Výběr ráfků nebo zapletení kola

24 nepřečtených
  • D3kr28

    Zdravím,

    koupil jsem si Superior xp 939 2019 z bazaru

    A po 500 km se při rozjezdu vyrval drát

    Dal jsem na reklamaci a tu neuznali

    Na kole bylo originálně

    PŘEDNÍ NÁBOJ

    DT SWISS 370 STRAIGHTPULL IS 15X100MM

    RÁFKY

    ONE J25D 28H

    ZADNÍ NÁBOJ

    DT SWISS 370 STRAIGHTPULL IS 12X142MM

    DRÁTY

    SAPIM LASER/RACE

    Mám dilema

    Jestli jsou ty náboje výborné tak je nechat zaplést/ koupit nové ráfky třeba za 1500–2000 kus třeba DT a dráty a náboje nechat

    Nebo

    Koupit od budoucího tchána za 3000 Kč zapletená kola RÁFEK DISC 29" MACH1 3.90 zadní se středem XT a druhy se středem SLX ty už jeté

    A nebo koupit tyhle za 4000 úplně nové

    Zapletená kola Remerx TopDisc 622–19 Elite – sada 100/15, 142/12 mm Novatec, 6 děr, černá

    Všechny tři budou nýtované

    Váha jezdce je 103kg

    Prosím o radu, výběr z těchto tří

    A nebo vaši vlastní možnost

    Budu rád za každou radu a možnost

    0 0
    • RadimCep  

      Koupit ráfky, třeba ty DT.

      0 0
    • černápole  

      nahradit ten jeden prasklý drát a eventulně nechat výplet docentrovt někým, kdo to umí by mohlo ze začátku stačit

      0 0
      • ToMášMarný  

        Taky bych tomu dal ještě šanci. Mimochodem na starý dráty ti to asi nikdo přeplétat nebude. Buď to bude držet, nebo možná 103kg může být na 28 zrslabovaných drátů trochu moc.

        0 0
        • D3kr28  

          Jde o to, že se poničil celý rafek

          A jak se mi to stalo za jízdy tak se pak vytrh i další drát

          A na rafku jsou praskliny

          A jak se to stalo tak se z nej kvůli tomu stala osma

          Takže již použit nejde

          Takže buď koupím dozadu nýtovaný DT rafek a nechám dat nové dráty a náboj nechám

          A nebo koupím celá zapletená kola

          Buď od tchána

          Nebo ty nové

          A nebo si nechám ty náboje a dám nové dráty a ráfky

          Díky za radu a případné možnosti co použít

          0 0
    • Mr.Duck  

      Záleží co od toho chceš. DT náboje jsou kvalitní, řekl bych že vydrží déle než Novatec nebo Shimano co zmiňuješ, ale zase 28 straight pull drátů nebude etalon odolnosti.

      Asi bych zkusil vyměnit ten drát ASAP a nechat dotáhnout aby kolo zas mělo rovnoměrné pnutí. Nedávej tam ale rovný 2mm drát ale ztenčovaný jako jsou doteď. 2mm neztenčený straight pull je nesmysl a nevydrží nic. Pokud jich praskne víc tak buď preplest s novými dráty, nebo vyměnit náboje za něco s J bend a budeš mít o polovinu problémů míň :)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • postman79  

      Píše, že mu po praskal i ráfek…

      0 0
    • TommyP3  

      při 103 kg už bych asi vůbec neřešil prasklý drát, ale ráfek který pobere s jistotou 130 kilo, když sečteš váhu svoji, kola a věcí co máš sebou tak se na to dostaneš v pohodě. vůbec bych při téhle zátěži nejezdil 28 drátů, jenže když už je slušný náboj, chtělo by to jen posílit ráfek, one jsou od pohledu strašné bláto, nevím kdo je pro rock machine dělá, ale jsou fakt děsně zpracované, když už tak třeba remerx RX 2027 ten mě tak napadá že je v 28d provedení, nebo něco podobného na enduro kde je výslovně psáno kolik snese, SP drátů bych se nebál, jen vzít trochu kvalitnější

      0 0
      • D3kr28  

        Děkuji

        Přesně takovou odpověď jsem potřeboval

        Vezmu kvalitní dráty, rafek třeba od DT a náboje a nechám to vyplést a bude to zase super

        Jen otázka

        A není lepší koupil celá zapletená kola kvůli tomu, že jsou strojně vypletené?

        Není ruční vypletení a vycentrování horší?

        Děkuji za rady

        0 0
        • ToMášMarný  

          Obecně, není. Jen potřebuješ člověka co umí a chce.

          0 0
        • Prazak0  

          Nebál bych se ani ráfku remerx.

          Pokud nový výplet, tak bych pořídil nějaký s 32 dráty. Strojní výplet není lepší než ruční vypletení a centrování, je jen levnější. Prodejci mnohdy uvádějí, že strojní výplet by se měl ručně docentrovat. Ano, taky jsem se setkal s tím, že fakticky strojní výplet byl lepší než ručně vypletené a vycentrované kolo, to pouze svědčí o nekvalitní práci servisu.

          0 0
      • Prazak0  

        Taky bych jen vyměnil jen ráfek, klidně nějaký Remerx. Určitě by bylo lepší víc drátů, ale náboj je slušný, takže bych to zkusil s ním.

        0 0
    • TommyP3  

      jsou strojně zapletená a „strojně zapletená“ kola. jde spíš o cenu, pochybuju že na běžnou masovou produkci kol se používají v dnešní době ruční záplety. jak jsem psal kvalitní materiál je základ, pokud to někdo dobře zaplete tak by neměl být problém. Spíš se poohlédnout po ráfku co tě unese, třeba dt dělá ex471, nebo zmiňovaný rx 2027 jako levnější variantu. v poslední době jsem dělal dvě kola pro golemy okolo 130 kg a výplety jim drží – jednou E-rocky a podruhé ryde big bull, ale z principu jim nenaplétám míň než 32 nebo 36 drátů. 28 nemám ani pro sebe +/- 90 kg

      0 0
      • D3kr28  

        Dobře

        To by šlo ten DT ex471

        A k těm dratum

        Je lepší 36 že?

        0 0
        • Prazak0  

          Z hlediska nosnosti ano. Ovšem chce to kvalitně provedený výplet a centrování. Pokud někde vypletou a vycentrují tak, že některé dráty jsou jen slabě napnuté, tak obávám se, že skoro jako by ten drát tam nebyl. Obvykle to ty ostatní vynesou. Kvalitní vycentrování vč. správného napnutí drátů je velmi důležité.

          0 0
      • D3kr28  

        Všiml jsem si, že nemá kalíškování/nýty

        Není to pak tam kde jsem byl

        Myslel jsem si, že nýt = větší odolnost

        A u DT ex471 není

        Ale rád se nechám poučit

        Nevím toho o tomhle moc

        Je to moje první kolo dá se říct

        0 0
        • TommyP3  

          dt k těmto ráfkům dodává niple s podložkou, která musí být použita aby roznesla tlak, a porovnáváš ráfek který nikdo neví odkud je, už jen materiálově asi bude rozdíl, nehledě o záruce a určení s produktem za desetinásobek ceny

          0 0
      • Mr.Duck  

        K tomu zaplétání – kvalitní vypletená kola třeba zrovna od DT nejdřív zaplete stroj, a člověk dotáhne. Myslím že to je stejné u většiny výrobců, ale ne že bych na to dělal nějaký průzkum.

        0 0
        • Prazak0  

          Viděl jsem před časem nějaké video z výroby kol, strojní byl nejen výplet, ale i dotažení niplů, tj. nebylo tam už ruční centrování. Vícekrát jsem kupoval hotové výplety, muselo to být strojně centrované, pro ruční práci tam nebyl prostor, co se týče financí. I poměrně levná kola jsou někdy velice slušně vycentrovaná, není nutné ruční docentrování ani dotažení, výplet rovnoměrný, co se týče vypnutí drátů.

          0 0
          • tomxxx  

            Jakože stroj si tam nasázel i dráty do náboje a provedl křížení?

            Strojový výplet je právě hlavně strojní centrování. Vycentruje ale na nějakou kvalitu a když chtějí lepší,musí to doladit člověk. Protažení nábojem a první uchycení niple dělá člověk (nipl třeba nastřelí stroj, ale člověk nasměruje drát s dírou)

            0 0
            • Prazak0  

              Co se pamatuji, tak ano. Rozhodně ta probíhalo i utahování niplů a následné centrování. Je to už nějaká doba, byl to český výrobce, myslím Superior.

              0 0
    • D3kr28  

      Chtěl bych vám moc poděkovat, opravdu moc jste mi pomohli

      Zakoupil jsem si na vaši radu Zapletená kola Remerx RX2027

      A nastala totální spokojenost

      Kolo strašně ožilo, v terénu drží líp a na silnici přitom neztratilo

      Teď i těm zapleteným kolům důvěřuji a dovoluje mi to jezdit rychleji a více na hraně

      Zatím jsem s nimi najel jen 250 km, ale vážně super

      ráfek REMERX RX 2027 (622×27), 32 děr

      • náboj přední Novatec D781SB (15×100mm), 2× průmyslová ložiska
      • zadní náboj Novatec D462SB-SL-X12 (12×142mm), 2× průmyslová ložiska, 32 děr
      • duralový ořech, kompatibilní s MTB kazetami Shimano 8–9–10–11 Speed
      • 2mm černé nerezového drátu, 3× křížený výplet
      • mosazné niple 2×14mm
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.