Ahoj, chtěl bych se zeptat, zda je toto kolo za cenu 10 tisíc vhodné do začátku. Děkuji předem za postřehy a názory ( prosím pouze smysluplné komentáře ).
Ahoj, chtěl bych se zeptat, zda je toto kolo za cenu 10 tisíc vhodné do začátku. Děkuji předem za postřehy a názory ( prosím pouze smysluplné komentáře ).
Kolo mozna jo, ale ten posed na posledni fotce ukazuje, ze je to na nekoho moc dlouhe a nizke. Jestli je to nastaveny na tebe, tak bych hledal neco s vhodnejsi geo. Tohle je zavodni (nizka hlava)
Nene, nastavené to je podle majitele co to teď má. V sobotu se jedu podívat co a jak. Já mám 198 cm, rám je sice XL, ale snad půjde i ten posed nastavit na mě.
Otazka je, v jakym stavu jsou prevody a kola (probrzdeny rafky). Za 10k to asi bude mit dost za sebou. Pokud ti sedne ta velikost, tak proc ne. Po sezone neco mozna obmenis.
Škoda, že v okolí nemám někoho kdo by jel se mnou a řekl by přesně co a jak :-)
Ber to z fotky s rezervou, ale troufnul bych si tipnout, že je sedlo nastavený na člověka odhadem 188–194 cm. Jestli máš dva metry, bude ti to na 90% malý, a to tak, že posed ani nepůjde rozumně nastavit.
Pán má 187 cm, dobrý odhad :-) No, takže zkrátka bych se na tom spíš trápil než abych si jízdu užíval.
Na 2m to bude trochu problem. Co Triban z dekace. To uz je cenove mimo? Alespon by tam sly 28mm plaste a jizdu by sis opravdu uzil.
Tak to bych rozhodně počkal na něco většího. Větší kola nejsou tak hezký, ale pořád to vypadá líp než když se velký lidi snaží vejít na malej rám. Navíc, i kdyby ses tam nějak poskládal, tak to příjemný nebude a sedlovku bys pravděpodobně musel vytáhnout až nad její limit. Pak hrozí i poškození rámu, kor u staršího kola.
Záleží v jakém je to technickém stavu a jak ti to bude sedět. Na fotce je ten posed docela podivný. Nulový drop, dlouhý předatavec, berany vytočené nahoru… Jak kdyby na tom měl lítat superman. :-) Ale to by neměl být problém přenastavit, max koupit jinej představec a sedlo.
Přidám se :-)
Na spoustě bazarových kol se objevuje starší Dura nebo Ultegra, většinou modely kolem roku 2010. Je lepší vzít tu starou Duru, nebo novou 105 (R7000)? Ta Dura bude asi lehčí i lepší, ale až bude potřeba měnit komponenty tak bych už musel sáhnout po nových, ne? Samozřejmě až budou :D
No záleží kolik to má rychlostí. U 10spd je problém, protože aktuální Tiagra 4700 s nima kompatibilní neni a 105+ už se v 10spd x let nedělá. 11spd se dá míchat jak chceš.
Pak záleží spíš na konkrétní sadě – třeba ty nové přesmykače byť z řady 105 řadí líp než stará dura s klasickou konstrukcí, stejně tak přehazky konstrukce Shadow nebo ty starší.
A samozřejmě nejvíc záleží na tom, v jakém je to stavu. A to nejen řazení, ale i brzdy a kola + ložiska = náboje, střed, kladky.
10s dura nebo ultegra byly super v tom, ze retez vydrzel daleko vic, nez 11s. Ale dily budou hur k sehnani. Zase od urcitych let je dura kompatibilni s diky ultegra/105.
To je uplne fuk i u 11s to vydrzi tisice.
Je fakt, ze nova 105 je perfektni. Predtim jsem mel ultegru 6700 a rozdil nepoznam.
Za me nez 10 let starou duru tak novou 105 kdykoli.
Vyzkouseno osobne, urcite novou 105. Ta je o kus lepsi nez stara Dura
S ohledem na cenu dílů bych volil 105. Už jenom proto že bue bez tykadel.
Jinkak uvedené kolo mi přijde na takto jetou hlínu na Soře docela drahé, ale to je jen můj pohled.
A Dura R7900 nebo R9000 (2×11) vs 105 R7000? Kazetu a řetěz bych po sjetí vyměnil za Ultegru nebo 105, jde mi spíš o rozdíl v přehazovačce, přesmyku a pákách.
Za mě tedy cena hodně vysoká. Tohle je tak za 5–6 tisíc.
Se právě divím, že nikdo jiný nekomentuje cenu. Těch 10 tisíc bych nedal ani náhodou. Je vidět, že to kolo jezdí v bordelu, takže ty ráfky už můžou být slušně probržděné a bůh ví jak je na tom sada. Navíc pokud někdo není schopný před focením to kolo aspoň ostříkat vodou, tak se dá předpokládat, že se o to kolo nestará celou dobu.
Cim lepsi to kolo bude. Tim vic te to bude bavit na tom kole a naopak. Cim vetsi strep to bude tim min te to chytne. Tohle je strep jako prase dobrej tak na dojizdeni par km do prace a ne na sportovni jezdeni pro radost. Za 15–20 tisic uz najdes na bazaru slusnou ziletku..
Ok. teď mám teda cross, Rock Machine Rainbow ve velikosti 21" a za letošek mám cca 3400 km ( všechno teda ne s tímhe kolem ). Nevím jak je staré, ale slouží perfektně. Silničku teda budu řešit až pošetřím, aby to bylo pohodlný, na tom výběru zřejmě hodně záleží.
Ano jestli mas na cem jezdit, tak bych dal jezdil a posetril na neco slusnejsiho. Jinak otazka je jestli chces fakt cistokrevnou silnicku s rafkovyma brzdama kam nedas nic vetsiho jak 26 mozna 28mm plaste. Pises aby to bylo pohodlny. To silnicky vetsinou nebyvaji. Mozna by bylo dobry kdybys napsal jak, kde na tom kole chces jezdit a co od toho cekas.. Proc cloveka kterej nechce jezdit 40km/h, nechce zavodit nebo si honit ego na strave bych spis doporucil nejakeho gravela se silnicnima prevodama.. Tam kdyz das sirsi plaste, tak to bude pohodlnejsi a hlavne na tom projedes i ruzny teren mimo asfalt. Na cistokrevne silnicce jsi dost vazanej na silnice a kdyz sou jeste k tomu ve spatnem stavu, tak to castokrat neni moc zabava..
I 28mm může být pohodlné a tenčí plášť může být pohodlnější než tlustší. Například 26mm Turbo Cotton na 6 barech s tenčí duší je o dost pohodlnější než 28mm Utrasport s klasickou duší na 5 barech.
A pokud chce fakt silničku tak ty tlustší pláště okolo 30–32mm oproti klasickým 25–28 prostě jedou hůř. To udělá větší rozdíl než jestli to kolo bude mít 8 nebo 10kg.
Přesně tak, je to i o materiálu, není to jen v mm. Zvyk dělá taky hodně, prostě jezdíš pětadvacítky a víc neřešíš.
" ty tlustší pláště okolo 30–32mm oproti klasickým 25–28 prostě jedou hůř. "
obavam se, ze varis z vody.
Neobávej, mám toho vyzkoušené poměrně hodně, při podobném nastavení (typ duše, tlak, typ pláště). Jedinou vyjímkou je velmi hrubý asfalt nebo fakt hrozně rozmlácená silnice, tam to jede rychleji na tlustších protože na tenčích už to hodně drncá a hází.
„Jedinou vyjímkou je velmi hrubý asfalt nebo fakt hrozně rozmlácená silnice“
Coz je treba tam kde jezdim nebo se snazim jezdit naprosta vetsina silnic. Kdo by chtel jezdit na sice peknych, ale zato auty preplnenych silnicich. To byl prave duvod proc jsem prodal cistokrevnou karbonovou ziletku kde se vlezly 25mm max. Na pkene silnici pozitek. Na horsim asfaltu ocistec. Takze jsem furt jak debil jezdil cca 4 trasy dokola. Az na MTB jsem zacal jezdit a objevovat uplne vsechny cesty.. Ale protoze je to na MTB po silnici nuda, tak logicky musi prijit neco mezi cistokrevnou ziletkou a MTB. Takze gravel nebo endurance silnice, kde se vleze minimalne 32mm.. :)
To už musíš přitlačit…taková endurance silnice třeba trek domane s 32mm kolem 25tisíc.
32 se vejde i do Emondy, ono 30 das dneska do vsech novejsich kolo ofiko dle vyrobce, takze 32 na klid. Mam jako druhy kola 32mm schwalbe cx na Emonde a jeste malinko tam mezera je.
Mně se líbí i ta kapsa v rámu co je na vercajk, dobrá vychytávka, používáš ji?
Nn mam ram bez toho. Ale jinak to neni spatny, na veci co moc casto nepotrebujes idealni.
Ok, dík.
Domane je krasny kolo, ale cena uz je pro me uplne mimo. Coz je defakto u vsech tehle „luxusnich“ znacek. Vic jak 50 tisic do kola urcite nedam. Nebudu se branit bazaru, ale nic starsiho uz rozhodne brat nebudu. Musi to byt aspon furt v zaruce.. Treba tam da Jano tady z fora ten svuj x road od supu, kterej se mi libi opravdu hodne. Za tech 45–50 by ho mohl pustit dal.. :D
No tak ne všude to tak je, to už dost záleží kde člověk bydlí, jsou i oblasti s poměrně slušnýma silnicema bez provozu.
Ale jasně, pokud bych měl v okolí hlavně tankodromy, klidně bych tam 30mm+ dal. Klidně i gravelbike na ještě tlustších, ten ti podstatně rozšírí možnosti na všechny možný zpevněný cesty, frekventované úseky silnic se tak dají snadno objet a člověka to dostane na mnoho hezkých míst.
Todle je finančně nenáročny stroj, na nálepce XL takže velikost ok, posed je prostě potřeba doladit skoro vždycky, nkdyby bylo potřeba nové kliky vyjdou tak na dva tisíce, řetěz s kazetou asi tisícovku, pán by mohl tak dva litry slevit.
Velikost rozhodně neni OK, nepleť mu hlavu. XL jako údaj nestačí. V Meridě nepočítají s tím, že žijou i lidi nad 190 cm.
No právě že je to merida, přibližně starej model co mám já, mám 185 a délka horní trubky 575mm v L a měl jsem s tím docela problém než jsem to vychytal.Tadyto to kolo na 188cm ani náhodou, aby došáhl na páky komín do nebe a páky vytočený na divoko.
Sedlo na 187 úplně klidně je. Že má vysoko rodla už je o ohebnosti dotyčného pána, a že má debilně nastavený páky je patrně o tom, že nevěděl jak je nastavit nebo sou prostě v nenastavený pozici po nějaký mechanický operaci. V každým případě tazatel má o deset, slovy deset! centimetrů víc, takže s rodlama rozhodně níž nepůjde a se sedlem půjde kam?
Ze srandy, sem zkusil hodit dvoumetrovýho chlapa do jejich aktuální kalkulačky u hlinikovýho modelu s podobnou geo. Kalkulačka se mi omluvila, že pro mě nemá vhodnou velikost :D
Tak aspoň ti to nedoporučí nesmysl.
Takže to bude spíš chtít poskládat od začátku na moji výšku
Kalkulačka tomu nerozumí, ta na tom kole jezdit nebude:-)
:-) Taky fakt. No každopádně kdyby tu byl někdo z okolí Kolína, co by měl v sobotu dopoledne čas a jel se mnou do Kounic u Českého Brodu, bylo by to fajn. Omrknout to můžu, zkusit se projet, ale nevím jak moc jsem schopen poznat co by bylo na výměnu.
Celkem zbytečný jet se dívat na dětské kolo, ze kterého jsi dávno vyrostl.
Ok, no nakonec jsem to zrušil a dám na rady zkušených. Dík