Výběr kola kolem 20k, rekreační jezdec

131 nepřečtených
  • vencaxxx

    Zdravím, chci koupit kolo, zatím jsem jezdil na Trek 4500 který jsem měl přes 10 let, nicméně posledních pár let jsem nejezdil vůbec, dřív celkem dost, párkrát týdně 20–50km v horách. Nejsem si jistý jestli chci zase horské kolo, nejsem si ani jistý velikostí jestli 27,5 nebo 29, je v tom zásadní rozdíl? Pokud MTB tak bych chtěl něco univerzálního, i na delší trasy, ale nejvíc času bych chtěl brázdit okolní lesy, kde se budu nejčastěji pohybovat po lesních cestách, silnicích atd. žádné závodění, budu jezdit spíš pro zdraví a zábavu než se honit za výkonem. Po čem se mám koukat? Uvažoval jsem o nějakém lehčím, jednodušším kole, něčem co mi chvíli vydrží a nebude vyžadovat nějakou extra údržbu, ale nemám vůbec tušení co je dnes v nabídce, o kola jsem se posledních 10 let nezajímal prakticky vůbec. Zde v diskusi jsem narazil na doporučení Sava Carbon 5.0, bylo by pro moje potřeby vhodné? Díky

    0 0
    • roman 3D  

      29, vzduchovka, obě osy pevné, alespoň 2×10 – Kellys Gate 30, Kross level 7 2019

      0 0
        MTBIKER doporučuje
        Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

        Výprodej -43% Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

        od 14 199 Kč -43% MOC 24 999 Kč

        Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré Skladem 1 kus

        Výprodej -38% Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré

        10 999 Kč -38% MOC 17 699 Kč

      • Lukas1976  

        V kategorii cca kolem 20 mají je opravdu jen tak málo kol s pevnou osou?

        Chtěl bych: 29, vzduchová vidlice, 2×10/11, minimálně vepředu pevnou osu.

        Předběžně se mi líbí tato kola:

        Superior XP 909 2019 (nemá pevnou osu)

        GT Avalanche Elite 2019 (nemá pevnou osu, navíc je moc těžké)

        29" SILVERBACK 2020 Sola 2 (hurá má pevné osy, ale řazení jen 2×11)

        Pevnou osu bych chtěl kvůli častému sundávání předního kola a také kvůli mé vyšší hmotnosti.

        0 0
        • roman 3D  

          Kross level 7 2019

          Kellys Gate 30

          0 0
          • Klapka  

            Jde na to přidělat únosný nosič (aspoň 25kg)? Nahoře nejsou návarky, to by asi šlo nějakými adaptéry s objímkami, ale dole?

            0 0
    • Gwaihir  

      29" pokud máš aspoň 1.8m. Při menší výšce to chce zkusit. Ještě připiš hmotnost, při váze nad 90kg chceš pevné osy. Dle stylu jízdy i při nižší hmotnosti. Při limitu 20k Kč je vhodné oslovit stavitele.

      0 0
    • novas752  

      Na dané použití určitě mtb a velikost kol 29". Snadněji projedou nerovnosti než 27,5 a mají lepší setrvačnost, jízda je pohodlnější.

      Pokud chceš dobré pohodlné kolo, vždycky to nějakou údržbu potřebovat bude. Bez údržby bude z čehokoliv poměrně brzy kus šrotu.

      Karbonový rám nepotřebuješ, radši lépe osazený hliníkový.

      0 0
      • vencaxxx  

        me to Sava 5.0 nepřijde špatně osazené, ale nevyznam se.

        0 0
        • novas752  

          Mno. Ano jsou tam na danou cenu super brzdy, slušné řazení (je to teda už starší verze 3×10, ne 2×11, přehazovačka nemá bržděné ramínko, ale budiž, na cykloturistiku úplně ok.

          Ale vidlice je pouze pružinová, nejsou tam pevné osy (což je na turistiku taky víceméně jedno), nějaké naprosto neznámé náboje. A hlavně to jak mají postavené to kolo na fotkách, to je přímo na zvracení. Takhle postavit kolo, navíc kolo určené pro produktové fotky, to je naprostý amatérismus. Nezkrácené bowdeny a hadice, plete se to všude možně a evokuje to, že to staví naprostý amatér… Což znamená že po koupi bys musel navštívit cykloservis aby to kolo dali do nějakého důstojného stavu. Co to je za rám (kvalita) taky těžko říct.

          Ono už ta obrovská sleva je taková varovná, kdyby to za něco stálo, karbonové kolo se použitelným osazením by každý koupil i za 30 nebo 35 000, takhle hledají kdo se chytne stylem „hele karbon a SLX, to beru, výborný kup“…

          0 0
          • vencaxxx  

            Jo tomu rozumím a dává to smysl, já to myslel kvůli váze, pokud by rám nebyl špatnej, tak osazení se dá kdyztak časem vyměnit. Ale zajíce v pytli kupovat nechci.

            0 0
            • novas752  

              Váhu bych neřešil, to je pro cykloturistiku nepodstatný údaj. O kilo lehčí kolo při pohodlném tempu ušetří asi tak 5–10 sekund na 20 minut dlouhém kopci, to je celé. Daleko důležitější je funkční vyvážené a spolehlivé osazení.

              0 0
      • Joe_Pike  

        Mám tohle kolo už cca 3/4 roku a můžu doporučit. Není na něm nic, co by mi nějak vadilo.

        Jediné „úpravy“, které jsem dělal byly – vylámat odrazky a vyměnit pláště za Conti Race King (vzhledem k převážně silničnímu provozu)

        0 0
    • Tom-T45  

      https://www.tsbohemia.cz/…d316303.html

      Píšou tam sice výšku od 185 cm, ale rám je kratší než udávají (spíš odpovídá velikosti L), možná by to mohlo sednout.

      0 0
      • vencaxxx  

        blbý je že tohle si asi nikde nevyzkousim.

        0 0
        • Tom-T45  

          Můžeš si to objednat na nejbližší prodejnu nebo nechat poslat domů. Doma to poskládáš, nastavíš, posadíš se na to a pokud Ti to sedne tak si to necháš a pokud ne, tak to odvezeš vrátit na na nejbližší pobočku.

          0 0
          • vencaxxx  

            se trochu bojím že to bude velký, já byl zvyklej na 18", ale bylo to teda malý.

            0 0
      • novas752  

        Mno to je lepší. Ale zase, druhá nejvyšší řada řazení a k tomu nejlevnější brzdy. Přitom mohli mít obojí SLX nrbo brzdy alespoň Deore… Ale zbytek toho kola vypadá fajn.

        0 0
      • roman 3D  

        2020 a rychloupínák?

        0 0
    • vencaxxx  

      Co třeba ještě tohle?

      https://www.canyon.com/….0/2033.html

      0 0
    • Bubaaak  

      Osobně bych vyzdvihl ještě místního stavitele Scalara,

      Za 20 jedna z nejlepších voleb co se týče vyváženosti komponent (necpe XP házku a Alivio náboje…),

      vynikající poměr cena/výkon.

      Hlavně si rovnou můžeš říct, jaký sedlo, řídítka.....

      https://www.bike-forum.cz/profil/u/scalar

      0 0
      • vencaxxx  

        už jsem na něj narazil, ale do Budejic to mám celkem daleko a někde jsem tu četl že do 20k se to stavět moc nevyplatí…

        0 0
        • novas752  

          Naopak docela jo. Na většině kol za 20 je pružinová vidlice + nějaký ojeb ve formě nejlevnějších brzd/a nebo nábojů. Přitom se za to dá postavit něco se základní vzduchovou vidlicí, kvalitnějšíma nábojema a brzdama, ale místo přehazovačky nebude 10 let starý XT, ale „jen“ 2 roky starý Deore.

          0 0
        • Bubaaak  

          Toho se neboj, kámoška z Pardubic má taky kolo od něj :)

          Nikdy ho neviděla, poslal ji kolo přepravní společnosti, takže to není problém.

          Jak psal Novas, osobně bych scalara oslovil s kolem i u kola za 40, ale u levnějších se to vyplatí víc… Protože na kole za 25 se šidi vše, co se dá, což si stavitel nemůže dovolit, zvlášť když na kole drží záruku a pověst

          0 0
        • milan.v  

          Tak to jsi asi těch pár desítek, možná už i přes sto vláken četl špatně…

          0 0
      • plysovykozisek  

        To vám za to Scalar platí, že mu tady děláte všichni reklamu, jako kdyby to byl jediný stavitel v republice.

        0 0
        • Bubaaak  

          Když jsem mu řekl že mi dluží pivo za dohozeni kšeftu, tak mi řekl něco ve stylu „u kola za 15 bys mi ho měl koupit ty :)“

          Ale já jsem mu vděčný, že se ujal kamošky… Navíc mi občas poradil/pomohl, tak když vezmu v potaz, že cena/výkon má luxusní, tak ho doporučim

          PS: scalare už mi to pivo koupíš :)))

          0 0
      • roman 3D  

        už staví kola za 15 – 20 na rámech s oběma pevnýma osama?

        0 0
    • tonik666  

      Kdybys byl ochoten jit do dnes jiz mrtveho rozmeru 26, tak prodavam manzelcino kolo (ma 175cm), ktere cokoliv noveho za 20k strci do kapsy. A ty podstatne casti jako pohon ma take nove.

      https://www.bike-forum.cz/…lackline-631

      0 0
      • vencaxxx  

        Díky za nabídku ale 26 už nechci.

        0 0
        • tonik666  

          Hehe tvoje volba:)

          0 0
          • tonik666  

            Ja si 26 ocelaka stale drzim a nema to zadnou nevyhodu.

            Plaste dostupne jsou, jezdit se na tom da…navic kdyby ses rozmyslel, muzes sem dat vidlici 27,5 a predni kolo 27,5 a zadek 27,5 s uzkym plastem by se nejspis take vesel. Ale proc kdyz jsou na tom kola s Hope 2 Pro Evo a ZTR Arch Ex/WTB Kom rafky?

            0 0
          • scalar  

            …a dalších miliard hlupáků :-))

            0 0
            • tonik666  

              jak vime neni to volba spotrebitele ale vyrobce

              0 0
              • scalar  

                Trochu se tu porozhlídni, určitě tu najdeš 5–10 let stará vlákna, kde se můžeš podělit o své názory.

                0 0
                • tonik666  

                  jsi zbytecne trosicku arogantni.

                  0 0
                  • scalar  

                    Ne, ale mám čtyři 26" kola a na žádném jsem tak 3 roky nejel :-)

                    0 0
                    • oddie  

                      Náhodou, pro děti je 26" super :)

                      0 0
                    • tonik666  

                      To ze mas hodne kol a neujezdis je super argument proti 26.

                      Takze protoze ty na 26 nejezdis, tak je lepsi poridit si low end 29 misto starsi 26 na super ocelovem ramu, na hopech, s revelationem, shimano slx/zt, ktera je malo jeta a kdybys ji porizovak dnes novou, tak das min 60k.

                      0 0
                      • novas752  

                        Hele objektivně, kdyby to bylo tak super kolo tak ho neprodáváš, to je jednoduchý.

                        0 0
                        • tonik666  

                          To je pekna p.covina co pises. Kolo je manzelky, ktera ma zaroven Spectrala, a vzhledem k tomu jak malo posledni 2 roky jezdi je i jedno kolo moc.

                          Mne male, je to tak na 175–180cm a ja mam 187. Navic mam sam prakticky stejneho ocelaka (Cotic BFe), ani si z toho nemuzu vzit zadne komponenty protoze mam vse stejne nebo lepsi.

                          0 0
                          • oddie  

                            Komponenty si nech pro děti, za pár let jako když je najdeš…

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
      • roman 3D  

        toníku budeš muset min. půlku slevit abys tu 26 vůbec prodal, lepší si ji nechat

        0 0
        • tonik666  

          Vsak on se najde nekdo kdo na modu kasle a pujde po funkci a hodnote za penize.

          Me je to maly, a ocelaka mam.

          0 0
    • vencaxxx  

      Zajdu se asi nejdřív někam podívat at si ujasním co chci a pak se rozhodnu, kdyby měl někdo tip kam zajít v Plzni a okolí tak budu rad.

      0 0
    • vencaxxx  

      Ještě mě napadlo, co koupit něco lehce jetyho, je to velký riziko?

      např.

      https://www.cyklobazar.cz/…he-expert-29?…

      https://www.cyklobazar.cz/…crr290-vel-l

      0 0
      • oddie  

        No to první není lehce jeté, ale někdo stavěl… Jeté je akorát to RB.

        0 0
        • vencaxxx  

          Jo jasně, já to myslel obecně, je na tom prvním něco špatně? Dost se mi líbí. Myšleno vzhledem k ostatním zde doporučovanym ko­lům?

          0 0
          • Tom-T45  

            Skoro všechno. Rám i vidle na rychloupínáky, vidle má nějakou divnou barvu, možná byla lakovaná? Není blíže specifikovaná, takže asi nějaký základní typ. Úzké ráfky nevhodné na bezduše. Levné brzdy a ostatní díly asi co zrovna bylo po ruce. Za dané peníze je to podle mě špatné kolo.

            0 0
    • vencaxxx  

      Ještě přemýšlím že zde navrhovane varianty kol jdou cestou obyčejný ram/slušné komponenty, ale nebyla by z dlouhodobějšího hlediska lepší varianta kouknout po kole s co nejlepším rámem a horším osazenim? S tím že do budoucna stejně bude nutnost něco vyměnit kvůli opotřebení a tak bych sahnul po lepších časem. uvazuju blbě nebo to s tímhle rozpočtem nemá cenu řešit?

      0 0
      • novas752  

        Jestli do toho kola hodláš v blízké době masivně dál investovat tak ano, ale ekonomicky výhodnější je pak koupit o třídu lepší kolo rovnou.

        Měnit něco jen v případě opotřebení je problém, řazení, brzdy, vidlice (při nějakém servisu) vydrží věčnost.

        0 0
      • Boby83  

        Jak tak čtu tvé požadavky, tak mě napadá jediné – stavba na zakázku :)

        0 0
        • vencaxxx  

          Jasný asi jo, já už napsal Scalarovi a koukal jsem že na FB přímo prodává hotový kola kolem 15k a tam už bych si taky možná vybral, podle popisu by měly splnit všechno co jste mi doporučovali.

          namátkou třeba

          https://m.facebook.com/story.php?…

          ale to je moc velký a jinak dělá spíš 27,5 jsem koukal, ale to by nevadilo.

          0 0
          • Boby83  

            Tohle jsou už hotový kola skladem, na přání s 29" a odpovídající velikostí rámu problém jistě nebude.

            0 0
      • oddie  

        Uvažuješ blbě. Na kole za 20 žádný zázračný rám mít nebudeš tak jako tak, max. drahou nálepku.

        0 0
    • vencaxxx  

      https://www.cyklobazar.cz/…-cerno-modre

      teď koukám že tady někdo nabízí skoro úplně to samy co mi nabídnul poskládat Scalar.

      0 0
      • Bubaaak  

        hrozně se mi libí, budvar je daleko, ale z brna klidně :D

        Ze zemáku jsem sice nematuroval, ale řekl bych, že plzeň má blíž k budvaru, než k brnu

        0 0
        • vencaxxx  

          vzdyt jo, ja si ho taky necham postavit od Scalara kdyžtak, jen mě zaujalo že někdo v Brně staví skoro úplně stejný kola, no aspoň mám představu jak to bude vypadat. Scalar mi navrhnul novější rám Elite X0 a trošku jiný doplňky, ale v podstatě je to skoro stejný.

          0 0
          • Bubaaak  

            Scalar tam taky prodává kola, takže ostatní stavitelé vidí, jak na tom konkurence je a konkurují :)

            0 0
            • vencaxxx  

              asi jo. Ten návrh od Scalara je v detailech asi ještě trochu lepší, myslím že lepší kotouče a pár dalších detailů.

              0 0
              • scalar  

                „Detaily“ jako rám s pevnou osou, Deore brzdy se servem, lepší záplety se širšími ráfky…

                0 0
                • vencaxxx  

                  Jsem trochu cekal na podobnou reakci :D Pro me to jsou detaily, jak jsem psal, tak se moc v jednotlivych komponentech neorientuju, tak nedokazu tak dobre posoudit, nicmene mi bylo jasny ze to kolo z toho inzeratu bude horsi.

                  0 0
          • Boby83  

            Scalar není jediný stavitel.. A rám X0 má navíc ještě možnost pevné osy.

            0 0
            • vencaxxx  

              to určitě ne, ale já jinyho neznám, pokud o někom v Plzni nebo Praze (nebo někde mezi) víš tak sem s ním ;)

              0 0
              • Boby83  

                Poblíž Plzně netuším, ale když jsem se o to zajímal, našel jsem možnost podobné stavby někde v Praze a v okolí Sedlčan, což by pro tebe asi taky nebylo zrovna blízko. Obojí ovšem bez nějakých referencí a zkušeností zákazníků..

                0 0
    • Prazak0  

      Na ježdění na lesních cestách, čímž nemyslím pěší pěšinky mezi stromy, kde je plno vystouplých kořenů, ale ušlapané lesní cesty, něco podobného jako polní cesty, nebo v lepším případě i asfalt, tak mi přijde nejlepší gravel kolo. Je lehčí jak MTB a hlavně rychlejší. MTB je rychlejší leda v hodně mizerném terénu, na to je stavěné. To, co lidi normálně jezdí, tam je rychlejší gravel. A to nemluvím o silnici. Většina lidí to kombinuje, málokdo jezdí výhradně v lese.

      Doporučil bych třeba Author Ronin, jde to sehnat (loňský model) za 21 tisíc v normálních velikostech. Nebo Author Aura XR – různé verze dle komponent.

      0 0
      • Lišák  

        žádné závodění, budu jezdit spíš pro zdraví a zábavu než se honit za výkonem.

        Nemyslím si, že v tomto případu by měla rychlost „silničky“ vyhrát nad pohodlím tlustých gum.

        0 0
      • vencaxxx  

        Nejvic jezdim v lese, silnici se vyhybam jak muzu, je pravda ze vetsinou po znacenych cestach. Nicmene koreny pres cestu jsou celkem casty, znaceny turisticky trasy nekdy vedou po asfaltu ale casto i nejakou lesni pesinou. Ja nad tim gravelem uvazoval, x lidi mi ho doporucovalo, ale ja chci proste neco univerzalniho, o rychlost mi nejde, budu jezdit sam, s detma, manzelkou, max parkrat za rok s nekym jinym, ale v podobnym duchu. Nebudu na tom jezdit do prace (po meste), ani nejaky velky dalky.

        0 0
        • vencaxxx  

          proto jsem spis zvazoval trekovy kolo, proste „lehci MTB“ (gravel bez beranu a odpruzenou vidli), ale otazka je jestli to ma smysl.

          0 0
          • novas752  

            Nema. Pokud jezdis hodne po lese, kup si normqlni mtb hardtail. Je to pohodlne, s dobryma plastema to jede pekne…

            0 0
          • šlapatko  

            Nenechej se zviklat. Jestli chceš jen jedno kolo sáhni po 29MTB. Jak nemá 15kg tak i jede. Můžeš nasadit lehké pláště s nízkým vzorkem a máš kolo na vše. Mám mtb i gravel s plášti 40 a opravdu bych nechtěl vše jezdit na gravelu.

            0 0
        • Prazak0  

          Tak gravel univerzální kolo je, MTB ne. Gravel pojede velice slušně po asfaltované cestě, polní cestě nebo širší lesní cestě, tj. půjde na tom jet velmi rychle, rychleji než na MTB. V lese po úzké lesní pěšině jsem jezdil i na silničním ráfku a obutí, tehdy u silničních kol byla móda úzkých ráfků, takže 13 cm a pne jsem míval od 19 do 25 mm. Ty úzké jsem měl hodně natvrdo nafoukané. I s tím šlo jezdit přes ty kořeny, ale muselo se pomalu.

          Viděl jsem i nějakou stavbu na rámu Ronin, někdo si nechal na tom postavit kolo s rovnými řidítky. Takže to pak je asi fitness kolo s širokými pneumatikami (42 mm a možná se vejde víc, tipuji aspoň 45). Takto široké pneu jde foukat méně, takže do nějaké nerovnosti odpruží. Potom i ocelový rám je asi příjemnější než duralový. MTB je opravdu do hrubého terénu. Ono nejde o to, jak člověk jede rychle. Spíš jde o příjemný pocit, kolo které mi zrychlí víc, jede lehčeji. Já mám srovnání mezi krosovým kolem a kolem typu gravel. Potom mi je i příjemnější, že na tom rychlejším kole dokážu slušně jet i za silnějšího větru, tím myslím rychlost 20 km/h a více. Jedu proti větru a je to výrazně jiné než na krosovém kole.

          0 0
          • vencaxxx  

            Jako jo, já tomu rozumím, ale treba tady v tom videu:

            https://youtu.be/hVGRKWNM03k

            kolem 12. minuty je vidět jak už to je na to kolo moc a to odpružení tam chybí. Takový cesty budou pro me standard, prostě než dojedu k lesu tak super, ale pak se budu modlit aby ta cesta byla rovná. Ja obecně nejsem moc polykac kilometrů, myslím že už přechod na 29" bude k lepšímu co se pohodli týče. nejlepší by bylo mít 2 kola, ale do toho nechci investovat. Takže pro mě by byl asi ideal gravel s klasickou odpruženou vidli, ale to asi nikdo nedělá v zaplatitelny cenový kategorii.

            0 0
            • Prazak0  

              To video jsem se podíval, teda ještě mi chybí posledních 5 minut. Líbí se mi to a odpovídá to mé dosavadní zkušenosti. Řekl bych, že na většinu věcí je ten gravel lepší, běžný terén. Opravdu hrubý terén nebo prudké sjezdy, tak tady to lépe zvládne MTB. Já bych se bál spíš ty sjezdy tak rychle, jak na tom video to jel. Na ten hodně hrubý terén je MTB lepší. Párkrát jsem myslím i viděl jakýsi hybrid, tj. gravel s odpruženou přední vidlicí. Myslím, že by šlo pořídit si gravel a odpruženou vidlici mít jako alternativu, tak jako dost lidí má k jednomu kolu dvoje záplety nebo mění kazetu vzadu ap.

              Ono nejde o polykání kilometrů, ale ten pocit rychlé a lehké jízdy. Co třeba nechat si postavit kolo na gravel rámu, ocelový ronin a nějakou odpruženou vidlici. Ronin by možná zvládal i pláště 48 mm, to by člověk musel přeměřit.

              0 0
              • šlapatko  

                Odpružená vidlice cca 420mm? Nevím o žádné. Ronin má vidlici 400mm!

                0 0
              • novas752  

                Hovadina. Pokud nepolyká kilometry a cestu k lesu bere jen jako přesun, je bezdiskuze kandidát na mtb. Univerzálnim kolem chápě každý něco jiného, pro někoho je to gravelbike, pro někoho celoodpružený trailbike. Gravelbike je super na horší silnice, zpeněné cesty a hladké přírodní stezky, ale jakmile přijde cesta plná kořenů, kamenů, nebo trochu prudký sjezd, tak na gravelbiku si akorát tak pobrečíš. Je to něco za něco, pohodlí na rozbité cestě a prostupnost terénem je obětovaná rychlosti.

                A v opravdu „hrubym“ terénu nemá gravelbike absolutně žádnou šanci, tam ani obyčejný mtb xc hardtail moc neobstojí.

                0 0
                • roman 3D  

                  přesně, kdo by se chtěl hrbit v úzkých nepohodlných obloucíchich, takže gravel s rovnejma 780mm doplněnejma vnitřníma rohama sqlab a 43–45 plášti

                  0 0
                  • Bubaaak  

                    přesná, trekový kola :)

                    Nebo fitness-gravel ať to nezní tak obyčejně

                    0 0
                  • scalar  

                    To by mne zajímalo, kdy konečně někoho ukecáš, aby si pořídil takoovu hovadinu, na které jezdíš :-)) Jako snahu Ti upřít nelze :-))

                    0 0
                    • oddie  

                      Tak zase může to být dobrý způsob, jak se rozejít s ženskou. Pořídit jí tohle a pak prostě jen chvilku počkat :)

                      0 0
                    • roman 3D  

                      ať si pro mě za mě jezdí v lese s beranama, já mám ozkoušeno a pár. tis. najeto na rozdíl od teoretiků:-)

                      0 0
                  • Prazak0  

                    Mně se kupodivu se silničními řidítky jede pohodlněji. Lepší jak na záda, tak i co se týče držení v rukou. Hrbit se nemusím. Držím zpravidla nahoře za páky, dolní úchop spíš jen sjezdy nebo když je silný protivítr. Dolní úchop bych dlouhodobě nevydržel.

                    0 0
                • Prazak0  

                  Třeba cesta mezi poly, kde jezdí traktory, tak ta je v zásadě bez nějakých prohlubní a velkých kamenů či hrubého štěrku. Podobně širší lesní cesty, které vedou někam dál. Já beru dle toho, co na kole vídám – polní nebo lesní cesta. Na cesty s hodně mizerným povrchem, hrubým štěrkem a kameny nebo kořeny, tam gravel projede, ale MTB projede lépe

                  Kdo má ambice jezdit po hodně rozbitých cestách, tak nejlépe MTB, ideálně celoodpružené. Kdo jezdí všechno možné, kus silnice, kus lesní nebo polní cesta (běžné), tak tady zas gravel. Kousky po úzké lesní pěšince stím projet jdou. Já prostě kolo volím dle toho, kde jezdím nejvíc. Jelikož nejvíc okresky, tak ty jsou v tak mizerném stavu, že tady gravel jasně vítězí na silničním kolem, i kdyby do něj narval člověk pláště 32 mm.

                  Ideální by měl, kdyby si ten gravel zkusil. A porovnal to s tím, jak se mu jezdí na MTB.

                  0 0
          • šlapatko  

            Na podzim v lese je jízda na gravelu o hubu. Pod listím nevidíš díry, kameny kořeny. Citlivá vidlice ze 100mm toho vyzobe dost. Roky jsem jezdil i bajky s pevnou vidlicí a na podzim dostával nečekané šupy do zápěstí.

            0 0
            • Prazak0  

              Na listí vidím jako hlavní problém, že klouže. Tady pak na vidlici nezáleží.

              0 0
          • Tom-T45  

            Nesouhlasím, na lesní nezpevněné cestě gravel nikdy nebude rychlejší než MTB Hardtail. Na nějakých vyhlazených polňačkách možná jo, ale jak se tam třeba po dešti objeví vyplavené kameny, nebo je tam otisklý drapák od traktoru, tak prostě musíš zpomalit. Pokud Venca vybírá kolo primárně do lesa a pro zábavu, tak bych o gravelu vůbec neuvažoval,

            0 0
            • vencaxxx  

              Ono je ale pravda že než se do toho lesa dostanu tak ujedu kus silnice, pak nějakou lepší sterkovou cestu, když pojedu s detma tak zase asfalt nebo štěrk. Proto jsem i ten gravel zvažoval, jenže pak stačí kus blbý cesty a jsem v koncich, poskakovat někde po kamenech se mi chtít nebude a hledat jinou trasu už vůbec ne. A nechci mít strach ze to kolo znicim. Zase nějaký náročný traily jezdit nebudu, celopero bych určitě nevyužil. Ten hardtail mi prostě vychází nejlíp. I cenově.

              0 0
              • BumBoomBum  

                Kdyby si chtěl něco z druhý ruky tak bych ti mohl nabídnout celokarbonovku celoodpruženou na foxu a X0 sadě

                0 0
                • milan.v  

                  Se tu z toho poslední dobou stává bazar v každém druhém vlákně…

                  Nemůžete si, nejen vy dva, tyto nabídky dělat přes soukromé zprávy?

                  0 0
              • Prazak0  

                V lese jsou jedna širší lesní cesty, obvykle je po ní schopné projet i osobní auto. Pak jsou takové úzké cestičky, občas tam je nějaký kořen, ale obvykle moc ne. I zde to jde projet s gravelem. Já tyto lesní pěšiny jezdil na krosovém kole s plášti 32/35. Na MTB bych to mohl projet rychleji, tady pro pohodlnou jízdu chtělo zvolnit, ale bez zásadních potíží. MTB jasně vítězí tam, kde je obravdu hrubý terén, asi jako v tom videu. Ale i tak to gravel projede, docela jsem se divil jak rychle.

                Já mám zásadu, že kolo by mělo odpovídat zejména tomu, po čem jedu většinu trasy. Plus být schopné zvládnout i horší úseky. Což u polních cesty zpravidla zvládalo i silniční obutí, ale chtělo jet pomaleji a nebylo to pohodlné. Já jezdím nejvíc po silnici, ale zrovna včera v noci jsem si pak ještě přidal ježdění v lese, bez potíží.

                Rozhodně to není o tom, že by člověk byl najednou v koncích. Třeba podél Vltavy na sever je pěkná cyklostezka, potom když to končí tak tam byl úsek hodně mizerný, velké kameny. Tam by jednoznačně vítězilo MTB, ale projet to šlo i plášti 32/35 mm.

                0 0
                • scalar  

                  Tady jsme viděl reálné srovnání rychlosti gravelu a MTB. Na začátku závodu byl asfalt, gravel šel dopředu, pak se podívej v čase po 6:30, jak na obyčejné polní/lesní cestě gravel ztrácí trychlost a propadá se.

                  https://www.youtube.com/watch?…

                  0 0
                  • Janes  

                    Já Ti nevím, pak vyjeli na asfalt a propadal se dál :-).

                    Nevím jestli to tu už někde není, ale tohle srovnání je asi správný.

                    https://www.youtube.com/watch?…

                    0 0
                  • Prazak0  

                    koukal jsem se, ale byl to závod pro MTB. Tomu odpovídal povrch, po kterém se jezdilo, polní cesty byly s dosti mizerným povrchem. Ale stejně mi přijde, že zakladatel tématu je v podstatě rozhodnut. Já bych mu jen doporučil, ať si ten gravel zkusí. Objektivně, já nevím, po čem bude jezdit. Beru to dle sebe, když krom silnice vjedu i do lesa nebo na polní cestu. Dost lidí se jen bojí neznámého, např. zahnutých silničních řidítek. Já přitom jako kluk na favoritu, tak mi ty berany tehdy nesedly. Pak jsem dokonce jezdil na favoritu, kde jsem dal rovná řidítka. Co mě osobně překvapilo je nárust průměrné rychlosti proti krosovému kolu (s pevnou vidlicí, pořídil jsem v době, kdy necpali všude odpruženou). Nedovedu si dost dobře vysvětlit, proč to kolo je rychlejší.

                    0 0
                • Tom-T45  

                  Vím jaké jsou v lese cesty, už jsem tam taky byl. Já netvrdím, že se to nedá projet, ale nebude to rychlejší než na MTB, nebude to pohodlné a zábava to bude tak prvních 5 km. Gravel beru jako cestovní univerzál, kdy se chci dostat z bodu A do bodu B a pojedu především po asfaltu. Na volnočasové ježdění po lese bych si ho jako jediné kolo rozhodně nevybral.

                  0 0
    • vencaxxx  

      Tak ještě obnovím vlákno s dotazem. Mám kolo od Scalara s rámem MRX X0 a chtěl bych na kolo nějaký stojánek, nebo něco abych nemusel kolo pořád někde opírat. Na rámu je ale problém že nevím kam a jak ho přidělat, jaký stojánek koupit? Jak to řešíte? Díky.

      0 0
      • roman 3D  

        jezdíme bez stojánku

        0 0
      • Boby83  

        Stojánek na kole jsem viděl naposledy před 20ti lety :) Nauč se kolo opírat o zadní plášť – neodreš ho a stojí stabilně.

        0 0
      • Gwaihir  

        https://www.vseprokolo.cz/…na-kolo-8840

        Stojánků je mraky, ale většina konstrukcí odírá lak na rámu a mě se to prostě nelíbí a je to váha navíc, ale třeba si vybereš.

        0 0
      • Tom-T45  

        TVL ve které galaxii teď řešíte stojánek na kolo?

        0 0
      • Bubaaak  

        Stojánek na kolo máš, dokonce několik…

        Pedál, ližiny na sedlu, zadní plášť. V nouzi se dá použít i ucpavka řídítek, ale o to bych kolo neopiral

        0 0
        • vencaxxx  

          Zadní plast použiju jak? Jde mi samozřejmě jen o situace kdy zastavím někde na prostranství, nechci kolo pokládat, to mi přijde dost nepraktické, myslel jsem jestli technika někam nepokrocila a nese se něco elegantního co driv nebylo. Ale koukám že asi ne.

          0 0
          • Bubaaak  

            0 0
            • vencaxxx  

              Díky, tak to dělám podobně, když je třeba obrubník, ale je to dost nestabilní, stačí když proběhne kolem dítě a kolo letí na zem. To už je někdy lepší ho položit. Typicky když jedu s detma a zastavím někde na polnacce tak to kolo prostě není o co opřít, navíc se musím vetsinou věnovat dětem, tzn. kolo buď položit nebo ho nechat opreny o sebe ale to je neprakticky a zase hrozí pad když se špatně hnu.

              0 0
          • mattew1  

            Kdyz nemas o co oprit tak normalne polozit kolo hazkou. Nicemu to nevadi.

            0 0
            • vencaxxx  

              Jasný to dělám. Jen pro vysvětlení, samozřejmě pro lidi co jezdí sami nějak sportovne je stojan na nic, to chapu, ale já prostě jezdím často i s detma a to je celkem častý že musím zastavit a něco řešit, většinou tam kde zrovna jsem, tzn. v blízkosti nemusí být nic o co bych kolo opřel. A nechce se mi ho pokládat někam do příkopu nebo na silnici aby nezavazelo nebo se neodrelo, na to je stojan imho ideální, ale samozřejmě taky nechci na kole nějakou opicarnu.

              0 0
              • vencaxxx  

                Možná něco takovyho, nemá někdo?

                #Aliexpress US $16.58 50%OFF | ROCKBROS Carbon Fiber Bicycle Kickstand Antiskid Quick Release Folding Parking Rack Bicycle Foot Support Mtb Road Bike Stand bmx

                https://a.aliexpress.com/_BTEVkF

                0 0
                • koko0925  

                  Hele, se stojánkem musíš na nějaký jiný fórum, tady s tím nepochodíš :-)

                  0 0
    • elipsoid  

      Přidám se k dotazu. Kolo v týhle cenový hladině, ale pro kus ženský, 175cm, 100 kg. Bude jezdit pohodyndu max po lesních cestách, možná hrozí i dětská sedačka vzadu. Zmiňovaný Kross i Kellys mě zaujaly pevnýma osama, jen si nejsem jistej geometrií. Který z nich bude pohodlnější?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.