• MarVer

    Zdar a sílu. Asi po 20 letech jsem si koupil své první kolo, původně určené pouze na jízdu městem do práce cca 7+7km… Protože manželka, byl budget omezený do 15k a protože jsem chtěl kolo hned, tak jsem vzal Author Rival 29. Nyní mě to ježdění, ale trocha chytlo, to kolo mám pro svoje potřeby rád, ale trocha mě štvou mechanické brzdy Tektro MD-M280. Brždění je takové nijaké a co jsem zkoušel kapalinové v podobné ceně, tak byly brzdy mnohem lepší. Bohužel za kapalinu výměna nepřichází v úvahu z důvodu, že jsou páčky brzd z jednoho kusu s přehazovačkou. Výměna destiček by nejspíš krapet pomohla, ale má otázka směřuje k tomu, zda je možné vyměnit pouze třmen (případně s ním kotouč) za jiný mechanický třmen s dvěma písty. U momentálních brzd je píst pouze z jedné strany kotouče, chtěl bych z obou (jestli to v mechanice existuje). Jsem v tom nový, tak děkuji za každou radu a nasměrování čeho se mám držet.

    0 0
    • Johny.Merida  

      Sežeň třmeny TPR a třeba i nějakou vyšší řadu kotoučů.

      0 0
    • va-bo  

      Jsou brzdy TRP , nejsou úplně levné, ale na bazaru občas jsou.. já bych ale dal hydrauliku, třeba levné Shimano, a vyměnil i řazení. A nebo třmeny Avid, ale jsou taky jednostranné. Ale brzdí.

      0 0
      • MarVer  

        Do kola za 13k se mi moc nechce cpát nějak moc peněz a měnit půlku věcí. To to radši vydržím jak je, ve městě to tolik nevadí, ale na ty Avid se podívám ;-)

        0 0
        • jonti  

          razeni shimano 3×8 stoji na kupkole 450Kc.

          0 0
          • MarVer  

            To není nic, chápu, jen jsem myslel, že malý upgrade půjde i bez toho :-) Ale zvážím…

            0 0
        • va-bo  

          Brzda MT200 asi také tolik, to celé 2×.

          0 0
          • MarVer  

            Koukal jsem, cena je taky docela malá

            0 0
            • Vilém  

              Koloneto.cz par MT200 829,– Kc. Nedavno jsem je bral kolegovi a za ty prachy nebylo co resit, brzdi to mnohem lip jak nejaky mexchaniky.

              1 0
    • Azmir  

      Nechceš ten šrot radši prodat, a za 13k si koupit slušné kolo? Pokud ne, to že tam máš společné páky s řazením ničemu nevadí, prostě k brzdám přikoupíš i páčky.

      0 0
      • MarVer  

        Nechci, tohle se mi líbí :-) Nějakou dobu si ho nechám, nastuduji informace a příště vyberu lépe…

        0 0
    • gersa  

      Na bazaru koupit deore brzdy a samotné řazení

      Možná to při troše štěstí nevyjde dráž jako TRP třmeny

      0 0
    • novas752  

      Vyměnil bych i řadící páčky. Na bazaru sehnatelné za pár korun, stejně jako nějaký hydraulický brzdy sundaný z novýho kola.

      0 0
    • MarVer  

      Gersa a Novas752, projedu bazary, ale nevím zda se mi chce měnit řazení, ale dík.

      0 1
    • tigermoth  

      Avid bb7 jsou bombovní mechaniky, vyrovnají se základním hydrám. Ale stojí teď celkem raketu.

      0 0
      • va-bo  

        Někde jsem zahlédl 1200,– za kus. Mám vyzkoušeno na BMX, trochu problém s dávkováním. Brzdí brutálně, nebo nic. Dávkování 0 nebo 1.

        1 0
        • puka  

          Měl jsem jako přední brzdu na trialu, kde to naopak sedlo parádně

          0 0
          • va-bo  

            Jo, souhlasím. Na to, že jde o mechaniku, brzdí dobře, líp než leckterý hydrauliky. Chce to BB7, jsou tam větší destičky.

            0 0
          • va-bo  

            … u BB5 jsou menší, kulaté.

            0 0
        • gersa  

          Za tu cenu má hydry i s řazením a nemusí se trapit

          3 0
          • va-bo  

            No právě. Je otázka, jeslí hydraulické brzdy jsou jednodušší na servis. Asi ne. Když tady projdeme diskuse, spousta problémů. Krátký krok, dlouhý krok, zavzdusnovani, odvzdusnovani, výměna DOT kapaliny, zadrhavani pistku, praskání keramických pistku. A to jsem si nevzpomnel na všechno. Tak bych si nebyl úplně jistý. :-)

            0 3
            • Esi  

              Na deore brzdách na XC kole jsem 5 let měnil jen destičky jinak servis 0, tak ze bych to s tím servisem zase nedramatizoval

              10 0
              • oddie  

                Přesně

                0 0
              • va-bo  

                Neměnil jsi náplně? Ale to bys měl:-) U lankovych by to bylo stejně. Nanejvýš zrezne lanko.

                0 0
                • KoudakT  

                  Co přesně se stane oleji v Shimano brázdách?

                  0 0
                  • Esi  

                    Přesně se mu nestane vůbec nic :-) olej jsem měnil po 5 letech protože ho bylo v zadní malo, přece jen se asi nějaké stopové množství podle pistku dostalo ven aniž by to cokoliv umastilo, v současnou dobu tohle kolo pouzivam na ježdění do práce a od posledního servisu brzd je cca 5 let. Brzdí to, paka je tvrdá bez náznaku propadání tak proč se v tom hrabat

                    0 0
                  • va-bo  

                    I olej časem degraduje. Alespoň vnitřek třmenu jsi mohl vyčistit. Za tech5 let je tam bordelu asi dost.

                    0 5
                    • Esi  

                      Ze bych se na nej nevykašlal. Jinak olej určitě degraduje, po těch 5 letech mě prekvapilo ze nebyl shimaňácky růžový ale čirý. Nevím jestli to bylo degradací a nebo tam ve fabrice nalili něco bezbarveho. Na druhou stranu já na tom XC kole toho odbrzdim za těch 5 sezon a 15 000km asi daleko méně než nějaký endurista za sezónu. Destičky mi obvykle vydrží celou sezónu

                      0 0
                      • va-bo  

                        Že byl olej čistý je ta lepší varianta, taky mohl být černý.

                        0 0
                      • oddie  

                        Prvonáplň je čirá. To co pak koupíš na výměnu je růžové.

                        0 0
                        • va-bo  

                          Spíš bych řekl že je žlutá, ale to je jedno. Po pár letech taky bývá skoro černá.

                          0 0
                        • Esi  

                          Aha tak tím se to vysvětluje, žádný kal v tom nebyl, nalil jsem to do sklenice a ani po čase se nic neusadilo, tak ze po 5 letech a 15000 km takového XC turistického ježdění byly ty brzdy čisté

                          1 0
                  • va-bo  

                    Chudáci pistky, když se v tom mají pohybovat.

                    1 1
                    • KoudakT  

                      A jak tím, že vytlačíš olej přes třmen do páky a expanzky vyčistiš ty pístky?

                      A olej v motoru degraduje, co se mazání týče. Tomu bych věřil. Ale jak maji přesně degradovat jeho hydraulické možnosti, na to moje fyzikální vědomosti asi nestačí.

                      DOTka, která váže vodu ok, i když dostat ji do stavu, kdy se zahřeje nad 100 stupňů, je na hodně divokou jízdu.

                      1 0
                      • va-bo  

                        Přístup vzduchu do brzdy je stejný pro DOT i olej. Pro vyčištění vnitřku třmenu je nejlépe použít zubní kartáček se sestrihnutymy stetiami, nebo stetec. Použít čistič brzd..

                        0 0
                        • KoudakT  

                          Nj, jenže zatímco DOTka váže vodu, olej s tím problém nemá. Čistit pístky jo, ale měnit olej kvůli jeho degradaci je IMHO mimo.

                          1 0
                          • va-bo  

                            No, taky by se to mělo dělat, ale nedělá se to. Jako olej v tlumicich.

                            0 0
            • novas752  

              95% lidí na hydraulických brzdách nikdy nebude dělat nic jinýho než měnit desticky.

              Ten zbytek co to chce mít fakt v topu jednou za čas mění kapailnu atd. Zní to jako raketová věda ale je to asi jednodušší než dobře vyměnit lanko a bowden.

              Mechanický kotoučovky z principu neumí kompenzovat ojetí destiček = pokud chceš mít konzistentní délku krou, často musíš štelovat lanko nebo šroubováni pístků. Ty co maj jen jeden pohyblivej pístek se pak sjíždí dost nerovnoměrně a je s tim ****** jestě víc.

              Z docela rozumných důvodů na lepších kolech mechanický zcela vymizely.

              8 0
              • va-bo  

                Souhlas. Seřídit lanko a seřídit druhý pistek zvládne každý pětkou imbusem. Je to stejne jako V-brzdy. Na odvzdusneni hydrauliky už musí být, alespoň základní, vybavení. Ale souhlasím, že hydraulika je lepší. No ale problémů tam může být i tak dost, stačí si tady prolistovat diskuse.

                0 0
                • Vilém  

                  Jestli to nebude tim, ze ty hydrauliky ma mnohonasobne vic lidi, nez mechaniky. Ac jsem fanda BB7 a mame je doma na nekolika strojich, tak je s nima mnohem vetsi opruz jak s hydraulikama.

                  0 0
                  • va-bo  

                    No jo, musíš občas přitáhnout lanko sroubkem na bowdenu u páky a doladit druhou destičku dvěma kliky imbusem. Když to jednou ukážeš osmiletymu vnukovi, tak to zvládne sám.

                    0 0
                    • Esi  

                      No to jo ale na kole na kterém jsou deore brzdy to proste dělat nemusíš. Pokud je to kolo na kterém nejezdiš nějak výrazně z kopce tak na tom kole jednou za 2 –3 roky vyměníš destičky a jinak s téma brzdami nedelas vůbec nic.

                      0 0
                      • va-bo  

                        Jo, souhlas. To je fakt. Ale pak přijde chvíle, kdy je potřeba měnit kapalinu nebo jenom odvzdusnit, a je problém. Nebo řešíš něco jiného, o čem byl začátek téhle diskuse. A to jsme neřešili problemy starsich hydraulik Avid, Hayes a podobně. Ani nové Sramy a Magury nejsou bez chyb.

                        0 0
                      • va-bo  

                        Myslel jsem problém s extrémně krátkým krokem u brzd Schimano, třeba. Možná to bylo v jiném vlákně.

                        0 0
                    • Vilém  

                      Lanko nepritahuji vubec, desky jdou bud rukou, nebo kdyz ne, tak torxem.

                      I tak to neni moc pro netechnicke typy, vysvetlovat, ze jedna deska musi temer trit o kotouc a druha mit vuli. Takze se o to stejne musim starat sam a to me uplne nebavi, protoze na hydrach jen menim desky, pri vymene maximalne ocistim trmen.

                      0 0
                      • va-bo  

                        Pokud obě strany fungují stejně. To nebývá obvykle, máš štěstí.

                        0 0
            • xtonda  

              Shimana nemají DOT a ty levnější ani keramický písty

              1 0
    • va-bo  

      A to se nechci vracet k odvzdusneni hydrauliky u Giant Conuct na silničce. To je kapitola sama pro sebe. Tam bych ty BB7 dal hned. Nebo TRP.

      0 1
      • Johny.Merida  

        Tvl, ty furt hledáš problém v hydraulikách… odvzdušnění Shimano brzd ať na biku nebo na žiletce je otázkou 10 min i s kafem...... pomocí kouzelného kalíšku :-)). O Sramu se nebavme,to je jiná práce.

        0 0
        • novas752  

          Kouzelnym kališkem odvzdusniš páku, ne celou brzdu. Ale i to se dá do 10 minut i s kafem. :-)

          0 0
          • Johny.Merida  

            Většinou stačí právě ta páka.....jen mě tu udivuje šíření té paniky z hydra brzd v dnešní době.....

            0 0
            • va-bo  

              To není panika, hydrauliky používáme všichni už dlouho. Moje první byly Magury Luise už někdy před rokem 2000. Ale mechaniky BB7 a TRP jsou na servis jednodušší. Srovnatelné s véčky.

              0 0
        • va-bo  

          Serizeni mechanik je na jednu minutu s jedním imbusem. A u TRP seřídit jen lanko a je hotovo.

          0 0
    • MarVer  

      Diky, diky hosi. Na ty Avid BB7 jsem koukal jeste nez jsem napsal sem, jen jak prd vim, chtel jsem se radsi poradit se zkusenymi. Cenove vyjdou jako zakladni hydraulika s razenim, ale nejsem si jisty, zda se mi chce mit 2× tolik komponentu na vyhozeni. Pockam na prvni serizeni servisem, tohle leto s tim vydrzim a nejspis s tim hnu v zime. Nastuduju vymenu, servis a poradim s vama pokud nevadi ;-)

      1 0
      • KoudakT  

        Tak třeba budeš mít 2× víc komponent na prodej ;)

        0 0
        • MarVer  

          Jo ale jakych, to snad ani nikdo nemuze chtit dobrovolne koupit.

          0 0
          • KoudakT  

            Já kolikrát zírám, co si lidi vezmou… Netvrdím, že to je velký vývar, ale lepší, než to vyhodit.

            0 0
      • david25  

        Jinak pokud fakt chces zustat u mechanik tak ty BB7 asi jedny z top.

        0 0
      • oddie  

        A vůbec nejlepší na BB7 je to, jak rychle a snadno se furt ještě prodaj, až zjistíš, že to byl omyl :D

        2 1
        • va-bo  

          To si nemyslím.

          0 0
          • oddie  

            Už se tak snadno neprodaj? No já je pravda dával pryč už skoro před 10 lety, to zmizly rychle, ale dneska už asi moc zájemců logicky nebude, no…

            0 0
            • novas752  

              Ale prodaj, levných gravelů s mechanickejma kotoučovkama je plno a drtivá většina brzdí fakt příšerně. A lidi zkusej než aby pořizovali hydraulický resp celou sadu.

              0 0
              • va-bo  

                U gravelu a silnicek je trochu problém. Hydraulické páky jsou dost drahé.

                0 0
                • novas752  

                  No právě, proto bych se o případný prodej BB7 fakt nebál, mnoho lidí s gravelama za 20–45 jaksi nechce dát hned dalších 10–15 za hydrauliku.

                  0 0
              • Vilém  

                Ano, road verze BB7 neni problem prodat, s MTB verzi to bude horsi ?)

                0 0
    • MarVer  

      Vy mi teda davate :-) Ted jsem zas nalomeny na nejake hydry :-) Kaslu na kolo a budu mit klid :-(

      1 0
      • KoudakT  

        Takové rouhání…

        0 0
      • Esi  

        když ono vykašlat se na kolo vyjde hrozně draho, když si jako následný koníček místo běhu najdeš třeba cigarety a místo u stolu štamgastů v hospodě :-)

        0 0
        • MarVer  

          Byl to jen joke. Kolo me docela chytlo, jen skoda, ze neni tolik casu jak bych chtel a financne me u nej kroti zena

          0 0
          • Esi  

            Já to taky tak bral, proto ta odpověď. Finančně krotí žena k tomu patří že největší noční můra cyklisty je že kdyby semu něco stalo tak žena prodá kola za tolik kolik jí řekl že stála :-). Já mám kliku ženě je celkem jedno kolik utratím za kolo pokud to nezasahuje do rodiného rozpočtu tak že by to omezovalo plány rodiny. Přece jen jezdím jen pro radost, kolo mi vydrží cca 8 let tak že když se to rozpočítá i s údržbou tak mě kolo vychází tak na polovinu průměrné mzdy. to je za mě více než snesitelné, levnější bude jen běh :-)

            0 0
            • MarVer  

              Jo s tim prodejem to je tak se vsemi konicky :-) Jako na druhou stranu jsem rad, ze mne kroti, jinac by jsme asi nikdy nic neusetrili. Rsp. se nikam nepodivali do sveta, coz nas ted docela chytlo.

              0 0
            • va-bo  

              Někdo v rodině mít rozum musí:-)

              4 0
    • MarVer  

      Diky vsem za rady hosi. Ty BB7 jsou super a uz ani nemam nutkany premyslet nad hydraulikou. Mam v planu jeste nejake zkeny ohledne prevodu, ale to bych spis chtel poresit mimo a vyhnout se komentum, kup si lepsi kolo…

      2 1
      • david25  

        Tmu se stejne nevyhnes, proste to musis odfiltrovat a cist to dulezite :D. Tak at BBcka slouzi.

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.