Zdravím, o víkendu jsem si vyjel na své silničce s galuskami Schwalbe Ultremo HT (22 mm) a najednou rána. Je v ní krásná díra. A proto se chci zeptat na nějaká doporučení na galusku do 2000 s max. 22 mm.
Díky předem.
Zdravím, o víkendu jsem si vyjel na své silničce s galuskami Schwalbe Ultremo HT (22 mm) a najednou rána. Je v ní krásná díra. A proto se chci zeptat na nějaká doporučení na galusku do 2000 s max. 22 mm.
Díky předem.
Větší do rámu nevejdou?
Pán bude zastánce školy „co nejužší a co nejnabušenější“, tak to přece líp jede…
Přesně tak :DD
Ne, akorát jezdím bo úplně nových asfaltkách, žádnej štěrk ani nic, širší by neměly smysl..
Kup nejaky top Conti nebo Vittorky v 25mm a konecne poznas, jak ma jet silnicak. :-)
Tak o co jsi ji řachnul? Žžžže by šššiška?
Ne, byly už starý a popraskaný, prostě bouchly na hladkým povrchu..
To je pravda, profíci nevěděj co dělaj, když průměrná šířka galdy v balíku je 25–26 mm
Vittoria, Continental nebo Veloflex, s rozpočtem možná bude trochu problém, ale dobrý galusky za to stojí.
22mm snad jen Tufo Elite Pulse.
Dřív se dělala i Vitorka Corsa v tomhle rozmeru, ted už jí ma webu nemaj
Díky moc všem za odpovědi, půjdu do Continental competition, sice je trošku nad můj budget ale co se dá dělat..
Zkus Elite Pulse Tufo. Nedám na ně dopustit.
Dobře, takže Elite Pulse vyhrává, také díky ceně..
Levný úplně nejsou ale jinak opravdu spokojenost. Najezdila jsem na nich desitky tisic km. Defekt snad jen jeden. Držej i na vodě. Foukání si musíš vychytat. Já mám 69kg a foukám 8. Na časovky 9. Ale jsem na to hodně zvyklá takhle hodně foukat možná by šlo míň. Ale i na takhle nafouklých jsem bez problémů jezdila ultra a pohodlný přiměřeně.
Co je vlastně defekt? Jako že píchneš? :D na foukání jsem zvyklej, ty původní jsem taky foukal na 8–9.
Defekt je že píchneš:) Jen jednou se mi stalo že jsem měla defekt neopravitelný tmelem jinak vždy tmelem ok. Ale to samý se může stát u pláště také rozřízneš občas bok že se dojede jen tak tak dom. Jízdní vlastnosti plášť galuska neporovnatelný ve prospěch galusky podle mě. Pokud máš smůlu a neopravitelně bodneš třeba po 400 km je to holt drahej osud:) Jina můj nájezd na nich 5000 – 6000 vepředu a asi tak 3000 – 4000 km vzadu. Pro mě nic moc ale pro plno lidi nadlouho:)
A to si ten tmel jako vozíš s sebou? :) Omlouvám se za takové blbé dotazy, mám silničku teprve druhý týden, ujel jsem na ní cca. 2000 a pak bum 30 km od domova. Takže jsem si užil krásnou procházku s kolem na rameni a nechtěl bych to moc zažít znovu. :D už jsem přemýšlel nad normálními koly s pláštěm a duší, ale mám carbonové ráfky a kupovat nové by se mi opravdu nechtělo..
Z venku záplatu, dovnitř tmel a dojedeš i s centimetrovou dírou :-)
měl jsem půjčený disk s Tufo Elite Jet, píchnul jsem a následně použil ten oranžový Tufo tmel, díra zalepena bez jakékoliv dalšího omezení
jinak lze použít i klasické „mlíko“ jako prevenci ála bezduše
Ano vozím tmel tufo extreme. V případě defektu nemusíš vyndavat kolo z rámu. Jinak ten preventivní tekutej tmel uvnitř nevozím viz počet defektů a děsně to zasírá ventilky při dofoukávání.
Jsi megaloman. Pokud je to na zadní, dal bych asi něco trochu robustnějšího (třeba), nemyslím, že bys jezdil tak rychle, abys poznal rozdíl. A nevážíš 50 kg i s postelí, jako Hanka. Jestli ale drtíš kilometry tak intenzivně, že Ti stihne galuska zteřet, tak je to úplně jedno.
Jestli je to na mě fakt mám poctivých 69 kg:)celou kariéru v zimě i víc:D
Jen bacha moc to nedrzi. Ve skupine s tim je treba pocitat a nekopirovat stopy co jezdi jini ;)
Oukej :D, díky :) a třeba to s takovýma galuskama pojede samo, takže to bude pohoda na špici skupiny :DD
Nemám zkušenost že by to nedrželo stopu. Spíš naopak odjíždím ve sjezdu zbytku.
jezdím Elite Ride 23, za mne tedy spokojenost, ale nemám přímé srovnání s jinou značkou
Tufo elite ride taky jezdím a max spokojený. Akorát 25mm a míň ani ránu :-) Defekty 0 za 7000tkm.
V čem je hlavní rozdíl v těch šířkách? Vždy jsem si myslel, že čím menší, tím menší tření mezi kolem a vozovkou..
Myslet, znamena .......
Stejne tak s tlakama v pneu, neznamena, ze vic nabusenej lip jede.
Precti si o tom neco na internetu. Toto plati max na idealne hladkem povrchu.
Ani tam moc ne…
Takže jsem si o tom něco přečetl a zjistil jsem, že čím širší, tím větší pohodlí, jinak rychlostně jsou všechny přibližně stejné… zajímavá novinka
Nejsou, čím širší, tím menší valivý odpor (do rozumného rozměru), cca 28 mm na silnici tuším
O dost mensi valivy odpor na horsim povrchu. Stabilita v zatackach a na mokru. Odolnost vuci defektu, sirsi rozsah pouzitelnych tlaku. Uzovky celkem postradaji smysl.
snad na dráze mají užovky smysl, možná na perfektním asfaltu, ale kde to potkáš :D
Asi tak. Pod 25mm to nema skoro nikde cenu.
Zdravím, chci se zeptat, zda má někdo zkušenosti s galuskami Challenge Elite 25mm (220TPI,295g,butyl) a Vredestein Freccia Pro TriComp 23mm (220TPI,285g,butyl?). Případně zda někdo doporučí podobnou galdu s cenou kolem 750–800Kč. Tufo Hi-Composite jsou trochu dražší než tyto, tak hledám alternativu. Díky
V Decathlonu bývaly nějaké tuším Vittorky za ještě mí%n a prej slušný? Rozhodně lepší, než většina Tufo…
A ta šířka, TPI a butyl jsou moc málo, podle mě, viz odpověď Tobě jinde.
Challenge mám čtyři druhy plášťů (25, 27 silnice 33 CX) a velká spokojenost, ty dražší (vyšší TPI, tuším 330 a víc?), plus Michellin latex duše.
Galdy jsem myslel taky Challenge, novou verzi s latexem a hedvábím za 1800, možná někde míň, ale nakonec jsem čel do Vittorek G+, viz taky ta má odpověď
Vittoria Rally 23mm v Dec. za 450Kč. Mají 310g a 220TPI. Přijde mě, že prostě nejedou. Jako bych to tahal z písku. Tufo Caliba plus jela rozhodně líp. Galdy s latex duší nechci. Dofukovat pořád jako guma se mě vážně nechce. Pro sebe bych zkusil spíš Conti Sprinter Gatorskin, Tufo Elite Ride nebo Vittoria Rubino G+
Jedou/nejedou to jsi meril wattmetrem?
Neměřil, nemám :) čistě pocitová věc. Přijde mě, že mě padl dolů i průměr. Z kopce dolů se to tolik nerozjíždí. To kolo je prostě celkově línější. O jízdě do kopců nemluvím.
To mas strileni od boku, poznat pocitove rozdil par wattu je fakt nemozne. Tam je tolik faktoru, ze se to neda jednoduse rict. Clovek hlavne pocitove pozna grip, poddajnost a celkove pohodli. Valivy odpor ciste na pocit je zapeklita vec. :-)
Tak jinak. Ať nevyvolávám hádku ohledně wattů a pocitů. Přijde mě, že je ta galda víc lepivá než pláště. Rozhodně líp drží stopu a při vysokým tlaku je pohodlnější než pláště.
Oboje je velké plus, druhý bod je ale spíš kvůli zavřené konstrukci galdy, nižší tlaky a širší gumy ale pořád vedou kromě časovek a extrém závodů, někdy i tam, ostatně občas tam i pláště nebo bezduše místo gald i u top ptofíků (Tony Martin v časovkách jednu dobu)
Tim padem je i nejspis rychlejsi. Bohuzel valivy odpor je ciste o mereni a pocity klamou presne opacnym smerem.
Pláště jsem foukal na 7/7,5 bar a galdy na 8/8,5 bar. Pohodlí je prostě lepší a drží stopu dobře no. Jsou to opravdu jen pocity. Jsem hold amatér…
Jsi holt amatér, nebo vzdáváš hold ůzkým plášťům?:)
halt amatér a konzerva v jednom :)
Mnohem dulezitejsi je u silnicni pneu prave chovani, jistota na mokru, kostkach, odolnost na kaminky a dobra poddajnost na hrubym asfaltu. Tyhle pneu byvaji i hodne rychle v laborce, ale zmerit ten rozdil na pocit je venku naprosto nemozne. I s wattazi to jde hodne tezko, clovek musi mit zkusenosti a hodne velkou trpelivost, aby se to z toho dalo neco vycist. Ono je pak asi ve finale skoro jedno jestli to je bezdus nebo galuska. Ted kdybych stavel roadie, tak jednoznacne bezduse 28mm-30mm a kotouce. Protoze i kdyz spickova 23mm pneu pojede na draze o jeden watt lepe, tak prijdou realny podminky jako diry, kostky, mokrej sjezd a je konec. :-)
Ono taky zalezi, jakej mas vykon. Cim nadupanejsi borec, tim vic je mu valivej odpor u zadku.
Mam CX na kotoucich s bezdusema a silnici klasiku na galuskach. Rozdil v rychlostnich prumerech neni o moc velkej ve prospech silnice, coz je dane taky chabym vykonem. Nemam prumery pres 30. Co ale musim rict, tak na CX s sirokyma bezdusema mi to na asfaltu nebavi tak jako na silnici s 25 galdama. Ale kolem prahy mame silnice slusne. Kdyz jsem byli loni na jare v tvem reviru, byl jsem na CX s 25mm silnicnima gumama a mistama to bylo utrpeni, takze do tech koncin bych taky sahl po sirsi gume.
Dalsi vec je, ze ZADNE hydraulicke paky se mi nedrzi tak dobre, jako mechanicka Ultegra 6800 na silnici. Vse mi prijde hrozne hovadsky velke. V terenu na CX se to jeste da, na silnici mi vadi ty bambule se rezervoarem.
To jo, ale i kdyz mas vykonnost,tak drtivou vetsinu casu travis ve vytrvalostnim pasmu kolem 200W a tam se tyhle rozdily nedaji na pocit vubec zmerit. I s wattmetrem je fakt problem merit tak male rozdily, jeden poryv vetru a je konec. Dulezity je mit dobry posed, kvalitni tretry a rozumne obleceni. A to udela o dost vetsi rozdil, nez 2W na obuti. Dulezity je prave, aby to bylo citelne a odpovidalo to podminkam, kde jezdim a podrzelo to v krizovce. Proto jsem zase sundal z chameleona 40mm a dal jsem 57mm, protoze to celkove lepe vyuziju. A i kdyz je 57 tezsi, hur akceleruje a rozdil bude kolem 5– 8W, navic s nevyhodou vetsi celni plochy v protivetru, tak se mi porad vyplati vic, nez uzke. A kdyz jsem si delal testy na 20 min okruhu, tak jsem zajel totozne casy.
ntvl, 57mm nemam ani na xc biku a ty to vozis na „gravelu“ :-). jen se potvrzuje, ze to mas o kategorii vsechno posunute :-).
Jojo, ale je to takovy rozumny maximum. Pak uz to zacina tahat za ruce a uz to na asfaltu neni ono. Ale objem mam rad, fakt to vubec nemusim resit a proste to palim sutrama, loukou a polnackou bez respektu. Na 40mm to bylo obcas riziko a hodne veci se filtruje az telem. :-)
Ono nejvice znat jak to „lepi“ je vzdy na ty akceleraci. Ale chapu ,ze na celem okruhu ti to pak neudela rozdil.
Me treba vadi na pneu s vetsim objemem, ze pri malem tlaku to tu silnici odfiltruje tak, ze nevim po cem jedu a to mi vadi. Pri vetsim se to zacne chovat jako prefoukanej micek a odskakuje vic nez uzsi pneu. Pravdou je, ze i na 37 CX gumach, kdyz jedu po rozbitem asfaltu, tak to pocitove leti lepe nez na 25 galde, kde se clovek „zasekava“. Ono krasne to popsal Jan Heine (https://janheine.wordpress.com/…-are-slower/).
Nicmene i tak na CX vozim cross bosse, ktery maji sice telo cca 37mm, ale vzorek uzsi. jak uz jsem tu psal, u ty kategorie kol s beranama mi vadi mit pneu, ktera ma stycnou plochu sirsi. Chova se to „jinak“ Ono teda i na MTB uz mi prisly gumy s sirkou treba 62mm na 26" kolu divne na jizdni valstnosti.
Tak to si me pobavil…na vetsinu asfaltek kolem Prahy je potreba CX
Jdi do co nejširších a nejkvalitnějších co tam dostaneš a pocity budou diametrálně jiné (obecně, ne u těch z Dekáče).
Jestli je problém jenom přední vidlice (z fotek nevypadá), tak bych ji klidně rovnou vyměnil (u prvního kola). Napiš, co přesně chceš za rozměry a kde a změřím Ti ty LB. Jinak Vittorka Rubino G+ můžu doporučit, ale v minimálně 25–27 mm.
V místě galdy je vidlice široká 32mm v místě ráfku 40mm
TAKŽE NA ŠÍŘKU RÁFKU ŽÁDNEJ VLIV, POKUD NEBUDE KE 40MM (A MODERNÍ U PRFILY JSOU NEJŠIRŠÍ DÁLE OD GUMY), NA ŠÍŘKU GALUSKY TAKY NEBUDE MÍT VLIV, GALUSKA ZŮSTANE STEJNÁ, DAL BYCH KVALITNÍ A ODOLNOU 27–28 MM GALDU, VIZ PŘEHLED VÝŠE TA BUDE V POHO (SEZNAM BYL ALE MNOU OMEZEN POUZE NA V CZ DOSTUPNÉ A S HNĚDÝMI BOKY, ALE TY TI NA TVÝ KOLA TAKY PŮJDOU DOBŘE), JINAK BYCH SE ZEPTAL CUBE NEBO KOUKNUL NA NETU KOLIK BY STÁLA JEJICH VIDLICE CO BUDE PASOVAT NA TO PRVNÍ KOLO A BUDE MÍT VĚTŠÍ ŠÍŘKU VEVNITŘ, NEMĚLO BY TO BÝT TAK DRAHÝ, ROZMĚRYPRO RÁFKY A GALDY MINIMÁLNĚ VIZ SPESL ROUBAIX MŮJ MODEL, TUŠÍM DO ROKU 2016?
Vidlice se už nevyrábí a už před rokem nebyla nikde k sehnání. Proto ta BXT vidlice. Hnědé ráfky já taky rád, to mě nevadí.
Hnědé boky galusek :) Možná je širší vidlice, co sedne k hlávku, zjistil bych si to napřed u CUBE nebo sehnal takovou, ale tu původní odloženou či použitou, pak jinde. Obyč černá by byla v poho.
Sorry, ano boky :) ale vidlici kupovat nebudu. Zas tak nutná investice to není. Kupovat to jen kvůli širším galuskám se mě moc nechce…
OK, prověřit na stávající, těch 45 i s moderním profilem ráfku by se mělo vlízt.
Kdybys to někde (na jiném kole, správně nastaveným a nafoukaným) vyzkoušel, změníš názor
Překlep, myslel jsem 25–27 galda, klidně 27 mm
Vypni si Caps Lock
Snažil jesm se, bylo to bloklé někde neznámo kde, už dobrý :)
Zajímavá novinka. Jediné, co galusce Vittoria Rally chybělo, byl demontovatelný ventilek. No, a už je to tady velmi příjemná zpráva.