Čauves hoši:) chci se zeptat zda je možné menit komponenty vyssi řady a jake za ty starsi co mam na kole jde my predevsim o presmykac řazení a přehazovačku!:) ředem děkuji za nazory prudy a rady:D
me kolo: http://www.pells.cz/default.asp…
Čauves hoši:) chci se zeptat zda je možné menit komponenty vyssi řady a jake za ty starsi co mam na kole jde my predevsim o presmykac řazení a přehazovačku!:) ředem děkuji za nazory prudy a rady:D
me kolo: http://www.pells.cz/default.asp…
Ahoj, asi budu teda prudit, ale ten odkaz je na dvě věci! :-)
menit to samozrejme jde, ale otazkou je, jestli je zrovna presmykac, razeni a prehazovacka tim, co bych menil. Pokud funguji, tak bych je ponechal a jestlu mas chut upgradovat tak bych zacal vidlici a kolama. Nejlepsi pomer cena/vykon bude pravdepodobne Suntour Epicon a Fulcrum RedMetal 5 :)
nerikam ze nefunguje ale treba razení me vubec nebavi celkove bych chtel komponenty ktere pracuji rychle tise a lehce:)jak rikam to alivio razení co mam řve když řadím tak auta zpomalují protože neví co se deje:D
prečo by malo alivko řvát? neni ten problém v měkkých částech?
mam Shimano Alivio ST-M405, to cvakani me docela vadi:( lepsejsi by byly Shimano Alivio ST-MC20 :)
Souhlasím,vyměnit vidlu a kola a taky brzdy za hydry např: Avid Juicy 3.taky dobrý poměr cena-výkon
Zrovna razeni smyk a saltr je to posledni, co bych na tom kole menil.
Prvni veci, kterou bych na kole kazdopadne udelal, ze bych vymenil razeni za nejake 9-speed. Dale pak presmykac, kazetu a novy retez.
Protoze 9-tka je na tomto typu kola jiz nutnost.
K cemu je to nutnost? Aby bylo vsechno drazsi a min vydrzelo? Nebo aby mel o 3z. na kazete vic?
Jedna se predevsim o funkci a plnou kompatibilitu. Vetsina komponent se stavi pro 9-tku a jiz se objevila 10-tka.
Z toho duvodu bych 8-speed system jiz nepouzival.
Ja bych zase nemenil pokud funguje. Ze je vetsina komponent stavena na 9sp. nedela zadne problemy. Osobne se stale drzim, na vsech kolech co mam doma 8sp a nemam zatim zadny duvod menit. Vse mezi sebou jde bez problemu kombinovat, jen razeni a kazety musi byt 8sp.
blbost… nejde tady o kompatibilitu…
Na tom kole bych začal jinde: vidlice, brzdy.
Jestli si myslíš, že 9tkové řazení je méně hlučné, tak o moc ne… hodně záleží co máš za řetěz a kazetu.
Mně šlo úplně o něco jiného. Výměnu jsem navrhoval z důvodu, že na kole byl použit kvalitativně naprosto nepoužitelný materiál. Ty současné komponenty bych sundal a nijak bych je nezkoumal. Na ježdění jsou potřeba vyšší sady.
Pohon je proste az to posledni, co ovlivnuje pocit z kola.
Řekl bych, že měkká kazeta, měkké převodníky a špatný řetěz má na pocit jezdce dost zásadní vliv.
Mysliz, ze ma tedy vetsi smysl vymenit pohon a jezdit na srackove, nefunkcni vidlici a tezkych kolech?
Vidlici či kola může vyměnit taky. To záleží jen na majiteli kola.
Ano zalezi, ale tys psal, ze prvni co bys vymenil, je pohon. Coz je podle me vcelku nesmyslny, pokud uz nema zbytek veci povymenovanej.
Na kole byla použita kazeta HG40. Proto bych začal jako první měnit pohon.
Kdyz myslis, ze se na HG40 neda jezdit…
Takovi zakaznici jsou snem kazdeho prodejce a vyrobce:)
:-)
další blbost… kdo nemá XTR nemá právo jezdit vid…
nevíš jak jezdí a tak… tak nemluv o ježdění jezdit se dá na aliviu v pohodě
Pod to se podepisuju. 8sp Alivio mám na zimáku, používám řetězy a kazety sram a 8sp řetěz za 200kč mi vydrží to samý, jako na jendici C9 (ca2000km.. na zimáku neměním tak brzy), kazeta sram mi vydrží 2–3 řetězy a stojí taky kolem 500kč… Jinak řadí to přibližně stejně dobře jako X9/X0, jenom je to trochu citlivější na čistotu bovdenů. Za mě v týhle cenový relaci nejdřív poladit tu vidlici, případně koupit nějaký ty kola. Do řazení investovat jenom když něco odejde.
Taky souhlasím s většinou, přesmykač, řazení a přehazku vyměnit až, když to stávající odejde.
Pokud chceš do vyšší řady u řazení, bude to již 9-speed, takže budeš ještě potřebovat 9sp. kazetu. Někdo říká, že 8sp. řetěz by na ní měl jet, ale to jsem v praxi neviděl.
Na Tvém kole bych vyměnil jako první vidli. Jak říká castro. Epicon a kola Fulcrum RM5, Mavic Crossride, nebo obdobný zapletený.
Mozna blba otazka ale presto se zeptam v cem jsou lepsi zapleteny kola ci jakou nabizeji vyhodu? Vymena me nejspis ceka taky mam rafky „Mavic xm317 disc“ s naboji „Shimano M475 disc“ – jaka je realna vydrz naboju?
U levnějších kónusovejch nábojů je to kus od kusu. Měl jsem přední nábu shimano LX co mi vydržela asi 4roky (cca 15–20kkm) bez větších zásahů. Někdy se zase rozsypou po půl roce. Halvně s kotoučema ty kónusy prej rychle odchází. Každopádně investovat do kol s ložiskovejma nábama se v delším časovém horizontu vyplatí. Pak už v ideálním případě jenom měníš ložiska.
No to máš pravdu, mám ten sračkový konus s kotoučem a za pouhých 40 000 km už je nába skoro na odpis.
U tech 475tek je nejvetsi problem absence zatesneni. Je tam jen plechova prachovka, bez gumove, tak jako na vyzsich modelech od Shimana. Pokud se naby dobre seridi, nebudes jezdit ve velkejch srackach, umyvat kolo vapkou, tak nejaky rok by mely vydrzet.
No sracky bohuzel asi neminou nikoho kdo jezdi. Vodou sem myl kolo asi 4× hadici s tim menicim nastavcem kde se voli jestli to bude rozprasovat atd. takze proud vody docela solidni. Minuly tyden jsem menil stred a loziska byly totalka a kamarad mi tvrdil ze to je tim jak to myju ze pry mam pouzivat wapku (pry je to sice vetsi tlak ale mensi objem vody) tak ted fakt nevim jak to mejt.
Ta wapka je blbost, ten tlak ti právě natalčí vodu i pod prachovky a potom ti ložiska vyhnijou zevnitř. Přiměřenej proud tekoucí vody a smetáček jsou řek bych nejšetrnější.
Jestli to řadí hlučně, měnil bych spíš řetěz, kazetu – pak koupil nové bowdeny, lanka, ty trošku máznul, seřídil to a mělo by to být tišší. Jestli to je XTR nebo acera ti moc na hluku nepřidá.
Taky jsem se vztekal že mám na starém kolesu nahovno přehazku a byla to jen ohlá patka… :-) ( po pročtení fora jsem to dal jakž takž dokupy)