Výběr vidlice střední třídy (5-8tis)

70 nepřečtených
  • kubiik

    Ahoj všem, potřeboval bych poradit s výběrem vidlice. Ve hře jsou následující:

    1. Rock Shox Reba SL 2009 (cena 6500 Kč, z eshopu)
    2. Fox F100 RL (Cena: 8000 Kč, bazarová v záruce)
    3. SR Epicon od Milana (cena 4800 Kč)

    Vidli bude jezdit holka – lehčí terén (lesní cesty apod., váha 65kg). Zdvih 100mm.

    Díky

    Anketa: Jakou vidlici vybrat?

    30x
    65%
    1x
    2%
    15x
    33%
    0 0
    • AleZ80  

      Zapomněl jsi dát do ankety AXONa.

      0 0
    • jachymk  

      na epicona prď, je děsně měkej s tim Milan nic neudělá, buď FOX nebo Reba, volil bych FOX je z nich nejlehčí a asi nejcitlivější, zrovna to holka ocení!

      0 0
      • Lišák  

        Už jsem se Tě, po Tvém podobném výkřiku, jednou ptal, jak je Epicon měkký. Neodpověděl jsi, jen kubad dodal grafy z BIKE. Ty Tvoje tvrzení zrovna nepopdprovaly.

        Mimochodem-65kg slečna, která nebude jezdit žádná pekla, moc tuhost vidlice nepozná. Citlivost bude u neupraveného Foxe diskutabilní. Zrovna tak může být hodně progresivní.

        0 0
      • Vegan  

        O jake mekosti tu je prosim rec ? Ja bych naopak volil prave epicona ponevads me prijde jako pomer cena/vykon nejlepsi a to jeste je dobre pricist fungujici zarucni a pozarucni servis

        0 0
        • Lada,s  

          Taky jsem nad tím přemýšlel, ale možná myslel měkký jako v krutu. Ale to bude v případě 65 kg neznatelné.

          0 0
        • kubiik  

          Proč nikdo nevolí Foxe, je mi nejsympatičtější :) ale sympatie není všechno ;)

          0 0
          • Vegan  

            Fox, uz davno neni co bejval :-/ ja i Sandra jsme museli uz i pruzinoveho Foxe posilat na tuning, aby se dostal tam kde mel byt uz od zacatku. Tzn pokud koupis jeteho za 8k tak si pripocti 1200 za tuning a 200.- za postovne k milanovi a zpet… razem si na castce 2× vetsi jak Epicona, ktery ti odvede stejnou sluzbu a o tom to jaksi je.

            0 0
        • kubad  

          souhlas, mám tu nově 150mm Epicona a žádná měkost se ve srovnání s Foxem nekoná

          0 0
      • blisterexist  

        epikon je tužší než reba:-)

        0 0
    • kubiik  

      Ještě dodatek – našel jsem tu Rebu v jednom e-shopu na severu čech – nevíte o místě, kde by byla za podobnou cenu, ale je možný osobní odběr v Praze, středních nebo jižních čechách?

      0 0
    • kubiik  

      tak asi vyhrála REBA team – pokud se přes víkend nerozhodnu jinak :-) všem jinak děkuji za hlasování a názory :)

      0 0
      • kubiik  

        oprava – koupil jsem Rebu XX :-)

        0 0
        • jIrI___  

          Tak to byl fofr :)

          0 0
          • kubiik  

            vyskytla se pekna z druhe ruky za 7tis, tak nebylo co resit :)

            0 0
            • Georrge  

              novej potuněnej axon by tě vyšel levněji… a že bude lehčí, citlivější a líp chodit asi ani nemusím zmiňovat. Ale jasně, není na tom nálepka rock shox :)

              0 0
              • kubad  

                Spravne nalepky je nejdulezitejsi kriterium.

                0 0
                • Vegan  

                  to vis no Epicon ma image cool faktor 1/10 zatimco Reba, nebo-li spise REBAPICO ma image cool faktor 9/10… to je pak holt tezke.

                  0 0
                  • Georrge  

                    pepíčkon je sice trošku tuctovka, ale axon je imho na tom o dost líp. Ale taky nemá ten rebapyčo efekt…a na to bohužel žádný tuning neplatí :)

                    0 0
                    • kubiik  

                      Bohužel (bohudík?) nejsem zastáncem žádné konkrétní značky vidlic, ale SR se mi fakt nelíbí. Reba odpovídala požadavkům, je pěkná a navíc už jednu mám, takže nakonec jsem volil ji. Váhově je na 1650g, což nepovažuju za těžkou vidlici – každopádně na kole z výroby byla RST, která moc nechodila a vážila 2350g :) Vidle chodí krásně a pro přítelkyni, které jde především o vzhled plně vyhovuje :)

                      0 0
                • op  

                  Jezdim dlouhodobe na jednom kole Reba SL, na druhem Epicon LOD neTT. Moje porovnani je, ze v necem je lepsi Reba a v necem Epicon.

                  vyhody Reby:

                  • vetsi skala nastaveni diky moznosti nafoukat negativku
                  • mene se houpe pri slapani, pri jizde v sedle nemam skoro nikdy potrebu jizamykat
                  • mene se nori pri brzdeni

                  vyhody Epiconu:

                  • levnejsi
                  • ma skoro tvrdy lock (toto je jedina opravdy vyrazna vyhoda proti Rebe)

                  nevyhody Reby:

                  • MC nezamyka uplne, pri jizde „ze sedla“ se mi rozhoupe

                  nevyhody Epiconu:

                  • vice houpe, castejsi potreba zamykat
                  • mirne vetsi noreni pri brzdeni

                  Citlivost – u Reby musim foukat negativku asi o 5–10 psi vice, abych byl s citlivosti spokojeny. U Epiconu je to OK, vyssi citlivost bych v zadnem pripade nechtel, pokud by s tim souviselo vetsi noreni pri brzdeni (coz nejspis souvisi).

                  Zadny rozdil v tuhosti nepocituju.

                  0 0
                  • thesecond96  

                    Tak si na rebě přitáhni floodgate jestli se ti i při zamknutí hejbe moc.

                    0 0
                    • op  

                      gate je na max

                      0 0
                      • thesecond96  

                        No já nevím, ale já to vidím spíš jako výhodu. Při šlapání ze sedla to nepoznám a když v terénu zapomenu odemknout, tak to zas až tak nevadí.

                        0 0
                    • xshreck  

                      Pitchovina. Flood ti jen pri velkem narazu tu vidli odemkne, na to ze se nezamkne uplne to nema zadny vliv. Si pletes. Jinac s tom houpanim co tu psal predtim to je parada, akorat kdyz prefoukal negativku, o kolik se snizil zdvih? Nebo je ta vidla nastavena na 120 a negativkou snizena na 100 kvuli citlivosti?

                      0 0
                      • op  

                        rozdil pozitivka/negativka 115/120 psi nezpusobi vyrazne snizeni zdvihu, mozna 2–3mm, nemam to zmerene, clovek to ani nepozna.

                        0 0
                        • xshreck  

                          Zkus to ze zajimavosti… Stahni gumicku a zkus to vytahnout. Ja bych rekl ze to bude dost. Kdyz jsem zkousel foukat stejne tlaky tak uz myslim zajela.

                          0 0
                          • op  

                            kdyz si vzpomenu, nekdy to zkusim

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Na verzi bez u-turnu nic nezměří, protože nemá proti čemu měřit. Nevíš kde je ta správná rovnovážná poloha pro daný zdvih. Zjistit by mohl jen relativní rozdíl o kolik se to liší.

                            0 0
                            • op  

                              muzu zmerit relativni rozdil pro negativ 0,=pozitiv a =pozitiv+5 psi

                              ale nevim, jestli se mi bude chtit se s tim drbat.

                              SAG mam nastaven na 20mm pro ty tlaky 115/120 a kolik presne zdvihu mi zbyva nevim, ale o moc mene nez 80 to vazne nebude. Otazka je, jestli se da s Rebou dostat na doraz, ja se jeste nedostal.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                5psi moc velký rozdíl ještě uršitě neudělá, zvlášť při tlaku kolem 120psi.

                                S využitím zdvihu si to ale právě tím mírným přefukováním zhoršuješ.

                                Kdybys nafoukal třeba 105/90psi (pozitivka/ne­gativka), tak bys měl podobný sag (čísla jsem jen odhadnul jako příklad) a přitom by stačila menší síla na poslání vidlice na doraz a zlepšilo by se využití zdvihu.

                                A ze stejného důvodu (velký tlak v pozitivce) i méně chodí do zdvihu vůbec (a tím hůře žehlí).

                                Je ale jasné, že bys zase zhoršil citlivost. To pak řeší jedině úprava.

                                0 0
                              • xshreck  

                                Dá se dostat na dorazy, s 80kg jí při tlaku 105psi dostanu v pohodě …

                                0 0
                            • xshreck  

                              Při přefouknuté pozitivce ( což je normálnější stav než u přefouklé negativky) vidla nejde víc „vytáhnout“.

                              Takže pokud má přefouklou negativku, mělo by teoreticky stačit jí jen „vytáhnout“ ven, ne zase velkou silou a ± by se to dalo zjistit.

                              Milimetr sem milimetr tam vem čert…

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                „Při přefouknuté pozitivce ( což je normálnější stav než u přefouklé negativky) vidla nejde víc „vytáhnout“.“

                                Jenže tohle není ten správný rovnovážný výchozí stav, ale už předepnutá pozitivka. To je už opak, kdy je vidlice více vytažená než má být.

                                0 0
                                • xshreck  

                                  V tom máš asi pravdu… Jak to tak vidím tak vezmu pumpu a půjdu experimentovat.

                                  0 0
                      • thesecond96  

                        No já spíš myslel, že se mu odemyká a proto víc houpe. To jak se pohupuje zamčená nevidím jako překážku.

                        0 0
                  • MlokCZ  

                    Citlivost téměř vůbec nesouvisí s nořením při brždění. To je dané z 95% průběhem vidlice. Citlivost má jen ten nepatrný rozdíl v hodnotě odtrhů.

                    Tedy např. supercitlivá vidlice s odtrhem 5kg půjde při brždění do zdvihu třeba o 3–5mm více oproti vidlici s odtrhem 10kg. Tedy pouze o ten rozdíl 5kg.

                    To je ale rozdíl zcela minimální, když od brždění působí síla třeba odpovídající 70–80kg, která pošle vidlici do zdvihu třeba 5cm.

                    A je to jedno s druhým. Pokud se nenoří při brždění, tedy při určitém silovém podnětu nejde do zdvihu, tak se nenoří ani při stejném podnětu od překážky.

                    S narůstajícím zdvihem a také lepším žehlení překážek bude vždy narůstat i noření pod brzdou.

                    Takže když se vidlice málo noří pod brzdou, tak to současně znamená, že o to hůře žehlí a nedělá to, k čemu je určená.

                    Takže menší noření pod brzdou = menší žehlení na překážce a určitě se to nedá považovat za výhodu.

                    Nechci vidět, co bys řikal na noření pod brzdou u dobře žehlivé vysokozdvihové vidlice. Jde pod brzdou do zdvihu samozřejmě mnohem více než třeba Reba.

                    Houpání při šlapání. Neměl jsem problém ani u upravené Reby nebo Epicona (upravené jsou citlivé stejně). Tohle je dané šlapáním, v sedle se to houpe jen když se blbě šlape nebo v některých situacích, kde se to vezme hodně silově.

                    Oproti tomu citlivé zadní stavby stejně pohupují při šlapání v sedle mnohem více.

                    Ty dvě nevýhody Epiconu bych označil naopak za velké výhody, tedy vidlice dělá přesně to co má, pruží.

                    0 0
                    • thesecond96  

                      Mloku, nezklamals, pěkné počtení :)

                      0 0
                    • op  

                      Nechci vidět, co bys řikal na noření pod brzdou u dobře žehlivé vysokozdvihové vidlice.

                      asi bych se musel naucit nebrzdit :))))

                      myslel jsem ze upravou se meni taky prubeh, tj. zvysuje linearita. nebo ne?

                      Houpání při šlapání. Neměl jsem problém ani u upravené Reby nebo Epicona (upravené jsou citlivé stejně). Tohle je dané šlapáním, v sedle se to houpe jen když se blbě šlape nebo v některých situacích, kde se to vezme hodně silově.

                      souhlas, ale ja slapu vzdycky stejne a Epicon se proste houpe vic. Neni to nejak extremni rozdil, ale poznat to je.

                      Ty dvě nevýhody Epiconu bych označil naopak za velké výhody, tedy vidlice dělá přesně to co má, pruží.

                      Kazdy ma jine priority. Ja jsem spokojen, kdyz vidlice funguje tak (ted trochu nadsazuju, tak me neber za slovo), ze mi prekazka nevyrazi riditka z ruky a necvaknu si zubama, ale jinak me moc neomezuje. Ani jestli vyuzivam zdvih nebo ne, me, pokud se mi jede dobre, vubec nezajima. Jak rikam, kazdy to ma jinak.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Jinak s tím bržděním. Noření vidlice do zdvihu samozřejmě příjemné není a je třeba se s ním nějak vypořádat.

                        První věcí je to, že na vyšším zdvihu brzdím o hodně méně. Další je práce s těžištěm, často posunu těžiště i když to není nutné a dal bych to aniž bych se pohnul. Tím snížím zatížení předního a částečně eliminuju větší noření pod brzdou.

                        A někdy se většímu noření pod brzdou vyhnout nejde, pak se snažím ostřeji přibrzdit ve chvíli kdy je to fuk a následně na překážku brzdu zcela pustit (a to nejen kvůli lepší funkci vidlice).

                        Kdysi dávno před více lety, když jsem přešel na vyšší zdvih, tak jsem také chvilku bojoval s nořením při brždění. Teď se mi oba Talasy pod brzdou noří ze všech vidlic, co jsem jezdil, nejvíce a problém s tím nemám. V extrémní situaci dokážu poslat pod brzdou Talas klidně i na 10cm zdvihu.

                        Jinak v pohodě. Nemám nic proti tomu, že to tak vyhovuje. Jen jsem viděl trošku rozpor v tom co je a není nevýhoda.

                        Průběh je možné také upravit (tedy snížit progresivita), to jistě. A to pak následně umožní právě použít stejné tlaky v obou komorách bez problému využití zdvihu.

                        Jinak pokud je pohupování opravdu decentní, tak je to spíše psychická záležitost, vliv na rychlost při stejném výkonu to má minimální. Tím ale samozřejmě nikomu neberu, že mu to vadí. Každý má jiné priority a vadí/nevadí mu něco jiného.

                        0 0
                      • milan1  

                        Ať si každý koupí vidlici dle svého výběru ať je jakýkoliv ale když jsou popisovány vlastnosti a výhody a nevýhody, mělo by být vše přesné a to bohužel není.

                        Celá tahle výpověď o vlastnostech dvou vidlic je jenom a jedině to, co je zde stále dokola probírané a dávno známé, jenom trochu v podstatných detailech nepřesné.

                        Reba nevyužívá plně svůj zdvih je příliš progresivní, (tahle informace v popisu chybí). Ano, právě to je zde dávno známé a důsledkem je, že nevyužívá plně svůj zdvih, zcela stejným důsledkem je že se bude méně nořit pod brzdami. Tohle jsou spojité nádoby a kdo si všimne jednoho musí poznat i druhé, jak moc je to znát? No, jestli má Reba deficit využívání zdvihu cca 15 mm, tak se zhruba i o tuto hodnotu méně noří při brždění. Síly působící na vidlici jsou stále stejné a když někdo chce aby se mu nenořila vidlice pod bržděním, musí být srozuměn, že mu nebude plně využívat zdvih, protože tak to prostě musí být. Jak kdo ocení rozdíly v nevyužívání zdvihu a tím nenoření pod brzdami je rozhodnutí na něm samém ale souvislosti by měl znát každý.

                        Využívání zdvihu a citlivost vidlice nemají naproti tomu žádné souvislosti. Využívání zdvihu je vždy záležitostí pružiny. Citlivost je daná pouze odpory a citlivost lze poznat především na nejmenších nerovnostech, kde nehraje roli průběh odpružení. Stejně citlivé vidlice budou na drobných nerovnostech vykazovat přibližně stejný komfort i když budou mít málo rozdílné pružiny, protože silový rozdíl daný malým zdvihem na malých nerovnostech nebude tak zásadní i když budou mít mírně odlišné pružiny.

                        Pokud jsou pozorovatelné rozdíly v citlivosti při šlapání musí být pozorovány i zde rozdíly ve všech souvisejících projevech. Citlivější vidlice se samozřejmě bude více pohupovat ale zase musí zcela zákonitě poskytovat větší komfort a to především na menších nerovnostech. Opět se jedná o spojité nádoby a vzájemné souvislosti, kdo pozná jedno, musí rozlišit i druhé.

                        Citlivější vidlice s lepším průběhem, která využívá lépe zdvih musí být vždy lehce rozeznatelné od vidlice méně citlivé s průběhem horším. A zde budou opět platit všechny vzájemné souvislosti.

                        Tohle nejsou žádné nové objevy, je to jenom shrnutí všeho, co je zde dávno zaznamenané v hostorii.

                        Lock a rozdíl jeho zamykání je popsán přesně a opět i tohle je zde dávno popsané.

                        0 0
                        • thesecond96  

                          S tím využíváním zdvihu u Reby si dovolím nesouhlasit. Při správném tlaku se dá využít celý zdvih. Progresivní sice je, ale podle mě to není nic hrozného, naopak, v terénu alespoň není stále na korunce.

                          0 0
                        • xshreck  

                          Prostě jedna půlka chce přepružené kolo které mu přežehlí každé zrnko písku a někdo hce mít prostě jinou odezvu a chce to cítit no :P

                          Ne každý jezdí stejně :) enhcápu proč to řešíte. Mě to třeba taky vyhovuje že je progresivní a ne furt lineární :)

                          Taky podle toho jak jezdí, co jezdí a kde jezdí … toho je tu tolik, že se o tom fakt nemá cenu dohadovat :D

                          0 0
                          • milan1  

                            Ať si každý koupí vidlici dle svého výběru ať je jakýkoliv ale když jsou popisovány vlastnosti a výhody a nevýhody, mělo by být vše přesné a to bohužel není.

                            0 0
                            • xshreck  

                              Nejlepší by bylo kdyby si každý tu vidli odjel, ať už po Tvojí úpravě, bez úpravy a i jiné typy… Vyzkoušel si jak se to chová, jestli mu to na daný styl jízdy vyhovuje atd. Jinak to nevidím :)

                              0 0
                              • milan1  

                                Jaký styl asi jezdí?

                                Vidli bude jezdit holka – lehčí terén (lesní cesty apod., váha 65kg). Zdvih 100mm.

                                0 0
                                • xshreck  

                                  Mluvím všeobecně, pro holku je jasné že by bylo vhodnější něco míň progresivního než např u mejch 80kg.

                                  0 0
                        • op  

                          fiha, koukam ze jsem nechte vyprovokoval diskusi odborniku

                          ted me mrzi, ze jsem k svemu prispevku nepredeslal, ze se jedna o muj ciste subjektivni pocit cloveka, ktery se nezajima o teorii pruzeni, ale proste a jen na tech vidlicich obycejne jezdi..

                          Síly působící na vidlici jsou stále stejné a když někdo chce aby se mu nenořila vidlice pod bržděním, musí být srozuměn, že mu nebude plně využívat zdvih

                          Jsem srozumnen a nevadi mi to.

                          Citlivost je daná pouze odpory a citlivost lze poznat především na nejmenších nerovnostech, kde nehraje roli průběh odpružení. Stejně citlivé vidlice budou na drobných nerovnostech vykazovat přibližně stejný komfort i když budou mít málo rozdílné pružiny

                          Po tom, co jsem nasel na Rebe ty tlaky negativ/pozitiv co mi vyhovujou, dolil olej na pistek a poradne ji zajel, mam SUBJEKTIVNI pocit stejne citlivosti u tech dvou vidlic.

                          0 0
                  • 666biker  

                    neskusal si lanko na LockOut-e kusok viac natiahnut/nas­panovat?

                    0 0
                    • op  

                      obcas zkusim vzit za to kolecko za ktere taha lanko a rukou ho jeste dotahnout, jestli tam nezustala vule a vule tam neni

                      0 0
                      • 666biker  

                        vyskusaj povolit cervika na MC a potiahnut lanko pri odomknutej..rukou nemusis vladat potlacit kolecko uz pri zamknutom locku..ked budes mat cas/chut tak vyskusaj ci to nieco pomoze a uvidi sa :)

                        0 0
                        • op  

                          ok, dik

                          0 0
                        • xshreck  

                          Myslím že to nepomůže, u hydrolocku kde lanko nemám to taky nezamkne do uplně tvrdého stavu

                          0 0
                          • 666biker  

                            je jasne,ze z toho pevnu vidlu nespravi nikdy..ale mne pri primerane natiahnutom lanku pohupuje minimalne…klop klop na drevo.. :D za pokus clovek nic neda

                            0 0
              • JakeF  

                Tohle nepochopim… On si něco zrovna koupil a ty mu začneš mlít, jak vybral strašně hrozně a měl vzít něco jinýho. Měl jsi tady psát svoje moudra, když se ptal co vybrat, ne začít mít kecy až když si už něco koupil.

                0 0
                • v POHODÌ klokan  

                  Někdo ale není na B-F celý den. Prostě jenom psal svůj názor na to, co kubiik koupil. To, že by se mohl zaměřit i na Axona mu někdo navrnul už před tím, než kubiik vidlici koupil.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Když si někdo něco koupí, jakej má význam mu říkat, jak koupil blbě? Ničemu tím nepomůžeš, akorát si dotyčnej může začít říkat, jestli fakt nekoupil blbě a zkazí mu to radost z nový věci. Zvlášť v tomhle případě, kdy Reba XX má hydraulickej lock a high speed expanzi mi to rejpnutí přijde naprosto bezpředmětný, když ty vidlice jsou přinejmenším srovnatelný.

                    0 0
                • Georrge  

                  a ja zase nepochopím, proc to téma zakladal, když na nabizene varianty nenapise zadný koment, a pomalu jeste ten den koupi vidli, o ktere v tematu nepadlo ani slovo… takze proc zada o radu, kdyz si vlastne vubec poradit nenechal. Kdyby napsal ze si je vedom axona ale ze se mu nelibi, nebo ze ho nechce z jineho duvodu, tak bych ten koment nenapsal.

                  0 0
                  • kubiik  

                    Hele v klidu vy dva – 2 JakeF – napsat názor třeba i po koupi je dobrá věc – bude se hodin na příště a nebo někomu jinému, kdo řeší podobnou věc. 2 Georgge – je čistě moje věc, jestli koupim hodinu po tom, co to sem napíšu a jestli dám vůbec na udělené rady. Názor si přečtu rád kdykoliv – po koupi i před koupí, ale kdy a co si koupim, je stejně moje věc.

                    0 0
                    • Georrge  

                      samozrejme ze je to plne tvoje vec, ale prislo mi to od tebe trochu zbrkle a byl jsem tim zaskoceny, tak jsem napsal to s tim axonem, abych se dozvedel, proc jses rozhodl tak jak jses rozhodl. A jak rikam, kdyby jsi driv napsal ze se ti axon nelibi, tak si to odpustim, protoze ikdyz jde o super vidlici za slusne penize, tak taky nakupuju podle vzhledu a kdyz se mi to nelibi, tak smula :)

                      0 0
                      • kubiik  

                        Ale já jsem rád, že jsi to napsal, třeba budu zase brzy shánět vidli (nové kolo, tahle reba nebude to pravé ořechové) a pak třeba budu uvažovat i o tom axonu.

                        0 0
                        • Georrge  

                          jen bacha na jednu věc – axon má max. zdvih 100mm, takže kdybys časem třeba šel do celopéra 120mm, tak axona použít nemůžeš (možná by nějak překopat šel, ale bude to drbačka), zatímco reba zdvih 120mm nabízí… no ale kdybys šel do 140mm, tak tady nepomůže ani reba :)

                          0 0
    • Duon  

      r7čka sa ti nelúbi?

      0 0
      • kubad  

        nějaký důvod proč by měla?

        0 0
      • kubiik  

        jo, jestli je nějaká vidlice vzhledově horší než Epicon, tak je to R7 :-))))

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.