výběr horského kola - vyhřezlá plotýnka krční páteře

44 nepřečtených
  • katrops

    Chtěl bych si koupit nové kolo, aby tak netrpěla moje krční páteř. Známí mi doporučují celoodpružené. Nejezdím, ale nějaké extrémní terény a také si myslím, že bych takové kvalitní kolo nesehnal pod 50 000 Kč. Navíc údržbě kola, která je u těchto kol složitější, moc nedám :) Můžete mi doporučit nějaké kolo kolo s pevným rámem v ceně od 30 do 45 tisíc ?

    0 0
    • katrops  

      Tak jsem si zatím našel tohle :

      https://www.sterba-kola.cz/…/mtb-ht-2017#…

      Není to ale v místě bydliště, nevím jak bych řešil první servisní prohlídku a případné záruční opravy. Bojím se to risknout.

      0 0
    • t29  

      S konkrétním kolem ti neporadím, nicméně…

      Pokud údržbě moc nedáš, počítej s tím, že se bude zhoršovat odtrh vidlice, jinými slovy že při malých nárazech nepropruží vůbec. Základ je po každé jízdě očistit vnitřní nohy vidlice a stříknout je silikonovým olejem. Nejlepší „žehlička“ je upravená vidlice z http://tuning-test.cz/ (za předpokladu pečlivé údržby).

      Nech si stranou pár peněz na karbonové řidítka a sedlovku, pokud už nebudou na kole. A hledej co nejlehčí helmu.

      0 0
    • Morchella  

      Když ne full , tak možná toto by mohlo šetřit páteř:

      https://www.trekbikes.com/…e-9/p/21618/

      0 0
    • michomin  

      Katropsi, nejdřív si udělej jasno co se geometrie týče, tzn. v jaké pozici by mělo být tvoje tělo a následně krk a hlava. Čím delší rám (posed), tím položenější tělo a zakloněnější hlava a ohnutější krk. Čím kratší rám (posed), tím vzpřímenější tělo a přirozenější pozice hlavy a krku.

      Speciálně v tvém případě bych to řešil jako první.

      0 0
    • danielh  

      S kazdym HT bude pater trpet pokud se nebudes na kazdem hrbolu zvedat ze sedla aby te to nekopalo do zad. Za mne jedine full, servis o moc drazsi neni, loziska vydrzi dost, pokud do nich nevalis wapkou vodu.

      0 0
      • michomin  

        Jo, asi by měl ještě popřemýšlet jestli na tom pevňáku fakt trvá. Třeba ale váží 150 kg a to bude s celopérem asi problém.

        0 0
        • katrops  

          Vážím 82 kg a měřím 182 cm, takže velikost asi L ? Natom hard netrvám, ale s tou cenou kvalitniho celopera pod 45 tisíc se asi nedostanu.

          0 0
          • stan.zak  

            Souhlasím s danielh, s plotýnkama trpím mnoho let.

            Když jsme s přítelkyní zase po letech začali jezdit, koupili jsme treková kola – jakože s mými zády to do terénu určitě nepůjde, s odpruženou sedlovkou – jakože aby to nedrncalo. Jednu sezonu jsem takhle jezdit vydržel, ale víc ne. Záda byla proti.

            Horské kolo HT jsem tedy přeskočil, a další rok šel rovnou do fulla, kterého jsem o tři měsíce později koupil i přítelkyni, protože ten rozdíl v jízdě je prostě obrovský. Smzř. taky dle zaměření konkrétního fulla, začli jsme rovnou na zdvihu 130, další full mám 150, mé teď už manželce 130 stačí (není to ale jen o zdvihu). Ne že by problémy s plotnama přestaly, ale na kole můžu jezdit.

            Pokud jde o servis a údržbu, tu povyjížďkovou jako složitější rozhodně nevidím, k čištění/mazání vidle se přidá tlumič, to je navíc tak minuta, celkem tedy tři, a prostě si na to zvykneš. Za servis vidle a tlumiče po 150 (někdo 200) hodinách holt zaplatíš jako za čtyři nádrže benzínu, za to to stojí. No a vyměnit ložiska zadní stavby jednou za čas je za stokoruny. Vše ostatní vyjde nastejno.

            Tolik moje zkušenost; vyber dobře!

            0 0
            • Al Stra  

              no pokud chceš měnit deset japonských ložisek každé za 220 a dáš to do servisu a k tomu rozborka tlumiče, tak už to je poznatelná částka, tedy já si to pamatuji celkem vydatně

              0 0
              • stan.zak  

                Jo, pardon, za slovem „stokoruny“ mi vypadlo podstatné slovo „ročně“.

                A to si stěžuješ, že na to nemáš, vychloubáš se, že na to máš, a nebo radíš? Není to totiž poznat. Bez souvislostí, které si ale neuvedl. Zkusíš to konkrétněji?

                0 0
                • Al Stra  

                  reaguju na stokoruny ročně za ložiska, když jsem měl stumpjumpera, speciálně ložiska a jejich výměna lezla do tisíců( jezdím ve sračkách a jednou za rok bylo potřeba všechny vyměnit v servisu, matně si vybyvuju účtenku vždy tak za 5000 za tuhle srandu)

                  ale už je to neaktuálni informace, takže tu současní majitelé stumpjumpera můžou napsat, kolik je stojí servis ložisek, za předpokladu že kolo hojně využívají

                  0 0
                  • Al Stra  

                    ale píšu o dávném traumatu,

                    od té doby co mám jednočep a kde ložiska dží o dost déle a chodím i občas do práce, takže je na opraváře je prostě líp-)

                    každopádně bych vůbec neváhal s pořízením fula, sám trpím na bederní páteř..

                    0 0
                    • stan.zak  

                      Díky za upřesnění; na pořizování stumpjumpera to u zakladatele vlákna zřejmě zatím nevypadá (ale kdo ví).

                      Já si ložiska měnil sám, vyšla do osmi stovek, pravda nebyla japonská.

                      Ještě pro jistotu dodám, že smzř píšu o svých zkušenostech a mém kole, platit obecně to jaksi nemusí.

                      0 0
                      • Japhy  

                        Nechápu co je tak exkluzivního na japonských ložiskách, mám švédská SKF, lis jsem si udělal z kusu závitové tyče a pár silnějších stočených podložek. Výměna jednou za dva tři roky za nižší stokoruny, nic likvidačního.

                        0 0
                        • Doktorzet  

                          Švédsko, Japonsko všechno je to Čína. Zdá se mi, že skf šla poslední dobou hrozně dolů. V práci s nimi dělám. Vydrží mnohem méně a přijdou mě papírovější

                          0 0
                          • Japhy  

                            Taky to vůbec nemusí být originál, i ložiska se naprosto běžně padělají. Stačí se podívat na rozptyl cen u stejné značky a typu.

                            0 0
                •  

                  Tak ty jsi dobrej komik, s tebe musi mit servis vypozene radost.

                  0 0
                  • stan.zak  

                    Do servisu jezdím s autem, ne s kolem, ty Predni kolo semi nevejde dovidle

                    0 0
              • danielh  

                Do meho fulla stoji lozisko z obchodu tady v ostrave cca 20–30kc, z netu sem koupil sadu 10kusu za 200kc, a to mi vydrzi nekolik let dopredu.

                0 0
            • novas752  

              Pokud se nejezdí moc v bahně a vodě, ložiska vydrží několik let. Není potřeba měnit všechny najednku,ale nen ty co odejdou – ty co jsou nejvíc na ráně co se týče vody a bahna, tzn většinou ty okolo středu.

              A celej servis tlumiče každých 150–200h? Proč? Opět pokud se nejezdí náročným terénem, kde tlumič lítá obalenej bahnem co chcíli na doraz, neni potřeba dělat kopletní servis. Možná by nebylo od věci naučit se „malej servis“ dělat sám každých cca 100h, jde jen o vypuštění, sundání, vyčištění a promazání stěny vzduchových komor a těsnění co se tam nachází. Práce na deset minut za cenu 2ml vhodnýho oleje a trošky vazelíny.

              Celej tlumič na přetěsnění a výměnu oleje v tlumení pak vklidu za 300h+.

              0 0
              • stan.zak  

                Ad 150 hodin – třeba proto, aby fungoval stoprocentně, tak jak ho výrobce vymyslel a vyrobil? K tomu 1/3 navíc bych bral jako rezervu výrobce, a 1/2 když provoz nebude hraniční. S domazáváním smzř. souhlas.

                0 0
          • michomin  

            Zkus mrknout na tohle RB. S přehledem se cenově vejdeš a když by ti sedla geo, tak dobrý, ne?

            0 0
    •  

      Kup si fulla. Zadny loziska rocne menit nemusis. A isioty co go pisou fakt neposlouchej. Vidli mazat a cistit po kazde vyjizdce ty vole to jsou dementní rady.

      0 0
      • Japhy  

        Dělej jak myslíš, roční výměna ložisek nesmysl je. Ale stříknout po švihu kluzáky silikonem, propružit, utřít nachytaný bordel, utřít stíráky a zase stříknout – když budu hodně pomalej, je to minuta.

        0 0
        • novas752  

          Po utření už je nesmysl stříkat silikon znovu. Vidlice je mazaná olejem uvnitř spodních nohou (nebo vazelínou), silikonovej olej slouží zejména na očištění vnitřních nohou a šetrné očištění gufer, ale vidlici nemaže. Když ten silikon pak nesetřeš, akorát se na něj nalepí prach a funguje to kontraproduktivně.

          0 0
    •  

      Kup si fulla. Zadny loziska rocne menit nemusis. A isioty co go pisou fakt neposlouchej. Vidli mazat a cistit po kazde vyjizdce ty vole to jsou dementní rady.

      0 0
      • Al Stra  

        nechceš to napsat ještě jednou?

        0 0
      • pepek  

        Co je to full? to je nějaký jednotný model?

        Mám fulla, na kterém jsou zadní ložiska přetížena vůči tabulkovým hodnotám pouhým usednutím na kolo a šlápnutím do pedálů.

        Starý stumpjumper, jak píše kolega výše, dojebe zadní ložiska,aniž by se tam dostala jakákoliv nečistota, do roka spolehlivě. Ložiska Max jsou tam 4 a v servisu si za ně řeknou určitě min 250Kč=1000. Ostatní ložata: přední a horní se serou taky. Když to ojebeš, zlomíš třeba kyvku.

        0 0
        •  

          Tak pro ty nechapave osobně jsem jezdil zrovna specialized stumpjumper fsr pro 3 roky cca 15 zavodu rocne. Pred prodejem sel na komplet rozborku a loziska se zadny meni nemusela, zadni tlumic s propedalem nebyl treba nijak repasovat . Jediny co me zklamalo a vic bych uz na kolo nedal je predni vidle fox, talas sice slapal bezvadne ale 5 tacu za servis uz nikdy vice.

          0 0
    • Pikaču  

      Hele píšeš krční páteř? Jak te to omezuje přesně? Kdy te to boli? Pri nárazech běžná jizda nebo při pokrčeni na kole. Podle mě, a to si pletou ostatní s ( bederní páteří) je že máš řídítka nízko. Měl bys mít řídítka víš ( tudíž nechat krk vidlice na maximum) a sedět víc vzpřímeně (ale to běžně nedostaneš).

      Jinak zda HT, full či lehokolo tak odpověď je cvičit vnitřní vzpřímovače, protahovat…(ne­ustále)

      SM systém od Dr. Smíška nebo podobné.

      0 0
      • katrops  

        No ono s tim posedem a krční páteří je to komplikovaný. Já to střídám a jezdím i na silničním kole.

        0 0
        • jardalee  

          tak si kup meridu silex 6000 a mas to :) karbonova ramova sada ti ztlumi vibrace 35mm pneumatiky taky tlumi velice slusne ale nezpomali te jako 2.2 balony na fulu no a geometrie je udelana na vzprimenej posed takze krk si odpocine

          0 0
        • Pikaču  

          Samozřejmě je to komplikovaný ( můžeš to rozvést trochu více). Já jsem řešil bederní páteř a stále řeším a řešit budu. Pomaha mi neustale cvicit, protahovat. Dornova metoda rovnat kyčle. Atd…je to komplikovaný jak píšeš. Ale jsou tu lidi co maji podobný problémy a nenech si radit id někoho kdo záda nikdy nepoznal a poradí ti jen to jeho kolo.

          Pokud máš velký problém tak Full nebo až do extrému lehokolo. Pokud jen trochu a s tim bojuješ tak si kup cokoli hlavně ať se na tom cítíš dobře a vyzkoušel sis kolo dopředu.

          Krční páteř mě taky někdy zlobí, na HT cku dam někdy bez bolestí 100 km a jindy zase musim po 20 km zastavit a dělat cviky na proražení.

          A na závěr radši si fakt zaplať někoho dobrého kdo ti poradí cviky na záda…kolo je fuk dle meho pokud už nejsi totálně kaputt.

          0 0
    • Nutribird  

      Zdravím, jako první bych si ujasnil co a jak chci jezdit/ jaké mám ambice. Závody, traily, pohoda vyjížďky. Podle toho směřuj výběr kola. Záda, full bude dobrá volba. 50000 není málo na solidní základ a zase zde hraje obrovskou roli, co budeš jezdit. Giant má pěkný výběr funkčních kol. Ložiska zadní stavby celá sada kolem 2000 Kč + práce, ale záleží jaký máš servis. Pokud bude solidní nebude to žádná hrůza, pokud to bude nenažranec natáhne tě stejně a napočítá si i to co nedělal. Takže další základ je ruce, google a trochu se do toho dostat, protože najít solidní servis bude nadlidský úkol na kterékoli kolo. Mám trance a ložiska po třech zimách potřebovali akorát očistu a namazat. Tlumiče OK, je otázka jestli vrtat do něčeho co funguje nebo měnit co odejde. Zase je to o tom co, kde a jak budeš jezdit. Největší náklady budou na řetěz, kazetu, brzdové destičky a pláště. Takže při výběru se také zajimej o cenu servisu a tu si ověřuj nezávisle u několika prodejců. Rádi totiž prosazují co potřebují prodat, podle toho si udělej vlastní obraz.

      0 0
      • Davidakta  

        Nevidím důvod proč by jsi nemohl mít full pod 50K,když na tom budeš normálně jezdit a o nějakých skocích se nemluví

        0 0
        • novas752  

          Vždyť píše že „není málo“. :-D

          Na pohodlnou cykloturistiku to v pohodě sta

          0 0
        • katrops  

          No na nějaký skákání už nemám věk a odvahu

          0 0
          • Nutribird  

            Taky nemám věk, čas a ani mentálně na nějakou divočinu, ale full mi na záda pomohl a hlavně mě baví. Jo za 80 koupíš kolo, které bude asi bez kompromisů, ale zase jak pro koho. Pokud jezdíš normálně jako hobik kolo kolem 50000 bude OK. Athem je v 29 dobře hodnocený a měl by i dost snést. Trenc je víc do terénu, ale zase bude jiný posed a taky pěkně jede. Rámy mají gianty OK, cenově jsou výš, tedy v poměru k osazení, ale za to funkční. Komponenty se dají vyměnit časem. Nebo Němčík nabízí změny v konfiguraci. RB taky hodně chválí a dá se udělat kolo dle představ. Výběr je.

            0 0
          • Japhy  

            Mám na dnešní dobu naprosto směšné zdvihy vidle i zadní stavby a začínám oceňovat šetrnost fulla a citlivé vidle k zádům a zápěstím, trošku teď bojuji hlavně s klouby. Kvůli dětské sedačce teď jezdím i prastarého 26 HT Authora a jen mě to utvrdilo v tom, že už budu mít do smrti smrťoucí jen celopéra a asi jen 29. A příští bude mít zdvihy tak aspoň 130 nebo 140.

            0 0
    •  

      za mě celopéro a na tvé ježdění klidně tento Kellys – vzduchovka, pevné osy, 2×11, na takovéto domácí žvýkání dobré

      https://www.cykloadam.cz/…ke-30-27.5-s

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.