• nopetek

    Dobrý den, chtěl bych Vás poprosit o pomoc s výběrem kola. Na kole jezdím od mala, ale pouze na na horském nebo trekovém, se silničkou nemám téměř žádné zkušenosti. Mám v plánu silniční triatlon, terenní jsem již absolvoval. Budget mám okolo 130k, víc už se mi dávat nechce. Vybral jsem si tyto kola:

    Cannondale SuperSix EVO 4 Carbon 3 Di2 – https://www.cycli.cz/…n-3-di2.html#…

    Trek Madone SLR 6 Gen 7 – https://www.kola-radotin.cz/553424?…

    Specialized Tarmac SL8 Expert – https://www.spectrumbike.cz/…ge-metallic/

    Specialized Tarmac SL7 Comp Di2 – https://www.spectrumbike.cz/…idian-smoke/?…

    Nejvíce se mi líbí Trek, ale zároveň nevím, jestli je poměr cena/výkon adekvátní. Pokud by například byl výhodnější poměr cena/výkon Cannondale, tak nemám problém vzít ten. Děkuji za rady a doporučení.

    0 1
    • gemini  

      To Roubaix bude asi v odkazu omylem – to pro triatlon není asi úplně ideální volba:-) Začínají výprodeje ( zvlášť pokud jsi ochotný koupit v zahraničí, můžeš trefit zajímavou nabídku ), tak třeba by se hodilo vědět, jak jsi vysoký, abychom Ti ty zajímavé nabídky mohli servírovat:-)

      0 0
    • Alojs01  

      Mas v tech odkazech trochu maglajs :-).

      Ale obecne ani s jednim neudelas chybu. Zvol ktery se ti libi nejvic. Vsem pak stejne bude potreba dokoupit karbonova kola.

      0 0
    • Espen  

      Já asi letos sáhnu po tomhle

      https://www.cube.eu/…kline/827100

      0 0
    • ladys  

      Silniční triatlon, rovná se nástavce a co nejvyšší ráfky. Pokud to nebude do kopce :) Na aero kokpity budeš těžko něco shánět. Případně pořídit rovnou kolo na časovku, na bazaru jsou jeté.

      1 0
      • KRoser  

        Ten nejnovější aeroad ma nahoře kokpitu přímo závity na které se dají připevnit časovkářské nástavce.

        0 0
      • nopetek  

        Časovku vyloženě nechci. Aero kolo by pro mě bylo univerzálnější z pohledu toho, že ho mohu využit, jak na triatlon tak i na trochu „horší“ silnice.

        0 0
        • Pikaču  

          Canyon aeroad dáš 32mm pláště a na cube litening aero 30 mm pláště.

          0 0
          • VojtaXY  

            A kolik existuje vysokych rafku optimalozovanych na 32mm plaste?

            0 0
            • Pikaču  

              Nově mraky.

              Staci se kouknout na vnější rozměr ráfku . Vnitřní samozřejmě by měl mít taky už modernější čísla.

              Ty DT co prodava canyon to má. Nebo pokud budeš kupovat separatne a chceš ušetřit tak EIE.

              Kdybych ted kupoval tak bych volil cca 23/30 rozmer ráfku. Výška 50.

              Toho bych se ted vůbec nebal.

              0 0
              • VojtaXY  

                EIE neco ma a ty DT na tom kole jsou urcene pro 25–28 mm plaste.

                0 0
                • Pikaču  

                  Mas recht s DT. Nedoslo mi ze maji vnejsi rozmer do 27mm ( arc 1100 a 1600).

                  0 0
              • vas  

                EIE nemá nad 50mm v širších rozměrech nic, prý prozatím malý zájem zákazníku.

                Na TT to chce něco od 60mm nahoru a tam ten výběr v širokých ráfciích je prozatím hodně tristní.

                0 0
                • KRoser  

                  Já jsem kupoval NEXTIE gravel ráfky, tvarem jsou skoro stejné jak ENVE 4.5 jen jsou asi o milimetr širší.

                  Ty ráfky jsou pro 32 GP5000 jak ušité.

                  0 0
                  • nomecz  

                    60 mm ráfky na gravel ? a není to málo Antone Pavloviči ? :-)

                    3 0
                    • KRoser  

                      No pro mě je to dost i na silnici, ale když to nabízí, tak proč toho nevyužít, nevím jestli to někdo používá na gravel :).

                      0 0
                • Pikaču  

                  Nad 50 vysku na noveho aeroada neni treba. Je na tom 50mm zamerne. Tyhle EIE bych bral ja viz fotky.

                  Rovaly clx ma predek vnejsi rozmer 35 a zadek 31 mm.

                  A kupuje si silničku s občasným TT.

                  1 0
                  • vas  

                    Osobně mám na TT disk + vždycky předělávám kokpit (s ráfkovými brzdami a DI2 to je záležitost 10min) Ale na novou aero silnici na kotoučích chci něco 60mm+ ať to jede a nějak vypadá.

                    Zatím mám vybrán Carbonspeed CS-D65CU-33 viz. obr. ale říkám si, jestli už to neni co se šířky týče příliš overkill :-)

                    0 0
                    • vas  

                      A abych nebyl úplně offtopic, já měl výběru toto:

                      CUBE LITENING AERO C:68X RACE

                      Merida reacto 8000

                      ORBEA ORCA AERO M20I LTD

                      Van Rysel RCR PRO

                      Vše je na Ultegře 8100, ta Orbea se dá za nějakých 112tis, Merida pak 120tis, jen se člověk nesmí bát koupit ze Španělských nebo Italských shopů. Osobně jdu ale do vlastní stavby, protože u kol výše je tam vždy nějaký kompromis (záplety, kliky, kokpit), bych se pak musel těch věcí pod cenou těžce zbavovat.

                      2 0
          • Cavendish  

            Co s 32mm plášti na kole tohoto typu?

            0 0
            • Alojs01  

              Na BF psali, ze to leti…:-)

              0 1
              • snas89  

                Ono to fakt leti.

                Conjsem koukal na testy na youtube, tak obecne na stejnym ramu a stejnych zapletech:

                25 pomalejsi nez 28

                28 pomalejsi nez 30

                30/32 uz na stejno

                Jako hobikovi mi nedava absolutne zadny smysl se mordovat na uzkych a tvrdych uzovkach, kdyz sirsi jsou minimalne stejne rychly s komfortem na uplne jiny urovni.

                Dokonce i profi peleton uz bezne vozi 30/32.

                1 0
              • KRoser  

                Pogacar jezdí na pláštích které měří ve skutečnosti 33mm meření zde

                a nebylo to jeho kolo na klasiky, to měření bylo z Tour

                Tak to asi nebude jen na BF :)

                1 0
                • polo  

                  Pogacar jezdí 28 pláště na širokým ráfku, proto je změřená šířka taková. Kdyby byly rychlejší pláště 30 nebo 32 jezdil by je.

                  0 0
                  • KRoser  

                    Jasně, ale pořád to jsou vlastně 33tky, ať je na bočnicích pláště napsáno cokoliv :).

                    2 0
                    • bara2  

                      To se ale musíš dívat, co vozí ti, kteří by chtěli a ono furt ne a ne. Ti se opravdu snaží najít to neefektivnější. Pogi to má a háku.

                      0 2
                      • Davit  

                        Jasně, Pogi to má tak na háku, že vozí skunsuit, aero prádlo a úzký řídítka s pákama dovnitř i do horskejch etap…

                        Ale jdi ty brepto ;-)

                        0 0
                      • KRoser  

                        A nebo to má na háku právě proto, že našel ten nejefektivnější setup :).

                        0 0
                    • polo  

                      Šířka je jenom jeden rozměr. Zřejmě pak už není přínosem větší výška. Dost pravděpodobně by to mělo horší vlastnosti.

                      0 0
                      • KRoser  

                        ten kontaktní patch je pořád více méně stejný ať už je to 30 roztažená na 33 nebo 32 která má 32.

                        0 0
                        • polo  

                          Kontaktní plocha nebude moc rozdílná. Tady jde ale o tu výšku pláště, která samozřejmě taky ovlivňuje jizdni vlastnosti.

                          Většina profiku jezdí pláště 28 mm, širší tedy 30 nebo 32 se jezdí na Roubaix. Takže to určitě má svůj důvod, proč na dobrém povrchu jezdí ty 28.

                          0 0
                • bara2  

                  Coby nejezdil, když i tak odjede a ještě se u toho řehtá.

                  1 0
                • Aduldinho  

                  To je ale ku*evsky těžký kolo! :-D

                  1 0
            • jonti  

              Když závodíš tak v balíku jedeš přímo přes koleje, díry a výmoly nebo štěrk na silnici, nemáš šanci se ničemu vyhýbat. Tam se silnější a odolnější gumy hodí.

              Na výlety to tak zásadní není, tam když máš 25mm gumy a ráfkový brzdy, stačí vybrat trasu bez rozbitých úseků.

              1 0
            • Pikaču  

              Xo asi. Na naše české silnice. Nevím jaky je stav silnic u vás ale LK dost bída. 30–32 mm na mliku ideal.

              0 0
              • Cavendish  

                V tom případě ale nedává smysl kupovat tuhou aero raketu a pak honit nějaký komfort balóny

                1 1
                • Pikaču  

                  Právě že to smysl dává. Není to jenom o komfortu.

                  Vem F1 bolid a dej ho do terénu oproti nejake suv jebce a f1 bude propadak. Pak vem offroad odpruzeni s odpovidajicim obutim a najednou to bude fungovat.

                  0 0
            • embi  

              je to rychlejsi a pohodlnejsi. tak proto.

              0 0
              • Cavendish  

                Úplně nechápu, jak muže být supertuhý aeto rám na 60mm ráfkách pohodlný jen díky 32mm plášťům.

                Pokud chci pohodlí, tak přece sáhnu po jiném tipu kola ne?

                To je jako si koupit Imprezu STI kvůli rychlosti a pak ji obout do papučí protože moc drncá

                3 0
                • Pikaču  

                  Ja zase nechapu proc to ty nechapes. Co ma supertuhy aero ram společného s pohodlym. Ta tuhost tam je kvuli prenosu sily.

                  Jsou i neaero ramy ktere jsou jsou tužší nez tyto. Nenauval bych zrovna aeroad supertuhy rám. Treba ultimate je tuzsi od canyonu a je to vrcharske kolo.

                  Aero kolo- ma to vubec vyznam se tim zabývat, aero, nearo. Geometrie je stejne ± jako u ostanich znacek co se neprezentuji aero ( treba tarmac). A jako foto ti sdilim tvoje zminene subaru.

                  Kdybychom jezdili v monaku tak tam dame zpátky 19tky klidně.

                  1 0
                  • Cavendish  

                    Tak když vidím ty vysoký plácatý trubky aero rámu, tak ne nenapadá, jako způsobem by to mohlo pohlcovat vibrace a podpořit pohodlí. Prostě to působí jako monolit co neuhne a bude na tom cítit vše.

                    Proto mi přijde úsměvný, jak ti všichni honí aero, tuhost, watty a pak na to jebnou 32mm gumy na 3 barech :D

                    2 0
                    • snas89  

                      A jel si nekdy na tuhym ramu s 32mm plastema?

                      0 0
                    • Fazzy  

                      Na tom prece neni nic usmevnyho ani nelogickyho. 32 plast neni zadna zvejkacka nebo co se snazis naznacit. Jen ma narozdil od uzsich plastu moznost pohlcovat jemny vibrace a necistoty. Diky tomu prave muzes vyuzit schopnosti tuhyho ramu i na horsim povrchu. Na adekvatnim rafku (tzn. sirokym) neztraci ani z pohledu aera ani z pohledu valivyho odporu. Jinymi slovy to ve spravnym setupu nema krome nekolika gramu navic zadnou nevyhodu, takze v podstate neexistuje racionalni duvod, proc tam ty sirsi plaste nedat.

                      6 0
                    • Jason Voorhees  

                      Všichni ne ;-) . 45 vs. 25mm galusky, skoro 9 kilo, ale vítr to krájí pěkně

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.