Výběr kola 29": GF Paragon vs. SUP 29 Team

118 nepřečtených
  • martinnecas

    Chtěl bych vás poprosit o pomoc s výběrem kola. Rozhodl jsem se pro 29-ti palcové (prosím nerozmlouvat, hlášky „29 nebrat“ nebo „jsou to mrdky“ už si nějak přeberu:-)

    Je to mé první MTB, teď mám krose. Chci jezdit hlavně terénem, lesní cesty, šotolina, ale aby to i rozumně odsýpalo i po pevných cestách.

    Moje míry: 175cm výška, 65kg váha.

    Výběr jsem zúžil na 2 kola:

    1. Superior 29 Team, model 2010, vel. 19", bylo by za cenu

    29900Kč.

    Odkaz zde

    Výhody nevýhody:

    • solidní výbava, nepřipadá mi, že by měl výraznější slabinu
    • vyšší cena (i když velká sleva)

    +/- geometrie kola (nedokážu posoudit)

    • můžu koupit blízko bydliště (tzn. nepřijdu o garančku, případnésnažší reklamace)
    1. Gary Fisher Paragon 29, model 2007 (!), vel. 17,5" (měla

    by sedět), ve výprodeji za 24900Kč.

    Odkaz zde

    • tradice a zkušenosti, pověstná G2 geometrie
    • modelový rok 2007
    • obchod v Teplicích (jsem od Brna, takže garančku udělám jinde,případná reklamace by byla peklo)

    Díky!!

    0 0
    • martinnecas  

      Rozhodilo se mi tam formátování u těch seznamů výhod a nevýhod, omlouvám se. Ale tak snad je to patrné, co jsem myslel jako výhodu a co jako nevýhodu.

      0 0
    • Bafoon  

      na 175cm je 19" sup podle mě už moc, nebo líp – určitě vyzkoušej. Sestra má 173cm na 19" supoj a není to to pravé ořechové

      0 0
      • plastic boy  

        U 29" bývá číslování jiné, 17 odpovídá 19 ce klasického rámu. Ale doporučil bych na geometrie obou kol mrknout, pro 175cm to chce vzdálenost střed – střed zhruba 58–60cm.

        0 0
        • plastic boy  

          tedy střed sedla – hlava vidle :-)

          0 0
        • Ruprt2  

          jakože lidi co sedlají velké obruče mají větší palce?

          Jinak tomu nerozumím.

          0 0
          • MlokCZ  

            Většina 29tek je při stejné velikosti delších, to tím nejspíše myslel.

            Ovšem i přesto, že to tak je, tak bych stejně nevolil menší velikost pro 29tku (oproti 26tce), ale stejnou + kratší představec.

            Na 29tce díky většímu hlavovému úhlu lze dát kratší představec než na 26tce při zachování dostatečné váhy na předním kole.

            0 0
        • martinnecas  

          S těma velikostma to fakt chce ještě přehodnotit.

          Rám SUPa Team 19 vel. 19" má „efektivní délku horní rámové trubky“ 612mm, nejmenší velikost rámu 16,5" má 594mm.

          Viz. tabulka a nákres

          Gary Fisher Paragon 2007 má „effective top tube length“ (takže snad to samé): 609.60mm (takže ± jako ten 19" SUP).

          U svýho součsnýho krosovýho kola (vel. rámu 18", Pells Demon), je rozměr, který odpovídá té „efektivní délce“ horní trubky jen 575mm. Ale dával jsem delší představec, 110mm a zdá se mi, že bych snesl ještě o 1–2cm delší.

          Takže i tak to spíš u SUPa vypadá na tu 16,5" + představec by měl být nějakých 100–110mm, to by ještě šlo.

          U GF nevím, tam by se asi musel dát kratší představec, tak těch max. 80mm, podle hrubýho odhadu.

          0 0
          • MlokCZ  

            Jenže oni se právě používají mnohem kratší představce. 80mm představec je na 29tce a hlavně u G2 geometrie zcela běžná věc.

            Zrovna teď 29tku stavím a bude představec 70–80mm (vychází mi to předběžně na 75mm, přesně se uvidí v reálu jak to vyjde dle předozadního posunu sedla).

            Delší než 100mm představec bych rozhodně na 29tku nedával.

            0 0
            • kukin  

              Mám authora 19",délka 630mm,představec 90mm,chtěl bych zkusit kratší asi 70mm.Nebude to moc krátké a co jízdní vlastnosti?

              0 0
          • kubad  

            19" Sup ti bude velká

            0 0
        • Prtko.cz  

          Tak třeba ramy u Supu 26" a 29" se liší pouze v délce zadní stavby.

          0 0
    • delfyn  

      ještě jsi neuvedl v rozdílech zdvih vidlice 80 a 100mm.

      Já bych šel vzhledově radši do SUpa, ale jinak asi do Garyho, který bude ale asi těžší.

      0 0
    • Jakobo  

      Jeste se mrkni na modely Specialized 2010, jsou za dobrou cenu a ramy urco lepsi nez Sup. Jen mit tvych 175 cm, tak si s radosti poridim bika. Ale to je jen takove postesknuti nad mymi skoro 2 metry.

      0 0
    • AleZ80  

      Já bych šel do GF, protože je to značkové kolo a má tradici v 29kách. Akorát bych zjišťoval, zda už měl v tom roce 2007 vychytanou geometrii, přeci jenom to v tý době bylo ještě v plenkách. 100 mm zdvih vidlice na SUPu už bude asi pěkná koza s těma 29kama.

      0 0
      • To3000  

        ozhodně GF, v r. 2007 už maj dávno vychytáno, vždyť první výroba začala u GF v r.2001!

        Je otázka zda nekoupit GF X-caliber 2010 s Foxkou a Sramem… za cca 28–9tis. se určitě sežene

        0 0
        • martinnecas  

          Hm, taky zajímavý tip. GF X-Caliber 2010 je na netu za 30tis (Bradský, Liberec). Takže cenově jak ten SUP Team 29.

          Rozdíl 5tis oproti GR Paragon 2007 za to asi stojí, nebo ne? Původně jsem teda měl hranici 25tis, ale zas nechci šetřit zbytečně každou korunu, takže těch 28–29 je únosných.

          0 0
          • Shoty  

            Bradský v Liberci už X-Calibera 2010 nemá, měl jsem ho tam objednaný a zrušili to. Sehnal jsem ho nakonec v Juvacyklo, ale taky poslední, a to jsem prolezl všechny odkazy na netu. Sehnat to už bude asi nemožné, ale kdyby se podařilo, tak doporučuji.

            0 0
        • martinnecas  

          Ještě ohledně toho X-Calibru.

          Připadá vám výbava u toho Paragona 2007 o tolik (5000Kč) slabší, než u toho 2010 X-Calibru?

          Mně se zdá, že je to celkem sporné, až asi na tu vidlici:

          • Paragon 07: RS Reba Race
          • X-caliber 10: Fox F80.

          Třeba brzdy má Paragon Avid Juicy 5, kdežto X-caliber Avid Juicy 3 (což je nižší model,ne?).

          A k řazení. Paragon má Sram X.9 (měnič) a Shimano XT přesmyk, kdežto X-Caliber je plně v novém X.7.

          Jak to vidíte? Díky.

          0 0
          • roud  

            jen taková poznámka pokud si neservisuješ vidle doma tak ofiko servis foxe nepatří k nejlevnějším…

            0 0
            • martinnecas  

              Jo, Šauer to kolo ještě má, poslední kus, vel. 17,5". Cena 29990Kč.

              Ale pořád váhám,je to i tak dost.

              Na ten Paragon by se dala možná uhádat i cena 22990Kč, protože tu inzerují na banneru (kdežto v e-shopu je pak už o 2tis vyšší).

              Vidle Fox je asi lepší (nevím, říká se to), nicméně ten drahý servis mě odrazuje, asi bych se v ní nevrtal sám. A RockShox Reba není špatná vidle,ne?

              0 0
              • kubad  

                zase 3 roky starý ležák je 3 roky starý ležák :-)

                0 0
              • To3000  

                Reba je celkem OK, alespoň model 2010 (07 nevím). Bral bych radši novej rám s G2 (Pac dole plsal, že model 07 má G1).

                cena 2899O je slušná…

                0 0
                • Ruprt2  

                  jenom technická nic jako rám s G2 není, teda pokud nemyslíš nálepku.

                  Rám je a vždy byl G1.

                  G2 je vidlice. Ale ta se samostatně (snadno) nesežene, takže souhlas.

                  0 0
                  • Pac029  

                    Ale, ale, to co nabizi G2 jako celek s vidli G2 a G1 ramem nedosahnes, at je to dobre nebo spatne, ale ty ramy jsou dost jinaci. Jinak jeste k memu poslednimu prispevku, ten kokpit beru zpet, zas takovy zazrak to na Paragonu neni, to je temer stejne, ale kliky jsou rozdil jak hrom, mezi Octalink Deore a tema Bontragerama (nejspsi alias Stylama team) je rozdil celkem slusny, i je kdyby to bylo to blizici se k 0.5kg vahove uspory.

                    0 0
                    • Ruprt2  

                      rámy jsou jinačí v rámci každoroční evoluce, např. výztuhy, tvar trubek, jiné hlavko apod.

                      Ale geometrie ne.

                      To co je dnes G2 tj rám a vidle dosáhneš stejnou geometrii na 5let starém fisherovi s novou G2 vidlicí.

                      0 0
                      • Pac029  

                        Prostuduj si ty geometrie. Od 2001 do 2007 jsou geo stejne, presto, ze ramy jsou jine (dle toho co pises), jsou to ale G1. Od 2008–2010 je geo uplne jina, a je to G2. 2011 jsou ramy zase jine, ale v G2 a se stejnou geo jak 2008–2010. Tak to proste je. Ze s neda koupit G2 ram, je vec politiky Treku/Fishera, jiny i se stejnou geo to tak neproda, protoze je to patentovane, ten patent se navztahuje zrejme na vidlice, ale tu stejne v rozmeru presne podle specifikaci G2 nikdo krom tech na Fisherech/Trecich nikdo nedela/nejsou volne prodejne a ty co jsou tak oznacene maj mensi predsazeni. Ono z toho taky plyne, ze G1 ma delsi kokpit a to celkem vyrazne nez G2, i kdyz na rozvoru je to spise opacne.

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          Měl jsem HKEK 2005, Big Sur 2008 (G1) a Big Sur 2010 (G2)

                          Jedná se teda o 26, ale všechny jsou stejné. Jenom Big Sur 2010 má jiný úhel sedlovky a kvůli tomu má efektivní délku o asi půl cm menší. Ale to je fuk, protože se to řeší sedlem, protože je špací střed na chlup tam kde byl.

                          i délka i hlavový úhel atd.

                          Ale neznám všechny geometrie všech kol GF.

                          0 0
                          • Pac029  

                            Jako kazdy si to muze prohlidnout na jejich strankach. Ja tam vidim i posun v hlavovem uhlu, s G2 slo teziste jeste vic na zadni kolo, tim ta geo vychazi mnohem vyrazneji jinak nez jen ten 0.5cm v efektivni delce. Snadno to zjistis, kdyz se budes snazit nastavit si posed stejne na G1 a G2. To sedlo ten rozdil nesmaze, jen tu vzdalenost vuci stredu.

                            0 0
                            • Ruprt2  

                              mám to stejně a jediná změna je sklon sedla kvůli jinému úhlu já mluvím o tom co mám vyzkoušené.

                              O kterém modelu se bavíš ty?

                              0 0
                              • Pac029  

                                Model je asi jedno, ne, ty ramy jsou prece stejne co se tyce geo pro jednotlive roky v dane tride. V tech tabulkach ja vidim, ze to teziste se pokladanim obou uhlu posouva stale dozadu, mas pravdu v tom, ze u 26 tam jiny rozdil neni a dokonce je to jine i v ramci G1, a pak neni rozdil mezi G1 2008 a G2 2009 a dal (takze G2 dela videl), v 29er je ten rozdil jednoznacnejsi. Kazdopadne G2 je jako celek a domyslim si, ze navysovani rozvoru sice zvysuje stabilitu, ale snizuje obratnost, tim je to doplneno vice predsazenou vidlici. Na XC kole s takto predsazenou vidlici a vetsim uhlem na hlave uz to je vratsi.

                                Co se tyce vyjimecnosti G, je to jen oznaceni, ze. Dlouhe geoetrie mel treba Scott uz 1995 na svych race radach a na sportovnich byly kratsi, jako normalni, jak mela prakticky vetsina ostatnich. GF to nekdy v 96/97 jeste natah a dal G1 a polozil teziste vic dozadu, zkratil zadni stavbu, 2008 prisla G2 kde se obratnost dal navysila predsazenou vidlici, u US fy jsou dlouhe goe uz roky standard, a siri se to i jinam, ciste vyvoj, asi na tom neco je.

                                0 0
                                • Ruprt2  

                                  Jo dobře. Tak jsme si to vysvětlili.

                                  Jenom vážně nevím jestli změny které popisuješ jsou evoluční změny geometrie nebo jsou to změny, kvůli G2.

                                  0 0
                                  • Pac029  

                                    No je fakt, ze v tech 26 je to zjevne bliz tomu co tvrdis, ja to posuzoval z pohledu 29, tam je to odlisitelne jasne. Rekl bych, ze je to dano tim, ze ten stabilizujic polozeny uhel hlavka neni v 26 formatu tak vyrazny s ohled na obratnost z pohledu tech postupnych malych zmen, ktere si v tom 26 formatu taky castecne vyzadaly narusty zdvihu. Ono taky predsazeni 26 vidle je logicky mensi, zrejme je to tedy v 26 jak tvrdis spise jen takovy marketing, co chodi na 29 bude dobre i na 26, a ono i je. Ale i v 26 prvni G1 mela ten uhel 71.5, se sagem 72, na tom by se uz vetsi offset nemusel chovat zrovna 2× dobre.

                                    0 0
                          • MlokCZ  

                            Big Sur 2008 a 2010 jsou opravdu stejné a liší se jen sedlový úhel x virtuální délka horní rámové trubky (co se při stejném nastavení sedla vůči středu vyruší).

                            Ale Big Sur 2008 je už také G2 (tedy aspoň je tak zařazený dle archivu GF.

                            0 0
                            • Ruprt2  

                              08 ten červený G2 není. Fakt ne.

                              Předpokládám, že to mají pomotané, protože v roce 08 už G2 nasazovali ale jenom na některých fullech a možná nalepších 29tek.

                              0 0
                    • MlokCZ  

                      Pokud se bavíme o 29tkách (což je tohle vlákno), tak G2 není vůbec nic specifického.

                      Co se týká délky zadní stavby, tak jsou na trhu kratší zadní stavby než má GF u G2. Třeba Paragon 2010 má zadní stavbu 445mm a jsou na trhu rámy se zadní stavbou 440mm a méně (třeba Scott, Spešl).

                      Menší hlavové úhly jsou také k mání i u jiných vůrobců.

                      Jediné specifikum, co zůstává u G2 u 29tek je 51mm offset. Oproti 47mm offsetu to ale není moc velký rozdíl (dle zkušeností více majitelů, co vyměnilo vidlici s 51mm offseteme za 47mm.

                      U 26tky se zadní stavba u G2 skutečně zkracovala, což jsem tedy nikdy nepochopil k čemu je dobré. Nemám rád zadní stavby pod 425mm, natož je ještě zkracovat výrazně pod 420mm.

                      U 29tky je to jiná, tam příliš krátkou zadní stavbu ani vyrobit nejde kvůli místu na zadní plášť. Už u těch nejkratších staveb u některých rámů se používá lomená sedlová trubka pro zvýšení místa pro zadní plášť.

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        Já myslím, že by ti u GF řekli, že Genessis je to celé dohromady :-) (plus fotka fousáče na domovských stránkách.

                        Ale taky dneska už to není taková pecka jako to bylo v roce 2001.

                        Když jsem seděl na Genenssis poprvé, tak jsem hned věděl, že už nikdy nechci nic jiného. Dneska už bych si vybral i jinde.

                        0 0
                      • Pac029  

                        Proc by to melo byt nejak vyjimecne specificke? Presne stejne geo nikdo nedela, vzdy je neco trochu jinak, jak si kazdy mysli, tady si to oznacili G1 a G2, ze se tomu vetsi dal priblizuje an tom neni snad nic spatneho. Kazdoapdne mit hlavko 72 versus 70 a hodne predsazenou vidli bude asi dost rozdil. Jako ja nechci hajit polituku GF/trek nebo tvrdit, ze jsou nejlepsi. Jen chci tvrdit, ze zmeny tech uhlu vliv maji, z to meni geo ramu, a ze je rozumne to zvazovat s ohledem na offset vidle.

                        0 0
    • Honzyn  

      Hlasuji pro Fishera,jezdil jsem Paragona a nyni Superfly,dobra kola,az na kvalitu osazeni:-(.Ten 2007 je fakt jeste dostupny?To nekde maj skladem?Mne Fisher prijde hrave,skvele ovladatelne kolo,kratsi posed.SUP je spis stabilni,delsi­.Merim stejne,Superfly mam 17,5 a SUPa bych bral 16,5.Podle me je 19 SUP tak od 185cm navrch.

      0 0
      • oddie  

        19 SUP ti bude velký, při tvé výšce.

        Vzal bych ten X-caliber, jak tu někdo zmiňoval.

        0 0
        • oddie  

          Sorry, špatně zařazeno, a ještě k tomu někdo mezitím psal, že ten x-caliber už stejně není…

          0 0
      • kukin  

        na jakou výšku by pak byl author s délkou 630mm v 19"?Mám 181 a celkem dobrý.

        0 0
        • kubad  

          Na hrane. Mensi bys mohl mit taky v klidu.

          0 0
        • Pac029  

          Je treba tu geo brat jako celek, nejen efektivni horni trubka, jine uhly, jine teziste, vyska predku,… parametry Tve postavy,.. Nastesti, si telo na leccos zvykne :o).

          0 0
    • Pac029  

      G2 je az od roku 2008, tento je v G1, G2 je obratnejsi. 19 je 19, rozdil v delce je vec specificnosti geometrie. Jinak G1 ma delsi ramovy trojuhelnik jak G2 a ty jsou naopak temer shodne pro dan G ve srovnani 26 a 29er. Dohledej si to v archivu na fisherbikes.com. Jo na Tebe bude spis ta 17.5, ktera bude i sehnatelnejsi, radsi ale zkus, delku muzes i na 26, s vyskou to bude horsi, ale zas ne o tak moc jine, aby se to nedalo odhadnout, pokud nebude po ruce 29er.

      0 0
    • martinnecas  

      Takže prozatím všem děkuju za názory.

      Situace je teď asi taková, že toho SUPa jsem vyřadil. Bylo rozhodování mezi GF paragon 2007 za 22.990Kč a GF X-Caliber 2010 za cenu 29.990Kč.

      Díval jsem se i na Specialized (konkr. Stumpjumper), ale nějak mě nezaujal (srovnatelné osazení, ale cena už přes 30tis.).

      I přes to, že je ten GR Paragon poměrně starý model, myslím, že Gary to měl snad už tehdá vychytané (četl jsem nějaké vlákno tady o geometrii G2 a té původní Genesis – G1) a doufám, že by na tom kole neměl být zásadnější problém. Ta cena 23tis. je opravdu lákavá (běžná cena Paragona 2010 je 47tis).

      Takže jsem Paragona zarezervoval a ještě to proberu s kamošem bajkerem a zítra bych se definitivně rozhodl.

      0 0
      • To3000  

        22990 je dobrá cena, otázka je proč jim tam tak leží když tyhle ola jsou takový nedostatkový. U X-Cal je cena 28990

        0 0
      • Pac029  

        G2 je fajn ale jede to dobre i bez ni. Krom te mensi, nekterymi kaciri nerozeznatelne, obratnosti (ale je to tam ;o)) a „lepsi vidle“ je na tom Paragonu vse lepsi/lehci (kola, kokpit), za min penez. System razeni nehodnotim. Na druhou starnu, Reba pry obcas dost tece, ale ze zkusenosti asi stesti na model, a servis FOX? Mit po 10–20 tis. km, pokud se teda k ni chovas pekne za 2.5 litru temer novou vidli neni zas tak spatny. Tedy si myslim, vem co se Ti libi.

        0 0
    • fera  

      Zajeď se rozhodně mrknout na ty velikosti SUPů, v brně se dá pořídit, kde jsem bral já mají ještě 16,5 2009 a 19 2010 a zkusíš jestli Ti sedne..Já se jel taky tahhle jen dívat, rozhodoval jsem se mezi team 29 a x-caliberem, a druhý den jsem to nevydržel a jel zpátky pro SUPÍKA.)))

      0 0
    • Pebe  

      mám 180cm, Supa 19', vozím ofset sedlovku a 100mm představec a je to tak akorát, možná trochu delší.

      0 0
    • Peslezedirou  

      Sup není špatné kolo, sám tenhle rám jezdím, ale i když by měl sup lepší výbavu, tak bych si raději vybral GF, z důvodu lepší geometrie. Navíc mají GF nízkou hlavu, tak nebudeš mít problém, pokud by jsi chtěl dát vidlici s větším zdvihem.

      0 0
    • martinnecas  

      Ještě pořád nemám rozhodnuto… Jednak jsem tady na BF narazil na ne příliš lichotící diskuzi o prasklých rámech u různých kol GF. Nemůžu si pomoct, ale vyznělo to tak, že to asi není náhoda, spoustě lidí to prasklo na stejném místě.

      A posílat pak rám přes celou republiku a čekat na nový z Ameriky (nebo Asie, nevím odkud by to expedovali), to bych si asi nechtěl zažít… I když chápu, může se to stát každé značce.

      Kolo GF X-Caliber (model 2010) jsem po bližším přezkoumání z výběru vyřadil. Osazení je dost nevyvážené. Na jednu stranu skvělá vidle, ale pak (jak tady zaznělo a i z jiného zdroje to mám potvrzeno) brzdy Avid Juicy 3 jsou úplně mimo tu kategorii, stejně jako nic moc kliky.

      Takže teď se pokusím někde domluvit lepší cenu na SUPa 29 Team (ten se mi líbí, to spíš jen že GF je prostě legenda a věřil jsem tomu, že ty kola prostě umí dělat a jezdí dobře, což určitě potvrdí spousty spokojených majitelů…).

      Teď su tak 60% ku 40% pro SUPa. Zkusím se na něj mrknout na prodejně a sednout si na něj, když budu mít štěstí na velikost. A uvidíme. Toho GF Paragona 07 kupovat zatím nebudu. Když ho někdo mezitím koupí, tak ho koupí…

      0 0
      • martinnecas  

        omluva, dal jsem špatný odkaz na tu diskuzi o prasklých rámech GF. zde správný: http://www.bike-forum.cz/…sky-ram.html

        0 0
        • kubad  

          superiory praskají taky o sto šest.

          brzdy J3 jsou naprosto v pohodě v podstatě jsou to OEM J5

          a kliky sou spotřebák fungovat budou v klidu, v okolí mám dva X-calibery které servisuji, spíš slabinu vidím v kolech.

          ale jinak na SUPU je výbava o poznání lepší, kromě vidle, a zase sram X7 je spolehlivější.

          ber toho Supa pokud sedne geometrie

          0 0
    • Hynas  

      29 NEBRAT!

      A GF už vůbec ne…praskají.

      0 0
      • Gorgov  

        Ač nerad, musím souhlasit, docela mi to letošní sezonu znepříjemnilo… A bohužel praská právě ten jejich „nejlepší“…

        0 0
        • Mug  

          Kde ti prasknul? Ale Zbyněk ho má v pohodě né?

          0 0
          • Gorgov  

            Je toho víc…:) Obecně se snad u každýho, na kterym se trochu jezdí vymrvá hlavní čep – vymačká se karbon a je to v pytli, stalo se to mě i Zbyňkovi. U něj se to řešilo kopletně novym čepem kterej byl dimenzovanej výrazně víc a teď mu to drží. Dělal mu to ani nevim kdo ale tady, v ČR. Mě to k tomu ještě prdlo u sedlovky, tak sem čekal na novej trojuhelník… no a ani tam to nefunguje, takže sem od května bez kola, velka parada…

            Jinak se stačí podívat na mtbr, buď to má známku Pět hvězd jako naprostá bomba nebo jednu jako propadák protože mu to prdlo:) Bohužel těch propadáků je o dost víc. Je to prostě špatně zkonstruovanej rám.

            0 0
    • TurboLama  

      Šel bych určitě do GF, X-Caliber 2010 se mi hrozně líbí. Brzdy a kliky bych časem vyměnil. Já mám GF i Supa Team, ale Sup je zimák s pevnou vidlicí a ještě jsem toho na něm moc nenajezdil. Ohledně praskání nevím, ale s tvojí hmotností bych se toho moc nebál. Já vážím o 40kg víc a rám zatím drží ;-)

      0 0
      • To3000  

        Já to slyšel, o starších rámech. Kamarád má model 09 v červený barvě a 90kg, vůbec ho nešetří a zatím ok. Gf má záruku 5let a od příštího roku prý opět doživotní- asi to nebude tak strašný, když si tak věřej…

        0 0
    • zarkow  

      Ahoj já se letos taky rozhodoval mezi Supem a GF, nakonec jsem šel do Supa, jelikož mi více sedla geometrie, proti GF je pocitově delší, což mi vyhovuje. Na druhou stranu GF bude v terénu o něco obratnější, přesto nakonec zvítězil SUP. Ale bez vyzkoušení neber, ať nejsi pak překvapený…

      0 0
    • maajkee  

      Nemáte někdo nějakej 29er rám na prodej? :)

      0 0
      • oddie  

        Rám ne, ale vidlice mi přebývá :P

        0 0
        • maajkee  

          a jaká? :)

          0 0
          • oddie  

            Nečteš inzerci? :) Reba race.

            0 0
            • maajkee  

              jj, tu jsem vlastně viděl, jenže ty za ní chceš 7 litrů, a to je prostě moc, holt jak člověk něco koupí, byť je to nový, tak to hned obvykle ztrácí 25% z původní hodnoty, platí to u aut i u ostatních věcí. Takže tipuju, že tak za 6 je prodejná :)

              0 0
              • oddie  

                Zatím nepřekáží, tak uvidíme, v nejhorším si z ní postavím ještě jednu 29 :)

                0 0
                • Bafoon  

                  mi to přijde v pohodě ;-) plná záruka, de facto sundaná z kola a o litr levnějš než kupkolo – to si kupce najde.

                  btw ne, nechci :-D já tu mám taky přetlak součástek

                  0 0
                  • oddie  

                    Obecně hlavně před zimou se asi inzeruje víc než nakupuje, žádné překvapení. No co, v nabídce bude jen do té doby, než někde zakopnu o rám, co mě zaujme a budu z něj chtít něco postavit…

                    0 0
                    • blesk888  

                      A proč ji vlastně prodáváš? Jinak to co jsi měl vymyšlené, to už padlo?

                      0 0
                      • oddie  

                        Postavil jsem Wakana, s tím, že holt vpředu bude mechanická kotoučovka a vzadu V-brake, když se nedá sehnat vidle na V – no a když jsem to doskládal, náhodou jsem narazil na NRX RLD na V, i když i na TT mi psal, že už bude jen na kotouče. Takže proto – už je to přeskládané na tu NRX, a Reba zbyla. Ale třeba časem postavím ještě jedno čistě na kotoučích, když se neprodá a najde se rám.

                        0 0
                        • blesk888  

                          Tak to jo. Nahoď pak foto prosím ;-)

                          0 0
                          • oddie  

                            No jo, vidíš, to jsem vlastně sliboval. Musím kouknout, jak se sem daj dát.

                            0 0
                            • oddie  

                              Tak tady je náhled. První dvě ze skládání s původní Rebou a kotoučovkou, třetí z projížďky ve Voděradkách už s NRX a starými V-čky Tektro (místo nich půjdou XT). Ještě na tom bude pár změn – ty brzdy, pak sedlo (musím nejprve nějaké vybrat a vyzkoušet), pedály jsou tam taky nouzově s klipsnama, budou tam SPD, až koupím nové boty.

                              P.S. kecy o tom, jak na vlajdy nepatřej rohy jsou mi u pr… :P

                              0 0
                              • blesk888  

                                Hezkej brácha! ;-) Ať slouží!

                                0 0
                              • maajkee  

                                Co ty rohy proboha? :D

                                0 0
                                • oddie  

                                  Prostě starej vůl musí mít rohy, i kdyby na chleba nebylo :P

                                  0 0
                              • zirecek  

                                Chlape je vidět, že hledáš pohodovější posed. Je to intenzivně zřetelné na nastavení rohů, :-). Co takhle to trochu vyvážit – otočit představec do „normální“ polohy (dostat říditka trochu výše) a pak otočit rohy do „normálnější“ polohy (nebude nutné tak ostře vzhůru, když budou již samotná řídítka výše).

                                0 0
                                • oddie  

                                  Dík za rady, ještě se s tím bude hýbat. Ty první dvě fotky jsou vyloženě ze skládání, tam to je dané prostě nějak, ta třetí fotka je již z vyjížďky, ale pootáčel jsem cestou řídítka, takže sklon rohů na fotce nesedí. Ladit to budu až na jaře, pak by docela bodlo, kdyby na mě někdo na vyjížďce koukl, přeci jen na sebe člověk nevidí.

                                  Představec je zatím daný takhle, odměřoval jsem to z původního kola na cca stejnou výšku, ale počítám s tím, že min. na kochací vyjížďky a cesty s croozerem jej otočím, na rychlejší projetí ale tohle nastavení celkem sedí, mám dlouhé ruce a nohy. Možná jsem trochu přehnal představec (110), ten jsem také volil podle nastavení starého kola, možná časem zkusím kratší.

                                  0 0
      • kubad  

        Ale fuj 29" nebrat.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Jurda  

        No rám ne, ale asi budu mít celýho x-calibera na prodej až mi ho vrátí z reklamačky… prasknul mi rám… doufám že bude nový..

        0 0
      • petryk  

        Až se k tomu dokopu, tak jo:)

        0 0
    • tomesik  

      co takhle sleveneho GT ninera 29 2009?

      http://www.mojekolo.cz/…kar-niner-29

      0 0
      • Neoš  

        Nebo GT Niner 2010 za 29tis. jo a SUP 010 19 ti bude velkej.

        0 0
    • martinnecas  

      zdravím.

      tak jsem koupil toho Garyho! předevčírem jsem ho složil, včera ladil posed a byl na krátké projížďce.

      pocity zatím dobré, nebo spíš skvělé.

      ještě musím doladit řidítka (jsou asi moc široká) a vyměním si sedlo za Pells Tourer, které mám teď na krosu (sedí mi mnohem líp, sedlo Bontrager mi vůbec nevyhovuje, je jaksi divně klenuté, sjíždím buď dopředu nebo dozadu).

      velikost rámu 17,5" se zatím zdá na mou postavu (175 cm) akorát. to se ještě ukáže na delším švihu…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.