Nemáte někdo zkušenosti s vymačkáváním pasrotků do volnoběžky na CrossMaxech 2012? Vím, že se tam má dát kazeta, která je celá na unašeči ale jaká kazeta je ta správná od Sramu? Myslíte, že XXo bude to správný? Díky za rady..
Nemáte někdo zkušenosti s vymačkáváním pasrotků do volnoběžky na CrossMaxech 2012? Vím, že se tam má dát kazeta, která je celá na unašeči ale jaká kazeta je ta správná od Sramu? Myslíte, že XXo bude to správný? Díky za rady..
XT bude ta správna, má tuším 6 najväčších pastorkov na unášači – práve tie sa najviac zakusujú, takže za mňa XT, a rovno aj 4 si môžeš kúpiť za cenu jednej XX
Bohužel bych jich potřeboval tak 8 na unašeči. Jestli má XT 6 tak pořád budou 4 volně a ty se jezdí taky hodně. Mam XX kazetu a ta je chycená jen na dvou krajích a uprostřed volně ale nevím, zda to bude ideální.
Nac jich potrebujes 8? Tak pokud se ti z tohoto duvodu zda, ze se vyplati priplatit za XX, tak smele do toho.
Osobne bych se radsi smiril s lehkym poškozenim orechu, pripadne to resil pomoci nejake vyztuhy mezi kazetu a orech, tak jak to mnozi delaji.
Chtěl jsem ty volný pastorky nějakým způsobem provrtat a spojit jenže tam je tak málo místa že to neni dost dobře možný. Když by to vylo jen lehce zakousnutý do ořechu tak to vubec neřešim ale po cca 60km tam je tak 0,5mm zákus a to ještě nebylo moc ježděný v zátahu. Myslim že když bych to nechal takhle tak po dvou závodech je ořech na dvě půlky.
Tak toho bych se nebal, sice se to zakousne, ale rozhodne jej neprepulis, jezdi to tisice lidi. Jak jsem psal, nekdo to resi vlozenim platku z Gillete holitka, nebo rozplacle injekcni jehly, mezi orech a jeden zub kazety.
Kdyz se ti toto nelibi, tak se placni pres kapsu a kup za 7000,– XX kazetu.
presne, myslím si, že nie je šanca, aby sa tie posledné 4 ( alebo koľko ich je) malé pastorky zakusovali,, tie najťažšie prevody sa aj tak radia na rovinkách prípadne keď sa šľape dole a tam nejaké veľké sily asi nevznikajú. Ono problém býva pri tých veľkých „kolieskach“, kde je väčšia páka a hlavne sa používajú cestou hore, kde sa dosť často aj silovo šlape a to je práve podľa mňa to najničivejšie ( nejšom strojár, tak ma vkľude opravte )
Dal jsem tam XT, IMHO ideální řešení v poměru cena/výkon/váha.
Mám trochu jiný problém – je normální že se při povolování pevné osy často rozšteluje ta matice na vymezování vůle ložisek? Mě to neskutečně prudí, jak se to furt povoluje :-(
to nie je normálne, ale tuším som tu už niekde niečo podobné čítal, možno sa dotyčný ozve, čím to ale presne bolo netuším
Měl jsi to XT-čko po najetí pár km sundaný? Bylo to uplně v pohodě nebo i nějaký menší zakousnutí?
Já vzadu pevnou osu nemám, mám tam ty redukce na klasickej 9mm rychloupínák a povolování ložisek nijak nepozoruju, že to má vakl to má ale to je těma redukcema ale to je zanedbatelný. Na předním kole mám 15mm osu takže nábu bez redukce a po vyndavání se mi to taky nepovoluje..
Povololuje se to jen na zadním, budu se na to muset pořádně podívat, jestli jsem tam dal správně ty redukce.
Kazetu jsem sundával asi po 30km, když jsem ji měnil za novou, kterou jsem zpočátku neměl. Původní byla taky XT a ořech byl netknutý – je to sice 9spd kazeta, ale to by neměl být rozdíl.
Jinak tedy zkušenost se hliníkovým ořechem na jiném kole a kazetou Deore – po cca 200km takové zákusy, že jsem tu kazetu horkotěžko sundával. Od té doby už vozím jen XT a to i na ocelových volnoběžkách.
Jestli máš na zadním kole 9mm upínák, pak jsi docela gramohonič…
sry, 9,5mm. prostě ten klasickej originál mavic upínák co k těm kolům dávaj..
Nevim jak 2012, ale 2011 maji ocelovy orech, tam problemy s kazetou nemusis nijak zvlast resit.
Bohužel hliník.
A nevíš, zda je to nějak kompatibilní se starým ocelovým ořechem?
není,
Ten jednoduchej ocelovej ořech kompatibilní se všema kolama mi přišel naprosto geniální. Holt všechno dobrý musí jednou zkončit :-(
jednoduchej sice byl, ale nevim jestli genialni – kluzny lozisko po case chytalo vakl:(
problém byl v kompatibilitě pouze s QR
2012 má bohužel duralový ořech. Na 2011 jsem taky problémy neměl..
Mavic po prvé v historii udělá fungující ořech a Vám se to nepozdává??? To jsou dneska lidi…
Ty minulé byly konkrétně v čem nefunkční?
Vydírání se a následné znehodnocení celé zadní náby?
V pripade zanedbane udrzby a velkeho najezdu. Maloktery kola mi vydrzela to co Xlkovy Cmax.
…pri zanedbane udrzbe.
Tak ono se to vydre tak jako tak, ale treba ja mam na XLkach zhusta pres 50000km.
Cca 80% majitelů o nutnosti údržby naprosto nic netuší…
Od toho má ten ořech indikátor „festka“ :-)
Sice je to trošku pozdní indikátor, ale lepší než nic :-)
Vydření kluzného pouzdra nebo přímo toho „ozubení“ v nábě? Ať vím, na co si dát pozor :)
kluzne pouzdro… Obcas prasklo a nasledne vydrelo telo naby:(
Je dobre mazat klidne i castejc nez po 1500km…
Používání alu ořechů na nábojích je na hlavu. Mimořádně namáhaný prvek by měl být z vysoce kvalitního a odolného materiálu a ne z bláta. Navíc když člověk za to vysolí velké prachy.
XX mě celkem překvapila, že ty dosedací plochy právě velký nejsou. Sice tam je „tunýlek“ přes celou kazetu, ale drážky jsou jenom na konci. Takže z pohledu ořechu bude XT dost možná šetrnější.
no to nebude, protože na XX jsou všechny na unašeči, ale na XT ne… Takže malé pastorky se budou pořád zakusovat…
Mám XX kazetu zrovna doma a na unašeči sice jsou kromě nejmenšího, ale kontaktní plocha s drážkama mě až překvapila, jak je úzká… XTčko jsem měl předtím a v součtu myslím, že tam kontaktní plochy bylo víc.
Ještě k té XX kazetě, v tom místě u matice je ta plocha dost velká, tam se to nevymačká a ta druhá strana ( u výpletu) je o dost širší jak pastorek u kazety Sram PG-1050 (mám ji doma taky). Otázkou je, jestli náhodou na tý straně u výpletu neni třeba víc materiálu na ořechu. Takhle na podled to je stejný ale nevím jak vevnitř, neměl jsem sundanej ořech. Přece profíci na svět. poháru jezdí XX sady a tyhle kla tam má taky dost lidí takže věřím, že to snad fungovat bude.. Ted jsem jí tam namontoval, něco na tom najedu a pak to zkontroluju, víc proto ted nejsem schopnej udělat..
Hele, profíci především neřeší, jestli jim ořech vydrží 2 měsíce nebo 2 roky, to bych do toho netahal. Širší, než u samostatnejch pastorků to je určitě, ale proti XTčku je ta plocha prostě menší. Výhoda je pokud často jezdíš na malý pastorky, tam se mi XTčko do kazety kouslo, ale nic dramatickýho (ale nevím, jakej tam je ořech, tipuju spíš ocel). Osobně bych to viděl tak, že pokud ti jde o životnost a nejezdíš pořád malý pastorky, tak v pohodě XT, pokud si chceš udělat radost, tak XX :).
a povedzte Kefalin, co si predstavujete pod takovym slovom volnobezka?:)
Vubec bych se nebal pouzit XT kazetu, jezdilo to tisice lidi pred tebou… Ano, sice ma Mavic 2012 alu orech, ale myslim ze tragicky to nijak nebude… POkud nedas nejakou shitkovou kazetu (alivio, deore apod.) problem myslim nebude…
Ted jsem naěl fotku rozebraný XT kazety a jak zde píšete, asi by to nebylo marný. Podle fotek, jestli dobře vidím tak jsou dva celky po 3 pastorkách, tři volné a jeden závěrný. Vidim na fotce ( označil jsem červeně) jakoby byly už připravený díry na snejtování těch volných pastorků. Nedělal jste to někdo? Jestli tedy jsou otvory k tomuto připravené.
Neres picoviny
Taky jsem to mohl napsat takhle krasne strucne a vystizne.
1*
Prosimte neznam nikoho, kdo by mel s XT kazetou a dural orechem problem. Navic pochybuju, ze bys byl ve 23 letech silovy spurter, ktery by teoreticky mohl nejaky potize s kazetou vykouzlit.
Dobře pánové, zkusím dát XT. Jestli bude po měsíci ořech v hajzlu, dám sem fotku, když né, budu rád. :-)
bavime se o 10 ce nebo 9ce?
Pokud vim, 9ka ma cca 5 pastorku na unaseci, zbytek volnej…
mám na cmaxech min 20000km a tohle vůbec neřeším a kola slouží a ještě dlouho sloužit budou…
Bavíme se o 10-ce.
roud: nevím jakej máš ročník kol ale řek bych že ten 09–2011
a tam byl ořech ocelovej takže jak píšeš 20000km není
problém ale já to řešim na modelu 2012 a tam je
naprosto jiná nába včetně ořechu (ořech je z duralu).
Měl sis koupit Fulcrum, ty maj ořech z Titanu, neřešil bys takovýhle béééékoviny…
chápu že máš obavu, ale je to zbytečně řešit, alu ořechy vozům kopec let , bez problémů s XT, XTR.
XX je jinak nejsetrnejsi
já mám dokonce 2007 a nebo mám al ořech na víc kolech a max problém se kterym jsem se setkal byl že šla kazeta hůř sundat což je drobnost…
Nj, ale 07 byl ocelovej a o to mu jde:)
Na silničce jsem měl podobný problém. Do duralového ořechu zajížděl volný pastorek. Chyba byla v nedostatečném utažení kazety. Čím méně kazetu dotáhneš tím víc se ti budou pastorky zakusovat. Když jí pořádně přitáhneš tak tlačí pastorky proti sobě a nehnou se. Vyrábět ořech z hliníku je drsný..ale když chcete lehká kola tak to tak asi musí být.