Ahoj, koupil jsem přehazku XT RD-M761 GS místo své staré dobré Deore.U té Deorky bylo dlouhé ramínko a u XT mám střední.Kazetu mám s 32 zuby.Musím před instalací XT krátit řetěz, nebo něco takového??? Díky
Ahoj, koupil jsem přehazku XT RD-M761 GS místo své staré dobré Deore.U té Deorky bylo dlouhé ramínko a u XT mám střední.Kazetu mám s 32 zuby.Musím před instalací XT krátit řetěz, nebo něco takového??? Díky
těžko říct, záleží jaks ho měl před tim dlouhý. Teoreticky nemusíš rozdělávat řetěz vůbec. Vyndej z přehazky kladky a je to :-) uvidíš pak jak va délka sedne.
kubad zjevně nepochopil,na co se vůbec ptáš.Pokud jsi neměnil kazetu,ale jen šaltr,to dá rozum,že musíš zkrátit i řetěz!Jinak by ti plandal řetěz.
Pokud ho měl předtím dobře, tak ho nemusí zkracovat. Shimano metoda délku ramínka nebere do úvahy.
Aha, ale není na to nějaká pomůcka, nebo nějaký pravidlo? Abych to třeba nezkrátil moc… Ale ono by se to asi nepo…, co? Díky
Nejjednodušší metoda je, že pokud zařadíš největší placku a nejmenší pastorek, tak kladky by měly být kolmo nad sebou. Já sám jsem ale tuhle metodu sám pro sebe upravil a vozím jakoby článek navíc. Ramínko se pak tak nenapíná a žádný negativní poznatek nemám.
Tahle metoda vůbec dobrá není, protože nebere v potaz jakou máš kazetu, vychází pouze z největší placky a nejmenšího pastorku (a to je skoro vždy 44/11, ale ani to není pravidlo). A to jestli mám 11/32 nebo 11/34 kazetu a jaké mám ramínko nebere v úvahu. Kdybys tuhle metodu použil s krátkým ramínkem a přehodil na velká/velká, tak by to bylo naposledy (a možná ani ten článek navíc by nestačil).
To je právě to, že já NIKDY na „velká velká“ nepřehodím. Stejně tak „malá malá“ Jak jsem psal dál, moje metoda je to, aby to byloé kolmo k zemi plus jeden článek navrch. Dělám to tak při GS i dříve SGS a vlasntně i na silnici, kden mám pro změnu SS.
Já taky velká/velká nejezdím nikdy. Ale omylem se to vyjímečně stát může každému a za ty následky v případě špatné délky řetězu to nestojí. Třeba ti to vychází v tvojem případě i pro tvojí metodu taky akorát, jen nevidím důvod ji použít, když pak vlastně nevíš, jak to vychází.
Ono je to jednoduché: už na sedmém největším mě začne škrtat řetěz o vodítko smyku, tak i kdybych to nehlídal na ukazatelích, tak mě ten zvuk upozorní, že dál to nepujde. Jinak s tebou pochopitelně souhlasím.
Tohle mě by moc nepomohlo. Pokud jsem někdy omylem zařadil velká/velká, tak v situaci, když jsem myslel, že tam mám prostřední převodník (což se tedy stává opravdu jen ojediněle, že nevím jaký tam mám převodník) a velmi rychle potřeboval hodně lehký převod, tzn. přehazuju třeba o 3–4 pastorky najednou na větší (pokud by to nebyla tahle situace kdy potřebuju přehodit rychle a o hodně, tak bych i na prostřední shazoval na malou placku, takže i kdybych si myslel, že mám střední a měl velkou, tak bych tím shodil aspoň na tu střední).
A ukazetele nemám, s těmi se to přeci jen stane ještě s menší pravděpodobností (pokud je světlo).
Už to tady bylo asi 100×: natáhni řetěz přes velkou pilu a největší pastorek (mimo kladky) a přidej dva články. A je to…
Přesně tak, tohle je jediná správná metoda pro naměření co nejkratšího řetězu, aby to fungovalo na velká/velká. A čím je řetěz kratší tím lépe, u středního a krátkého vodítka je to navíc naprostá nutnost, aby vyšel co největší rozsah převodů (a pokud s krátkým a středním nebude fungovat převod malá placka/nejmenší pastorek, případně malá placka/druhý a třetí nejmenší pastorek, tak je to fuk, jen bude drhnout řetěz, ale nemůže se nic stát, když se omylem na ten převod přehodí).
Ono soudruzi tady rádi tvrdí, že nikdy, ale opravdu nikdy !!.. …ale víme jak to je, že :-) Např. při současných jízdách potmě se často stane, že mám zkřížený řetěz, ne tedy španěla, ale spíš malá placka -malý pastorek. Dříve jsem si quli tomu aji vyvrtal dírku do světla, aby mě to svítilo aji na ukazatele, ale s výměnou řidítek to přestalo fungovat .
Jakesi pravidlo ± existuje. Kdyz zaradis nejlehci prevod – mala placka ve predu a nejvetsi vzadu, resp. opacne nejtezsi prevod – velka ve predu a nejmesi pastorek vzadu, tak by osa propojeni obou kladek prehazky mela smerovat kolmo k zemi.
Kubad to napsal naprosto správně – takhle z fleku se to nedá určit. Já sám poté, co řerěz trochu sjedu na biku s GS přehazkou, jej potom dávám na zimáka s SGS a i když je to vlastně přesně opačný problém jako řeší BBB, tak se i s takovým řetězem dá jezdit…
Přesně pokud není spojka na řetězu, ani bych ho nerozdělával a přes kladky vyměnil přehazku – pokud bude pak délka OK není problém pokud bude dlouhý jednoduše změří o kolik a zkrátí
No nevim.Pokud byl retez puvodne spravne delky, tak delka raminka v tomto nehraje zadnou roli.
Teď jsem to měřil a rozdíl mezi vzdáleností kladek u GS a SGS je zhruba 2 cm, což odpovídá délce jednoho článku řetězu. Řetěz tedy rozhodně není nutné zkracovat za předpokladu, že už na původní SGS nebyl řetěz dlouhý. Takže jsme s Kubadem měli pravdu:-))
No tak to by bylo v poho, kdyby to takhle bylo.Mrknu na to a uvidím.Díky pánové :-)