• jirkau1

    Ahoj, rád bych si nechal poradit s výběrem nového kola. Využití je převážně na zpevněné cesty (asfalt, lesní, polní, šotolina), převýšení v Krkonoších, Jizerkách a podhůří, občas singletrek. Jezdím už cca 20 let na kole Superior Mustang.

    Vychází mi z toho MTB, dá se doporučit nějaký konkrétní model se slušnou výbavou? Váha 75kg, výška 174 cm, cena kola cca 25–50 tisíc.

    Díky, moc se v nabídce neorientuji, těch modelů je na mně strašné množství.

    Jirka

    0 0
    • Slavik  

      Těch modelů na skladě zas takové strašné množství není… :-)

      0 0
    • adam1  

      Koukni na ts bohemia nebo newbike něco tam ještě je :)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Baf13  

      Na spodní cenové hranici vychází hodně dobře Silverback Sola 1

      https://www.newbike.cz/…range/d13897

      Snad jediná nevýhoda je, že budoucí výměna kazety a řetězu je docela ranec (cca 6k).

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Zabývej se geometrií rámů. S Tvou tělesnou výškou bys měl mezi 29ery vybírat rámy s kratší chainstay, jaký hlavový úhel….

      Podívej na rozdíl geometrií např.

      BH Ultimate https://www.bhbikes.com/…imate-rc-6-5

      obratné MTB

      vs.

      MRX Chronos https://www.profilshop.cz/…29-12x142mm/?…

      Trekking na objemnějších pneu dobrý pro jízdu s nosičem a brašnama

      0 0
    • jirkau1  

      Díky všem za rady, prošel jsem si návrhy, zamyslel se ještě nad cenou a budu se držet více při zemi. 60K za Superior XP969 je už moc a měl bych strach ho někde skladovat. Takže nechci jít přes 40 tisíc a karbon asi ani nepotřebuju.

      Zůstaly mi tři modely, patrně vezmu ten canondale, mají ho tu v okolí. Tak snad to bude dobrá volba

      Cannondale TRAIL 29 SL 3

      Superior XP 919

      29 SILVERBACK 2020 Sola 1

      0 0
      • Lachtis  

        Tak za ty prachy je nejlepsi Silverback. Sup taky ujde, az na ty brzdy. Ale chces-li nejlepsi v pomeru cena/vykon, tak Silvous. Jeste teda kdyby Ti vadilo Sram, tak to by hralo pro supa…

        0 0
      • adam1  

        Tak právě ten canondale je za hodně peněz málo muziky:)Ten 30z převodník bude první co budeš zřejmě měnit -tam si hlavně zjisti jestli tam vleze 34z i 36z se muže hodit ?Brzdy základ ,vidle judy jako na 75kg asi jo ,já říkám že ta vidle je na rekreační ježdění nebo lehké holky

        U supa ,soly1 teoretický sedneš a jedeš :) ,sóla nejlip vybavená včetně přípravy na bezduše ,jediné co muže někomu vadit u soly1 je

        • sram (dražší kazeta oproti sh)gx funguje ok.
        • manuální zamykání vidlice
        • tichý zadní ořech/cvrk ,ale muže být jen hodně namazaný zatím jsem nekoukal .
        0 0
      • DaSnail  

        Ten cannondale vypadá že na nom jazdí batman a na silverbackovi alfredov vnuk.

        Ja by som bral batmana a časom upgradol čo bude treba..

        0 0
        • scalar  

          Všetko treba :-)

          0 0
          • DaSnail  

            Alebo nič. Na to využitie by stačila aj pevná vidla, véčka a lubovolná sada. ;-)

            A ten cd je aspon pekný.

            0 0
            • jirkau1  

              Jak to říct, dáváte mi pěkně. Kolo pro Batmana :-)

              Objevil jsem ještě SUP 919 (sice v Gloss White/Blue/Lime barvě, ale co už), tak si ho nechám dopravit na zkoušku do Pardubic. A vyberu si mezi CD a SUP, pokud mi bude velikostně sedět. Když to dobře dopadne, v sobotu v Hořicích zkusím Cannondala, případně pak v Pardubicích Superiora. Je to dobrodružné, dneska kupovat kolo

              Toho Silvera jsem nikde v okolí nenašel a posílat so ho PPLkem se mi nechce, potřebuju si kolo ošahat někde na prodejně.

              0 0
              • MatS  

                Toho silverbacka se v Bohemce domluv, ať ti ho pošlou na prodejnu do Hradce a vyzkoušej:

                Prodejna Hradec Králové

                Akademika Heyrovského 1171,

                500 03, Hradec Králové

                Tel: 585 157 497

                V reálu vypadá fakt hezky a nemusíš vrážet zbytečné peníze do drahých upgradů.

                0 0
    • Lukas287  

      Takto vypadá ten gloss white/blue/lime naživo. V Brně je pak skladem (dle webu) ve všech velikostech XP 919 ve stříbrné, kdyby jsi měl zájem, můžu poslat odkaz.

      Jinak tu XP 919 jsem letos kupoval v modré, ta taky vypadá super.

      0 0
    • pocestny  

      Ten Sup 919 je za ty prachy v pohodě bike, srala by mě hmotnost vidlice Judy, kazety a klik. Snažil bych se zjistit hmotnost těch ráfků (to mi přijde důležité). Sup 929 má stejné brzdy, kliky, kazetu, ráfky…Kde je ta přidaná hodnota, v rámu a vidle? Těžko. Cenový rozdíl je 14.000! Něco mi říká, že tazatel nijak nevyužije ani tu přidanou hodnotu mezi Superiorem 929 (Recon + Alivio brzdy + nějaké ráfky s otazníkem) a 969 (Sid + Deore brzdy + X1900), rozdíl je 16.000 korun. Je to sice lehčí, ale nezdá se mi to až tak výhodné, zvlášť pokud člověk přechází z nějakého 20 let starého šrotu, jako je Superior Mustang (příklad na fotce). Mám kámoše, asi tak 45 let, najezdil na Reconu tak asi 50.000 kilometrů (lehké XC, vesnické a lesní cesty), a neměl s ním problém.

      Ani bych netrval na karbonovém rámu, nekomplikoval si život bezdušema (jak tu zmínili), výkonné brzdy jsou fajn, ale taky né nutnost. Dokonce bych ani neřešil, kolik bude stát kazeta někdy v daleké budoucnosti. Ta kazeta, když už teda o ní mluvím, může klidně být za pár let levná, když tu technologii trickle-downujou na nižší sady (neznám český výraz). Nejdřív bych si v hlavě ujasnil převody, geometrii a gumy, a pak si to srovnal s nabídkou…

      Ten silverback ani nezmiňuju (je to děs), Cannondale se mi taky moc nezdá.

      Ještě to BHčko výše se mi líbí, chce to podrobněji prozkoumat.

      0 0
    • MatyW7U  

      Spousta lidí co mají kola jsou „běžní“ uživatelé mažou řetěz WD40 ve spreji vezmou tim i vidlici přehazku aby to „chodilo“ .1× za 2 roky to vezmou na servis když už něco nešlape. Neřeší tlaky, neřeší jaké mají bzrdy stačí že jsou kotoučové apod… pláště se nafouknou na benzince aby nešel promáčknout na 4 bary a jede se. V tomto případě je vážne jedno zda kolo bude karbon či hliník či to bude mít tu či onu vidlici,sadu shimano nebo sram atd.V tomto případě jde o vzhled,barvu a cenu.

      Co se týká Silverbacku je to rozhodně vítěz cena/výbava.Vzhled je subjektivní a mě se také nelíbí.Ačkoli jsem uživatel Silverbacku Superspeed 1.0(s tím problém nemám). Ale mít prachy také koupím BMC,TREK,Epic apod jen by mě to stálo víc banánů.

      V hlavě si převody ani gumy moc ujasňovat nemusí z 95% bude mít 1×něco (tzn 10–51,11–50,10–52…) vepředu 30–34z to jsou všechno převody, které výše zmíněný uživatel pokryje s přehledem,pláště nepozná ,protože uvnitř bude duše a na hranu adheze se nedostanou.

      Geometrie je určitě důležitá věc,správně zvolená velikost vzhledem v výšce a ještě bude znát zda má kolo 15 kg nebo 12kg.

      Jestliže chceš nejlepší složení komponentů do 30tis ber Silverback. Pakliže ti na tom tolik nesejde kup co se ti libí všechno bude sloužit dobře. A když koupíš kolo v kamenné prodejně máš tam také záruku/servis a osobní přístup. Narozdíl od internetového nákupu což je pro spoustu lidí velký benefit.

      0 0
    • MatyW7U  

      Ještě jsem trochu pohledal a dle uživatele je nejlepší osobní zkouška a rozhodně bych se nebál toho kusu,kde je v Hradci Kralove skladem ve velikosti M

      Jsi se 174cm na pomezí M/L tak by bylo dobré to vyzkoušet.

      https://www.bikero.cz/…021-p491668/

      0 0
      • pocestny  

        vel.L asi těžko při 174cm, když M má 18" rám

        0 0
      • MatS  

        Moc pekny bajk. Skoda toho venkem vedeneho bovdenu k hazce, ackoliv tam priprava na vnitrni vedeni ramem je. A jen dotaz, od kdy ma Recon debon air tlumeni?

        0 0
      • jirkau1  

        Díky za tip, jen se zeptám – u Cannondale SL3 je převodník 30 zubů, bylo mi doporučeno 34 nebo více. Tehle má 32 zubů, je to „dost“? O CTM jsem zatím neslyšel, ale slováci určitě nebudou špatní.

        Jsem v tomhle laik, jak tu zaznělo, mám 20 let staré kolo a vše bude krok vpřed. Fyzička už na větší kopce nestačí jako před lety tak si chci trochu pomoci novým bikem. K tomu odpružená vidlice, teď mám pevnou, je to super na asfalt, ale na polňačce nebo v lese po chvíli bolej ruce. Další důvod je, že mně nebaví stále převážet kolo mezi Prahou a Krkonošema (tedy spíš to nebaví rodinu, ale to je nakonec to samé).

        0 0
        • pocestny  

          Jžš, ten převodník si spočítej podle svých potřeb. MatyW7U píše ve smyslu že 30–34 zubů na převodníku nepoznáš (dokonce že prý pláště nepoznáš), ale to si myslím, že právě poznáš velice dobře.

          Dejme tomu, že máš na starém bajku nejlehčí převod 22z/32z=0,69 (jak to reálně je, to si spočítej sám). Obvod kola je dejme tomu cca 212cm. Takže při nějaké frekvenci šlapání, řekněme 80ot./min., jedeš 7 km/h. To kolo znáš, takže víš co vyjedeš. Teď přesedáš na kvalitnější 29" kolo, takže pojede zřejmě o trošku snadněji, ale jak sám píšeš, nechceš tam mít těžší převod. Okay?

          Obvod kola 29"x2,25" je cca 229cm. Při frekvenci šlapání 80ot/min pojedeš do kopce na nejlehčí převod 30/50=0,6 rychlostí 6,6km/h a při převodu 34/50=0,68 ry­chlostí 7,5km/h. A převodník 32z bude mezi tím, to ani nemusíš počítat. Rozdíl mezi 30zuby a 34zuby je asi jako jízda do kopce rychlostí 6,6 a 7,5km/h při stejné frekvenci.

          Tak si představ nějaký svůj těžší výjezd v těch Krkonoších, jestli jsi schopen tam udržet tuhle rychlost, nebo budeš se svou fyzičkou donucen šlapat nižší frekvencí (silově) a dřív ti odpadnou nohy a začneš tlačit. Matematika na úrovni trojčlenky a znalost sama sebe je mnohem lepší možnost, než rady od nějakého týpka z internetu, který vůbec netuší, jakým způsobem jezdíš na kole.

          Pozn.: Ještě se směju, jak výše vtipně poznamenal Scalar, že ten Cannondale má na výměnu fakt komplet všechno, aby z toho bylo dobré kolo. :-D

          0 0
        • Pán z Dubu  

          Velikost převodníku si spočítej sám dle zkušeností z předchozího kola pomocí gearcalculatoru

          https://www.google.com/search?…

          0 0
        • Charlie_R  

          Tady máš na to kalkulačku http://gears.mtbcrosscountry.com/#…, srovnej si současné převody s 1×12. Kdo jezdí u Pardubic, bude ti radit 34T, kdo jezdí kopce, je za 30T rád. Já jsem třeba šel z převodníku 34T na 30T, jezdím do kopců a nerad tlačím. Pak ovšem záleží, kolik zubů budeš mít na nejmenším kolečku na kazetě. Pokud 11, na rovině to bude pomalé. Já mám kazetu 9–50 a jsem spokojený do kopců i na rovinách.

          Zkus 32T a uvidíš, stejně ho za sezónu sjedeš a pak koupíš případně 34 nebo 30…

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • MatyW7U  

      Dle výrobce M-160–175Cm,L-175–185,XL-185–205cm

      https://www.ctm.sk/…skla-cierna/

      0 0
      • pocestny  

        Pro jistotu to napíšu znovu: 20" rám je na 174cm nesmysl

        Ale to CTM, od tebe, je supr kolo za ty prachy.

        0 0
      • Pán z Dubu  

        Vyzkoušet dovednost se 174 cm tělesné výšky přes chainstay 450 mm nadlehčit přední kolo – pro možnost vyjetí na schůdek, obrubník, kořen….

        Předchozí 26er je k tomu zásadně příznivější.

        0 0
    • jirkau1  

      Díky všem za doporučení a rady, výběr jsem uzavřel a Superior XP 919 je doma. Pocitově super kolo, najeto zatím pár km v Pardubicích na rovině, hezky sviští. Dneska snad bude nějaký kopeček v Rokytnici a trochu delší projížďka.

      Jen to tedy nebylo úplně sednu a jedu, musel jsem přikoupit pedály, skladem měli nějaké MAX1 BMX s piny, tak snad budou sloužit :-)

      0 0
      • MatS  

        Tak ať to frčí. Jinak většina kol se prodává bez pedálů, protože si každý stejně koupí to co chce. Někdo platformy s piny a někdo SPD nášlapy. Tak nemá smysl tam něco osazovat. Navíc se tam pak dávají totální jebky, které stejně vyhodíš.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.