Ahoj. Vyrabi v soucasnosti nekdo trekkingova kola s moderni geometrii na pevnych osach s odpruzenou vidlici? Neco jako treba Cannondale Quick CX, ale rad bych pevne osy.
Ahoj. Vyrabi v soucasnosti nekdo trekkingova kola s moderni geometrii na pevnych osach s odpruzenou vidlici? Neco jako treba Cannondale Quick CX, ale rad bych pevne osy.
Cross čeká na znovuobjevení. Hledej Gravel flat bar.
Gravel flat bar urcite nebude mit 80mm zdvih vidlice. Ja jsem proti gravelum trochu vysazeny.
Rozumím, ale kategorie treking cross je mrtvá.
To mozna je, ale porad je dost lidi co na ni nedaji dopustit. Treba ten Cannondale ma uhel hlavovky 69° a sedlovky 73,5° – coz neni uplne marne ani v terenu – na rozdil od gravelu. Jenom nema pevne osy, ktere asi nejsou u trekkingoveho kola uplne nezbytne, ale kdyby byly, tak by to bylo lepsi.
Tohle je nejblíže tvým požadavkům. Vidlice jen 60mm. Podobné kolo vyhlíží taky, ale nejsou. Taky je možnost 29 HT.
29 HT prave nechci. Mam celoodpruzene XC a chtel jsem neco rychlejsiho a gravel nechci.
a kde berete přesvědčení ze trek bude rychlejší? Trek má primárně posed jak za psacím strojem a není pro výkonnostní ježdění. Buď pevný XC s patřičnyma pláštěma a užšíma řídítky, nebo flatbar gravel.
Jsou i trekkingove kola s geometrii podobnou XC hardtailum, ale s vidlici se zdvihem 63 nebo 80mm. Davat na XC 40mm plaste je nesmysl, flatbar gravely maji vidlice pevne.
To platilo pro dobu 26" . Ano velka část MTB byly těžký, líný stroje . Z opačné strany silničky nic nevydržely a nebrzdily.
Crossové kola měly své místo, trek byly na turistiku a ta se nejezdí na výkon.
Jenže doba se mění , směsi plášťů , posun pružení atd… na konci většina trekových kol byla těžších než mnohé XC HT a nejeli o tolik lépe, protože měli často mizerné komponenty. Ideálně vidlice pružina-nic(bez tlumení) ale lockout.
Tržní prostředí neni filozofické cvičení co vše je možné. Firma musi vzdělávat a mizivými prodeji to moc nejde. Proto crossové a trekové kola jsou tak málo.
Prostě pevné XC , patřičné výplety klidně s 40 gravel pláštěm a úzký řidítka a klidně si přihodit na delší úseky mini hrazdičku. Hltač kilometrů to bude solidní.
Rychlost dělají primárně silniční oblouky, s rovnýma 65cm řidítkama na větru očistec ať jsou tam 28mm nebo 2,0" pláště …
Ja myslel rychlejsi v terenu, kde zase vedou rovna riditka. Na asfaltu to samozrejme bude neco uplne jineho.
Jakože bude v terénu trek rychlejší než 29" xc ht? To dost pochybuju.
V terenu rychlejsi nez gravel, na asfaltu rychlejsi nez mtb.
To bude na trasách, které obsahují kus od každého povrchu imho natolik zanedbatelný rozdíl v čase, že nevěřím, že by to mělo při běžném použití smysl řešit.
Jestli jde ale spíš o pocit, tak to chápu. Ten Marin DSX vypadá v tom případě jako celkem ideální řešení.
Tak ja to kolo pouzivam k tomu k cemu bylo stvoreno – k toulani se prirodou ale s castymi prejezdy po asfaltu.
Myslíš pocitově nebo reálně?
Tak ten Marin vypada paradne, 60mm nicemu nevadi – do tezkeho terenu to neni a v lehkem to staci. Diky.
S pevnýma osama je třeba Canyon Pathlite 7, vidlice 75 mm zdvih.
Pěkný, neznal jsem.
Nevypada zle, ale skoda toho uhlu hlavove trubky.
Jako že bys chtěl menší? Tím spíš koukej na lehká XC MTB a dej tam rychlé pláště typu Thundreburt, G-One Allround/Speed.
XC mam, druhe nechci. Hledam nahradu za me dosluhujici trekingove kolo, ne dalsi XC
nahore ten marin < v odkazu > je spatnej proc?
Me se ten Marin libi.
Chtěl sem napsat totéž, to je asi jediné smysluplné kolo v jinak nesmyslné kategorii trekking/cross
Proc by mela byt kategorie trekingovych kol nesmyslna? Neni nic univezalnejsiho. Mam silnicku, celoodpruzene XC a treka. Pokud bych si mel vybrat jenom jedno kolo, tak si vyberu prave trekking – jezdim na nem asi nejcasteji, proto shanim neco lepsiho nez co mam.
Protože doba právě spíš mění trendy a trek je teď spíš městské, cestovatelské kolo, (s baterkou)
Tak trek je uz z podstaty toho nazvu cestovatelske kolo. To nijak nerozporuju. Ale jezdim na nem jak po asfaltu, kde se mi nechce jezdit na bajku, tak v terenu po turistickych stezkach, casto i v relativne narocnem terenu, kde je za me trek se vzduchovou vidlici mnohem pohodlnejsi a jistejsi nez gravel.
Nesmyslná kategorie to určitě není, ale zlatá doba klasických trekingů je pryč a výrobce už tato kategorie moc nezajímá.
Jasny, dneska je to samy gravel, no a pak nekdo prisel s rovnymi riditky, jakoze flatbar, pak se vymyslely odpruzene vidlice, pak to nekdo spojil a vytvoril trekingove kolo. Kruh se uzavrel.
Výrobci jsou prostě kreativní, potřebují prodat. Takže pokud trh s trekingy skomírá, tak proč se ho nepokusit tímto způsobem alespoň trošku oživit.
Protože trek (cross) jako kolo určené do méně náročných podmínek má potenciál být méně robustní a tedy lehčí. Jenže to se většinově neděje, spousta výrobců treky nedělá, další spousta končí v cenách 20 – 30 tis osazené pružinovou vidlicí a 3× pohonem. Většinově to má dost vzpřímený posed, kolo na výlety pro důchodce, takže to není ani aero. Osazují se na to pláště typu Marathon, takže to ani s 40mm plášti nejde líp než dobré MTB pláště. Takže to v ničem není lepší než XC MTB HT, které zvládne více terénu a a má pohodlnější obutí. Canyon Pathlite je výjimka, jedna z hodně mála.
Čili ta kategorie není nesmyslná sama o sobě, ale spíš tím jaká kola této kategorie se nabízejí.
Tak Rock Machine, Merida nebo Cannondale maji celkem pouzitelne trekingove kola s dvojprevodnikem a vzduchovou vidlici a relativne moderni geometrii s ohledem na urceni. Ja mam Riverside, komponenty SLX/Cues, brzdy Magura, vidlici Suntour NRX, bezdusove plaste a jezdi to hodne slusne jak na asfaltu, tak i v terenu, ale ram je staveny na pohodli, takze hledam neco sportovnejsiho. Uvazoval jsem nad tim Cannondailem, ale chtel jsem vedet jestli nekdo nedela trekking i s pevnyma osama, kdyz uz budu porizovat nove.
Jako tenhle https://www.cannondalebikes.cz/…cx-1-c31151m za 29 tis. s pružinovou vidlicí a Sram SX sadou? Navíc prodej asi už skončil a nástupce tam není
https://www.cannondalebikes.cz/…cx-1-c31151m
Nebo tohle RM s 2×9 pohonem?
https://rockmachinebikes.com/…ide-700/1302
Bohužel ani jeden neuvádí hmotnost. Já se pořád snažím pochopit v čem si představuješ, že to bude lepší než vhodně postavené XC MTB HT, můžeš to nějak osvětlit?
me docela taky, letos jsem neumyslne vyzkousel celopevnaka, na RaRa 2.2, a musim rict, ze meto prijemne prekvapilo, az jsem naklonenej, ze udelam ze svojho BMC lehkyho nizkoudrzbovyho bahnaka.
Trekingové kolo a moderní geometrií na pevných osách a odpruženou vidlicí vyrábějí všichni, jen tam dávají 29" gumy.
35–40mm plaste budou na XC vypadat trochu dementne, a melo by to smysl jako dat na gravel silnicni plaste a cekat ze to pojede jako silnicka.
35mm jsou dnes skoro silniční pláště, kdo by to dával na krosové kolo.
Tak ja vozim treba tech 40mm a prijde mi to akorat, na silnicce vozim 28mm. Nejbeznejsi rozmer na trekkingovych kolech je 37mm – to maji vetsinou cestovni plaste.
Marathon Racer 35mm. Pro představu, jak to vypadá. :-)
Jo divne, jako dat na BMW X6 kola z i3 :-D
Tam bude problém s geometrií. Tedy samozřejmě mizerné vidlice a brzdy.
To Synergy celkove nedava moc smysl. Karbon, trojprevodnik, pevne osy. To moc nejde dohromady a ta cena je celkem ulet, vzdyt za to je Rock Machine Blizz CRB s 1×12, teleskopkou, celkem slusnou vidlici a ctyrpistkama.