli mas 15 nebo 30psi a grip nebo speed smes nebo 2,3 vs 2,6 plast, to jsou rozdily jako prase

                0 0
                • Venda  

                  To se tu celou dobu snazim naznacit;-)

                  0 0
                  • McBlacky  

                    Jenze ono nedava smysl pak mit na 15cm zdvihu rychly tvrdy a uzky plaste, pac jsi na tom v terenu a zvlast z kopce pomalejsi nez na 13 zdvihu s opacnym obutim.

                    Vybirat kole podle zdvihu je vubec dost haluz.

                    0 0
                  • esmo  

                    To se snažíš naznačit, ale že budeš mít teda naprosto zbytečný zdvihy přefoukaný jak prase už neřešíš? Hlavně že tam budou co? O váze navíc nemluvně.

                    0 0
                    • Venda  

                      Obyc Trance a Trance X vazej cca stejně. Nafoukany to mam normalne na mě a na pouziti kola (kdy jsem si to kolo poridil hlavně na zabavu na trailech). A predpokladam, ze to mívají i v tech testech, kde novy vysokozdvihovejsi model porazi v jezdivosti model starsi s o dva tri cm mensim zdvihem.

                      Co já hlavně tvrdim je, ze dnesni moderni trailbike je vcelku jezdivy a ja pojedu radsi na nem nez abych se hrbil na nejakym xc kole. Pohodli je pro me proste dulezitejsi nez absolutní rychlost.

                      0 0
      • Venda  

        Taky jsem ho mel v hledacku. Nakonec teda Trance X a mam z nej dost podobné pocity jako testeři z toho Spectralu. Ale ja nemám pořádné srovnání a malo zkušenosti.

        0 0
        • marus123  

          Ja sem na tom podobne,proste hledam kolo co je nejvic podobne xc/full protoze klasicke xc/full je prilis drahe,a co sem se ted tak docetl tak asi canyon neuron by byl idelani

          0 0
      • stenli  

        Tak jsem z testu zjistil, že drtivá většina nadšených uživatelů Neurona CF včetně mne jsme blbci, že jsme koupili a jezdíme takovou mrchu.

        A stejně tak jsou neznalí blbci všichni z jiných redakcí, kdo Neurona ofiko testovali a skoro všichni dost chválili, vůbec tomu nerozumí.

        Mně třeba oldschool geometrie maximálně vyhovuje. Jezdím i celodenni 15 hod švihy na XC kochačku a rozhodně bych nechtěl být u toho příiš natažený.

        0 0
        • marus123  

          Posledni odstavec jako bych psal ja :)

          0 0
        • Gwaihir  

          Ale oni nepíší, že je neuron špatný, jen že spectral Ltd je lepší dokonce i na dlouhé trasy a do kopce šplhá taky lépe.

          0 0
          • stenli  

            No já v recenzi Neurona vidím kritiku za kritikou, výjimečně něco ok. Když to není špatně funkčně tak aspoň esteticky (vedení bovdenů, zarážka řídítek, kryty čepů, …). Kde ostatní chválí funkčnost, tak tady borec kritizuje aspoň vzhled. A další zaujaté kritiky. Vrchol je závěrečné grafické hodnocení, kde vychází Neuron jako totální mrcha ve všech směrech a naopak Spectral ve všem jako ideál nebo skoro ideál.

            Tomu borcovi prostě Neuron na první dobrou nesedl, to se stává, a už jen hledal všude negativa. Je to ale jen hodně subjektivní názor jednoho člověka a ne charakteristika Neurona jako modelu.

            0 0
        • RichP  

          Dobře to strhali, ale já jsem taky maximálně spokojený a Neuron CF mi perfektně plní funkci jednoho kola na všechno. Nad novým Spectralem CF29 bych dnes ale vážně uvažoval jako nad alternativou.

          0 0
      • TheJD  

        Ono je to tezky, kdyz tam zjevne hodnoti kola podle use-case moderniho nezavodniho enduro trailoveho jezdeni, na coz se dost kol z jejich vyberu nehodi. Nejlip je to tam videt asi u Meridy Ninety-Six.

        0 0
        • K2  

          Tohle podepisuju. ¨

          Jinak při uvedení na trh Neurona chválili jako velmi univerzální kolo

          https://enduro-mtb.com/…2020-review/

          PS: Mám Spectrala 2 o generace staršího a nechtěl bych vidět, co by o něm dnes napsali (tehdy ho vychvalovali jako nejlepší trailbike, ale geometrie se posunula)

          Dnešní moderní XC fully musí zvládnout terén, který byl dříve doménou trailbiků – vše se posunuje

          Zjistil jsem, že mi v garáži vyhovuje mít plnohodnotný Trailbike + lehkou XC 29 (aktuálně s pevnou vidlí – původně to měl být Gravel a berany jsem nějak nevstřebal)

          Na jednom jezdím s kámošema těžší věci a na druhém výlety s rodinkou nebo rychlejší švihy

          0 0
          • theedge  

            Tak doba pokročila – holt když byl Neuron, tak ještě novej Spectral 29 nebyl, takže není divný že je tehdy nemohli srovnat. To že novější kola jsou lepší než ty starší je přece normální a je to tak co kola existují :-)

            Vůbec bych se nedivil kdyby Spectral 29 při stejným obutí jel fakt stejně nebo i líp než ten Neuron.

            Co se týče toho který kolo zvládne jaký terén – dneska všechny kola zvládnou prakticky všechno ( pokud se nebudeme bavit jak idioti o XC HT na DH trailu ). Jde jen o to, jak pohodlný to kdo chce mít ( a taky jaký bomby v tom chce jezdit – odolnost ) a kde je největší zaměření daného jezdce.

            0 0
          • marus123  

            presne tak to chci mit i ja,jedno ht xc mam a druhe bych chtel trail ale blize xc nez k enduru

            0 0
            • K2  

              Trail bike laděný na XC mi přijde škoda, když už jedno XC kolo doma máš.

              Enduro biky taky moc nemusím, jsou to na mě už těžké tanky a taky je nevyužiju

              Spíš bych hledal klasický hravý Trail bike – třeba Spectral :s lehčími koly -)

              0 0
            • Gwaihir  

              Jakože kdyby se ti to zalíbilo, tak by sis nechal jen jedno kolo?

              0 0
              • Venda  

                Da se říct ze hleda Scott Spark bez rc (za ty penize nekde kolem 950, 940) a pak casem to ht pujde do světa, bo na nej uz nesedne.

                https://www.bike-life.cz/…38936/v53969

                0 0
                • marus123  

                  je to dost mozne ze casem od ht upustim,ale zatim si ho ponecham ,a jak rikal tady kolega skusim teda klasicke trail kolo

                  ,jsem zacatecnik takze stejne nebudu moct srovnavat,ted mam v hlave jenom bordel ze vsech tech rad a komentaru,uz sem mel jasno ze neurona a ted zas nevim :))))

                  0 0
                  • Gwaihir  

                    Tak vem Neurona a máš klid :) V tom enduro testu byl beztak Spectral 29 LTD, což je cenově úplně mimo. Ten radon má beztak karbonový jen přední trojúhelník. Já teda bych osobně zašel do prodejny Giantu a půjčil si na jeden den trance, trance x a anthem a aspoň budeš tušit, co se ti líbí. A třeba to vyhraje jeden z těch tří. Nevím jak je to teď, ale před koronou to nebyl problém zkusit. Úplně v nejhorší si udělej výlet do Polska:

                    https://endurotrails.pl/…ozycz-online

                    0 0
                • jonti  

                  Nekolik mesicu vozim Spark 940 a jsem velmi spokojeny. Jizdne je to kolo velmi povedene, i kdyz je to spis trail bike super do terenu a neni moc svizny. Svagr ma Neuron CF 9SL a ten byl pocitove o neco jezdivejsi a min houpavy.

                  Udelal jsem nekolik upgradu, kola jsem vymenil za karbonove Rovaly Control, ktere jsem mel doma, kliky, razeni a hazku za X0. Teoreticky bylo lepsi vzit vyssi model, ale ten nebyl skladem v XL a nechtel jsem cekat.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    Kdyby jsi casem uvazoval o necem ostrejsim, tak na konci sezony budu mit volny XL Yeti sb5.5, bud kolo nebo ram (140mm). Je tp ten vyssi carbon turq. Jety zatim 5×, takze na podzim pri mym najezdu a koexistenci se Slashem to bude jety tak 15× ;)

                    0 0
    • marus123  

      jeste me zaujalo tohle https://www.cyklomira.cz/…am-h20-2021/ typek ho ma dokonce skladem tady ve Zline

      0 0
      • kocers  

        No asi to bude na tobě, co chceš a jak budeš jezdit. Ty kola maji celkem rozdílnou geometrii. Např úhel hlavy 66 proti 67,5, reach u L 474 proti 453, … Neuron bude blíž ke XC a Occam zase k AM.

        Co se týče výbavy, tak je to skoro stejné. Occam má „pouze“ Deory brzdy, oproti Neuronu, který má SLX a vpředu dokonce 4píst. Jako slabší článek Neuronu bych viděl kola, kde jsou M400/420 náby, jak jsou na tom ty RF kola na Occamu netušim.

        EDIT: Aha, teďka se dívám, že reaguju trochu pozdě, tak třebas ještě nevybral :-)

        0 0
        • marus123  

          cekam az se naskladni neuron,ovsem do podzimu casu moc a treba se jeste najde nejaka jina varianta.napr. Trek Fuel EX 8 ovsem od neurona je cenove jinde a nizsi rady sou hodne osekane a navic jsou dostupne vetsinou velikosti M/L coz je na 175cm podle me asi moc

          0 0
          • Venda  

            Velikost M/L jsem mel u Treku predvybranou a mam 174 cm.

            Ta Orbea se nelibila?

            0 0
          • Gwaihir  

            Hlavně nesrovnávej velikost M u canyonu s velikostí M u treku.

            0 0
            • marus123  

              takze trek je mensi?

              0 0
              • Gwaihir  

                V podstatě ano. Canyon má jen jinak značené velikosti. Já mám 181cm a Canyon Eceed velikosti M, ale u většiny ostatních značek bych měl L.

                0 0
          • Dazz  

            Nevím jaké máš další míry kromě výšky, ale na 175 cm by mělo být M/L u Treku téměř ideál.

            0 0
    • marus123  

      Takze zuzil sem to pouze na tohle https://www.bike-discount.de/…-9.0-1060127.

      https://www.bike-discount.de/…10.0-1070586

      https://www.canyon.com/…-7/2627.html

      A nebo tento trek skladem https://www.ramala-silhavy.cz/…ack-m-l-2021 ostatni naskladneni v dnesni dobe tezko rict neustale se posouva

      0 0
    • marus123  

      jeste bych poprosil o jednu radu,moje cilova destinace jsoiu Chriby a lesy zlinskeho kraje,ale nez se do lesa dostanu samosebou je to naky ten kilak po asfaltce nebo nebo po polnacce,takze vim ze neuron je univerzalnejsi kolo ale xc uz mam takze chci vylozene kolo na drsnejsi cesty ,takze bude https://www.kursport.cz/…le-lotus-m-l dobra volba ? je to posledni otazka pred zakoupenim :))

      0 0
      • novas752  

        Jak to jede po asfaltu ovlivní zejména pláště, na zbytku až tak nezáleží. Přesunovym tempem „jedu na pohodu, ale aby to zase netrvalo tejden“ pár kiláků po asfaltu dojedeš absolutně bez problému. Pláště stejně možná budeš měnit, Bontrager stojí za prd.

        0 0
      • TheJD  

        Fuel Ex je super univerzal.

        Jinak ja si osobne behem posledniho tydne overil, ze pro me osobne je idealni moderni XC zavodak. Mam Oiz TR se 120 mm vpredu a vzadu a limity na narocnych trailech (bez velkych skoku) jsou plaste a jezdec. Kolo je agilni, lehke a hrave a ztraci jen v hodne rozbitem terenu. Osobne v budoucnu neplanuju jit do kola s vetsimi zdvihy, protoze v narocnem terenu uz tolik casu netravim a v enduru nezavodim. Jestli pujdou i ostatni vyrobci ve slepejich Scottu, co se zavodnich XC tyce, budu rad, protoze aktualni moda XC kol s vyssimi zdvihy (jako muj Oiz TR), ale bez lockoutu z riditek (protoze trail bike bro), je mi hodne proti srsti.

        0 0
        • snas89  

          Scot teda jako nekoho urcujici smer v geometrii rozhodne nevnimam:)

          0 0
          • TheJD  

            Ja mluvil predevsim o zdvizich 120/120.

            0 0
          • jonti  

            proc Scott tak nevnimas? Je to velka znacka, ale xc full spark s progresivni geometrii jel Nino uz v roce 2016 a aktualni Sniper, ktery tak chvalis, je az model 2018.

            0 0
        • novas752  

          Na výběr je toho dost a každý má svoje pro a proti. Spousta lidí zase nechce mít na řídítkách mraky ovládacích páček a před nima změť hadic a bowdenů.

          0 0
    • marus123  

      ok tak dik za vsechny rady koupim treka fuel ex 8

      0 0
    • marus123  

      jak rika kamos kocar je v chalupe,trek fuel ex 8,dik vsem za rady,prvni dojmy zatim jizda po okoli v desti pecka,jen ty plaste 2,6 je pro me az moc :))

      0 0
      • Gwaihir  

        Tak se pochlub v profilu a ať to jezdí.

        0 0
        • marus123  

          tady je,ale ty 2,6 plaste musi dolu,dejte rady co poridit

          0 0
          • snas89  

            2,35 barza

            0 0
            • TheJD  

              Schvalne si misto XC fulla koupil toto a nacpal bys mu tam XC plaste? Proc…

              0 0
              • snas89  

                Prijdou mi spis na pomezi xc/trailu, nez cistokrevne xc slupky.

                Tak za me proto:)

                Jen jsem daval tip za sebe, nic vic…

                Ale jo. Mas pravdu, asi to bude lepsi na necem robustnejsim.

                0 0
          • Gwaihir  

            Krásný.

            Za mě 2.4 vzorek dle terénu.

            0 0
          • Venda  

            2.5 dhf/2.4 di­seector

            A nebo jestli jeste min, tak pak neco typu MountainKing

            0 0
          • McBlacky  

            Butcher grid 2,35 dozadu a ground control 2,4 dopredu

            0 0
      • pocestny  

        Gratuluju.

        Pozn. ten tvůj první popis požadavku na kolo byl fakt mimo (nejake xc/trail kolo by bylo idealni kteremu nebude vadit par kilaku po asfaltu nez se dostanu nekde do lesa,jezdim spise polnacky lesni stezky)

        0 0
    • Kiny  

      Ahojte, mate niekto skusenosti s bicyklami Rose? Konkretne https://www.rosebikes.com/…ol-2-2697017?…

      Riesime podobne zadanie – XC/Trail bike max okolo 80k, idealne do 70. Doteraz som jazdil len HT, aktualne 120mm zdvih, teleskopka a 2,35" plaste. S takymto setupom necitim limit co sa tyka zjazdnosti – na maratony vedene po zvazniciach a lesnych cestach (50–70km) super. Rad s nim prejdem aj na lahke traily bez skokov (napr. modre v Saalbachu), kde je limitom skor moja technika ako bike. Neplanujem tu zvysovat latku. Na spevnene cesty len nutne minimum na presun, ked sa neda inak, na to mam cestak.

      Zacal som castejsie jazdit celodenne a viacdnove vylety, po ktorych sa citim dost vyklepany. Myslim, ze prave tu by mohol byt full vyhodou. Povodne som pozeral po Lux Trail CF 6 ale na nezavodne jazdenie mi to pride overkill https://www.canyon.com/…-6/3016.html. Hladam bike s podobnou charakteristikou – rychly smerom hore a nestrati sa na lahsich trailoch. Nemusi mat nutne 12kg (sam mam 90), ale nechcel by somani atakovat 15kg. Prave na to mi prisiel ako dobry kompromis Rose.

      0 0
      • romank3  

        k tomu Rose se vyjádřit neumím, ale nerozumím tomu, proč by Lux Trail byl overkill. Mě přijde, že naplňuje zadání na 100%. Já jsem v podstatě na stejné zadání letos pořídil Orbeu OIZ TR a nemůžu si vynachválit a ten Lux Trail je na dané zadání dost možná ještě o chlup lepší. Když jsem vybíral já, tak Canyon dělal jenom obyč Luxe, což je vyloženě závoďák a do toho se mi nechtělo, Lux Trail je podle mě pro tyhle požadavky trefa do černého. Jinak Orbea dělá OIZ i v hliníku a začíná někde pod 70T Kč, takže oproti Canyonu se dá ušetřit, pokud netrváš na karbonu

        2 0
      • K2  

        Co třeba tohle:

        https://www.canyon.com/…-8/2629.html?…

        1 0
      • pocestny  

        Proč je to overkill? Finančně?

        Občas taky šilhám po něčem novém, ačkoliv asi né teď (plánuju jiné výdaje), a asi né zrovna Canyona. Ale XC, lehký, rychlý, ale přitom ne úplně chrtí bajk by mi vyhovoval.

        Canyon LTCF6 mi připadá super – geometrií, vzhledem, hmotností, v podstatě i výbavou. Asi bych tam rád viděl lehčí záplety, něco jako XRC 1500 (které osadili až na LTCF8), a zbytek kola bych až tak neřešil. Model CF7 je o 26400 Kč dražší než CF6. Ve vidlici ‚Elite‘ je navíc FIT4 damper, jinak je to XT vs. SLX a kola XRC 1700 Spline vs. X 1900 Spline. Ten příplatek se mi teda nezdá úplně odpovídající v poměru výkon/cena. No nic, budu dál jezdit na šrotu. Celkově ty dnešní ceny mi nedělají radost.

        0 0
        • pocestny  

          :-)

          0 0
        • romank3  

          jo cenou jedině, to je fakt :-) ale ono není kde brát, takových kol do 80T Kč zase tolik není, buď jsou to XC chrti 100/100 nebo už hodně trail s váhou kolem 15kg… napadá mě ještě třeba nějaká variant Cube stereo 120 nebo Rock Machine Blizzard XCM, ale mě by asi vadila absence zamykání na řídítkách.. už je to prostě víc trail než sport

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.