• Honzikos

    Zdravím,

    mám dotaz ohledně odolnosti řetězů, mám kompletně novou sadu 1×12 shimano s deore řetězem, najeto 400 km, a podle měrky už je řetěz na výměnu, nameřil jsem 0,75. Myslíte že když koupím řetěz vyšší sady, např. XT, tak vydrží déle? Přijde mi že měnit řetěz každých 400 km je moc často. Zajímají mě hlavně Vaše zkušenosti.

    Předem díky!

    0 0
    • adam1  

      A zkoušel jsi ho měřit jak byl nový?Osobně používám šupleru a slx řetěz 1500km dá ale záleží jak to drtíš a staráš se o pohon -čištění/mazání a tak:)

      0 0
      • Honzikos  

        No, nový jsem ho bohužel neměřil, celkem by mě to zajímalo, každopádně do deore asi už nepůjdu, myslel jsem že vydrží víc. Zkusím radši SLX nebo XT. Myslíš že, ten řetěz mohl být lehce „vytahaný“ i jako nový? Popř. když koupím SLX tak bude nový méně „vytahaný“, než deore?

        0 0
        • adam1  

          Zítra ti to změřím jak nový slx tak cca po 1200km .

          Stejně ti asi nic jiného než sh koupit nezbývá ,zkoušel jsem kmc ,kolega sram (nevím typ) a moc to nefungovalo

          Jak řazení tak na dvou největších při otočení dozadu to padalo .Tak jsem se vrátil k slx a chodí to ok .

          Takže musíš zkoušet klidně slx a koupil bych zrovna dva dokuď jsou :)

          Beru je tady někdy lepší ceny jak na kupkole

          https://www.hupnakolo.cz/…12rychlostni

          1 0
          • adam1  

            Tak mi to nedalo nový slx 132,1

            Ten co jsem jezdil přes zimu 133 :),takže výměna .

            0 0
            • ladys  

              Takže jsi vše zlikvidoval..

              0 0
              • adam1  

                Nestraš :), mám dvoje kola které střídám zima/leto

                Nyní tam mám mód léto a pár km ,dám nový řetěz a bude to v poho ?zatím nic nestřílí :)

                S tím mtb furt něco a furt něco měnit a hlavně čistit ,zlatá žiletka:))

                0 0
          • pavelxy  

            To jsem rád, že nejsem sám, komu KMC na velkých padá…

            0 0
            • adam1  

              Kmc u 1×12 jsem zavrhnul a to jsem měl echt gold :),a řekl bych ze se vytahuje dříve než sh ,ale zas u 1×10 mi funguje kmc skvěle a sh ne .

              0 0
        • PDean  

          Hele mám ProCalibe 9.6 tam je též Deore a při garančce po 300km mi servisák řekl, že jsem už na půlce životnost. A to si myslím, že nejezdím nějakou extra kudlu. Další řetěz pravděpodobně SLX.

          0 0
          • Ukrutony  

            Jak jsem si už stěžoval níže, SLX si moc nepomůžeš, ten byl skoro „v polovině“ už jako nový když jsem ho kupoval :D

            0 0
          • Breakpain  

            Zalezi jaka kadence, vaha jezdce a jake prevody stridas ;)

            0 0
    • couffy  

      Co máš za měrku?Známý koupil něco z číny a pořád dobrý až nakonec měnil i kazetu,

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • perceptio  

      Já používal HG93 sice jen na devítikolečko, ale stejně taky bída. 1000 až 1500km. Občas vyprání, namazaní, čištění… Klasika.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • mirra66  

      Mám řetězy SLX a nyní i XT. Nedávno jsme to řešili v jiném vlákně. Po vybalení z krabičky měl každý z nich cca 0.25%, ten SLX se dostal v prvním případě na hodnotu 0.5% po zhruba 600 km (to byl řetěz, co byl nasazený na kole od novoty a neměl jsem ho jako nový změřený) a ve druhém případě po zhruba 300 km. Teď jsem nasadil nový XT a jsem zvědavý jak dlouho vydrží. Najdi si to jiné vlákno, je tam toho dost ke čtení. Měrku mám Unior (tu s tím kouzelným kolečkem). Časem je opět nasadím a dojedu na 0.75%.

      0 0
    • iggi  

      Kup si sram gx, vydrz kvalita aj presnost radenia vyborna

      0 0
      • rybička  

        Kvalita a přesnost řazení je u Sramu hrozná. Výdrž X01 Eagle naopak super.

        2 0
        • scoty  

          Výdrž X01 Eagle naopak super

          ..aby ne, když ho dělají kratší..:) Já bych ho do shimano sady nedával. Nemyslím, že je testována na kratší řetěz…

          0 0
          • jecnak  

            I když ho vyměníš při menším protažení než Shimano, vydrží i tak podstatně déle.

            0 0
            • scoty  

              Docela by mě zajímalo nějak sofistikovaně změřit výdrž X01 proti třeba XT. Tady někdo píše, že mu X01 vydržel 1000 a jiný 2000 a podobně je to u XT, které je prakticky za polovinu. Asi hodně záleží na způsobu jízdy, somatotypu jezdce atd.

              No třeba 12s shimano bych raději jiným řetězem nekombinoval.

              0 0
              • stumpfsr  

                Jezdím už pouze Sram X01 řezězy, na trailbiku v kombinaci XX1 12sp kazeta a 36t převodník mám najeto na 2 řetězy asi 6000km po kopcovitých Beskydech (předtím jsem tam ještě měl GX, ten dal tak 1500km) čistím a mažu ale pravidelně. Měřím klasickou měrkou od Force, měním vždy když měrku na sílu řetězem protlačím.

                Teď jsem nasadil XX1 řetěz a bez sebemenších pazvuků nebo přeskakování sada jede vpohodě dál.

                Na silničce/krosce mám pohon Shimano 2×11, vozím tam taky X01 12sp řetěz, a výdrž kolem 4000km. Předtím jsem tam jezdil Shimano a kmc 11sp řetězy, cenově tak 700kč, a daly s bídou 1500km. Takže pro mě XO1 naprosto nejlepší co do poměru cena/výkon, (bral jsem je z německa za cca 1000Kč kus).

                Vážím 68kg.

                Navíc X01 u mě netrpí narozdíl od zkoušených Shimano a KMC tzv. rychlou smrtí, že měrka pořád nic, prodloužení minimální a najednou po 100km je po něm.

                0 0
              • Singlespeed  

                Jde to změřit tak, že spojíš půlku Sramáckého řetězu a půlku Shimana. Já si už mnoho let spojuju různě zbytky nových řetězů ze servisu a normálně s tím jezdím. Postupem času jsem zjistil, že není úplně doibré kombinovat Shimano s jinými řetězy (Sram, KMC), protože vydrží opravdu nejméně. Takže část řetězu (Shimano) je pak „vytahaná“ a část řetězu (neshimano) je ještě pořád v pohodě. Nýtuju i dvanáctkové úseky do jedenáctkových a 12 speed části Sram vždy vydrží více než 10, 11 i 12 speed Shimano.

                0 0
                • scoty  

                  Ještě mně napadlo, jestli třeba kvalitnější a tvrdší řetěz víc neopotřebuje kazetu a převodník..? Ale tam by asi měla zafungovat maziva.

                  0 0
              • jecnak  

                Právě mi přišla várka řetězů na test:

                • Chorus 12sp
                • NX, GX, X01 Sram
                • BBB BCH-122
                • Shimano M8100

                Ještě musím sehnat Shimano M6100 a můžem začít. Stejné podmínky pro všechny.

                0 0
                • adam1  

                  A jak to plánuješ testovat aby to bylo spravedlivé pro všechny ty řetazy ?:)

                  0 0
                  • jecnak  

                    Nechte se překvapit. Ale musíme je nejdřív zlikvidovat, což nějaký měsíc potrvá.

                    0 0
                  • bodlak2  

                    Slepit jeden řetěz ze 4 částí?

                    0 0
                    • makaltom  

                      takový test byl ve Velu před pár lety. Rozdali lidem několik řetězů jež byly snýtované z 8 různých řetězů. Byly to 10s řetězy.

                      Pamatuju, že jako první odešel nějaký Driven a pak lacinější shimano. Dál tam byla Campa, sramy a XT.

                      0 0
                      • scoty  

                        To by už u shi 12s nešlo, protože potřebuje svoje kompatibilní díly.

                        Tak asi jediný věrohodný test výdrže by mohl být komplet sady, stejný jezdec, trasa a mazivo…

                        0 0
                • scoty  

                  Super:)

                  To by mohlo být zajímavé.

                  Ten M 8100 se bude na výdrž testovat asi na shi převodech…

                  Co se ještě bude testovat kromě výdrže do max prodloužení? Mechanická odolnost? Udržitelnost maziva?

                  Mě překvapilo, že třeba HG 93 se stejným mazivem snáší jinak, než M 8100…

                  0 0
                  • jecnak  

                    Budeme testovat na různých převodech a různých jezdcích. Uvidíme, jak to dopadne, sám jsem zvědav. Jen výdrž do max prodloužení + půběžné hodnoty. Na víc nemáme nástroje, měřidla nebo zázemí.

                    0 0
                • Cavendish  

                  Předem označíme vítěze testu Chorus a X01 a pak dlouho nic :D

                  0 0
                  • scoty  

                    Výdrž asi není všechno. Jinak řečeno X01 za1300 asi nebude v systému HG shi chodit lépe, než M80100 za 700…

                    Mně třeba mnohem víc u řetězu zajímá jak chodí po pastorkách, nebo jak drží mazivo než jestli na něm najedu 1500, nebo 2000.

                    Fakt je, že když někdo najíždí desetitisíce km tak může mít jiný názor…

                    1 0
                    • Mr.Duck  

                      +1

                      0 0
                      • scoty  

                        Jak jsem na podzim přešel na XT 12s, tak jsem si říkal, jak to krásně a tiše běhá a přitom řetěz míň mažu.

                        Asi má vliv kromě nových náběhů taky tohle:

                        https://bike.shimano.com/…sil-tec.html

                        0 0
                        • Mr.Duck  

                          Tak to není nic nového nebo jo? Já teda ten tichý hladký chod přisuzuji hlavne HG+. Zkoušel jsem i řetěz 7 100 a rozdíl v chodu jsem nějak nezaznamenal, ale dlouho mi nevydržel.

                          0 0
                        • Delkim  

                          ten SIL-TEC má i obyč 105 řetěz už řadu let

                          0 0
          • rybička  

            Nevím, jestli je kratší, ale teď jsem po dvou letech dával nový (starý byl v půlce životnosti) na 11spd. e13 kazetu a sedí. Používám tu samou měrku a že by byl kratší, než jiné řetězy, jsem si teda nevšiml. Otázka je, jestli by fungoval i na 12spd. Shimanu. Osobně bych použil X01 kazetu a řetěz. Hazku a páčku bych dal Shimano XTR, nebo bych šel rovnou do ASX, ale to jsme už trochu jinde…

            0 0
        • couffy  

          Jezdíš SX nebo NX,že nadáváš na řazení?

          0 0
          • rybička  

            Jezdil jsem X01 a nedávno jsem měl půjčený nový GX. Ani jedno mi nesedělo a na svoje kolo bych si to nikdy nedal. Osobně si myslím, že z mechanických sad nejlíp chodí 11spd. XTRko.

            0 0
    • Johny_r  

      Naměřil jsem po cca. 450km taky 0,75 % na SLX řetězu. Přišlo mi to divný, tak jsem ho sundal, umyl a měřil všemožnými způsoby (různý počty článků na různých místech) a zjistil jsem, že je jak novej. Dokonce ani ta měrka do umytýho řetězu nezapadla, zatímco do (lehce) špinavýho jo.

      0 0
      • rybička  

        Tohle mi přijde dost divný, čekal bych, že to bude přesné obráceně. Když z řetězu vymeješ bordel, zvětší se vůle a neměříš logicky víc…

        0 0
        • Johny_r  

          Přesně, taky to nechápu, ale je to tak. Na špinavým měrka zapadla, na čistým ne. Měřeno na víc místech. Změřil jsem pravítkem ccal. půl metru řetězu a byl na mm přesnej.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Lachtis  

      No, já mám na xc fullu komplet XT 12s včetně řetězu a výdrž je jednoznačně o parník dál, než 11s XT, které jsem jezdil předtím. Mám najeto víc, než 1.000 km a šuplera mi ukazuje 132,2mm. Měrky mám, nepropadnou ani na jeden, ale nejsou to profi měrky. Nicméně, když jsem měl kolo v servisu, tak jsem si jej nechal změřit a servisák sám říkal, že je, jak novej. Odhaduji, že dá ještě klidně dalších 1.000 km.

      Pak jsem jezdil na HT s E-13 kazetou (11s), řetěz sram GX 12s a ten byl taky super držák. Dal ke 2 tis. km a při šupleře cca 132,4–5 jsem jej preventivně vyměnil.

      Nově budu u HT přecházet na 12s s Garbaruk kazetou a řetězem X01, tak uvidím, ale za sebe musím říct, že 12s řetězy Shimano nebo Sram jsou mnohem větší držáci, než 11s a to klidně o víc, než polovinu.

      0 0
    • HadVoe  

      Ahoj,

      taky mi příde výdrž M7100/M6100 docela slabá. půlka toho co dávám na 3×10 za 2–3× vyšší cenu.. a to se k tomu chovám hezky :)

      pěkný testík 6100/7100 je tady: https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
    • scoty  

      zdar, tak jsem si u posledního řetězu shimano XT 12s zapisoval km(nevozím kompl) a měřil délky. Z délky nového 132,35 se na 132,50 natáhl za 1 650km. Ježděno 90% v kopcovitém terénu, 10% asfalt šotolina. Mazáno BR.

      1 0
      • Lachtis  

        Potvrzuji, XT řetěz mi vydrží nesmysl km v různých podmínkách. Fakt super řetěz a za mne TOP

        1 0
        • Cyklofanatic  

          Bude to myslíš v pohodě fungovat i na GX 12s kazetě ( a celé sadě)?

          0 0
          • rybička  

            Proč bys to dělal, když si můžeš koupit Sram x01 nebo xx1, sterý je obecně považovaný za nejlepší 12spd. řetěz z hlediska výdrže. Navíc na Sram kazetě bude nejlíp řadit Sram řetěz.

            0 0
            • Cyklofanatic  

              Jen se ptám. Hlavně kvůli ceně. Ten XT je téměř 2× levnější a 2× menší životnost mít zřejmě nebude, ale nemám vlastní zkušenost.

              0 0
              • rybička  

                Klidně bych se vsadil, že na něj najedeš dvojnásobek. Ale je to nesmysl, dávat na Sram kazetu Shimano řetěz na naopak. Jinak kompatibilita se řešila ve vláknu 12 spd. Shimana, a Sram si nerozumí s Shimano rychlospojkou.

                0 0
                • Cyklofanatic  

                  Ok, děkuji za reakci.

                  0 0
                  • Lachtis  

                    jj, souhlas s ostatními, na kazetu SRAM dej za mne další TOP řetěz v poměru cena/výkon a to je X01. Sám jej vozím na druhém kole a to je taky pecka. V porovnání s XT se zdá, že vydrží víc, ale zatím to nemám reálně vyzkoušené, protože na X01 jsem najel víc kvůli tomu, že s tím kolem jsem jezdil více km. Nicméně XT řetěz si myslím, že o moc horší ve výdrži nebude a dost se k němu přiblíží.

                    1 0
                  • lubosalbi  

                    X01 retěz na bike24.de je za 850,– teď jsem jich 5ks bral

                    2 0
          • scoty  

            Nebude. Shi 12s má jiné náběhy.

            0 0
          • Mr.Duck  

            U 12s vice nez kdy drive je dobre mit kazetu a retez od stejneho vyrobce. Na hazce atd tak nezalezi.

            2 0
        • scota  

          S řetězem Shimano XT (CN-M8100) jsem také spokojen i co se týká korozivzdornosti.

          1 0
          • lubosalbi  

            To já tedy ne, po mytí kola umí pěkně chytit lišku, to se mi u Sram GX retězu nestalo

            2 0
    • Jason Voorhees  

      Přidám se.

      Na silničku, řazení 105/2×11s jezdím cn-hg 701. Po zimě bude asi na výměnu (najeto cca 5–6k celkem).

      Mám koupit to samý, nebo existuje lepší varianta?

      0 0
      • Singlespeed  

        Na gravelu jsem tenhle řetěz odvařil za 1000 km, větší plastelínu jsem už dlouho neměl. Pokud tobě vydržel 5–6 tisíc, tak můžeš koupit cokoliv a nepohoršíš si.

        0 2
        • Jason Voorhees  

          Tak doporuč, děkuji. Jestli bude stát 600,– nebo 1.200,– je jedno, dík.

          Ps: mám relativně nový kazety, tak to nechci úplně rasit nějakou žvejkačkou.

          0 0
          • Singlespeed  

            Pokud se ti takto osvědčil, tak kup s čistým svědomím zase HG701.

            0 0
            • Jason Voorhees  

              Jako jo, nemám úplně výkonnost že bych to rval napnutý. Max nějakej brdek přehoupnout naplno, ale to je tak minuta, pak už to neudejcham. Ale dostává nálož teď v zimě viď, 2×denně 10km v mrazu, větru, dešti…z tepla do zimy, furt dokola no.

              Myslel jsem spíš jestli mám koupit 901, nebo značej Ultegra, Dura… nebo jinou kompatibilní značku? O to jde…

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • Oswi  

      Přidávám se do diskuse – na nové kolo jsem si objednat řetěz Shimano 12s deore 6100 a překvapilo mně, že už po 700km byl řetěz totálně vytahaný. Předchozí řetězy na starém kole (9speed) mi vždy vydrželi cca 1200 – 1400km. Navíc všude čtu že 12s se není třeba bát, že životnosti řetězů jsou vyšší než u širších řetězů. Sice to popírá fyziku, ale bral jsem to tak, že jsou asi použity lepší materiály i u levnějších řad. Novžý řetěz jsem vyvařil v hrnci s tabletou do myčky a poté jsem mazal Squirtem (zelený, na e-bike). Nejezdím se suchým hrastícím řetězem, mažu cca po 200km, před namazaním očistím hadrem, ale s voskem se to moc nešpiní. Doslechl jsem se, že se dají koupit shimano produkty z Číny, ale jsou to kopie. Tento řetěz jsem koupil normálně na TSBohemia spolu s ostatními díly ze sady SLX. Byl v modré Shimano krabičce s návodem uvnitř. Teď jsem koupil řetěz SLX v koloshopu, tak jsem zvědav, zda bude výdrž lepší. Jaké jsou Vaše zkušenosti? Není to tím voskem? Jako že, řetěz je čistý, což je fajn, ale z pohlednu namazání a živostnosti řetězu – není lepší jiné mazivo?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        1 0
      • Cyklofanatic  

        Podle mě asi fakt záleží, jestli jezdíš i ve špatným počasí a bordelu, kde mazání voskem má smysl. Naopak kdybych jezdil jen za sucha a na cyklostezce, tam je tekutý mazivo lepší, hlavně díky menšímu tření, ale zas v bordelu se na to lepí všechno.

        0 0
        • Oswi  

          Za deště moc nejezdím, jedu tak 50/50 asfalt a nezpevněné cesty různého povrchu. Řetěz vydržel měsíc, v červenci bylo dost sucho a kolo bylo spíš jen zaprášený. Můj dotaz byl i o tom, zda se vyskytují opravdu padělky Shimano řetězů, nebo obecně komponent. Doteď jsem si myslel, že když to je origo zabalené v modré krabičce, je to originál Shimano. Ale prý jsou na trhu a padělky, bohužel vzhledově k nerozeznání od Shimana. To že se dá cokoli koupit na Ali samo vím, ale většinou se to nevydává za Shimano. U nákupu na TSBohemia mě něco takového nenapadlo, ale zasadili mi brouka do hlavy :-)

          0 0
          • pavelxy  

            Taky sem řetězy ze základních sad měnil po cca 800 Km, teď sem zkusil Sram X01 a zatím po 3000 Km vypadá pořád v pohodě.

            1 0
            • Oswi  

              Jo jo, ale vzhledem k romu že mám Shimano tak tam asi jiného výrobce narvat nemohu. To by asi uspokojivě nechodilo. Stačila jedna nepozornost při montáži, kdy jsem řetěz nandal opačně a řazení nahoru bylo tragický… Všiml jsem si toho okamžitě. Takže Sram na Shimanu se obávám, že by byl taky *******…

              0 0
          • KRoser  

            Bohužel u řetězů tak nějak obecně platí, že čím dražší tím delší výdrž. U Shimana byl testován na Zero friction cycling pouze 12 XTR a XT řetěz (XTR ten vydržel 1.5× než 11tkový řetěz) a XT měl o něco menší výdrž než XTR, taky mě ten M6100 moc nevydržel.

            Pokud hledáš výdrž tak ber ten 12 Sram X01 nebo XX1, ty podle tesů vydrží absolutně nemožné kilometry (jen nejsou tak rychlé z pohledu ztráty tření v pohonu)

            Osobně používám jeden 12 Sram X01 na trénink a 12 Shimano XTR na závody a zatím max spokojenost.

            1 0
          • Singlespeed  

            Základní úroveň řetězů Shimano je obecně bláto, takže bych zůstal v klidu.

            0 1
        • ladys  

          Paradoxně je to naopak. Za mokra se většina bordelu opláchne a řetěz je relativně ok. Za sucha se na řetěz ošetřeny tekutým obalí prachem. V obou případech stačí hadr po vyjížďce a jede se dál…

          0 0
      • scoty  

        Xt 9s do 1000

        Deore 12s nad 1000

        Xt 12s víc jak 2000

        1 1
      • MlokCZ  

        Co znamená totálně vytahný? Jak jsi to změřil? Nejčastější příčina těhle extrémně malých nájezdů je špatné měření a předčasná výměna (netvrdím, že to tak je u tebe, ale jako první bych ověřil právě tohle). I když samozřejmě sem tam se to někomu stát může, že má tak malý nájezd, ale u voskovaného neježděného v extrémních podmínkách je to opravdu divné.

        PS: Aktuálně 5200km na XT 12sp. řetězu, na výměnu ještě dlouho nebude a je to navíc ježděné na ebiku. Mazaný stejně, tedy zeleným Squritem.

        Aby by to ale nebylo líto, že nemusím měnit často řetěz, tak mi teď praskla pružinka v XT 12sp. řazení (po 7500km).

        1 1
        • pavelxy  

          Mimochodem, jak měříš ty? Na ebiku mi přijde 5200 Km jako strašnej nesmysl.

          0 0
          • MlokCZ  

            Různě, ale vždy nakonec kontroluji zavěšený starý řetěz vs zavěšený nový (a měním při 0,5%). To je nejspolehlivajší metoda. K tomu si pak kalibruju většinou měření šuplérou, abych mohl měřit i rychle bez vymezení vůle (to je ale nutné vždy pro každý typ řetězu, takže to jde až pro druhý a další stejný řetěz na daném kole). Měříval jsem přiloženým palcovým pravítkem z vnější části řetězu (rychlá metoda bez nutnosti řešit vymezení vůle), ale to teď už nepoužívám, protože na to kovové palcové pravítko blbě vidím.

            A 5200km to nebude, to mám teď, odhad je tak 7500km.

            A už si ani nemyslím, že by na ebiku měl vydržet řetěz méně. Může, ale bývá to proto, jak někteří ebike divně používají (věci typu drtit nízké kadence na nejtěžší převod s vyšší přípomocí).

            Psal jsem o tom před pár dny tady, co by tak mohlo být důvodem, proč mi tak dlouho vydrží (nejde mi o absolutní nájezd, ale o to, že mi vydrží déle než mi předtím vydržel řetěz na klasice):

            https://www.bike-forum.cz/…-elektrokola#…

            0 3
            • Jezevec70  

              To, podle tebe divné používání, je bohužel asi nejběžnější, jak vidím elektrokolisty jezdit. :-)

              Jak tě čtu, tak kdybych dal tenhle řetěz na gravel, musí vydržet snad 10kkm. Jen otázka jestli by chodil na 11sp. Sram Rival.

              0 0
              • Singlespeed  

                Já ho na gravelu se shimano pohonem vytahal o půl článku za 1200 km. Takže už mám zase zpět Sram PC1110, který mi vydrží dvakrát tolik a stojí 3× méně. Mlok je prostě kouzelník, ale to je stará známá věc :-) .

                0 0
                • J1RKA  

                  taky mito prijde moc, ale, mozny je vsechno, mame v parte kluka, ketrej se o kolo stara jak o milenku, ale zeby mu retez vydrzel dyl, si teda nemyslim a hlavne ted posla do nebe i kazetu a driv nezli ja :DDD

                  0 0
              • MlokCZ  

                Nemusí. Výdrž řetězu je individuální s obrovskými rozdíly. I na klasice jsem vždy na všech kolech měl výdrž řetězu hodně nadprůměrnou oproti ostatním (třeba v partě na některé konkrétní řetězy byl častý nájezd 2–2,5tis., já na ten stejný 4,5tis. km).

                Takže to nejde přenášet na jiné jezdce.

                Hlavní pointa ale byla, že když srovnám u sebe, tak na ebiku mi vydrží řetěz více než předtím na klasice (i při té velké výdrži na klasice). K tomu je jen škoda, že nemám pro srovnání i pro klasiku údaje pro 12sp. XT řetěz při použití voskování (takhle je tam více různých vlivů v tom srovnání a těžko se dá určit, který je jak významný)..Na klasice jsem měl údaje pro více řetězů ještě pro 2×11 a voskování jen posledních pár tisíc (krátce po přechodu na voskování jsem přešel i na ebike).

                0 0
                • VojtaXY  

                  Pri voskovani v lazni se da na silnici dostat k 15 000 km.

                  Pri dobre peci o pohon by se dalo i na MTB dostat k 10 000 km.

                  0 3
                  • J1RKA  

                    jasny, uz jsem se jednou ptal, nakolik to vsechno prijde, aby to nebylo jako s calgonem do pracky :D

                    0 0
                  • ladys  

                    Když to budeš vozit v autě:D

                    2 0
                  • virtualcop  

                    A ještě nějakou o Karkulce… :)

                    Polkud máš 50kg a točíš nohama konzistentně po rovině 100W, tak pak to může vcelku sedět.

                    Jinak to vyděl tak 3–10 (podle dalších parametrů) a dostaneš tak nějakou průměrnou a běžnou výdrž řetězů (asi vcelku jedno, zda voskovaných, nebo jinak udržovaných).

                    Tohle je zcela individuální, neřekl bych, že voskováním získáš násobky výdrže, ale spíše nějaké stovky km navíc – bonus je hlavně nízký odpor řetězu, tichost, nelepení se bordelu…

                    At jsem voskoval, nebo mazal konvenčním mazivem, nikdy jsem se na silnici nedostal přes cca. 4–5k, na gravelu na půlku, na MTB průměrně kolem 1500km – zkoušeno mnoho řetězů, mnoho druhů pohonů, většinou dobrá údržba.

                    Těch 10–15k se dalo najet třeba na starší Campě, ale zároveň s řetězem se pak musely měnit i převodníky a kazety, protože už to stálo za houby… 12sp. Eagle řetezy taky vydržej hodně, ale řádově maximálně 2×,3× tolik, co jiné.

                    Něco dělám léta špatně… :)

                    2 1
          • Jurawood  

            Já dávám Mlokovi za pravdu. Táta drtí ebike 2kW motor a nájezdy mívá kolem 6tis km.12S spíše z levnějších řad.

            Zajímavé by bylo výdrž s rovnou řetězovou linkou a bez řazení. Tomu by ale stejně nikdo neuvěřil.

            0 0
        • Oswi  

          Měl jsem obyč měrku force. Ta propadla uplně. Pak jsem tu studoval o vymezení vůle válečku, ale propadla i s vymezením vůle. Pak jsem koupil měrku https://www.koloshop.cz/…-12sp./72650 a ta taky propadla. Ta by měla být v pohodě, vymezuje vůli. Měřil jsem i mikrometrem a pak přiložením vedle nového řetězu. A taky jsem zkoušel odtáhnout od převodníku, taková ta rychlá kontrola a taky se jevil KO. Jako měřil jsem to opravdu víckrát, protože mi to bylo po tak malým nájezdu divný no… A jeden nechce utrácet zbytečně za řetězy ;-)

          0 0
    • mr.antik  

      Rychlo dotaz – změřim timhle 12sp Shimano řetěz nebo potřebuju něco speciálního?

      https://www.force.bike/…ofi-zelezna/

      0 0
      • jIrI___  

        Změříš, ale špatně a budeš ho měnit zbytečně brzy. Raději si připlať třeba za Park Tool CC-4 či jinou měrku fungující na tomto principu s vymezením „nadbytečné“ vůle.

        https://www.kupkolo.cz/…axs_z109723/

        0 1
        • mr.antik  

          no mě tam ta měrka vůbec nevleze, jako kdyby byl uplně nový a přitom už má určitě něco za sebou (z bazar kola sundaný)

          0 0
          • KRoser  

            právě, že u té force měrky píšou, že zapadne na 0.75% natažení což už je na 11–12 tkový řetěz dost pozdě (na 11–12tku( se doporučuje výměna u 0.5% natažení, takže ta měrka bude na 8–9–10 řetěz nic víc.

            0 0
    • ppoli  

      Využiji toto vlákno. Máte nekdo nějaké opravdu dlouhodobé praktické porovnání shimano 12spd řetězů? Primárně mi jde o to, jestli se vyplatí kupovat XT. Celý pohon mám shimano, takže nechci zkoušet jinou značku (vycházím z informací z BF)

      Já letos na 12spd přešel a zatím jsem dost nešťastný z Deore. na jednom mám cca 1k km a už se blíží konci cca 0,45%. To mi přijde dost tragické. Hlavně jeho vytahaní po prvních 300km mi zarazilo. Druhý zkouším SLX a tam je to lepší, zatím cca 0,35% po 2k km. Pocitově funguje i výrazně lépe. Srovnávám s tím nejlevnějším sramem pc1110, který mi dřív vydržel ±1600km, ten Deore je 2× dražší :(

      Prakticky to používám na trasy pro gravel, asfalt, lesní cesty, šotolina, pořádný terén cca 10%. Taková turistika, hodně kopců.

      Řetezy voskuji a měřím zavěšením na hřebík. SLX mi navoskovaný vydržel poprvé >600km, bylo to bez deště, ale i tak je to super nájezd.

      Zatím je tedy můj závěr, že se určitě vyplatí připlatit za SLX, ale nemám dost dat, tak bych chtěl znát i zkušenosti jiných. Přece jenom 2 řetězy nejsou žádný vypovídající vzorek.

      0 0
      • rybička  

        Na YT jsou nějaká porovnávací videa, long story short, kup si XTR. Stejně jako se u Sramu vyplatí X01/XX1.

        1 0
      • scoty  

        Mně XT 12s vydrží cca do 2000, což je jednou tolik co Deore. Jezdím xc v terénu, měřím posuvkou. Nové mívají cca 132, 3 plus minus nějaká desetina, měním na 132, 45–50.

        0 0
        • Ukrutony  

          Asi jim to chlapcům japonským lítá hore dole. Posledně co jsem kupoval SLX, tak byl „v polovině životnosti“ už jako nový :D (a to oba ks). Holt asi taky budu muset plácnout přes kapsu a zainvestovat XTR :D

          0 0
      • ppoli  

        Jsem to napsal asi blbě, jde mi o ekonomiku. když beru cenu z kupkola za aktuální ceny (jasně mohou být akce, v té chvíli je jasné, že se poměr změní) – 126 článků.

        M6100 – 419kč

        • to nejlevnější (aktuálně cca 1k, odhaduji 1200 max)

        M7100 – 679kč

        • výdrž a chod zatím vypadá 2× lepší než 6100 (aktuálně přes 2k a asi ještě něco dá) takže se to vyplatí

        M8100 – 779kč

        • nemám zatim vyzkoušeno, má význam připlatit? Podle nějakých testů prý je rozdíl proti SLX minimální.

        M9100 – 1190kč

        • také jsem nezkusil, vydrží to cca 2× víc, než SLX?

        jak jsem psal, nezavodím i Deore mi funkcí vyhovuje. Voskuji a budu jich točit víc, takže je to opravdu jenom o ceně, chci jich koupit minimálně 5. Výměna je na pár minut.

        Zatím vím, že SLX je nejspíš výrazně lepší, než Deore (poměr cena/výdrž). Ale co to XT/XTR?

        0 0
        • Kurt  

          K té M6100 – nemáš problémy s reznutím? Jel jsem teď v neděli pár hodin v dešti a druhý den koukám na řetěz a tam slušná liška (jasně, je to pořád lepší, než si domů přivézt vlka, ale stejně). ;)

          Používám starý dobrý IKEA svíce.

          0 0
          • Čuli  

            Já mám rezavé i nové 8100, vyčistil jsem ho že ho navoskuju a už chytil rez.

            Řekl bych že od deore do xt je to stejný, xtr jsem teda rezavé neviděl.

            1 0
            • Slavik  

              XTR minulý týden v Alpách po celkem vydatném dešti, bahenní koupeli následované umytí WAPkou, nechalo mi to i malou lišku na kazetě…

              1 0
          • ppoli  

            Přijde mi, že SLX rezne dokonce víc než Deore.

            Voskuji taky v IKEA svíčkách, občas do toho hodím kousek parafínu, který jsem si koupil, když jsem s tím začínal a neosvědčil se. Ale dávám to tam spíš proto, abych se ho zbavil.

            1 0
            • Kurt  

              Díky všem třem za odpovědi. Beru to tedy tak, že je to vlastnost všech těchto řetězů, od Deore až po XTR.

              0 1
    • honzabike  

      A jak si XT řetěz stojí s v porovnání s X01?

      0 0
    • Azmir  

      Já mám od výroby na pohonu Shimano 12s řetěz KMC. Nějaké srovnání? Mám jít příště zas do KMC nebo vzít Shimano?

      0 0
      • J1RKA  

        no popravde, vsechny defekty retezu jsem mel poute na KMC, vzhledem k cene shi retezu, neresim jejich zivotnost, ma ho pritelka na bahnakovi. u SRAM retezu, jeto jednoduchy, X0 XX nic jinyho nema smysl

        otazku bych polozil

        • radi dobre retez SRAM na shi pohonu?
        0 0
        • Marek 2  

          Řetěz X01 na XT kazetě a přehazovačce XT a Sram převodníku ( zkušenost se Shimano převodníkem nemám) bez problémů.

          0 0
        • Koli13  

          Vozím Sram XX1 na shimano kazetě a řadí to bez problémů. Docela by mě zajímala reálná zkušenost s řetězm XTR, zda má výdrž jako XX1. Jezdím XC, prakticky jen terén, prudký kopce, SLX/XT mi vydrží max 800km za to XX1 2000km. Výdrž kazet Shimano je druhá věc, je to taky tragédie a nepomůžeš si vyšší řadou, když na kazetě najedeš dva řetězy tjn. 4000km tak je to zázrak.

          0 0
          • MJ24  

            deore řetězy vždy kolem 1000km, SLX kazeta má momentálně 4600km a podle mě minimálně ještě jeden řetěz dá, pak se uvidí

            0 0
          • honzabike  

            A kdy měníš řetěz? / jakým nástrojem ho měříš?

            0 0
          • scoty  

            Pohon shimano 12s je tvarově specifický, tvar náběhů atd. Se Sramem bych to nemíchal. Vozím XT řetěz, kazetu a převodník + XTR hazku a řetěz kolem 2000 vydrží. Řetěz nerozpojuji (shimano nedoporučuje, a ta spojka podruhé drží znatelně méně), po natažení měním za nový. Po 6000 (3 řetězy) nemá pohon žádný problém. Kazeta má tak o 1500 víc.

            1 2
            • Esi  

              A opravdu se ti někdy stalo že by se ti rozpojila spojka ? já rozpojuju a spojuju na jedné spojce klidně 10× už od doby 9s pohonů a nikdy jsem to za ty desítky tisíc kilometrů ještě neviděl. a to 9s spojka šla rozpojit rukou i bez kleští na spojky, 10s a vyšší už bez kleští ani ránu

              2 0
              • Vilém  

                Na 9sp se mi to stalo. Bohuzel v pomerne dlouhem sjezdu, takze jsem pak slapal cca pul km pesky proti kopci, nez jsem nasel retez.

                1 0
                • Marek 2  

                  Na 9sp se mi to 1× stalo taky.Na 12sp zatím ne :).Jinak ani nepočítám kolikrát spojku rozpojím,s novým řetězem dávám vždy novou.

                  0 0
                  • scoty  

                    Tak s novým řetězem dostáváš novou, ale dávat bys měl novou při každém rozpojení…Je to každého věc.

                    1 3
                    • novas752  

                      To by mnoho lidí za spojky dalo víc než za řetěz.

                      5 0
                      • scoty  

                        Asi by se to mělo počítat k nákladům na mazání řetězu..:)

                        0 0
                        • Esi  

                          Myslíš těch 250kč co stojí spojka na 12s řetěz? To by byl náklad na řetěz tak 1kč /km. Mám spojku na 12s řetězu rozpojenou tak 10× a pořad drží, tak to jsem ušetřil 3 řetězy. To se musím doma pochlubit jak jsem sporivej :-) to je stejne jako servisní interval na XC vidlici 50h, opravdu někdo lezete do XC vidlice 10× za rok ?

                          2 0
                          • scoty  

                            No, ona taková přidrcená čéška o rodla nebo představec by nemusel být pro cyklistu úplně příjemný pocit… Ale jak říkám, každého věc.

                            0 3
                            • Esi  

                              jasně chápu a jak říkáš každého věc, já mám zkušenost že opakované rozpojování není problém, řetěz jsem přetrhnul 2× a nikdy to nebylo ve spojce

                              4 0
                              •  jarek1  

                                doplnim z povinnosti: pri používání jednoprevodniku je řetěz i pri přehazování furt natažený a pero hazky ma mnohem větší tah, nez bylo driv u 2,3/8,9,10. Do­konce i 12. spojky od alika jsou furt funkční.

                                0 0
                                • J1RKA  

                                  spis se vyrobci jenom krejou, a par lidi si i koupi nejakou dalsi novou. pokud mas kleste na spojky tak si nedovedu predstavit ji nejak znicit, poskodit. ale kdyz vidim co maji nekteri za naradi …

                                  0 0
                                  • ladys  

                                    Spíš nemají nářadí :) na 10s i 12s se mi ji povedlo roztrhnout. Tak pro jistotu vozím náhradní. Řetězy Campa by se meli nýtovat, zajímalo by mne kdo to dělá :)

                                    0 0
                                    • Cavendish  

                                      Nikdy sem je nenýtoval. Na jednom mám spojku která jede asi třetí řetěz :D

                                      0 0
                                  • ladys  

                                    Dnes rychlospojka Sram úspěšně rozpojená za jízdy. Stačilo tam poslat 800W a přeřadit…

                                    Rozpojená byla jenom jednou.

                                    0 0
                        • Hrabex1  

                          Holt dan za tu 2(nebo jeste vic) nasobnou zivotnost retezu :-)

                          0 1
                    • jIrI___  

                      Tak nějak, u mě to byl jeden z důvodů, proč jsem poměrně brzy opustil voskování řetězu. Znamenalo to rozpojení řetězu co 300–400 km a vzhledem k cenám 12 sp spojek pro Flattop to svinsky lezlo do peněz. Hledal jsem i přímo v manuálu a výrobce to rozpojení = nová spojka píše dostatečně jasně.

                      0 5
                      • KRoser  

                        Na vosku mám už najeto něco přes 50 000km za 4sezony a spojky rozpojuji za životnost řetězu klidně cca 30–40krát a nikdy jsem žádný problém neměl. Používal jsem i spojky YBN, které se po 3–2 rozpojení dají zacvaknout tak lehce, že to jde i rukou a opět žádný problém ani při 1500W+ sprintech.

                        Většinou jsem používal Shimano XTR 12tkové řetězy s originál spojkou.

                        I když jak píšeš výrobce jasně uvádí při každém rozpojení novou, to si každý musí přebrat sám.

                        6 1
              • scoty  

                Na 9s jsem nýtoval, nebo jsem používal sram spojky, nebyl problém.

                U shimano 12s shimano nedoporučuje používat 2× jednu spojku. Tak jsem to na starým řetězu zkoušel nacvaknout víckrát a rozhodně už při druhém zacvaknutí je znát rozdíl v síle sevření spojky.

                Jinak mě to netrápí, protože mažu řetěz na kole a jezdím ho do konečného protažení.

                0 0
          • Marek 2  

            Letos jezdím XTR řetěz poprvé,po 2200km je na 132,6(tak teprve uvidím co vydrží).GX vydržel tak 2500,XO1 přes 5000.Mažu po ± 150km,po další 150km rozpojim řetěz a proplachnu jej v troše benzínového čističe (šel by použít i cyklostar) Mažu hydraulickým olejem (N32).

            0 0
          • elfik  

            Nesouhlasím :-) Jsem hodně těžký, jezdím i v bordelu. Pohon komplet XT na vosku. XT řetěz v průměru 1800 km, XTR řetěz kolem 2500 km. Ale XT kazeta má již 12 000 km a je pořád OK.

            1 0
            • Esi  

              hlavně u té kazety vyměníš ty 2–3 nejmenší kolečka a jezdíš dál, myslím že se samostatně prodává těch spodních 5 ty pily vzadu na 30z nesjedeš nikdy :-)

              0 0
            • scoty  

              Mám to stejně. Pohon XT protažení na cca 1800km je na 132,5.

              0 0
        • Lachtis  

          U mne ne, sram retez s slx kazetou nefungoval 100%, presel jsem na shimano a vse ok. Za mne bych nekombinoval a kdyz mas shimano kazetu, tak se drzel shimano retezu.

          1 0
      • suzuki  

        KMC

        0 0
      • novas752  

        Shimano 12spd řetězy se Shinano kazetama fungují lépe než cokoliv jiného.

        5 0
      • enjoy  

        Žena měla KMC řetěz na novém kole(1×12 Deore) a pár týdnů jsem si lámal hlavu nad tím, proč to dělá takový bordel, když je to nový a seřízený(resp. to nešlo seřídit dobře)..

        0 0
        • rh1980  

          Měl jsem ten samý problém, koupil jsem na zkoušku KMC a nešlo to seřídit, pořád to někde škrtalo. Nakonec jsem vzal šupléru a zjistil že venkovní šířka řetězu byla o 0,4mm větší jak u Shimano řetězu. Tak jsem dal zpět Shimano. Nevadí řetěz KMC sjedu na zimáku 1×11.

          0 0
    • blackboy007  

      Stačí se podívat na heureka.cz XTR někteří napíši výdrž u XTR 9100 výdrž 3000 km nevím jak jezdí, ale je to možné, co jsem měl žetězy od SRAMu za 1200 kč nešly pod 3000 km to jem měl 3×10

      0 0
    • puka  

      Měrka mi na PC1130 už ukazuje 75%, proto bych se rád zeptal, zda má někdo zkušenost s Sram 1150 kazetou a Shimano 11s řetězem ?

      …pokud mě nikdo nepřesvědčí, hodím na to Linkglide řetěz :)

      0 0
      • Singlespeed  

        Shimano 11sp řetězy jsou snad z plastelíny, XT mi vydržel ani ne polovinu toho co PC1130, takže ačkoliv kazeta 1150 funguje s řetězem Shimano bezvadně, moc tato kombinace smysl nedává.

        0 1
        • Cavendish  

          Mám přesně opačnou zkušenost.

          0 1
        • puka  

          Uvidíme. PC1130 vydržel odhadem 800km. Dokáži dosvědčit jen 520km, neměl jsem sensor od začátku. Provozováno občas i v zimě. Hned po poskládání kola (eccentric na profilu) to řadilo hodně hezky, dokud jsem neudělal „rail slide“ po přehazovačce.

          Nasadil jsem LG500. Nevím, jestli je lepší než HG 11s, zatím jsem ale s funkčností spokojený. Po výměně mi to řadí lépe, což zejména přisuzuji vyčištěné kladce přehazovačky. :) sensor nabitý, kolo každý den v provozu, mazání tekutým voskem od bbb. Když dá přes 400km, můžeme to považovat za úspěch

          0 0
    • falze  

      Mně vydrží 10s Shimano HG-54 řetěz cca 3000 km, měním když má 132,9–133 a měřím posuvkou. Kazeta má už 29k km najeto a s novým řetězem ještě nestřílí. Ale je pravda že jezdím víc frekvenčně a jsem lehkej. Dřív ten HG-54 řetěz dal tak 1800 km, až poslední roky pozoruju nájezd klidně 3000 km. Je možný, že to začali dělat z lepší oceli třeba kvůli e-bikům?

      0 0
    • blackboy007  

      Vždy měním řetězy při opotřebení 0,75, tím se dá prodloužit životnost kazety a pily na klikách

      0 0
      • rybička  

        Pro 12spd. pohon je limit opotřebení 0,5.

        1 0
        • blackboy007  

          Opotřebení 0,75 je na výměnu a je jedno zda máš 1×10 / 1×11 / 1×12

          0 3
          • xtonda  

            0,75 % prodloužení je v každém případě na výměnu, ale u 11 a více rychlostních systémů je to pozdě, tam se má řetěz měnit už při 0,5 % prodloužení.

            3 0
      • Vilém  

        To ses spletl, swpravne jsi mel napsat „tim se da zkratit“.

        4 0
    • c4mel  

      Ahoj na vánoce si chci koupit xc kolo a po 12 letech se vrátit k cyklistice tak projíždím BF a hltám nové informace a toto téma mě docela zarazilo… Asi 4 roky jsem jezdil na treku Genesis ( PC 16k takže obyč kolo ) s pohonem Shimano deore 3×9 s ročním nájezdem 3–4k převážně po cestách a do kopců ( Beskydy ) a za ty 4 roky což je cca 14kkm jsem měnil řetěz možná jednou a nikdy se mi nestalo že bych ho přetrhl a to jsem ho max párkrát do roka stříkl teflonovým nebo silikonovým sprejem toť celá moje údržba :⁠-⁠D to ty 1×12 vážně tak žerou řetězy nebo šla ta kvalita tak do kytek?

      0 0
      • Esi  

        No tak ono když tam necháš ten řetěz přes limit tak ten řetěz nepřetrhneš jen zničíš kazetu a převodníky a pořád hůř a hůř to řadí. 12s řetěz vydrží víc než 9s řetez. Pokud jsi smířený s tím že to kolo bude blbě řadit a nemůžeš řetěz vyměnit samostatně protože jsi extrémně vytahaným řetězem zničil kazetu a ta nový řetez už nevezme, tak na jednom řetězu těch třeba 10 000km klidně najezdíš. Řetěz přetrhneš obvykle při špatném přeřazení v tahu a nebo když je blbě zanýtovaný, opotřebení na to nemá moc vliv.

        Na dámském kole s řazením 3×5 na kterém máma jezdila 10 let do práce za den 10km celokočně a teď ho já používám jako přibližovadlo ktré můžeě kdekoliv opřít a nikdo ho neukradne, jizdy tak do 5km, přece jen je to dámské kolo pro 165cm a já mám 190cm :-) je řetěz tak minimálně 20 let, je tam řazení bez aretace tak že to vždycky nějak doladíš aby to moc nerachtalo, ten řetez bude mít desítky tisíc km, jediný problém je že až to ten řetěz jednou úplně vzdá tak to kolo bude na vyhození, to šroubovací 5 kolečko po těch letech bude tak zarostlé že ho z toho náboje asi nikdo nedostane a koupit nové zadní kolo to by mnohonásobně překročilo cenu kola :-)

        2 0
        • xpj  

          Já jsem to trochu přešvihnul a čeká mě všechno – převodník, kazeta i řetěz. Co je blbý, přijde mi, že ty převodníky se dost blbě shání (GRX 2×10, velký převodník). Nechal jsem si udělat od Gebhardta a nakonec sehnal i jeden ten velký originální.

          A problém je, že zoubky na převodníku jsou takový špičky a když se zabere, třeba na křižovatce, tak to přeskočí nebo spadne. Vzadu to ještě drží…

          Převodníky něco přes 25kkm, kazeta a řetěz něco k 9kkm.

          0 0
        • c4mel  

          Právě že to řadilo dobře jinak bych na tom nemohl jezdit protože jsem to nesnášel když přezkakoval řetěz… Jen se to zase seřídilo a jelo se dál proto sem se divili když jsem četl tohle vlákno… Asi se kazeta přizpůsobila řetězu :⁠-⁠D

          0 0
          • xpj  

            Řetěz se postupně roztahuje a kazetu a převodníky postupně obrušuje a vymačkává…

            0 0
      • rybička  

        Tak ho schválně zkus teď změřit :-). Jinak jak už tu padlo, některé 12spd. řetězy mají výrazně delší životnost, než běžné 9spd.

        0 0
        • scoty  

          XT 9s cca 1000

          XT 12s cca 2000

          2 0
          • rybička  

            XX1 4t-10t :-)

            0 0
            • scoty  

              Nemá vlastnosti shi 12s a stojí jednou tolik co XT…:)

              0 0
              • rybička  

                Ano, má lepší vlastnosti, proto stojí 2× tolik. Pokud by stál jednou tolik, stál by stejně. BTW naposled jsem tu XX1 kupoval v DE za litr.

                0 1
                • ladys  

                  10t leda na silnici. Ale obecně řetězy Shimano jsou sračky, podstatně lepší je i XO1

                  0 0
                • scoty  

                  Když řeknu, že 12s sram nemá vlastnosti 12s shimano, tak je to pravda. Má totiž jiné vlastnosti a kdo preferuje shimano, ten chce jeho vlastnosti. Co je lepší se těžko určí, ale o tom není řeč.

                  Jinak „jednou tolik“ znamená v hovorové češtině (X x 2), neboli „tolik plus ještě jednou tolik“…:)

                  1 0
                  • rybička  

                    Já to chápu a je to jednoduché, pokud máš Shimano kazetu, patří na ní Shimano řetěz a vždycky na ní bude nejlíp fungovat. To samé Sram. Shimano má lépe udělané náběhu a ze všech systémů řadí nejlépe. Přesto bych šel do Sramu, protože výdrž, kazety z jednoho kusu a AXS.

                    Jinak vím, že se to říká ale je to blbost a proti tomu budu vždycky bojovat, stejně jako proti nesmyslům typu ,nejideálnější'.

                    1 0
        • c4mel  

          Kolo zůstalo před 12 lety u rodičů ve stodole takže je buď už zaházené bordelem nebo ve šrotu :⁠-⁠D

          0 0
    • Tom.bom  

      mě vydrželo Shimano 5000 km, řekl jsem si že o prostě dojedu a vydržel, od loňska, ale už je těžce na výměnu

      0 0
    • Tom.bom  

      kazetu mi to nezničilo, jenom ty články mají obroušené osy, tak je natažený, ale dá se to seřídit

      0 0
    • PDean  

      Je tu někdo, kdo přecházel z Shimano Deore M6100? Mám to na ProCaliberu. Za co jste měnili? Největší smysl mi asi dává SLX, jelikož 9.6 je na tomhle zbytek osazení.

      0 0
      • rybička  

        Za mě čím lepší řetěz, tím líp. Vydrží déle a často i méně rezne.

        0 2
        • blackboy007  

          5etězy mají být nerezavějící. od deore po xtr a u sramu to platí taky od nejlevnějšího po nejdražší

          0 3
          • J1RKA  

            slx retez rezne jako prase

            1 0
            • blackboy007  

              Vím na 100% že 10s řetězy KMC a SRAM nereznou

              0 3
              • puka  

                1130 mi přes zimu chvilkama barvu chytal

                Kmc nabízí EPT verzi. Nevěřím, že bez EPT by nerezavěl (a stejně to je jedno, když to dobře neřadí)

                0 0
              • Vilém  

                Neco jako s tim 0,75% opotrebenim?

                3 0
              • jIrI___  

                Sram Rival chytil lišku poměrně brzy.

                0 0
                • Singlespeed  

                  Já ho mám po celou životnost zvenku jako nový. Asi záleží taky na tom, čím člověk maže a jestli je leštič nebo pankáč.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Mně stačilo 10 km v bouřce a byl kolem rolniček chycený. Ale mažu jen a pouze olejem do sucha, který smyje i zlý pohled :)

                    0 0
                    • ladys  

                      Trochu orezne i řetěz mazaný wet, ale to už musí být pěkná koupel :) Na biku je překvapivě čistý, na silničce černý, to mi hlava nebere:D

                      0 0
                    • Hrabex1  

                      zalezi, kam pak kolo ulozis. Pokud je nekde v chladu a pri vysoke vlhkosti, muze lehce oreznout. Hlavne v mistech, kde je retez omotanej kolem prevodniku anebo pastorku, tam to proschne za delsi dobu. Pomuze pootoceni klikou.

                      0 0
                      • J1RKA  

                        jeto lepsi, kola mame v byte a shitmano stejne rezne, pomuze jenom po svihu retez utrit handrou a potom striknout olejem

                        0 0
                        • Esi  

                          Tak to teda nevím jak to děláte, já o kola pečuju naprosto minimálně a nic nerezne, třeba to bude tím ze je zbytečně po vyjizdce nenamáčím a k tomu nehledam stopy rezu lupou :-)

                          0 1
                          • J1RKA  

                            shimano retez ma pritelka na bahnaku, takze jezdime jenom v zime, po vyjizdce 90% jdou kola do mycky

                            obecne treba shit stred byl KO po jedny zime, proste to rezne daleko vic nezli SRAM, tak to proste je :D

                            edit: nic lupou neni potreba hledat

                            0 0
                            • Esi  

                              To bude tou myčkou, já nějž kolo tak 2× za rok když je moc zabahnené abych ho mohl dat do auta, jinak prijedu, povesim v garáži na zeď, zamknu a mizim

                              0 0
                              • J1RKA  

                                tak mi vysvetli, ja mam na bahnaku 1×11 sram, a nikdy nic nerezne, jeto stary BMC meju ho takhle porad

                                1 0
                                • Esi  

                                  To ke jednoduché, Shimano rezne vic :-) mě Shimano neřekne protože to nenamáčím po každé vyjizdce. Mám 1×12 Shimano, tak ze stejne musím mít řetěz Shimano. Do extra hnusneho počasí mám staré HT 2×10 a tam mám řetěz sram protože je k němu rychlospojka v ceně :-)

                                  0 1
                                • Lachtis  

                                  Paradni TE02, tohle jsem kdysi malem koupil a lituji, ze jej nakonec neporidil. Udelej mu profil, stale skvely a krasny htcko.

                                  0 0
                                  • J1RKA  

                                    diky, jeto fajn kolo, akorat vidle je nejaka kriva, kdyz jsem nejak hodil tlamu pres riditka :D

                                    0 0
          • Sinpa  

            Deore/SLX/XT 12s reznou všechny jak prase.

            Čímž mi tedy dost serou, neb na Shimano kazetě nejlépe funguje Shiamno řetěz.

            2 0
          • rybička  

            Žádný řetěz vyrobený z nerezu teda neznám. Korozivdornosti se dosahuje na řetězu povrchovou úpravou, která je samozřejmě lepší na lepším řetězu (od nějakého fosfátovaní, přes nikování a chromování až po nitridaci). Nicméně stejně v místě, kde se ta povrchovka obrousí, to reznout bude. Nebo si můžeš za 5t koupit titanový řetěz. Ten opravdu reznout nebude.

            3 0
      • Markony  

        Mam též ProCaliber 9.5 nechávám tak až bude ko měním za slx i kazetu nevidím důvod ho zatím měnit .

        0 0
      • Oswi  

        Ahoj, měl jsem Deore 12s a měnil za SLX. Ten Deore byl zatím nejhorší řetěz co jsem měl. Byl KO za 600km!, kvůli tomu jsem koupil dvě různé měrky, bo jsem nevěřil tomu, že by mohl tak rychle odejít. A to jezdím kandenčně, sílu v nohou nemám :-( Navíc rád chytal lišku. Ten Deore shit jsem koupil někde na Internetu. Normálně na českém eshopu. Ale později jsem se dozvěděl, že se běžně vyskytují čínské padělky, které nepoznáš. Možná to byl padělek, nevím. Dal jsem SLX a vydrž při stejném použití 1800km, což mi už přijde OK. Navíc mi nerezne. Ber to tak, že výrobce na novém kole musí někde ušetřit. Řetěz je spotřebak, tak tam něco dá, aby se na tom dalo odjet z krámu. Stejně se to brzy vymění za jiný :-)

        1 1
        • Hrabex1  

          pokud budes pouzivat obycejny merky, je uplne jedno, kolik jich bude

          0 1
          • Oswi  

            Ano, o merkach jsem si neco přečetl a koupil jsem merku s vymezenim vůle. V podstatě kopii parktool. A i ta ukázala řetěz KO. Nyní mám merku z Číny, hliníkovou, ze které koukají 2 trny a má na sobě excentr se kterým se pootoci a na rysce odečtu opotřebení v %. Ta je celkem fajn, ale kontroluji to i s tou druhou abych měl jistotu

            0 0
        • Cavendish  

          Kup si pořádnou, ParkTool CC4 a možná budeš koukat. Dle mých měrek měl být Ultegra řetěz na vyhození a podle ní má ještě pěknou rezervu

          2 2
          • Oswi  

            Mám i merku s vymezenim vůle. To bylo první co jsem koupil. Řetěz byl zřejmě padělek, jinak to není možné. Byl v modrém Shimano obalu, ale laik to prý není schopen poznat. I řazení s ním bylo výrazně horší, někdy při řazení na lehčí mezi 4 a 5 pastorkem se tomu nechtělo. Po výměně řetězu to chodí jak víno

            0 2
          • Oswi  

            Merku mám dobrou. V mém případě byl řetěz opravdu bláto

            0 0
        • Youda  

          Nevím jaký řetěz 1×12 mám na novém kole, předpokládám deore, ale už mám najeto 1200 km, tak snad jsem to nepodělal.

          Na 3×9 HG-93 (podle webu je to XT) 4000 km a natáhl jsem ho o 4 mm (v normě je tuším 6), měrka samozřejmě propadávala, ale mám čárku podle nového řetězu na futru a to bylo směroplatné.

          0 0
          • scoty  

            HG-93 umělo 1200 max:)

            Silové ježdění klidně 800…

            1 0
            • Oswi  

              Přesně. HG řetězy rezly a nic nevydržely. Na 9sp jsem používal sram 971. To bylo asi nejlepší z pohledu cena / výkon

              0 1
          • ladys  

            4mm :D

            0 0
          • Youda  

            Tak mi to nedalo a koupil jsem tu měrku od Parktool. Řetěz je jak jsem předpokládal Deore a po 1200 km je v normě (nepadne to ani na těch 50%).

            1 0
    • cibi  

      Omlouvám se, mírné OT.

      jak je to se záměnností (kompatibilita) řetězů Shimano x Sram u 8 sp řetězů?

      Přecházím na voskování a to se potom spojkové řetězy budou hodit…

      0 0
      • yorg  

        Jen pro představu, SRAM PC 850 při mazání olejem vydrží cca 800 až 900km, při mazání voskem kolem 3000km. Voskuji cca po 300km.

        1 2
        • yorg  

          Jen doplnění k tomu mínusu: Když jsem mazal olejem, tak jsem řetěz pravidelně čistil v kombajnu i ve flašce s benzínem. Výsledkem byly vždy zasrané ruce a smrad z benzínu včetně nutnosti špinavý benzín skladovat a k tomu uvedená nízká životnost řetězu.

          Voskuji venku voskem na svíčky ve starém hrnci na el. vařiči vždy 2 řetězy najednou cca 1/2 hodiny s občasným pohybem nebo otočením. Výsledkem jsou (pokud se první odmaštění před voskováním neodflákne) čisté ruce kdykoliv na řetěz sáhnu a trojnásobný nájezd. Aby řetěz po vosku nedrhnul, rozhýbu ho na kusu násady ze smetáku. Ročně najedu cca 3000km, takže mazání je cca 5 x za sezónu.

          2 5
          • Slam09  

            Už dlouho kupuji na MTB 1×12 řetězy Shimano XT. Vždy 3 a prohazuji je po 500km. I když vím, že je lepší je před mazáním pořádně vyprat tak to z tebou zmiňovaných důvodů nedělám – jen do čista otřu hadrem. Poslední sadu jsem vyhodil, když bylo na každém 2500km. Teď mám na dvou 3000km a dojíždím třetí – spokojenost ;-)

            0 0
          • jIrI___  

            A teď si představ tuhle proceduru absolvovat v paneláku, to se člověk rád vrátí ke klasickému kapátku s olejem :))

            3 1
          • Vilém  

            Jen k tomu spinavemu benzinu. Kolega ho v praci pouzival na cisteni taky a kdyz uz ho mel treba litrik spinaveho, tak vzal kavovy filtr a prefiltroval to. Naprostou vetsinu necistot ten filtr zachytil a tak mohl pouzivat jeden benzin mnohokrat po sobe.

            3 0
            • parduba  

              Ani nemusíš používat kávový filtr,bordel klesne ke dnu a nad ním je čistej benzín

              5 0
      • Hrabex1  

        to byly casy, kdy existoval jediny typ retezu kompatibilni se vsim, co melo minimalne 4 pastorky.

        0 0
    • rybička  

      8 spd. je kompatibilní všechno se vším.

      1 0
    • rybička  

      Nevěřím tomu, že jiné mazání prodlouží životnost na trojnásobek.

      0 0
      • jIrI___  

        U mě to bylo po přechodu na vosk zhruba dvojnásobné prodloužení výdrže, možná trochu více. Ale za ten oser s voskováním to nestálo a už jsem zase u oleje :D

        0 1
        • J1RKA  

          Na jednoplacce? Na biku?

          0 0
          • jIrI___  

            Jednoplacka gravel.

            0 0
            • J1RKA  

              jo, no me retez taky vydrzel dyl, ale … driv se jakoze zlamal, byl proste stranove < gumovej >, a potom zacal hur radit.

              s voskovanim jsem problem nemel, delal to mechanik, ale na bika jeto silenstvi, nikdy jsem nevedel jestli ho sundat nebo jeste neco vydrzi.

              priklad, jel jsem si projet trat zavodu v Ralsku < 60km > bylo po desti a retez cca po 20–30km skripal tak, ze jsem to chtel zabalit a radsi kolo tlacit, kazdy dalsi projeti louze bylo k nevydrzeni.

              0 0
              • jIrI___  

                Tu stranovou vůli potvrzuji, samotného mě to překvapilo. Ale řadit řadil, tam jsem si zhoršení nevšiml.

                0 0
                • J1RKA  

                  no pokud mas 1×11 tak to jeste radi, ale u 12sp jeto uz nahrane, proste nekdy to nechtelo spadnout a nekdy zase uplne nic moc nahoru

                  nehlede, ze sram XX vydrzi nesmysl i tak, bez voskovani

                  0 0
      • tříčtvrťák  

        No já mám podobnou zkušenost, na HG9s a silniční sh10a 11s zhruba na dvojnásobek nájezdu, mažu tekutým voskem, na suchu HK po cca 150–200km, silnice 300 a někdy více, když je mokro tak po vyjížďce, tam ta výdrž je malá.

        0 0
      • yorg  

        Nevěřící Tomáš také uvěřil až si to sám ověřil. :-)

        viz google: Svatý Tomáš zvaný Didimos byl jedním z dvanácti Ježíšových apoštolů. Bývá označován jako nevěřící Tomáš proto, že nevěřil v Ježíšovo vzkříšení, dokud si nesáhl do rány v jeho boku.

        0 4

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.