Ahoj, mohli byste mi prosím doporučit nějáké spolehlivé horské kolo do 10 000 Kč? Měl bych s ním v plánu delší cesty (projet Rakousko, Skandinávii,…) Děkuji předem všem za rady :)
Ahoj, mohli byste mi prosím doporučit nějáké spolehlivé horské kolo do 10 000 Kč? Měl bych s ním v plánu delší cesty (projet Rakousko, Skandinávii,…) Děkuji předem všem za rady :)
Tak pokud chceš aby se ti v tom Rakousku a podobně nerozpadlo, tak bych si připlatil,protože upřímně za 10k žádné zázraky nečekej.
Tak řekněme tak do 18 000 Kč, ještě nemám jistě vyhraničený limit
Váha, výška? Co s tím hodláš jezdit? Les, polňačky, asfalt ?
73 kg
181 cm
Všechny druhy terénu.
Jinak by tě teoreticky ještě mohl zajímat můj trek 29er. Je v profilu. A někde tady na bazaru.
+1
Díky za nabídku, ale zatím se jen tak rozhlížím a teď nemám ani dostatek peněz, chtěl bych něco koupit až začátkem léta.
Pokud budeš kupovat začátkem léte, ptej se začátkem léta, protože to modely co jsou ted už budou vyprodané.
Na delší cesty bych možná pouvažoval o krosu. V případě krosu se dá za 18k nechat poskládat super kros. Protože na mtb to neni úplně ideální delší asfaltové úseky.
http://www.mall.cz/…ne-tfs-500-d?…
na delsi cesty je 29 urcite lepsi, jen skoda, ze tam nemaji velikost 19, ta by ti sedela asi nejvic.
Nebal bych se ani levnejsich modelu, rozpadnout by se to nemelo, nejvetsi rozdil u drazsich kole bude jen vyrazne lepsi vidlice.
V tehle cene kazda koruna navic bude znat, tak bych se poohledl tady v bazaru, daji se koupit prakticky nova kola za slusny peniz, kolem tech 20tis uz to bude pekny kolo..osobne taky doporucuju zkusit 29..
Pojedeš nalehko nebo povezeš všechno s sebou?
Lepší budou větší kola, tedy něco na bázi 29er nebo robustního crossu s vidlicí Suntour NRX se zdvihem 75 mm a širšími plášti.
Měl bych asi jen zadní brašny, brašnu na řidítkách.
nejsem tu moc dlouho, ale doporučuju scalara, ten kluk vypadá na to, že tomu rozumí (myšleno vážně)
Lepší budou větší kola
Proč? Jestli má v plánu delší cesty, tak je nanejvýš pravděpodobný, že poveze bagáž, tedy menší kola budou přeci jen o něco víc tuhá a s velkým nákladem mu budě nějaká rychlost v celku fuk.
Pokud expediční kolo, jednoznačně bych volil 26" kola, jakožto většina expedičních jezdů dělá.
Já si myslím, že na „expedičním“ kole mu nějaká tuhost bude jedno. Asi s bagáží nebude jezdit průměr 35km/h a do rychlosti kochací mu asi může být tuhost fuk.
Cože?? Právě proto, že nebude jezdit rychle, tak je lepší zvolit tužší kola, rozuměj taková, která budou méně náchylná na rozcentrování, tedy menší kola.
Schválně si pročti nějaký expediční články atd. Kdo jezdí na těžko volí většinou 26" kola.
Třeba mrkni sem , koukni co ujeli a na čem, obyč sériovej Author Traction, kolo za 15 tisíc, možná ani ne.
Máš pravdu s tou odolností. To jo, mě jako tuhost, hned napadlo „drtit výkony a desetiny rychlosti navíc“.
Remerx Magic opravdu nebude na expediční kolo ideální záplet :-)
To jsem ani neříkal, protože vím co se o nich říká :)
Proč větší kola:
Mám za sebou třísetkilometrové jednodenní nonstop přesuny, a rozhodně doporučuji větší průměr kol.
Podívej se, na čem jezdí pánové Kopka, Šesták…
Já jezdím na všech průměrech kol, na delší cesty rozhodně doporučuji větší průměr kol.
Nedostatek tuhosti si vyzdvihl jako kladnou vlastnost že pruží? :)
Nedostatek tuhosti?
Nějak u zápletů nechápu, jak můžou bejt tuhý a zároveň pohodlný… Podle mě u stejných ráfků můžeš mít buď jedno nebo druhý. Neberu karbon, ten nějaký vibrace pobere.
Záplety jsou o nějakém kompromisu mezi tuhostí, hmotností a pohodlím (i cenou) – je na uživateli aby si zvolil ty nejvhodnější…
Jasný, kompromis, takže pohodlnější kola budou zákonitě míň tuhý, pokud nebude karbonovej ráfek. Jinak souhlas, každej si musí vybrat, co je pro něj vhodný.
A teď ten uživatel – Ty jezdíš na špičce, potřebuješ mít všechno extra tuhé, na únavu a pohodlí moc nemyslíš…pak třeba já, o genereci starší, co se plácá kolem pedesátky, mně ušetřené desetinky nebo sekundy díky tuhosti nezajímají, potřebuji spíš vyydržet, tedy trochu víc pohodlí…a pak tady zakladatel vlákna, pro kterého rychlost nebo hmotnost nebude prioritou, potřebuje pohodlí a životnost a kolo za cenu nižší, něž budou Tvoje zapletené kola.
Počkej, ale o tomhle já vůbec nepolemizuju… Jen jsem se zastal Azmira, protože v tomhle si myslím, že má pravdu. Pokud budou kola míň napnutý, tak budou pohodlnější, ale míň tuhý… Že to je pro hodně lidí vhodnější, než hodně tuhý kola, je mi jasný, že u 29eru je díky delším drátům k tomu pružení víc prostoru, je mi jasný taky.
Trochu se odchylujeme od tématu, původně šlo o to, jestli budou vhodnější 26" nebo 28" (nebo 29er) kola.
Vhodnější, to těžko posuzovat, ale pokud ve bude v Rakousku někde štrachat do kopcovitých alp atd, což se zrovna v rakousku dá očekávat, tak upřímně roztáčet velká kola v 20 a více kilometrovém stoupání bych vážně nechtěl.
Ono zase na druhou stranu na 29er můžeš dát při zachování vlastností užší pláště s rychlejším vzorkem, což se často zanedbává. Ale souhlas, že na dlouhý prudký kopce bych taky 29ku nebral jako ideální kolo. I když zase by se našly podmínky, třeba lehce rozbitý dlouhý výjezdy, kdy by člověk na 29" HT trpěl daleko míň, než na 26" HT a přitom by nežral tolik energie, co otevřenej 26" full.
Je to hodně rozmanitý a člověk si musí vybrat podle toho, co jezdí a co mu sedí…
Tady to bude těžší, když majitel neví co mu sedí, já vím že 29 mi nesedi k tomu sram a avid :)))
To jsem ještě před rokem věděl taky úplně stejně :). Dneska už vím, že i na Sram si zvyknu a že i 29ka má svoje pozitiva. Ale jako se vším, je to něco za něco.
29, sram, avid .. hmm to mi něco říká, že by moje kolo ? :D
To jsem nejel, ale myslím že můj názor by nezměnilo.
Přesně tak, zbytečně se tady řeší 29er kola, když se neví, v jakém terénu a po jakém povrchu míní zakladatel jezdit, nakonec může být ideální cross nebo silnička (ostatně ta má také velká kola, pokud beru ráfky).
Budu jezdit pouze po silnicích, hliněných a šterkových cestách (pouze po dobře upravených, udusaných).
A co mu teda bude pružit? Myslíš jako to nepoznatelné minimum jak mu zapruží hliníkový rám?
Nechtěj, aby Ti to spočítal Mlok :-)
Pružnější budou větší kola – delší dráty (výplet pruží), větší ráfky, větší styčná plcha pláště s terénem…aůle to Ti asi nemusím vysvětlovat.
Úbytek tuhosti oproti dejme tomu stejným 26" kolům (stejný počet drátů, stekjný ráfek a drát) bude pro 70 kg jezdce na kole s určením pro dálkovu turistiku nevýznamný.
Klasická mediální masírka, Trek na tom postavil prodej :D. Sice je to těžký bláto, ale je pohodlný :D.
už šetříš na devětadvacítku? :-)
Už je objednaná ;-). Proč se ptáš?
mediální masírka ? :-)
Už jsem to tu psal víckrát. 2 roky jsem 29ky testoval a neseděly mi, letos jsem zjistil, že už mám dost síly to uřídit i v těžkým terénu. Ještě se trochu bojím rychlosti do kopců, ale to se snad vyřeší lehkýma kolama nejspíš s galuskama…
Lépe se udržuje rychlost – nesouhlas, kolo je stabilnější – záleží především na geo, ale neřeším to, ty jsi známej svým zalíbením ve velkých kolech :)
vůbec nevíš o čem mluvíš…
Ty se do toho nepleť ;)
proč ?
protože Ti jinak maajkee dá přes držku…a když ani tato hrozba nepomůže, nastoupí jeho druhý nick Fofr 75, a se pak budeš bát i zhasnout na noc lampičku :-)
Aha tak to jo :)
Jseš paranoik??!! Asi jo, jestli si myslíš, že ten nick jsem taky já, tak jsi u mě klesnul zase o něco níž :/
hh, ale ze chytas na drc, to se mi libi:)
No a co? Mám to v sobě snad dusit? To není dobře, všechno má jít hned ven, jinak se to kumuluje.
A on tady něco píše, přitom to nemá ničím podložený, tudíž lže.
A cim mas podlozeny ty, ze lze?
Zacinas mo pripominat oakley No.1.
Děláš si srandu? Já snad asi nejlíp sám vím, jestli je ten nick moje alterego nebo ne. A říkám ti že ne. On když to tvrdí, tak to musí mít podložený. Jinak je to lhář.
A já ze svého pohledu vím na 100% že je to lhář, tudíž u mě zase klesnul.
Co ty vis, rozdvojena osobnost je svina vec.
Ale jinak delej jak myslis, Scalar svyma postouchnutima rozhodne o zakazniky prichazet nebude, to spis postihne tebe.
tvl máš to zapotřebí? To tě to tak žere? Co sem chodím, tak jsem tě měl za odborníka, kterého bych v případě potřeby i oslovil. Co tu ale poslední dobou předvádíš … Zima se blíží, auta startujou hůř, ale tobě to jde čím dál líp :-(
Já nejsem odborník, já jsem jen plagiátor jak mě označil scalar. A bohužel jsem jen člověk.
Vidíš, já zase vím, že jsi včera tak přepínal mezi nickama, že sis neuvědomil, ze kterého píšeš…Pak Ti nějak došlo, že už je to moc a smazal ses (oba nicky).
Pro ty, co to nestihli přečíst – metoda „hodného“ a „zlého“ – maajkee byl ten hodný…
Tohle je Tvůj komentář vzápětí po smazání příspěvnů z obou nicků:
Tak já jsem se promazal celej, byla to stejně jen snůška keců, dělej si co chceš a jak chceš.
No a najednou tu je nějaký ticho :-)
Vůbec není ticho, jak já můžu za to, že někdo smaže svoje příspěvky, pravděpodobně je smazal, protože bez předchozích nedávaly smysl. Podle IP lze určitě dohledat, že to nejsem já ani náhodou.
jak to chceš dohledávat – já třeba mám před sebou dva počítače, jeden připojený přes místní wifi, druhý přes mobilního operátora, když si založím druhý nick, poznáš to?
Mělo by podle IP jít zjistit kdo je poskytoval.
Vážně to přeháníš! Uvědom si, že mě obvniňuješ jen na základě svojí doměnky a to se prostě nedělá.
Už toho mám vážně dost, fakt jsi mě teď nasral.
já, když se na někoho naštvu, tak si ho přestanu všímat, zkus to také, prosím…
Ani náhodou, dokud se mi neomluvíš.
… a trvám na opakování ceremoniálu :-D
vy jste šulini, vyprdněte se už na to, ne?
Ale hovno, fajt!:D
Ale ono to kolo je stabilnější při srovnatelných kolech díky většímu gyroskopickýmu efektu, to neobejdeš… Otázka pak je, co na tom člověk chce jezdit. Pokud nenáročnou turistiku, není to problém. Pokud hodně technický ježdění, tak to holt chce víc síly to kolo uřídit, ale zase víc odpustí a líp brzdí. Bude to hodně subjektivní, na co je člověk zvyklej a co mu víc sedí…
Mně větší kola nepřinesly bohužel naprosto nic, proto je taky nejezdím. Rozhodně žádný lepší udržování rychlosti se nekonalo, ani větší stabilita.
Ale pokud neměly větší setrvačnost, tak ani neměly horší zrychlení. V tom případě jsi nevnímal žádnou z nevýhod 29ky, proč je teda nevozíš?
Není náhodou setrvačnost spíš otázka obvodový hmotnosti než průměru?
Nevýhody jsem opravdu nijak moc nevnímal, krom horšího skákání a těžkopádnosti, ale nevnímal jsem především výhody.
No napůl… V první řadě budou kola srovnatelný kategorie o nějakých 100–150g těžší, zadruhý čím dál od středu, tím větší ta energie je. Takže ty vlivy v tom jsou oba… Horší skákání a těžkopádnost maj oba dva právě základ v tom větším gyroskopickým efektu, takže jsi ho evidentně pozoroval :). No, nemá smysl se o tom hádat, hlavní je, co ti sedí a to máš zrovna ty vyzkoušený dobře :D.
Jen k těm výhodám, osobně vidím hlavně jednu. Při stejných pláštích (dokonce s dušema, proti mým bezduším), má 29er výrazně vyšší grip. Pozoruju to jak při brždění, tak hlavně v podmáčených nebo technických výjezdech…
Ne tak úplně, ten vliv je tam pouze ten první, tedy těžší kola ve stejné cenové kategorii. Pokud jsou velká i malá kola stejně těžká, tak oč větší je díky průměru moment setrvačnosti (tedy měřítko energie uskladněné v jejich rotaci) velkých kol, o to pomaleji se při stejné rychlosti otáčejí, aby se to nakonec přesně vyrovnalo, tedy uskladněná energie při dané rychlosti a stejné hmotnosti je u obou velikostí stejná.
Nojo, v tomhle máš asi pravdu, to jsem nedomyslel… Ale zase se nenechám zadarmo, pláště budou těžší vždycky, takže i tak tam ta vyšší setrvačnost bude :D. Ne, ale v zásadě jsi mě potěšil, že ty kola mě nebudou omezovat, možná dokonce naopak, pokud vyjdou ty, co bych teď chtěl nejvíc :).
teď jsi ho dostal
Čím? Já jsem opravdu nepocítil, že by se kola hůře roztáčela, měl jsem tam cca 1500g záplety.
To jsem tam psal v editaci, že to možná bude tím, že jsi tam měl lehoučký Bontragery RXL pokud se nepletu… Ale nějak se to neuložilo.
Naprosto souhlasím . Obul bych to do pláštů SCHWALBE MARATON PLUS 44 až 47mm. Vidlice rovněž velmi vhodná.
Já bych na expediční ježdění volil tedy spíš pevnou ocelovou vidlici a tlustý plášť ať je to co nejméně náročné na údržbu a pokud možno bezporuchový.
rakousko jsem absolvoval před dvaceti lety na fávoši v plné polní.
kamarád jel na horáku,taktéž s bagáží,ale s trochu větší fyzičkou.
ve finále jsme na tom výkonem byli stejně,ono bez drapáku a na slabší gumě to přeci jen jede lépe.
terénu jsme se vyhýbali.
takže doporučuju něco na větších kolech,nějaký trekový kolo no.
Jestli jen limit spíš 18tis tak bych volil rozhodně cestu stavby. Protože u většiny seriových kol budou mizerný náboje. Ostatní se dá docela snést ale ty náboje bývají slabý.
I na slabých nábojích se dá jezdit ;-)
1+
nedá, nebo aspoň ne dlouhodobě. Pokud Vážíš 30kilo i s postelí pak možná. Osobně si myslím, že na levnejch kolech jsou právě náboje nejslabší článek, (teda pokud to nemá i blbý ráfky)..
jinak co se týká 29tek, doporučuju si to vyzkoušet a to pořádně. Jedna věc je nižší tuhost výpletu, větší hmotnost na obvodu plus to, že ten obvod je dál(setrvačnost). Ale hlavní je jinej posez a geometrie. Velký kolo bude vždycky tupý na ovládání a to v jakémkoliv směru. Nemluvě o tom, že je to hnusný. Jako postavit si to jako HT na cyklostezku místo krosáče proč ne, ale dělat z toho fulla nebo nedejbože trailbika je fakt s otazníkem.
Otázkou je jestli to má zakladatel zapotřebí, následná oprava/výměna to dost prodraží…
A proč by měl furt něco opravovat a měnit?
Levný náboj od Shimana si zevnitř předpokládám viděl?
Neviděl, ale náhoodu mám na jednom takovém levném náboji od shimana naježděno pár km ve všech podmínkách a ještě jsem na něj nešáh, takže tak.
tak se do toho někdy podívej:-)
až po repasu zjistíš,že v pohodě není.
Nevím proč bych měl repasovat něco co skoro 10k km funguje, to dřív koupím nové kolo než abych se v tom vrtal. Pokud se kolo točí jak má, jsem spokojen, příští rok mám stejně v plánu nové kolo.
taky řešení:-D
Spíš mě udivuje jak se tady nadává na levné shimano náboje, že to nic nevydrží, že jsou hned v kundě a že se na tom nedá jezdit, sice jsou asi těžké, to jo, ale už jsem v tom brodil, jezdil v zimě v –10 stupních, jel v lijáku, jel ve vedrech, prošlo si to vším a furt nějak drží, a přitom podle bf už by se dávno měli rozpadnout.
Ty, já jsem na tom stejně jak ty. Taky jsem s nima neměl jediný problém.
psal jsem to ve smyslu,že dokud ho nerozděláš a nedáš mu vazelínu,nezjistíš že je po smrti.
necelé 2k jsem najel na LX a nyní,kdy kolo na celkovém repasu je to vážně znát.mechanik říkal,že nebyl nijak poničen,jen v něm byl total bordel a jezdil na sucho.
nikde se nezmiňuju o tom,že to jsou v nějaký kundě nebo tak něco:-D
Nemyslím konkrétně tebe, psal jsem, že se to tu na bf tak „říká“.
Zdravim, našel sem sekci nakupování a nevěděl sem jestli mam založit novej thread nebo to hodit sem.Chtěl sem se zeptat z těhle dvou kol, který?(jestli ještě sou)