• Luke288

    zdravím všechny. jelikož jezdím už na 10let starém kole, pomalu se rozhoduji, že si udělám radost. nejsem žádný závodní jezdec, na kolo se dostanu jen o víkendu, za rok najedu těch cca 1500km převážně po nezpevněných a lesních cestách, mám rád rychlé sjezdy po rozbitých pěšinách, silnici se snažím jezdit minimálně. pokukoval jsem po spešlovi

    http://www.specialized.cz/new/kolo.php?…

    jen jsem nikde na netu moc nevyčetl jak moc spolehlivej je systém brain, ale dočetl jsem se, že tyhle závodní epicy bejvaj i na nejměkčí nastavení dost tvrdý a fungujou jen při hardcore jízdě. nemám s tím zkušenosti, tak nevím.

    dál jsem koukal, že by nemusel být špatný stumpjumper, kde bych se musel trošku smířit s geometrií rámu, která mi nějak moc nesedí (opět nemám zkušenost, posuzuji zatím pouze dle designu rámu). má vyšší zdvihy, což bude asi do lesa lepší a možná že bude i pro nezávodníka tohle kolo příjemnější.

    http://www.specialized.cz/new/kolo.php?…

     

    z dalších fullů co mě zaujaly

     

    http://www.merida-bike.cz/…on-3500-d-09

    http://scottusa.com/…68/genius_30

    http://scottusa.com/…716/spark_20

     

    možná si řeknete, že jsem magor, když s tak malým nájezdem km chci kolo za takový peníze, ale jak říkám, v terénu co jezdím km moc nenabíhaj a můžu jezdit jen víkendy. osobně se nejvíc kloním k tomu sparku (i když zas nevím, aby nebyl zbytečně tvrdej, protože je to závodní kolo) a k meridě. nejradši bych sice spešla, ale mám trochu strach z toho brainu.

    předem díky za názory

    0 0
    • jIrI___  

      Z tvojeho výběru bych se asi přiklonil ke Geniusu. Všechno ostatní, teda ještě kromě Stumpa, mi připadají jako závodní, ne příliš pohodlné rakety. Podle tvojí roční kilometráže jezdíš spíš na pohodu a vyšší zdvihy na Geniusy by mohly být jedině plus, navíc si hodně lidí chod jeho zadní stavby a citlivost pochvaluje.

      0 0
    • Marccoo  

      Nemůžu posoudit ani jedno kolo,žádný jsem nejezdil,ale právě taky řeším nákup nového rámu(celý kolo,použiju jenom rám,zbytek rozprodám)Na můj styl jízdy moc Radon není,zbytečně moc pohodlný odpružení,chci něco tvrdšího a to Epic je.Merida to bude taky dobrá chrtina.Musíš si ujasnit jaký zdvih chceš.100 – merida nebo spešl,120 – spešl.

      0 0
    • Hnoj  

      Z tohohle výběru bych šel asi čistě rozumově do Meridy, poměr cena výkon je špičkový, nevidím na tom biku „slabší“ komponenty snad až na náboje kol a řetěz, který bych okamžitě měnil za record c9. Hmotnost bude taky supr. Mám osobní zkušenosti se Sparkem a IMHO, zdvih 100–110mm na zadku je zcela dostačující i pro docela neprůchodné terénní podmínky…

      Navíc u geniusů bývají občas poněkud problematické tlumiče, nevím jak je na tom nová verze, ale ty starší měli nějaké potíže.

      Kdybych volil srdcově, beru zas sparka a časem ho doladím…

      0 0
      • Luke288  

        tzn z výběru asi škrtám epica, protože rozhodně nechci bejt ten, kdo bude vyprávět jak má super závodní kolo, ale bude se na něm zbytečně trápit, protože nevyužije jeho možnosti.

        tzn mi zbejvá spark20 se 120mm zdvihem předku, zadek jsem na stránkách nevyčet, genius 30(možná 20, ale to už je dost ranec a v rychlosti jsem našel rozdíl v hmotnosti rámu) se 110/130/150 zdvihem předku a 150 zadku, což se mi hodně líbí.

        pak stumpjumper, i když jak jsem říkal, uvítal bych někoho se zkušenostmi s brainem, jestli to opravdu funguje tak, jak si myslim (že sám pozná, kdy dupu do kopce a nehoupe se a kdy jedu sjezd a otevře se)

        no a merida, která se mi líbí asi nejvíc, zdvih jsem nějak nedohledal, ledaže by to byly ty čísla u označení vidle, takže předek 100mm a zadek 180mm, což se mi moc nezdá.

         

        jde mi o to, aby to odpružení fungovalo i když nebudu jezdit uplně na krev a nemusel jsem jezdit na nejměkčí nastavení všeho a i tak se mi to zdálo tvrdý, tak jako jsem pochopil, že by byl epic a možná i ta merida (jak někdo psal, že to je spíš závoďák)

        0 0
        • mar_tin1  

          no a merida, která se mi líbí asi nejvíc, zdvih jsem nějak nedohledal merida má vzadu 96mm a vpredu 100mm.

          ja by som sa v tvojom prípade rozhodoval medzi stumpjumperom a geniusom (z tvojho výberu), pretože tvoj popis jazdenia zodpovedá štýlu trail/allmountain.

          0 0
          • mar_tin1  

            inak samozrejme v tejto cenovej kategórii je mnoho ďalších bajkov so zdvihmi 120–140mm: santacruz blur lt, cube stereo, lapierre zesty, giant trance x, ibis mojo, trek fuel ex, marin wolf ridge, atď… takže na výber je toho naozaj dosť.

            0 0
        • Hnoj  

          Spark má zadní zdvih 110mm, ale ovládací páčka tlumiče je tří-polohová, takže zdvih se dá přepínat mezi 110/60/LO.

          0 0
    • kesu  

      vzal bych geniuse 20,ale zatim si jeste musim na praktickej test pockat.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • kycis  

      Ahoj, no zrovna vcera jsem byl na TestFestu, kde zrovna tu Meridu a Stumpyho meli, skoda zes to prosvihl, mohl jsi je krasne porovnat. Me pripada ze mas ten vyber desne ruznorodej, ze vlastne sam nevis co chces, vedle sebe tam davas raketu jako je Spark a Stumpjumpera, spis takovy pohodlny kreslo. Myslim ze by sis mel nejdriv pujcit par testovacich fullu, projet, porovnat a zjistit co vlastne chces. Specialized testaky pouci proti zaloze, Merida ma tohle , navic kdyz tam prijedes, dostanes poukaz na 15% slevu, coz u biku za 100k nedela zrovna malo. Ale jinak abych ti rekl svuj nazor, vcera jsme se shodli ze ta Merida 96 byla jedno z nejlepsich, ne li vubec nejlepsi kolo, ktery jsme ten den testovali. Jejich 100mm bylo pocitove mnohem lepsich nez treba na Anthemu, a ac sam jezdim na 120 mm Fuelu EX, te Meride bych se vubec nebranil. A abych se priznal, skoro vic me sedla ta hlinikova verze, za prve tim ze ma Foxku misto Sida, a jeji chod mi vyhovuje vic, za druhe mela trosku prijemnejsi posed, vic na pohodu, min zavodnicky natazeny (ma delsi halvovou trubku). Na fullu jsem nejak nepoznal, ze by mel carbon nejakej funkcni prinos krome nizsi hmotnosti. Mozna je ten ram i tuzsi, ale to jsem vazne nepoznal. Usetril bys 40 litru, za ty koupil novy kola misto crosrajdu hned bys sel i s vahou dolu, i kdyz i ted je rozdil jen 0,4 kg mezi tou carbonovou a hlinikovou. Zdatnej konkurent byl taky novej epic, s tim starym se funkce odpruzeni neda srovnavat, je podstatne lepsi. Ale jak rikam, nejlepsi zazit na vlastni kuzi.

      Tak hodne stesti pri vyberu. H.

      0 0
      • Luke288  

        díky za super příspěvek. tím bych možná asi eliminoval i stumpa. je to spíš o mojí neznalosti technologie, protože mám rád rychlý ježdění, sjezdy terénem a nevím, jestli by to jak píšeš „pohodlný křeslo“ bylo to pravý ořechový. asi se budu fakt muset vydat na nějakou tu testovačku, protože popojížděním po dvoře poznám prd.

        0 0
        • MlokCZ  

          Jestli nezávodíš jak píšeš, tak naopak o těch chrtích pidizvizích vůbec neuvažuj. A když máš rád sjezdy, tak to chce právě aspoň toho Stumpa, ale klidně i větší zdvih.

          I 140mm dobře zvolené fully jedou pořád velmi dobře (samozřejmě chrtí 100mm raketa pojede o trošku lépe). A ten rozdíl jak to jede je třeba pro 120 × 140mm velmi malý nebo někdy klidně žádný (klidně některé 140mm kolo může jet lépe než 120mm). Rozdíl v terénu je ale s každým mm navíc znát.

          Sjezdy jsou s větším zdvihem úplně o něčem jiném a i ten Stump. není žádný extra zdvih, pořád je to jen 120mm.

          Osobně bych na nezávodní ježdění pokud by to mělo být od Spešlu vzal Pitch.

          Jinak bych ale do výběru zařadil úplně jiná kola.

          0 0
          • Luke288  

            zajedu se na ty spešly podívat do krámu, podle obrázků mi totiž nesedí geometrie rámu stumpa i pitche. možná, že moje požadavky nemůže splnit jedno jediný kolo, chci něco do terénu s rozumným zdvihem i na rychlý vyjížďky po rovinatých terénech.

             

            jinak pokud bys vybíral z jiných, uvítám další typy. cenově tak kolem těch 100K, víc už nedám…

            0 0
            • MlokCZ  

              Řešilo se to tu hodněkrát, sice většinou s trošku nižším cenovým limitem, ale to je skoro fuk, vždy prostě můžeš vzít lepší osazení stejného kola, když máš na to více peněz.

              Např. tady.

              Když vyjmenuju více vhodných kandidátů, tak toho bude mraky, s tímto cenovým limitem tam toho bude hrozně moc. A každý ten full bude mít trošku jiné vlastnosti a záleží co preferuješ.

              Já bych volil něco z následujících: nový přepracovaný Blur LT, Liteville 301, Zesty, Stereo, Reign (případně Trance X).

              Ale našla by se další spousta výborných rámů při tom limitu.

              0 0
              • Luke288  

                protože nechci zakládat zbytečně nový témata a konkrétně tohle jsem nikde v historii nenašel, potřeboval bych ještě poradit s velikostí rámu a to hlavně u sterea a zesty. z fit calculatoru mi vypadly údaje viz foto ale nejsem z toho moc moudrej, zesty i stereo má to značení velikostí jinak.

                0 0
          • heretik  

            Zrovna jsem to chtěl napsat, Stumpa (FSR Elite 07) mám doma a ve sjezdech je naprosto super. Taky není problém na něm dát 150km vyjížďku, ale není to úplně kolo na závody – je prostě trochu línější. Loni jsem na něm odjel dlouhý Malevil a od tý doby mi v podstatě viselo v chodbě až doteď, kdy mám HT v servisu. Uvažuju, že ho prodám a možná půjdu do něčeho víc „chrtího“.

            0 0
            • MlokCZ  

              Já mám třeba na Stereu dojezd v terénu stejný nebo spíš větší než jsem měl na HT. V lehkém terénu a na případných krátkých spojovacích úsecích po asfaltu, kterým se nedá vyhnout to stojí nepatrně energie navíc (rozdíl malý), v terénu to pak síly šetří a hlavně nejsem unavený ještě od vyklepání. Tedy pokud se nezávodí, tak dojezd do těch cca 140–150mm a vhodný výběr rámu, který jede bych vůbec neřešil.

              0 0
              • heretik  

                Tak to se shodujem – i na dlouhou vyjížďku je to fajn, člověk není tak vyklepanej a v důsledku je míň unavenej. Ale to kolo je pomalejší, tj. na závody to moc není. Do práce (20 km) jezdím na HT cca o 10–15 % rychleji než na stumpíkovi, přitom ve sjezdech jsem s ním o třetinu rychlejší.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jasně, pokud na závodech chce někdo jet o přední umístění, tak bude lepší HT nebo chrtí 100mm full.

                  U mě je rozdíl celopevňák x fully (oba jsou ± stejně rychlé) akorát těch 10% a to pro trasy, kde není žádný opravdový terén (tedy na trasu asfalt + rychlé pěkné cesty). A hodně z toho bude dělat váha, kde celopevňák je o 3kg lehčí. Na trase, kde není asfalt (nebo jen nutné minimum na nějaké krátké přejezdy, tedy třeba 5–10% asfaltu) a je tam i nějaký pořádný terén moc netuším, takové trasy jezdím výhradně na fullu, nebudu se trápit na celopevňáku. Pokud je to ale opravdu už terén, tak jsem na fullu rychlejší i na rovině, i ve výjezdu.

                  0 0
        • MlokCZ  

          A já bych Stumpa pohodlným křeslem zase tak moc nenazýval. Spíš bych řekl, že je to celkem slušný 120mm full, ovšem pohodlným křeslem bych nazýval úplně jiná kola s vyšším zdvihem (a bavím se pořád o XC-AM ježdění).

          0 0
    • Luke288  

      možná, že se asi fakt začnu ubírat směrem ke geniusu nebo týhle meridě

      http://www.merida-bike.cz/…on-3800-d-09

      0 0
      • MlokCZ  

        Proboha proč? Ta Merida splňuje jedinou věc, je drahá. Po funční stránce jsou všechny ty vyjmenovaná kola, co jsem psal výše na tom mnohem lépe. A kromě funkce i ta váha na to že to je karbonový rám + tak drahá cena je také opravdu bídná. A to je ještě katalogová váha, reálná bude jistě ještě o pár gramů více (bídná je za tu cena ale i kdyby byla reálná).

        0 0
        • Luke288  

          koukám, že jsem ve svým vybírání dost omezenej. o kolech santacruz jsem do ted třeba vůbec nevěděl a koukám na toho blura a vypadá bezvadně, jen nikde nemužu zatim najít cenu komplet kola. no nic, kdu pročítat a hledat dál :)

          0 0
            • Luke288  

              díky moc. zeptám se možná blbě, ale není lepší, když už kolo za takový peníze, aby mělo karbonový rám? koukal jsem na ty blury z odkazu a co jsem tak koukal, tak všechny byly AL, ale na druhou stranu i ten AL byl na stejný váhový úrovni jako karbonová merida.

              0 0
              • kubad  

                řešit carbon u fullu je nesmysl – jediným přínosem bude úspora váhy 300–400g  a výrazné zvýšení ceny :-(

                0 0
              • MlokCZ  

                Přesně jak píše kubad, karbon rám u fulla znamená jen nějakou tu váhu dolů. Ovšem rozhodující je stejně celková váha a když už někde na váze záleží více na kolech. A jak jsem psal pro tu Meridu, tak za ty prachy je i přes karboný rám pěkně těžká + za ty prachy opravdu špatná volba (ta Merida sice také funguje a tak špatná není, na Meridu nejlepší full co dělala v této kategorii, ale všechny ty zmíněné fully jsou funčně prostě dále).

                Tedy u té Meridy to, že je karbonová je za ty prachy zcela k h…u. Ani tu váhu to v celku neušetřilo.

                Za 100tis. musíš postavit 140mm fulla do 12kg komplet (reálná váha) a s perfektně fuční zadní stavbou.

                0 0
                • Luke288  

                  narazil jsem na ghost amr plus lector http://www.ghost-bikes.cz/…-Lector-9000

                  může být srovnatelný se stereem nebo zesty?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ne, srovnatelný není vůbec. Tím nemyslím, že je to špatné kolo, ale rozhodně dost odlišné.

                    Chováním bude poměrně blízké třeba Canyonu, i když i tady bude rozdíl. Oproti Canyonu má výrazně výše horstlinkový čep, tedy bude o něco houpavější, ale také by to zase mohlo pomoct lepší citlivosti. Průběh je pak o něco méně progresivní (i když Canyon 09 už má také sníženou progresivitu, takže tady už je to velmi blízké).

                    A má to prostě klasický průběh jako všechny rámy s tímto přepákováním, tedy klesající lev. ratio v celém zdvihu (naštěstí ne nějak moc).

                    Detailní srovnání třeba se Stereem bez projetí nemůžu napsat (toho Ghosta jsem nejel a i když jsem jel více rámů tohoto přepákování, tak většina byla bližší Canyonu a ono každé pohnutí s horstlinkovým čepem to dost ovlivní).

                    Každopádně průběhu jako má Stereo se u tohoto typu přepákování nelze ani přiblížit (tak jako se tomu trochu blíží Zesty).

                    V rámci toho typu přepákování se mi ale ten Ghost velmi líbí (za Stereo bych ho ale rozhodně nevyměnil).

                    0 0
                    • Luke288  

                      jedna z výhod sterea a ghost oproti lapierre je, že ČB je přímo jejich prodejce, takže snazší servis než s lapem…

                      0 0
                      • Luke288  

                        ještě ad servis. jaké máte (jestli vůbec) zkušenosti s prováděním záručního a pozáručního servisu v jiném místě než kde bylo kolo zakoupeno? jde mi o to, že prodejce lapierre je v Opavě a tam to mám přes celou republiku, což by bylo docela náročný jezdit na servis nebo případné záruční opravy takhle daleko.

                        0 0
                  • MlokCZ  

                    Ale třeba AMS 125tku bych za toho Ghosta už vyměnil. I když jestli za pár let (hned určitě ne) AMS 125tku za něco vyměním, tak to stejně bude možná nový model Sterea :-)

                    0 0
          • MlokCZ  

            U Bluru bych akorát vzal určitě nový Blur LT 2, tedy ten přepracovaný rám. A ten bude brzy dostupný i případně v karbonu, počíst můžeš třeba zde. Ovšem pro karbonvou verzi Blura LT už se s perfektním osazením do 100tis. asi nevejdeš, tedy buď bych v takovém případě limiti překročil a nebo vzal hliníkovou verzi s perfektním osazením (to bude více muziky celkově).

            0 0
            • Luke288  

              jelikož jsem v tomhle lama, tak jak poznám LT2 (přepracovaný rám)? nikde na odkazech jsem to nenašel. koukal jsem na tyhle:

              http://www.mtbs.cz/katalog09.html?…

              http://www.santacruzbicycles.com/…lt/index.php?…

              mě přijdou stejný, ale radši se ptám. jinak další co u těhle santacruzů je, že si je každej asi navybavuje tak, jak sám chce. a to je druhej kámen úrazu u mě. při svým lamství to nikdy nenakombinuju dobře. byl by někdo z Vás ochotný mi udělat model z toho druhýho odkazu tak, aby to bylo dobrý a vešel jsem se do těch cca 100–110K Kč? na carbon asi teda kašlu, protože jsem z Vašich příspěvků pochopil, že u těhle kol vcelku nemá význam.

              0 0
              • kubad  

                změna o které píše Mlok proběhla s modelem 2008

                0 0
                • MlokCZ  

                  Opravdu už 2008? Já myslel, že až teď 2009, ale klidně je možné že se mýlím.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Na stránkách SC je to už nový 09 přepracovaný Blur LT (to by byla ostuda kdyby tam byl ještě loňský starý model).

                Na první pohled poznat rozdíl nemusíš, ale i vizuálně to poznat je, když se podíváš do detailů, třeba dle horního vahadla. Chování se ale liší dost, skoro bych řekl, že původní Blur LT bylo typické vpp a nový přepracovaný Blur LT už vůbec tak typické vpp není, eliminuje nevýhody vpp a skoro se vlastnostmi dost blíží některým FSR. U tohoto přepákování stačí pár mm změna a hned to má výrazný vliv na vlasnosti.

                Nový Blur LT tu má třeba vifon v profilu a i tu už o něm něco psal ve srovnání s předchozím, který také dlouhodobě jezdil (i v tom profilu něco má napsané).

                0 0
                • MlokCZ  

                  A vyjít můžeš třeba zrovna z toho vifonovo Blura LT a když máš tolik peněz, tak bych oproti tomu vifonovu setupu dal nějaká lepší kola, třeba Cmaxi STčka + bych dal Talase místo Pika a to s 15mm osou (stejně tak příslušnou variantu STček s 15mm osou).

                  Samozřejmě místo na Shimano to může být na Sramu, to je otázka vkusu. A nevím jak to přesně vyjde cenově, tedy jestli tam je prostor ještě něco dávat lepšího.

                  0 0
                  • Luke288  

                    tak nevím, čím víc na toho blura koukám, tím víc nevím, jestli to je to co chci. koukal jsem na ten vifonův profil, našel tam to skákací video a jedno vím jistě- určitě s tím kolem nikdy nebudu takhle skákat po můstkách. někde jsem našel, že blur lt je označení enduro, sice jezdím sjezdy lesem, nicméně to je tak 20–30%, k tomu terénu se většinou dopravuju na tom kole a to je tak půl na půl asfalt a rychlý nezpevněný cesty (šotolina, lesácký cesty atd), takže určitě potřebuju, aby to kolo umožňovalo rychlý přesuny kdy budu delší dobu šlapat 30–35km/h po rovinkách. nějak mě to táhne zpátky ke geniusu 30, kde píšou, že je ideální na maratony a dlouhé teréní vyjíždky. prostředí těžkých sjezdů terénem není to, ve kterém trávím na kole většinu času. 

                    0 0
                    • Luke288  

                      jenom nevím, koukám na stránky scott a mezi genius carbon a alloy není ani rozdíl v hmotnosti, ani ve výbavě, ani v ceně, tak tomu moc nerozumim

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Skákání vůbec neřeš, to na AM kole rozhodně provozovat nemusíš a spousta lidí neprovozuje.

                      Ovšem pokud chceš sprintovat po asfaltu, tak to je něco jiného a to si nekupuj fulla vůbec.

                      Genius je úplně stejná kategorie kola jako Blur LT (stejně jako ty jmenovaná další) a vůbec si nemyslím, že ten Genius pojede lépe, ale naopak klidně hůře. Pro objektivní srovnání by ale musel být přímý srovnávací test.

                      A konkrétně ten Genius 30 v odkazu, tak jak je osazený je za tu cenu úplně mimo a tady jsem si už naprosto jistý, že oproti dobře osazenému Bluru LT s lehkými koly pojede rozhodně hůře. Na kole za 100tis. dát Crossridy, celková váha také nic moc, to už je fakt dobrý úlet.

                      Pokud preferuješ to, že pojedeš na asfaltu o 2–3km/h rychleji, kup si HT nebo chrtího 100mm fulla. Ovšem v terénu to pak bude úplně někde jinde (o mnoho horší).

                      Tedy nejprve si ujasni co vlastně chceš. A pak si ujasni, co je které kolo za kterou kategorii a jak zaměřené. Tedy pokud uvažuješ o Geniusu, tak nemůžeš vyřadit Blura LT a další kola. A naopak pokud nechceš Blura LT, tak rovnou toho Geniuse škrtni.

                      0 0
                      • Luke288  

                        mlok: dík za trpělivost :)

                        vím určitě, že nechci enduro. jestli budu na rychlostech okolo 30–35km/h rychlejší nebo pomalejší o pár km/h u mě taky nehraje roli. nevím co za kategorii je XC, nicméně myslím, že ideální je allmountain, aby zvládal svižný přesuny po lehkých terénech a zároveň když by bylo třeba tak mě nevytřás při sjezdu.

                        nevím třeba jaký je funkční rozdíl mezi těmito dvěma stavbami radonu

                        http://www.radon-bikes.de/…id_6561_.htm

                        http://www.radon-bikes.de/…id_6284_.htm

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Ona ale všechna tak kola téhle kategorie jedou podobně. Konkrétně AMS 125tka (která je totéž co ten Stage) jede úplně stejně jako Stereo (i když má Stereo o pár mm více zdvihu) a Zesty, Blur LT, všehna tahle kola jedou ± stejně. To, že má Stage o pár milimetrů zdvihu méně nic neznamená.

                          Enduro není žádné z těch kol. Za enduro považuju kola jako tu má třeba pitos, fousek, apod. Vyložené enduro kolo tady zatím nepadlo ani jedno.

                          Slide x Stage, pojede to ± stejně. Slide bude o trošku progresivnější, tedy vhodnější více ke skokům (ale pořád to není nic na opravdu velké skoky). Srovnatelných kol se Slidem se najde spousta, třeba Canyon AMko, opět bylo asi řešené v tom threadu, co už jsem tu dával odkaz.

                          Všechna zde řešená kola (Radony, Canyon AM, Blur LT, Zesty, Stereo, Liteville 301, …) považuju za AM kategorii.

                          0 0
                          • Luke288  

                            mě právě překvapilo, že jsem na stránkách 03probike, že blur LT je určením enduro.

                            v podstatě shrnutím by mohlo být, že blur LT v kompletu X9 AM (co jsem našel na jejich webu) by měl splnit veškeré moje požadavky?

                            0 0
                            • kesu  

                              Blur LT je hodne dobry kolo ktery celkem jede.Nicmene kol tehle kategorie je opravdu hodne a myslim si,ze platit za SC ma smysl hlavne pokud ho clovek vyslovene chce,preci jen cenovej rozdil uz je celkem velkej.

                              0 0
                              • Luke288  

                                musim si to ještě pořádně ujasnit. líbí se mi i stereo AMS 125, nebo white and black 09 (tam mám trochu strach z umístění tlumiče, aby netrpěl)

                                0 0
                                • kesu  

                                  lapierre za 60tis

                                  todle mi prijde docela slusny,kdyz se hodi rizeni do karbonu bude to mit i smrc:)

                                  mohu doporucit Treka Remedyho ikdyz uz ma celkem zdvih

                                  Remedy za 60

                                  0 0
                                  • Luke288  

                                    ten první není špatnej, ale co tak pohledávám, zatím je mi fakt nejsympatičtější

                                    http://www.cube-bikes.cz/detail.php?… a

                                    http://www.cube-bikes.cz/detail.php?…

                                     
                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Stereo dost nemůžu nedoporučit :-)

                                      A teď vážně, z těch dvou Cubů určitě Stereo. Jedou ± stejně, Stereo je ale v terénu výrazně lepší.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Mělo být. Stereo dost dobře nemůžu nedoporučit :-)

                                        0 0
                                        • Luke288  

                                          a ten tlumič umístěnej takhle vzadu nebude trpět? jinak chápu správně, že přední vidle maj nastavení na tři úrovně zdvihu a zadní tlumič taky? jakým způsobem to nastavování probíhá?

                                          předpokládám, že asi budeš mít se stereem nějaký zkušenosti (prodejce?), jak je na tom v porovnání s konkurencí (jestli to dokážeš nezaujatě posoudit) např merida, scott, spešl?

                                          0 0
                                          • Luke288  

                                            mám na mysli třeba zrovna toho geniuse 30, kterej mi přijde podobnej jen navíc píšou něco o karbonu, ale to stereo je i tak o kousek lehčí

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Genius nemůžu hodnotit vůbec, protože je pro 09 zcela zásadně přepracovaný a netuším jak moc se to na něm podepsalo. Mám obavy, že bude horší než starší model (kvůli opuštění horstlinku z důvodu možnosti prodeje v USA). Ale třeba nebude, bez projetí tohle kolo hodnotit určitě nechci.

                                              Jinak podobný ty dva rámy nejsou ani trošku, naopak jsou naprosto odlišné, už snad ani více být nemohou.

                                              0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Prodejce nejsem ničeho. Podívej se mi do profilu na kola…

                                            Rozboru Stereo x ostatní stavby jsem tu napsal už obrovské množství v historii, to už opravdu opakovat nebudu.

                                            Vidlice má přepínání zdvihu na 100/120/140mm, to chápeš dobře. Tlumič žádnou změnu zdvihu nemá, funguje úplně jinak, stručně řečeno na principu omezování jeho funkce (tedy zabraňuje tomu, aby stavba šla do zdvihu). Propedal + souvislosti s compression tune se tu v historii probíraly už také mnohkrát.

                                            Já mám na Stereu originál miniblatníček a když nejezdím často vyloženě v extrémní bordel, tak naprosto žádný problém (lze dát případně ještě neoprén). Jak je to ale u 09 modelu po předělaní vzpěry na zadní stavbě právě v místě kde byl uchycený ten miniblatníček a jeslti na to existuje nový typ miniblatníčku netuším. Nevýhoda je jediná a to o trošku horší dostupnost páčky platformy (ať už propedalu v originále nebo u mě na upraveném tlumiči Push platformy), je třeba se mírně ohnout (samozřejmě není problém za jízdy, ale komfort je menší). Tohle jsem ale ve srovnáních už také mnohokrát zmiňoval.

                                            Prohledej si historii, je toho tu opravdu mraky.

                                            A za mě (tedy z mojeho pohledu) jsem ty nejlepší stavby už zmínil hned na začátku v tomto vláknu.

                                            0 0
                                            • Luke288  

                                              tak pořád tak nějak bádám k čemu se tedy uchýlit. nakonec stejně vždycky skončím u sterea (s obavama s přístupem k ovládán k zadnímu tlumiči), který asi nejvíc bude vyhovovat mému stylu jízdy. ještě váhám mezi zesty 714, který je taky super (a lepší přístup k ovládání zadního tlumiče), jen při týhle stavbě rámu je asi smolík s držákem na pití, který když jedu třeba na dvě hodky vozím.

                                              0 0
                          • kesu  

                            mno reign X uz je celkem i FR,ta hranice mezi enduro a FR uz zacina bejt hodne naklonena.Rekl bych,ze to co se drive povazovalo za FR(tzn kola urcena pro technicky jezdeni ve volny prirode) znamena dnes enduro.Kazdopadne myslim si,ze pokud to ma uz 180mm vidli,ma to vic k FR nez k enduru.Ono preci jen kolo ktery ma geometrii na 180mm vidli uz moc nejede.Totez se da rict o v podstate jedinejch slusnejch zastupcich tohoto zdvihu (a to 66tku a Totem) uz to jsou preci jen vidlice jejich realna vaha se priblizuje k 3kg.Coz uz je i na narocny jezdeni v terenu hodne.

                            Dalsi vec je,ze podle meho 160mm je hranicni zdvih vidle,kterej jeste lze realne vyuzit na prirodnich prekazkach,ono preci jen kde clovek da v prirode polet kde by mu to vyslovene nestacilo.A v tu chvili co se s tim hodla jezdit lanovkou nahoru a vyslovene staveny trate pak uz je to kolo spise na FR nez na Enduro.

                            Kazdopadne jinak souhlas,kamaradka ma ted zesty (to s tim 14cm zdvihem a jezdi to fakt bez problemu,krom toho ze na tom realne vyuziva temer celej zdvih)

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Jasně máš pravdu, jsem tam hodil první dvě kola, co mi tu napadla, abych to odlišil od těch zde řešených.

                              0 0
                        • MlokCZ  

                          Mezi Stage x Slide bych na ježdění s minimem skoků (tedy skoků může být kolik chce, ale myslím tím že budou malé, výškově do tak max. 20–30cm) bych volil raději Stage.

                          A třeba pro mě platí (jak už jsem psal výše), že na trase, kde není pořádný terén (tedy asfalt a pěkné rychlé cesty), tak jsem na Stereu jen o 10% pomalejší než na celopevňáku (při použití stejných plášťů). A nejvíc z toho dělá asi rozdíl hmotností, kde celopevňák mám o 3kg lehčí.

                          0 0
                      • dafe  

                        O to jde: „Tedy nejprve si ujasni co vlastně chceš“ – konkretne pro me je tohle velmi tezke a ani po jizdach na Canyonu XC a Cube AMS 125 nevim jestli mam zvolit spis chrti full nebo spis pohodovejsi. Jak jsem totiz zkousel kola s dlouhym odstupem a nemam fulli zkusenosti, mel sem pocit ze to pruzi a zehli naprosto stejne, rozdil zdvihu jsem nepoznal. Jedine co jsem poznal ze Cubik mel trosku vzprimenejsi posez a prislo mi sirsi riditka, tak se lip treba vyjizdelo z koleje po traktoru, menila stopa. Canyon zas mel posez blizsi memu HT, coz mi maximalne vyhovovalo.

                        Rikas ze 100mm chrti (dejme tomu Canyon MR) bude v terenu o dost horsi. V jakem terenu konkretne? Obcas zavodim MTBO (scorelaufy) a tam je teren v podstate jaky si vyberes, tedy ja si vybiram to co jezdim na HT – rychle jezdive cesty, minimum opravdu tezkeho terenu. Co bych nejvic ocekaval od fulla je ze me pri rychle jizde po rozbite ceste nebude vyhazovat ze sedla…no asi budu muzet zkusit ruzne typy fulu tesne za sebou na stejne trati a porovnat.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Malý zdvih se projeví vždy, jakmile jsou aspoň střední překážky, tedy vždy když to není téměř bez překážek. Nemusí jít o žándý těžší terén.

                          Třeba si představ, že jedeš kořenovou pasáž, kde nejsou žádné extra velké kořeny, třeba jen výšky 3–5cm. Tam 100mm full zdaleka nestačí aby to dobře zažehlil. Oproti HT to bude vždy velký krok dopředu, protože i malý zdvih zahladí ostré hrany nárazu při nájezdu na překážku. Nebo stačí třeba rychlá louka, ktera má takové trošku větší hrby a kde to třeba v případě, že je to rovina nebo mírně z kopce třeba valíš 30–40km/h. Opět je to na větším zdvihu výrazně lepší. Tedy znát ten rozdíl zdivhů je právě i na nijak náročných terénech, které bys projel zcela v pohodě i na HT.

                          Na druhou stranu ten nižší zdvih bude v méně náročném terénu zase o něco rychlejší.

                          A ze začátku asi téměř každému přijde i 100mm parádních když se přechází z HT. Já byl také prvních pár měsíců nadšený z AMS Pro. Po čase mi to začalo být málo i pouze dle pocitů z ježdění těch 100mm.

                          Když jsem ale už měl pak 125tku a nějaký čas ji jezdil a sednul na AMS Pro, tak tohle bylo nejhorší. To byl takový malý šok, jak těch 100mm žehlí špatně.

                          Jinak rozdíl mezi Canyonem XC a AMS 125tkou pokud to jsou stejnné ročníky, tak je znatelný celkem dost, když máš fully už zažité. Sice je to jen 1cm rozdílu a další rozdíl přidá rozdílný průběh, tedy reálně chodící zdvih se liší o více.

                          Když střídám Stereo x AMS 125tka, stejná vidlice, stejné osazení. I tak je mezi těmi koly rozdíl dost velký ve prospěch Sterea. Tady na tom je nejlepší to, že Stereo lépe žehlí a chová se v terénu, ale přitom ty kola jedou ± stejně (tedy není u Sterea za to žádná penalizace v tom, že je pomalejší).

                          To rozhodnutí na počátku je těžké s tím zdvihem, když je málo praxe s fully. Většina těch, co nezávodí a jezdí na pohodu když koupí 100mm, tak pak lituje a přejde na vyšší zdvih, ale nebude to samozřejmě platit úplně pro každého.

                          A co je třeba si uvědomit, vyšší zdvih může jet celkem dobře, v tom problém není, ale nikdy nebude možné na vyšším zdvihu si udělat extrémně chrtí posed. Tedy možné to bude, ale pak je to kolo nepoužitelné do sjezdů, protože není možné mít u 140mm vidlice dlouhý představec s extra nízko položenými řídítky, protože ve chvíli když by vidlice ve sjezdu šla blízko k maximálnímu zdvihu, tak by to bylo nepoužitelné a už i o pád.

                          0 0
                          • heretik  

                            kořeny, třeba jen výšky 3–5cm. Tam 100mm full zdaleka nestačí aby to dobře zažehlil

                            Nedá mi to, abych se nezeptal zcela laickým dotazem – jak to? Vždycky jsem si myslel, že udávaný zdvih se týká právě toho, o kolik se skutečně zvedne kolo (vzhledem k přepákování pak samotný tlumič může mít jinou, často menší, velikost, resp. zdvih). Tak proč 10 cm zdvihu nestačí a 5 cm kořenu? V čem mi pomůže, budu-li mít zdvihu 15 cm? A nezávisí to spíš na progresi, přepákování a tak, tj. že by dva různé 100mm zdvihy různě reagovaly na ten kořen?

                            0 0
                            • Vegan  

                              Ono zalezi na prubehu a SAGu u 100mm mas sag 25mm tedy v realu moznost vyuziti 75mm a tech poslednich 25mm uz je vicemene doraz takze narusta progresivita velmi rychle a nikdo nevi jestli tech 50mm mezi tim je 100% linearnich. Tzn vysi zdvih vzdy lepe pohlcuje prekazky a to i ty nizsi nez zdvih mensi ktery by zdanlive tu prekazku mel pohltit take.

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              To je zcela jednoduché. Do jakého zdvihu půjde stavba se neřídí velikostí překážky ale impulsem síly, který překážka způsobí a jakou má stavba s tlumičem dohromady charakteristiku. Samozřejmě to závisí od charakteristiky zadní stavby s tlumičem a tedy pro dva různé zdvihu se to může lišit. Ale tohle se nemůže lišit pro 100mm zase nějak diametrálně, k tomu tam není prostor. A pro stejnou charakteristiku průběhu půjde vyšší zdvih o daný poměr zdvihů více do zdvihu na stejně velké překážce (při stejné rychlosti).

                              Kromě velikosti překážky záleží na rychlosti.

                              A vezměme jeden hypotetický případ, pro dvě kola se stejnou charakteristikou a jen odlišným zdvihem, jedno 10cm, druhé 14cm. Dejme tomu, že na doraz půjdou obě pro sílu 2000N, což bude případ nějakého většího skoku. Sagu bude pro sílu 500N a to 20%. První bude mít sag 2cm, druhé 2,8cm.

                              Při přejezdu 5cm překážky ne nějak extra velkou rychlostí, třeba 20km/h dáš např. sílu 1000N. Charakteristiku vezměme lehce progresivní, tedy i když je 1000N v 1/3 mezi 500N a 2000N, tak stavba půjde do zdvihu o něco výše než o 1/3, dejme tomu o 45%. 100mm full půjde tedy do zdvihu o dalších 3,6cm navíc oproti sagu, 140mm full půjde o 5cm.

                              No a dále vliv jednotlivých průběhů. U vyššího zdvihu je možno si dovolit položenější křivku v první části zdvihu, protože stále ještě na progresivnější konec (tedy na ty větší impulzy) zbyde více zdvihu a bude to chodit dobře. U malého zdvihu kdyby se to přehnalo a udělal se průběh, který pro malé impulzy síly bude využívat většinu svoje zdvihu, tak pak na větší impulzy by zbyl třeba jen 1cm, což by pak pro ty větší impulzy bylo špatné.

                              U toho malého zdvihu je velmi malý prostor pro různé charakteristiky a tedy pro ten hypotetický případ to místo 3,6cm může být třeba jen 3,2cm nebo naopak 4cm. U toho vyššího zdvihu je ten prostor větší pro různé charakteristiky.

                              A právě když pak srovnám např. Stereo x nějaký chrtí full, kde 100mm fully žádné nemají počátek křivky průběhu tak položenou, tak ten rozdíl obrovsky narůstá. Zkusil jsem namodelovat v Linkage reálné srovnání pro Stereo x Canyon Lux MR, pro sílu 1000N o kolik půjdou do zdvihu ze sagu (je to ± pro moje nastavení a váhu, které znám hodně dobře a tedy mohu to aspoň trošku reálně modelovat). Canyon LUX MR půjde do zdvihu o 50mm navíc oproti sagu. Stereo půjde o 80mm. Tedy není pouze v poměru zdvihů, ale ještě o výrazně více ve prospěch toho vyššího zdvihu a zažehlí tak o dost větší překážku.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                V tom prvním odstavci mělo být:
                                Samozřejmě to závisí od charakteristiky zadní stavby s tlumičem a tedy pro dva stejné zdvihu se to může lišit.

                                0 0
                          • dafe  

                            Diky moc, budu si to pamatovat az budu zkouset. Konkretne pro me je zatim chrti posed docela zasadni a na AMS 125 jsem si pripadal jak na kocaru. Kazdopadne diky, dal si mi voditka k tomu jak se rozhodnout.

                            …uz by sis za ty rady zaslouzil aby ti lidi posilali dobrovolne prispevky za to ze si jim pomoh.

                             
                            0 0
                    • Luke288  

                      zjišťuju, že Vás tady asi zdržuju dost stupidníma dotazama, navíc asi dělám chybu jak se soustředim na profláklý značky (scott, merida, spešl). ted koukám třeba na radona http://www.radon-bikes.de/…id_6561_.htm

                      kde bych i dost ušetřil a nepřijde mi špatně vybavenej

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Radon se tu řešil x krát a hlavně se také řešil v tom vláknu AM full do 60tis., na které jsem ti už hned na začátku odkazoval.

                        Znovu opakovat všechno z toho vlákna nebudu, tedy jen stručně velmi dobrá volba za ty prachy s přihlédnutím k tomu, že nechceš více skákat (na to má právě vhodný průběh ten Radon) velmi dobrá volba (a to jak po funční stránce stavby, tak po stránce vybavení). Ty další mnou zmiňované fully jsou ale o trochu lepší chodem zadní stavby, také ale cenově výše.

                        A za to co ušetříš do 100tis. si můžeš pořídit ještě nějaké pěkné lehké HT a když se ti bude zdát, že full nejede tak rychle v lehkém terénu a na asfaltu, tak ty kola můžeš střídat dle konkrétní trasy.

                        0 0
                        • Luke288  

                          neboj, ten první odkaz jsem prolítnul taky :)

                          zatím zkouším dohledávat ty tvoje další doporučení

                          0 0
                • kubad  

                  Blur LT model 2009

                  "Blurt LT s označení OLD :-) ":http://www.santacruzmtb.com/blurlt1/

                  mám pocit že ta změna proběhla už s modelem 2008, ale jistý si fakt nejsem

                  0 0
                  • Matony  

                    Určitě to bylo už 2008, tyhle bajky sleduji.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak ono to bylo tak něco mezi. Tady je třeba první zmínka z března 08 s tím že oficiálně mají být v dubnu. Do prodeje a k testům někdy v půlce roku.

                      Tedy bylo to asi podobné jako teď s karbonovou verzí, která teď také ještě není k dostání.

                      Tedy u SC to mají takové posunuté, proto já to považoval za model 09. Na model 08 mi to přijde oproti ostatním dost pozdě (když ostatní značky představují modely 08 na konci roku 07). A na 09 by to zase bylo hodně brzy.

                      0 0
            • Luke288  

              nebo koukám na tenhle komplet

              http://www.santacruzbicycles.com/…lt/index.php?…

              0 0
    • Fana.A  

      Taky jsem byl na Test Festu a byla to super akce  na porovnání biků a jejich  chování. Jenom to chtělo tak na dva dny, aby člověk protáhnul alespoň svoji kategorii.

      0 0
    • orca.1  

      Dospěl jsem k podobnýmu závěru jako ty – jezdím málo, ale chci si to užít, tak jsem pořídil Liteville. Na rámu 301 se dá postavit kolo podle individuální potřeby, od „chrta“ až k enduru, já zvolil výbavu směrem k pohodovýmu xc. Současný rámy 301 mají zdvih 130mm (vidle 130–160) a jsou o 300g lehčí než dřív. Cena je ale vzhledem ke kurzu vyšší… Na rám jsem napsal recenzi.

      0 0
      • friblos  

        Je tady někdo kdo má BLUR LT 2008 a nakládá mu stejně jako Hanz? Zajímá mě hlavně výdrž ložisek a vlatně celkové chování v těžším terénu. Skoky tak kolem 1m. Sem tam nějaký pád:)

        0 0
    • Luke288  

      chlapy omlouvám se, ale položím ještě jeden, pro většinu z Vás asi stupidní dotaz, ale chci v tom mít jasno a tohle forum je pro mě obrovská studna znalostí.

      našel jsem (zatím) tři druhy umístění zadního tlumiče

      http://www.lapierre-bikes.co.uk/…ecifications

      http://www.cube-bikes.cz/detail.php?…

      http://www.cube-bikes.cz/detail.php?…

      jak moc se v jízdních vlastnostech liší tyhle umístění? na fullu jsem zatím nikdy neseděl (jen na kámošově asi 8 let starý meridě a to neberu jako zkušenost), proto se ptám

      0 0
      • MlokCZ  

        Samotné umístění tlumiče nemá na chování zcela žádný vliv, postatný je zbytek přepákování. O všech těch kolech jsem tu v historii psal a to hodněkrát.

        Zesty je chováním poměrně podobné Stereu, i když ty přepákování vypadají naprosto jinak. AMS 125tka má průběh výrazně jiný. Znovu to tu ale opravdu srovnávat nebudu, trochu taky hledej.

        0 0
      • MlokCZ  

        Prostuduj např. tento thread, tam jsem ke Stereu, Zesty i AMS 125tce toho napsal opravdu hodně. Sice to tam trošku narušuje moje přestřelka názorů s Tomášem Taichem, ale stačí některé ty věci z toho přeskočit.

        Až to celé pročteš, tak se případně můžeš zeptat na věci, které tam nejsou.

        0 0
        • Luke288  

          však já čtu jak divej, včera jsem nad tímhle forem strávil snad tři hodiny a dovídám se stále nové a nové věci. každopádně od meridy, spešlu a scotta jsem se dostal ke cube stereo a lapierre zesty a myslím, že budu vybírat mezi těmito dvěma…

          díky za tohle fórum

          0 0
      • drtyc  

        umistneni tlumice ma vliv z uzivatelskeho pohledu urcite na jednu vec – moznost pouziti ramove brasny. treba ten radon co tu je odkaz je zabitej. a jeste ve volnych hadrech se do toho mozna zmotas a vyslece te to?

        0 0
        • MlokCZ  

          Ale rámová brašna na takového fulla? Sice každý má jiný přístup k tomuto, ale v pořádném terénu to pak dělá bordel i když drží ta brašna.

          A z uživatelského pohledu je tam druhý vliv a to dostupnost páčky platformy a to je právě na Radonu (modely s přepákováním jako AMS 125tka) úplně nejlepší + se vejde případně i jeden košík na láhev + není na ráně bordelu.

          0 0
          • zdenek  

            U Radonu je to s lahví 0,5 l přesně na hraně použitelnosti. Vejde se, ale jednou rukou za jízdy jde špatně vrátit. AMS je v tomto ohledu lepší.

            0 0
            • Marccoo  

              Vozím někdy 1l.Vejde se – 20rám.

              0 0
            • MlokCZ  

              To je fakt, ten o malinko větší sloping se musí projevit. Tohle by mi bohatě stačilo, láhev vozím stejně jen jako rezervu ke camelu, když je teplo.

              U mojí 18tky se vejde celkem dobře 0,65tka, ale taky už se vyndavá nepatrně hůře.

              Tohle se bude dost lišit dle velikosti, jak potvrzuje Marcoo.

              0 0
              • zdenek  

                Na velikost jsem zapomněl. Mám taky 18"…

                0 0
                • Marccoo  

                  Tím to asi bude :) ale mám i zkušenost že záleží i na volbě košíku.

                  0 0
                  • drtyc  

                    jj. nejaky nejobycejnejsi dratovy co prisel s kolem a na eshopech je tak do desti korun i s postovnym a je desne nevzhlednej, tak ma mnohem vys posazeny uchyty na srouby, takze celej kosik sedi na ramu skoro o 6cm niz nez co jsem si koupil tedkom trosku lip vypadajici nahradu.

                    0 0
        • Luke288  

          to u mě nehrozí, takový věci na kole nemám

          0 0
    • Hejdik  

      Možná bych zařadil do výáběru i tenhlew kousek od" Ghosta":http://www.mojekolo.cz/…ctor-9300,ať máš z čeho vybírat,jinak z těch co máš na výběr bych já osobně volil toho Sparka-prostě se mi líbí nejvíc.

      0 0
      • Hejdik  

        Nebo pokud bys chtěl něco více sportovnějšího,pak bych třeba popřemýšlel po tomhle kousku,a pokud neřešíš cenu ,tak třeba" tuhle variantu.":http://cykl.cz/…og2009-xc-fs?…

        0 0
        • MlokCZ  

          Tady jen upozorním, že jsou to opravdu už chrtí kola a to pohodlí není nic moc (funčně opět shodné s Cuby, tady s AMS Pro), já bych dnes už takové kolo rozhodně nechtěl (rok a půl jsem ho jezdil).

          0 0
          • Luke288  

            co jsem si tak udělal názor, tak pro mě bude funkčně nejlepší kola typu stereo, zesty. chci kolo, který bude dobře žehlit terény a zároveň dokáže být i trochu svižnější v přesunech. pokud ty ghosty, který vypadaj taky dobře, budou podobný vlastnostem AMS 125, tak to bude spíš tvrdší závoďák předpokládám.

            btw jak je na tom karbon s odolností? někde jsem čet, že někomu při sjezdu vlítnul do karbonový zadní stavby kamen a ona praskla.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • MlokCZ  

              Ty 100mm Ghosty určitě (ty jsou ale podobné AMS Pro, ne 125tce). Ale ten 120mm už závoďák určitě není, i když oproti AMS 125tce bude nepatrně posunutý tím, že má o 10mm zdvihu méně + na vidlici o 20mm méně.

              AMS 125tka určitě závoďák není, neplést si to s AMS Pro.

              0 0
            • MlokCZ  

              A ta odolnost, klidně v některých situacích vydrží více než hliníkový rám, záleží na typu nárazu a hlavně vždy na konkrétním rámu. U hliník taky může být jeden rám papírový, co nevydrží nic a druhý zase těžký odolný mastodont.

              0 0
              • tuleník  

                dokonca môže byť aj ľahký a odolný :) nielen mastodont :)

                0 0
      • MlokCZ  

        Ten je pěknej. Jen doplním pro Luke288, že po funční stránce zadní stavby je to totéž co AMS 125tka (s jediným rozdílem, že 09 AMS 125tka má o 1cm zdvihu více). V tom karbonu a osazení už i velmi pěkná váha.

        0 0
    • Dave.6  

      Taky jen pridam napad, pokud to tady uz nebylo a  to KTM Score, fakt hezky kolecko… Jinak z tech co mas na vyber tak bych bral urcite Sparka a pokud z toho co tu padlo tak urcite poskladat neco od Santa Cruz ale to je z osobniho hlediska…:) Jinak zalezi jak moc jdes po pohodli treba ja taky pozaduji rychle presuny po silnici a relativne lepsi pohodli v terenu a moje volba je Giant Anthem.. (zatim :) )

      0 0
    • alex44  

      Využiju tohoto vlákna a mám takový dotaz ohledně Rohloffu, je nějaký systém zadního odpružení, který by se k tomu vyloženě hodil, nebo je to jedno jestli devitikolečko, nebo Rohloff? Dík 

      0 0
      • prtavec  

        Temer u vsech fullu budes muset pro rohloffa pouzit napinak. Bez napinaku je pak moznost mit rohloff vestaven v ramu (napr nicolai delal nejake ramy).

        Jinak mi prijde, ze je jedno, zda mas klasicke razeni, nebo rohloffa (z pohledu ramu). Osobne vozim rohloffa na Giant Trance X a zadny problem s tim nemam

        0 0
        • MlokCZ  

          Bude jedno jestli Rohloff nebo kazeta. Ale bude to mít vliv u převodníků. U Rohloffu budeš jezdit trvale na jedné pevně dané velikosti převodníku, kdežto u klasiky se velikost převodníku dle situace mění. A tady bude záležet na konkrétním rámu, někde to může mít vliv opravdu velký (a to jak kladný, tak záporný podle toho, jak velký převodník je pro ideální chování dané stavby ideální). U některé stavby to zase bude mít vliv minimální, když jde o stavbu, která není závislá na velikosti převodníku.

          Každý si to může vyzkoušet na svojem fullu dokud tam má klasiku. Tedy porovnat chování pro ± stejně těžký převod na různých převodnících. Tedy např. srovnat chování pro převody 44:28 × 32:20 × 2­2:13. Pak předem bude vědět, zda je dobře pro daný rám fixovat to na nějakou konkrétní velikost převodníku nebo ne.

          0 0
          • alex44  

            Někde jsem ady čet, že u VPP se to tahání za řetěz nejvíc projevuje na nejmenší placku, tak mě napadlo, še by Rohloff mohl být ideální, tam je myslím placka 38 zubů.

            0 0
            • MlokCZ  

              To si sice četl dobře, ale je to jen půl informace a ve výsledku to tak nebude.

              Tahání za kliky není dané velikostí převodníku, ale zařazeným převodem, tedy poměrem převodník/pastorek. U klasiky samozřejmě čím menší převodník, tím se zmenšuješ i ten poměr a tedy to opravdu tahá více za kliky na nejmenší pastorek. Ale je to dle výsledného převodu.

              A je úplně jedno jak se toho dosáhne, tedy u Rohloffu to je naprosto stejné a opět platí čím lehčí převod, tím víc to tahá za kliky a to že se použije větší převodník je fuk, podstatěný je výsledný převod.

              0 0
        • alex44  

          Jak jsi s Rohloffem spokojen, projevili nějaké nevýhody a co udržba, závady? jak dlouho ho už jezdíš? Dík 

          0 0
          • prtavec  

            Rohloffa jsem poridil loni v cervnu pote, co jsem behem mesice 2× urval prehazku.

            Hlavni nevyhoda je prvotni investice. Porizeni rohloffa na kotouc + kotouc (je na to spesl od rohloffa na 4 srouby – stejna roztec jako maly prevodnik), rafek+vyplet a speedbone vyslo cca na 30.000. Instalaci jsem si pak provedl sam, je to jednoduche, dokonce bych rekl ze snazsi, nez u klasiky. Koupi jsem po doporuceni kamarada realizoval v Nemecku. I s cestou autem me to porad vyslo levneji nez v cechach. Ale byla vyhoda levneho eura.

            Co se funkcnosti tyce, tak nemam vyhrady. Vozim kombinaci 39/16 zubu, coz rozsahem odpovida 12–32zubu na kazete. Z prvu jsem mel obavu z otocneho razeni, protoze jsem vzdy jezdil jen packy, ale rychle jsem si privykl. Jen pri posledni zmene vedeni bovdeu jsem si omylem prohodil logiku razeni a chvili s tim bojoval (kdybych to predelaval zpet, uz bych musel menit lanko, protoze se na konci zacalo rozpletat – po vyndani z radiciho mechanismu, ne samovolne).

            Pri instalaci jsem mel dva problemy. Prvni byl ten, ze ram nepocita vubec s pouzitim rohloffa. Problem je v tom, ze nejsou navarky na bovdeny. Rohloff ma totiz razeni privedeno na opacnou stranu nez klasika. Prvni zpusob vedeni, ktery jsem mel, se moc neosvedcil, tak jsem na tuhle sezonu volil vedeni trochu jinudy. Druhy problem byl s pridelanim speedbone. Je to takova „tycka“, ktera se pridelava z druhe strany navarky na brzdy. Pro pridelani je potreba, aby navarek byl z obou stran rovny, jenze u meho ramu je z vnejsi strany trochu tvarovany – vyresily to nakonec podlozky.

            Z pocatku mi trochu vadilo, ze u nekterych prevodu bylo pri slapani v nohach cityt takove drobne vrneni, ale ted ho jiz vubec neregistruju. Jedine ceho si vzdy vsimnu je, ze 7pomalejsich prevodu je trochu hlucnejsich. Razeni je presne, jeho aretace je resena uvnitr rohloffu a pri prerazeni je slyset cvaknuti, ze prerazeni probehlo. Pro prerazeni je ale potreba povolit tah retezu, jinak tam clovek rychlost nedostane (nebo dostane, ale je to obdobne jako v aute radit bez spojky). Tah je ale potreba povolit skutecne jen na okamzik, nez se rychlost prehodi. Hned po zaberu uz clovek jede na novy prevod. Tohle vyuzivam hodne napr pri ceste do prace, kdy prijedu ke svetlum na tezky prevod, na cervene si prehodim o par prevodu do lehciho a uz pri rozjezdu tam ten prevod proste mam.

            Co se udrzby tyce, v rohloffu je prevodovkovy olej, ktery je potreba menit bud po cca 5.000km, nebo jednou za rok. Vymena me ceka ted nekdy. Retez jsem menil po sezone (cca 3.500km na rohloffu), ale ne proto, ze by nejak zlobil, ale proto, ze jsem byl linej ho cistit. Od doby, co mam rohloff se o retez staram jen tak, ze jej cas od casu maznu (kdyz si o to zacne rikat). Pastorek i prevodnik se po 5.000km ma otocit a jet dalsich 5.000km. Pote teprve vymena.

            Pro nekoho je nevyhodou jeho vaha. Zadni kolo mi ted vazi neco pres 2kg. Na druhou stranu jsem se zbavil prehazovacky, kazety, dvou prevodniku a presmykace. Takze narust vahy neni nejak extra velky, jen se vaha presunula vsechna na zadni kolo.

            U fullu je rozhodne dobre pouzit nejake voditko retezu na prevodnik. Loni jsem se parkrat trapil se spadlym retezem. Kdyz voditko neni, retez dokaze spadnout v momente, kdy to cloveku nejvice vadi, napr pri sjezdu pres koreny, po sjezdu chce clovek slapnout do pedalu ale smula, retez sel dolu. On nespadne primo pri sjezdu, ale na prevodniku spadne z prvnich dvou-tri zubu a pri slapnuti do pedalu ho clovek shodi.

            Kazdopadne, uz bych na klasiku asi nemenil. Leda v pripade, ze bych stavel nejakou lehkou, rychlou raketu. Ale to u me zatim nehrozi.

            0 0
            • alex44  

              Dík za informace, láká mě to, ale ta cena, uvidíme. :-)

              0 0
              • prtavec  

                Doporucuju zkusit sehnat nekde testovaci kolo s rohloffem, at uz od nejakeho majitele, nebo se zeptat v rebelbiku, zda nemaji nejake testovaci kolo. Precejen je to trochu jine s nim jezdit a velka investice na to, aby jsi pak zjistil, ze ti to nesedi…

                0 0
    • Johnny Bravo  

      koukam, že se tu diskuze s radami rozjela na vysoce profesionální úrovni. asi luke míříš do vyšších kategorií…osazení i ceny?

      proto mne asi pošleš k šípku s nabídkou specialized fsr xc comp…dle mne …zcela laicky…na víkendový ježdění dle tvých představ ideální. a prodávám ho nový(300km) za hubičku oproti ceně za nový.

       
      0 0
    • ropman  

      diskuzi jsem prolítl jen narychlo, ale pokud se nepletu neobjevil se tu 4ever a protože jsem právě nedávno měl v ruce jejich katalog a ty kola designově vypadají podle mě pěkně (prý i nějaké ocenění za design) tak zkus mrknout – 4ever full, 4ever test

      0 0
      • vifon  

        Pozri skonstatovanie v prispevku nad tebou… 4ever z tohoto dovodu vypadava akosi z oblasti zaujmu.

        0 0
        • ememem  

          aj keby nie tak od tohoto bych dal pre istotu ruky prec. nechcem nejak zhadzovat ale som docela nachyl­ny uverit svojmu presvedceniu ze je to katalogova seriovka z ciny ktora je doma len onalepkovana. keby to stalo polovicu tak snad…ale kupit taketo nieco za cenu trebars vzhladovo a zrejme aj funkcne porovnatelneho spar­ku je asi uplne mimo.

          0 0
      • Luke288  

        kouknu, čím víc tipů, tím líp. díky

        0 0
    • Wojtek  

      this

      0 0
      • jIrI___  

        To jsi viděl u jednoho člověka z DT teamu, ne? :)

        0 0
        • Wojtek  

          testovací,ale teď zlomil svůj rám,takže ho asi za 50 000 bude kupovat

          jinak je to první full,na kterém sem se svaz,takze soudit nemůžu,ale je nádherný

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.