Vymačkávání patek karbonového rámu

18 nepřečtených
  • NumLock

    zdar

    Všiml jsem si, že se mi obtiskl (vylisoval) závit osy zadního kola do patek karbonového rámu. Očekával bych v tom místě rámu nějakou odolnou povrchovou úpravu. Připadá mi, že se to musí časem dost poničit.

    Je takové „poškození“ na karbonových rámech běžné? Setkal jste se s tím někdo a řešíte to nějak?

    0 0
    • Vilém  

      A co je to za ram? Vetsinou maji i karbonove ramy patky ze slitiny hliniku.

      0 0
    • Výběr z produktů
      Přejít do shopu (Komponenty)
    • Zdenda CUBE  

      No to je divný, většina i monokoků mívá v patkách slitinové vložky :-O

      0 0
    • Darius  

      neni ten otisk jen ve vrstve laku?

      0 0
    • NumLock  

      Jedná se o Scott Spark 30 (model 2010). Je možné, že je tam nějaká slitinová vložka, nepoznám to – lak v těchto místech není, patky mají černou barvu (jako zbytek rámu) a ze strany, v místě dosednutí upínáku, je vidět karbonová šachovnice – z toho jsem usuzoval, že osa sedí přímo na karbonu.

      I v případě slitiny mi to připadá měkké a závit se obtisknul do toho. Šroubovákem lze udělat vryp.

      0 0
      • Birg  

        mam stejný problém, vymačkání mě nevadí, ale začíná se to trochu drolit, hodně bika převážím a kola sundávám tak to trpí docela dost. Kovová patka tam není určitě ani žádná výztuha, to by bylo příliš těžké!! :-)

        0 0
        • NumLock  

          Tak jsi mi potvrdil moji obavu. Že se to časem poničí a rám bude na vyhození. Nevím, jestli něco takového lze opravit.

          V mém případě k tomu přispěl i problém s upínákem – párkrát se mi stalo, že ten originál na kolech DT Swiss se za jízdy uvolnil. Ne že by se otevřel, zůstal normálně zavřený, přesto kolo nedrželo fest (a bylo to poznat při jízdě i sluchem). Zkoušel jsem, že ať utáhnu upínák jakoukoliv silou, kolo se dá i rukou vyviklat. Takže za jízdy došlo k nárazům osy do patky. S jiným upínákem tenhle problém není.

          To by mě taky zajímalo, jestli ostatní Sparkisté se s tímhle setkali.

          Napadlo mě nechat si vyrobit válečky s vnitřním závitem pro našroubování na konce osy, aby patka neseděla na závitu. Sice by to třeba neřešilo problém úplně, ale aspoň trochu lepší by to mohlo být.

          0 0
          • McBlacky  

            nevím jaké konkrétně DT upínáky máš, ale já měl na klasickou osu a povolovaly se taky. Snad jediná věc od DT se kterou jsem nebyl spokojen.

            0 0
          • Carlos.f  

            Situace se určitě zlepší výměnou náboje za náboj s hladkou osou.

            Dále v případě takovýchto náchylných patek by nebyla od věci 10mm pevná osa místo rychloupínáku – stabilnější upnutí a větší styčná plocha.

            Zkusit do patek vložit plíšek, pokud se tam vejde. V případě karbonu by nebylo od věci vlepit nerezovou vložku – např 0.5 mm tlustou alespoň ve směru tahu řetězu.

            0 0
          • pepek  

            Podobný problém, budu tam lepit ocelovou planžetu.

            0 0
    • couffy  

      Řekl bych,že tam bude vrstva bezbarvého laku a vtom máš otisk

      0 0
    • Carlos.f  

      Závit na ose se zakousne i do slitiny hliníku, protože je měkčí. Závitová osa dokáže pravou patku docela poničit – tah řetězu, který není zrovna malý se o to postará.

      Řekl bych, že se při častém ježdění do prudkých kopců na malou placku dokáže pravá patka vymačkat i při hladké ose, protože tam působí velká síla na velmi malou plochu. Rozhodně by nebyly od věci ocelové (resp. nerezové vložky)

      0 0
    • biker007  

      na silnicnim looku nic podobneho po cca roce nepozoruju..

      0 0
      • Carlos.f  

        Na silničním kole nemáš placku o 22 zubech.

        0 0
        • Chaingang  

          ještěže ji nemám ani na biku…jinak teda k věci, na dvou rámech jsem měl čistě karbonovy patky, vždycky se to trochu omačkalo, ale žádnej další problem to nedělalo. Nicméně současnej bike má na te karbonové patce aspoň kovovy dosedací plochy, tak už by to mělo být uplně ok.

          0 0
          • vlada1983  

            no pokud je karbonová patka už vymačkaná tak není problém ji zbrousit a přemotat 2 vrstvama nového karbonu aby to dorovnalo co se obrousilo… koukni na http://oprava-karbonu.cz/…y/reference/ opravit se dá na karbonu cokoliv, když to není v těžkém spoji

            0 0
    • krabica  

      Mám vymačkanou karbonovou patku na GT Grade od závitové osy, teď jsem nahodil 10 mm osu, na straně kazety je patka i tak volnější a kolo se při záběru lehce vyosí. Má smysl to řešit třeba epoxidovým lepidlem, nebo to mám rovnou hodit do karbon-servisu?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.