Výběr kola pro rekreační jízdu do 18000

24 nepřečtených
  • Naxyl

    Potřeboval bych poradit s výběrem kola pro rekreační ježdění. Jako strop mám 18000. Nejdřív jsem přemýšlel pouze o 26er a měl jsem vybráno Moongoose tyax super 2011.

    Jenže pak jsem napsal známému, jestli je to kolo za ty peníze ok, a on mi napsal, jestli nepřemýšlím i o 29 a ať se podívám na SCOTT Aspect 29 Sport , že prej je ve slevě. Tak se chci zeptat, který kolo je podle vás lepší a proč, případně který jiný kolo do řekněme těch 18000 by bylo dobrý. Preferoval bych asi tu 29, přece jen v 98% toho co za rok najezdim by měla asi ta 29 navrch, ale nechám si poradit.

    0 0
    • Azmir  

      Mongoose je na tom rozhodně líp, ale scott taky není vyložené špatný, jinak obecné doporučení, 29 pod 20 tis moc nebrat, protože to bývá těžké, s nic moc vidlicí a ostatníma komponentama, takže pokud po 29 byloženě netoužíš, zaměřil bych se na 26". Jako kolo bez kompromisů vidím v téhle ceně tohle

      0 0
        Výběr z produktů
        SCOTT Aspect 950 29 kolo, oranžové Skladem > 2 ks

        -23% SCOTT Aspect 950 29 kolo, oranžové

        15 199 Kč -23% MOC 19 799 Kč

        GT Avalanche 29 Sport kolo, šedé Skladem 1 kus

        savings GT Avalanche 29 Sport kolo, šedé

        od 15 999 Kč savings MOC 23 399 Kč

        Kellys Swag 10 29 kolo, šedé Skladem 2 ks

        Kellys Swag 10 29 kolo, šedé

        od 47 999 Kč MOC 62 999 Kč

        Přejít do shopu (Kola / Horská)
      • Naxyl  

        Na tohle kolo jsem zrovna taky koukal, ale u nás jsem ho nesehnal a z dojtšlandu se mi objednávat nechce. Kdybych přitlačil a zvedl strop na těch 20 litrů, měla by už 29tka smysl?

        0 0
        • Azmir  

          Pokud zvedneš strop na 20, tak ti zase doporučim 29ku z dojčlandu, takže to máš marné, německa se neboj.

          0 0
          • Naxyl  

            S objednáváním ze zahraničí mám sice zkušenosti (dělám do rc aut, takže nějaký ty díly jsem z číny objednal), ale u věci za 20 litříků bych se docela bál, ale můžu to zkusit jestli se to vyplatí. Jak je to s poštovnym? A neni někdo, kdo to prodává u nás?

            0 0
            • Dave-geo  

              Ne, u nás se to koupit nedá… Nedávno jsme tam brali taky a není se vůbec čeho bát.. poštovný vyšlo na 34+6 Euro a stejně je to za tu cenu bezkonkurenční, řekl bych ;)

              mimochodem – německo není čína :D. Jestli to nemáš k čáře daleko, můžeš si pro něj dojet osobně…

              0 0
              • Kouba_2005  

                Jasně. Vždyť z Aše je to jen 550km :D A to se vyplatí!

                0 0
                • Dave-geo  

                  AŠ budeš bydlet jinde, tak třeba jo ;-)

                  Jinak to poštovný imho v pohodě, na to jak rychle to přišlo a jak to bylo zabalený…

                  @Naxyl – další varianta je stavět.. ale za 19 to asi nebude s Rebou…

                  0 0
                  • Kouba_2005  

                    Bral jsem Aš jako nejzápadnější místo v ČR, takže Naxyl to bude mít jistě dál, takže vzdálenost „k čáře“ + 550km. U nás není místo, ze kterýho by se to vyplatilo :-) O osobním odběru bych neuvažoval.

                    0 0
              • Naxyl  

                A ještě se chci zeptat, jak je to z dph (z číny se platilo dřív nad myslim 150 euro, teď už nad 20), ale nevim jak je to u německa. Jo a u tohohle kola Radon ZR Race 29er 5.0 píšou delivery time: avaible in week 43.

                Má angličtina neni uplně nejlepší, tak se chci zeptat, co to znamená. Předpokládám, že to znamená, že to pude objednat až 43 týden. Je to tak?

                0 0
                • maajkee  

                  Ne, to znamená, že když to objendáš, doručej ti to ve 43. týdnu, což je ten příští.

                  Jelikož je Německo v EU stejně jako my, tak nic navíc už neplatíš.

                  0 0
                  • Naxyl  

                    Tak dnes mi ten krasavec konečně přišel, zatím jsem ho jen složil, zajedu ho až bude sucho :)

                    Když pominu to, že mě paypal na kurzu oškubal o asi 1500, tak jsem spokojen. Ale mám pár problémů. Přední kolo je ve vidlici usazeno tak, že je posunuto o asi 1cm směrem ke kotoučové brzdě (prostě není v ose). Zároveň zamykání přední vidlice funguje jen zap/vyp, ale na páčce jsou čárky.. Nemělo by se to zastavit tak jak to nechám, tzn třeba napůl zamčeno? Mě to vždycky skočí z5 do krajní polohy. A poslední problémek se týká zase vidlice.. Když jí uplně zamknu, tak stále trochu propružuje a ozývají se divné zvuky z vidlice.. To asi není v pořádku, neměla by se dohustit? A stačí na to dohuštění obyč pumpička nebo kompresor?

                    0 0
                    • maajkee  

                      Vidlice se nezamkne uplně na tvrdo, vždycky se bude trochu hýbat, to je normální, i když teď uplně nevím co máš vlastně teda za vidlici, nějak se nemůžu zorientovat co jsi teda koupil za kolo.

                      Přední kolo posunuto o 1cm ke kotoučové brzdě?? To je strašně moc, můžeš to vyfotit? Myslíš jako ráfek směrem k noze vidlice?

                      0 0
                      • Naxyl  

                        Vyfotim, hned to bude… Koupil jsem toho 29er radona, takže vidlice by měla bekt vzduchová (je tam i ventilek po čepičkou s nápisem air). Možná to nebude celý 1cm, ale tak 0,7, ono se to těžko odhaduje

                        0 0
                      • Naxyl  

                        Tady jsou ty fotky, neni toho moc vidět, protože sem to fotil mobilem a protože nemá ani blesk, tak jsem na to svítil baterkou co jsem držel v hubě :D Jo a jak je to prosim tě s tim nafouknutim vidlice? Když jsem na to kolo zkusil jen na místě sednou, přední vidle si kecla o 3cm… A ty zvuky při zamčený vidlici jsou normální? Docela mě to děsí…

                        0 0
                        • maajkee  

                          Vidlic doufoukni, SAG (zanoření) by mělo být tak cca 2cm u týhle vidlice. Jinak buď je otevřená nebo zavřená, nic mezitím. Kdžy je zavřená, tak tahle vidlice se stejně trochu hýbe a divný zvuky jsou normální, jestli to je takový jakoby čvachtání :)

                          Co se týče kola, tak se znova mrkni jestli to kolo opravdu dobře zapadlo do patek, jestli ho nemáš upnutý na křivo. Jestli to máš fakt dobře, tak je chyba ve vypletení kola a jedna strana by chtěla dotáhnout.

                          To poznáš tak, když dáš kolo obráceně. Pokud je špatně vypleteno, tak bude blíž k druhé noze. Jestli bude zase blíž k tý straně kde je brzda, tak je pak křivá vidlice.

                          0 0
                          • Naxyl  

                            Koukal jsem teď na to, a svislá osa při pohledu zepředu je trochu pootočená.. Ještě to skusim sundat a znova nandat, jestli se to nesrovná.. A tu vidli teda dofouknu normální pumpičkou. Dík za rady :)

                            0 0
                            • felix.org  

                              Normální pumpičkou určitě ne.

                              0 0
                              • Naxyl  

                                A jakou tedy prosím? Máme ještě doma kompresor, takže tím? Jo a kolo se srovnalo, blbě jsem ho nasadil. A ještě jeden dotázek, dole v pravý noze vidlice je takovej plastovej vykslajvant a je u toho napsáno rebound – doprava želva, doleva králík (když jsem to dal na želvu a zatlačil do řídítek a pak rychle pustil, vidlice zafuněla, jak kdyby nasávala vzduch). K čemu to je dobrý?

                                0 0
                                • maajkee  

                                  To nastavení odskoku vidlice, tedy jak rychle se po stlačení vrátí, akhle jsi to nastavil na nejpomalejší vracení. Vrať to radši zase tak zhruba na polovinu a až budešě nějakou tu dobu jezdit, tak pak uvidíš jak ti to bude vyhovovat.

                                  Jinak na vidlice je potřeba speciální pumpička, normální ti neudrží vevnitř tlak když ji sundáš.

                                  0 0
                                  • Naxyl  

                                    Dobře, takže kompresorem to asi nepůjde (neni to žádnej takovej ten plastovej černej malej co se vozí v autech pro případ nouze, ale pořádnej asi 25cm v průměru a 50cm dlouhej plechovej válec s kolečkama a na to je přidělanej nějakej motor – celý to má asi 20kg, no určitě je to těžší než celý kolo), takže koupim pumpičku. Ale ty zvuky nejsou žádný libozvučný čvachtání, ale taková divná rezonance, připomnělo mi to zvuky jak když se pnou a lámaj o sebe ledovce.

                                    0 0
                                • felix.org  

                                  Touto třeba.

                                  0 0
                            • Dave-geo  

                              Normální pumpičkou to moc nedofoukneš, je to hrozný kopyto na patronu ve vidlici. Chtělo by to ještě pořídit pumpičku na vidlice, cca 300–400 Kč investice se vyplatí. Kupkolo mívalo dost levnou.

                              0 0
      • Naxyl  

        Ještě bych doplnil, že doteď jsem jezdil na tomhle, takže nějaký to kilo navíc snesu

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.