Váhám a nevím.Chci nový kola,trošku nějaký lepší.Mám v hledáčku – DT240+4.2D nebo Tune KingKong+NoTubes ZTR nebo Mavic SLR nebo Fulcrum Zero.Vážím 90kg tak aby trochu přečkali.Prosím poraďte.
Váhám a nevím.Chci nový kola,trošku nějaký lepší.Mám v hledáčku – DT240+4.2D nebo Tune KingKong+NoTubes ZTR nebo Mavic SLR nebo Fulcrum Zero.Vážím 90kg tak aby trochu přečkali.Prosím poraďte.
Já jinak nemůžu :-)
A nebo HOPE+ZTR355+CX Ray…
Nižší třída,ale na co příjdou?
Nižší třída? Tohle je IMHO celkem High End…
Srovnával bych náby hope s DT340 nebo A2Z,ale protože se moc nevyznám v nábech,založil jsem tohle vlákno,každá rada dobrá,protože je to celkem vysoká investice a nerad bych to koupil zle,prodavač v obchodě mi neporadí,ten bude rád když mu tam patnact litrů nechám ať si koupím co chci
Pokud jedinym kriteriem pro srovnavani je pro tebe cena, tak potom to nizsi trida je:)
Právě že soudím podle ceny,je to jediný měřítko co mám,zkušenosti chybí.
Hope jsou hodně dobré náboje. Dobře utěsněné, snadno rozebratelné, náhradní díly lehko dostupné… Jsou sice o maličku těžší, ale to bych asi neřešil…
Dělají je bílé?Mám představu kompletu – náboje bílé nebo nějaká jiná barva,né černá,dráty aero,ráfek černý.
Ne, dělejí se všechny obvyklé eloxované barvy.
Co máte všichni s tou bílou? Za rok za dva po tom neštěkne ani pes…
no to ne:-)
Bíláá je pěkná, však uvidiš až budou ty moje kola :) a ještě s tim modrým eloxem, mmm :-P
To chci vidět:)
Nedělají bílé.Ale trochu jsem pokoukal,vypadají solidně.
LOL ty nižší třído
Rozhoduji se hlavně mezi DT a Tune možná Zero,Mavic je do počtu.
nejdřív si pořádně zjisti vše o značce Tune jestly je to vůbec pro tebe vhodné
Právě proto se tu ptám,nikde jsem totiž nic nenašel akorát vysokou cenu.
S DT Swiss nešlápneš vedle a servis je bez problému jak díly na náby tak dráty se dají běžně koupit u dovozce.
taky si myslím, že DT je to nejrozumější volba, zapletené sety sou sice designově hezčí, ale případný servis je složitější.
někteří jsou ale nepoučitelní :-)
Ty teď mám,náboje 370 a ráfy X455,chci něco trochu lepšího a hezčího.
bile Dt-240 budou pro tebe ideal :-)
tak to je opravdu nádhera a váha 1550 gr
Bílé ráfky nechci.Jinak vypadají dobře.
tak to potom se dají za pěknou cenu kopit tyto
naboje se daji sehnat samostatne, zaplest uz pak jak a do ceho budes chtit :-)
náby 240s bílé, ráfky 4.2d černé nebo ZTR355 (ale ty nevím kolik vydrží při 90kg)
Tak za měsíc budu řešit úplně tu samou věc. Vážim stejně jako ty. Náboje chci určitě DT 240 a zvažuju ráfky 4,2D nebo No Tubes ZTR. Tak jsem zvědavej jak se rozhodneš:-)
Sám nevím,čekám co mi hnoj nabídne,o nábojích nejsem přesvědčen,takže vlastně nic nevím
A proč jsi nenapsal hned, že chceš abych ti něco nabídnul? :-D
Nemáš raději ICQ?
Tak to upřesním – hope pro2+DT aerospeed černý+DT 4.2d
Hope Pro2, P+Z
DT Swiss XR4.2D
Sapim CX-Ray
Alu niple v barvě
==========
11 500Kč vč. DPH
Dráty Aero speed to zdraží cca o 320Kč. Teda pokud si dobře pamatuju cenu těch drátů…
12000 to beru.Červený hope,červený niple,černý aerospeedy,černý 4.2d
aerosped a aerolite je rozdil :-)
To vím i bez tebe :-)
Zkus mi naznačit na kolik by se změnila cena při změně nábojů za DT240 28 drátů
jinak mám email
cca +4000Kč.
Nechám si to projít hlavou.Právě že DT240+4.2 bez aerospeedu,to je hlavní důvod proč je ještě nemám.můžu koupit za 369éček,což mě příjde i s poštovným na 10000
proč chceš pořád dráty Aerospeed?
Protože sou ploché? na kotouče to není nejlepší volba navíc ti zvednou váhu kolo nejsou nejlehčí
a navíc sou pořádně drahé
Já mám ty Plochý dráty NEW Aero lll ve 28 verzi a váha není o moc vyšší než 32 drátů a mých 85 kg v pohodě na kotoučích .Kupoval jsem už náhradní dráty po zásaho klacku a jeden stál 86 kč + poštovný.Lepší bude verze DT Revolution 2.0/1.5/2.0 mm – 14/17/14G
Jak pise Kubad, ty draty budou hlavne na efekt? Kdyz uz tak aerolite, nebo bych dal CX-ray, ale oboji je palka. Cx cca 70,–/ks, aerolite cca 90,–/ks. Pokud bys chtel setrit, tak nejaky revolutiony, nebo sapim race.
jj
osobně bych volil buď DT-Revolution, nebo Sapim Laser – lehké pevné
pokud sou finance tak DT Aerolite, nebo sapim CX Ray
Jinak Hnojem navržená kombinace Hope + DT 4.2d + Sapim CX Ray je parádní za tu cenu
bych se nutně s 90kg do Revolutionu nehrnul, raději Supercompy
odzkoušeno v pohodě :-) ale souhlas SuperComp je taky dobrá volba
Mám vyzkoušeny Lasery na 85kg, dost pocyhbuju, že 5kg navíc to nějak zásadně změní…
váha by i šla, jde o to co se s těma kolama bude jezdit:-)
Revolutiony vozí i "prasata " na DH takže bych to fakt neřešil
já bych se zase nehrnul do těch supercompů…zaplítal jsem to se starou XT nábou (ještě na 6 děr…) a lámalo se to přes přírubu tak divně že tam nakonec zkončilo něco jinýho…těch 2.3 u hlavičky neni žádná výhra…
Už je nechci CX Ray budou dobrý
Kdyz zapletam kola tak draty, ktere jdou z vnejsku pres hranu prihybam smerem dovnitr kola. Proste tak aby se neohybaly v kolinku az pri dotahovani vypletu, ale pred dotazenim.
nj…u 2 mm je to něco jinýho…ač se to nezdá…
Totez delam i u ztencovanych dratu. Prihybam to tlakem palce tesne nad prirubou naboje, tak abych prihnul drat hlavne v kolinku. Prihnu to tak aby drat miril smerem dire v rafku.
no to jo…ale u těch 2.3 to zas tak dobře nejde…a navíc v tom nevidím žádnou výhodu…
Vyhodu vidim v tom, ze neni takove pnuti v ohybu, hlavicka se lepe sedne do priruby. Od doby co to delam, tak se zatim nestalo, ze by nejaky drat prasknul u hlavicky.
nevidím výhodu v těch 0.3 mm navíc v tomto místě…
pokud me pamet neklame, tak super compy jsou 2–1.7–1.8, 2.3 maji u hlavicky Alpine III
Vsak ja o zadne vyhode zesileni dratu nerek ani slovo:)
Jo omlovám se…moje chyba…sem myslel že maj u hlavičky 2,3…
ještě jedno porovnání…
krásně zaostřeno na plakát :-)
je jsme dal jinu fotku než jsme chtěl…předělvat už to bebudu…:-)
Rozdíl 0,3 mm..
Sapim nypl…hnusnej výlisek z formy…Dt bohužel nemám pro srovnání po ruce…
ale jdi ty brepto :-) nevím co to máš za nypl ale 14mm ale nyple Sapim vypadají úplně jinak
Stribrnej Sapim vypada zcela jinak.
tohle je přímo jejich vzorovej nypl na hlavičse má proti sobě dve S-ka…mě teda docela odradil…je fakt že ty stříbrný celkem vypadaj dobře
jen tak…:-)
Tohle není JIM BEAM, teda SAPIM !
Teď mi přišlo víc jak 1000kS různých barev a tyhle otřepy na nich fakt nejsou…
sapim to je na 100%…jen asi teda nějaká zmršenina…
líbí se mi plochý dráty,ale nevím jestli mají nějakou výhodu a co american classic?
ZapomeŇ na earospeedy,tahle sestava mě unese?
tadle sestava je super, dráty sapim CX-Ray sou ploché, parádní a tuhé
už jsem to zjistil taky,proto už ty aerospeedy nechci ta sestava se mi líbí
Aspoň nyple bych dal DT…vůbec se mě víc líbí DT…u CX-ray prej nezačíná kolikrát zploštění ve stejným místě (žádná tregedie,ale když už bych za to chtěl dát ty peníze tak raději aerolity…)
mám tu vzorník všech sapimů a nějak mě neoslnily…
a nyple od sapimu jsou fakt hnus…oproti tomu broušený Dt to je jiná paráda…
než něco napíšeš – seznam se z realitou !!!
realitu znám…a na vlastní oči jsem to taky viděl..neboj…
hliníkové Nyple Sapim 14mm sou naprosto v pohodě, jejich systém S.I.L.S. proti povolování je super, tak nevím co tady meleš.Používám je radši než DT
je možné že základní stojí za prd, ale o těch se tu nikdo nebaví a nikdo je nikomu nanabízí.
já věřím že jsou vpohodě…já dám hold přednost DT…díky postupu zpracování je jeden jako druhej a nikdy s tím nebyl problém…
s tím souhlas,
šlo mě hlavně o tohle tvrzení „a nyple od sapimu jsou fakt hnus…“
jo tak…omlouvám se…to mě jen tak ujelo…:-) mě došlo až teď proč se tady vlastně hádáme a o co jde…:-)
aku maju priblizne vahu kolesa v tomto zlozeni?
1550g cca
vazene alebo odhad? Na tu vahu sa dostavam s dt240 nabami na kalkulatore a tie su lahsie o cca 30g?
odhad z hlavy, 1590g je přesný výpočet
já mám teď na příští rok hope pro2+revolution+dt alu nyple+mavic XC717 disc…tak jsem zvědavej na kolik to vyjde váhově…mělo by to být pod 1600g spíš míň…žádnej zázrak,ale myslím že to bude vpohodě…
na crc aktuálně za asi 290 liber…
tune si mě nikdy nezískalo…ty věci se mě nelíbí a myslím že třeba oproti hope ty náboje nemaj konstrukčně tak navrch…oproti třeba chris king…
skoro nikdo neni pro SLR. ani za cenu 13630 byste je nezvolili?
Já ne
Myslím že jsem je viděl i za 13.100,–. Uvažoval jsem je taky ale kamarád řikal že za tyhle ceny jsou to kola určený do prvovýroby kol v cizině a český zastoupení pak nechce řešit záruky a napálí případné opravy. Tak nevim jestli je to pravda ale každopádně to u DT ten problém nebude.
Vůbec jsem o nich nepřemýšlel,ale čím víc koukám na ty hope přikláním se na jejich stranu.
nene jsou to nespolehlivý kola, nic nevydržej a jsou moc těžký.
Navic stejne jako u mojich XL je strasne slozitej servis, nejdou sehnat nahradni dily a vubec je to Mavic. :-)
jo přesně tak, to jsem zapomněl dodat. Myslel jsem, že už to je všeobecně vžitý fakt :-)
A ještě k tomu strašně smrdí.
v podstate souhals, jen bych rekl teda oponoval, ze vydrzi docela dost, jsou relativne tuhý, ale sou fakt ošklivý a těžký sou teda jak prase, to jo:)
Poslední otázka,jsou DT240 výrazně lepší než Hope,nebo jsou srovnatelný?
jsou to oboje špičkové náboje – Hope se super cenou
Díky,tak teĎ už jenom počkám jak dopadnou aukce na ebay,doufám že je prohraju:)Mám tam tune+ztr za 400éček.
Ještě trochu mimo.Nevíte jak stáhnout podložku hlavového složení která je tam naražená,potřebuji velmi opatrně abych nepoškodil vidličku.Krom stahováku který mám objednaný ale bude až ve středu.
a co tohle? http://www.cyklosvet.cz/…t/48360.html
No,ty zrovna se mi moc nelíbí,pěkný článek je o nich v Velu,co mě Kubad ujistil že hope nejsou šmejdy,tak beru jako favorita Hnoje nabídku
nemám s nima žádné zkušenosti, jde o to, že je nebude mít každý
Dlouhodobě je testovali,nejsou zlý.O originalitu mi moc nejde,ale fakt ty né.
jde o to že s nima nemá nikdo zkušenost, je to totální atyp, nikde neseřeneš díly, nikdo neumí servis nikdo nezna.
Ale kola sou to parádní – kdyby existovaly v 29" tak to risknu a jdu do nich :-)
No… Když byly nový fulcrumy, tak se taky psalo, že je nebude mít každý…
Fulcrum je něco jiného – klasika,ale crank má třeba niple do půl kola,uchycení drátů alá XTR,já osobně bych radši Fulcrum
Myslim si, že za rok bude mít cranky dost lidí třeba jen kvůli image…
Ony už jsou na trhu celkem dlouho, ne?
dost dlouho se o nich mluví, s dostupností je to zatím špatné tuším loni se měly první rok prodávat
při jejich ceně o tom pochybuju…ale můžu se mejlit…
teď byly v testu ve Velu…udajně jsou hůř utěsněný…měly je tam vyfocený rozebraný a v ořechu na praporkách bordel,na ložiskách bordel…já bych za ně těch ofic. 18900 kč nedal…když teda neberu"dalo by se sehnat za…"asi ani tak bych je nechtěl…
Ale zas jsou na druhou stranu hodně originální. Kdybych kupoval kola v téhle cenové kategorii, určitě bych je zařadil do výběru.
No, problem je ten, že kdo by ty prachy dal by je stejně nemoh dát, protože dovozce je nemá a mít nebude… Koneckonců, nemá prachy na to dovízt půlku zboží u kterýho má zastoupení…
Checeš náby, který tě přežijou? Pak bys měl jít do CK, nic lepšího neni,
Chceš super lehký závodní kola? Pak bys měl jít do náb Tune Prince/princess
Zbytek je kompromis, ikdyž rozhodně netvrdim, že vždy špatnej, např DT jsou taky super náby, Hope taky dobrý.
Ráfky za mě ZTR 355, Váha ještě přijatelná, přitom toho vydží fakt hodně.
Už mám nakoupeno,Zera a jsem spokojený,trochu hlučnější ořech,ale furt míň než DT.
finalny vyber kolies.. full 140/140, 75kg jazdec, agresivnejsie XC a maratony
DT240+XR4,2D+no tubes kit (udajne problemy urobit z 4,2D bezdusaky :( ) (raf 400G)
DT240+ZTR Olympic – trochu sa bojim ze je to moc chrtacky lahky raf (raf <385G)
DT240+ZTR Arch – nejako tento raf jazdi malo ludi :( ale vidi sa mi ako najlepsi (raf 420g)
HOPE PRO II+ZTR Olympic
HOPE PRO II+ZTR Arch – kandidat cislo 2, hlavne koli designu nabov..
vypletene pravdepodobne na revolution alebo supercomp, vahovo sa to hybe od 1500–1600g..
tak a babo rad :)
DT240+XR4,2D+no tubes kit (udajne problemy urobit z 4,2D bezdusaky :( ) (raf 400G)
Tady určitě bude záležet na použitém plášti. A také zda to budeš foukat kompresorem, který umí hodně vzduchu za krátký čas nebo jen velkou pumpou. Já jsem kombinaci 4.2d ráfek + NN a RR velkou pumpou nenafoukal ani za 3 hodiny snažení a zkoušení všeho možného.
Ale i kdyby to šlo třeba i o něco lépe, tak pokud není cílem za každou cenu ušetřit cca 100–120g při použití dušových plášťů oproti UST verzi, tak nevidím důvod, proč se trápit s bezdušovými kity. A když už bych pořizoval nová kola, tak bych volil dnes jedině s UST ráfky.
njn, len ust rafov nejako vela na vyber neni.. ak neratam tazky mavic 819 alebo komplet zapletene kolesa..
Jsem myslel, že ty ZTR jsou UST, ale tady se klidně můžu mýlit, já je nikdy nejezdil.
s páskou a bez tmelu to stejně nejde
Aha, tak oni jsou určené pro UST pouze z páskou, tedy vlastně UST ráfky to nejsou.
tak nějak napůl – patka ráfku je v podsatě UST jen musíš přelepit otvory po niplech obyčejnou pevnější lepící páskou + UST ventilek, nafoukat to jde o něco hůř než UST ráfky, ale líp než klasické s konverzní páskou
Máš pravdu. A s 819 to půjde váhově už docela nahoru.
A proč ne zapletená kola?
A z ráfků bych z výběru na 140mm fulla volil ty ZTR Arch. 19mm šířka, UST a odolnost by měla být slušná, rozumný to ráfek.
Oproti kombinacím se ZTR Arch bych do výběru postavil i Crossmaxi STčka.
len u crossmax je komplikovanost a kompatibilita uplne inde.. a aj DT a HOPE naby sa mi viac pozdavaju.. okrem toho sa u vlastnych kolies dostanem na nizsiu vahu..
za CM hovori len ze je to dostupny komplet a rovno plne UST
Co myslíš tou komplikovaností u Crossmaxů? Kompatibilita je samozřejmě minimální, tedy spíš žádná u Crossmaxů, ale to nevidím jako problém, když už koupím zapletená kola, tak nepředpokládám, že bych měl potřebu je kombinovat s něčím jiným, dostupnost náhradních dílů je na Crossmaxi dobrá.
Náboje jsou na Tobě, nemám dlouhodobé srovnání všech, tedy nemůžu objektivně hodnotit.
S tou váhou bych si nebyl tak úplně jistý, tedy samozřejmě srovnávám se ZTR Arch a i tak pořád STčka na tom asi budou lépe odolností. K váze si připočti ještě pár gramů i za půsku u těch ZTR.
Já bych STčkům přidal jednu podstatnou výhodu a to vynikající odolnost na danou váhu.
Kdybys nechtěl jezdit bez duší a nebylo to na 140mm fulla, tak bych sem ty zapletený kola ani netahal, ale v tomto případě se mi to jeví jako ideální volba.
Ted by mel jeste nekdo zacit basnit jak je slozity namazat orech, ze jo :-D
Tak kdyby někdo začal, tak já se klidně hlásím, že každému zájemci za 50Kč ořech namažu a mohou nosit ty kola klidně po více kusech :-)
su o dost drahsie a vahovo su natom porovnatelne s nahtahsou variantou a to HOPE PRO+ZTR ARCH+Supercomp vyplet..okrem toho neviem ci by som s mavicom doma nieco dokazal spravit sam.. inak 2 kamosi jazdia SLRka a vzdy ked nieco potrebovali na nich servisovat boli 2 tyzdne bez kolies.. aj blbe spice.. takze asi aj zaujatost..
co sa tyka tuhosti myslim ze na tych supercompoch to bude cca rovnake, a mam 75kg aj s tretrami :)
Cenově o něco dražší jsou, ale zase ne o tolik. U STček předpokládám nákup ze zahraničí, škoda toho kurzu teď. Já měl svoje STčka za 12tis. loni.
Já si servisuju Crossmaxi doma sám (nejdříve jsem se trošku bál centrování oproti klasice, ale nakonec žádný problém, už jsem dvoje centroval a dotahoval a pohoda, je ale fakt, že mám doma i tensiometr; a to nejsem jako mechanik spíš docela levej, takže co zvládnu já, tak zvládne téměř každý a hodně lidí mnohem snáze než já), tedy netuším proč byli oni tak dlouho bez kol. Náhradní díly se dají sehnat výrazně rychleji a nebo je možné pro jistotu si koupit třeba po jednom každém drátu do zásoby.
Tuhost bude podobná oproti supercompům, já mluvil ale o odolnosti ne o tuhosti.
A k té váze, není to přeci na nějakou lehoučkou HT raketu, ale na fulla 140mm, tak to musí být k tomu adekvátní. Já bych třeba o lehčích variantách se ZTR Olympic ani nezauvažoval, to mi přijde na takové kolo už dost mimo.
Přemlouvat Tě ale samozřejmě nechci, kup to, co se líbí a bude vyhovovat Tobě.
Fulcrum Red Metal 3 s cenou kolem devíti a je to UST
a vahou o 200g vyssie?
red metal 1?
tam uz sme zasa s cenou o 50% vyssie..
nízká váha a CENA moc dohromady s UST nejde.
:) ide… prave som ju doriesil asi.. HOPE PRO II+ZTR ARCH.. cca 1600g a cena tiez slusna..
ZTR ale nejsou UST,muší být kit.Jinak kombinace skvělá,já jsem vyřešil Red metal zero
ZTR potrebuju len vlepit zltu pasku (5g?), patky by mali mat kompatibilne UST
veci ako tmel neratam pretoze ten by som dal vsade koli lepeniu defektov..