Vybírám e-fulla - jít do ultralightu nebo full size

212 nepřečtených
  • exBURN

    Letos jsem koupil v Dekáči e-fulla e-expl 700s jelikož jsem narazil na vystavený kus se škráblým rámem v parádní slevě. Tak jsem najel cca 1200km a bohužel se zdá, že hlavní čep není dobře vyřešen a budu podruhé reklamovat – čep je jen vyvrtán v rámu bez vložky a prochází jim osa a spolu se to krásně vydírá. Borci na první reklamaci říkali, že se to ještě povedlo dotáhnout, ale že je to fakt blbý a že jestli se to vrátí tak budeme reklamovat a buď dostanu nový rám nebo spíš vrátí peníze (doufám, že to tak dopadne). Jezdím hodně terén, ale ještě jsem nestihl ani traily, tak je jasný, že ten rám je prostě shit :-(

    BTW – musím říct, že jako propagátor dekáče, kde jsem byl se všemi koly mega spokojený je toto pro mě velké zklamání. Toto kolo mi vyhovuje, pružinový tlumič chodí parádně, vidlici jsem nahodil Duroluxe 36 a jízdně nemám co vytknout.

    Mno a teď tedy – co místo toho? Jezdím v lesích kolem Ždánic, hledám nové stezky, rád vletím do bahna atd. Asfalt mě nebaví.

    Teď mám bohon Brose s 630Wh baterkou, jezdím většinou na 2 ze 4 levelu přípomoci, občas techničtější dokopce na 3. Turbo nepoužívám a v tomhle režimu mám dojezd cca 70–90km s cca 600–700m převýšením. Zvažuju tedy, zda jít cestou klasiky a nebo se podívat po lehkém éčku – Líbí se mi Neuron ONfly a podobně, ale bojím se, že při brodění v bahně v 10 stupních bude už dojezd hraniční – rád bych dojel těch cca 50km minimálně. Jsou tyhle „lehké“ e-bike skutečně plnohodnotné a nebo je dojezd 30km když na tom nejede Sagan?

    Z klasiky s emi líbí třeba Kellys Theos F50, kde bych v rozpočtu upgradoval vidlici.

    Rozpočet cca kilo.

    0 3
    • novas752  

      Se zhruba dvou třetinovou až poloviční kapacitou baterie na nějakém lehčím elektrokole oproti té stávající snad neočekáváš podobný dojezd… Tam jde o jízdní vlastnosti v terénu z kopce – chová se to více jako klasické kolo, ne jako motorka přikotvená k zemi. Na 360Wh baterii a střední režim přípomoci některého z těch lehčích slabších motorů se dá ujet cca 30km/1000m výškových. Na poloviční stoupání na dvojnásobné vzdálenosti bych motor považoval za zbytečný obtěžující prvek.

      3 0
    • MTBIKER doporučuje
    • exBURN  

      To se máš, že máš takovou fyzičku. Ne každý to tak máme

      0 0
      • skaj  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • novas752  

        To jsou léta praxe a odříkání toho motoru. :-)

        5 0
    • exBURN  

      A jezdí to taky za hodinu a půl? Po dešti v blátě přes pole, brody atd? To smekám. Moje pětileté dítě ušlo 15km Alpen Adria trailu, vyleze na Gliwont, ale toto na kole nedá no. Ani to 7 leté ne.

      A co se vrátit k výběru kola. Mě éčko prostě baví, nepotřebuji ho, ale chci ho, tak ať si maminky jezdí na čem chtějí a všichni budeme spokojení.

      0 0
      • nomecz  

        Pokud chces ecko tak bych vzal plnotucny a uzival si technicky vyjezdy co proste bez motoru nedas :)

        2 0
        • exBURN  

          jj, už se s tím smiřuju. Když vidím, že ultralight je osekaný na poloviční baterii a váha přes 20kg a plnotuč se dá kolem 23 tak už to takový rozdíl není.

          0 0
          • Kouba_2005  

            Je to jen o penězích :-)

            Cannondale Mottera SL je pod 20kg, 601Wh baterka a výkon se Shimano EP801 víc než dostatečný.

            https://www.cannondalebikes.cz/…sl-2-c65204u

            0 0
            • exBURN  

              Moc pěkný, ale limit jsem si dal kilo. Max bych přidal 20, ale to už by muselo být něco extra.

              0 0
              • pazda  

                Co takhle plnotucny Neuron nebo Spectral? Spectrala jsem bral nedavno ve sleve, ktera porad trva a Neuron byl pred par tydny taky slevneny kolem stovky.

                0 0
                • exBURN  

                  Jsem promeškal Spectral CF 8 :ON už nemaj velikost a hlavně 720 baterku – jen 900 a ta jez bytečně drahá a těžká :-(

                  0 0
                  • pazda  

                    Já mám právě tu 900 a méně bych asi nechtěl. Je sice těžká, ale on to ve výsledku nejde moc poznat. A dojezd je s ní fakt luxusní.

                    Byl jsem před tím rozhodnutý pro Neuron Fly:ON a nakonec jsem zvolil kolo úplně z druhé strany :-D jako jo, je to těžká mrcha, ale výkon motoru a dojezd je pecka, dá se s tím lítat po trailech do zblbnutí.

                    0 0
                    • exBURN  

                      Jako chápu, ale mě teď celkem stačí 635, tak jsem si říkal, že 750 bude úplně super. Já si nastavuju přípomoc tak, abych držel tepovky na 150, tak jezdím kolem půlky přípomoci a mám slabší Brose motor. Ale ten Spectral je super teď za tu cenu.

                      1 1
                      • Kouba_2005  

                        Nevybíral bych pouze na základě baterky a pohonu. Toho Cannondejla jsem měl na víkend a je to úplně jiný kolo, co se týče geometrie a tedy stylu jízdy, než co mám Levo SL. Ale chápu, že odolat nějaký slevě je strašně těžký a je fuk, co si přitáhneš domů :-D

                        0 0
                        • exBURN  

                          Ale zas nebuď tak přísný. Ten Canyon není žádný šunt za 20k z výprodeje. Hlavně každý kolo se chová jinak a bezesrandy mě dost vyhovoval i ten dekáč. Ikdyž těžítko.

                          Kde se dá na víkend otestovat ten Cannondejl? Přiznám se že testovačka by mi asi dost pomohla, přeci jen to není málo peněz.

                          0 1
                          • Kouba_2005  

                            U nás to bylo v Cyklo Vondráček (cyklo69) a shodou okolností mi požadovanou velikost přivezli z Brna :-) Chtějí 900,– na den, já to měl od pátku ráno do pondělí do večera za 2700,– To stojí za vyzkoušení, dolekopcom to letí jak šutr a do kopce to má síly přebytek. Na přesuny po silnici to ale moc není, člověk je na tom takovej připrclej, jak je to mullet. Taky tu geo to má vcelku nekompromisní, ale upravitelnou.

                            0 0
                            • exBURN  

                              Vidíš – s muletem nemám vůbec zkušenosti a trochu se toho bojím. Jednou jsem se nechal ukecat na 27,5 enduro a vůbec to nejelo (klasika bez motoru). Tohle bude asi jiná káva.

                              Já se asfaltu vyhýbám, ale někdy není zbytí něco přejet :-( a taky se přiznám že 2 kila je fakt moc, mám teď jiný priority.

                              Ale to vypůjčení zvážím – to se fakt hodí si to pořádně zkusit na trasách co budu jezdit.

                              0 0
                              • jeffi  

                                Dá se tam dát i 29 zadní, změní se nastavení na zadní stavbě – aspoň to tak píší. Mě se taky líbí.

                                0 0
                                • Kouba_2005  

                                  Jo, je to jak pises, koukal jsem na to. Jen otocis takovej bazmek a jde tam 29" bez zmeny geo. I hlavko je nastavovaci.

                                  0 0
          • Tatut  

            Tak jediná možnost je sehnat kolo s motorem Fazua. Nic jiného light nebude.

            0 1
      • skaj  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • Lion91  

      Počkej na slevu, byly dny marianne, budou Vánoce a pod… Skončila sezóna…Minulý týden bylo za 130, sleva 90 tisíc…

      https://www.tsbohemia.cz/…2024_d510308?…

      0 0
      • miki  

        Tak baterie 400wh je nějak málo a ta cena je taky raketa, to se dá sehnat o dost lepší E-bike.

        0 0
        • jeniiiik  

          Však tady se řeší jestli jít do malé baterie (do těch cca 400wh) nebo do plnohdnotného éčka s velkou baterkou.

          To že bych si za 200+ nekoupil MMR je další věc.

          0 0
          • exBURN  

            Přiznám se, že i za 130k bych raději volil u Canyonu.

            1 0
          • Lion91  

            Hoši píšu, že to ve slevě bylo za 130…

            0 0
            • jeniiiik  

              A kde to servisuji když je nějaký trabl?

              0 0
              • Lion91  

                Nevím, možná mají smluvní servis jako Alza, Canyon… Nedivil bych se kdyby to dělal Kolofix

                0 0
        • Lion91  

          U light je to docela standart, brose má 360, fazua 400, snad jen Shimano 360 nebo 540, ale tam je cena na karbonu taky kolem 200k a váha kolem 20 kg…

          Tohle má dle testů s pedály opravdu reálných 18 kg…

          Ty motory jsou o třetinu slabší cca, takže tolik nežerou a váha oproti plnotučnému, 5–6 kg, takže ta kapacita se oproti 750 docela srovná

          0 0
          • exBURN  

            Jako je to pěkný kolo. Nezjišťoval jsi jak jsou na tom se zárukou? Teď po zkušenosti s dekáčem asi ocením delší záruku a ochotu řešit problémy.

            0 0
            • Lion91  

              Mám MMR z roku 2021 s EP8. Aktuálně mám najeto 5000 km a závadu sem neřešil. Do TS Bohemia jsem jel jenom na dvě roční garančky spíš kvůli razítku.

              Značka jako taková je dobrá.

              Známý má Orbeu, tam se mi líbí těch 540 Wh a EP8, ale na karbonu to má skoro 20 kg a ve slušným osazení je to taky kolem 200k.

              0 0
    • Venda  

      Giant dela jeste takovyho hybrida. Standardní motor, ale slabsi a lehci baterka. Takze teoreticky pro nekoho, kdo si motorem jen pripomaha a treba obcas potrebuje dost vykonu na přehrcnutí nejaky pasaze.

      0 0
      • novas752  

        To je spíš pro velmi krátký sprinty. Velkej motor, malá nádrž.

        0 0
    • Jenda  

      Připojím se s dotazem – rodiče 70+ stále odmítají éčko, ale vidím, že už by jim to už přineslo víc radosti než současný kola (i když i na nich nakroutí ročně kolem 3–4 tis).

      Varianta tedy je něco s menším motorem ala Fazua a klidně i menší baterkou, aby si primárně pomohli do kopců. Zejména u mámy hraje při jejích 57 kg výraznou roli hmotnost, aby to vůbec vytáhla ze sklepa. Zároveň by to měl být full ale spíš kategorie XC (zvihy 120?), žádná trailová mašina se 150+ zdvihu. Cena ideálně do 150 tis.

      V éčkách se prakticky nevyznám, tak si nechám poradit…

      0 0
      • Tatut  

        Hochu fakt potřebuji full?

        2 0
      • tatakona  

        Orbea Rise M20, viz odkaz níže. Koupil jsem otci 74 let a je nadšený. Domluvili jsme s prodejcem větší baterku a dojezd je v pohodě. V Alpách 70km, 1500 výškových to dá i s rezervou. Otec je ale celkem fit a často jezdí s minimální podporou a nebo po rovině i úplně bez. Zdvih 140mm, s velkou baterkou cca 20kg, motor má pripomoc dostatečnou.

        0 0
      • novas752  

        Fazui bych se doporučil široce vyhnout. :-)

        XC ekola (celoodpružený) se moc nedělají, ale když se na trailový ebike dají rychlejší pláště, je v tom vlastně na tom elektrokole mizivý rozdíl.

        0 0
        • jeniiiik  

          Jo no, moc jim to nejde. Aktuální se děsně serou.. A co jsem zkoušel dát borcovi na repas fazua baterii z předchozí generace motoru, tak říkal že je to jak dvacet let zpět. Články pájené ručně k sobě. :D :D

          Mimochodem vyhnul bych se i Yamaze. Už mají po x letech konečně funkční diagnostiku? Nebo tam chyby furt zaklikavas sám? Už se v tom nepohybuju, tak nevím jestli se to za rok pohnulo?

          0 0
      • Hansurul  

        Tak to zkontroluj jestli ti neco nezatajili :-) MY2025 je překvapive zajímavý a i Jarda by z toho byl na větvi, teda pokud mu to opět nezatajili :-)

        1 0
        • HadVoe  

          nemecky dochodce vyzaduje tyto schudne ramy. a potkavas je s baglama xx kilo vsude na stezkach. za me dobry pocin, jen nemam rad crussis. a duchodcovske celopero jsem vyresil rodicum teleskom sedlem a zatim ok.

          0 0
    • e.n.turista  

      Pokud se Ti líbí Kellys, dá se sehnat ještě tohle: https://www.ramala-silhavy.cz/…630wh-l-2022

      0 0
      • exBURN  

        Pěkné kolo, jen potřebuju M-ko. A furt si říkám, že bych možná přitlačil už na carbon. Na druhou stranu je fakt, že tohle je defakto podobné tomu Dekáči za super peníze.

        0 1
        • e.n.turista  

          má to teleskopku, je to na vyzkoušení a ve výsledku v nejhorším nebude teleskopka jezdit plný zdvih až na horu.

          Ta cena je tak zajímavá, že si to zaslouží ledasco odpustit. Ještě jsem to viděl na akumu (či jak se to jmenuje za 85)

          0 0
          • exBURN  

            Ne já fakt vím, že mi sedí geometrie Mka – zvláště u Kellysu. L je na mě dlouhý a fakt chci hlavně ať mi to kolo sedí.

            0 0
            • e.n.turista  

              V pohodě, já to beru tak, že je třeba zkoušet a zkoušet..něco jako boty podle míry mám nohu cca 42, ale boty od 40,5 – 43,5 – nejen podle výrobce, ale i podle modelu.

              0 0
              • exBURN  

                Jasný, já moc děkuji za odkaz – přesně tohle jsem chtěl aby se tu objevilo.

                0 0
          • Lišák  

            Ty bys fakt jezdil na kole, kde by teleskopka při plném vysunutí byla výš, než potřebuješ?

            Já bych koupil s menším zdvihem.

            0 0
            • e.n.turista  

              Tak pokud by mi kolo sedělo jinak, nic by mě z něj nebrnělo, netlačilo atd, tak bych to zkousnul – samozřejmě je pak u takového kola otázka, jestli výměna teleskopky ano nebo ne, ale vždy je to o tom, jak funguje celek. A vzhledem k ceně uvedeného kola , tak výměna sedlovky + tuhle prodáš pořád to bude plus mínus cena za dekáč a máš fajn kolo.

              0 0
            • e.n.turista  

              Tak pokud by mi kolo sedělo jinak, nic by mě z něj nebrnělo, netlačilo atd, tak bych to zkousnul – samozřejmě je pak u takového kola otázka, jestli výměna teleskopky ano nebo ne, ale vždy je to o tom, jak funguje celek. A vzhledem k ceně uvedeného kola , tak výměna sedlovky + tuhle prodáš pořád to bude plus mínus cena za dekáč a máš fajn kolo.

              0 1
          • jeniiiik  

            Nebude teleskop jezdit až nahoru…hrozná blbost lovit někde v půlce zdvihu svůj standartní posed a jezdit na velkém rámu. Rada fakt nad zlato.

            0 0
            • e.n.turista  

              Kdo umí neloví, kdo neumi kecá, stejně jak bev v paralelním vlákně, kdo používá neřeší, kdo neví nemá neumí zpochybnuje

              A pokud to tak fatálně vadí může sedlovku vyměnit, což jsem psal, vůbec to není problém velikosti ramu

              0 1
              • jeniiiik  

                Pokud bude mít teleskop dlouhý, zcela jistě mu to kolo bude velké (dlouhé). Velikost není fakt jen o tom dosáhnout na pedály.

                0 0
                • e.n.turista  

                  Samozřejmě je to o dalších veličinách mj i o stavbě lidského těla a to co píšeš nemusí být nutně pravda kolo dlouhé být nemusí ale sedlovka sedět taky nemusí zejména když je sedlovou trubkou veden tlumic a sedlovka je sama v soutěži čím vyšší zdvih tím víc Adidas, ale každý ať si to dělá, jak chce

                  0 2
                  • kubad  

                    už si fakt mimo

                    1 0
                    • e.n.turista  

                      Ok tak mi to vysvětli:

                      změřil jsem vzdálenost střed sedla od středu sloupku řízení (šroub) – rám M jedné značky je to 600 mm,

                      změřil jsem vzdálenost střed sedla od středu sloupku řízení (šoub) – rám L druhé značky a je to 600 mm

                      Takže problém délka není vzdálenost krk – střed šlapání je taky u obou shodná – takže ani tam problém není.

                      Takže za mě stále, je to třeba zkoušet a sedlovka není překážka – dá se vyměnit a klidně může být pro řadu lidí zkousnutelný, že jim nevyjede až nahoru – samozřejmě někdo se přes to nepřenese.

                      0 0
                      • jeniiiik  

                        To že ti nevyjede sedlovka až nahoru je ultra kravina. Jak jsem psal výše.

                        Stejně tak je kravina brát rám v L s dlouhou sedlovou trubkou a mít tam potom teleskop se zdvihem třeba jen 100mm.

                        Ale beru tvoje názory, za pět let jsem od zákazníků slyšel tolik kokotin, že je to na knížku. :D :D

                        1 0
                      • novas752  
                        1. vzdálenosti mezi těmahle 3 bodama nejsou vše, záleží i na úhlech a mnoha dalších rozměrech
                        2. zkousnutelný je to maximálně pro někoho, kdo teleskop použije jednou na nastavení výšky sedla a víc na páčku nesáhne.
                        1 0
              • Lišák  

                Já pořídil delší teleskop na HT. Po asi týdnu šel dolů a kupoval jsem kratší. Je to neskutečnej voser. Máš sedlo dole, jedeš sjezd. Stojíš. Sjezd končí, furt stojíš a mačkáš páčku teleskopu. Teleskop vyjede, ty se posadíš a s palcem na páčce hledáš správnou pozici… Dík. Fakt NE.

                0 0
      • exBURN  

        Pěkné – co ta Yamaha? O té nic nevím.

        0 0
        • blackboy007  

          E-kolech se nevyznám podívej se na jejich stránky mají spoustu e-kol, dal jsem odkaz že víš co chceš

          0 1
          • exBURN  

            Jo, jen mě zarazila ta yamaha páč s ní jsem moc nepočítal – většínou to bývá v této ceně Shimano vs Bosch

            0 0
            • pazda  

              Yamaha může mít výhodu, že umožňuje vysílání dat o výkonu třeba do Garminu. Bosch a Shimano tohle neumí. PS: nevím jestli to umí všechny Yamaha motory.

              0 0
              • Kouba_2005  

                Umí to i spešlácký motory

                0 0
              • Jirka63  

                Yamaha do Garmina umí, ale od Giantu, který používá jenom Yamaha hardware a vlastní elektroniku. Mohu doporučit, např. Trance X3 s velkou 800 Wh baterkou.

                0 0
        • Lion91  

          Tvl co je na tom pěkného? Hliník s baterií 630 na základních komponentech?? Ten Kelly to samé a ještě starý motor E7000

          1 0
          • e.n.turista  

            u kellysu je to jasné – za malou cenu dost muziky nic víc v tom nehledej ;)

            0 0
      • mirorek2  

        4 roky starý krám na základním olepu za 112

        bože

        1 0
        • jeniiiik  

          Toho blba neřeš, to je jen náhodný generátor odkazů. Nic jiného tady nedává.

          1 0
          • mirorek2  

            Píšu to jako hodnocení odkazu, ať se toho někdo nedejbože nechytne

            1 0
    • gemini  

      Co Orbea Rise M20 a k tomu range extender?

      Nebo Orbea Wild

      Nebo Uno

      0 0
      • exBURN  

        Všechno pěkný. To UNO super osazené, ale dizajn hrana a co spolehlivost vs servis?

        0 0
        • Lion91  

          Tak je tam Bosch jako všude jinde… Tam bych se spíše bál, aby ten rám měl doživotní záruku, přece jenom 170 mm enduro a ten rám sem viděl naživo a ta rámová trubka je vůči sedlové opravdu nízko

          0 0
          • exBURN  

            Na mě je to už moc divočina, ale osazení vskutku zajímavé.

            0 0
            • exBURN  

              Jo maj doživotní záruku, ale S2 bude asi taky velké – jako osazení vs cena je fakt good. Geometrie taky ale není enduro přeci jen overkill? Teď jsem měl zdvihy 160/140 a bylo to akorát.

              0 0
              • gemini  

                To Unno jsem dával spíše pro zajímavost:-) Já osobně jezdím Orbeu Rise H10 540 Wh + jsem dokoupil range extender a je to super kolo. Oproti plnotučnýmu éčku je s tím větší zábava a dojezd je taky solidní. Motor je uškrcen na 60Nm, ale nově by měly jít motory updatovat na plnej krouťák 85Nm ( tak jako je to u novým modelů Rise ).

                0 0
      • exBURN  

        Jako to UNNO mi nahodilo brouka do hlvy. 22,6 kg, komplet karbon atd.....

        0 0
        • Tatut  

          Ten design je fakt skvělý.. to by se mi v garáži libilo!

          0 0
        • jeniiiik  

          Píšou z prodejny…nebude to testovacka?

          1 0
          • va-bo  

            Proto ta brutální sleva.

            0 0
            • jeniiiik  

              Je to test bike. Psal jsem jim na Messenger a už odpověděli.

              0 0
              • exBURN  

                Já jim psal email poptávku a vysrali se odpovědět. Náhodou na nájezd ses neptal?

                0 0
                • jeniiiik  

                  Jo, čekám na odpověď, napíšu to pak tady. Test bike nechci. Je to 23 model, čekám dost přes 1500km.

                  0 0
                  • exBURN  

                    Jojo, já do něj nepůjdu. Ta cena tak už dává spíš smysl. Počkám na black friday na nějaké výprodeje u Canyonu. Zatím vyreklamuju dekáč a nechám si vrátit peníze.

                    0 0
                    • jeniiiik  

                      Byt to nové nebo s pár km, vzal bych to hned. Je to tak divné a hnusně hezké. :D :D

                      Počkám si asi na Norco Sight VLT, tam umím fajn cenu. Teď ho představovali. Poskládal jsem si Stumpjumper Evo Sworks a nějak mě to už na něm nebaví, jel jsem na něm 5×. Tak je už asi čas na éčko. :D :D

                      0 0
                      • exBURN  

                        Za kolik umíš to Norco? To je taky docela pěkný kolo. JInak souhlas – ten mith vypadal šíleně, ale mělo to svoje kouzlo.

                        0 0
                  • Lion91  

                    To si myslím, že nemá… Přece jenom půjčovné na víkend je 4 tisíce a stojí to tři kila…

                    0 0
      • jeniiiik  

        Koukám, že stále mají skladem. Kde je ten zástup zájemců? :D

        1 0
        • exBURN  

          Zajímavé, ****** X potenciálních zákazníků s kilem a půl v kapse a stejně neprodat. Dobrá strategie…

          1 0
    • exBURN  

      Navíc se to dá na víkend půjčit. Má to hrozně dlouhou sedovku, to bude na mě tak tak. Přitom vzdálenost řidítka – sedlo stejná jak u Mka co mám ted.

      0 0
    • exBURN  

      TORQUE ON CF 7 je už asi overkill když na tom chci jezdit i po rovině že? https://www.canyon.com/…-7/3757.html?…

      0 0
    • exBURN  

      Jojo, zůstaneme u běžného trailového kola. Teď mám 160/140mm a je to, řekl bych pro mě ideál.

      0 0
    • exBURN  

      Jinak k tomu Unnu – už se mi ozvaly a má to najeto 2000km a na sobě krycí folii. Ovšem se jim údajně ozvalo více zájemců a tak kolo prodají nejvyšší nabídce, která je již 150 000 – toto považuji za velmi neseriozní jednání, navíc ten nájezd je na mě moc, takže pokud se někomu líbí a chce dražit, tak prosím.

      0 1
      • jeniiiik  

        To ať si strčí do prde.e.

        0 0
        • exBURN  

          Řidítkama napřed. Jako fakt chceš kupoval kolo za 150 jak v Turecku na tržnici.

          Navíc za kilopade už je fakt z čeho vybírat.

          1 0
          • Lion91  

            Ještě jsem si vzpomněl na tohle https://www.pepebike.cz/…na--vel--xl/?…

            A jelikož je to Uno za 150 na eshopu, tak cena je kup teď, žádná dražba

            0 0
            • exBURN  

              Cena kup teď byla včera 129 000,– a do emailu mi napsaly, že kolo prodají nejvyšší nabídce, kde aktuálně je 149 000,– :-) A že mám čas do pondělí si to rozmyslet .....

              Ten Pivot je ale fotka TOP modelu, ten za 150 má horší osazení. Navíc Geoška už je defakto jak u toho Torque

              0 0
          • jeniiiik  

            …tak doufám že je vyfakujou všichni.

            1 0
      • gemini  

        Tak to je dobrej vydrb…:-(

        0 0
        • exBURN  

          Jojo, těch 130 000,– zanesu jinam. U nich nekoupím ani ventilek. Víš co – byla to fakt dobrá cena, ale tak to tam maj napsat rovnou nebo to dát na aukro. Oni to vyhodí ven, ani neuvedou, že to je testovačka, ty řešíš jestli je to OK, zda to bude sedět a pak s tebou vyjebou. Zbytečně promarněný čas.

          Upřímně pochybuju že jim někdo nabídl těch 149 000,– Prostě viděli zájem tak to zkusili. Za mě je to Red Flag tam cokoliv koupit, protože takhle se přesně budou chovat, až se objeví jakýkoliv problém.

          1 0
          • jeniiiik  

            .

            0 0
            • exBURN  

              Fakt zlatej Canyon nebo bike-discoun v německy apod. Čím mín prostředníků v procesu, tím líp. Hlavně je super, že není odřený, ale že baterka a pohon po namotání 2000km už maj něco za sebou a když vidím jak se snaží každého podojit, tak fakt věřím jak na to drží záruku…

              BTW nemyslím, že jejich jednání je úplně legální navíc, ale abych s nimi ztrácel čas, to zas ne.

              0 0
              • Lišák  

                Za jak dlouho najedeš 2000 km na kole? Pro někoho, kdo trochu jezdí, je to záležitost 2 – 3 měsíců. Takže když si koupíš nový kolo, tak za čtvrt roku to bude olítaná vrána?

                Nezastávám se prodávajícího, handlování o ceně nesnáším.

                0 0
                • exBURN  

                  Já jsem rád, když ty 2000 stihnu v terénu dát za sezonu. Mám ještě Savu na které taky jezdím.

                  0 0
                • embi  

                  2000 na enduru je u me najezd na kompletni repasi vseho

                  2 0
                  • Jurawood  

                    přesně, u mě tenhle nájezd cca 33 dní tvrdé směny v bikeparku. Jen pro představu jsou to min 3 přehazky odejité na vyklepání, protože SRAM se rozhodl jen vrtnout hliník a neosadit bronzová (cca 10 korun) nebo plastová (cca 2koruny) futýrka a tak se vyjebe komplet X01 za nesmysl už po půl sezoně. A takhle je to bohužel téměř se všemi komponentami.

                    0 0
                • Venda  

                  U elektrokol to bude asi jiny, ale ja na svym kole najedu za den v parku treba 40km a tech dni za rok zas tolik nemam a nedam. Takze najezd 2000km ma moje kole klidne i za dve sezony. A ano, rozhodne novy neni a ani nove rozhodne nevypada…

                  0 0
              • Kouba_2005  

                Co by na tom mělo být nelegálního? Máš zájem a styl prodeje ti vyhovuje? Super! Nemáš zájem – běž jinam. Je to čistě věc prodejce, ať si o tom myslí kdo chce co chce.

                0 0
                • exBURN  

                  Nastuduj si obchodní zákoník. Prostě jako eshop máš nějaké povinnosti a ty musíš plnit. Ať už jde o popis zboží nebo o práci s cenami. Ale jak říkám, tohle je mi fuk a jak píšeš – jednání se mi nelíbí, tak nebudu nakupovat.

                  2 0
                  • Tatut  

                    Tak to mi poraď. Ja jsem na e-shopu koupil a zaplatil špatně neceněnou věc – chyba v desetinné čárce. Napsali mi storno a že prý chyba ceníku.

                    0 0
                    • exBURN  

                      Jenže toto není chyba v desetinné čárce – na to zákon přesně myslí. Když je chyba zjevná, tak je to ok.

                      0 0
    • Charles2k  

      Nepsal jsi, že máš egrus 4.0? Kolik km na něm najedeš na tu 250Wh baterku? Já se střední přípomocí kolem 50km/1000m výškových (ale jsou i přesuny po asfaltu). Na 2 pak dávám i kolem 80km.

      0 0
      • exBURN  

        Jo jo, to používám na lítačku když nemám čas po práci a chci natočit nějaké km, tam ale mám zvedlou přípomoc na 32km/h a jezdím často jen na 2/5. Těch 60km/1000m by sedělo u mě – za mě je to strašně fajn kolo. Když se nad tím zamyslím, tak když jedu s ženou, tak ona sedlá dekáče a já si beru Savu a dojezd máme dost podobný.

        1 0
    • Zajiccc  

      ahoj kucí, psal tady někdo něco o ekole: KTM Scarp Macina – Master ? Pokud ne, vyhledejte si detaily. Je to light ebike – full / 140 mm, jakože typově spíše XC, carbon, s komplet XT Shimano / s pedály váha 18,5 kg !! /, baterie 400ka – VYJIMATELNA !!! / motor – nový BOSCH SX /55Nm/. Pro ty, co ještě vyvinou jistou frekvenci přes 70ot./minutu by to mohla být „jasná volba“. Čekal jsem na něj přes půl roku, koupil minulý týden. Jeho váha je opravdu famozní, na ekolo. Cena pod 160k. A o kvalitě značky KTM asi není třeba pochybovat, není to „main stream“.

      0 0
      • BB  

        ta vyjímatelnost baterie je u light ebiků docela vzácnost a pro někoho to může být jedna z klíčových vlastností. Pokukoval jsem po novém e-gravelu a tam má vyjímatelnou baterku taky pouze KTM. A je zajímavé, že tahle vlastnost, zda jde nebo nejde snadno vyndat baterku, není moc v popisech uváděna.

        0 0
        • Zajiccc  

          Přesně tak, pro mne to byl jeden z klíčových parametrů při výběru. Baterku ostatní značky nemají vyjímatelnou, alespoň většinově, anebo velmi komplikovaně /viděl jsem to u Haibike – i servisák v prodejně se dost zapotil/. Krom pár dalších, které snad nemají v ČR distributora. Ještě to dávají za výhodu ..a prý si mám vzít kolo k nabíjení na hotel na pokoj, nepochopiš. Prostě v KTM to zvladli, i s celkovou váhou hluboko pod 20 kg. Pokud by si někdo připlatil, tak nejlehčí má KTM model Exonic, ten váží 16.5kg bez šlapek, ale cenově již skoro 270k ????.

          0 0
        • Zajiccc  

          Přesně tak, baterku ostatní značky nemají vyjímatelnou, alespoň většinově. Krom pár dalších, které snad nemají v ČR distributora. Ještě to dávají za výhodu ..a prý si mám vzít kolo k nabíjení na hotel na pokoj, nepochopiš. Prostě v KTM to zvladli, i s celkovou váhou hluboko pod 20 kg. Pokud by si někdo připlatil, tak nejlehčí má KTM model Exonic, ten váží 16.5kg bez šlapek, ale cenově již skoro 270k ????.

          0 0
          • BB  

            ta vyjímatelná baterka není výhoda pouze v případě, že v hotelové garáži pro kola není možnost nabíjení, ale také v případě, že ukládáš kolo doma do nevytopené garáže, kde může v zimě klesnout teplota pod nulu. To by baterce nemuselo dělat dobře.

            0 0
            • Ynzha  

              Baterce je teplota pod nulou srdečně u zadnice, pokud ji v takových podmínkách nebudeš nabíjet. Skladováním v zimě jí neublížíš.

              0 0
              • BB  

                Když tam kolo skladují a nejde vyndat baterka, ta ho tam asi i nabíjím.

                0 0
              • Jáchym 1  

                To jsou nové poznatky a doporučení?

                0 0
                • Ynzha  

                  To nejsou nové poznatky ale běžné paramatry LiIon technologie baterek. Třeba u takového typického často používaného článku Sony US18650VTC5A udává výrobce rozsah teplot pro nabíjení 0 až 60°C, pro vybíjení –20 až 60C (ovšem na té spodní mezi z ní dostaneš zhruba tři pětiny jmenovité kapacity). Skladovací teplotu výrobce neudává ale logicky je rozsah stejný, jako rozsah pracovních teplot. Obecně má baterka na nižší teplotě menší samovybíjení, je dobré ji nenechávat plně nabitou (50 až 60% je optimální), jinak dochází k degradaci parametrů (zejména roste vnitřní odpor).

                  Pod nulu bych baterku rozhodně nenabíjel i za cenu toho, že odnesu celý kolo někam do tepla. LiIonkám totiž s teplotou klesá napětí a tím pádem bude nabíječka ve fázi konstantního napětí baterku ve skutečnosti přebíjet, což vede k degradaci baterky a potenciálně i k destrukci a různobarevným kouřovým efektům.

                  0 0
                  • Jáchym 1  

                    ,,skladovací teplotu výrobce neudává ale logicky je rozsah stejný, jako rozsah pracovních teplot,,

                    Kromě této věty se vším souhlasím.

                    Podle Tebe všichni výrobci elektro-čehokoli,vlastně z nepochopitelných důvodů,koncové uživatele zbytečně straší.

                    Nemám elektrotechnické vzdělání,tak by mě zajímalo proč.

                    0 0
                  • va-bo  

                    U Spešlu je uvedená skladovací teplota menší než 35 st.

                    0 0
                  • e.n.turista  

                    Z datasheetu Sony US18650VTC5A:

                    Precautions for Safe Handling and Use Storage Handling Charging : Store within the recommended limit of –20°C to 45°C (-4°F to 113°F), well-ventilated area. Do not expose to high temperature (60°C/140°F). Since short circuit can cause burn hazard or safety vent to open, do not store with metal jewelry, metal covered tables, or metal belt. : Do not disassemble, remodel, or solder. Do not short + and – terminals with a metal. Do not open the battery. : Charge within the limits of 0°C to 45°C (32°F to 113°F) temperature. Charge with specified charger designed for this battery. Discharging : Discharge within the limits of –20°C to 60°C (-4°F to 140°F) temperature. Disposal : Dispose in accordance with applicable federal, state and local regulations. Caution : Fire, Explosion, and Severe Burn Hazard. Do not Crush, Disassemble, Heat Above 100°C/212°F, or Incinerate.

                    Takže nemáš pravdu – skladovací teplota se uvádí. To že někde projdeš nějakej e-shop fakt není platný datasheet. bez náležitosti doložení skladovací teploty článku nemá nárok certifikovat zařízení.

                    0 0
                    • Ynzha  

                      v datasheetu který jsem měl k dispozici skladovací teplota uvedená není. V ostatních údajích co cituješ se nerozchází. Takže tvoje tvrzení „nemáš pravdu“ a další kecy v poslední větě beru tak nějak s pousmáním, zejména blábol o certifikaci zařízení nějakým eshopem, to jsem poněkud nepochopil co tím chceš říct.

                      0 0
          • miki  

            Vlakem Tě taky nemusí vždy vzít když je baterie v kole, letos jsem to viděl na šumavě, neměl klíč od baterie vlakem nejel. Sice se rozčiloval ale přepravní podmínky nedodržel.

            1 0
    • Pepa Hrabačov  

      Sice nemá vyjímatelnou baterku. ( zatím jsem neměl potřebu) Ale zase příznivější cena :-)

      https://www.kursport.cz/…3-hex-blue-l

      1 0
      • exBURN  

        Pěkný kolo, ale s výměnou vidle jsem na ceně Neurona onFly

        1 0
        • Pepa Hrabačov  

          Manželka kvalitní vidli neocení a teleskopu zatím také nepoužívá :-))) Motor jen do větších kopců. Takže na vyjížďce 60 km a 1100 up. přijede s 50% baterie :-)))

          0 0
          • exBURN  

            Jasný, na dekáči byla dokonce 35 silver a co mi hlavně vadilo, tak levné gufera – 2 jízdy v bahne a vidla byla komplet zatuhlá a musel jsem dělat repas spodních nohou. Ale dělá se na to sada s lepšíma guferama a možná by to řešilo. Kolo ale vypadá fakt hezky.

            1 1
        • Venda  

          Nestacilo by ve vidli vymenit jen MC za Chrager? To by pak nemuselo vyjit tak draho, na par tisic a byl by z toho třeba Pike Ult.

          Nevim teda, jestli zrovna tady to jde, ale mohlo by…

          0 0
      • Venda  

        Pisou v technickem popisku, ze ma. Tak nevim…

        0 0
        • Pepa Hrabačov  

          Jojo má, ale není to prý úplně jednoduché. Je pod krytem.

          0 0
          • Lišák  

            Ten „tandrbuřt“ na FS 150 / 140 :-O

            0 0
            • Pepa Hrabačov  

              Manželka jezdí max . zpevněné cesty . Terén nerada. V Krkonoších ani mimo cyklotrasy nesmíš :-(

              0 0
          • Krosna  

            Stačí mít imbus – kryt i připevnění baterky jsou drzeny stejně velkym sroubem – kryt po vyndání baterky přidělat jedním šroubem a druhý dáš k baterce a je to :) Nic složitého pokud dokážeš povolit a pak utáhnout šrouby :) :)

            0 0
            • Pepa Hrabačov  

              Jak jsem psal . Manželka jezdí s min. přípomocí a na nejdelším výletě spotřebovala 70% baterie . Takže nemám důvod kupovat druhou baterku. Byla v plánu přídavná baterie TQ HPR 160WH , ale zatím není potřeba :-)))

              0 0
      • exBURN  

        Sakra Pepo, tys mi nahodil zatím největšího brouka do hlavy. Asi si to potřebuji někde půjčit, protože toto docela vypadá jako řešení pro mě. Má to hlavu tu elektro zesílenou 1.8 nebo klasiku taper na 1.5? Bych tam nahodil svého Duroluxe a hned 400g minus, přezul na něco jezdivějšího a ono by to možná bylo to, co by mě bavilo.

        0 0
      • exBURN  

        Sakra Pepo, tys mi nahodil zatím největšího brouka do hlavy. Asi si to potřebuji někde půjčit, protože toto docela vypadá jako řešení pro mě. Má to hlavu tu elektro zesílenou 1.8 nebo klasiku taper na 1.5? Bych tam nahodil svého Duroluxe a hned 400g minus, přezul na něco jezdivějšího a ono by to možná bylo to, co by mě bavilo.

        0 0
    • exBURN  

      Tohle nevypadá blbě, ale ten motor už je asi celkem vousatý tip.

      https://www.topontrail.cz/…ay-150e-11-0

      Tady je zas novější, lehčí motor, ale celkově hlína a nižší osazení

      https://www.topontrail.cz/…ay-160e-10-0

      0 0
    • exBURN  

      Tak jsem vyvenčil Savu a 32km a k tomu 347m převýšení. Víceméně pořád na 2/5 jen kousek do kopce 4/5 a i ten slaboučký motor dostačoval. Dle dotankováni spotřebováno 100w. Ovšem asfalt. Bahno a terén zvýší odpory a pak bude těch 360Wh u toho Treka ve větších kopcích hrana. Navíc potáhnu o 5 kg vic.

      Jinak ta sava je fakt skvělé kolo, s nim jsem velmi spokojen.

      0 0
      • Kouba_2005  

        347m převýšení nebo nastoupáno?

        0 0
      • Charles2k  

        U té Savy jsem si říkal, že by to chtělo těch cca 360Wh a pak by bylo cajk. Nebo možnost externí baterie. Až na tom budu mít víc najeto a bude hrozit nějaký větší servis, tak se poptám na možnosti upgrade (ale asi ne u dodavatele do CZ – ten neví nic, nezná třeba ani co je to tam za typ napájecího konektoru…)

        0 0
        • exBURN  

          Vidíš, to mě ani nepřišlo, ale je fakt že se snažím držet přípomoc na minimu – zase ale do 32 km/h takže přípomoc jede častěji. V tomhle režimu bych teoreticky mel dát 80km a nějakých 850m nastoupaných a to je pro mě víc než dost. Oproti e-fullu to kolo prostě letí, ale to je jasný.

          Já na Savu nahodil základní hydrauliky asi za litr což pomohlo neskutečně (práce hrozný ojeb) a nahodil Tufa Thundera 48/44 což pomohlo s komfortem i odporem a já fakt nemám nic extra co bych tomu vytknul – pořád to i fantasticky řadí.

          V Brně mají toho Treka v půjčovně, asi si vezmu jedno odpoledne volno a projedu to. Uvidíme kolik to dá nebo ne v reálu.

          0 0
          • Charles2k  

            Tak já nechal taky vyměnit brzdy, měl jsem starý hydry Deore, tak se využilo. Akorát mi to dělali ve zdejším servisu a nadávali u toho protahování kabelů, že to prý dělali půl dne.

            A ty Thundera ti tam drží? Máš to bezdušově? Já je chtěl dát na předek 44mm.

            Jinak mi přijde že má lehce tendenci se uvolňovat hlavové složení. Plus ještě tím, že to celkem jede, bych uvítal kliky 40 místo 38.

            0 0
            • exBURN  

              Ráfky nejsou bezdušové, ale předek drží, zadek vozím duši. To protahování kabelu byla noční můra. Hlávko mi zatím drží, překontroluju raději.

              0 0
              • Charles2k  

                Už jsem i přemýšlel, že na ten předek koupím nějaký základní bezdušový karbon třeba od EIE.

                Jinak koukám, že dovozce to má na webu už za 68 litrů :) To ta dvacka u Alzy byla super.

                0 0
    • exBURN  

      Tak to vypadá, že v dekáči přišli na to, čím to bylo. Pokud to fakt vyřešily a bude to v cajku, tak mám problém s výbrem vyřešen a ušetřených dost peněz :-)

      0 0
      • Kouba_2005  

        Tak snad se to holkám povedlo :-)

        Pochlub se pak o detailní informace.

        0 0
        • exBURN  

          Dává to smysl – údajně byl delší šroub hlavního čepu a tak se nedaly stáhnout ložiska tak, aby to bylo správně dotáhlé – pak se čep otáčel v rámu místo ložisek a pomalu se povoloval.

          BTW – dneska v 17:00 jsem to kolo tam zavezl a teď mi volal borec, že to má hotové a zítra si můžu vyzvednout – za mě palec hore.

          Kolo jsem koupil nové za 55 000 jen ze škráblým rámem, takže pokud to klapne tak pecka.

          0 0
    •  

      Mám Canyon strive on se 750 baterkou a v těžkém terénu nájedu tak max.35 km kolo váží komplet se šlapkama 24.8 kg,tak nevím kolik člověk ujede se cca 400 baterií možná tak max 2 hodiny jízdy a když Pak jede z kámošema co jsou namakany na biobiku a dojde baterie tak je to asi zahul i na tom 20 kg ebiku.za mě do terénu full, střední terén sx, lehký terén biokolo protože je o dost rychlejší

      0 1
      • Lišák  

        750 baterka a 35 km? To jezdíš všechny kopce na nejvyšší příponoc a vážíš 120 kg?

        0 0
        • dada  

          Strive, Assegai/DHR , já tomu rozumím…

          0 0
          •  

            Jo jo konečně někdo kdo tomu rozumí a chápe smysl full biku .ty lehký ekola jsou taky dobrý ale nedokážu si představit jak na tom vyjíždím ty prasárny to je fakt tak na hodinu jízdy a ten výkon??? Jediné co je na tom těžkém kole složité je Bunny nedám půl metru kámen ale jenom 30 tak se musí trialovym stylem přes přední kolo na ťuk.jinak z kopce chování nepociťuji rozdíl od bio endura naopak to sedí jak přibitý a kam to chceš tam to pošleš bez kompromisů

            0 1
          • Lišák  

            Já teď mám na FS Vittoria Mazza 2,6 / 2,4, takže taky nejezdím zrovna jezdivé obutí. ;-)

            0 0
        •  

          Vážím oblečenej 89 kg vč batohu a 80%jezdim na režim emtb a vyjíždím co ty ani nevylezeš po čtyřech … Na to to kolo je přece stavěné.625 baterie byla v základu ale radši jsem vzal tu 750 a udělal jsem dobře sice trošku váha navíc ale z kopce je to paráda.kdyz se člověk víc omezuje tak se dá skoro 50km.Dá se jet i 80km ale to už radši jedu na šlapacím Neuronu

          0 5
          • Kouba_2005  

            vyjíždím co ty ani nevylezeš po čtyřech a jéje, další Superman :-D

            1 0
            • e.n.turista  

              ona se na kole s elektromotorem tak trochu mění filosofie z nastavení „to co sjedeš“ na „to co vyjedeš“

              0 0
            • mirorek2  

              Superman, co je tady jeden den…

              0 0
        • Pepa Hrabačov  

          :-)

          0 0
    • exBURN  

      Tak kolo je zpět. Vypadá to, že opravené, ale musím pojezdit a dát tomu zakouřit ať vidím co a jak. Ve vedlejším vláknu mě lákaj ty Deorka brzdy z bikediscount, ale nechcou se mi tahat hadice zase, když bůh ví co bude s rámem.

      0 0
    • Na-kochacku  

      Dovolim si tady dotaz, at nezakladam nove vlakno.

      Ze zdravotnich duvodu (kycel) uz nedavam na normalnim kole tahle kopecky a vic jak 60km vyjizdky. Proto zvazuji koupi elektriny a to jen s pripomoci, ne plnohodnotnou.

      Jezdim cyklostezky (ne silnice) do 80km a obcas nejaky sjezd. Vaha 105kg a batoh.

      Zatim jsem na elektrice nejel krome kolecka kolem prodejny a to na

      https://www.elementstore.cz/…-56423833-V/?…

      Ma s timto kolem nekdo zkusenost nebo neco podobneho doporuci v cene do 100?

      Diky za vecne komentare.

      0 0
      • Jáchym 1  

        Kup si ,,plnotučny,, e-MTB.Při Tvé váze+batoh je baterie 400Wh je málo.

        0 0
        • Na-kochacku  

          Jako ze pri 80km kdy bych si pripomohl treba 20 – 30km eletrinou, tak to 400 baterka neda?

          Nechci mit velky a hlucny motor a tezkou baterku. Rad si co nejvic odjedu ze sveho a kopecky pripomoct.

          0 0
      • Jáchym 1  

        https://www.bike-life.cz/…-2025/d48786

        Motor 5.gen.

        Bat. 800Wh

        0 0
        • jeniiiik  

          Ale odpadky místo vidlice a tlumiče. Myslím že za podobné peníze sežene daleko lepší na gen 4, což není vůbec na škodu. Alespoň na tom může mít použitelné díly.

          0 0
      • Tatut  

        Chvalim přístup, když si kupuje někdo ekolo jako zdravotní pomůcku!

        Jinak jestli mas kyčle tak si moc nemysli, že budeš jezdit na celopéru s vypnutým motorem. Vždy musíš mít alespoň Eco režim.

        0 1
      • jeffi  

        Mám taky po operaci kyčle. Pořídil jsem z druhé ruky starší ečko Superior, s první generací Shimano 6000, a baterkou 400. Poté, co jsem se rozjezdil, pokud nejsou velké kopce, tak 80km v pohodě. Je to hodně závislé , kolik přípomoci dáváš, většinu jezdím na ECO, v kopcích si přidávám.

        Kolo má celkem 20,5 g (váženo), těžší bych fakt nechtěl, občas to musím přenášet.

        Pokud budeš jezdit více terén, pak něco výkonnějšího, občas potřebuješ „zabrat“ a nechceš trápit nohu.

        A hlavně jezdit, je to skvělá dlouhodobá rehabilitace, s éčkem to nepřetěžuješ a skvěle si to užiješ.

        Už koukám po něčem novějším na příští sezonu.

        0 0
      • shcorepi  

        Tihle zrovna ten Fuel eXe půjčují i na celý den,tak to můžeš snadno zkusit svoji oblíbenou vyjížďku.

        Za mě už je to stroj do pořádného terénu, na cyklostezky trochu overkill. Na 105 kg nevim,jestli ta baterka nabude uź málo,TQ uź nachystalo i větší, myslím 600,ale bude pasovat asi až do nových kol.

        Jinak na klasické ježdění to pomáhá příjemně a potichu a odpovídá to představě přípomoci pro úlevu kloubům.

        Půjčil jsem si to jednou na 1000 výškových metrů výjezd po asfaltu a vydalo to na cca polovinu baterky s malou a ke konci střední výpomocí,ale mám kolem 75 kg a jezdím jinak obyč kolo. Tohle bude dost individuální.Jak jsem psal zkusit pořádně.

        A dolů po trailu to pak byl super stroj.

        0 0
        • Pepa Hrabačov  

          Přesně. Manželka 60 kg Trasa Hrabačov- Labská bouda a zpět 60km 1100 up a 50% baterky .

          0 0
      • Jirka63  

        Zbytečně neutrácej, klidně kup něco s Bafangem, Lectron s 25AH baterkou pořídíš cca za 60 tis. Kč. Na to ježdění, co popisuješ, ti bude stačit. Vím, že mě tu za Bafanga sežerou, ale jezdí to dobře.

        1 1
    • Kouba_2005  

      Já se taky hlásím a nějaké tipy. Aktuálně provozuji Levo SL. Výkonově to nemusí být silnější, než Levo, baterie, (i včetně extenderu, který je spíš pro srandu) je poněkud limitující. Zkoušel jsem Cannondale Moterra SL, motor EP801, baterka 601Wh – to je super, výkonově i bateriově pecka, komponentově taky lepší než co jsem kde viděl u konkurence, co do geometrie úžasně zábavný kolo, ale nějak mi nesedí ten projev Shimano motoru. Motor Specialized mi přijde takovej kultivovanější, žádný kopání do klik a podobný nešvary. Možná tedy něco s Bosch pohonem? Určitě Transmission 1×12, ideálně i Reverb AXS (ať nemusím hned dokupovat :-) ), rám z uhlí, rozpočet kolem 300k. Děkuji moc za tipy či nasměrování.

      0 0
    • exBURN  

      Jinak zpět k hlavnímu dotazu – vypadá to, že servisáci z dekáče našly příčinu a kolo se jeví opraveně.

      Jinak to řešili borci ze servisu, což jsou jiní kluci než ti, co ty kolo montují na place. Oba borci co to se mnou řešili se chovali parádně, vůbec nešpekulovali, že by to byla vlastnost nebo kdoví co a hned řešili produktivně příčinu a ujišťovali mě, že buď vyřeší nebo bude nový rám a nebo peníze zpět. Za mě je toto podpora 1*

      Chyba byla nejšpíše opravdu v příliš dlouhém šroubu (nebo nečistotě v protikusu) a nemožnosti čep dotáhnout tak, aby se ložiska přes vložky dotáhly k rámu.

      Tak teď pořešit cvakajícího Duroluxa (asi výměnou za Foxe 38) a bude to úplně cajk :-) Včera jsem si dal vyjížďku 42km a 820m nastoupáno v terénu a zbylo mi 42% baterky.

      Ale zaujal mě tady ten TREK EXe – musím si ho půjčit a vyzkoušet stejnou trasu. Věřím, že to bude jezdivé kolo a to by mě mohlo bavit :-)

      Jinak ještě k tlumení – mám vzadu pružinu – základní Rock Shox pružinu a je to perfektní žehlička a je to i živé. Nechci tam dávat vzduch, ale jak funguje tlumič s expanzkou? V čem je to lepší?

      2 0
      • va-bo  

        Expanzka by měla zabránit „tvrdnutí“ tlumiče po zahřátí.

        0 0
        • exBURN  

          Takže když mi netvrdne (tlumič), tak dobrý :-D

          0 0
          • Kouba_2005  

            Zkus na něj po nějakým delším sjezdu sáhnout a uvidíš, jestli na něm udržíš ruku :-)

            0 0
          • va-bo  

            Když ti netvrdne, tak expanzku nepotřebuješ. Ta je pro jiné střelce. :-)

            0 0
      • novas752  

        V podstatě každý tlumič má „expanzku“ resp. nějaký způsob tlakování tlumení – ano i v pružinovém tlumiči je nafoukaný vzduch. U malých tlumičů je to schovaný uvnitř, větší tlumiče mají větší objem oleje a víc místa na ventily regulující jeho průtok. Víc oleje se pomaleji zahřívá = v delších sjezdech to má konzistentní chod plus tam bývá víc možností vnějšího nastavení (pokud to neni nějaká očesaná verze) – nastavení rychlé/pomalé komprese, hydraulický doraz…

        Já dnes 1000m na 31km, za svý.

        0 0
        • exBURN  

          Díky za vysvětlení. Já s tím problém nemám a externí plechovka by mě navíc znemožnila vozit bidon v rámu.

          0 0
    • pocestny  

      k tématu „Mid-Power Vs Full-Power“

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.