Výběr kola - amatérský triatlonek

22 nepřečtených
  • Coronair

    Zdravím,

    čeká mě koncem srpna amatérský triatlonek. Zatím trénuju na starším MTB se silničníma pláštěma, ale na tom to jet nechci. Neznám nikoho, kdo by mi silnici půjčil, takže jsem se rozhodl nějakou pořídit, s tím, že mě to buď chytne a nechám si ji, nebo ji po závodě zase prodám. Můj rozpočet je okolo 15 tisíc (±).

    Takže bych potřeboval poradit, jestli jít cestou nové:

    Author aura 22

    nebo jeté:

    TREK

    Cicli B

    Případným dalším nabídkám z okolí Pardubic se nebráním, kolo by mělo být kompatibilní s cca 180 cm a 85 kg.

    Děkuji za tipy!

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Pán z Dubu  

      Na testík sebe sama – jestli Tě chytne triatlonový závod – by stačilo i to MTB na silničních pneu. To je jednorázová zábava. Pokud Tě triatlon chytne – to Tě musí chytnout i tréninkové období. Mít doma k MTB silničku je fajn. Něco z odkazovaných pořiď, a tak za rok je čas se rozhodnout, jak to bude s triatlonem a nebo jen s ježděním na žiletce. Za akčním rádiem MTB je ještě značný dosah silničky – a tam taky budou fajnové hospody. Osobní zkušenost nevyčteš.

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Určitě bych šel do bazarovky, kdybys viděl, na čem jeli amatéři Pražský triatlon v Počernicích, tak bys začal na polovičním rozpočtu. Při troše štěstí bazarovku případně prodáš podobně, jako jsi ji koupil.

      Předně bych si – být Tebou – na triatlon nekupoval kolo s trojtácem vepředu (Aura 22). Pokud bude trať alespoň vzdáleně podobná rovině, tak by měly stačit i převodníky na obou bazarovkách, pokud bude terén víc zvlněný, podíval bych se po něčem s kompakty 50–34, pak bys celou trať objel na velkém tácu. Kazeta postačí odhadem 12–25(26), její odstupňování je už dostatečně jemné na podání maximálního výkonu za většiny představitelných podmínek.

      Berany/hrazdu až tak neřeš, na hrazdě se bezpečně jezdit nestihneš naučit, vzhledem k obsazenosti trati ve své kategorii budeš nejspíš stejně pořád muset manévrovat. Jen škoda, že ani jedno uvedené kolo nemá také kompaktní řídítka (malý drop, malý reach).

      Asi pojedete „hákově“, takže je možné, že pořadatel omezí použití hrazdy (aby nepřesahovala páky) popř. je kvůli bezpečnosti úplně zakáže. Prostuduj si propozice, abys případně nebyl překvapen při přebírce v depu.

      Běžné výplety Tě unesou všechny, nepojedeš nejspíš tak rychle, aby se projevila eventuální výhoda vyšších levných zápletů. Naopak při větru bys mohl hodně ztratit.

      Serža něco říká o menších rámech, ale ty bývají na TT prodlouženy právě hrazdou (což přináší lepší aerodynamiku, ale zároveň i víc váhy na předním kole a s tím spojenou jistou nestabilitu).

      Podle competitivecy­clist.com si zjisti potřebný posed na klasickém silničním kole a podle toho vyber příslušný stroj. Orientuj se nastavením CompFit, na časovkový posed (který to také umí počítat) pro takto příležitostné až jednorázové použití neber ohled.

      Jak dlouhou trať na kole pojedeš? Jestli třeba jen 10 km, tak bych se na silničku nejspíš úplně vykašlal.

      0 0
      • Coronair  

        Pojedu 34 km a všichni v naší bandě budou mít silničku, tak nemůžu jedinej funět na MTB :-)

        Ok, myšlenku nového kola zatím vypustím a podívám se ještě po bazarech.

        0 0
    • Coronair  

      Co tenhle TWISTER ? Ten je mi cenově sympatičtější.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Jo, to by cenou odpovídalo. Asi jen bude pro Tebe pro začátek potřeba pořídit kratší představec, ale to jsou stokoruny.

        Orientačně bys měl mít sedlo vůči klikám tam, kde je máš u MTB a silniční řídítka tak, jako by Ti MTB řídítka ležela před pákami na začátku gum. Pak na to budeš pp. schopen přesednout z MTB a jet 34 km bez újmy. Competitivecyclist kalkulátor je ale přesnější.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Coronair  

        Tak nic, už je prodaný :-(

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.