• bull09

    Ahoj,

    Momentálně jezdím na kole Specialized 2014 Myka Elite Disc 29 vel. M a ráda bych to vyměnila za celopéro. Jezdím hlavně Beskydy do 40km, ale občas i trailové tratě, kde už je toto kolo právě nedostatečné. Měřím 170cm, váha 65 kg. Cenový strop mám poměrně nízký max. 40 000 Kč by byl ideál. Klidně bych šla i cestou bazaru. Akorát můj přehled v tomto není úplně ideální, tak budu ráda za jakékoliv tipy.

    Díky moc!

    0 0
    • tigermoth  

      40k je na bazar úplně v klidu. Já osobně bych asi koukal po stokrát vyzkoušené jistotě, giant trance v devětadváce. To kolo se povedlo a na tvoje použití by mohlo být akorát.

      0 0
    • FOSA  

      Posun vůči stávajícímu kolu bude asi všechno…pokud nejezdís vyloženě vraždy, mohl by být dostačující xc full, na bazaru se pohybuje pár Scalpelu (viz. odkaz níže) v dané cenové relaci…Díval bych se po něčem tomu podobném. Ideálně co nejnovější model, který alespoň částečně reflektuje posun geometrie rámu, ale tam samozřejmě poleze i cena a brzy narazís na tvůj strop.

      Ale kolo se 100–120mm zdvihy by mohlo bohatě stačit. Teleskopická sedlovka ti ještě udělá velkou parádu, pokud jsi to doposud nejezdila.

      https://www.cyklobazar.cz/…scalpel-m-29

      0 1
    • Azmir  

      Za ty prachy bude bazar ideální, to už bude pěkný stroj. Akorát je sezona v plném proudu, na bazaru budou ležáky. Bude třeba to každý den sledovat a pokud se něco objeví, nečekat a hned jet.

      https://www.cyklobazar.cz/…ek-fuel-ex-8

      https://www.cyklobazar.cz/…twenty-9-800

      https://www.cyklobazar.cz/…-twenty-3000

      https://www.cyklobazar.cz/…n-trail-bike

      Z nových např. radon popřípadě carbonový decathlon bez teleskopu nebo hliníkový s teleskopem

      0 0
    • Tomcat  

      Za 40 by bazar lehký Trail / downcountry šel sehnat.

      Otázka je kolik chcete dát za údržbu ?

      Kdy ho chcete měnit ? ( záruka )

      A to důležitý máte někoho kdo si to kolo za vás prohlídne a řekne jestli je OK ? Tím myslím naživo, fotky z inzerátu nejsou vše.

      0 0
    • bull09  

      Díky všem za reakce. S tou údržbou to je u mě dost bídné, já než se dokopu to dát někde na servis, tak uteče vždy další sezóna. Jinak řečeno, u svého kola provádím max. občasné mytí a WD na řetěz + jsem si teď akorát přehazovala gumy – vím, jsem hrozný barbar. :D

      Ale čím méně nákladné to bude, tím lépe.

      Vyměnit bych chtěla co nejdříve.

      A s tou prohlídkou, právě nikoho koho bych si mohla vzít po ruce nemám. Ještě bych dodala, že jsem ze směru od Ostravy, takže přes celou republiku se mi pro kolo asi chtít nebude. Třeba nějakých 250km by ještě šlo. :)

      0 0
      • Azmir  

        Když je dobrá nabídka, jeď klidně do Prahy(absolvoval jsem stejnou cestu, kvůli poslednímu kolu). Cesta do prahy třeba vlakem je ve výsledku lepší a rychlejší, než jet třeba poloviční cestu do Jeseníku nebo podobné řiti. Další už máš ale Znojmo a Brno, to není tak daleko.

        2 0
      • mirorek2  

        dej sem fotku v plavkách a někdo šikovný, co ti pomůže, se najde hned :-)

        0 0
      • tigermoth  

        Počítej ale, že život celopera je úměrný péči mu věnované. Hlavně tlumící prvky včas a dobře servisovat, nenechat vymlátit čepy. Cokoli je pohyblivé, vyžaduje pozornost a údržbu. Kdybys nakupovali někde na Opavsku, tak bych se eventuálně mohl na prohlídku obětovat, aspoň bych vytáhl přítelkyni na švih:D

        0 0
      • Tomcat  

        S tou údržbou je to mysleno né tak co umíte , ale co jste ochotná zaplatit. Počítat s tím, že sady pro repasování uložení zadní stavby , sady pro tlumič něco stojí. A jestli brzká investice například 5000,– jen za materiál by nebylo moc.

        Ne myslel sem jestli počítáte, že Vám to kolo(rám) má vydržet 2 roky nebo 5+ let. U bazarového duralu bez velké záruky se to nemusí potkat.

        Jo to by někoho chtělo aby jste nekoupila na bazaru naleštěnou vraždu.

        Něco jako zde zmíněný Trek na cyklobazaru by bylo dobré.

        0 0
    •  

      S Giantem bych souhlasil, ale M Trance v hliniku bude mít přes 14kg.

      Hledal bych Liv Pique, na M a 65kg naprosto dostačující a bude mít tak lehce přes 12kg.

      Pochybuji, že je potřeba Trance29, co zvládne z kopce v bordelu přes 65km/h a vznášení ke 3m nad terén. Měl jsem v karbonu…

      I Anthema29, a ten zvládl to samé na stejným pláštích. Jen skoky nad 2m se mu nechtělo.

      0 0
      • Tomcat  

        Anhem je XC

        0 0
        •  

          Záleží na ročníku. Nový 2024 už maj F34 nebo 35SID. Zřejmě konečně pochopili, že 32 vidle na 29" a víc jak 70kg se kroutí jako žížala. Vyměnil jsem 32 i na Swork Epic za 34Fit4_130, i na Anthemu za F34_120.

          Což z toho XC dělá spíš už DC-Trail. Záleží na pláštích…

          Myslím, že rozdíl mezi XC, DC a Trail je jen v pláštích. Jak je to full, tak na DRHII vpředu a Dissectorem vzadu na tom ujedu každýmu dolu i nahoru, i se 100vzadu a 110–130 vpředu, protože to je prostě daleko líp ovladatejný s nízkým těžištěm než třeba Santa, co mám na pružinách.

          Něco jinýho je Enduro a Free, kde občas ten bike dopadá z 3 a víc metrů na placato. Tam je potřeba vyšší zdvih, jinak rupne rám nebo vidle.

          Na Trail a DC stačí 100 vzadu a 110 vpředu, jen lepší pláště, co držej a brzděj. Na Ikonu nebo RekonRace to nejde udržet ve směru. Na mokro něco s 3C maxterra.

          Na 65kg stačí 32 vidle a úhel hlavy od 69°dolu na cokoliv pro holku. Pochybuji, že bude dopadat z víc jak 2m… spíš vůbec. Cokoliv s vyššími zdvihy pro holku je jen zbytečná hromada kil a vysokýho těžiště, co musí tahat do kopce.

          To nej by bylo třeba Ripley nebo EPIC EVO v karbonu, ale to jsme cenou úplně jinde. I tak oba ty bike dají daleko víc než morál holčiny s 65kg.

          0 1
          • Tomcat  

            100mm vzadu staří na traily leda po Polabí nebo teplý lokality s uhrabanýma „pumptreky z kopce“ sypaný kačírkem.

            0 0
            • bathed  

              Má pravdu předseda! To vůbec není na ježdění v terénu!

              0 0
            •  

              Když mi přijde, že jsou tak nějak všichni „zblblý“ z 26" a 27,5", kde na pohodlnější ježdění bylo potřeba min. 140 zdvihu. Já měl na 26" 66Marzocchi do terénu a na cyklolítaní F32 140.

              Na 27,5" Reignu jsem pod 160mm nechtěl jít, připadalo mi v lese nepohodlný, a to i 27,5"Trance. Jenže v hliniku i ten 27,5Reign měl 13,3kg.

              Na 29" jsem „dolez“ ze 170mm pružin v necelých 15kg až na SWorks Epica se 130/100 a zjišťuju, že to funguje na pohodlí i kudlu dolu v podstatě daleko líp než ta 66marcoška s 26".

              „Nová geo 29“ tak od r2018, je někde ÚPLNĚ jinde… než cokoliv před tím. Navíc o dost zlepšili kvalitu univerzality plášťů, nejenom Maxxis, ale i třeba Contíci v Xynotalu nebo Kryptotalu jsou někde úplně jinde, než před 4–8lety. Stačí vybrat jen tu správnou směs.

              Ale nevnucuju. Jen tlumočím pocity…

              Stačí osobní zkušenosti z několika desítek biků. za posledních 10let.

              0 2
      • Azmir  

        Trance je pecka, jenom Giant je mimo. M Trance 2 v hliníku bude mít ne přes 14, ale spíš skoro 16, bohužel. Musíš minimálně vyměnit kola, abys z toho udělal rozumně rychlé kolo.

        0 0
        • oddie  

          Mám 2015 29 v L prehazeny na 1×11 a ma 14kg přesně. Novější má o 2kg víc?

          0 0
          • Azmir  

            Ty starší byly o dost lehčí. Možná kdyby na všechny modely necpaly kola, co mají přes 2,5 kg, tak by to nebyla taková hrůza. Můj Trance 1 2023 vážil 15 kg(teď 13,3 kg). Trance 2 má 14,8 kg katalog, takže realita s pedálama v Lku odhaduju tak 15,7–15,8 kg.

            0 0
            • oddie  

              Čili nejlepší je koupit bazarovy :)

              0 0
              • Azmir  

                Jestli myslíš bazarový starší, tak asi ne, ty nové jsou geometrií zas jinde. Jedině upgradovat, jako jsem to udělal já, jinak to je zbytečné trápení s těma kolama a pláštěma.

                0 0
          • nomecz  

            ram je lehkej ale osazeni je takove poctive … 2019 karton v Lku v XC setupu 12,5 KG v „enduro setupu“ 13,5 stejne osazenej hlinik je presne o 0,5 kg tezsi a to tam nejsou zadne ultralight komponenty (tlumak s expanzkou, 35mm al kokpit, dratova GX/x01 sada, truvativ kliky co ma skoro 3/4 kila …) jak psali ostatni hodne se da nahnat kolama/gumama

            1 0
    • bull09  

      A co tento giant? Tohle nové by ještě cenově ev. šlo.

      https://www.dookie.cz/…23-rosewood/?…

      0 0
      • tigermoth  

        Tohle má jeden mladý drak z místní crew v Emku a krmí to dost. Akorát že online mají jenom XL

        0 0
      •  

        Ju, to je super cena/výkon… v růžovým:-)

        Jen ta váha… s 65kg bych nechtěl nahoru tahat 15kg bike.

        0 0
        • K2  

          Je to slušný základ, který se dá vylepšit lehkými koly

          Je to daň za nízkou cenu, nic tam není vysloveně špatné jen prostě levnější a těžší komponenty

          1 0
    • K2  

      Pro inspiraci, ale přes limit…

      https://www.yt-industries.com/…o-29-core-1/

      Tady se dají najít biky za dobrou cenu

      https://www.bike-discount.de/…-tourenfully?…

      0 1
      • Tomcat  

        i řes limit to má SRAM SX ze kterého funkčně fakt lidi nejsou tak moc nadšený třeba proti obyč Deore 12s

        0 0
    •  

      https://www.cyklobazar.cz/…o-santa-cruz

      Na 40 by možná šel…

      Nevim, jak převody. Asi by se tam muselo dát nabízené 2×11.

      Zase u 36 vpředu a 42 vzadu to zhazování na malou pilu se použije fakt až do velkýho kopce.

      Prostě kanárek…

      0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.