Výběr kola na trenažer na zimu

48 nepřečtených
  • svitiplyn

    Zdravím, jdu si sem na forum pro radu. Dříve jsem jezdil na horském kole, ale chci se dostat na silnici. Zejména mám teď přes zimu problém dělat jiné sporty a proto hledám silničku, kterou hned osadím na trenažér a budu přes zimu trénovat doma, na jaře přejdu na silnici.

    Hledám kolo pro začátečníka do 20k, postava 195 cm, váha do 100 kg. Primárně tedy kolo, které hodím do trenažeru a sžiju se s tím posedem.

    Jirka

    0 0
    • DaD  

      Zkus radši brzděné válce. Jízda je naprosto přirozená a úplně jiná než na trenažéru. Na trenažéru už ani metr:(

      0 2
      • Fazzy  

        Tohle je znacne individualni a navic vybira kolo :)

        0 0
      • milan.v  

        Viz Fazzy, chci holínky, tady máš hodinky…

        0 1
        • DaD  

          Chápu, ale jaký je v tom rozpor? Kolo neradím, jen prostředek na zimní přípravu. Kolo si stejně vybere sám, ale zkušenost s prostředkem na trénink se hodí. Brzděné válce jsou oproti trenažéru jiný level a ne.kurví se kolo. A ty řeči, že kolo v trenážéru, při pevném uchycení za osu náboje, nijak netrpí jsou docela směšné. Já tam jezdil i imitaci spurtů a co ten karbon na zadní vidli dělal, to pravdu nechceš. Dal jsem týden na pohodu než přišli válce. Tu hovadinu s pevným uchycením už ani náhodou. Navíc válce naučí šlapat a jede tak člověk opravdu na kole.

          Jinak kolo za dvacku bude naprostý základ a bude to spíše o tom, zda se bude líbit. Není možné vybrat slušné kolo a stejně, pokud ho to chytne, bude za půl roku shánět jiné. Bazar to jistí, tam už by se mohlo něco vybrat, ale jde o stav a servis konkrétního kusu. A to stejně neznalý člověk nedá na první dobrou.

          0 1
          • milan.v  

            Tvůj názor… Více k prvnímu odstavci se napsat nedá…

            2 1
          • Pikaču  

            Brzdene valce ti rozhodně nedaji to same co trenazer pokud chces využívat zwift, rouvy.

            0 0
            • DaD  

              Na to jsi jak přišel? :) Mají simulaci stoupání až 14% s výkonem 1400 W. Pracuje po celou dobu i vrch těla stejně jako v reálu. Rovnováha, nácvik správného šlapání, atd. Proč tedy nejsou na virtuální tréninky či závody vhodné a nedají ti to, co trenažér? Já už bych se na statický trenažér nikdy nevrátil. Na válcích jsem dával přes zimu i šest tisíc km. Na trenažeru jsem dal 100km a musel z baráku. Ale jak píše Fazzy, každý to máme jinak a někomu sedí to a jinému zase ono.

              0 0
              • Pikaču  

                O kterých valcich je řeč? Většina tech válců co jsem videl je shitkoidnich do 7% a 800w a i to je za 15 tisic.

                0 0
                • DaD  

                  https://www.youtube.com/watch?… s tím borcem se plně ztotožňuji. Levné to rozhodně není, ale radši připlatím za toto, než si drbat (každý rok) nový karbonový rám na stacionáru.

                  https://www.koloshop.cz/…o-valce.html?…

                  0 0
                  • Krejza  

                    Každý rok nový karbonový rám pro upnutí do trenažéru? To je tak trochu zbytečné, ne?

                    0 0
                    • DaD  

                      Nepochopil jsi to. Každý rok mám nový rám (kolo) a jezdím na něm i na válcích. A proto nechci fungl nové kolo trápit v pevném uchycení trenažéru. Pokud jedu na maximální watty a nebo rychlostní, kadenční interval, tak ten rám dostává opravdu čočku. Mám svá kola rád a toto jim prostě nedělám. Osobně nevím, kolik toho rám ve stacionáru vydrží a nikdy to zkoušet nebudu.

                      0 0
                      • Krejza  

                        Pochopil jsem to. Jen nechápu, proč ostatním cpeš válce.

                        Zadáním je kolo na trenažér. Autor nespecifikoval, že na stejném kole bude přes léto jezdit venku. Může a nemusí. Chytne ho to, levné nechá na trenažér a na ven pořídí dražší.

                        Mít jedno speciálně na trenažér má několik výhod. Např. možnost nechat ho tam upnuté celý rok.

                        0 0
                        • DaD  

                          „Každý rok nový karbonový rám pro upnutí do trenažéru? To je tak trochu zbytečné, ne?“ Pochopil? No, nevím. A nikomu nic necpu, nemám to za potřebí. Píšu své zkušenosti s trénováním v zimě uvnitř. Ať si každý jezdí na čem chce.

                          0 0
                          • Krejza  

                            Ne, necpeš. Jen tu píšeš, že stacionár nikdy více. Pokud máš důkazy, že trenažéry opravdu kola ničí, sem s nimi. Do té doby je to jen o tvé vlastní preferenci. Tvé příspěvky jsou tedy mimo požadovanou žádost autora.

                            A vůbec, kolik rámů jsi na stacionáru zničil?

                            0 0
                            • DaD  

                              Jako fakt necpu :D Psal jsem někde, že se na tom nedá jezdit, okamžitě to prodá a koupí válce? Ne, opravdu nepsal. Jen jsem dal info o alternativě a o mé zkušenosti s ní. Pokud je ti to proti srsti, tak je to jen tvá věc. Na trenažeru jsem nic nezničil. Stačilo, když jsem viděl, co to dělá pod zátěží a kolo tam už netrápil. Klidně si na tom jezdi a budeš určitě spokojen. A mít jedno kolo celý rok chycené v trenažeru, tak to je rozhodně výhoda jak stehno. Jo a jaké že jsou tam ještě výhody?

                              0 1
                              • Prazak0  

                                Myslím, že na válcích se musí člověk naučit. Na trenažeru jet zvládne každý. Dával sem odkaz, možná ho má i i doma. Dát to něj hliníkový rám bych se nebál, s uvedeným rozpočtem to na karbon není.

                                0 0
                              • Krejza  

                                Opravdu necpeš. Úplně první odpověď na zakladatele, který shání kolo do trenažéru, zní – s kolem ti neporadím, ale zkus válce :-D

                                Buď neumíš číst nebo…

                                Co by kolo asi dělalo jiného než to, že se kroutilo. Nicméně pro téměř všechny to nebude představovat problém. Možná určité promile jezdců (sprinteři a dráhaři) by ho mohli skutečně zničit.

                                Ano, je výhoda mít jedno kolo jen pro trenažér. Asi si nedokážeš představit otravu ho často upínat a odepínat, že? Převody bohatě stačí 2×8, když bude vhodná kazeta. Nemusí jít o žádné drahé kolo, naopak. Proto i v případě zničení rámu nebude investice vysoká.

                                Dle typu trenažéru potom hluk a smrad z pneu.

                                Tím vůbec válce nehaním. Jen mi přijde vtipný, že je tu pod vlivem vlastního pohledu vychvaluješ do nebes 

                                1 0
                                • DaD  

                                  Zkus a kup je něco jiného, že? Dokážeš to pochopit? A ne, tu otravu s přehazováním kol opravdu neznám. Vezmu jednici, hodím ji na válce a jedu.

                                  A pod jakým jiným než mým vlastním pohledem mám něco vychvalovat? :D Jinak už na tyhle blbosti s tebou nemám nervy a končím s touto diskuzí. Přeji hezký den.

                                  0 2
                      • Prazak0  

                        Tady někdo, kdo tu je zcela nový nebo není, ale založí se nový profil. K němu čistě jedno téma, o jiném nediskutuje. Od včerejška, kdy to založil, tak se tu už neobjevil. Fakt nevím, jestli to nebyl troll, někdo se chtěl pobavit, vyvolat diskuzi, konflikt a sám zmizet. Nebo zdejší diskuze mu moc neříkala. Tady je zkrátka plno lidí, leckdo neváhá pořídit trenažer za víc než 60 tisíc, za kolo pochopitelně více. Pokud se pak ptá na kolo za 20, tak chápu, že to je mimo.

                        Já to dosud bral, že tu jsou lidi na různých kolech, nějakých co mají jen tu Soru a nebo Ultegru a výše. A že se liší i výkonnosti. Kdybych měl věcný dotaz, obávám se, že to sem asi nedám. Rady bych se nemusel dočkal, pokud nepočítám komentáře ve smyslu co jsem za blba, že toto nevím případně za socku, když nemám aspoň 2×11.

                        Ale jistě, válce se doporučují, dnes mohou být bržděné, s měřenými watty, navíc ty watty má dnes dost lidí na kole, na klikách ap. Rám při pevném uchycení asi dostane zabrat. I když bych si uměl představit mít na ten trenažer další kolo, kde ten rám nebudu řešit, optimálně bez zadního kola, nějaký trenažer direct drive.

                        0 0
                  • Pikaču  

                    Ten nero ale 14% neumi. Na tom koloshopu je blabol.

                    Kdyby to tech 14% a 1400 umelo tak nereknu ani slovo po technicke strance- ze by to plnohodnotne zvladlo vse na zwiftu.

                    Zbytek je individuální. Asi jako automatická prevodovka a ty budes hájit manuál.

                    https://www.elite-it.com/…rollers/nero

                    1 0
      • novas752  

        Na tom trenažeru se na to člověk zase nemusí tak soustředit – nemusí se bát že se projede po obýváku když se třeba zapomene při sledování filmu.

        0 0
        • DaD  

          Ale prdlajs:) Já už si na tom, po několika stovkách hodin, četl knížku při jízdě bez držení. Jen jednou jsem z toho sjel. To když jsem čuměl na Tour ve sjezdu a jel v háku Saganovi, h.ovado to naklonil a já s ním. Na zemi jen malá šmouha, ty zvěsti o tom, že někam odjedeš, když s nich spadneš, jsou liché.

          0 0
      • melda  

        Na válcích už ani metr. Zkus šachy, výbornej sport. Karbonový rámy to neničí vůbec

        0 0
        • DaD  

          Spadl si z nich, že? Je fajn, že v tom poškozování rámu máš naprosto jasno. Určitě jsi na trenažeru najel desítky tisíc kilometrů i s jízdou ve stoje při silových intervalech, spurtech a můžeš tedy dělat závěry.

          Jinak šachy hraji, kdysi i na turnajích, díky za doporučení. Je to opravdu skvělá hra. Jen nechápu tu pointu, když já na stacionárním nejezdím:)

          0 1
    • novas752  

      Jestli sedne geometrie tak Decathlon Triban RC520. Lepší asi moc sehnat nejde s tim rozpočtem. 2×11, hydraulické třmeny… Leda nějakou mírně jetou bazarovku původně okolo 30. Na jaře pak nějaké lepší výplety.

      0 0
      • svitiplyn  

        Díky, jak se tady u těch silniček řadí ty řady u Shimano? Je tohle opravdu ta nejnižší třída? Já jsem obeznámen s těmi horskými od Acera přes LX k XT apod..

        0 0
        • novas752  

          Neni právě. Je to nejnižší co má 2×11 převodů – stejně jak donedávna ta nejvyšší. Funkčně úplně v pohodě, dá se říct takové silniční SLX.

          Akorát to teda má jen mechanické dualy, ale třmeny jsou hydraulické, takže s tím aspoň není takové s*aní jako s kompletně mechanickýma kotoučovkama. Ale to je stejně bezpředmětné řešit, hydraulické dualy se objevují až na kolech ke 40k.

          0 0
        • Prazak0  

          MTB komponenty mívají páčkové nebo otočné řazení. Na silniční přehazovačky to taky existuje, ale spíš pro užití na fitness kola, kde vzadu je třeba přehazovačka Sora, tak má i samostatné páčky. Typicky je ale duální řazení, tj. brzdové páky a v nich je řazení. Musí se dodržet, co k sobě pasu, tj. pro devítkové řazení Sora jen stejnojmenné dualy, podobně vyšší řady nebo nižší řada Claris, která je osmičková. U osmičkového a devítkového řazení může být stejná přehazovačka, jen počet pastorků vzadu musí odpovídat řadě, vzdálenosti u osmičkového a devítkového řazení jiné jsou, ale přehazovačky lze prohodit. A jde tam použít i MTB přehazovačky, které jsou do devítkového řazení, tj. Deore, Alivio a nižší. Takže klidně devitková přehazovačka Deore a řazení Sora nebo Claris, bude to fungovat a může to bez potíží umožnit vzadu třeba největší pastorek 36 zubů, kdyby byly velké kopce.

          0 0
      • Prazak0  

        Nenech si vnucot, že kolo má mít převody 2×11. Nebál bych se kola, které bude mít 2×9 nebo i 2×8. Navíc na Třebíčsku velké kopce nejsou. Převodů budeš mít tolik, že stejně nebudeš využívat ani polovinu. Kola z Decathlonu mívají u stejné ceny mnohdy vyšší řadu než jinde, ale hmotnost jak jiné kolo s nižší řadou. Tj. ušetří se na rámu, ten je těžký a pro lepší prodejnost pak tam jsou vyšší komponenty. Dřív se závodilo na převodech 2×6 a ty rychlostní průměry ze Závodu míru z doby totality, tak jsou srovnatelné nebo i vyšší s rychlostmi na TdF dnes. Závodní kola měla ovšem docela kvalitní rámy, za které by se člověk nemusel stydět ani dnes. Takové kolo Trek Domane AL 2 se cenou vejde i do těch 20 tisíc.

        Dokud je teplo jako nyní, je nejlepší aspoň víkendové dny jezdit venku. Případně to jde v kombinaci, vyjet si odpoledne venku a pak ještě večer na trenažeru k tomu něco přidat. Já na trenažer mám jiný výplet (zadní kolo), který v rychlosti přehodím. Ale v zásadě by šlo jet i na hladkém silničním plášti z venku, jen by chtě otřít od prachu a nečistot.

        0 0
        • novas752  

          Jo jo 2×8 je na rovinatější profily ideál. To ti poděkuje až bude furt řadit mezi dvěma převody a lovit ten který tam zrovna chybí protože „2×8 přece stačí“.

          Hmotnostně si nikde moc nepolepší, za 20 je těžká každá silnice, jestli to má 9,5 nebo 10,5 je úplbě fuk. Mizerné těžké výplety a drátové pláště jsou na obojím, těžké komponenty (řídítka, představec, sedlovka, sedlo) taky.

          A když bude náhodou chtít širší pláště na rozmlácené silnice tak to do Domane nedá protože má ráfkové brzdy.

          1 0
          • Prazak0  

            Pokud na kole (silničním) začíná, tak mu určitě nebude chybně přesně nějaký převod, třeba s pastorkem na 18z, protože 17 je moc těžký a 19 zas lehký a přesně ví, že nutně potřebuje 18. Tady je spíš otázkou, že lidi jezdí vyloženě těžký převod na pomalou rychlost, třeba jedou cca dvacítkou a převod mají 50/15 nebo dokonce 50/13. Pro většinu by bylo lepší tam mít nějakých 50/20 nebo 50/19, pokud se bavíme o rychlosti kolem 25 km/h na té rovině. Ovšem tady jsou borci, kteří třeba po rovině a rychlosti přes 30 km/h mají vzadu pastorek 19 z. Je to tak správně, protože oni mají téměř celou kazetu pro jízdu po větru a z kopce, vystačí jim to do rychlosti 70 km/h, Kazeta jim totiž někdy končí i na 23 z, takže z té roviny nemají skorem moc kam řadit.

            Já po rovině užívám 50/18 nebo 50/17, což mi odpovídá rychlostem 30–32 km/h. Někdy na ty převody jedu i pomaleji. Na rovině bych to dal i 50/16. Ale jezdít ve zvlněném profilu, takže mi zajímá víc rozsah kazety a ne jestli po rovině mám 50/17 nebo 50/18. Klidně bych se obešel vzadu bez pastorku 11 zubů, ani ten se 13 z, který využiju leda při sjezdu padesátkou, tak fakt nutný není. To pak jde řešit juniorskou kazetou, která začíná na 14 z a pár pastorků vyhodit a zvýšit jí rozsah, protože končí na 25 z. Není problém pak pro rovinu mít oba nejčastější pastorky, třeba těch 17 a 18 a zbytek kazety mít s většími skoky, u malých pastorků o 2 z, u velkých klidně o víc.

            Jinak samozřejmě netvrdím, že kolo za 20 t. je super závodní stroj. Ty stojí spíš nějakých 350 tisíc, ale zas ne každý je schopen nebo ochoten tolik investovat. Zdejší oblíbená rada, koupit na bazaru, tak skutečně jde pak pořídit něco s vyšší řadou. Ale lze se snadno napálit, lidi někdy prodají dráž jetý stroj než za stejný, který po sezoně dají ve slevě. To jsem zde zažil, dotyčnému co tu inzeroval jsem poslal i odkaz, kde obchod nabízí nové nejeté kolo levněji. potíž jsou různé skryté vady, nebo prostě lidi jsou lháři. Budou tvrdit, že kolo je staré 5 let, kdo to nezná, nepozná, že model je starý 12 let atd. Takže kdo se tolik nevyzná, radši nové kole. Navíc staré vyšší řady nemusí být lepší než nižší řady v novějších verzích. Dřív bývala i ultegra osmičková, dnes je Sora devítková.

            0 0
        • ELx  

          Ty voe, byls někdy v Třebíči? Tady jedeš bud do kopce nebo z kopce, ale rovina tady rozhodně není…

          0 0
    • Prazak0  

      Ten zmíněný trenažer není vůbec špatný mají ho za slušnou cenu. Jen byl si na zadní kolo koupil nějaký nejlevnější hladký plášť. Není třeba speciální pro trenažer, naopak, na těch kovových válečkách odporové jednotky to pak má tendenci klouzat. Obyčejný plášť, co býval v ceně za 120–140Kč, hladký. Který po zimě sundáš, a vrátíš tam původní z nového kola. Na trenažeru jde dojíždět použité pláště.

      0 0
      • novas752  

        Já bych tam teda vklidu dojel ty levné dráťáky na kole již osazené a na jaro pořídil nějaké kvalitní pláště.

        0 0
    • Prazak0  

      Nevím, co si mám myslet. Tady někdo se čerstvě zaregistruje, vzbudí lítou diskuzi na nějaké téma a sám se tady pak už neukáže, krom dne po založení profilu a tématu diskuze. Možná by bylo dobré, aby nové lidé neměli možnost zakládat nová témata. Nejdřív ať trošku diskutují jinde, pak ať založí vlastní téma, po určitém množství příspěvků nebo aktivních dnů zde.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Edwin  

      Ahoj, tak mi ježíšek nadělil taky trenažer Tacx Flux S a přemýšlím, co s tím. Nejdřív najít místo, to se snad povede. Ale přijde mi divný do toho upínat XC/TR kolo na ven, takže asi nejjednodušší bude splašit druhé kolo, co do toho upnu na stálo.

      Buď tedy bazar, nebo decathlon? 198 cm, 103 kg. Nemám s tím žádnou zkušenost, tak budu rád za postřehy ohledně typu kola a převodů.

      0 0
      • Prazak0  

        Tady má asi většina lidí více kol. Ale smyslem trenažeru bývá jezdit na tom samém kole venku i uvnitř, tj. stejný posez, nastavení atd. Pokud jde o prostor, tak pokud není kolo v trenažeru trvale upnuté, lze trenažer mít někde uklizený, nezabírá pak tolik místa.

        Pokud bych si řídil druhé kolo jen pro trenažer, měl ho tam třeba trvale(ji) upnuté, tak stejně bych asi volil takové kolo, které trošku použiju i venku. Na druhou stranu, pokud bude primárně pro trenažer, tak bych u kola asi měl dosti nižší požadavky, než jaké mám u kola pro ježdění venku. Dle mého názoru na trenažer nepotřebuji zdaleko tolik převodů, není podstatná váha kola, je asi jedno, jestli to bude silnička nebo třeba krosové kolo. Podstatné je, aby seděla velikost rámu. Takže nějaký bazar nebo decathlon můžou být dobré volby.

        0 0
      • Fazzy  

        Jestli pres zimu nejezdis venku, tak neni divny tam mit svoje primarni kolo. Pokud ale venku obcas jezdis a nemas problem tam mit zahaknuty kolo celorocne, sel bych do bazaru. Dulezita je jen vhodna velikost ramu, na nicem jinym nezalezi. Pokud teda bude kazeta a osa kompatibilni s moznostma trenazeru.

        Navic jezdit v trenazeru hodiny na XC je treba pro me nepredstavitelny. Obcas ho tam teda mam, ale vylozene jen na protazeni/zahrati nez nejaky seriozni jezdeni. Mnohem vic moznosti uchopu na beranech je pro me na trapeni v trenazeru nutnost.

        0 0
        • Edwin  

          To si právě myslím taky. Ještě navíc, když ty aplikace jsou trénink na silnici. Dupat v celoperu s trailovymi převody mi přijde divný.

          0 0
          • Fazzy  

            Zalezi na kazdym no. Nekdo, kdo nic jinyho nez horsky kola nepraktikuje, na tom klidne jezdi i v trenazeru. Nektery aplikace jsou na pouziti horskyho kola i „stylizovany“, aby si clovek nepripadal tak nepatricne, ale troufnu si tvrdit, ze to vetsinu lidi moc bavit nebude.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.