Tak, sláva, konečně mohu přejít od obecné otázky na materiál rámu silničky na konkrétní rámy :-) Nakonec jsem podlehl dechu moderny a rozhodl se pro plast. Možnosti jsou následující:
Lapierre 980 X Lite, viz obrázek. Osazení tak, jak je tam vyjmenováno, s možností výměny klik místo kompaktů za klasiku (Chorus Ultra Torque) Je to loňský model na Ksyriích Elite a Chorusu 06. Se základní Alu sedlovkou a sedlem váží 7,9kg
Dedacciai karbonový rám ze širokých vláken Charon. Typ bohužel nemůžu upřesnit, zatím jsem o něm nenašel na netu bližší info. Měl jsem ho ale dnes v ruce u Máry z Bikebros a je to malý skvost! Výhoda je hlavně v tom, že by se jednalo o individuální poskládání. V osazení celokarbon vidlicí Dedacciai, koly American Classic, mixem základnějších sad a osazením Rithey WCS bych se dostal s cenou o něco výš (asi o 7 tisíc). Váha je pouze teoretická, nemá smysl ji uvádět. A rozhodně pro mě není rozhodující, jestli váží celek kola o 300 gramů víc nebo míň
Tak a teď které vybrat? Hotové kolo s podle všeho výborným rámem a rozumným mixem osazení z minulé sezóny, nebo jít do skládání silničky á la carte, které vyjde dráž, bude mít asi lepší kola a zároveň slabší osazení…? Oba rámy jsou ručně dělané, vyvíjené i vyráběné na starém kontinentu, což je pro mě taky důležité.
Takže, ladná Francie, nebo vyjímečná Itálie?
P.S. Nepředpokládám, že bych našel někoho, kdo by daná kola jel :) Ale uvítím i informace z netu nebo podobných modelů (našel jsem několik testů Lapierre, ale jiných rámových sad)