• Kuba_r

    Ahoj, pročetl jsem tu poměrně poctivě starší debaty, pokusil se trochu zorientovat v komponentech a pustil se do výběru MTB, limit 25tisíc, rekreační využití (ne závodění), převážně silnice/lesní cesty/polní cesty, méně často těžší terén. V tuto chvíli mám 3 favority a prosím vás o radu a hlasování.

    1. Spyder carbon rám

    http://www.cyklonemcik.cz/…-slx-cervena

    1. Spyder alu rám, vyšší řsda komponentů, finálně podobná váha

    http://www.cyklonemcik.cz/…-slx-xt-reba

    1. Polygon carbon model 2011

    http://www.polygonbike.cz/…lx-crossride

    Předem díky

    Anketa: Mám vybrat

    1x
    11%
    6x
    67%
    1x
    11%
    1x
    11%
    0 0
      • Vilém  

        Proc?

        0 0
        • oldaka  

          Proč ne? Třeba by tazateli více vyhovovala.

          0 0
          • Vilém  

            Tak nevim, hodi tri odkazy na 26ky a ty se zeptas proc ne 29ku?

            Treba vi co chce. Treba jeho pritelkyne neni zadny cahoun. Treba nechce aby se trapila. Treba…

            0 0
            • oldaka  

              Třeba já jsem z jeho příspěvku nepochopil, že to je kolo pro přítelkyni.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Vilém  

                Mas pravdu, to jsem si tam jaksi zapojil z nejakeho jineho prispevku.

                Ale jinak, proc 29?

                0 0
                • oldaka  

                  bez konkrétnějších informací můžeme akorát tak „třebovat“ :) snad zakladatel vlákna přidá více informací

                  0 0
                  • Kuba_r  

                    Kolo je pro mě, měřím 185cm. Ale nechtěl jsem 29ku už proto, že nejsem úplně následovník „módních vln“. Nepřijde mi dle zkušeností okolí, že jsou výhody 29ky pro mé použití tak zřejmé. Takže zůstávám ve výběru u 26ky.

                    Co se týče preferencí, spíš kladu důraz na nižší váhu a dobrý přenos záběru proti např. kvalitě vidlice (větší poměr lehčího terénu terénu proti těžkému terénu a sjezdům).

                    Dále uvažuju tak, že rám by mi měl vydržet dýl než komponenty, takže preferuju asi víc investovat do rámu a méně do komponentů, u nichž když bude něco v provozu pak vyloženě nevyhovujícího, nebude takový problém se změnou.

                    0 0
                    • Drno  

                      Pro tvoji vysku je 29 ideal. Nemyslim, ze je to moda, spis novy standard.

                      0 0
                    • oldaka  

                      Vypadá to, že jsi pevně rozhodnut pro 26… jen mě napadá když píšeš: „Nepřijde mi dle zkušeností okolí, že jsou výhody“… už jsi 29 zkoušel nebo dáš jen na zkušenosti okolí. A ohledně módních trendů neměj s 29 strach, protože 29 už je out, teď se jede na vlně 27.5 :)

                      0 0
                      • Erknold  

                        Protože všichni co mají 29 uznávají, že je moc velká :D

                        Marketingová poučka – když potřebujete zvýšit prodeje, vymyslete nový svátek. U kol asi platí nový rozměr :)

                        0 0
                        • oldaka  

                          ano, za chvilkou dojdou nové, rozdílné rozměry, takže bude extra super horká novinka 26.1 s tím, že se to bude chovat naproti odlišně oproti 26 a bude to nesrovnatelně lepší :-D

                          0 0
                          • Kuba_r  

                            Na jednu stranu může být pravda, že 29 má proti 26 výhody, na druhou stranu to není to, za co bych teď chtěl připlácet, protože o těch výhodách nejsem přesvědčen:) takže bych prosil primárně vyjádření k původně uvedeným kolům – zda dávají smysl jak jsou postavená, něco vás vyloženě bije do očí, jak byste je seřadili v preferenci, popř. zda v dané ceně vidíte teď na trhu něco, co byste jednoznačně upřednostnili a proč. Díky:)

                            0 0
                            • Erknold  

                              Tak dobrá no. Pokud by ten karbonový rám byl pevnější, než hliník, tak stejně tu píď energie co přeneseš více, ztratíš na opoznání těžších kolech.

                              Za mě bych dal přednost lepším a lehčím kolům, než karbonu (je tí jízdní kolo a ne jízdní rám). Ale k tomu ti někdo napíše, že i ty záplety na XT jsou zmršené pozinkovými dráty, v tom se ale až tak nevyznám.

                              0 0
                              • Kuba_r  

                                Takže bys k tomu Carbonovému přibral lepší kola a pak by ti to dávalo smysl? Některé z těch co jsou k výběru u Němčíka?

                                0 0
                                • Erknold  

                                  Právě že naopak. Já osobně bych šel do hliníku s lehkými koly. Tech par deka na rámu je rozdíl ma!e a střední lahve. Zatímco na necem co se točí poznas váhu snáze. Čímž jsem tě asi nepotesil :)

                                  0 0
                            • oldaka  

                              Kdyby jsi připlácel tak chápu …

                              Jde o to, že u toho Canyon co posílám nepřiplácíš (stejná cena) a dostaneš srovnatelné, příp. i lepší osazení než u kol tebou vybraných.

                              Ale nechám toho. Jestli 26 tak 26.

                              Jen tak pro info… sám jezdím 26, takže to není, že bych preferoval 29, protože jej sám vlastím :)

                              0 0
                              • Kuba_r  

                                Proti tomu Spyderu v Carbonu je to +3650, což je rozdíl, za který bych si mohl doplatit k tomu Spyderu třeba velmi slušná kola (proti nabízené variantě).

                                Navíc já to lepší vidlici (Reba tam je) asi tolik neocením. Psal jsem že preferenci mám v tom aby kolo svištělo po silnici/v lehkém terénu proti výbavě do těžšího terénu a do sjezdů…

                                0 0
                                • oldaka  

                                  okok,

                                  z nabízených bych raději carbon rám a později třeba dokoupil lepší kola… myslím, že nekupuješ kolo na 1 rok a hlavní výhodu v carbonu vidím to, že rám bude mít stále stejné vlastnosti, pořád bude stejně tuhý a nebude měknout jak Al.

                                  0 0
                            • Drno  

                              26 jsou v permanentnim vyprodeji, tak muzes hledat kombinace sympaticke znacky a osazeni. Treba zde s foxem http://www.axit.cz/…-d-2012.html

                              0 0
                              • Kuba_r  

                                I to je důvod proč mi dává smysl držet se 26ky, že je „out“ a neni „trendy“ mi nevadí:) nicméně uvedená Merida proti oběma Spyderům ve výběru horší komponenty (kliky, kazeta) a předpokládám, že 11kg mít určitě nebude. Koukal jsem po ní před pár dny, ale je otázka – bude low cost rám slušné značky (Merida) funkčně lepší než lepší rám v nabídce málo známého Spyderu? A to natolik, aby stálo za to mít za stejnou cenu horší komponenty a možná tak o kilo těžší kolo?

                                díky za názory

                                0 0
                                • Drno  

                                  Nasel jsem, ze ma kolem 11,5, stejne, jako udava Polygon. Ale pokud je dulezitym krizeriem hmotnost, tak stavej, to vyladis lip. U te Meridy je zajimava vidle, ostatni je bezne.

                                  0 0
                      • agapornisek  

                        Takhle velkej chlapík vypadá na 26 jako na dětském kole :-)

                        0 0
                        • Kuba_r  

                          A na velkém kole bych vypadal jen průměrně vysokej? – vidíš, argument proč 26ku :D

                          0 0
            • noviisek  

              Třeba si jen myslí, že chce MTB 26. Podle někoho třeba chce silničku.

              0 0
      • Drno  

        Jo, z tech 4 bych vzal canyon.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.