• lucabr

    Ahoj, pred lety mi tu bylo dobre porazeno, takze zkusim znovu.

    Stare kolo mi jiz pred casem nekdo ukradl ze sklepa, zbyla jen kolobezka, ktera byla jinde, ale kolo zkratka chybi.

    Rad bych kolo na chatu, obcas nejakej mensi vejlet, pocitam, ze max do triceti km, pripadne priblizovadlo na nakup atp. Obcas silnice, obcas polnacka, obcas kousek v lese, ale urcite ne zadna divocina, zkratka relax. Vidlice jen vepredu a asi nejaky MTB, premyslel jsem o treckingovem kole, ale pochopil jsem, ze je to mrtva kategorie diky 29”.

    Miry 180/70.

    Snazil jsem se v tom zorientovat, neco zde procist a dospel jsem k nasledujicimu – vlastne si jdu pro nejakou korekci, tipy samo taky prijimam.

    Kolo bych koupil nejspis nekde v zahranici, kdyz jsem srovnaval danou cenovou, tak mi prijde, ze tam koupim lip vybaveny kolo.

    Ceho se mam v tyhle cenovy vyvarovat?

    Z jakych znacek naopak vybirat? Koukal jsem na Ghost, Specialized, Radon (ten se mi libil), scott, Cannondale, Merida,Cube…. No je toho hodne.

    Taky koukam, ze vepredu uz se nedela tolik kolecek, to by mi asi nevadilo.

    Na jakou tridu vybav mam koukat, za me bylo alivio, lepsi bylo deore co si tak pamatuju.

    Jake by mely byt brzdy – mel jsem hydrauliku.

    Co vubec netusim, je vidlice a to jsem pochopil uz driv, ze je fakt dulezity a tvori to tak 25 % ceny kola….

    Mimochodem myslite, ze tech dvacet staci? Kamos do me porad vandruje, ze je to malo a budu nestastnej, on ma nejakeho gravela za nesmysl, ale neprijde mi, ze by nejak extra jezdil :) Minule jsem byl docela spokojenej, ale to se psal rok 2012…

    Je asi jedno, jaky modelovy rok, klidne bych sel do nejake stare rady.

    Jo a taky mi kamarad rikal, ze uz je ted pozde na nakup, takze v nejhorsim bych to o rok odlozil na dalsi zimu, kdyby to bylo nejak fatalni…

    Dekuji za rady, usmerneni ve vyberu….

    0 2
    • Tomcat  

      Dvacet skoro nestačí na nové. Pokud jde o sportovní použití, leda bazar. Rekreační kolo by za to šlo.

      Pokud jde o staré modely položte si otázku proč vlastně nové kolo? Ony ty staré modely mou být dost koncepčně staré. Ano kola se také v průběchu desitiletí postupně mění a nevidím moc rozumný kupovat „nový“ kolo který je vlastně jako to co se dělalo před desti lety. A to není jen o vybavení ale o rámu.

      Kolo bych koupil nekde v zahranici, je dobrý nápad s cenou je to pravda.

      Čeho se mam v tyhle cenovy vyvarovat?:

      • České rádoby slevy, na x let staré modely.
      • Pružinovou vidlici, ryhloupínák vepředu.
      • Zbytečně sázet na značku za kterou připlatíte tisíce a to kolo nebude o t tisíce kvalitnější. Např Cannondale , neko Merida za cca 20k bez slevy, bude kolo za 14–18 o jiné né tak zvučné značky.
      • českým značkám kterým ujel vlak a fakt to s náma nemysý tak dobre
      • dělat hejla hodný strejdům někde v obchode který to s Váma budou myslet tak dobře a zrovna že jste to Vy tak mají něco pro Vás… .

      https://www.radon-bikes.de/…troleumblue/ by nemusel být špatný.

      1 5
    • jecnak  

      V téhle cenovce by se mohlo podařit řazení a přehazovačka Deore 1×12 (vzadu 10–51), vidlice Rock Shox – vzduchové pružení. Dal se sehnat kolem 20 TREK X-Caliber 8.

      1 1
    • Frontliner1  

      Ahoj, nabízím bazarový Trek Superfly ve velikosti 19.5 . Na výšku 180cm by ti měla velikost sedět ( já mám 182 cm )

      Vidlice Rockshox Reba, řazení Sram GX 2×11, brzdy Sram Level T. Pokud jsi z Prahy, přijď se na něj podívát a zkusit si ho. Případně ti pošlu fotky.

      0 1
    • Azmir  

      20k je na hraně, pro slušné kolo bez kom,promisů, to chce aspoň 30. Jak psal Tomcat, v téhle ceně snad jenom Radon, na 70 kg bude Judy ok. https://www.bike-discount.de/…ous-al-8.0-3

      Zvážil bych příplatek za https://www.bike-discount.de/…ous-al-9.0-4 a máš top lehké kolo bez kompromisů za ne o moc peněz navíc, schválně pošli obě kolegovi, které ti řekne, že si máš koupit ;-)

      1 2
      • petrnovakhb  

        Nedávno jsem na bike discountu objednával. Banka si vzala kurz 26,2 plus poštovné má prodejce tuším 50 EUR tak ta levnější varianta už je 22300 a ta dražší lehce přes 30.

        Pak když jsem objednávku zrušil, vrátila banka kurzem 24,20 – kurzový rozdíl 2 Kč na EURO, banka si vzala krásných 4500 Kč za zrušenou objednávku nějakých 2250 EUR (rozhodl jsem se koupit nový model v ČR také se slevou). Tak upozorním hlavně něco objednaného už nerušit -) Chybama se člověk učí.

        2 0
        • lucabr  

          To tak bohuzel je – banka tam t.zv. spread.

          0 0
        • Azmir  

          To záleží dle banky. Moje banka při poslední zahraniční platbě naopak použila moc pěkný kurz.

          0 0
          • milan.v  

            Banku bych do toho vůbec nezatahoval…

            0 0
            • petrnovakhb  

              Dal jsem jen příklad, že banka si bere max kurz tedy 26,20 a poštovné mi třeba naúčtovali 53 EUR – 1400 Kč, aby s tím kupující počítal a připočítal si to k ceně, kterou tam vidí -)

              0 0
              • skaj  

                Cesta je zridit si Revolut. Kazdy rok tak usetrim k 10k jen na lepsich kurzech Dovolene, veci na kolo, tankovani, komplet vanoce, narozeniny – ja uz v Nemecku beru online i roztoky na cocky a jinou drogerii…

                2 0
                • petrnovakhb  

                  O tom samozřejmě vím, četl jsem o tom a nevěděl jsem, že budu objednávku rušit. Já, ale nic v zahraničí nenakupuji. Chtěl jsem koupil elektrokolo, ale pak jsem si to rozmyslel, že nebudu kupuvat rok starý střep bez display s CX 4, když u nových modelů je 5 – 6 vylepšení a raději si koupil 2 kola Cube 2025. Takže Revolut už nebudu potřebovat.

                  0 0
      • lucabr  

        Presne na toho radona 8.0 jsem koukal vc stejneho shopu. Mam popravde strop 25k, kdyz sem napisu 25, stejne poslou lidi kolo za tricet :) nemyslim to zle, ale tak to na netu byva a ja tricet davat nechci, v tom mam jasno. Na tech par km rocne ( 1000?) mi to prijde jako nebetycny luxus. Kdyby me to chytlo, kolo prodam a koupim klidne drazsi, ale to se nejspis nestane.

        0 0
    • lucabr  

      Diky za dosavadni tipy.

      Bazar jsem vyloucil ze duvodu, kolum nerozumim a cemu nerozumim a muze byt v necem problem, to na bazaru nekupuji – je to letita zkusenost, nejedna se o predsudek. Vzhledem k rozumne cene kolo patrne znakladuji, to jeste promyslim a uplatnim treba 2/3 porizovaci ceny.

      Diky za pochopeni.

      0 0
      • milan.v  

        Potom si kup lepší model, když to takto ještě s těmi náklady ohobluješ…

        0 0
    • Sulka  

      Želé od Radonu v osmicce super kolo za ty penize. Nestastnej z nej fakt nebudes. Na zivaka vypada opravdu zdarile.

      1 1
    • Baf13  

      Lekce přes 20, ale za tu cenu hodně slušně osazený bike

      https://www.cyklobazar.cz/…12-pevne-osy

      1 0
    • Cramp  

      Ahoj,

      jsem cyklista amatér a začínám teď jezdit trochu víc. Občas si tu pročtu nějaký rady. Dost často se tu setkávám s radami typu: za ty peníze to bude šrot, za ty peníze si radši nic nekupuj atd. To tady fakt máte všichni kola za takový rakety? Pán psal, že bude jezdit max 30 km, do krámu a tak. Já si před dvěma lety kupoval low end MTB za 12 tisíc, odpružená vidlice, hydro brzdy, úplný základ. Najezdil jsem za léto cca 1000 km (což si myslím pán ani nenajede) a naprosto mi to kolo stačí. Neřešil jsem jediný problém. A to jsem s ním jezdil i delší výlety než 30 km. Teď jsem si koupil „supermárketový“ gravel za 10 500 Kč (!). Karbonová vidlice, mech. kotoučové brzdy. Výbava co je u značkových kol, tak za 25 – 30 k. Chci do toho letos šlápnout víc a ukázat, že i na takhle levným kole se dá rekreačně jezdit. Nemyslím tím desetitisícové nájezdy za sezónu.

      Neříkejte mi, že pán nemá na relax ježdění šanci sehnat slušný nový MTB kolo do 20 tisíc.

      0 3
      • Azmir  

        Jezdit se dá na všem. Ano naše babičky jezdily na 20 kg favoritu s 3 převodama, bez nějakého odpružení a vůbec jim to nevadilo. Život je ale příliš krátký, abychom používali špatné nástroje, kor na věc, která nás baví.

        Pán dostane nejlepší doporučení, jestli je využije nebo je to v jeho možnostech nám musí říct on. Každopádně mu nikdo nelže.

        Kolo za 10k je šrot a je úplně jedno, že zrovna ty si to na něm „užíváš“. Věř že na kole za 20 by sis to užil víc. Teď máš dva šroty a přitom si za stejné prachy mohl mít jedno slušné kolo na úrovni, co bude ve všem lepší, než ty dva lowendy. Život je otázka priorit a ty je máš zjevně někde jinde.

        4 0
        • bara2  

          S těma 20kg a třema rychlostma bych byla opatrnější. Konečně jsem našla rodný list mé Favoritky z roku 64. Jezdím na ní dodnes a pořád je to kolo, po kterém sáhnu nejraději na denní ježdění do těch 50km, a když si chci udělat radost, vezmu ji i na delší výlet. Ročně najezdí přes 5000 a to není mé jediné kolo.

          Zhruba tak, jak ses netrefil ani do váhy, ani do počtu kvaltů, tak se nejspíš netrefuješ ani při jiných hodnoceních.

          0 0
        • Cramp  

          Mohl bys mi prosím poslat odkaz na kolo za 20 tisíc, abych mohl posoudit nebo klidně i ty v čem bude to kolo lepší. Teď to nemyslím zle, fakt mě to zajímá. Protože všechna kola, co jsem koukal, tak mají stejnou nebo podobnou výbavu jako to moje kolo za 10500. Rád se přiučím a dost možná budu v budoucnu litovat. Ale fakt by mě objektivně zajímalo v čem to kolo bude lepší. Díky

          0 0
        • milan.v  

          Moc hezky napsáno…

          Obyčejně nepalečkuji, nejsem na Facebooku nebo v diskuzi na Novinkách, tady ale udělám výjimku a dávám paleček nahoru…

          0 0
      • Dan205  

        Tady se to někdy moc hrotí. Když jsem se před 4 lety po asi 30 letech vrátil ke kolům, bez nějakých vědomostí a přehledu o aktuálních trendech jsem koupil 15 kg krosové kolo s tektro brzdami, prostě něco, k čemu by se spousta lidí z BF bálo přiblížit. Za rok jsem s ním dal 3 tisíce (dojíždění do práce), mezitím jsem si ujasnil, co vlastně chci a skončil jsem na gravelu. Na lepším kole člověka víc baví jezdit, ale i levné kolo udělá svojí práci, zvlášť když člověk nemá takové požadavky.

        0 0
        • skaj  

          Taky se to da cist tak, ze kdybys to mozna nejdriv "vyhrotil' tady, tak ti lidi poradili rovnou a usetril jsi za nakup toho treka:)

          0 0
          • Dan205  

            Možná ano, možná ne :) Každopádně i když je to pro spoustu lidí šrot, pro moje účely kolo stačilo.

            0 0
      • Tomcat  

        Všichni tu rakety nemají, ale jsou nějaké stupně výbavy kola, které něco přinášejí nebo ne.. A kupodivu jsou odstupňovány cenou.

        Nové tvoje kolo za 12, které pravděpodobně bylo ve slevě, díky inflaci je dnes ve slevě ca 18×xx ,– . Tedy bez slevy vlastně bylo víc než těch dnešních 20000,– co ?

        Kolik pak stojí sada na repase těsnění u těch hydraulických brzd na kole za bez slevy 12 ? Jé vona neexistuje, takže budete muset kout novou. Kolik pak se toho dá nastavit u té vidlice na kole za 12, aby opravdu odváděla svou práci jak má ? U té pružinové na nejlevnějších kolech nastavíte velkou tužku… …kolik pak bude stát repase nábojů jako OEM formula spol? jeje měkké vnější drahy jsou na nový náboj… To divný co ? atd…

        Nikdo po něm nechce aby koupil nové kolo za dvounásobek průměrného platu. Ale chtít nějaké dobré sportovní vlastnosti po delší dobu používání od kola pod 20000,– s DPH moc nejde. V rozsahu ceny od 25000,– do třeba 35000,– je to obrovský rozdíl. Který tolik limitovat nebude, klidně na tom může nějaké amatérské zavody, bude mít solidní záruku a nějakou vyhlídku solidního servisu a dostupnosti dílů.

        Jinak děkujeme že ses pro to registroval abys ten morální apel sem dal , docela by mě zajímalo jaký jiný profilu tu máš…

        0 0
        • Cramp  

          V podstatě to stejné kolo stojí dnes 11 tisíc. Můžeme si to klidně přepočítat i stou inflací. Ten servis a repase, co jsi psal nevím, nevyznám se v tom, ale pochybuju že s mým nájezdem to budu během několika let řešit a nemyslím si, že to bude stát víc než rozdíl mezi kolem ze 12 a za 20.

          Jen jsem chtěl upozornit na to, že mi příjde, že jsou tu občas lidi odtržený od reality. Pochybuju, že pán bude jezdit na amatérské závody. Psal, že jezdí do 30 km a potřebuje přibližovadlo na nákupy a podobně. A psát mu, že 20 je málo je z mého pohledu blbost. Ale možná je to můj špatný pohled, ale mám podobný potřeby jako tazatel a moje kolo to zatím splňuje bez problémů za zlomek ceny.

          Jo a registroval jsem se, jen abych mohl napsat předešlý příspěvek a žádný jiný profil tu nemám.

          0 0
          • Tomcat  

            Není to odtrženost od reality, ale moc idealistický pohled .

            Ano cena rozhoduje o takových hloupostech jestli na trhu jsou třeba ona těsnění pro brzdu, jestli a za kolik je set pro servis vidlice vidlicw, Tedy náhradní díly a za kolik. Jak jde naladit vidlice na hmotnost jezdce. Nebo kolik to kolo vydrží zátěž z pohledu hmotnosti jezdce a zavazadel. Ano 175cm chlap s +80kg bez kola a zavazadel, může na turistické dovolené tomu kolu dávat větší kouř než menší a lehčí osoba která jezdí nějaké obecní závody za hezkého počasí a relativně na rovině .

            Stejně ta cena rozhodne, kolik roků vám dá záruku výrobce na rám. Za těch 35000,– šlo sehnat už i kompozicový rám s doživotní zárukou. Méně třeba 5–7 let jinak máte 2roky na rám nikoliv na komponenty .

            0 0
      • scalar  

        Jezdit se dá na čemkoliv. Otázka je jen jak rychle, jak pohodlně a jak dlouho.

        2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.