Jaké komponenty za 10 tisíc by jste vybrali na moje kolo a proč, abych dosáhl co největšího vylepšení.
http://superiorbikes.eu/…-xp-925.html
Oproti sériovce tam mám vidlici REBU. Dík za rady.
Jaké komponenty za 10 tisíc by jste vybrali na moje kolo a proč, abych dosáhl co největšího vylepšení.
http://superiorbikes.eu/…-xp-925.html
Oproti sériovce tam mám vidlici REBU. Dík za rady.
Hodil bych tam Rebu a zbytek peněz šetřil dál, než bude na nějaké slušné kola a pak dál už to asi nemá moc cenu.
lol ? hodil bys tam rebu místo reby ?
REBU už tam mám. Lepší kola jsou za kolik?
no za 10 000,– ;-), kdyz prodas ty red metaly co mas tak + cca 2500 a malilinko pridas:
http://www.kupkolo.cz/…-2012_z5708/
asi jsi skoro tam, co jsi byl :-)
ale fakt jen hodne skoro
Já ale nemám 29" :-D
vidis :-D, jak vidim SUPa, beru automaticky 29. Na tom neco bude. jejich povest je predchazi :-D
docela jsem pobavil sam sebe svou blbosti .-)
tak ty spravny redmetaly tam uz mas a usetris :-)
na stary kola das slicky a muze lita po silnici
a jeste zbude na pivo :-)
:-) jo to zní dobře. Jediný co mě sere je, že se teď tak škáluje trh, co se týče průměru kol. Pak koupíš nový kolo, bude to 29 nebo 27,5 a ty 26 můžu vyhodit. Mají to dobře vymyšlený tyhle „inovace“
nevidel bych to tak cerne. pokrok si zada svy a vsechno se da prodat, pokud je to jeste funkcni ;-)
Ty by jsi si ty ojetý Red Metaly 10 koupil za 2500? :D
ani nahodou :-)
trosku jsem to nadnesl, no :-)
Jseš nalitej? :)
Ted už ne, jinak promiň pane dokonalý, ty ses určitě nikdy nepřehlédl ;-)
Loupni tam tyhle kola http://www.kupkolo.cz/…al-3_z91843/
A když koupím nový kola, tak v tom bude velkej rozdíl?? Nebo to bude minimální. Aby to nebylo vyhozenejch 10000,–
Záleží na tom kolik vážíš,za tu cenu bych bral ručně zapletená kola.Shodil bys možná i půl kila dolů,obvodová hmotnost je pak hodně cítit.Co teprve s bezdušemi.
Vážím 85 kilo.
Tak to bych v tom neviděl problém.Kdyby se jednalo o kola,tak napsat místnímu uživateli Hnoj.Zde ukázka jak by to mohlo vypadat(jsou ještě o nějakých 250g lehčí než ty Fulcrumy.
Jinak jak už tady někdo psal,na tom kole nejsou zas tak levné věci,tak přece jen výměna bude stát víc.Jedině naladit komponenty do karbonu nebo se dívat po vyšší sadě,ale to stejně nebude mít takový účinek. :)
Tohle kolo jsem koupil v roce 2010 nový a i s tou REBOU, kterou jsem doplatil jako protihodnotu proti původní vidlici , stálo 28500,– Za ty prachy to dneska nekoupíš ani omylem. Takže dobrej kauf:)
Nechci ti kazit radost, ale dalo/dá se sehnat i lepší. Třeba karbon na XT od haibiku. Taky s rebou a ještě novější.
Hm…tak teď už je to jedno. Třeba příště.
na sram XO ti penize nestaci a co jinyho bys chtel menit? ram slusnej, vidla dobra .. bud si kup ty fulcrumy
anebo si nakup spoustu tech malych „blbosti“ jako jsou predstavec, sedlovka, hlavko, rohy, riditka, objimky, … v carbonu a vyjde ti to taky na 10k
IMHO pěkná blbost dát za RM3 9000.. Za 9500 máš záplety na Hope nábách a ráfcích WTB i19..
Já si pamatuju že jednu dobu byli na KK za 6,8k.
kdyz uz tu rebu mas :-), tak jednoznacne ta kola
Takže koupím nový ráfky + bezdušáky a bude z toho „raketa“?
Jo bude, vidlice a kola jsou nejvíc poznat. Ještě větší vliv má na jízdní vlastnosti jiná šíře řidítek, ale to záleží, jakou šířku rád vozíš. Jak tu psali, osazení slušný, v hliníku koupíš těžko výrazně lepší HT rám, vidli už máš.
Mám Supa 920 ze stejnýho roku, takže až na shimano totožné kolo, rebu už vozim taky a za těch 10000 tam plánuju hodit nový kola. Záleží kolik vážíš, podle toho bych vybíral. Já mám vyhlédlé:
AC tubeless race nebo normální
http://www.kupkolo.cz/…-2012_z2341/
http://www.kupkolo.cz/…2012_z92065/
Rozdíl mezi nimi je váha, od čehož se odvíjí lehčí ráfek a tenčí dráty u Race.
Ty Fulcrumy jsou taky chválené, ale já nemusim moc řešit váhové limity, takže mi přijdou dost těžké za ty prachy. Místo fulcrumů bych šel do levnějších, a podle katalogu o kapku, lehčích shimano XT.
No a pak se mi zalíbily širší řidítka, protože ty 600mm jsou celkem ouzký, ale to neni otázka desetitisíců, ale několik stovek, maximálně dvou tisícovek a taky záleží, co máš rád.
Tak já mám 85kg takže bych taky neměl problém. Ty jsou pěkně lehoučký ty americany. Vypadají dobře.
S těma řidítkama máš dobrej nápad. Je fakt že mě se ty úzký vůbec nelíbí.
Hele, já furt tvrdil, že je to maratonskej specíál a nepotřebuju široký řidítka. Pak sem sednul na S-workse epica, kterej má asi 680mm a ono se to hodí i na delší kolo. Takže sem si vyhlédl SL-K 670mm (hoděj se nám i k sedlovce)
Hele řidítka super. I cena je v pohodě. Do těch asi půjdu
AC nejsou zrovna dvakrát vyhlášený kvalitou. A custom zápletama se dokážeš dostat i na nižší váhu…
Tak na bike foru neni vyhlášený nic, celkem dlouho sem hledal diskozi, kde by si na ně stěžovali tak jako třeba na vikingy, ale zatim sem nenašel. Pokud o něčem víš, sem s tim!
Tak ono je tady hlavně skoro nikdo nejezdí… Třeba už ty novější modely jsou v pohodě, ale má cenu to riskovat, když za stejný prachy můžeš mít osvědčený DT Swiss náby a ZTR ráfky na stejný váze?
To myslíš který kola?
Třeba jak mám já na Scottovi, jen by se musely dát horší dráty, aby se to vlezlo cenou. A ty moje maj 1400g rovnejch… Pokud by se to dalo na Novatecy, tak půjde váha a cena ještě dolů, ale už to je zase riziko spolehlivosti, DT jsou jistota.
Jo tak určitě chci aby to taky něco vydrželo:)
Cresty nee, Alpine joo…
Já bych tam dal nějaký Hnoj Worx kola… DTčka 350 náby, ZTR ráfky by se mohlo vejít, případně WTB i19 ráfky by taky nemusely bejt špatná volba. Proti RM10 to bude tak půl kila dolů na rotující hmotě, což je sakra znát…
Tak já bych taky kouknul na kola, ale nevyhazoval bych za nová, ale kouknul bych po bazaru kde za cenu do 15tis. koupíš i carbon ráfky a buď si jist, že rozdíl fakt poznáš. S řiditkama je to otázka osobních priorit, ale zas 720mm na HT raketě?
720 je moc, nešel bych přes 680.
Kupovat carbon ráfky z bazaru je pěkně nebezpečný, do toho bych nešel.
680mm je asi moje „pocitová“ hrana, ale nejvíc záleží na tom co komu sedí. Já zvažoval 580mm, ale to se nedá… :-)
Bazarovky bych se bál kupovat. Na kolo radši nový věci. Samozřejmě si člověk musí připlatit.
Já kupoval nový, ale docela dlouho jsem čekal než jsem našel co jsem chtěl za „přijatelnou“ cenu. Já bych se toho bazaru zas tak nebál, ale musíš koukat od koho kupuješ, proč prodává atd. + samozřejmě ne poštou. Na bazaru se najdou i téměř nová kola od různých dovozců, co dotáhnou z venku top model, tady prohází kompotenty za nižší, prodají komplet kolo a tyhle věci co jim zbydou prodají samostatně.
Ty tam máš Bontragery XXX? Znám jedinýho člověka, co je kdy jezdil a praskly mu během pár týdnů. Ten ráfek křupnul normálně napříč, ne podélně, jak je u ráfků normální. Dokonce i člověk, co je přímo zaměstnancem Treku, na svých kolech vozí ZTR ráfky a na druhým kole karbony ENVE, to taky celkem o lecčems vypovídá…
Mě trochu děsíš… Vozím XXX a absolutně v pohodě. Navíc mám metrák :-)
Tak snad budeš mít štěstí… Mně je právě taky nabízel, že když vydrží pod ním, tak pode mnou musí taky, pár dní nato mu ruply a vrátil se k ZTR.
Je to opravdu super, vozil jsem je celou letošní sezonu a bez problémů. Jediný co jsem řešil byla výměna drátů v zadním kole. Nechal jsem to přehodit za standard a ty zeštíhlený dal pryč (začaly odcházet tak po 3.000 docela dost).
Ono je klidně možný, že je někde trefil, jezdí dost nízký tlaky a hodně ostře, ale i tak mu vydržely míň, než jiný (i když třeba ZTRka taky zrušil, ale to měl ty 280g MMX a to je vážně papír).
Tak já nejezdím žádnou extra divočinu. Chystám se pořídit nějaký full 150 zdvih na větší blbnutí a tam jistě taková kola dávat nebudu.
Jaký karbon ráfky tam za 15 koupíš? Občas se tam objeví za podobný prachy závodníkama lítaný Tufo XC LP nebo Colibri, ale to je otázka, jestli chce galusky. Na pláště se karbonovejch ráfků zatím moc nevyskytuje…
a taky proc by daval na takovy kolo galdy…:)
No, třeba s 1250g Tufo Colibri by z toho asi byla celkem fajnová raketa…
klasika na B-F, typek chce vylepsit kolo za desitku a uz se mu tu cpou karbonovy rafky, galdy atd.
Verim ze jsou galdy super, ale podle me, pro hobika pravdepodobne zbytecnost a nekdy dost draha…
Jo tak to je přesný.
Vždyť já netvrdím opak ;-).
v poho:) jen se tomu clovek uz musi proste pousmat…
Tak když napsal karbony na bazaru za 15, tak mě právě okamžitě napadly Tufa od nějakýho závodníka. Proto jsem to taky psal, že to je otázka, jestli by vůbec galdy chtěl… Bontragery XXX mi přijdou podobná šílenost, i když za 12 to ještě jde, jsou na DT 240 nábách, tak by se to pak přepletlo na něco normálního :D.
tak ja hlavne myslel, ze chtel utratit jen 10ku:)
ale visjak, tazatel bude chrochtat za RM3 apod. – nevykrvaci, zaroven bude mit hodne dobry kola a zaroven bude mit jistotu zaruky…
Když ty kačky jsou a člověk si chce udělat radost…
+1. uz sem to sem chtel psat. ale ne v tomto duchu. ono to vzdycky zacne tak nejak bazarem a apk se ta debata proste zvrhne, no :-). dyk je to kouzelny :-)
Právě lítany bontragery, viděl jsem je za 12.000,–Kč.
jaky prinos budou mit prosimtebe karbonovy rafky??
hele, je to zajímavý, ale dost lidí si je hodně chválí, i když váhově o tolik lehčí nejsou a třeba ENVE vozí dost lidí, co dřív jezdilo ZTR nebo je má pořád jako druhý kola a říkaj, že to prostě jede líp (a přitom ty ENVE jsou dokonce těžší). Minimálně dva z nich se občas vyskytujou i tady na BF.
jasne, ale jakej prinos budou mit takovy karbony na jeho kolo?:) to je jako mu tam radit hydro razeni od Acrosu:)
ale jinak docela by me zajimaly nazory na Enve rafky… Bohuzel ta cena je unreal… osobne si myslim, ze staci rafek na nejaky tovarni zaplety (kolem 3tis.Kc) a i to docela boli penezenku, kdyz ho bouchnes:)
Jasný, za 15 rozumný karbony na pláště neseženeš, u těch galuskovejch už by se o tom pomalu dalo začít uvažovat.
Jinak jasný, na tohle kolo to smysl nemá, vždyť to píšu i vejš, na to bych dal ZTR+DT Swiss.
jj a klidne bych tam vrazil i WTB/Novatec a bude si chrochtat a nevyhodi tolik penez…
Ty lehký Novatecy se celkem sypou, těch pár korun a gramů navíc za DT 350 se podle mě vyplatí nešetřit (proto taky sám 350ky vozím).
ja mam v okoli dvoje a relativne v poho.. jednem odesly po sezone a tejdnu bikovani ve s..ackach ve walesu cca dve loziska, coz mi neprijde nijak tragicky…
A ty 350ky jsou takovy neslany nemastny… ja uznavam jen 240ky, ale to je trochu jina liga:) jinak nemam DT swiss moc rad… mozna tak vidle jeste kousnu…
Tak zadní 350ka je technologicky 240ka a o přední nábu prakticky nejde… Jen v 6-díře jsou trochu těžší a dělaný na Taiwanu. Každopádně spolehlivost super.
jj, o CL nemluvim, ten snad nikdo nevozi dobrovolne ne?:)
CL na DT240s mám a kotouče Xtr ICe a bez problému nevidím v tom nic špatnýho.
+1, akorát to mám na 350. Lepší kotouče neznám, s uchycením jsem neměl jedinej problém… I když na příští rok stejně asi přejdu na 6-díru, abych měl stejnej systém na obou sadách kol. A navíc mě lákaj karbonový kotouče a ty se na CL nedělaj :D. na turistický kola XTR ICE, na karbonový kola karbonový kotouče :D.
tak s konusy taky zadny problemy nejsou a taky radsi lidi vozej prumysly:))
ale ja jsem proste zaujatej vuci CL… me neberte vazne:)
Asi nemáš zkušenost, je to fakt dost znát pokud máš dobrá kola. Záleží co jezdíš, pokud chceš maratonskou raketu je to dobrá volba, ale na enduro jsou taková kola samozřejmě blbost.
V karbonu je budoucnost, už se vozí karbonový ráfky i na DH. Ale je fakt, že na enduro bych dneska do ničeho jinýho, než ENVE neměl odvahu. Na XC už by toho bylo víc, ENVE, DT Swiss, Reynolds, údajně nový Rovaly už by taky měly bejt slušný… A pak samozřejmě galuskový Tufo, ale u galusek si myslím, že na ten ráfek nejsou takový nároky, takže tam bych se nebál karbonu asi od nikoho.
Ještě jsem neviděl, ale DH tolik nesleduju. Nicméně už jsme v jiným světě… Profici mění materiál dost častěji než obyčejní smrtelníci :-)
jedinej problem karbon.rafku je jejich vydrz a spolehlivost po nejakym tuknuti, kopnuti atd. Jinak bych se toho nebal… dneska se dela z karbonu skoro vsechno…
A právě proto mi carbon ráfky na DH nesedí, tedy pokud se bavíme o dlouhodobém používání a ne o elitě která na tom odjede jeden závod a jde to pryč.
To je otázka peněz, při velký ráně zrušíš všechno a když uděláš chybu, tak to tu ránu dostane. A pro hobby jezdce to prostě není přínos takovej, aby místo ráfku za 2 litry musel měnit ráfek za 20… Samotná odolnost problém nebude.
Souhlas a o tom mluvim, možná jsme si nerozumněli.
Co si budem povídat, on ten karbon vydrží dost a pokud uděláš podobný ťuknutí/kopnutí hliníku, tak to dost možná taky nerozdejchá. Takže ta odolnost ± podobná, jen ta výměna je u karbonu zatím pořád výrazně dražší.
To je pěknej boj vybrat nějaký kola. Co člověk to názor a výběr obrovskej. Tak nevím…
zas takovej vyber bych rekl neni, vzhledem k cene… Je to jednoduchy, bud RM3 anebo neco na Novatec/ZTR rafkach… a ani te to nebude stat desitku, kdyz prodas ty svy RM5ky… Takze ti zbyde treba jeste na karbon.rodla… nebo lepsi razko…
Tak ty starý ráfky bych si určitě nechal ale to je jedno, ptotože nějaký peníze se ještě najdou. Nemusím to mít hned.
A třeba mezi přehazkou x.9 a x.0 je velkej rozdíl?
Mezi přehazkou naprosto žádnej, mezi řazením už by se trochu našel…
No řazení mi letos zlobilo, takže jestli se to nějak vysype, tak stejně budu muset koupit nový.
Furt my skákal smyk z velkýho tácu na malej když jsem podřadil. Prostě skočil o 2 zoubky. A to mi to v servise několikrát rozebrali, vyčistili a promazali.
jak pise JakeF, saltr je vicemene burt, dulezity je razko… na tom to poznas daleko vic…
To jsem si myslel pravej opak.
To si myslí hodně lidí, proto se taky na kola cpou přehazovačky vyšší řady, protože je to první, kam většina lidí kouká… Ale úplně zbytečně, šaltr akorát určuje, kolik peněz člověk odepíše, když chytí šikovně nějakej klacek :D.
Tohle mi zní spíš jako problém seřízení…
Nevím no, fakt to vypadá na to řazení. Každopádně je to divný.
Chápu to dobře, že když jsi zařadil z velkýho převodníku na prostřední, že to spadlo až na malej, ale řazení bylo na pozici prostředního nebo přeskočilo až na pozici malýho? Pokud řazení bylo na správný pozici, tak mě nenapadá, jak by to mohlo způsobit…
No právě že to řazení přeskočilo na jedno zmáčknutí o 2 zoubky až na malej převodník, místo na prostřední.
Tak to jo, to seřízením nebude…
A při tomto zařazení řetěz neškrtal o přesmyk?
Ne, prostě to podřadilo jak kdybych zmáčkl dvakrát.
Za mě určitě kola.
Nech si zaplést nějaký o Hnoje a spol. Nebo ty Metaly…
Vozím ZTR Alpine a vydrží toho docela dost. (v rámci XC) tak třeba ty s nějakýma DT, proč ne. Hodíš tam bezduše a mlíko a uvídíš jak ti to najednou pojede.
Jinak další v řadě co taky dost poznáš je karbonová sedlovka.
Tak carbon sedlovka tam je originál, ale záleží co to je za kvalitu.
toď otázka
Ta SL-K sedlovka neni úplně karbonová. Pokud se nemýlim, tak by to měl být hliník obalenej vláknem, ale zase stejná nová stojí asi 1200 a kdo by dával na kolo do 30ti tisíc nějakou předraženou sedlovku?
Jen mi někdo řekněte, v čem sou ty Metal 3 lepší než Shimano XT? Stojej víc, vážej víc a vypadaj až na nálepky stejně. Nevim co tam rvou za náboje.
XT budou konusy a RM zase zapouzdřený ložiska.
Tak když tam dám nový kola a bezdušáky tak ušetřím zhruba 750g, což je dost. A pokud je to na rotujících částech tak znát tak by to mohl být dobrej vítr do zad.
přesně tak
JJ kola dělaj hodně!
dal bych to (bez pořadí) kola, rám, vidice – tyto tři věci mají největší vliv na chování kola.
Tak to už se těším až si polepším. Jsem na to zvědavej.
Já nevím. Já to jezdím a moc nevěřím :)
jako rozumná alternativa by mi k tomu přišly záplety Novatec + ZTR Alpine, třeba toto – mám něco podobného na DT240, ale to už jsou kola do 15 tis nebo je sehnat jetá
zavodní kola na jednu sezonu, ale pjeeekné no :D
Ty už jsou moc drahý.
Kdybych měl tvůj limit a tak moc toužil po UTS, zahrnul bych do užšího výběru mimo jiných výrobců i Mavic.
http://www.kupkolo.cz/…-2013_z3728/
Má adaptéry na různé systémy upnutí tak můžeš v budoucnosti měnit rámy i vidice dle libosti a navíc nemá uvnitř ráfku díry na niple :-)
PS: ta REBA má 15mm osu? Pokud ne, zeptal bych se raději na 5mm redukci.
Nemá, jsou tam klasický rychloupínáky. A pevná osa tam stejně nikdy nebude, protože měřím 193 cm a příští kolo bude určitě 29 palců.
Jinak kola vypadaj taky dobře, ale když si nechám zaplést od někoho tak ušetřím ještě nějakou váhu za stejný peníze.
hmm teď když píšeš o dalším kole (že chceš určitě 29"), tak mi uniká smysl upgradu, naopak by se mi do toho nechtělo vrážet ani korunu navíc, prodat a koupit rovnou 29"
:) to se mi nevyplatí prodat, co bych za to dostal?
Já bych prodej nezavrhoval. Nestudoval jsem to podrobně to tvé kolo. Můj odhad je kolem 15000kč že by si za to dostal. Přidáš těch 10k a na bazaru opět koupíš něco, co bude za ty prachy mnohem lépe vybavené než funglovka.
Občas se dá na bazaru dostat na lepší cenu než je psaná. Třeba tohle Ikdyž těžkoi říct, jestli je to dobrá cena, není popsané osazení.
Já nedávno prodal trek X-caliber reba, magic, pohon XT krom klik za 22k.
a vrazet penize do kola o kterym vis, ze ho budes stejne menit??
No jo, ale měnit třeba za 3 nebo 4 roky.
To co bych si teď představoval jako nový kolo, tak by mě to vyšlo na 60 tisíc. Proto si chci koupit lepší kola a zatím vydržet stím co mám.
A co by si si představoval? 29er hlínu?
Carbon rám, rebu vidlici + X.9 případně XTčko.
nechtel jsem, ale musim:)
Mrkni do vlaken o karbon ramech z ciny… Udajne jsou hodne povedeny, alespon nektery z nich a pritom stojej oproti znackovejm pakatel… pak si takovy kolo postavis do 40papouchu…
Sam mozna neco takovyho budu pristi rok stavet…:)
O tu čínu asi zájem nemám, ale ten canyon vypadá za ty prachy hodně zajímavě.
jj, jeste tomu dat pak v budoucnu lepsi kola a bude to parada… precijenom na ty CRidy bych ve 29ce moc nesazel…:)
To máš pravdu, ale kromě těch kol by to bylo přesně to co bych chtěl.
tak když už se řeší nové kolo, zkus si někdy půjčit celoodpružený, klidně 26, 29, je to jedno. RB se dá půjčit na celý víkend, jen to chce složit vratnou zálohu 20000, ale jsou fakt slušný, nic ti nevezmou.
Neřikám, že celopéro je lepší, horší, ale já byl dlouho proti tomu a snil sem přesně o nějakym HT kartonu, jenže teď už bych šel klidně do hliníku, ale celopéra.
Full má něco do sebe, ale HT má svoje kouzlo :)
To jo, doma to chce mít oboje a nebo jen HT, ale na maratony je odpruženec lepší. Rozbitý cesty a kořeny se s tim daj jezdit mnohem rychlejc, u velkejch překážek mi to přijde jedno, tam to člověk prostě musí umět a nepomůže ani drahý kolo.
Tak určitě se mi full líbil víc, ale zase to všechno vyjde na víc peněz. Jak pořizovací cena, tak servis. Plus další věci co se můžou ******:)
Nějaký už jsem testoval a fakt paráda.
Do toho bych klidně šel i za cenu toho, že bych musel ještě chvíli šetřit. Lepší než nasypat prachy do něčeho, co půjde za chvíli pryč. Teda, ekonomičtější. Vím o čem mluvím :)
Canyon v tomhle setupu koupíš za 50.
koukam, ze inovovali CTraily – slusny… novej orech, moznost ruznejch os… hmm…
Koupil bych nový pláště, popřípadě oblečení, jestli nemáš a zbytek si nechal až se ti něco posere. Pokud na kole jezdíš rekreačně, jsou nový kola radost, ale i utopené peníze. Na rekreační ježdění to nebude zas až tak velký vliv. Mám doma čtvery kola různých cenových kategorií a rozdíl poznám jen když nahodím jedny, kde mám downhillový ráfek, který váží třičtvrtě kila.
Jezdím maratony, takže by to mohlo přispět.
Nepoznal jsemm rozdíl ani na závodech, když jsem jezdil nejvíc. Ale nejezdil jsem na špici, na Kolu pro život jsem byl až kolem stovky.
Jo a když tě bavěj závody, tak můžeš peníze utrácet za cestování a startovný.
no nevim, nevim, myslim, ze cca 0,5kg na kolech a jeste prechod na bezduse pozna i laik…
Mám i bezdušáky a nepoznám vůbec nic. To jsou jen bikeforový fámy a tlachy. Sundejte si tachometr a uvidíte. Dokonce i s těma downhillovýma kolama jsem na jedné mnou prověřené trati zajel velice podobný čas. Ale tam už ten pocit, že se víc dřu byl. Jak jsem psal. Pořídil bych pláště, možná z toho ty bezdušáky udělal a zbytek šetřil.
Tak fámy, no jo…pán je expert.
Vendo, ty budes expert, to ja poznam:)
to teda, a při manipulaci s kolem jdou poznat i menší rozdíly :)
Někdy je to i té radosti ne? Lehčí kola jsou super, ale na kolik je to psychika a na kolik je to reálné poznat toť otázka. Sám jsem měnil kola za lehčí o cca 700g + latexové duše a připadalo mi to, že je to velký rozdíl. Na kolik se mi zlepšovala kondice na začátku sezóny a na kolik to bylo koly a kolik tomu přispěl ten pocit – psychika, že mám lehká kola? Je to jedno. Už nevím kdo někde v jiném vlákně napsal, že je to vlastně takový tuning-sport a s tím se dá souhlasit. Prostě je to občas o tom udělat si něčím radost a mít z toho dobrý pocit. Když jsou prachy …
Ano, s tím naprosto souhlasím. Ale potom ať si přece zakladatel udělá radost tím, co mu udělá největší radost. Potom je totiž tohle vlákno taková žádost o svolení. Já jsem reagoval na otázku Jak vylepšit?
Psychika dělá právě ale hodně… Pokud neberu závody, tak je mi jedno, jestli ujedu za hodinu 20 nebo 20,5km, ale tu jízdu si stejně víc užiju na lehkým a rychlým kole, která jde za pedálem a při zrychlování se s ním nemusím prát, aby alespoň trochu jelo. A na to maj největší vliv tuhost rámu a váha/tuhost kol.
Moje řeč!
Tak nakonec na kola kašlu, kolo prodávám a chci koupit tohle.
http://www.canyon.com/…es/bike.html?…
To je zvrat:-D:-D
Rozumné :) věřím, že budeš spokojený.
jo já ho chci taky jenže když ho objednám teď tak stejně bude až v únoru nebo kdy :)
Tak teď to tak nevadí, lepší než to kupovat v létě a čekat na něj měsíc.
A navíc máš epica ne? To chceš vyměnit za canyona?
Jo to vypadá hodně dobře! Přičti si ale 1500 za krabici a poslání.
Asi mu 2 kila míň vynahradí FS?
Neni ta váha nějak moc? Na stejnou se dostanu s tim supem, když tam dám nový kola, co budou vážit 1,5kg.
Moc? Naopak, ta udávaná váha je dost optimistická, nejspíš v nejmenší velikosti a bez pedálů. Když tam dáš pedály, košíky atp, tak v 19" to bude reálně dost přes 11kg. Oni u 29eru udělaj hodně kola a pláště, reálně podle sestavy bývá rozdíl cca 300–500g proti 26".
Občas mi přijde, že tu jsou lidi zblbnutý mimo realitu váhama gramařskejch staveb na FF s titanovejma šroubkama a váhama udávanejma od výrobců, který jsou často vtip a to ještě blbej…
+1
Jenže já mluvim o superioru, což je 3× zeslabovanej hliník a osazený na slx, xt, takže žádnej festival gramaření. Třeba takový kliky na tom jsou pěkný závaží. Dobře, reba je dost lehká, ale canyon má sida. Dělaj to ty kola, crossride jsou těžký a 29 ještě víc.
Jen mě to zklamalo, páč je to pěknej karton a považuju to za luxusnější kolo než superiora.
A máš to přesně zvážený? Ono váhy udávaný výrobcem jsou často fakt dost mimo…
Jinak nová Reba vs. Sid je minimální rozdíl, mám pocit, že ty těžší verze Sida budou dokonce těžší, než nejlehčí Reby.
Crossridy jasně souhlas, to nejsou lehký kola.
Ale jinak to je hlavně celkem jedno, váha není zdaleka jedinej faktor, kterej určuje vlastností kola a naopak někdy je lepší negramařit… Typicky když se kouknu na moje kolo, tak bych moh být v pohodě o 0,5kg níž. Jenže Terralogic je prostě super a těch 300g navíc za to stojí, to samý Hope brzdy (XX jsem dokonce měl doma a prodal jsem je), XTR kotouče, DT Swiss náby a RWS upínáky kvůli naprostý spolehlivosti, i když jsou o něco těžší, než některý alternativy… Jedině tak 1200g karbonová DT Swiss by stála za nějaký ty kompromisy ve funkci a pokud bych na něm chtěl dál závodit, tak by pravděpodobně dostal karbonový kola od Tufa s galdama. Ale to už by byly kompromisy.
A u toho Canyonu to je vidět taky, pevný osy, Type2 přehazovačka, zarážka na rámu proti protočení řidítek, široký řidítka a celkově funkčně slušně vyvážený osazení, u vyšších modelů dokonce Terralogic vidle. Kdyby chtěli gramařit, tak při zachování ceny můžou, ale jízdní vlastnosti by se zhoršily.
Jo zvážený to mám 11,2kg a mám tam red metal 10, což jsou kola 2,2kg, takže s lekčíma kolama se reálně dostanu i na těch 10,5 a to tam mám navážený i pedály a ostatní voloviny, což canyon nemá. Ale s tim gramařením máš bezesporu pravdu. Neni nutné řešit každej gram na úkor funkce.
Já našel uváděnou váhu 1960g, tak jestlis je nevážil s upínákama? Oni pak rozumný spolehlivý upínáky taky něco váží a ten rozdíl bude menší. Jinak nevím, jak tenhle, ale Superior používal celkem lehký rámy, který ale zase dost praskaly. Ta váha u Canyonu mi fakt nepřijde vůbec špatná a je to rozumně postavený.
kolem 1900–1950 mely tusim realne snad RM5ky, 10ky budou pocitam jeste tezsi…
tolik peněz a ani to nemá tlumič?:D
Nechápu jak můžou dát na kolo za pade Crossridy :-(
a co bys tam chtel mit – CMaxy?:) a co takhle aby to bylo uplne zadarmo?:)
C-maxy na kolo za pade rozhodně patří, tedy jak kde a na jakém kole samozřejmě.
Cridy na HT za páďo mi taky příjdou celkem legrační :)
Ale když tam dáš Cmaxy, tak už musí být logicky za šéďo ne? :-)
budu reagovat na tebe, na toho polyglotofila nad tebou uz radsi ne…
Pokud by to byla hlina, pak ani popel… ale to uz jste vsichni tak zblby slevama? je jasny, ze pokud to ma takovou vybavu, kvalitni karbonovej ram, je to 29ka… tak to proste ty CMaxy mit nemuze? navic Canyonu stouply ambice a uz zrovna neni ze vsech nejlevnejsi za kazdou cenu…
Max bych tam videl CTraily…
Nevím proč mne urážíš, asi máš tu potřebu, ale nakonec máš pravdu, raději na mne nereaguj, neb stejně nemáš žádné solidní odpovědi, argumenty na které bych mohla reagovat zpětně já, abychom si vůbec nějak rozuměli, je to nemožné.
soupej nohama a bez spamovat do jinyho vlakna… a neurazim te, ale klidne tu muzes dal tvrdit, ze nejsi prodejce polygonu:)
Ty jsi zábavný! :D
dekuji, ja vim, proto ja jsem oblibeny a tebe tu kazdej fakuje:D
A dokonce dokážeš být i trapný, výborně! Ty se mi líbíš! Aby někdo nevyfuckoval Tebe ty chudáku.
pokracuj… Ma tohle zenska/chlap v tvych letech zapotrebi?
Zase urážky? Já jsem ale ženou, nejsem chlapem člověče, prober se už. :)
ja jsem netvrdil nic jineho, jen jsem to zevseobecnil, nesmis bejt tak vztahovacna…:)
Je to takový místní folklór, nediv se mi. A k Tobě by to sedělo, neb aby mi trotl nadával do trotlů se hned tak nevidí..
nee, ty si to pletes, kdyz uz, tak ja jsem troll, to je angl.skret a ne trotl, to je rozdil:)
Aha.., tak to pak jo, díky za osvětu, vysvětlení. Je rozhodně fajne vědět s kým má člověk tu čest.
Nejde o cenu, ať stojí o pár tisíc víc a jsou tam traily.
a zadarmo bys to nechtěl? carbonový rám, slušná vidle i výbava, na slušné kola už není prostor v ceně
kup si to v hlíně a budou lepší kola :D
Mám ridy na 26er a kroutí se jak hadi. By mně zajímalo co dělají na 29er. To raději připlatit 10% ceny a mít něco pevného. Mavic to být nemusí …
s tím souhlasím
Jen ten samotnej rám prodávaj za 40 ticíc, plus ta výbava je jen 10 navrh. Takže jestli jsou tam horší kola tak se to dá přežít. Zbytek je přesně podle představ. Navíc, kola se dají vyměnit.
A navíc jsem za ty peníze nenašel nic lepšího.
Za ty prachy nic lepšího neseženeš pokud nenanrazíš na nějakou super slevu. Je škoda, že nemají konfigurátor jako RB kde by se daly komponenty vybrat. Raději bych Rebu místo Sida a místo toho lepší kola.
Já myslel že SID je lepší než REBA. Se pletu?
Dneska už je to skoro jedno…
SID je lehčí a míň citlivej. SID je závodní vidle, na normální ježdění je lepší REBA. Daleko víc tě zrychlí tuhá kola než tuhá vidle.
To už dávno neplatí… Dneska to jsou skoro stejný vidle.
O důvod víc nepřiplácet za Sida.
jak pise JakeF, dneska Reby prosly dietou a tak vazej skoro jak Sid, bohuzel ani jejich povestna tuhost tim padem nezustala stejna…
Co se tyka tlumeni, rekl bych, ze to ma hodne podobne, ne-li stejne vnitrnosti a tak i projev tech vidli bude ± stejny…
Reba 2012 byl více méně sid 2011, jen s nápisem reba. A reba 2013 je oproti sidovi solo air, což je pro někoho výhoda, pro někoho nevýhoda. Já bych klidně bral solo air, protože mě nebaví foukat dvě komory a laborovat s tim.
I Sid je 2013 solo-air.
Nedávno se to tu rozebíralo. Jezdil jsem solo i dual. Rozdíl v tom nevidím. Negativka je menší než pozitivka a tak jsem po půl roce laborování stejně nakonec dospěl k tomu, že obě foukám stejně. Možná je to super pro závodníky co mají rádi menší citlivost vidle ale já výhod dualu nevyužiju.
Jo ale sid má navíc i dual flow, což se někdy hodí.
asi u 80–100mm vidle bych to mozna tolik neprozival, u 120 a vejs uz mi osobne DA vyhovuje vic… a treba u meho RVL 150mm jsem za DA vylozene rad… Clovek si vyladi vidli jak potrebuje…
Jako alternativu bych ještě viděl tohle:
http://www.specialized.com/…compcarbon29
Ale musel bych domluvit lepší cenu.
Spešly vychází letos hodně zajímavě, jen škoda, že tenhle ještě nemá vidli s Brainem…
To jo a navíc bych radši SRAM než SHIMANO.
Největší výhoda toho spešla by byla, že bych ho koupil v obchodě kam chodím už tři roky, takže tam mám lepší ceny a vztřícnější jednání. Zatím co s Canyonem bych o tohle přišel. A vím jak to s kolem je. Furt něco rozbitý, hlavně po závodech.
Co se týče 10sp, tak Shimano je lepší. Sram měl jedinou výhodu a to, že u něj míň lítal řetěz, ale to už s příchodem Shadow+ taky neplatí. Já jezdil loni Shimano, letos Sram a příští rok se vracím zase k Shimanu.
Aha, tak já to nemám vyzkoušený. Ale vycházím z toho že jezdím SRAM X.9 a řadí to parádně i v bahně. Řekl bych že Sram přeřadí větší silou díky silnější pružině, takže mu nevadí ani nějaké to bahno. Toť můj názor.
U 9sp to tak fakt bylo, u 10sp to neplatí. Shimano přešlo na 1:1 poměr, co měl právě 9sp Sram, zatímco Sram přešel na nepatrně horší 1:1.2 (Shimano 9sp mělo 1:2). Navíc 10sp Shimano řadí rychlejš a vyšší řady (XTR a některý verze XT) umí o 2 naráz na těžší a bahno mu taky nevadí (tady má teda nezanedbatelnou výhodu Sram, pokud máš tu jejich dutou kazetu, která se míň ucpává bahnem, ale to se bavíme o X0 a XX kazetě za 5, respektive 7 tisíc).
Děkuji ti za vysvětlení. Je vidět že se to pořád mění. Člověk to musí víc sledovat.
jj, pokud 9ka, tak SRAM, a pokud 10ka – tak Shimano…
Další výhoda shimana je, že se u nás dá koupit za lepší ceny než sram. Kupkolo má bezkonkurenční ceny shimana a sram je o kapku těžší. Navíc takový shimano brzdy si odvzdušníš sám, ale avidy nebrzděj světově a ke všemu musíš mít sadu na odvzdušnění avid.
A co brzdy MAGURA? Ty jsou teď dost vychvalovaný ne?
Měly by brzdit hodně slušně, ale zase maj delší krok páky, i když asi se na to dá zvyknout… Já je budu stejně rovnou z kola prodávat a dávat Hope, ty jsou dneska podle mě nejlepší.
Jenže ty jsou cenově trochu někde jinde.
Je to top… A když to srovnáš ostatníma top brdama jako XTR, XX, MT8, tak mi ta cena nepřijde neopodstatněná.
naopak ty Hope sou ve srovnání s MT8, XX, levnější :D
Hele, když už jsi tu, jak jsou na stránkách ty Stealth Evo X2, liší se funkčně nějak od těch mejch? Uvažuju, že tyhle prodám a koupím si nový, sice se mi s tou zelenou líbí, ale prostě to neladí :D. Píšou tam nějak o změně čepu a díky tomu 15% nárůstu výkonu, ale to jsem měl pocit, že ty moje už maj taky.
2012/2013 se liší jen designem
černé krytky místo zelených a ten potisk
ta změna čepu je už u modelu Evo a to sou ty se zelenýma krytkama.
jinak pokud bys měnil nějaké zelené krytky mě tu zůstaly není problém je dát do těch stealth
Jo, myslel jsem si to, že funkčně to bude stejný…
No, ještě uvidím, jestli se mi to bude chtít až tak barevně ladit.
Sram se občas dá sehnat hodně pěkně a naopak kupkolo už šlo s cenama Shimana taky nahoru. Ale v zásadě máš pravdu, hlavně ale v 10sp XTčko chodí líp, než X9ka a cenově odpovídá X7čce :D. S brzdama souhlas, ale stejně proti Hope se nechytaj ani jedny.
di do canyona, vypadá o 100% líp v týhle cenový relaci ;)u spešla když 29er, tak začít na stump expertu, v tý bílo červený vypadá dcl pěkně, jinak designově, ikdyž je to dost subjektivní, tak canyon je prostě hezčí na pohled.. :)
Tak stump expert už je o 30 tisíc někde jinde:)
je no, proto bych šel do canyona a časem na to hodil použitelný kola.. :)
Třeba ty kola nebudou uplná sračka. Je to model 2013, takže potřeba vyzkoušet.(Je jasný že to nebude nic okouzlujícího)
jasný, vyzkoušíš a uvidíš :) jako funkčně nebudou na tom špatně, spíš to budou těžítka a asi ani ne moc pevný, když bys nechal zaplést něco na ZTR, tak si polepšíš o půl kila jak nic… :) každopádně neznám moc výrobců, co dává do základu kvalitní kola v relaci kol od 60ti tisíc, Polygon neberu…
To kolo je bomba i těmi koly. Crossridy bych prodal dokud ještě mají nějakou hodnotu a za utržené peníze + příplatek nechal něco zaplést. Fachtmani na kola na fóru jsou.
Kola bych si nechal. Než by byly peníze na lepší tak bych na nich jezdil a až bych koupil nový tak bych na tyhle hodil nějaký jemný vzorky a jezdil bych stím po silnici do práce.
Pokud do nich dáš silniční pláště (tak 622×28 myslím ještě skousnou), vejdou se ti do toho 26er Supa co máš.
Sem přemejšlel hodit na toho supa 27,5, asi by se to vešlo, ale nwm jak to bude s bordelem mezi rámem a pláštěm.
To by se nevešlo do vidlice. Teď jsou tam 2cm mezi pláštěm a tou klentbou co spojuje obě vnější nohy. Takže 27,5" by byli akorát 2 cm. Možná 2mm mezera a stím jezdit nejde. Maximálně po silnici.
Vidle je svině :D
Ale stejně to nemá smysl, zas takovej rozdíl by to nebyl a ušetřit na závodě, co se jede 2hodiny, třeba pul minutu už mě fakt nevytrhne.
To souhlasím.
Fůj, Expert v bílo-červený je strašně hnusný kolo, nikdo si ho nekupujte!
tak určitě.. :D
To jo, loňský barvy spešlů byly povedenější.
no JakeF to myslel spíš ironicky, protože příští rok ho bude sedlat :))
Aha:D
Ale s tím nekupováním jsem to myslel vážně, ať to nemá každej :).
Tak to se neboj, tohle už si kvůli penězům nemůže každej dovolit.
a co kvalitni obleceni to uz mas? :) nebo sedlo, boty, pedaly, camel…nejaky drobny vecicky co delaji pohodli
kolo si pak muzes nechat :-D
Jo to už mám.