Zničil se mi ráfek na zadním silničním kole Shimano WH-RS10. Nový stojí nesmyslných 2000Kč. Nevíte někdo o náhradním ráfku do 500Kč co by tam šel zaplést místo originálního?
Zničil se mi ráfek na zadním silničním kole Shimano WH-RS10. Nový stojí nesmyslných 2000Kč. Nevíte někdo o náhradním ráfku do 500Kč co by tam šel zaplést místo originálního?
neni lepší místo za ráfek dát 2ku koupit za 3ku nový kola ?
Já samozřejmě ty dva tisíce za ráfek dát nehodlám. Proto se ptám po alternativním ráfku za pětistovku co by tam pasoval.
na koloshopu jsou dokonce za 2470,–
Leda me napada na zakazku vrtany Remerx. Musel bys vybrat nejaky, ktery be mel stejne, nebo co nejblizsi ERD, aby sly pouzit puvodni draty.
To je mi jasný. Jenomže já nemůžu nikde najít ERD od WH-RS10 a změřit to půjde dost blbě, navíc ten ráfek je asymetrický. Jenom nevim proč by měl bejt na zakázku vrtaný? Ony mají ty šimaňácký niple jiný průměr a závit než standardní?
Protoze standartne se dela 32 nebo 36 der. 16 pripadne 20 der je atyp. Kdyz pises o asymetrickem, tak jsi zrejme zrusil zadni. To pak nevim jak by draty vychazely, ale predpokladam, ze to vyoseni nebude tak velky, aby to neslo i na symetricky rafek a draty vysly.
Jeste k tomu ERD. Taky jsem to nenasel, shimano mlci. Leda rozplest a premerit, pripadne aspon vytahnout jeden drat s niplem, zmerit rafek vnitrkem a pricist omereny nipl k tomu.
Shimano mlčí ze zřejmých důvodů :o( Jejich cenová politika je jasná: Nemáme zájem, aby se na našich zapletených kolech cokoliv měnilo – kupte si nový. Obě kola za 3500Kč (e-shop i levnějc), jedno kolo za 3000Kč, ráfek za 2000Kč a jeden drát po stovce!
Tak to je klasicka situace, ohledne cen, nejenom u shimana. Jinak ale zase uvadi temer vse, az na to ERD.
Osobne bych ty kola bud vyhodil, prodal na ND a koupil jiny, nebo sel do nejake klasiky.
Jak jsem psal nahoře daj se obě kola koupit za 2500,– myslím že není co řešit a aspoň budešmít náhradní díly a jedno kolo kdyby se něco zesralo…
Takže všem děkuji za rady, ale v tom že si mám za 2500 Kč koupit nový kola a poškozený si nechat na náhradní díly si poradit nenechám. Ty kola jsou jinak úplně nový a než je odjezdím, budou se mi ty na náhradní díly válet v garáži a akorát překážet. Navíc časem ty kola stejně zastaraj a jestli se s nima v budoucnu něco stane, tak už je fakt vyhodím a koupím si nějaké lepší. Šmytec!
Dám tam ráfek Remerx Alcyon, symetrický, ERD 592mm, díry pro niple 4,5mm. Kola Shimano WH-RS10 mají ERD 590 mm a díry pro niple 4,8mm. Zkusím tam zaplést standardní niple. Jestli budou dráty moc čumět ven, přestružím díry z 4,5mm na 4,8mm sám doma a použiju hliníkové niple Shimano s vyšší hlavou.
Na remerx bych se vykašlal kvalita jejich výrobků je rok od roku horší :O(
Tj, zato treba mavic a dt jsou bez chyby:) Konkretne toho Alcyonu bych se vubec nebal, neni to zadnej ultralight, jako treba magic.
I kdyby bez chyby byly, nebudu přece na jedny z nejnižších kol od Shimana zaplétat švýcarský ráfky za patnáct stovek. Ona ta oprava sama o sobě je diskutabilní a pokud by měla stát víc než pětikilo, tak mají pravdu ti co mi radí koupit si ty kola nový.
Nvm no co pamatuju remerx dřív a co jsem vozil jejich ráfky (dodnes an nich některý kola mám) tak jsem je považoval za nesmrtelný tohle bohužel o remerxu dnes neplatí :O(
Ale o kterym remerxu? Zas bych to nezevseobecnoval na celou znacku. Co vim, tak se jim v posledni dobe nedari nektera zapletena kola a jeden model rafku rad praska.
Praskaji Mavicy, praskaji DT a napises tu, ze by ses Mavicu ci DT vyhnul? Ostatne praska i Cannon, cehoz jsi zarny priklad a pises tu nekde, ze by ses tem smejdum vyhnul?
ono jde i o zpracování stačí se podívat na levnější ráfky a prorážený díry na niple fakt hnus u některejch kusů máš otřepy i směrem nahoru a u remerxu to jen překryjou páskou a dělaj jakoby nic tohle dřív prostě nebylo :O( jediný co je zatím šlechtí že se stavěj k reklamacím čelem ale podle mě začínaj chrlit moc masově na úkor kvality :O)
Když mi řekneš jaký jiný ráfek pro 20 děr s ERD 590mm ±2mm a bez nýtování za 500Kč, dám si samozřejmě poradit.
problém je v tom že Alcyon nemá ERD 590
Ted koukam, ze to asi cerpal z jejich stranek. Jejich udaje bych bral se znacnou rezervou. Uz se mi opakovane stalo, ze ERD, ktere uvadeji vubec neodpovida realite.
Mas je premereny?
Richard mě to měřil 600mm
Na stránkách Remerx je údaj 592,05mm. Maj to dokonce na dvě desetiný místa, předpokládám, že si to nevycucali z prstu a je to teoretická hodnota, odměřená na modelu. Bude mít výrobní tolerance, ale 600mm? Odkud-kam to ERD měřil?
věř si čemu chceš :D
jak měřit ERD ti určitě poradí třeba Google
Tak to sotva. Protiřečících odkazů je spousta, zdroj neodkazuje žádný.
1/2 minuty mě to trvalo
E.R.D.
Effective Rim Diameter. This is the rim diameter measured at the nipple seats in the spoke holes, plus the thickness of the two nipple heads. The E.R.D. is needed for calculating the correct spoke length.
Tak se pánové ale dohodněte. Jeden tvrdíte, že po konec drátu, druhý po sedlo niple plus dvojnásobná výška hlavy niple (bez odkazu o jaký nipl se jedná). Nebo takhle: verze 1 nebo verze 2 Bez odkazu na platnou normu, jako je tomu například u rozměrů plášťů podle ETRTO, která má svého správce, organizaci která ji vydala a reviduje, je jakákoliv veličina na nic. A pokud ji někdo potom měří s přesností na 0,01mm tak tuplem.
najednou si to dokážeš dohledat :D
a pokud Remerx měří na 0,01mm tak asi umí měřit, jiná věc je ale co vůbec měří :(
jasně sem ti tu napsal udaj ERD pro Alcyony který měřil člověk co zaplétá denně kola, pokud by byl špatně nevyšla by mu délka drátů, takže mu věřím.
… člověk co zaplétá denně kola není žádná autorita ani kvalifikace. Takových už jsem viděl spoustu. Třeba vůbec neměli potuchy o tom, že v manuálu zapletených kol, je pasáž s rozmezím povoleného napětí v drátech, ani způsob jak jej stanovit. Jeden dokonce zpochybňoval, že se při utahování niplu drát protahuje, kdežto poloměr ráfku klesá. Druhý mi zase tvrdil, že drát musí z niple 2–3mm čnět a že už zaplétal stovky kol (asi mezi nimi nebyl jediný jednostěný ráfek). někdo maže sedla niplů olejem, někdo je nechává suché, jiný je tmelí. Na slovo vzatých odborníků jsou totiž plné cykloservisy.
a tuhle filmovou znáš?
„víš co Sašo – běž do ******“
vida, květinové alternativě došly argumenty.
Dobre, tak jej kup, premer si ERD podle sebe a pak poreferuj jak v Remerxu vedi co meri. Mozna pak budes nadavat, ze nevis co ted s rafkem, kdyz mas kratky draty.
usměvná argumentace od někoho kdo ještě před chvilkou nevěděl co je to ERD A JAK SE POČÍTÁ DÉLKA DRÁTŮ ,
a slepě věří rozměru Remerxu meřeného na 0,01mm což je usměvné
protože výrobní tolerance je řádech jinde,
Najdi si tedy o tom literaturu a muzes se stat take odbornikem. Na netu je toho pomerne dost a od uznavanych kapacit. Odkazy se daji dohledat zde na foru.
Za me verze 2. Proste aby drat po vypleteni byl po slic v niplu. Pokud chces aby koncil nekde jinde, treba uprostred niplu, tak si mer ERD treba doprostred niplu.
přesně tak,
jak efektivní.
CO tu placas. Meri se proste tam, kam chces, aby ti vysel konec dratu. Viz citace od Sheldona
Effective Rim Diameter (ERD) is the diameter on which you want the ends of the spokes to lie. Most people prefer it near the end of the spoke nipple.
Takze za mne a za spoustu jinych je nejlepsi merit dno zarezu, at to potom neni potreba brousit. Zadny publikovany standard nebude, ruzne niply maji ruznou hlavicku.
K tem cislum od Remerxu doporucuji citaci odsud
Published ERDs aren't reliable because…
may change the ERD.
was it worn and near the end of its life cycle? A worn die can cause the rim to be thicker thereby needing a slightly longer spoke.
used to measure the published ERD?
nipple?
Psal jsem to vyse, jejich udajum neni radno verit. Opakovane jsem se o tom presvedcil. Kdybych si objednal draty podle jejich udaju, tak bych je moh pak vyhodit.
Takže s odstupem času sem píšu jak věc dopadla. O co šlo? Ve zkratce: o výměnu ráfku na zadním kole Shimano WH-RS10. Originální ráfek je nesmyslně drahý, tak jsem nalezl náhradu.
Ráfek Remerx Alcyon, symetrický, ERD 592mm, 20 děr, díry pro niple 4,5mm bez nýtování. Ráfek na 20 děr mi udělali v Remerxu na zakázku za 600Kč (s poštovným), ale díry 5mm jsem si musel přestružit sám. Stružil jsem ručním výstružníkem 5mm upnutým do akušroubováku. Lze to udělat doma v kuchyni, stačí opřít ráfek o prkénko na maso a kolmo zevnitř akušroubovákem stružit.
Použil jsem původní hliníkové niple Shimano s vyšší hlavou i původní dráty. Kolo jsem zapletl sám a nechal vycentrovat v servisu za stovku.
Celková cena opravy tedy: 700Kč. S výsledkem jsem spokojen, kolo jezdí pár měsíců bez problémů. Pokud by se někomu přihodilo něco podobného a nechtěl kvůli zničenému ráfku kupovat nový kola – snad mu to pomůže.
Díky za pozornost a štastný a veselý.
Hoď fotku jak to vypadá, ale dobrá práce, mám rád samodomo řešení :-)
Mavic Aksium…ja mel WH-R500,predni rupl tak tam ted mam Aksia a nou problem,rafek me stal 800 a chvile prace
Podívej se na moje kolo do profilu,je to tam hezky vidět.Mám natom odjeto přes 2000km a žádnej problém.
Sem já to ******* nedočetl sem diskuzi a až teď zjistil že je po problému.Pardon :)
ale dobře ti to přední kolo ladí se světlou přední částí rámu a zadní naopak :)
Tak vzhledově,funkčně a váhově si stěžovat nemůžu :)