Ahoj,
Mám dotaz zda ne mém budget kole by mohly být komponenty níže jak tak ok. Jde mi o to zbavit se třípřevodníku. Jízda jen ve městě a okolí Kolínska, takže žádné krpály. A ne, lepší kolo si kupovat nehodlám!
Díky všem.
CUES je sada myslím primárně pro ekola. Jako ne, že by to nešlo použít, ale možná by byla vhodnější a váhově příznivější sada Deore 12s. Když už měním všechno, včetně páčky řazení, dal bych standard 12speed. Cenově jsem na rozdíl nekoukal. A taky bude zřejmě potřeba připočítat cenu za středové složení. Asi tam teď máte 4hran a nově bude Hollowtech?
Ano na to jsem narazil, že to je spíš na el. kola, zároveň pak videa, kde to cpali na normální, tak nevím. Podívám se na ceny jak by to vyšlo. Ano teď tam mám 4 hran, tak by se při nejhorším vyměnilo ještě i středové složení no.
Cues jsou levne sady na levna kola.
Krásnej marketing. Premier 11sp. Tak treba dura bude asi Kurvaultramegetotallpremierfakthodne sp :)
Aneb jak z hovna uplest bič.
Otázka je, co je cílem přestavby. Zbavit se presmyku? Nebo úspora váhy? Nebo už jsou stávající komponenty na výměnu a když se budou měnit, tak už rovnou na novější standard? To by mi asi dávalo největší smysl. Pokud je vše OK, tak bych se na to vyp…l. Moc jiné kolo to po přestavbě nebude.
Váhu na tomhle kole neušetřím, s tím jsem smířený. Víc mě štve ten přesmyk i když ho téměř nepoužívám. Do toho zadní přehazka, jak je levná, tak je na prd. Občas mám pocit jako kdyby jsem vylomil zub a takové nijaké. Kolo je nové, najeto cca 600km a seřízené a stejně mi to přijde jako seřízené, ale stejně to není ono. co bych chtěl za ty prachy že jo. Měnil jsem si brzdy za Avid BB7, ke kterým bych chtěl i Avid páčky, ale ten můj vehykl má duální páčky. Zároveň jsem nenašel nějaké trošku lepší řazení na to co tam mám 3×8. Takže takový začarovaný kruh. Proto bych chtěl spíš jednoplacku x 9–10
Jo, ono 12 kvalt tam nepůjde, protože na to by musel být jiný ořech (microspline). Takže max 11 pastorek, jelikož tam bude na 99% HG ořech. Nejlepší řešení je to samozřejmě někomu prodat a vzít něco jiného. :-)
Dvanáctka tam půjde, i 12sp kazety se dělají na HG ořech, začínají 11z pastorkem.
Přecházet z 3×8 na lowcost 1×10 mi přijde nesmysl, nepomůže si funkčně ani kvalitou. Když už, tak aspoň tu jedenáctku a aspoň deore, ale to už bude dražší a tady se zase dostáváme k diskuzi, jestli se to na takové kolo vyplatí…
Ano chapu a poslucham to porad, ze se to nevyplati, mam na nem neco odjezdit a pak si koupit lepsi. Vim to asouhlasim, ale proste jen nechci mit ted pri jizde pocit jakoby plastovosti. Nejezdim zavody, chci mit jen trochu lepsi pocit z jizdy klidne pri zachovani jizdnich vlastnosti.
12st se na starý ořech dělá ,ale nemá 10z pastorek. Další věc je jestli na tak starým kole nebude to křízení řetezu až moc . a jen si vybera kam to posunout ale nebudeto nikdo ok.
Staci mi posunout pocit pri razeni a pokud by to slo, zbavit se presmyku ;-)
Lepší dobře fungující 11s , než třeba špatně fungující 12s náročná na přesné seřízení, tuhost rámu, řetězovou linku atd. A to neřešíme cenu.
S 11s bych asi problem uplne nemel. Podivam na nejake ceny a uvidime. Chci to nakoupit pripadne postupne v zime a nechat nahodit az na pristi rok, tak by to snad mohlo jit.
U 11s seženeš i vyšší sady , třeba Sh XT, pokud nebudeš měnit zadní nábu s ořechem. Ale bude menší rozsah převodů. Na jízdu v rovinaté krajině v pohodě postačí 11–46. Co nevyšlapeš, vytlačíš.
Tak jako u vseho, vsude jsou vyssi a vyssi rady, tzn. i drazsi :-) Vymene naboju bych se prozatim chtel vyhnout. Koukam na XT a Deore kvuli cene. Asi bych si i vybral, jen nevim jak je to s prevodniky a klikami i kdyz bych vymenil stred. No poptam se asi jeste u nas vservisu. Tady v okoli to je jen jedna placka a skoro zadne stoupani, tak je to cajk
https://www.koloshop.cz/…73-mm/146770
Když budeš mít kliky s osou 24 mm (Shimano) , tak středové ložisko něco takového.
Dik, na to jsem taky koukal.Jen nevim jak na ty kliky. Rad bych prevodnik 42z, coz nejak nenachazim. Nebo hkedam blbe a nebo takovy prevodnik na 11s je blbost?
https://www.koloshop.cz/…1-42z./59587
Proč ne? Budeš muset koukat spíš po klikách na Gravel. Ale aby se to vešlo do rámu, aby převodník nekolidoval s rámem.
Na horském 29er kole je průměr převodník 32 zubů, k číslu 42 u je potřeba speciální důvod, ale jestli na širých rovinách drtíš jen 42, tak prosím. Na původních klikách nejdou vyměnit převodníky?
No dost casto na tech nasich rovinach uz pri 42×12 casto slapu do prazdna :-) Ciste teoreticky, ale 40×11 je cca to same ne? Nekoukal jsem zda na tech klikach jdou vymenit prevodniky. Jak jsem v tom novacek, tak se ucim a diky za rady hosi.
A kolik nad 40 km/h tak obvykle jezdíš?
Nad 40 nejezdim, to snad ani nejde na tom kole. Max jsem z nej dostal 39, ale s protivetrem :-) A i to jsem se mohl uslapat
Při převodu 42×12 a kadenci 90 jedeš rychlostí 43km/h… chyba bude jinde než v převodech
Ano to jsem tak nejak procital v jinych vlaknech, ze jde o prevod vs. kadenci. Me nejde o max rychlost, jen zlepsit pocit z razeni a udrzeni moji oblibene rychlosti…
Dívím se, že to tady ještě nepadlo,ale je nejvyšší čas šetřit na nové kolo – gravel
Čekal jsem, kdo s tím přijde první. :-)
Svrběly mě prsty už od začátku
Ano divim se sam ze to neprislo hned po mem prvnim postu :-) Penize jsou, ale ne na kolo. Vzal jsem na rychlo co se mi libilo, protoze jsem ho potreboval, nakonec zjistil, ze az tolik nepotrebuji, ale ze me docela zacalo bavit. Je to kram, ktery mam rad a rad bych si jizdu aspon trosku udelal radostni…
S převodníkem 42z pojedeš při normální kadenci okolo 90 otáček skoro 47km/h (klobouček). S jednopřevodníkem do rámu dostaneš tak max. 36z.
O GRX klikách ani neuvažuj, jsou to silniční kliky a budou drhnout o zadní stavbu.
Jooo 90 otacek, to se mi muze zdat pri tom na cem jezdim. Takze max 36z jo ???? Takze jsem zpatky na zacatku a na tom ci mi vsichni rikaji a tady pisou sakra…
Jestli umíš správně šlapat na kole (což vypadá, že ne), tak kadenci 90 otáček dosáhneš na jakémkoli kole (samozřejmě to musí být kolo s přehazovačkou).
První co udělej než začneš něco kupovat, tak se podívej jestli mají stávající kliky výměnné převodníky (šrouby s inbusovou hlavou 5mm).
Kdybys potřeboval, tak mi tu novej 40z převodní z GRX klik zbyl. 42z je na horáka dost teda :-)
Hmm, popremyslim, co bych k nemu dal potreboval?. 42z mam ted a vyuzivam jen to a vetsinou na nejtezsi co to jde :-) Ono je to horak jezdici ve meste po dlazebnich kostkach :-)
K tomu budeš potřebovat kliky se stejnou roztečí šroubů, takže GRX a jiné..
Supr. Podivam se na to v tydnu a kdyz tak by jsme se pak nejak spojili.
Převodník je standard u 1×12 32t. V tvém případě bych dal 36t, ten se dá běžně sehnat. Více už je myslím nesmysl i na rovinách. To si pak pořiď gravel nebo silničku
Dej tam vše Deore 11s
A klidne nejaky slusny bazar (sundane z noveho kola apod.).
https://www.koloshop.cz/…-kola/159738
A co třeba tohle ?
Tohle bych klidne jeste vcera bral pokud by to slo napasovat na zbytek Deore. Ale jak tak procitam dnes, tak uz ani nevim :-)
Výhodou čtyřhranu bude možnost dát delší osu a dostat převodník dál od rámu. Řetězovou linku bych neřešil.
Rada odborníka.
Bude stejná nebo lepší jako je teď u velkého převodníku.
Zapomeňte na pravidla. Kdo to chce, hledá způsob, kdo to nechce, hledá důvod. :-)
Už když si chtěl vyměnit brzdy se ti doporučovalo jiné kolo, stálo by tě 13k a má všechno co chceš. Tohle furt můžeš prodat jako zánovní. Takhle si řešil brzdy, teď vyměníš celý pohon a mezitím se vysypou třeba kola. Udělej rozumné rozhodnutí dokud je čas. Pokud jezdíš více, než jednou za rok, stejně tak dřív nebo později skončíš a budeš se tlouct do hlavy, kolik peněz si narval do takového šrotu.
Ja vim, ze to vsichni myslite dobre, vase zkusenosti nic nenahradi. Jen kdyz vidim jak perfektne funguji ty brzdy, tak bych chtel trocha vylepsit i zbytek. Bohuzel je ted na poradu dne cestovani, takze dat vic penez za lepsi stroj proste nejde.
Nechal bych tak, jak to je.
Hodím do pléna můj náhled:
Tyto fungují i pro 3*8→ teda musíš nechat původní řazení.
Proti řadě Tourney by to mělo fungovat o poznání lépe.
Dobré…Myslím od Deore výš (deore,LX,XT)
Deore ještě koupíš nové, LX a XT jen bazarové.
(přehazovačka Deore RD-M591, 592, přesmyk FD-M591)
Amen.
Víc bych do toho necpal
Totální nesmysl, od začátku do konce. Vtipný téma. Obzvlášť vtipné mi přijdou myslenky na výměnu nábojů. Sám si to udělat viditelně neumíš, ten servis, kde ti tohle cele provedou, to dej vědět kde je, asi dělají charitu, nemám to daleko, zašel bych tam.
Nebo jsi halt v pohodě s tim, že na levný kolo dáš X tisíc za díly, podobnou částku za práci a pořád budeš mít levný kolo. S shitovou vidlici mimochodem, o té tu kupodivu nepadlo ani slovo. O dalších, nejdůležitějších komponentech, což je rám a kola nemluvě.