Zdar,
Chtěl bych na svém rockhopru, vyměnit přední stávající vidlici rockshox xc 28 ( pružina ), za novou, vzduchovou , rockshox reba. Co je potřeba za úpravu, pro tuto výměnu? Bylo mi řečeno, určitě jiné hlavové složení.
Zdar,
Chtěl bych na svém rockhopru, vyměnit přední stávající vidlici rockshox xc 28 ( pružina ), za novou, vzduchovou , rockshox reba. Co je potřeba za úpravu, pro tuto výměnu? Bylo mi řečeno, určitě jiné hlavové složení.
Rám vypadá, že má tapered hlavu, pravděpodobně tam bude jen redukční kroužek co se naráží na vidlici = záležitost pár korun.
Bude potřeba zaříznout krk a narazit nového ježka. Jinak by mělo vše sedět, akorát si musíš pohlídat, že je to vidlice pro rychloupínák, ne pro pevnou osu.
Ano má to hlavu, tapered 1 1/8 bylo mi doporučeno toto, hlavové složení FSA-Orbit-ITA-Press-Fit. Zaříznout krk tak, že to nepůjde bez atypického vercajku? Ano toho jsem si vědom, že stávající vidlice má rychloupínák na ose 9×100mm v případě nové reby je tam osa pevná 15×100mm . Takže by to pro mě znamenalo výměna náboje + udělat přepletení drátů. Jestli teda nepíšu blbosti .
Otázka je jestli se to vyplatí ,nejlevnější by bylo koupit raidon netapered a na rychloupinak a potom jenom nožem sundas kroužek ze staré vidlice ,narazis na novou a zkratis krk a narazis novyho ježka a hotovo :)
To mi bylo taky řečeno, jestli že se to v podstatě moc nevyplatí, protože vice komponentů na výměnu a samosřejmě záleží na prachách. Toto je určitě ta nejlevnější variatna, i skrze výměnu. V obchodě, kde jsem přišel s dotazem na výměnu vidlic, řekli jednoduší prodejte kolo kupte nové.
Mají docela pravdu. Vyměníš vidlici, začne ti zákonitě vadit něco jiného – slabé brzdy, těžká kola atd.
jen necháš prohodit kroužek naražený na vidlici, fikneš krk, narazíš ježka v něm
kolo můžeš nechat udělat nové, pokud chceš přejít na 15 mm osu
Ano přesně tak. Což je cca 300 za přepletení + cena náboje a dost možná i cena drátů jiné délky (náboj bude mít možná jiný průměr kružnice na které jsou díry pro dráty).
Zaříznout krk i narazit ježka jde s trochou zručnosti i doma, ale v servisu to nestojí moc (30Kč ježek, naražení a zkrácení do stovky).
Rám je tapered a má podle popisu tvého kola v profilu integrované hlavové složení s průmyslovejma ložiskama, takže toto ti tam pasovat podle mě nebude a podle mě bude stačit jen zakoupit vhodný kroužek na tapered vidlici se správnym úkosem (36 nebo 45°). Nejlepší by bylo kdyby si vyndal vidlici a tu spodní část hlavového složení vyfotil včetně toho kroužku na krku vidlice.
No, když to tak vezmu, vidlice cca 11–14 tis, náboj cca 1000–1500 kč a další věci jak píšeš, tak je to tam cca suma sumárum 20 tis. Foto určitě udělám a hodím sem.
Tady ušetříš:
hodně namátkou:
https://www.kupkolo.cz/…red_z104670/
náboj cca 1200, vypletení cca 400, dráty 400, niple 320…
další ukony s přehozením vidle dejme tomu 300
sčítám cca 11600, pokud budeš škudlit-)
nebo ještě přibrat novej ráfek a původní přední kolo prodat nebo tak něco
Zde jsou fotky