• tretys

    Jaké komponenty za 10 tisíc by jste vybrali na moje kolo a proč, abych dosáhl co největšího vylepšení.

    http://superiorbikes.eu/…-xp-925.html

    Oproti sériovce tam mám vidlici REBU. Dík za rady.

    0 0
    • Azmir  

      Hodil bych tam Rebu a zbytek peněz šetřil dál, než bude na nějaké slušné kola a pak dál už to asi nemá moc cenu.

      0 0
      • Milvus888  

        lol ? hodil bys tam rebu místo reby ?

        0 0
      • tretys  

        REBU už tam mám. Lepší kola jsou za kolik?

        0 0
        • borda  

          no za 10 000,– ;-), kdyz prodas ty red metaly co mas tak + cca 2500 a malilinko pridas:

          http://www.kupkolo.cz/…-2012_z5708/

          asi jsi skoro tam, co jsi byl :-)

          ale fakt jen hodne skoro

          0 0
          • tretys  

            Já ale nemám 29" :-D

            0 0
            • borda  

              vidis :-D, jak vidim SUPa, beru automaticky 29. Na tom neco bude. jejich povest je predchazi :-D

              docela jsem pobavil sam sebe svou blbosti .-)

              tak ty spravny redmetaly tam uz mas a usetris :-)

              na stary kola das slicky a muze lita po silnici

              a jeste zbude na pivo :-)

              0 0
              • tretys  

                :-) jo to zní dobře. Jediný co mě sere je, že se teď tak škáluje trh, co se týče průměru kol. Pak koupíš nový kolo, bude to 29 nebo 27,5 a ty 26 můžu vyhodit. Mají to dobře vymyšlený tyhle „inovace“

                0 0
                • borda  

                  nevidel bych to tak cerne. pokrok si zada svy a vsechno se da prodat, pokud je to jeste funkcni ;-)

                  0 0
          • jachymk  

            Ty by jsi si ty ojetý Red Metaly 10 koupil za 2500? :D

            0 0
      • maajkee  

        Jseš nalitej? :)

        0 0
        • Azmir  

          Ted už ne, jinak promiň pane dokonalý, ty ses určitě nikdy nepřehlédl ;-)

          0 0
    • Cavendish  

      Loupni tam tyhle kola http://www.kupkolo.cz/…al-3_z91843/

      0 0
      • tretys  

        A když koupím nový kola, tak v tom bude velkej rozdíl?? Nebo to bude minimální. Aby to nebylo vyhozenejch 10000,–

        0 0
        • Weremos  

          Záleží na tom kolik vážíš,za tu cenu bych bral ručně zapletená kola.Shodil bys možná i půl kila dolů,obvodová hmotnost je pak hodně cítit.Co teprve s bezdušemi.

          0 0
          • tretys  

            Vážím 85 kilo.

            0 0
            • Weremos  

              Tak to bych v tom neviděl problém.Kdyby se jednalo o kola,tak napsat místnímu uživateli Hnoj.Zde ukázka jak by to mohlo vypadat(jsou ještě o nějakých 250g lehčí než ty Fulcrumy.

              Jinak jak už tady někdo psal,na tom kole nejsou zas tak levné věci,tak přece jen výměna bude stát víc.Jedině naladit komponenty do karbonu nebo se dívat po vyšší sadě,ale to stejně nebude mít takový účinek. :)

              0 0
              • tretys  

                Tohle kolo jsem koupil v roce 2010 nový a i s tou REBOU, kterou jsem doplatil jako protihodnotu proti původní vidlici , stálo 28500,– Za ty prachy to dneska nekoupíš ani omylem. Takže dobrej kauf:)

                0 0
                • Kamikaze 591  

                  Nechci ti kazit radost, ale dalo/dá se sehnat i lepší. Třeba karbon na XT od haibiku. Taky s rebou a ještě novější.

                  0 0
        • nikeid  

          na sram XO ti penize nestaci a co jinyho bys chtel menit? ram slusnej, vidla dobra .. bud si kup ty fulcrumy

          anebo si nakup spoustu tech malych „blbosti“ jako jsou predstavec, sedlovka, hlavko, rohy, riditka, objimky, … v carbonu a vyjde ti to taky na 10k

          0 0
      • pI3rre  

        IMHO pěkná blbost dát za RM3 9000.. Za 9500 máš záplety na Hope nábách a ráfcích WTB i19..

        0 0
    • borda  

      kdyz uz tu rebu mas :-), tak jednoznacne ta kola

      0 0
    • tretys  

      Takže koupím nový ráfky + bezdušáky a bude z toho „raketa“?

      0 0
      • tomxxx  

        Jo bude, vidlice a kola jsou nejvíc poznat. Ještě větší vliv má na jízdní vlastnosti jiná šíře řidítek, ale to záleží, jakou šířku rád vozíš. Jak tu psali, osazení slušný, v hliníku koupíš těžko výrazně lepší HT rám, vidli už máš.

        0 0
    • tomxxx  

      Mám Supa 920 ze stejnýho roku, takže až na shimano totožné kolo, rebu už vozim taky a za těch 10000 tam plánuju hodit nový kola. Záleží kolik vážíš, podle toho bych vybíral. Já mám vyhlédlé:

      AC tubeless race nebo normální

      http://www.kupkolo.cz/…-2012_z2341/

      http://www.kupkolo.cz/…2012_z92065/

      Rozdíl mezi nimi je váha, od čehož se odvíjí lehčí ráfek a tenčí dráty u Race.

      Ty Fulcrumy jsou taky chválené, ale já nemusim moc řešit váhové limity, takže mi přijdou dost těžké za ty prachy. Místo fulcrumů bych šel do levnějších, a podle katalogu o kapku, lehčích shimano XT.

      No a pak se mi zalíbily širší řidítka, protože ty 600mm jsou celkem ouzký, ale to neni otázka desetitisíců, ale několik stovek, maximálně dvou tisícovek a taky záleží, co máš rád.

      0 0
      • tretys  

        Tak já mám 85kg takže bych taky neměl problém. Ty jsou pěkně lehoučký ty americany. Vypadají dobře.

        S těma řidítkama máš dobrej nápad. Je fakt že mě se ty úzký vůbec nelíbí.

        0 0
        • tomxxx  

          Hele, já furt tvrdil, že je to maratonskej specíál a nepotřebuju široký řidítka. Pak sem sednul na S-workse epica, kterej má asi 680mm a ono se to hodí i na delší kolo. Takže sem si vyhlédl SL-K 670mm (hoděj se nám i k sedlovce)

          http://www.kupkolo.cz/…rovna_z5390/

          0 0
          • tretys  

            Hele řidítka super. I cena je v pohodě. Do těch asi půjdu

            0 0
        • JakeF  

          AC nejsou zrovna dvakrát vyhlášený kvalitou. A custom zápletama se dokážeš dostat i na nižší váhu…

          0 0
          • tomxxx  

            Tak na bike foru neni vyhlášený nic, celkem dlouho sem hledal diskozi, kde by si na ně stěžovali tak jako třeba na vikingy, ale zatim sem nenašel. Pokud o něčem víš, sem s tim!

            0 0
            • JakeF  

              Tak ono je tady hlavně skoro nikdo nejezdí… Třeba už ty novější modely jsou v pohodě, ale má cenu to riskovat, když za stejný prachy můžeš mít osvědčený DT Swiss náby a ZTR ráfky na stejný váze?

              0 0
              • tretys  

                To myslíš který kola?

                0 0
                • JakeF  

                  Třeba jak mám já na Scottovi, jen by se musely dát horší dráty, aby se to vlezlo cenou. A ty moje maj 1400g rovnejch… Pokud by se to dalo na Novatecy, tak půjde váha a cena ještě dolů, ale už to je zase riziko spolehlivosti, DT jsou jistota.

                  0 0
                • Milvus888  

                  třeba tyto ZTR nebo tyto Tune

                  0 0
    • JakeF  

      Já bych tam dal nějaký Hnoj Worx kola… DTčka 350 náby, ZTR ráfky by se mohlo vejít, případně WTB i19 ráfky by taky nemusely bejt špatná volba. Proti RM10 to bude tak půl kila dolů na rotující hmotě, což je sakra znát…

      0 0
    • Algheroteam  

      Tak já bych taky kouknul na kola, ale nevyhazoval bych za nová, ale kouknul bych po bazaru kde za cenu do 15tis. koupíš i carbon ráfky a buď si jist, že rozdíl fakt poznáš. S řiditkama je to otázka osobních priorit, ale zas 720mm na HT raketě?

      0 0
      • tomxxx  

        720 je moc, nešel bych přes 680.

        Kupovat carbon ráfky z bazaru je pěkně nebezpečný, do toho bych nešel.

        0 0
        • Algheroteam  

          680mm je asi moje „pocitová“ hrana, ale nejvíc záleží na tom co komu sedí. Já zvažoval 580mm, ale to se nedá… :-)

          0 0
      • tretys  

        Bazarovky bych se bál kupovat. Na kolo radši nový věci. Samozřejmě si člověk musí připlatit.

        0 0
        • Algheroteam  

          Já kupoval nový, ale docela dlouho jsem čekal než jsem našel co jsem chtěl za „přijatelnou“ cenu. Já bych se toho bazaru zas tak nebál, ale musíš koukat od koho kupuješ, proč prodává atd. + samozřejmě ne poštou. Na bazaru se najdou i téměř nová kola od různých dovozců, co dotáhnou z venku top model, tady prohází kompotenty za nižší, prodají komplet kolo a tyhle věci co jim zbydou prodají samostatně.

          0 0
          • JakeF  

            Ty tam máš Bontragery XXX? Znám jedinýho člověka, co je kdy jezdil a praskly mu během pár týdnů. Ten ráfek křupnul normálně napříč, ne podélně, jak je u ráfků normální. Dokonce i člověk, co je přímo zaměstnancem Treku, na svých kolech vozí ZTR ráfky a na druhým kole karbony ENVE, to taky celkem o lecčems vypovídá…

            0 0
            • Algheroteam  

              Mě trochu děsíš… Vozím XXX a absolutně v pohodě. Navíc mám metrák :-)

              0 0
              • JakeF  

                Tak snad budeš mít štěstí… Mně je právě taky nabízel, že když vydrží pod ním, tak pode mnou musí taky, pár dní nato mu ruply a vrátil se k ZTR.

                0 0
                • Algheroteam  

                  Je to opravdu super, vozil jsem je celou letošní sezonu a bez problémů. Jediný co jsem řešil byla výměna drátů v zadním kole. Nechal jsem to přehodit za standard a ty zeštíhlený dal pryč (začaly odcházet tak po 3.000 docela dost).

                  0 0
                  • JakeF  

                    Ono je klidně možný, že je někde trefil, jezdí dost nízký tlaky a hodně ostře, ale i tak mu vydržely míň, než jiný (i když třeba ZTRka taky zrušil, ale to měl ty 280g MMX a to je vážně papír).

                    0 0
                    • Algheroteam  

                      Tak já nejezdím žádnou extra divočinu. Chystám se pořídit nějaký full 150 zdvih na větší blbnutí a tam jistě taková kola dávat nebudu.

                      0 0
      • JakeF  

        Jaký karbon ráfky tam za 15 koupíš? Občas se tam objeví za podobný prachy závodníkama lítaný Tufo XC LP nebo Colibri, ale to je otázka, jestli chce galusky. Na pláště se karbonovejch ráfků zatím moc nevyskytuje…

        0 0
        • scret  

          a taky proc by daval na takovy kolo galdy…:)

          0 0
          • JakeF  

            No, třeba s 1250g Tufo Colibri by z toho asi byla celkem fajnová raketa…

            0 0
            • scret  

              klasika na B-F, typek chce vylepsit kolo za desitku a uz se mu tu cpou karbonovy rafky, galdy atd.

              Verim ze jsou galdy super, ale podle me, pro hobika pravdepodobne zbytecnost a nekdy dost draha…

              0 0
              • tretys  

                Jo tak to je přesný.

                0 0
              • JakeF  

                Vždyť já netvrdím opak ;-).

                0 0
                • scret  

                  v poho:) jen se tomu clovek uz musi proste pousmat…

                  0 0
                  • JakeF  

                    Tak když napsal karbony na bazaru za 15, tak mě právě okamžitě napadly Tufa od nějakýho závodníka. Proto jsem to taky psal, že to je otázka, jestli by vůbec galdy chtěl… Bontragery XXX mi přijdou podobná šílenost, i když za 12 to ještě jde, jsou na DT 240 nábách, tak by se to pak přepletlo na něco normálního :D.

                    0 0
                    • scret  

                      tak ja hlavne myslel, ze chtel utratit jen 10ku:)

                      ale visjak, tazatel bude chrochtat za RM3 apod. – nevykrvaci, zaroven bude mit hodne dobry kola a zaroven bude mit jistotu zaruky…

                      0 0
              • Algheroteam  

                Když ty kačky jsou a člověk si chce udělat radost…

                0 0
              • borda  

                +1. uz sem to sem chtel psat. ale ne v tomto duchu. ono to vzdycky zacne tak nejak bazarem a apk se ta debata proste zvrhne, no :-). dyk je to kouzelny :-)

                0 0
        • Algheroteam  

          Právě lítany bontragery, viděl jsem je za 12.000,–Kč.

          0 0
      • scret  

        jaky prinos budou mit prosimtebe karbonovy rafky??

        0 0
        • JakeF  

          hele, je to zajímavý, ale dost lidí si je hodně chválí, i když váhově o tolik lehčí nejsou a třeba ENVE vozí dost lidí, co dřív jezdilo ZTR nebo je má pořád jako druhý kola a říkaj, že to prostě jede líp (a přitom ty ENVE jsou dokonce těžší). Minimálně dva z nich se občas vyskytujou i tady na BF.

          0 0
          • scret  

            jasne, ale jakej prinos budou mit takovy karbony na jeho kolo?:) to je jako mu tam radit hydro razeni od Acrosu:)

            ale jinak docela by me zajimaly nazory na Enve rafky… Bohuzel ta cena je unreal… osobne si myslim, ze staci rafek na nejaky tovarni zaplety (kolem 3tis.Kc) a i to docela boli penezenku, kdyz ho bouchnes:)

            0 0
            • JakeF  

              Jasný, za 15 rozumný karbony na pláště neseženeš, u těch galuskovejch už by se o tom pomalu dalo začít uvažovat.

              Jinak jasný, na tohle kolo to smysl nemá, vždyť to píšu i vejš, na to bych dal ZTR+DT Swiss.

              0 0
              • scret  

                jj a klidne bych tam vrazil i WTB/Novatec a bude si chrochtat a nevyhodi tolik penez…

                0 0
                • JakeF  

                  Ty lehký Novatecy se celkem sypou, těch pár korun a gramů navíc za DT 350 se podle mě vyplatí nešetřit (proto taky sám 350ky vozím).

                  0 0
                  • scret  

                    ja mam v okoli dvoje a relativne v poho.. jednem odesly po sezone a tejdnu bikovani ve s..ackach ve walesu cca dve loziska, coz mi neprijde nijak tragicky…

                    A ty 350ky jsou takovy neslany nemastny… ja uznavam jen 240ky, ale to je trochu jina liga:) jinak nemam DT swiss moc rad… mozna tak vidle jeste kousnu…

                    0 0
                    • JakeF  

                      Tak zadní 350ka je technologicky 240ka a o přední nábu prakticky nejde… Jen v 6-díře jsou trochu těžší a dělaný na Taiwanu. Každopádně spolehlivost super.

                      0 0
                      • scret  

                        jj, o CL nemluvim, ten snad nikdo nevozi dobrovolne ne?:)

                        0 0
                        • miki  

                          CL na DT240s mám a kotouče Xtr ICe a bez problému nevidím v tom nic špatnýho.

                          0 0
                          • JakeF  

                            +1, akorát to mám na 350. Lepší kotouče neznám, s uchycením jsem neměl jedinej problém… I když na příští rok stejně asi přejdu na 6-díru, abych měl stejnej systém na obou sadách kol. A navíc mě lákaj karbonový kotouče a ty se na CL nedělaj :D. na turistický kola XTR ICE, na karbonový kola karbonový kotouče :D.

                            0 0
                          • scret  

                            tak s konusy taky zadny problemy nejsou a taky radsi lidi vozej prumysly:))

                            ale ja jsem proste zaujatej vuci CL… me neberte vazne:)

                            0 0
        • Algheroteam  

          Asi nemáš zkušenost, je to fakt dost znát pokud máš dobrá kola. Záleží co jezdíš, pokud chceš maratonskou raketu je to dobrá volba, ale na enduro jsou taková kola samozřejmě blbost.

          0 0
          • JakeF  

            V karbonu je budoucnost, už se vozí karbonový ráfky i na DH. Ale je fakt, že na enduro bych dneska do ničeho jinýho, než ENVE neměl odvahu. Na XC už by toho bylo víc, ENVE, DT Swiss, Reynolds, údajně nový Rovaly už by taky měly bejt slušný… A pak samozřejmě galuskový Tufo, ale u galusek si myslím, že na ten ráfek nejsou takový nároky, takže tam bych se nebál karbonu asi od nikoho.

            0 0
            • Algheroteam  

              Ještě jsem neviděl, ale DH tolik nesleduju. Nicméně už jsme v jiným světě… Profici mění materiál dost častěji než obyčejní smrtelníci :-)

              0 0
              • scret  

                jedinej problem karbon.rafku je jejich vydrz a spolehlivost po nejakym tuknuti, kopnuti atd. Jinak bych se toho nebal… dneska se dela z karbonu skoro vsechno…

                0 0
                • Algheroteam  

                  A právě proto mi carbon ráfky na DH nesedí, tedy pokud se bavíme o dlouhodobém používání a ne o elitě která na tom odjede jeden závod a jde to pryč.

                  0 0
                  • JakeF  

                    To je otázka peněz, při velký ráně zrušíš všechno a když uděláš chybu, tak to tu ránu dostane. A pro hobby jezdce to prostě není přínos takovej, aby místo ráfku za 2 litry musel měnit ráfek za 20… Samotná odolnost problém nebude.

                    0 0
                • JakeF  

                  Co si budem povídat, on ten karbon vydrží dost a pokud uděláš podobný ťuknutí/kopnutí hliníku, tak to dost možná taky nerozdejchá. Takže ta odolnost ± podobná, jen ta výměna je u karbonu zatím pořád výrazně dražší.

                  0 0
    • tretys  

      To je pěknej boj vybrat nějaký kola. Co člověk to názor a výběr obrovskej. Tak nevím…

      0 0
      • scret  

        zas takovej vyber bych rekl neni, vzhledem k cene… Je to jednoduchy, bud RM3 anebo neco na Novatec/ZTR rafkach… a ani te to nebude stat desitku, kdyz prodas ty svy RM5ky… Takze ti zbyde treba jeste na karbon.rodla… nebo lepsi razko…

        0 0
        • tretys  

          Tak ty starý ráfky bych si určitě nechal ale to je jedno, ptotože nějaký peníze se ještě najdou. Nemusím to mít hned.

          0 0
        • tretys  

          A třeba mezi přehazkou x.9 a x.0 je velkej rozdíl?

          0 0
          • JakeF  

            Mezi přehazkou naprosto žádnej, mezi řazením už by se trochu našel…

            0 0
            • tretys  

              No řazení mi letos zlobilo, takže jestli se to nějak vysype, tak stejně budu muset koupit nový.

              Furt my skákal smyk z velkýho tácu na malej když jsem podřadil. Prostě skočil o 2 zoubky. A to mi to v servise několikrát rozebrali, vyčistili a promazali.

              0 0
              • scret  

                jak pise JakeF, saltr je vicemene burt, dulezity je razko… na tom to poznas daleko vic…

                0 0
                • tretys  

                  To jsem si myslel pravej opak.

                  0 0
                  • JakeF  

                    To si myslí hodně lidí, proto se taky na kola cpou přehazovačky vyšší řady, protože je to první, kam většina lidí kouká… Ale úplně zbytečně, šaltr akorát určuje, kolik peněz člověk odepíše, když chytí šikovně nějakej klacek :D.

                    0 0
              • JakeF  

                Tohle mi zní spíš jako problém seřízení…

                0 0
                • tretys  

                  Nevím no, fakt to vypadá na to řazení. Každopádně je to divný.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Chápu to dobře, že když jsi zařadil z velkýho převodníku na prostřední, že to spadlo až na malej, ale řazení bylo na pozici prostředního nebo přeskočilo až na pozici malýho? Pokud řazení bylo na správný pozici, tak mě nenapadá, jak by to mohlo způsobit…

                    0 0
                    • tretys  

                      No právě že to řazení přeskočilo na jedno zmáčknutí o 2 zoubky až na malej převodník, místo na prostřední.

                      0 0
      • Turbo  

        Za mě určitě kola.

        Nech si zaplést nějaký o Hnoje a spol. Nebo ty Metaly…

        Vozím ZTR Alpine a vydrží toho docela dost. (v rámci XC) tak třeba ty s nějakýma DT, proč ne. Hodíš tam bezduše a mlíko a uvídíš jak ti to najednou pojede.

        Jinak další v řadě co taky dost poznáš je karbonová sedlovka.

        0 0
        • tretys  

          Tak carbon sedlovka tam je originál, ale záleží co to je za kvalitu.

          0 0
          • Turbo  

            toď otázka

            0 0
            • tomxxx  

              Ta SL-K sedlovka neni úplně karbonová. Pokud se nemýlim, tak by to měl být hliník obalenej vláknem, ale zase stejná nová stojí asi 1200 a kdo by dával na kolo do 30ti tisíc nějakou předraženou sedlovku?

              0 0
        • tomxxx  

          Jen mi někdo řekněte, v čem sou ty Metal 3 lepší než Shimano XT? Stojej víc, vážej víc a vypadaj až na nálepky stejně. Nevim co tam rvou za náboje.

          0 0
    • tretys  

      Tak když tam dám nový kola a bezdušáky tak ušetřím zhruba 750g, což je dost. A pokud je to na rotujících částech tak znát tak by to mohl být dobrej vítr do zad.

      0 0
      • Turbo  

        přesně tak

        0 0
      • jachymk  
        • Ten komfort. Kdo nejel neuvěří! Kolo je rychlejší, lehčí apohodlnější. Nech zaplést kola a nahoď bezduš!
        0 0
        • Turbo  

          JJ kola dělaj hodně!

          dal bych to (bez pořadí) kola, rám, vidice – tyto tři věci mají největší vliv na chování kola.

          0 0
          • tretys  

            Tak to už se těším až si polepším. Jsem na to zvědavej.

            0 0
        • prvniodkonce  

          Já nevím. Já to jezdím a moc nevěřím :)

          0 0
    • siafu  

      jako rozumná alternativa by mi k tomu přišly záplety Novatec + ZTR Alpine, třeba toto – mám něco podobného na DT240, ale to už jsou kola do 15 tis nebo je sehnat jetá

      0 0
      • kubad  

        zavodní kola na jednu sezonu, ale pjeeekné no :D

        0 0
      • tretys  

        Ty už jsou moc drahý.

        0 0
        • petrun  

          Kdybych měl tvůj limit a tak moc toužil po UTS, zahrnul bych do užšího výběru mimo jiných výrobců i Mavic.

          http://www.kupkolo.cz/…-2013_z3728/

          Má adaptéry na různé systémy upnutí tak můžeš v budoucnosti měnit rámy i vidice dle libosti a navíc nemá uvnitř ráfku díry na niple :-)

          0 0
          • petrun  

            PS: ta REBA má 15mm osu? Pokud ne, zeptal bych se raději na 5mm redukci.

            0 0
            • tretys  

              Nemá, jsou tam klasický rychloupínáky. A pevná osa tam stejně nikdy nebude, protože měřím 193 cm a příští kolo bude určitě 29 palců.

              Jinak kola vypadaj taky dobře, ale když si nechám zaplést od někoho tak ušetřím ještě nějakou váhu za stejný peníze.

              0 0
              • siafu  

                hmm teď když píšeš o dalším kole (že chceš určitě 29"), tak mi uniká smysl upgradu, naopak by se mi do toho nechtělo vrážet ani korunu navíc, prodat a koupit rovnou 29"

                0 0
                • tretys  

                  :) to se mi nevyplatí prodat, co bych za to dostal?

                  0 0
                  • Kamikaze 591  

                    Já bych prodej nezavrhoval. Nestudoval jsem to podrobně to tvé kolo. Můj odhad je kolem 15000kč že by si za to dostal. Přidáš těch 10k a na bazaru opět koupíš něco, co bude za ty prachy mnohem lépe vybavené než funglovka.

                    Občas se dá na bazaru dostat na lepší cenu než je psaná. Třeba tohle Ikdyž těžkoi říct, jestli je to dobrá cena, není popsané osazení.

                    Já nedávno prodal trek X-caliber reba, magic, pohon XT krom klik za 22k.

                    0 0
                  • scret  

                    a vrazet penize do kola o kterym vis, ze ho budes stejne menit??

                    0 0
                    • tretys  

                      No jo, ale měnit třeba za 3 nebo 4 roky.

                      0 0
                    • tretys  

                      To co bych si teď představoval jako nový kolo, tak by mě to vyšlo na 60 tisíc. Proto si chci koupit lepší kola a zatím vydržet stím co mám.

                      0 0
                      • Kamikaze 591  

                        A co by si si představoval? 29er hlínu?

                        0 0
                        • tretys  

                          Carbon rám, rebu vidlici + X.9 případně XTčko.

                          0 0
                          • scret  

                            nechtel jsem, ale musim:)

                            Mrkni do vlaken o karbon ramech z ciny… Udajne jsou hodne povedeny, alespon nektery z nich a pritom stojej oproti znackovejm pakatel… pak si takovy kolo postavis do 40papouchu…

                            Sam mozna neco takovyho budu pristi rok stavet…:)

                            0 0
                            • tretys  

                              O tu čínu asi zájem nemám, ale ten canyon vypadá za ty prachy hodně zajímavě.

                              http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

                              0 0
                              • scret  

                                jj, jeste tomu dat pak v budoucnu lepsi kola a bude to parada… precijenom na ty CRidy bych ve 29ce moc nesazel…:)

                                0 0
                                • tretys  

                                  To máš pravdu, ale kromě těch kol by to bylo přesně to co bych chtěl.

                                  0 0
                                  • tomxxx  

                                    tak když už se řeší nové kolo, zkus si někdy půjčit celoodpružený, klidně 26, 29, je to jedno. RB se dá půjčit na celý víkend, jen to chce složit vratnou zálohu 20000, ale jsou fakt slušný, nic ti nevezmou.

                                    Neřikám, že celopéro je lepší, horší, ale já byl dlouho proti tomu a snil sem přesně o nějakym HT kartonu, jenže teď už bych šel klidně do hliníku, ale celopéra.

                                    0 0
                                    • Azmir  

                                      Full má něco do sebe, ale HT má svoje kouzlo :)

                                      0 0
                                      • tomxxx  

                                        To jo, doma to chce mít oboje a nebo jen HT, ale na maratony je odpruženec lepší. Rozbitý cesty a kořeny se s tim daj jezdit mnohem rychlejc, u velkejch překážek mi to přijde jedno, tam to člověk prostě musí umět a nepomůže ani drahý kolo.

                                        0 0
                                        • tretys  

                                          Tak určitě se mi full líbil víc, ale zase to všechno vyjde na víc peněz. Jak pořizovací cena, tak servis. Plus další věci co se můžou ******:)

                                          Nějaký už jsem testoval a fakt paráda.

                                          0 0
                              • Kamikaze 591  

                                Do toho bych klidně šel i za cenu toho, že bych musel ještě chvíli šetřit. Lepší než nasypat prachy do něčeho, co půjde za chvíli pryč. Teda, ekonomičtější. Vím o čem mluvím :)

                                0 0
                          • Azmir  

                            Canyon v tomhle setupu koupíš za 50.

                            0 0
          • scret  

            koukam, ze inovovali CTraily – slusny… novej orech, moznost ruznejch os… hmm…

            0 0
    • Venda  

      Koupil bych nový pláště, popřípadě oblečení, jestli nemáš a zbytek si nechal až se ti něco posere. Pokud na kole jezdíš rekreačně, jsou nový kola radost, ale i utopené peníze. Na rekreační ježdění to nebude zas až tak velký vliv. Mám doma čtvery kola různých cenových kategorií a rozdíl poznám jen když nahodím jedny, kde mám downhillový ráfek, který váží třičtvrtě kila.

      0 0
      • tretys  

        Jezdím maratony, takže by to mohlo přispět.

        0 0
        • Venda  

          Nepoznal jsemm rozdíl ani na závodech, když jsem jezdil nejvíc. Ale nejezdil jsem na špici, na Kolu pro život jsem byl až kolem stovky.

          0 0
          • Venda  

            Jo a když tě bavěj závody, tak můžeš peníze utrácet za cestování a startovný.

            0 0
      • scret  

        no nevim, nevim, myslim, ze cca 0,5kg na kolech a jeste prechod na bezduse pozna i laik…

        0 0
        • Venda  

          Mám i bezdušáky a nepoznám vůbec nic. To jsou jen bikeforový fámy a tlachy. Sundejte si tachometr a uvidíte. Dokonce i s těma downhillovýma kolama jsem na jedné mnou prověřené trati zajel velice podobný čas. Ale tam už ten pocit, že se víc dřu byl. Jak jsem psal. Pořídil bych pláště, možná z toho ty bezdušáky udělal a zbytek šetřil.

          0 0
        • Georrge  

          to teda, a při manipulaci s kolem jdou poznat i menší rozdíly :)

          0 0
    • Mark-H14  

      Někdy je to i té radosti ne? Lehčí kola jsou super, ale na kolik je to psychika a na kolik je to reálné poznat toť otázka. Sám jsem měnil kola za lehčí o cca 700g + latexové duše a připadalo mi to, že je to velký rozdíl. Na kolik se mi zlepšovala kondice na začátku sezóny a na kolik to bylo koly a kolik tomu přispěl ten pocit – psychika, že mám lehká kola? Je to jedno. Už nevím kdo někde v jiném vlákně napsal, že je to vlastně takový tuning-sport a s tím se dá souhlasit. Prostě je to občas o tom udělat si něčím radost a mít z toho dobrý pocit. Když jsou prachy …

      0 0
      • Venda  

        Ano, s tím naprosto souhlasím. Ale potom ať si přece zakladatel udělá radost tím, co mu udělá největší radost. Potom je totiž tohle vlákno taková žádost o svolení. Já jsem reagoval na otázku Jak vylepšit?

        0 0
      • JakeF  

        Psychika dělá právě ale hodně… Pokud neberu závody, tak je mi jedno, jestli ujedu za hodinu 20 nebo 20,5km, ale tu jízdu si stejně víc užiju na lehkým a rychlým kole, která jde za pedálem a při zrychlování se s ním nemusím prát, aby alespoň trochu jelo. A na to maj největší vliv tuhost rámu a váha/tuhost kol.

        0 0
    • tretys  

      Tak nakonec na kola kašlu, kolo prodávám a chci koupit tohle.

      http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      To je zvrat:-D:-D

      0 0
      • Kamikaze 591  

        Rozumné :) věřím, že budeš spokojený.

        0 0
      • Milvus888  

        jo já ho chci taky jenže když ho objednám teď tak stejně bude až v únoru nebo kdy :)

        0 0
        • tretys  

          Tak teď to tak nevadí, lepší než to kupovat v létě a čekat na něj měsíc.

          0 0
        • tretys  

          A navíc máš epica ne? To chceš vyměnit za canyona?

          0 0
          • Turbo  

            Jo to vypadá hodně dobře! Přičti si ale 1500 za krabici a poslání.

            0 0
          • Turbo  

            Asi mu 2 kila míň vynahradí FS?

            0 0
      • tomxxx  

        Neni ta váha nějak moc? Na stejnou se dostanu s tim supem, když tam dám nový kola, co budou vážit 1,5kg.

        0 0
        • JakeF  

          Moc? Naopak, ta udávaná váha je dost optimistická, nejspíš v nejmenší velikosti a bez pedálů. Když tam dáš pedály, košíky atp, tak v 19" to bude reálně dost přes 11kg. Oni u 29eru udělaj hodně kola a pláště, reálně podle sestavy bývá rozdíl cca 300–500g proti 26".

          Občas mi přijde, že tu jsou lidi zblbnutý mimo realitu váhama gramařskejch staveb na FF s titanovejma šroubkama a váhama udávanejma od výrobců, který jsou často vtip a to ještě blbej…

          0 0
          • Turbo  

            +1

            0 0
          • tomxxx  

            Jenže já mluvim o superioru, což je 3× zeslabovanej hliník a osazený na slx, xt, takže žádnej festival gramaření. Třeba takový kliky na tom jsou pěkný závaží. Dobře, reba je dost lehká, ale canyon má sida. Dělaj to ty kola, crossride jsou těžký a 29 ještě víc.

            Jen mě to zklamalo, páč je to pěknej karton a považuju to za luxusnější kolo než superiora.

            0 0
            • JakeF  

              A máš to přesně zvážený? Ono váhy udávaný výrobcem jsou často fakt dost mimo…

              Jinak nová Reba vs. Sid je minimální rozdíl, mám pocit, že ty těžší verze Sida budou dokonce těžší, než nejlehčí Reby.

              Crossridy jasně souhlas, to nejsou lehký kola.

              Ale jinak to je hlavně celkem jedno, váha není zdaleka jedinej faktor, kterej určuje vlastností kola a naopak někdy je lepší negramařit… Typicky když se kouknu na moje kolo, tak bych moh být v pohodě o 0,5kg níž. Jenže Terralogic je prostě super a těch 300g navíc za to stojí, to samý Hope brzdy (XX jsem dokonce měl doma a prodal jsem je), XTR kotouče, DT Swiss náby a RWS upínáky kvůli naprostý spolehlivosti, i když jsou o něco těžší, než některý alternativy… Jedině tak 1200g karbonová DT Swiss by stála za nějaký ty kompromisy ve funkci a pokud bych na něm chtěl dál závodit, tak by pravděpodobně dostal karbonový kola od Tufa s galdama. Ale to už by byly kompromisy.

              A u toho Canyonu to je vidět taky, pevný osy, Type2 přehazovačka, zarážka na rámu proti protočení řidítek, široký řidítka a celkově funkčně slušně vyvážený osazení, u vyšších modelů dokonce Terralogic vidle. Kdyby chtěli gramařit, tak při zachování ceny můžou, ale jízdní vlastnosti by se zhoršily.

              0 0
              • tomxxx  

                Jo zvážený to mám 11,2kg a mám tam red metal 10, což jsou kola 2,2kg, takže s lekčíma kolama se reálně dostanu i na těch 10,5 a to tam mám navážený i pedály a ostatní voloviny, což canyon nemá. Ale s tim gramařením máš bezesporu pravdu. Neni nutné řešit každej gram na úkor funkce.

                0 0
                • JakeF  

                  Já našel uváděnou váhu 1960g, tak jestlis je nevážil s upínákama? Oni pak rozumný spolehlivý upínáky taky něco váží a ten rozdíl bude menší. Jinak nevím, jak tenhle, ale Superior používal celkem lehký rámy, který ale zase dost praskaly. Ta váha u Canyonu mi fakt nepřijde vůbec špatná a je to rozumně postavený.

                  0 0
                  • scret  

                    kolem 1900–1950 mely tusim realne snad RM5ky, 10ky budou pocitam jeste tezsi…

                    0 0
      • Georrge  

        tolik peněz a ani to nemá tlumič?:D

        0 0
      • petrun  

        Nechápu jak můžou dát na kolo za pade Crossridy :-(

        0 0
        • scret  

          a co bys tam chtel mit – CMaxy?:) a co takhle aby to bylo uplne zadarmo?:)

          0 0
          • Zlatka  

            C-maxy na kolo za pade rozhodně patří, tedy jak kde a na jakém kole samozřejmě.

            0 0
          • jIrI___  

            Cridy na HT za páďo mi taky příjdou celkem legrační :)

            0 0
            • ELx  

              Ale když tam dáš Cmaxy, tak už musí být logicky za šéďo ne? :-)

              0 0
            • scret  

              budu reagovat na tebe, na toho polyglotofila nad tebou uz radsi ne…

              Pokud by to byla hlina, pak ani popel… ale to uz jste vsichni tak zblby slevama? je jasny, ze pokud to ma takovou vybavu, kvalitni karbonovej ram, je to 29ka… tak to proste ty CMaxy mit nemuze? navic Canyonu stouply ambice a uz zrovna neni ze vsech nejlevnejsi za kazdou cenu…

              Max bych tam videl CTraily…

              0 0
              • Zlatka  

                Nevím proč mne urážíš, asi máš tu potřebu, ale nakonec máš pravdu, raději na mne nereaguj, neb stejně nemáš žádné solidní odpovědi, argumenty na které bych mohla reagovat zpětně já, abychom si vůbec nějak rozuměli, je to nemožné.

                0 0
                • scret  

                  soupej nohama a bez spamovat do jinyho vlakna… a neurazim te, ale klidne tu muzes dal tvrdit, ze nejsi prodejce polygonu:)

                  0 0
                  • Zlatka  

                    Ty jsi zábavný! :D

                    0 0
                    • scret  

                      dekuji, ja vim, proto ja jsem oblibeny a tebe tu kazdej fakuje:D

                      0 0
                      • Zlatka  

                        A dokonce dokážeš být i trapný, výborně! Ty se mi líbíš! Aby někdo nevyfuckoval Tebe ty chudáku.

                        0 0
                        • scret  

                          pokracuj… Ma tohle zenska/chlap v tvych letech zapotrebi?

                          0 0
                          • Zlatka  

                            Zase urážky? Já jsem ale ženou, nejsem chlapem člověče, prober se už. :)

                            0 0
                            • scret  

                              ja jsem netvrdil nic jineho, jen jsem to zevseobecnil, nesmis bejt tak vztahovacna…:)

                              0 0
                              • Zlatka  

                                Je to takový místní folklór, nediv se mi. A k Tobě by to sedělo, neb aby mi trotl nadával do trotlů se hned tak nevidí..

                                0 0
                                • scret  

                                  nee, ty si to pletes, kdyz uz, tak ja jsem troll, to je angl.skret a ne trotl, to je rozdil:)

                                  0 0
                                  • Zlatka  

                                    Aha.., tak to pak jo, díky za osvětu, vysvětlení. Je rozhodně fajne vědět s kým má člověk tu čest.

                                    0 0
              • petrun  

                Nejde o cenu, ať stojí o pár tisíc víc a jsou tam traily.

                0 0
        • kubad  

          a zadarmo bys to nechtěl? carbonový rám, slušná vidle i výbava, na slušné kola už není prostor v ceně

          kup si to v hlíně a budou lepší kola :D

          0 0
          • petrun  

            Mám ridy na 26er a kroutí se jak hadi. By mně zajímalo co dělají na 29er. To raději připlatit 10% ceny a mít něco pevného. Mavic to být nemusí …

            0 0
      • tretys  

        Jen ten samotnej rám prodávaj za 40 ticíc, plus ta výbava je jen 10 navrh. Takže jestli jsou tam horší kola tak se to dá přežít. Zbytek je přesně podle představ. Navíc, kola se dají vyměnit.

        0 0
        • tretys  

          A navíc jsem za ty peníze nenašel nic lepšího.

          0 0
          • petrun  

            Za ty prachy nic lepšího neseženeš pokud nenanrazíš na nějakou super slevu. Je škoda, že nemají konfigurátor jako RB kde by se daly komponenty vybrat. Raději bych Rebu místo Sida a místo toho lepší kola.

            0 0
            • tretys  

              Já myslel že SID je lepší než REBA. Se pletu?

              0 0
              • JakeF  

                Dneska už je to skoro jedno…

                0 0
              • petrun  

                SID je lehčí a míň citlivej. SID je závodní vidle, na normální ježdění je lepší REBA. Daleko víc tě zrychlí tuhá kola než tuhá vidle.

                0 0
                • JakeF  

                  To už dávno neplatí… Dneska to jsou skoro stejný vidle.

                  0 0
                • scret  

                  jak pise JakeF, dneska Reby prosly dietou a tak vazej skoro jak Sid, bohuzel ani jejich povestna tuhost tim padem nezustala stejna…

                  Co se tyka tlumeni, rekl bych, ze to ma hodne podobne, ne-li stejne vnitrnosti a tak i projev tech vidli bude ± stejny…

                  0 0
              • tomxxx  

                Reba 2012 byl více méně sid 2011, jen s nápisem reba. A reba 2013 je oproti sidovi solo air, což je pro někoho výhoda, pro někoho nevýhoda. Já bych klidně bral solo air, protože mě nebaví foukat dvě komory a laborovat s tim.

                0 0
                • JakeF  

                  I Sid je 2013 solo-air.

                  0 0
                • petrun  

                  Nedávno se to tu rozebíralo. Jezdil jsem solo i dual. Rozdíl v tom nevidím. Negativka je menší než pozitivka a tak jsem po půl roce laborování stejně nakonec dospěl k tomu, že obě foukám stejně. Možná je to super pro závodníky co mají rádi menší citlivost vidle ale já výhod dualu nevyužiju.

                  0 0
                  • Turbo  

                    Jo ale sid má navíc i dual flow, což se někdy hodí.

                    0 0
                  • scret  

                    asi u 80–100mm vidle bych to mozna tolik neprozival, u 120 a vejs uz mi osobne DA vyhovuje vic… a treba u meho RVL 150mm jsem za DA vylozene rad… Clovek si vyladi vidli jak potrebuje…

                    0 0
        • tretys  

          Jako alternativu bych ještě viděl tohle:

          http://www.specialized.com/…compcarbon29

          Ale musel bych domluvit lepší cenu.

          0 0
          • JakeF  

            Spešly vychází letos hodně zajímavě, jen škoda, že tenhle ještě nemá vidli s Brainem…

            0 0
            • tretys  

              To jo a navíc bych radši SRAM než SHIMANO.

              Největší výhoda toho spešla by byla, že bych ho koupil v obchodě kam chodím už tři roky, takže tam mám lepší ceny a vztřícnější jednání. Zatím co s Canyonem bych o tohle přišel. A vím jak to s kolem je. Furt něco rozbitý, hlavně po závodech.

              0 0
              • JakeF  

                Co se týče 10sp, tak Shimano je lepší. Sram měl jedinou výhodu a to, že u něj míň lítal řetěz, ale to už s příchodem Shadow+ taky neplatí. Já jezdil loni Shimano, letos Sram a příští rok se vracím zase k Shimanu.

                0 0
                • tretys  

                  Aha, tak já to nemám vyzkoušený. Ale vycházím z toho že jezdím SRAM X.9 a řadí to parádně i v bahně. Řekl bych že Sram přeřadí větší silou díky silnější pružině, takže mu nevadí ani nějaké to bahno. Toť můj názor.

                  0 0
                  • JakeF  

                    U 9sp to tak fakt bylo, u 10sp to neplatí. Shimano přešlo na 1:1 poměr, co měl právě 9sp Sram, zatímco Sram přešel na nepatrně horší 1:1.2 (Shimano 9sp mělo 1:2). Navíc 10sp Shimano řadí rychlejš a vyšší řady (XTR a některý verze XT) umí o 2 naráz na těžší a bahno mu taky nevadí (tady má teda nezanedbatelnou výhodu Sram, pokud máš tu jejich dutou kazetu, která se míň ucpává bahnem, ale to se bavíme o X0 a XX kazetě za 5, respektive 7 tisíc).

                    0 0
                    • tretys  

                      Děkuji ti za vysvětlení. Je vidět že se to pořád mění. Člověk to musí víc sledovat.

                      0 0
                      • scret  

                        jj, pokud 9ka, tak SRAM, a pokud 10ka – tak Shimano…

                        0 0
                • tomxxx  

                  Další výhoda shimana je, že se u nás dá koupit za lepší ceny než sram. Kupkolo má bezkonkurenční ceny shimana a sram je o kapku těžší. Navíc takový shimano brzdy si odvzdušníš sám, ale avidy nebrzděj světově a ke všemu musíš mít sadu na odvzdušnění avid.

                  0 0
                  • tretys  

                    A co brzdy MAGURA? Ty jsou teď dost vychvalovaný ne?

                    0 0
                    • JakeF  

                      Měly by brzdit hodně slušně, ale zase maj delší krok páky, i když asi se na to dá zvyknout… Já je budu stejně rovnou z kola prodávat a dávat Hope, ty jsou dneska podle mě nejlepší.

                      0 0
                      • tomxxx  

                        Jenže ty jsou cenově trochu někde jinde.

                        0 0
                        • JakeF  

                          Je to top… A když to srovnáš ostatníma top brdama jako XTR, XX, MT8, tak mi ta cena nepřijde neopodstatněná.

                          0 0
                          • kubad  

                            naopak ty Hope sou ve srovnání s MT8, XX, levnější :D

                            0 0
                            • JakeF  

                              Hele, když už jsi tu, jak jsou na stránkách ty Stealth Evo X2, liší se funkčně nějak od těch mejch? Uvažuju, že tyhle prodám a koupím si nový, sice se mi s tou zelenou líbí, ale prostě to neladí :D. Píšou tam nějak o změně čepu a díky tomu 15% nárůstu výkonu, ale to jsem měl pocit, že ty moje už maj taky.

                              0 0
                              • kubad  

                                2012/2013 se liší jen designem

                                černé krytky místo zelených a ten potisk

                                ta změna čepu je už u modelu Evo a to sou ty se zelenýma krytkama.

                                jinak pokud bys měnil nějaké zelené krytky mě tu zůstaly není problém je dát do těch stealth

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Jo, myslel jsem si to, že funkčně to bude stejný…

                                  No, ještě uvidím, jestli se mi to bude chtít až tak barevně ladit.

                                  0 0
                  • JakeF  

                    Sram se občas dá sehnat hodně pěkně a naopak kupkolo už šlo s cenama Shimana taky nahoru. Ale v zásadě máš pravdu, hlavně ale v 10sp XTčko chodí líp, než X9ka a cenově odpovídá X7čce :D. S brzdama souhlas, ale stejně proti Hope se nechytaj ani jedny.

                    0 0
          • celevra  

            di do canyona, vypadá o 100% líp v týhle cenový relaci ;)u spešla když 29er, tak začít na stump expertu, v tý bílo červený vypadá dcl pěkně, jinak designově, ikdyž je to dost subjektivní, tak canyon je prostě hezčí na pohled.. :)

            0 0
            • tretys  

              Tak stump expert už je o 30 tisíc někde jinde:)

              0 0
              • celevra  

                je no, proto bych šel do canyona a časem na to hodil použitelný kola.. :)

                0 0
                • tretys  

                  Třeba ty kola nebudou uplná sračka. Je to model 2013, takže potřeba vyzkoušet.(Je jasný že to nebude nic okouzlujícího)

                  0 0
                  • celevra  

                    jasný, vyzkoušíš a uvidíš :) jako funkčně nebudou na tom špatně, spíš to budou těžítka a asi ani ne moc pevný, když bys nechal zaplést něco na ZTR, tak si polepšíš o půl kila jak nic… :) každopádně neznám moc výrobců, co dává do základu kvalitní kola v relaci kol od 60ti tisíc, Polygon neberu…

                    0 0
                  • petrun  

                    To kolo je bomba i těmi koly. Crossridy bych prodal dokud ještě mají nějakou hodnotu a za utržené peníze + příplatek nechal něco zaplést. Fachtmani na kola na fóru jsou.

                    0 0
                    • tretys  

                      Kola bych si nechal. Než by byly peníze na lepší tak bych na nich jezdil a až bych koupil nový tak bych na tyhle hodil nějaký jemný vzorky a jezdil bych stím po silnici do práce.

                      0 0
                      • petrun  

                        Pokud do nich dáš silniční pláště (tak 622×28 myslím ještě skousnou), vejdou se ti do toho 26er Supa co máš.

                        0 0
                        • tomxxx  

                          Sem přemejšlel hodit na toho supa 27,5, asi by se to vešlo, ale nwm jak to bude s bordelem mezi rámem a pláštěm.

                          0 0
                          • tretys  

                            To by se nevešlo do vidlice. Teď jsou tam 2cm mezi pláštěm a tou klentbou co spojuje obě vnější nohy. Takže 27,5" by byli akorát 2 cm. Možná 2mm mezera a stím jezdit nejde. Maximálně po silnici.

                            0 0
                            • tomxxx  

                              Vidle je svině :D

                              Ale stejně to nemá smysl, zas takovej rozdíl by to nebyl a ušetřit na závodě, co se jede 2hodiny, třeba pul minutu už mě fakt nevytrhne.

                              0 0
            • JakeF  

              Fůj, Expert v bílo-červený je strašně hnusný kolo, nikdo si ho nekupujte!

              0 0
    • kudlanka32  

      a co kvalitni obleceni to uz mas? :) nebo sedlo, boty, pedaly, camel…nejaky drobny vecicky co delaji pohodli

      kolo si pak muzes nechat :-D

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.