Výběr velmi levného AM/XC kola

21 nepřečtených
  • janpernik1

    Zdravím,

    obracím se na vás pro radu s výběrem kola na AM, nebo spíš XC, těžko říct jak to nazvat, hlavně na ježdění přes kopce po asfaltce, nějaké lesní cesty, žádné velké skoky nebo tak, prostě jen přesunovadlo které si poradí s tímto terénem.

    Váha 100kg, 176cm

    původní strop byl jen 10 000kč, ale vzhledem k tomu že s tím bychom se sotva vešli do kotoučových brzd (o ostatních dílech ani nemluvě), snad by se to mohlo zvýšit na 20 000,

    Docela mě překvapilo jak ceny kol spadly, že se full dá sehnat za pár korun, otázkou je kvalita, kterou nedokážu posoudit. Kdysi jsem jezdil DH a mám dobré zkušenosti se značkou Lapierre, proto mě velmi příjemně překvapilo že se dá koupit i v ČR a u nejnižších modelů za velmi pěkné ceny, bohužel díly posoudit nedokážu, vždycky jsem se držel spíš toho nejlepšího, nehledě na cenu.

    Takže full –

    http://www.mojekolo.cz/…ecnic-fs-700

    (lehce nad cenou, ale za full to zkousnu)

    některý z těchto Mongoosu? Naopak vůči této značce mám trochu averzi, je oprávněná, nebo jsou ty kola i přes nízkou cenu kvalitní?

    http://www.mojekolo.cz/…ongoose-2011

    a HTčka

    Merida Matts TFS 500-D

    http://www.mojekolo.cz/…d-bilo-modra

    TFS 100-D

    http://www.mojekolo.cz/…ts-tfs-100-d

    LaPierre Raid 300

    http://www.mojekolo.cz/…rre-raid-300

    LaPierre Raid 400

    http://www.mojekolo.cz/…rre-raid-400

    ..a když se na to dívám, neposloužil by úplně stejně Raid 300 2011?

    http://www.mojekolo.cz/…e-tecnic-300

    Matts Trail 100-D 2011

    http://www.axitbikes.eu/index.php…

    Zajímá mě hlavně názor zda vůbec fulla využiju (samozřejmě počítám že to bude mít nějaké zamykání, aby se dalo šlapat do kopce), potom to jak je to s těma cenama, zda jsou ty modely 2011–2012 tak cenově rozdílné jen kvuli ročníku, nebo je tak rozdíl komponent, moc do toho nevidím, takže pokud to má kotoučové brzdy, mimo vidlici nevidím žádný rozdíl mezi kolem za 11 a 19, v označeních brzd a řazení se nevyznám :(

    Jde o to že peníze na to teď moc nejsou, tak do toho chci zatím investovat co nejméně, ale zase nechci něco co nebude fungovat jak by mělo a budou s tím problémy.

    Předem díky za rady :)

    0 0
    • palo7  

      takže asi ti každý řekne to co sis tady přečetl vícekrát(nebo jsi si měl přečíst), téma je tu xxx

      každopádně z toho co máš ve výběru bych já nebral nic.

      Na tvou váhu hledej vzduchovou vidlici a do 20 se po novém fullu nedívej.

      Za mně je na klidné ježdení full lepší(ale min.30tis nebo jetý), pokud to bereš sportovně tak ber HT

      0 0
    • flyman  

      toho lapierra fulla bych se nebál. Postupně budeš ale řešit převody, pak brzdy, výplety, a tlumič s vidlí. Dva roky by to vydržet pohromadě mohlo. Teda podle toho kolik na tom chceš nalítat a nebo se kouknout na nějakej sekáč.

      0 0
      • janpernik1  

        zas tolik toho asi nezajezdím z časových důvodů, ale budu se snažit..

        měl jsem doma dirťáka kterého jsem nechal na vyježdění pro mladšího sourozence, bohužel se o něj patřičně nestaral a tak ho před pár dny ukradli, počítal jsem že si časem koupí kolo vlastní (což už udělal) a já to kolo rozprodám a dobré díly přeskládám na nové (hydraulické brzdy, 180mm kotouče, atp..), bohužel to teda nevyjde.

        Jsem hlavně teda rád že na LaPierra má někdo podobný názor, párkrát už jsem se seknul, tak se radši ptám – výměna dílů je samozřejmostí, jak bude potřeba.. mám doma i nějaké starší díly přinejhorším (mechaniky Hayes MX2, 180mm kotouče), ale na tom kole to asi snad taková hrůza nebude, ne?

        Jinak ceny brzd a tak nejsou co se dívám nijak vysoké, podle toho jak budu jezdit bych to kolo přestavěl, spíš mi jde o to aby stačil v současné sestavě třeba na rok bez větších změn (vidle, rám)

        0 0
        • Georrge  

          ten lapierre je docela na pohodu, je to na deorku, brzdy jsou taky slusny (az na kotouce, bude to chtit vetsi), 120mm je taky fajn. Lock do kopce opravdu podminka neni. Akorat ta vidle ti asi nesedne pruzinou, asi bude moc mekka. HT ale bude za ty prachy lip vybavene a lip pojede, ale osobne uz bych HT nechtel :)

          0 0
          • janpernik1  

            Právě se na to dívám a třeba tady si někdo stěžuje

            http://www.bike-forum.cz/…-poploc.html

            že je se 70kg moc tvrdá, navíc snad půjdou i nějaká kila dolů přes léto :)

            těch 120mm se mi právě líbí, jezdil jsem na 100mm a bylo to málo.

            Pružina se dá vyměnit, je to možné i na tvrdší případně?

            Mě právě oslnilo to že je to full, a na docela dobré značce za malý peníz, přestavba průběžně jasná, spíš ten rám aby byl OK.

            Maximálně se bojím toho, aby ten tlumič měl zamykání, ale to by snad měl mít, že? Je to od Lapierra, takže na internetu o tom nic není, zkusím se zeptat prodejce..

            A abychom to tedy uzavřeli, myslíte že (s největším důrazem na rám) je vhodnější Lapierre nebo ten Mongoose? Jsem pro Lapierra, pokud tedy nikdo nemá něco zásadního co by mě od něj odradilo :)

            0 0
    • borda  

      kdyz uz fula, tak spis tohole:

      http://www.kona.cz/ads/view/100

      neni to zadna hitparada, ale rozhodne lepsi,nez ten lapiere

      vidle pruzinova – bud to vydrzis, nebo si koupis tvrdsi pruzinu, nebo casem koupis vzduchovou

      0 0
      • janpernik1  

        Ta Kona je pěkná, díky za tip :)

        0 0
        • palo7  

          myslím že ta Kona bude pěkně těžká, nejlíp z toho co jsi nahodil vychází ten Mongoose, ale až Elite za 22700

          jseš rozhodlej pro full?

          0 0
          • janpernik1  

            Pokud se to přehoupne přes 15 (resp. na těch 20–22), tak full.

            0 0
            • palo7  

              pokud nebudeš mít super štěstí na super kup, tak nový full za 20 z obchodu nebude nic moc, leda zkusit místní stavitele, co by se dalo poskládat(mají lepší ceny dílů, na který se nikdy nedostaneš) nebo ten bazar.

              0 0
      • janpernik1  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.