• Muraj238

    Zdarec.

    Postupným studováním fóra jsem došel k:

    Středy DT Swiss 350 Straightpull.

    Ráfky ZTR.

    Problém je, že tyto středy se dělají pouze s 28 děrami a v téhle variantě jsem našel pouze ráfek ZTR Arch EX. Více by se mi asi na mou váhu 90kg bez výstroje líbil ZTR Flow EX, který se ale dělá (pokud se nepletu) pouze ve verzi 32 děr.

    Tady je přehled ráfků ZTR včetně jejich šířek: http://www.notubes.com/…ims-C18.aspx

    Otázka zní, jaký nejtenčí plášť by se dal dát do ráfků Flow a naopak jaký nejširší do ráfku Arch. Chtěl bych, aby se na ráfek dal dát plášť tak 2.1 (kdybych měl v plánu jet déle po asfaltu) a naopak tak 2.4 na standardní ježdění. Pokud by mi k tomuto vyhovoval Arch je to vyřešené, pokud spíše Flow tak bych asi musel zvážit koupi jiných středů.

    S kolem neskáču (zatím), ale do budoucna něco lehkého plánuji. Bude sloužit nejčastěji na celodenní vyjížďky po horách, spolu s nějakým tím sjezdem.

    Děkuji za rady.

    0 0
    • scret  

      28 dratu na 90kg, nevim nevim… Radsi bych vzal klasiku 32, uz jen z duvodu lepsiho vyberu rafku…

      nezminil jsi rozmer – 26, 27,5, 29?

      0 0
    • Tomáš  

      DT 350 se dělají se 32 děrami. Být Tebou, kontaktuju někoho z místních zaplétačů, oni už ti vhodný materiál vyberou… Např.: kubad, nebo hnoj…

      0 0
      • maajkee  

        Nebo maajkee :) Zrovna včera jsem zaplétal na DT 350, 32 drátů Sapim Race, ZTR Crest 29", alu niple, vepředu 15mm, vzadu QR 9mm, hmotnost páru 1640g. V 27,5" by to bylo ještě o něco lehčí.

        PS: Ano, smrdí to sebepropagací :)

        0 0
        • alinceb  

          ZTR Crest 29? To bylo pro holku nebo na cyklokrosku? :)

          0 0
          • maajkee  

            Týpek 78kg, žádný těžký terény, nevidím problém. Je to asi o ježdění, znám lidi co jezděj Cresty i se 100kg :)

            Každopádně to je fuk, ráfek se dá na vyšší hmotnost třeba Arch, cena ráfků je stejná, zbývá vždy jen vybrat účel a uvážit hmotnost jezdce.

            0 0
            • alinceb  

              Já mám taky dvoje Cresty – 26" a 650b, ale na 29er bych už chtěl určitě Archy…

              0 0
              • maajkee  

                No já bych si se svýma momentálníma 93kg taky Cresty asi nedal, i když já jezdím prd, možná by mě i na ty cyklotrasy stačily :)

                0 0
                • Kubiczech  

                  V okolí stačí, mně zatím drží i v terénu. Podle zdejších ohlasů jsem si byl téměř jist, že je se svým metráčkem rozpůlím v prvním sjezdu, ale kupodivu se tak nestalo. Mít osmdesát kilo, vůbec se nežinýruju. (:

                  0 0
                  • maajkee  

                    Jasný no, protože tady všichni jezděj hustokrutopřísný terény a skáčou jak o život :)

                    Já teď řeším co dám na novýho oceláka, asi bych rád už něco širšího než Frequency i19, zase i23 je už dost ingot, takže to vidím na Kom i21.

                    0 0
        • Tomáš  

          :D Třeba, jsem tě opoměl, sorry ;-)

          0 0
      • Vilém  

        Straight pull se delaji pouze 28 der.

        Byla jen OEM verze zadni DT350SP naby pro Cube a ta mela 32 der.

        0 0
    • Pán z Dubu  

      Ad náby) Když už sis vybral DT350 – tak je na klasické J-dráty.

      Ad ráfky) http://www.bike-forum.cz/…23–650b.html#…

      0 0
    • tonik666  

      Aha, tak už jsem našel, co chceš jezit..

      Takže DT350 klasika 32děr

      Flow EX

      Mosaz niple a dráty sapim race nebo srovnatelně pevné.

      Kom i23 jedině jestli chceš mít lehká kola za cenu častějšího dotahování

      0 0
      • Hnoj  

        Kom i23 jedině jestli chceš mít lehká kola za cenu častějšího dotahování.

        Tohle mi budeš muset vysvětlit…

        0 0
        • tonik666  

          Chce na tom učit skákat, tak tuším, jak to s jeho kilama dopadne – pravděpodobně KOM vzadu dřív nebo později zruší, a v mezičase párkrát bude rovnat osmu.

          Pokud tam dá flow ex, tak to bude rovnat méně často.

          Kdyby chtěl, může tam dát kom dopředu a flow ex dozadu.

          0 0
          • Tomáš  

            Nebo může zkusit Kom i25

            0 0
          • Hnoj  

            Hmmm a ty jezdíš KOMy, aspoň třeba rok, abys měl takovou zkušenost?

            0 0
            • tonik666  

              Ne, ale mám zkušenost s tím, jak pevný ráfek na takovéto zacházení potřebuješ, a tvrdím, že i když je to špička, tak by měl mít aspoň půl kila ve 26.

              KOM je prostě lehký závodní ráfek – váží jak ARCH EX a vidím co udělaly ty při skákání u kamarádů. A Kom nemůže být o moc jinde aniž by byl těžší nebo z jiného materiálu než ARCH EX

              0 0
              • Hnoj  

                Aha, OK.

                0 0
                • scota  

                  Viděl jsem na testovacím RB 275 naprasklý ráfek WTB Kom i23, ale nevím co na tom kole kdo dělal.

                  0 0
    • Hnoj  

      Zkus mi napsat mejla, třeba něco vymyslíme :)

      0 0
    • Muraj238  

      Takže věc se má tak: Odepsali mi přímo z notubes.com, že nejširší možný plášť na Arch EX je 2.3, což je málo, takže připadá v úvahu jedině Flow EX na kterém naopak jde používat až 2.0 plášť. Což znamená, že se s DT Swiss Straightpull můžu rozloučit. Stejně je pro mě 28 drátů málo. Vyplatí se zainvestovat do klasických DT 350, nebo sehnat straightpull středy od jiné značky?

      0 0
      • Tomáš  

        Proč jsi tak fixovaný na straightpull?

        0 0
        • Muraj238  

          Jen kvůli tomu, jak to vypadá. :D Ano, kolo musí v prvé řadě dobře jezdit, ale skoro stejně důležité je pro mě i aby dobře vypadalo. ;)

          0 0
          • Vilém  

            Nj, ale zase ta jebacka v vypoctem dratu, to opravdu stoji za to:) Sam jsem takto vyhodil 800,– za draty, abych pak zjistil, ze potrebuju o 2mm kratsi.

            Bezne dostupne jsou jen draty od DT, sapim, ktery mam radsi, je problem.

            0 0
      • tonik666  

        klasické DT, jsou dobré a za rozumné peníze

        0 0
    • kubad  

      28 drátů je blbost, a přímé dráty to nezachrání – je to tvoje volba

      rozumné ráfy na to neseženeš, doporučuji dobře číst co ti lidi píšou

      0 0
      • Muraj238  

        Uznal jsem, že 28 drátů není dobrá volba…

        0 0
      • Tomáš  

        Když už jsme u těch kol, odesláno? :-D

        0 0
        • Muraj238  

          Odesláno co? :D Napsal jsem Hnojovi e-mail, jsem zvědavý, co z toho vyjde. :)

          0 0
          • maajkee  

            Když si u toho příspěvku, klikneš na tu šipečku nahoru vedle nicku, tak uvidíš, na koho ten příspěvek reaguje ;)

            0 0
    • Muraj238  

      Ještě bych se chtěl zeptat, jestli jsou nějaké nevýhody Center-locku a měl bych brát raději klasických 6 děr.

      0 0
      • Kouba_2005  
        • občas tu někdo řeší předozadní vůli kotouče na „náboji“
        • na 6 děr je mnohem větší výběr kotoučů
        0 0
        • kubad  

          Se pletes na CL je mnohem větší výběr protože jde použít adaptér na 6 der

          0 0
          • Jenda  

            ovšem s adaptérem tam nejdou některý kotouče s unašečem bo je to moc tlustý :-/

            konkrétně adaptér DT a kotouč A2Z

            0 0
    • žvejk  

      na 28 děr není problém Nové ráfky od DT-SWISS

      http://www.dtswiss.com/…s-MTB/XR-331

      http://www.dtswiss.com/…s-MTB/XR-331

      Je to taková obdoba toho co dělá ZTR ale myslím si, že krapet lepší. A niple jsou v ceně. Ty XR331 jsem měl na náhradních kolech, ale nakonec jsem je jezdil hlavně na rychlebech. 82kg bez problému.

      0 0
      • žvejk  

        ještě jeden širší.

        http://www.dtswiss.com/…s-MTB/EX-471

        0 0
        • Muraj238  

          Ty ráfky od DT nejsou ani dražší, než ty od ZTR. Jen si netroufám tipnout, které budou lepší.

          0 0
          • kubad  

            DT se asi s rafkama zlepsuje, ale starsi modely byly hrozny shit

            0 0
            • maajkee  

              Já bych chtěl vyzkoušet X 392, hmotnost v 29" 430g, šířka 20mm, pokud budou dobře držet s bezdušema, tak by to mohla být zajímavá varianta, když uvážím, že cena je daleko příznivější než třeba u Frequency. Neměl jsi je náhodou už v ruce?

              0 0
              • kubad  

                nemam duvod s KOM spokojenost pouzivam hlavne ty

                0 0
                • maajkee  

                  No jo no, já jsem takovej věčnej testovač :) Objednávám, vyzkouším a poreferuju.

                  No Kom i21 mám v záloze jako takovou jistotu, zas cena dvojnásobná oproti těm DT X392.

                  0 0
        • Muraj238  

          Stejně nechápu, k čemu vůbec dělají Straightpull, když 28 i přímých špic nebude nikdy tak pevných, jako klasických 32… Jaký to pak má význam? Ani na hmotnosti se neušetří.

          0 0
          • žvejk  
            • 8 drátů je hmotnost dolů. Když chceš lehká kola musíš šetřitvšude, nemůžeš si říct, tem a tam je to jedno atd… ;) Strightpullmůžeš víc napnout a nepruží v tom ohybu, ale to zas nevím zda je faktpoznat, ale asi na tom něco bude.
            0 0
            • Vilém  

              To jak to maximalne napnes je dane rafkem, takze ti muze byt uplne jedno, ze SP vydrzi vetsi napnuti.

              Bezne stejne byva tak 100–120kg limit napnuti dratu. Jedine u nejakych cinskych karbon rafku jsem videl snad 300kg, ale to abys daval tak o 4–5mm kratsi draty, protoze kdybys to tak napnul, tak se drat poradne protahne.

              Jedine ta absence ohybu tomu pridava na teoreticke spolehlivosti.

              0 0
              • kubad  

                jj ale zase servis je peklo protáčí se to

                0 0
                • Vilém  

                  No taky jsem i toho krapet nadaval, hlavne kdyz jsem pocital draty:( Na druhy pokud se vsak zadarilo, ale pro priste bych se na to mohl…

                  0 0
            • kubad  

              nemůžeš napnout víc než umožní ráfek a to je u DT 120kg

              Ploché – klasické dráty se dají napnout výrazně víc,

              Přímé dráty dávají smysl buď jako fabrické kola, kde je to celé koncepčně řešené, nebo s carbonovýma ráfkama, které sou fakt tuhé

              0 0
              • žvejk  

                Jasně tak jsem to myslel, spíš jsem psal, že v tom ohybu to nepruží.

                0 0
        • Jenda  

          Si říkám že 50 g rozdíl na ráfku a rozdíl v ceně 1400 oproti Remerx WER 523 je fakt mazec.

          0 0
      • maajkee  

        A jezdil jsi je bezduše? Oproti ZTR ráfkům DT neuvádí, že by měly být tubeless ready.

        0 0
        • hannawald  

          Xr 331 by mely byt na bezdus ok, alespon dle diskusi, co jsem k nim cetl. Drzi skvele.

          Mam podobny problem. Mam naboje Powerway s 28 straightpull dirami. V podstate se nabizi s vnitrni sirkou 20–21mm XR331 (vyssi vahovy limit nez Crest). Jsou i za slusnou cenu, kdyz clovek vezme v uvahu, ze v cene jsou niple. Vaha dle vyrobce na urovni Crestu – 380g.

          Puvodne jsem chtel neco sirsiho. Jenze American Classic Wide Lightning clovek samostatne nekoupi, mimo to jsou na 32 der. Zbyva karbon cina-ale to uz je u tech slusnejsich firem rafek za 150 dolaru+do­prava+celnice-pocitam kolem 5tis. Zas by tam byl 390g rafek cca 25mm vnitrni sirky nebo 420g na 30mm vnitrni sirky-to je xc vaha a AM/enduro pevnost (kam vyrobce ten rafek radi). Mimo ceny jsem byl ale od karbon rafku i odrazovan s ohledem na vydrz, a to i tech znackovych.

          pak jsem objevil Velocity Blunt SS – novy rafek, maji i verzi 28 der, 425g u 29 kola, pres 25mm vnitrni sirky…zajasal jsem a pak zjistil, ze ho v Evrope nesezenu. A pri cene rafku 100usd dat jeste 90usd za dopravu a pripadna celnice, to uz jsem u karbonu..

          Pak je jeste varianta vykaslat se na vnitrni sirku a vzit Ryde Trace 21 – kdyz uz neni sirokej (21mm vnitrni sirka), tak je alespon 355g (29) lehkej a pry pevnejsi jak Crest..tak babo rad.

          Cekam na cenu od Richarda, kdyz bude dobra, tak asi obetuju svuj sen o sirokem rafku a vezmu dt331. Ono to na me jezdeni staci a neutratim tolik..ale je to racionalni volba a ne srdcovka.

          0 0
          • Muraj238  

            Jaká je výhoda širších ráfků se stejně širokými plášti?

            0 0
            • hannawald  

              On ten plast na sirsim rafku nebude stejne siroky. V kombinaci s bezdusi bude stabilnejsi, pusobi na nej mensi bocni tlaky, nezvejka se to, lepsi trakce, neufukuje..

              0 0
              • Muraj238  

                Měl bych chtít vnitřní šířku 25 (to jsou už celkem široké ráfky), nebo ještě víc?

                0 0
                • hannawald  

                  na xc by to melo stacit..ale treba ten American Classic Wide Lightning sazi na skoro 30mm vnitrni sirky pro xc kola a ma velmi dobre recenze..

                  0 0
                  • Muraj238  

                    Zajímavé. Většina značek má tak 21 na XC a 25 na Enduro/Trail.

                    0 0
                    • hannawald  

                      jojo, siroke rafky maji byt novy trend. Ja to nemam vyzkousene, chtel bych..

                      tady o tom mluvi American Classic:

                      http://www.pinkbike.com/…de-Rims.html

                      A tady pinkbike:

                      http://www.pinkbike.com/…s-Burp-.html

                      0 0
                      • Muraj238  

                        Hledal jsem sice jen na mobilu, ale nenašel jsem tyhle ráfky zvlášť, pouze jako celá kola. No a na bBikeradaru jsem četl, že ráfky super, ale středy nic moc.

                        0 0
                        • hannawald  

                          je to tak, take jsem to takto cetl. S tim, ze naboje jsou vcelku spolehlive, jen zadni naboj ma malinko vetsi prodlevu pri zaberu – coz je vec, kterou clovek pozna v terenu v hranicni situaci, kdy by ho rychly zaber do klik preneseny na kola vysekal z nejake situace, zatimco ta prodleva zpusobi, ze uz stoji..nevim, jestli tohle vetsina lidi pozna..zalezi na terenu, co jezdi..

                          0 0
                          • Muraj238  

                            Mě se ani těch 18 poe u DT 350 moc nelíbí. ;) Představoval bych si tak dvojnásobek, ale ne na úkor životnosti.

                            0 0
                            • tonik666  

                              Zrovna u DT si můžeš zvýšit POE na 36 koupí hustší zubatky. Bottico ji má za 870Kč, což mi přijde ok. Pokud bys ji zničil, opět vyměníš za 870.

                              Jinak 18 POE je dost málo, poznáš to v techničtějších pasážích, že chceš rychle zabrat a šlápneš do prázdna.

                              0 0
                              • kubad  

                                si si jistý že je to cena za obě? :D

                                0 0
                                • tonik666  

                                  Je pravda, že v dokumentu píšou „zubatka“, na drouhou stranu, kdo by si kupoval jednu? A není to tak, že „zubatka“ je celek a skládá se ze dvou půlek?

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    dokument je seznam ND :D

                                    a nemyslím si že by to němci chtěli 2× předražit :D

                                    http://www.bike-components.de/…aben-p24147/

                                    0 0
                                    • tonik666  

                                      JO, asi máš pravdu, při cenách v zahraničí je 870 málo. Pak je to ale dráhá sranda, když vezmu jaká je ta 36 zubatka jednoduchá blbost

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        vím že mám se je už 2× v Botticu objednával :D

                                        0 0
                                        • Muraj238  

                                          Nevím no, Ono čím méně zubů tím jsou zase větší a mají větší životnost. Ale 18 se mi zdá dost málo. Na kolech za 10 000 a výš bych čekal něco pořádného, zvlášť, když jsou systémy se 72 i 120… Ale možná že by nebyl takový problém udělat si tu zubatku „doma“, když má člověk přístup k soustruhu a frézce. (Zvlášť, pokud jsou obě stejné.) Dávat dalších 1800 ,– se mi teda fakt nechce.

                                          0 0
                                          • kubad  

                                            bohužel u DT je to za příplatek

                                            a souhlas 18POI je na techničtější ježdění málo

                                            0 0
                                          • tonik666  

                                            Tak se zase podívej, co ty náboj s větším POI (King se 72 a Industrz 9 se 120) stojí – za cenu setu DT350 si nekoupíš pomalu ani přední nábu…(CK i I9 jsou tak za 600 dolarů set).

                                            To je pak lepší vzít zubatky ke DT350.

                                            Jinak ještě jsou Superstar Tesla se 72 POI, ale prý se občas strhnou opěrné plochy.

                                            0 0
                                            • kubad  

                                              Hope má 40POI a je jen o něco dražší než DT350

                                              0 0
                                              • maajkee  

                                                Pokud bereš jen jednu nábu tak jo, když budeš brát ale pár DT 350 nebo pár Hope, tak tam cenový rozdíl už celkem je.

                                                Dneska jsem zrovna přeplétal jedny Hope náboje na 27,5 ráfky, starý asi 5 let a stále pěkný. Kdybych věděl, že nejsem magor a nějaký kolo mi vydrží déle jak půl roku, tak už je dávno mám :)

                                                0 0
                              • Vilém  

                                870,–? Pochybuju. Kdyz jsem to nedavno hledal, tak nejlevneji v okoli vychazela od polskeho dovozce DT za cenu neco pres litr.

                                0 0
                                • žvejk  

                                  980,– pokud stím ještě nepohne ten silný frank… http://www.bottico.cz/…/vyrobky.php

                                  0 0
                                  • Vilém  

                                    A tam to mam hledat kde?

                                    Jinak ten polsky zdroj, bezne se prodava ten kit za 2000–2500,–.

                                    0 0
                                    • žvejk  

                                      Tak jestli tam pod těma produktama nevidíš ty ceníky 2015 V PDF tak už nevím…

                                      0 0
                                      • Vilém  

                                        Je tam x ceniku, zbytek stranek nefunguje, tak jsem te chtel poprosit, abys me navedl v kterem to je, protoze co jsem zbezne kouknul, tak jsem to nikde nevidel.

                                        Omlouvam se za tu troufalost, nebude se to opakovat.

                                        0 0
                                      • kubad  

                                        nemůžu najít :D

                                        vkopíruj to sem celé nebudu to prolézat všechno

                                        0 0
                              • jecnak  

                                Bohuzel pri castejsi pouzivani v blate a v hranicnich situacich neni ta jemnejsi zubatka tak spolehliva.

                                0 0
                          • Muraj238  

                            AC má 24 poe, což je víc jak 18 u DT a i tak to na Bikeradaru odsuzují, jako strašně málo. Spíš bych nevěřil tomu teňoučkému hliníku.

                            0 0
        • žvejk  

          Ano jezdil a bez problému, jdou nahodit v pohodě pumpou, jako vždy záleží na plášti, ale je to naprosto srovnatelně se ZTR.

          Váha jednoho XR331 378g a druhý 380g . Vnitř. šířka 20mm, ale patka je tak profilovaná že šířka nafouklého pláště je naprosto stejná jako na ztr Crest. Změřeno. Tuhost je podle mě ještě lepší , jde to poznat už při zaplétání.

          0 0
          • biker jura  

            to stím objemem pláště ani omylem… patka je vyšší + menší vnitřní šířka ráfku, mám oba ráfky doma a gumy na dt jsou cca o 1–1,5mm užší… což je hodně. GUmy na DT se žvejkají oproti crestům o dost víc, proto jdou z domu. tlaky kolem 1,2bar jako na crestech v pohodě, jsou na Dt nepoužitelný při stejných pláštích

            0 0
    • brble  

      Oživím téma, můj poslední postřeh ohledně kol Easton je, že když někdo umí ráfky i 24 drátů Sapim Race stačí na metrák váhy. Při porovnání s DT350-XR400 na 32 DT Comp neztrácí na tuhosti zhola nic, takže ani 24 drátů není někdy málo. Osobně dost zírám, jaké máte zkušenosti s Eastonama?

      0 0
      • Kubiczech  

        Obdobné zkušenosti. Ráfky dobré, náboje však bohužel mizerně zatěsněné. Zvlášť do zadního to chce lézt hodně často.

        0 0
    • žvejk  

      Jo když je ten ráfek těžký jak prase, tak samozřejmě stačí i 24 drátů… A easton těžké jsou

      0 0
      • brble  

        Neznám přesnou váhu ráfků, ale kola jsou na tom slušně, ráfek tipuju obdobně jako XR400, Arch možná lehce víc, ale neumím si představit ani DT ani ZTR aby takto fungovaly na 24 drátech. Notabene „těžký“ ráfek neznamená zdaleka vždy kvalitní tuhý ráfek. A nové náboje prý už nejsou tak tragické, ale to teprve uvidím.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.