Zdravím všechny odborníky.Vybírám mezi třemi koly a to Giant defy advanced 3,Author CA 5500 a Trek madone 4,5.Chtěl bych znát názor těch,kteří mají s některým z těchto modelů osobní zkušenosti? Předem díky za každé hodnocení:)
Zdravím všechny odborníky.Vybírám mezi třemi koly a to Giant defy advanced 3,Author CA 5500 a Trek madone 4,5.Chtěl bych znát názor těch,kteří mají s některým z těchto modelů osobní zkušenosti? Předem díky za každé hodnocení:)
No já ti nevím, ale ať koukám, jak koukám, za 45 litrů budeš schopen bez větších potíží sestavit žiletku na celo-karbon rámu minimálně na Ultegře nebo na Centauru komlet v karbonu…
Mě osobně se z nich nejvíce líbí Trek, ale spíš koukám po vzhledu :-)
Trek je určitě pěkný,ale nejdražší (zřejmě cena rámu )jinak se mi zdá že je to celkem slatanina všeho možného.Author mě zaujal cenou,dá se teď pořídit za 37tis,nemám zase zkušenosti se Sramem.Giant je zaujal geometrii rámu a proklamací výrobce že se jedná o stavbu pro pohodlnější jízdu.Co se týče osobní stavby kola,nemám možnost si kolo postavit sám.
Roadbike testoval jak Trek Madone, Tak Giant defy..... Trek dost propadnul, umístil se na 14 tém místě z 16ti. Usoudili, že má dost měký rám a za tu cenu by měl mít lepší výbavu..... Giant se umístil na 6 místě z 12ti (byly to ale dva rozdílné testy – tedy žádné rpřímé srovnání) U něj měli připomínku k trochu neklidnému přednímu kolu a že špatně pohlcuje vibrace… O Authoru nevím nic. Osobně bych se přiklonil ke Giantu. Trek je známý tím, že je dost předražený, Giant byl v posledních letech vždy tím, kdo přišel s něčím novým, myslím, že si dávají více práce.....
Tak to jsou zajímavé informace,každopádně díky za ně.Ty testy se dají někde najít na webu,nebo byly pouze v tištěné podobě? Pokoušel jsem se najít nějaké testy právě toho Giantu ale nic jsem nenašel:( Asi neumím hledat na správných místech!:)Také mě to táhne nejvíc k Giantu.
Stránky Roadbike jsou pod
roadbike.de, k testu Trecku se např. proťukáš na stránku
http://www.roadbike.de/…ericht.9.htm
jinak stačí např. pod Google naklepat „Treck Madone Test“ a něco by Ti to mělo vyplivnout…
Díky, pokusím se oprášit němčinu:)
K tomu Authoru. Co vím, tak cca 30.6. se vyprodávají testovací kola s 30% slevou (alespoň tak to bylo loni), některá jsou i nejetá. Známý takhle loni koupil tuším stejný model, jen se domluvil s prodejcem a doplatil si za lepší zapletená kola.
Nevím jak je možné,že právě teď,kdy všichni drží ceny případně straší ještě zdražováním je Author tak velkorysy a takto snižuje ceny? Nebude v tom nějaký háček?
K té letošní slevě co inzerují od poloviny června na www (bez konkrétních čísel) těžko říct.
Ale co jsem psal ohledně těch testovacích kol – to opravdu funguje, loni byla sleva 30% a háček v tom nebyl. Obvolej si prodejce, kteří mají to co Tě zajímá podle http://www.author.cz/…author-2008/
(jsou tam uvedeny konkrétní modely a velikosti co mají k testování, některé ovšem už můžou být rezervované).
Zdražovat si teď nedovolí nikdo, naopak třeba teď šel USD a EUR dolů…
U toho zdražování určitě záleží v kterém čase dělali prodejci objednávky.U Authora je dobré že se na něm můžu projet a zkusit si ho,což bohužel u toho Giantu asi nepůjde.Nemáte zkušenosti přímo s tímto kolem,jak komu padlo do ruky?Je to tak trochu můj favorit!
Mam skusenosti s authorom CA 5500.Mam ho totiz doma.A som spokojny.Sluzi uz druhy rok a ma najazdenych zopar 1000 km.Paci sa mi jeho poddajnost a hlavne aerodinamika ktoru citit od 40km/h krasnym hvizdanim vzduchu.Nejazdil som zatial na nicom inom carbonovom ale na authora sa nemozem stazovat.Nic nevrzga ako zvikne pri carbone a to je dobre.Takze asi tak z mojej strany.Pisem len to co som zazil.
Díky za postřehy.A jak si spokojený se sramem?Měl jsem zatím vždy jen shimano.
můžu k tomu opět jenom papouškovat postřehy z testů – ale snad Ti to pomůže: V posledním Touru hodnotili nejlepší skupiny všech tří výrobců – Campa, Shimano a Sram – byl to dlouhodobý test, najezdili kolem 10.000 km…
Shimano: obtížné nastavení přesmykovače – musí se to umět, jeho seřízení je trochu odlišné oproti předcházejícím verzím (můžu potvrdit z vlastní zkušenosti, byl jsem z počátku dost zoufalej, nějak se mi to ale podařilo, nyní řadí bezvadně), vyloženou slabinou je nově zavedený spojovací zámek na řetěz. Po 2000 km byl sice řetěz ok, ale zámek tak protahlý, že řetěz přeskakoval – v jednotlivých případech se to stalo už i po 500 km. Shimano o tom ví, nabízí bezplatnou výměnu zámků za nýty.....
Campagnolo: řetěz dost chrastil, nešlo odstranit ani sebefajnovějším seřízením, přeřazování na jednotlivá kolečka velmi obtížně dávkovatelné – jednou šlo tak lehce, že člověk ani nevěděl, zda přeřadil, podruhé těžce… hodně rozdílné od kusu ke kusu, občas padal řetěz po přeřazení zpět do výchozí polohy.. Campa údajně chyby průběžně odstraňuje – nedá se proto říci, od této, nebo této série je již vše OK..
SRAM: Řazení precizní, rubustní, velkou nevýhodou je nemožnost doladění polohy přesmykovače vůči menšímu talíři - u některých soklů přesmykovač dře už od 4–5 zadního kolečka… Zde testovatelé doporučují přejít na FSA přesmykovač, který je 100% kompatibilní… Kazeta společně s řetězem je prý hodně hlučná (po 2000 km byla už opotřebovaná..) zde doporučují nahradit kazetou nižší skupiny (Force), která není tak hlučná, a nebo kazetou od Shimana, která není tak hlučná a vydrží podstatně déle..... Od cca 8000km šlo řadit a brzdit podstatně obtížněji – špatně zapozdrované bowdeny – výrobce prý o to ví a momentálně řeší…
Moje poznámka k pěknému hvízdání vzduchu u Authora: podle mých zkušeností jsou pro zvuk rozhodující pláště a kola, zdaleka ne tolik rám.....
Jestli čtu dobře mezi řádky, tak si nyní používáš komponenty Shimano a řadu…?U Shimana jsou to tedy vyloženě prkotiny,což naznačuje že Giant advanced defy 3 na 105ce může byt dobrá volba.Nebo se pletu?!?!
nepleteš. Do letošního roku jsem jezdil se Shimano Ultegra, letos jsem s novým kolem pořídil Dura Ace – a to vlastně z jedinýho prkotnýho důvodu – že už zde Shimano také konečně vede bowdeny v řidítkách. Jezdím často v noci a stíny, který bowdeny vrhaly přes baterku na silnici mě štvaly… K tomu se přidalo, že Canyon montuje Dura Ace na kola v cenové hladině, kde se většinou šroubuje „střední třída“ – tedy za stejný peníz více muziky – a to jsem neodolal – z rozumového hlediska je jinak DA úplná blbost. Není to jednorázová investice, řetěz, kazety, vše je výrazně dražší. (Někdy touhle dobou už vydají s vnitřním vedení bowdenů i novou Ultegru). Jinak co se týče funkčnosti, troufám si tvrdit že není mezi Dura Ace, Ultegra a 105 žádný rozdíl, řadí stejně kvalitně. Alespoň já jsem při přechodu z 6 let staré Ultegry na DA7900 žádný rozdíl nepoznal – od kolegů, kteří jezdí se 105kou jsem také nic negativního neslyšel. Jediný rozdíl – vedle designu, je ve váze a v ceně… Dříve se také uvádělo, že kolečka na přehazovačce 105ky nejsou tak dobře zakapslovaná jako zbývající vyšší skupiny. Jak je to nyní, nevím…
spokojený majitel canyonu?
Nevím jak současná campa, ale Tebou popisované problémy jsem nezaznamenal. Mimo větší hlučnosti řetězu a cvrku v ořechu.
Zakladateli vlákna bych canyon klidně doporučil, s tím, že v první řadě se podívat do výprodeje, zda nenajde kolo odpovídající velikosti. Pokud neuspěje, tak počkat až začne TdF, protože se dle mě bude opakovat každoroční marketingová akce na podporu prodeje (slevy nebo příslušenství zdarma).
Nevím, jakou Campu jezdíš, test se týkal nové Super Record. Problémy překvapily i redaktory časopisu – v únoru testovali tenhle typ – a byl bezproblémový. Popisované potíže nastaly až v Tour-treningscampu. Ten funguje, pokud jsem to pochopil, tak, že lidem, kterí se do Campu nahlásí, dají nejrůznější výstroj a výzbroj k dispozici a na závěr vyhodnotí poznatky – od helm, přes rukavice, až po pláště kol..... 30lidí x 500km a mají najeto na komponentech 10.000. K tomu si ještě vyberou pár pilnějších, kteří nakroutí těch 8–10tis. sami…
K dotazu na Canyon – (v nějakém jiném vláknu jsen už psal) – jsem s ním velice spokojenej. Srovnání mám ale pouze s mým předcházejícím Herculesem, s žádným jiným modelem. Možná jsou lepší, ještě pohodlnější, jak to má ale člověk zjistit? Při volbě Canyonu mi pomohlo jeho průběžne vysoké hodnocení v testech. Mile mně překvapila opravdu vysoká kvalita provedení. Žádné nálepky, vše pod lakem, na všech problémových místech ochranné fólie. Nejsem na něm jako natržená žába – geometrií pohodlnej na delší vyjížďky…
To je pravda , uplně jsem zapoměl že se začátkem TdF chtějí obchodníci využít cyklistického „šílenství“ a dát nějaký impuls trhu.Canyon je pěkný ale pokud se nepletu tak se dá snad koupit jen v Čechách nebo spolehlivě v Německu což pro mě znamená cestu min.600 km , abych se na něj mohl podívat:(
asi jediné místo, kde je nový Canyon k prohlédnutí je přímo v prodejně u výrobce – Koblenz, jinak ho v žádném obchodě nenajdeš – distribuce jde výhradně přes poštu…
Jedině tedy obrázky z netu.Ani na ceste jsem žadného Canyona neviděl.Jak to tak čtu ,tak za 45 tisíc se dají pořídit pěkné kousky, za podmínky že si to složím a sladím do kupy sám.Bohužel tuto variantu zavrhuju,už kvůli mému pracovnímu vytížení.Píšeš erudované odpověďi,proto když se vrátím na můj první příspěvek do diskuze a zeptám se tě které z těch 3 kol které jsem uvedl a mám možnost si je snad i vyzkoušet by si mi doporučil.Nebudu s ním nikde závodit, je to pouze moje hobby.Hlavní podmíku mám aby to mělo kompakt a takovou geometrii abych nebyl „vytáhlý jak žába“ , jak tady někdo napsal.Co se váhy týče , tak tu rozhodně nepočítám na gramy.Spíš mě zajíma, aby to byl takový držák, se kterým nebudu muset každý týden na centrování kol apod.Nejsem člověk,který si kupuje co 2 roky nové kolo.Díky za seriozní odpověď.
Byt tebou pozriem si nieco od pellsu a zdaleka nemusis minut 45.000… A asi by som vzal nieco s Campagnolo Veloce.
http://www.mojekolo.cz/…-/pells-2008
http://www.mojekolo.cz/…-/pells-2009
Alebo toto:
http://www.mojekolo.cz/…peloton-comp
http://www.mojekolo.cz/…winn-peloton
A je tam este kopa dalsich. Na rekreacne sportove jazdenie by som sa do 35000 krasne vosiel.
Alebo ked nieco narocnejsie a exkluzivnejsie, tak tento si myslim je vyborny:
na Tebou zmiňovaná kola kouknu podrobněji večer – z břicha bych byl jednoznačně pro Giant.. Jinak ještě na okraj – kola zasílají z Koblenze předmontovaná, stačí nasadit řidítka a kola. T.zn max. 5–10 min. práce. Teoreticky. U mne jsem musel ještě „doladit“ přesmykovač, což byla pěkná fuška…
Každá rada drahá, vidím kola na zhruba stejné úrovni. Nejjednodušší by bylo šáhnout po tom, na kterém se nejlépe cítíš, pokud nemáš možnost je vyzkoušet tak po tom, které se ti nejvíce líbí – budeš se na něj dívat roky každý týden… Rozumově bráno bych se přiklonil ke Giantu. Trek trochu žulí na komponentech – brzdy, Author má SRAM, základní skupinu, která údajně ještě zdaleka nemá tu trvanlivost jako Shimano – takže by se mělo počítat s vyššíma nákladama ná údržbu. Mají kola rozdílných kvalit, ale to bych nebral za tak důležité, jsou spotřebním materiálem stejně jako řetěz, nebo kazety…Osobně u nich počítám do dalších let s nejvýraznějším vývojem a jsou jednou z nejsmysluplnější formou dodatečného tuningu.. Vlastní geometrie rámu také o pohodlnosti kola neřekne zdaleka všechno a jde výrazně doladit představcem a sedlovkou na individální potřeby. Jeden má kratší ruce, druhej nohy… Co je pohodlný pro jednoho, nemusí být pro druhého. Co do pohodlnosti ne z pohledu geometrie, ale absorbce vibrací, prozradí přednosti jednotlivých typů jenom testy – o těch k těmhle modelům nevím. Vzhledem ke geometrii rámu zde má na dodatečný tuning největší potenciál Giant – např. sedlovkou A:xus… Držím palce, ať máš při výběru šťastnou ruku
Díky.Ideální by bylo mít je vedle sebe, projet se na každém z nich.Ale jsem rád že jsem se dověděl něco o případných problémech jednotlivých sad.Každý prodejce bude chválit to svoje a vůbec se jim nedivím.Takže jsem rád že jste mi dali tipy,rady a doporučení.A samozřejmě už se těším až si něco vyberu a budu spokojený. A o tom to je.
Mýho canyona můžeš vidět na každým závodu z maratonserie 53×11 (častěji vzadu) a v Budějovicích a jejich okolí. Co se týče programu canyonu na výpočet vhodné geometrie dá se mu věřit. Ale jinak máš pravdu, canyon není v ČR tuctové kolo, ale pár jich občas potkám. Já ho vybíral stejně jako Vlady na základě testu v Tour (rámové sady).
Tak moje troška do mlýna:
Rámová sada CINELLI WILLIN (Cinelli VAI Palm, Graphis, Vai sedlovka, TUSK Light vidle)
Sada Centaur 2009
Kola Fulcrum Racing 3
Sedlo Arione Saunier Scott nebo podobné…
Obutí Conti GP4000S
suma-sumárum : 45 000Kč
celkem slušná troška… ;-)
akorát já bych tam dal novou ultegru a r1čky :-P
Nemám rád ultegru :-D
Taky bych byl pro campu, ted už jo…