Tak by me zajimalo, jaka bude realna vydrz prevodniku typu XX1, wide-narrow? Mozna ma uz nekdo dost najeto, aby to dokazal shodnotit.
Ja jsem sice zadny narrow-wide prevodnik nezkousel, ale od dubna mam na kole jeden prevodnik bez nabehu s lichobeznikovymi zuby. Jezdim hlavne po ceste do prace a v horach po sotoline, zadna velka divocina.
Vcera jsem musel prevodnik po 6000 km otocit, protoze zacal lepit retez tak, ze jsem nekolikrat malem urval hazku. Pilovani zkusim az jako posledni moznost, stena zubu je uz dost zeslabena, tak k tomu mozna ani nedojde. Hlavne se obavam, ze po zapilovani muze retez padat. Jezdim bez napinaku a pokud bych potreboval napinak a rockring, tak tento system pro moje jezdeni postrada smysl a radeji bych pak dal klasiku 2× nebo 3× prevodnik, retez mi zatim nespadl.
Tak si rikam, ze nejvetsim zaporem u XX1 nebude ani tak vydrz retezu nebo kazety, jako spis prevodniku. U normalnich prevodniku s nabehy a trojuhelnikovymi zuby tento problem bud nenastane, nebo az mnohem pozdeji. Ale u lichobeznikovych zubu bude lepeni retezu zrejme hlavnim duvodem vymeny, pilovani vzhledem k „wide“ zubum bude slozitejsi. Proste spotrebak stejne jak retaz, hlavne pri normalnim XC nasazeni.