• Losky83

    Ahoj, pánové, měl bych menší problém. Koupil jsem 3/4 starý e-bike Specialized a mělo podle jednotky motoru najeto 470 km a pán mi říkal, že měnil kazetu, že origo byla bláto.

    Na kole jsem najel 120 km, tedy kolo má najeto 600 km a preventivně jsem šel měřit řetěz a rozestup jsem šuplerou změřil přes 134 mm.

    Kazeta je Shimano HG500 a řetěz Sram 1031. Je možné, když kazetu měnil v červnu, že by to takhle rychle bylo na odpis? Běžně lidi na ebikách mění řetěz na 1000 – 1500 km.

    Přikládám foto kazety, tam se mi nezdají nějaké zuby, nevím, zda to tak je origo, ale dle mého ne.

    Ještě se zeptám ohledně řetězu, počet článků se počítá včetně spojky. Chci koupit takový, který doma vyměním. Tento Sram desetikolečko má 112 článků.

    Díky

    0 0
    • novas752  

      Male pastorky ojete. Kazeta na vyhozeni, zvykej si. Ty komponenty jsou delany na kolo, ne na dalsi silu od motoru.

      Retezy SRAM obvykle mivaji myslim 114, takze pri vymene o jeden dvojclabek retez zkratis. Nytovacka na retezy stoji stovku – Kovys.

      0 0
      • scalar  

        Ty poznáš ojeté pastorky podle fotky? Zvládneš i diagnostiku auta podle VIN kódu, svítí mi kontrolka od motoru?

        0 0
        • rorschach  

          egr ventil:)

          0 0
        • novas752  

          Dovolim si rict ze ano, alespon tady je ojeti malych pastorku zcela evidentni.

          0 0
          • scalar  

            Já teda poznám sjetou kazetu až když vyměním řetěz, ujedu 100 km a pořád střílí :-)

            0 0
            • Hrabex1  

              3. nejmensi kolecko je videt, ze neco za sebou ma (netvrdim, ze je na vymenu), zatimco velky pastorky se zdaji bejt netknuty. Podle me problem tech modnich prtavych jednoprevodniku.

              0 0
              • novas752  

                Tak ono je na ebajku pohodlne smrdlat si kadenci 60, ze… Takze se toci tezke prevody a kazeta i retez odchazi rychle.

                0 0
                • jardalee  

                  stejne bych to nemenil a pockal az to bude blbe prehazovat .stejne teda koupil kazetu i retez ,tak bych dojel tohle co nejdyl a predni prevodnik mozna prave kvuli te kadenci a zprevodovani bude menit taky ,jestli se tam teda vejde vetsi nez 32zubu ,ale jinak je to majitel kola za 100tisic ,takze naka vymena kazety nebo retezu je pakatel no :)

                  0 0
                  • Losky83  

                    Kadenci mívám okolo 70. Nejezdím vzadu na nejmenší převodník, ale většinou druhý nejmenší:) Protože pokud tam je nejmenší, tak cca v 27 km/h se mi odpojuje a zároveň připojuje motor a je to nepříjemné, tak se snažím dupat rychleji, kde se při této kadenci motám okolo 25–26 km/h a motor jeden na minimální výkon a nevypíná.

                    Nejsem zastánce kol, kde to lidi mají upravené na 50 km/h. Mám to na takové šolichačky okolo baráku, vzít dítě do sedačky a teď v zimě aby mě to ven vytáhlo, protože na klasickým kole se mi nějak v tomto počasí opravdu nechce.

                    S kamarádem pak jezdíváme na fullech s lidským pohonem.

                    0 0
                    • novas752  

                      A právě proto jde kazeta velmi rychle do háje když většinu času jedeš jeden malý pastorek.

                      Pomohlo by zmenšit kazetu – dát tam jemněji odstupňovanou 11–36/34/32 na které bys jezdil častěji 3. a 4. nejmenší pastorek a opotřebení by se rozptýlilo na víc zubů.

                      Nebo zvýšit kadenci na nějakých 80–90, ale to se naprázdno s podpprou elektromotoru točí dost blbě. Nebo na rovině motor prostě vypnout když tam lítáš na hranici jeho využitelnosti.

                      0 0
                      • Hrabex1  

                        ten prevodnik se vymenit neda?

                        0 0
                      • michomin  

                        Když vypne motor, tak se s rychlostí propadne. A to přece nejde.

                        0 0
                        • Losky83  

                          ale prd, mám motor Brose, což je asi zatím best off a když vypnu motor, tak tam není žádný odpor navíc. To samé se stane, pokud překročím těch cca 27, prostě dupu za své a na rovinkách to tak mám často, že pak jedu třeba ke 30 km/h. Když bych řešil rychlost, tak to nechám odblokovat a frčím. Nejezdím na rychlost, ale abych měl pohyb ideálně v aerobním pásmu. Nejsem žádný velký sportovec a kolo mám prostě pro radost a né abych hltal tisíce kilometrů.

                          Převodník je normálně uchycen 5 šrouby, zepředu inbus, vzadu ty dvě „pomlčky“ a má 32 zubů. Je to ale Specialized, takže těžko říct. Je tam zároveň těsně nad převodníkem nějaké vodítko řetězu

                          0 0
                          • jardalee  

                            no ja nad tim vzdycky premyslel jak je to u stredovyho motoru vyreseny ta max rychlost a jestli to takhle blbe tak bych si to asi nechal odblokovat treba aspon do 35km/h ,zase teda zalezi na prevodech ,ale proti vetru treba slapat po rovince je prave nejvetsi otrava a zase aby to pomahalo jenom do 25km/h me prijde taky celkem na nic

                            0 0
                            • atty  

                              Nechci blbě rejpat, ale po rovině proti větru Ti připadá čistých 25km/h málo? Vypni motor a zkus to za „svý“- rázem Ti to bude připadat hooodně náročný a více než pár minut asi neudržitelný (záleží samozřejmě na síle větru)… :)

                              0 0
                              • jardalee  

                                jako malo to neni ale zase 25 treba po silnici neni moc velka rychlost a navic prave ten motor ti pomuze ale musis castecne hlidat ten limit ,ja ted z hlavy nevim kadence prevody apod.ale proste treba na druhej nejtezsi bych motal 80otacem a kolo jelo okolo 30 tak kdyby byl limit 35 tak to nemusim hlidat ,proste bych zkusil kolik to jede na nejtezsi prevod ,pri me pohodlnych otackach a tam nekde bych dal limit kola

                                0 0
                                • Losky83  

                                  Já jezdím vzadu na druhé nejmenší kolečko (převod tedy 32z a pastorek 13 a při kadenci 70 to točí cca 25–26 km/h). Pokud dám už pastorek 11z, tak se přehoupnu přes 27 a je cítit, jak jemně to spíná a vypíná a nedá se s tím jet.

                                  Takže jsou tři možnosti. Buď jet to co jezdím já na 13z pastorku a pro mě vyhovující tempo nebo nastavit menší obvod kola a dá se to posunout ke 30 km/h (takový ojeb elektroniky) a nebo třetí varianta, koupit takový modul, kde se to dá odblokovat a jede to prý až 50 km/h, ale to je zase nereálné při těchto převodech. Zatím kolo mám chvíli a vyhovuje mi to jak jedu, ale nejspíš změním obvod kola a posunu to o ty 2–3 km/h, což by mělo eliminovat ten problém na nejmenším pastorku. Každopádně asi bude rozumnější časem koupit i větší převodník, asi 36z.

                                  Na druhou stranu je teď zase dobrý to, že když přesáhnu těch 27, tak se motor prostě odpojí a jedu čistě za své síly, takže to je dobrý, když člověk má sílu a může šetřit baterku pro delší výlet. Těžko to můžu teď nějak soudit, jezdím na tom chvíli a je prostě furt zima, tak v létě, až se člověk zase rozjezdí, tak to pak třeba začnu řešit a nechám to třeba posunout. Ale to zase budu jezdit s dětskou sedačkou a dítětem, tedy 20kg navíc, k tomu kolo má cca 11kg navíc.

                                  Jezdím teď prostě na přípomoc v režimu eco 20% síly motoru a nebo trail 35% síly motoru, ale asi půjdu na cca 25%. V táhlých kopcích, zapínám režim turbo, který mám nastaven na 55% výkonu motoru a to člověk jede třeba bez problémů 20 km/h a jede furt aerobním pásmu. Takže se člověk potí furt. Nedovedu si představit, kdy člověk používá 100% výkonu motoru (cca 90 Nm).

                                  0 0
            • klobrch  

              +1

              0 0
          • pepek  

            Kam dáváš ojeté kazety? Že bych si přijel.

            0 0
    • Vilém  

      Zakrouzkovane zuby jsou normalni, je to kvuli nabehum a lepsimu razeni.

      Zkus nahodit novy retez a uvidis jestli si to sedne.

      0 0
    • Losky83  

      tak pánové, potřebuji poradit. Jste tady dva a každý tvrdí něco jiného:) Jinak co se týče délky řetězu, je tam 112 článků, přední talíř má 32z a zadní velký pastorek má 43z. Délka zadní stavby 450 mm. Řetěz vypadá dost jetě. Pán musel asi jezdit hodně kopce a na těžký převod a na plný výkon motoru, když za cca 300 km ho odrovnal nebo to jinak nechápu. Z továrny tam je řetěz KMC X10.

      Jak tedy poznám, že je špatná kazeta?

      Co se týče toho nýtovače, je to jednoduchá práce? Nebo raději řetěz s rychlospojkou? S tímto nemám zkušenosti, vždy jsem dal kolo do servisu, ale mám tři kola a pak už se to dost prodražuje platit každou blbost.

      Díky

      0 0
      • Bubaaak  

        Řetěz ať koupíš 114, nebo 150 článků. vždy ho musíš zkrátit na konkrétní kolo. Pokud je to full, tak ho zmáčkneš na doraz k zemi a dáš velkou pilu vepředu a vzadu největší pastorek na kazatě, bez přehazovačky + 2 články.

        Z fotky vypadá kazeta dobře, ale ne vždy je stav poznat z fotky, když bude skákat na novém řetězu, tak je mrtva.

        Řetěz, pokud si seš jistý, že si řetěz měřil správně včetně správného vymezení vůlí, pak je KO, pokud si jist nejsi, pak může být OK.

        Jestli je to E bike, tak tam je spotřeba spotřebáku větší než u kola

        0 0
        • Losky83  

          Ne ne, je to HT. Dá se ten řetěz digi posuvkou změřit blbě? Nastavil jsem 132 mm a posuvku jsem dal tak, aby byla na středu článku a lehce řetěz napnul klikou.

          Co se týče té práce, klidně koupím tu nýtovačku, jen jsem s tím nikdy nedělal, tak jsem myslel, že když dám přesně zase 112 článků včetně rychlospojky, bude to ok.

          0 0
          • Bubaaak  

            nýtovačku potřebuješ stejně, pokud budeš kupovat nový řetěz, můžeš trénovat na starým… není to věda.

            Pokud je to HT, pak máš míň práce, velká vepředu, velká vzadu, bez házky, +2 články

            Co se týče měření řetězu, je toho tady tuna, jak to správně měřit, ale ve zkratce koukni na obr

            0 0
            • Losky83  

              Díky za ten obrázek, měřil jsem to jako na poslední třetí variantě a tam to asi je opravdu odlišné o tu jednu vůli rolničky.To by asi vysvětlovalo, proč tam mám 134 mm, ale i tak to bude v háji.

              Jinak není mi moc jasné, co znamená „bez házky“. Jakože řetěz nasadit na převodník i pastorek (vše největší a pak přidat dva články pro sichr) jako je to tady na obrázku?

              0 0
              • novas752  

                Ano, 2 nebo 4, já bych dal radši 4. Když řetěh někde venku roztrhneš, zkrátíš ho při opravě o další 2, takže kdybys měl jen +2, už bys pak nemohl použít nejlehčí převod.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • Losky83  

                  Díky, tak tohle je jasné. Našel jsem jedno video, kde to ukazuje a je to jasné. Otázka je, jak je na tom ta kazeta. Asi ji objednám taky včetně té měrky na řetěz

                  0 0
                  • Bubaaak  

                    nasaď řetěz a uvidíš, buď bude střílet, nebo ne :)

                    Dá se to změřit i pomocí řetězu nového, namotáš na pastorek a pak začneš zvedat a nesmí se zadrhávat, ale jednodušší /jistější je projet kolo

                    0 0
                    • Losky83  

                      Objednám obojí. Nejdřív zkusím starou a když to bude střílet dám novou a budu aspoň vědět na čem jsem a asi měření nebudu řešit a řetěz budu dávat každých 1000 km nový a bude asi klid. Jezdím víceméně rovinky a používám nejčastěji 2–3 nejmenší pastorek. Jen tedy ještě koupím nějaký ten bič a klíč na kazetu.

                      Řetěz asi nějaký Shimano. Je nějaký střed?

                      0 0
                      • Bubaaak  

                        Ja jezdim ybn (yaban), oblibenej je kmc, poslední dobou se tu chválil překupník force :)

                        0 0
                        • Losky83  

                          Nic proti levným a novým značkám nemám, ale radši bych volil Shimano, jen se nevyznám v tom číslování

                          0 0
                          • scalar  

                            Shimano má speciální řadu řetězů pro e-biky, označení začíná na CNE, nějaká střední kvalita bude CNE 6090.

                            0 0
                            • Losky83  

                              Otázka je, co na to běžná kazeta

                              0 0
                              • Bubaaak  

                                Ta to dá, když včas budeš měnit řetěz a nebudeš za každou cenu drtit těžký převody

                                0 0
            • Losky83  

              Stačí asi i nějaká na cestovním nářadí, ne?

              https://www.kupkolo.cz/…plochy_z829/

              0 0
              • Jakobo  

                Kup si zvlast sadu imbusu pokud jeste nemas a k tomu tento nytovac. Mam jej uz pres 10 let a za tu dobu jsem s nim snytoval desitky, ne-li stovky retezu. Pouzivam jej i na nytovani, rychlospojky nepouzivam, neni duvod. Ja jej teda jeste mam s kovovym vratidlem, tento jej ma plastove, ale snad je to dostatecne pevne. Muzes koupit i Kovys, tam ale je problem u sirokych retezu, pokud je cep prilis vysunuty uz je vratidlo mimo zavit. Ten Force Work muze byt taky OK.

                0 0
              • Jakobo  

                Tady ty cestovani vsestranne no-name multiklice, obrandovana Cina casto neda ani jeden retez. Nemluve o katastrofalni ergonomii a praci s nim, kdy mas porezane ruky o ostre hrany, cepy sejdrem, krive hrany… Myslim to obecne, par techto kramu jsem v rukach mel a o tomto Force si nedelam iluze, ze bude vyjimka.

                0 0
                • Tom-T45  

                  Zrovna tohoto se musím zastat, mám ho přes 5 let, zpracování je v pohodě a nýtovačka funguje naprosto bez problémů. Spíš mi na něm vadí ty krátké malé inbusy, jak je někde něco utopeného, tak je tam problém se dostat.

                  Když zkracuju nový řetěz, tak používám tuhle, i když mám speciální „dílenskou“

                  0 0
                • ms82  

                  Mam ho taky, koupil jsem s prvnim kolem, kdyz jsem nicemu nerozumel (dokonce jsem ani nevedel, ze tam mam nytovacku, na to jsem prisel az pozdeji). Vymenil jsem 3–4 retezy (najedu na jeden na silnicce hodne) a zadny problem jsem nezaznamenal. Klic trochu oreznul, ale vozim ho v kapse dresu, takze ho asi naleptal pot. Nicmene funguje. Kdyz jsem po cestovani nedotahl dobre riditka a ve stoje to vrzalo, rad jsem vyuzil i torx klic. Zbytek jsem nastesti nepotreboval.

                  0 0
              • novas752  

                Cestovnim nářadim to uděláš ale dělat to prostě nechceš, je to tak na nouzovou opravu v terénu – je fajn to na multiklíči mít, lepší než nic a nic to neváží. Ale na plánovanou výměnu je lepší velký nýtovač, na domácí šmrdlání párkrát do roka úplně stačí něco jako Kovys a podobné. https://www.kupkolo.cz/…telny_z2220/ Navíc je to česká výroba.

                0 0
                • Losky83  

                  Díky vám oboum. Jestli na té multifunkci to stojí za nic, tak radši koupím zvlášť. Základní vercajk vozím, ten kupovat tedy nemusím, dokonce jeden mini vercajk mám zadělaný na košíku na lahve od výrobce kola. Jsem rád, že tady i někdo normálně poradí a né jen shazuje.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
          • Vašur  

            Posuvkou se dá změřit blbě, pokud nesprávně vymezíš vůle rolniček. Bylo tu o tom kdysi hodně dlouhé vlákno. V podstatě jde o to, že když šuplérou roztlačíš rolničky každou na opačnou stranu, tak je výsledek naměřené osové vzdálenosti čepů větší o vůli jedné rolničky. Jak si pamatuju, v tom vlákně se psalo, že je potřeba do článku vrazit dřívko od nanuka, aby měly obě rolničky, mezi kterými měříš vůli vymezenou na stejnou stranu. Stejně jko když řetěz zabírá na zubech pastorků.

            0 0
      • Tom-T45  

        Koukni se na Youtube, tam je spousta názorných videí, jak vyměnit řetěz s rychlospojkou nebo pomocí nýtovačky.

        Roznýtování řetězu je naprosto primitivní, snýtování už chce trochu cviku. Jestli se na to necítíš, tak to dej radši do servisu, tady za Tebe nikdo nerozhodne, jestli to zvládneš, nebo ne.

        0 0
      • Tencovozikmin  

        Nový řetěz zkrať podle stareho a pouzij rychlospojku,kazetu samozrejmě taky novou.

        0 0
        • Vilém  

          Nemas zadnou jistotu, ze puvodni retez mel spravnou delku.

          0 0
        •  

          přeložím: nový zkrátit na délku vytahaného :-)

          0 0
        • Tom-T45  

          Přesně tak, je to Ebike a navíc Spešl, tam by se kazeta měla měnit preventivně maximálně po 1000 km.

          0 0
          • kolond  

            To se to jezdění trochu prodraží.

            Na starém kole, mtb26, jsem točil tři řetězy, najeto přes přes 20 tisíc (za 6 let) s původní kazetou HG81. Velký AL převodník také původní, asi dvakrát potřeboval větší zásah pilníkem. Na kazetě jsem také srážel párkrát hrany. S řazením zásadní problém nebyl!!! To spíš již způsobovalo staré lanko a bovdeny.

            Řešit 3× za rok nový řetěz, bych se.

            Jediný problém s řetězem (2× roztržení za vyjížďku) mě potkal až po více než 5 letech provozu kola (nýtovačku jsem už vozil s sebou). Řetěz již byl na kole nasazen potřetí, dle toho jak se klepala měrka měl nejspíš přes 135 mm.

            Popravdě než jsem zjistil prasklý rám, tak jsem zakoupil na novou sezónu komplet nové převody cca 2500 Kč. Takže mám kazetu 11–36 a velký 42z převodník prakticky k ničemu. Jen ty řetězy můžu na novém kole použít.

            0 0
            • Tom-T45  

              Jak bys reagoval na to, když si někdo blbě změří řetěz, na základě toho objedná novou kazetu se zdůvodněním, že to nebude dávat do servisu, aby ušetřil a zároveň se ptá, jak složitá je práce s nýtovačkou?

              0 0
              • Rowdy  

                A není snazší nereagovat?

                0 0
              • kolond  

                Chybami se každý učí. Jak se měří řetěz není tajná věc. Měrka stojí pár korun.

                Práce s nýtovačkou je tak složitá, jak je člověk šikovný a jak je líný se to naučit. Já jsem líný se naučit centrování, je to pro mě složité.

                Nehledě na to, že si může koupit řetěz se spojkou.

                Můj servisní kiks je snýtování řetězu do vrtule a opakované špatné provlečení řetězu přes napínací kladku přehazovačky při jejím čištění. Vše jsem již několikrát předtím dělal.

                Nevím ale proč na základě opotřebení řetězu objednávat novou kazetu, pokud by nový řetěz nestřílel. Mně nový řetěz střílel na malých pastorcích, protože jsem se na včasnou výměnu vykašlal, ale po pár dnech již v pohodě.

                Jedna má zkušenost je taková, že servis vyměnil řetěz i když jím měrka nepropadla. Řetěz byl ale tak zasviněný, je jej bylo opravdu levnější vyměnit než ho čistit.

                Většina lidí neví, že namazaný řetěz musí být čistý a ne pod vrstvou zatvrdlé brusné pasty. O kazetě a převodních nemluvě.

                Čemu naopak věnuji až moc času, ji mít čistou vidlici. Které dopřeji dávku deodorantu před i po dlouhé vyjížďce. Za rok na to jedna lahvička Brunoxu padne.

                Tu také většina lidí nemaže, otázka či ty levné má smysl mazat?

                0 0
                • novas752  

                  Tak i řetěz se spojkou musíš zkrátit…

                  0 0
                • Losky83  

                  Ano, prostě ne každý se motá u kola každý den. Mám prostě více koníčků a popravdě do kol jsem se nikdy nějak moc nevrtal.

                  Pro upřesnění, objednal jsem řetěz, vercajk s nýtovačkou, klíč a bič na kazetu a hlavně měrku, protože s tou šuplerou to je na nic. Pro rýpaly, objednal jsem věci, co tak jako tak budu potřebovat:)

                  Co jsem se ptal majitelů ebiků se středovým pohonem, tak řetěz většinou dá 1000–2000 km. Záleží na terénu, váze jezdce apod.

                  Já za rok stejně na tomto kole dám tak 2000–3000 km a tak 1500 km na fullu. Takže oproti ostatním je to malý nájezd.

                  A s tím šetřením u mě to není zas tak žhavý, ale prostě rád si na autech, motorkách měním věci rád sám, protože mě to baví a vím, co tam dávám.

                  0 0
                  • Tom-T45  

                    OK, pokud se vrtáš v autech a motorkách a jsi technický typ, což, upřímně, podle prvních dotazů tak úplně nevypadalo, bude pro Tebe základní údržba kol naprostá brnkačka.

                    0 0
                    • Losky83  

                      nejsem úplně levej, jen prostě se nechci dostat do fáze, kdy něco rozeberu a nebudu vědět jak dál nebo mi bude něco chybět či v nejhorším případě povezu něco na půl hotového k nějakému fachmanovi přes kola:) Hlavně celkově údržba kol je pro mě celkem španělská vesnice. Prostě jedu v autech, motorkách, RC modelech, akvaristice, občas si jdu zahledat s detektorem a do toho dvě malé děti a nově dostavený dům, kde furt člověk něco musí dodělávat apod.

                      0 0
        • Tencovozikmin  

          Akorat ze ne kazdou rychlospojku rucne rozpojis.

          0 0
          • ms82  

            Provlect dratek a utahnout. Na blbe nasazenem retezu jsem vyzkousel (kladka prehazky).

            0 0
    • Losky83  

      Jinak vše mi dorazilo včetně měrky a řetěz je kupodivu ok, takže měření šuplerou opravdu je na pytel. Jen tedy řetěz na fullu je totálka:)

      0 0
    • Losky83  

      Jen mi není jasná jedna věc. Jedná o tento kousek na obrázku. Řetěz se vloží tam jak jsou čárky, ale k čemu tam je ten šroub napravo. Chápu to tak, že když čep budu vyndávat, tak ten šroub musím vyšroubovat ven, aby tam čep zalezl a při snýtování funguje jako doraz, aby čep nevylezl moc ven z řetězu?.

      Jinak ten druhý zub vlevo funguje pro široké řetězy třeba na motorky?

      0 0
      • bodlak2  

        Ten šroub vpravo by měl být dutý. Vytočíš ho víc ven, nasadíš článek na ten hrbol označený červeně a pak ten pravý šroub zašroubuješ zpět, aby se ti o něj opíral článek řetězu. Pak utahuješ levý šroub s trnem a nýt leze do pravého šroubu. Nesmíš ho ale vynýtovat celý ven.

        0 0
        •  

          proč když použije rychlospojku, to ještě někdo nýtuje:-)

          0 0
          • Bubaaak  

            jsou lidi co používali rychlospojku a teď raději nýtují…

            0 0
            • novas752  

              Že jich je.

              0 0
              •  

                stejně jako lidi co si při koupi kola nechali dát bezduše který si neumějí odservisovat a jsou raději zpět na duších:-)

                0 0
                • Bubaaak  

                  Tak protože jedinec neumí s bezdušema, tak se nikdo nesmí učit s nýtovačkou?

                  Co zakážeme dál? Odvzdušnění brzd? Repas vidlice? Co rozebrání ořechu?

                  Ať se s tou nýtovačkou naučí, je to otázka jednoho/dvou pokusů

                  0 0
                  • Losky83  

                    Jeden řetěz je se spojkou, ale chci ho zkrátit a na druhém kole mám řetěz bez spojky a tam ho budu taky dávat bez spojky. Nic víc. Nechci to jen dodrbat, tak jsem se radši zeptal. Díky

                    0 0
                    • Bubaaak  

                      Jen se to nauč, fakt to není věda a pokud máš řetěz na vyhození, tak si to na něm natrénuj.

                      Pak uvidíš zda ti sedne spíš rychlospojka, nebo bez. Nebudu tě ovlivňovat

                      Hlavně se nauč nevytlačit zcela nýtek z článku aby si ho zas mohl použít.

                      Pak ho natočit zpět, aby spoj byl volně pohyblivý jak zbytek článků :)

                      0 0
        • kolond  

          Nepochopil jsem, že tam není zarážka, proti vynýtování. Už se mě to také párkrát povedlo.

          0 0
          • novas752  

            A jak si tu zarážku představuješ když jsou řetězy podle počtu rychlostí jinak široké = i čepy jsou jinak široké?

            0 0
            • kolond  

              Samozřejmě by byla šroubovací, s pojišťovacím červíkem.

              0 0
      • michomin  

        Dej vědět jak to nýtování dopadlo. Doufám, že nepoužiješ zbaběle spojku, už jenom proto, že jsi se vybavil na nýtování.

        0 0
        • Losky83  

          roznýtování byl docela boj, vůbec to nešlo. Dle mého je ten bazmek na pytel. Má mělké zuby a řetěz po přitlačení trnu se jakoby natáčí a pak se zároveň trochu vyosí ten trn. Ale nakonec jsem ho rozdělal. Nýtovat zpět jsem ještě nezkoušel.

          0 0
          • jardalee  

            musis mit dosroubovanej ten kus o kterej se to opre ty trny to neudrzi a ulomi se casem ,jinak dej spojku a pouzivej to jenom na roznytovani

            0 0
            • Losky83  

              to jsem taky měl a laboroval s tím, jen prostě jak trn začne tlačit na nýt, tak se ten trn jakoby trochu vyosí a ten řetěz taky a není to zrovna ideální. Ale budu stejně dva řetězy zkracovat, tak uvidím, třeba na novým to půjde mnohem lépe

              0 0
              • jardalee  

                jj ten trn je celkem mekej ,tam hlavne retez vlozit do tech voditek nebo jak to nazvat ,no a potom to hodne dosroubovat tou matkou ,aby byla dotazena , vyhoda je ze to muzes prosroubovat tim trnem zkrz ,kdyz to jenom zkracujes

                0 0
              • Tom-T45  

                Co máš za nýtovačku? Originál Kovys nebo nějaký klon?

                0 0
                • Losky83  

                  bohužel to vypadá na klon, kupoval jsem u nás v obchodě a bylo to jen v pytlíčku, ale na foto vypadá, že Kovys má jen jeden výstupek na řetěz, já mám dvě řady, takže na 95% klon

                  0 0
                  • Kouba_2005  

                    Tu jsem měl myslím taky a ten trn na ní mi dělal to samý až nakonec upadl. Pořídil jsem pak jinou, se kterou se dá řetěz i snýtovat. Tohle je shit a bolí z toho prsty.

                    0 0
                  • Tom-T45  

                    Zrovna na tohle chce, aby to nářadí mělo aspoň nějakou kvalitu. Nemusí to být zrovna nejlepší Park Tool, ale ty čínské no name napodobeniny jsou někdy spíš k vzteku. Chtěl jsem taky ušetřit a objednal jsem si nýtovačku z Ali a první použití skončilo tak, že nýtovačka byla do oblouku a čep se ani nehnul :-).

                    0 0
                    • novas752  

                      Zrovna tomu nejlepšímu Parktoolu se lámou trny jak na běžícim páse. Kvalita je třeba Rohloff Revolver ale ten je za trojku… :) A to je na domácí mlaskání totální nesmysl.

                      0 0
                    • atty  

                      Tak tak, ale stačí ten originál Kovys – stojí cca. 160 korun a slouží bezvadně v domácím občasném provozu x let. Ani nevím, kolik stojej podobné nýtovačky u číňanů, ale asi ani tam se neušetří (maximálně pár desetikorun) a může přijít nýtovačka z plechů na konzervy :)

                      0 0
                      • Losky83  

                        já nechtěl ušetřit, prostě v kamenné prodejně měli tuhle, tak jsem myslel, že je to ta Kovys. Stála asi 150 Kč. A prostě to jde dost blbě, takže budu muset sehnat tamtu.

                        0 0
                      • kolond  

                        Prvně jsem chtěl ušetřit, tak jsem koupil nýtovačku na aukru. Byla tak kvalitní, že nebyla schopna roznýtovat ani první řetěz a už byl poškozený nýtovací trn.

                        Pak nákup Kovys.

                        Ale popisek u něj je hodně směsný:

                        Servisní dílenský PROFI nýtovač

                        určeno k PROFI použití

                        To není ani omylem.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Kup si Rohloff revolver, ten treba bude tvym narokum vyhovovat.

                          Ale jinak je to spis rukama, s kovysem jsem udelal stovky retezu a nebyl problem.

                          0 0
                          • kolond  

                            Vzhledem k tomu že nýtuji max 3× ročně, tak to rukama být může.

                            Ani ta ručka pro držení nýtovače není myslím šroubovací, což by profi nástroj měl mít.

                            0 0
                      • mr.garisson  

                        Potvrzuji. Tuhle od Kovys mám již řadu let a nevypadá, že by se v další dekádě měla rozpadnout nebo nefungovat.

                        0 0
          • freerider159  

            tuhle nýtovačku mám jako pohotovostní občas s sebou. Přenýtoval jsem s tím řetěz dost krát a nikdy se s tím nic nestalo. Asi záleží jak to nasadíš a dotáhneš. Když pojedeš trnem mimo, tak se ohne to je jasné no…

            0 0
    • Losky83  

      Tak jsem roznýtoval a zkrátil nový řetěz a použil rychlospojku. Až budu mít čas, zkusím zbylý kousek roznýtovat a zase snýtovat. Jezdím od malička, je mi 35 a popravdě jsem řetěz nikdy neroztrhl, tak doufám, že i nadále to tak bude:) Jinak menší dotaz, čím to může být, když kotouč na předním kole při lehčím zatočení na rovině začne škrtat a jak se kolo srovná, už to nedělá? Kroutí se ráfek?

      0 0
      • novas752  

        Nikoliv, ráfek na to nemá žádný vliv. Kroutí se nohy vidlice vůči náboji a s nohama vidlice tedy i třmen vůči kotouči. Vem si kolo mezi kolena a kruť s řídítkama ať to vidíš.

        Nejspíš by pomohlo pořádně vystředit třmen a zkontrolovat rovnost kotouče.

        0 0
        • Losky83  

          Kotouč lehce háže, ale v ruce jsem ho postupně rovnal a při rovné jízdě nic neškrtá, jen jak se na kole člověk začne naklánět či zatáčet. Měnil jsem kotouče za nějaké „noname“. U těch origo Shimano to nedělalo. Co jsem koukal, je to docela častý problém asi u všech značek. Pořádně to prolezu, zkusím srovnat co nejlépe a hlavně aby tedy destičky seděly stejně, na co jsem popravdě nekoukal, jen jsem se soustředil, kde to škrtne.

          0 0
          • Breakpain  

            Nedelal bych si s tim takovou hlavu ;)

            0 0
            • Losky83  

              Není to nic tragického, ale člověka to pak začne docela rozčilovat:) Ale minule mě rozčilovalo spíše to, že z 0 se změnila teplota venku na –4:))))))))))

              0 0
              • Breakpain  

                Dokud to nepribrzduje a jen si to obcas skrtne, neresim to ;). Ono to stejne poresis a za chvili je to nanovo ;). Jen by sis komplikoval zivot. Za jizdy o tom v terenu ani nevim a pri prejezdu se s tim smirim.

                Plati paralela „cim vice jezdis, tim mene resis“.

                Plati za predpokladu, ze brzdy brzdi jak maji, kdyby ne, tak samozrejme resit ;)…

                0 0
                • Losky83  

                  Jo, vše brzdí perfektně, tam problém nevidím. Jen na druhém Canyonu prostě nic na těch SLX neškrtá:) Spíš mě to zajímalo, proč to v tom náklonu dělá.

                  0 0
    • torst  

      Mám starší hupcuk Author Horizon. Jezdíl v rámci stavu bezva, ale řetěz dle měrky vytahaný. Koupil jsem nový, nasadil, snýtoval. Kolo jezdí a řadí dobře, jen mám pocit, že se každou chvíli vyskytnou pazvuky – cvaknutí, lupnutí, třeba 10 vteřin po změně talíře, přehození. Tak nevím, ?sedne si to nebo něco doštelovat? Občas mám chut tam vrátit starý bezproblémový ře­těz.

      0 0
      • romanino  

        Na 99% na sebe byli za ty roky řetěz, kazeta a převodníky zvyklí a opotřebení bylo stejné. S novým řetězem se projevilo opotřebení převodníků a kazety. Takže buď výměna kazety a převodníků (nebo toho největšího) nebo fakt vrátit starý řetěz. Ale ten jsi asi z nějakého důvodu měnil?

        0 0
      • Rychlej turista  

        Pokud to nestřílí, tak si to sedne. Pokud to střílí, tak tam per velkou, tím budeš vzadu jezdit větší pastorky, na nichž to pravdeěpodobně střílet nebude. Po pár stovkách km se to zajede a půjdou i ostatní pstorky.

        0 0
    • torst  

      dík za reakci. No měnil jsem jen proto, že se to má, resp. že vytahaný řetěz prý poškozuje ozubení. Ale jak vidím, nemusí to být pravidlo.

      0 0
      • Breakpain  

        Ty uz to poskozeny mas, viz predchozi prispevek se zvuky.

        0 0
        • torst  

          právě proto by možná bylo dobré vrátit starý řetěz, jak píše Romanino. Kolo je už na něj zvyklé.

          0 0
          • pepek  

            To už tam pak nový řetěz nesedne nikdy. Pokud to nepřeskakuje přes zuby, tak bych to ještě zkusil, třeba se to zajede.

            0 0
          • Breakpain  

            Ano, teoreticky a odjet to do uplne smrti, pak vse vymenit za nove.

            0 0
    • Espen  

      Před pár dny jsem nechtěně vyslechl servisní rozhovor ebikerů vedle u stolu, když jsem si dával pauzu.

      " Ten řetěz se prý nějak vytahuje a je potřeba ho jednou za rok o jeden článek zkrátit" :-D.

      0 0
      • mr.nikdo  

        Mne prekvapilo, ze se prodava zvlast nejmensi kolecko kazety…

        100 % pouzivana cast kazety u Ebiku.

        0 0
        • MlokCZ  

          Proč by měla být? Jestli to náhodou nemůže být taky přesně obráceně, tedy nejméně používaná část kazety. Na neodblokovaném ebiku je nejtěžší převod už dávno za hranicí přípomoci (při aspoň trochu rozumné kadenci, kterou stejně motor potřebuje).

          0 0
          • mr.nikdo  

            Ty jo. Mam to primo z aktualni situace z meho okoli.

            Je pravda, ze odblokovane kolo. Bylo vysvetleno, razeni servisem.

            Ale kdyz kouknes, tak existuji ND po 1 kolecku: https://www.koloshop.cz/…S-M8000.html?…

            0 0
            • MlokCZ  

              Jednotlivé pastorky existují mnoho let a sjíždění nejmenších je obvyklé i u některých turistických drtičů super nízkých kadencí u klasiky.

              Ono by to bylo možné i na neodblokovaném (kterých je pořád většina), kdyby někdo drtil extra nízkou kadenci a jel na hranici vypnutí přípomoci. Ale pak to bude mít hodně neblahý vliv na baterku, když se bude jezdit na výrazně horší účinnosti motoru.

              Ale rozhodně to není obecně pravidlem.

              0 0
              • mr.nikdo  

                Tohle je sportovnejsi kolo.

                Ale duchodce na ekolech potkavam s kadenci pod 60 rpm slapani.

                Takze se pohybuji, jak pises.

                0 0
              • RapMan  

                u e-bikerů jsem pozoroval, že nemají problém se rozjíždět na nejtěžší převod, motor přeci dopomůže.

                Kolem Lipna to byl takový standard, až mi i těch e-kol bylo snad i trochu líto…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak to je jedno s druhým. Pokud už někdo z jakéhokoliv důvodu (odblokování, nesmyslně nízké kadence) ten nejtěžší používá při jízdě, tak se pak už na něj i bude rozjíždět.

                  A naopak, pokud tak nesmyslně nejezdí, tak ho tam nebude mít ani na rozjíždění.

                  Ono by to u klasiky bylo úplně stejné, kdyby to jezdcům šlo (a že na rovině se o to běžně také pokusí a třeba se jim to někdy i povede).

                  0 0
          • MartyM  

            Ty jsi asi ještě nejel za nejakym éčkařem co? Stabilně zařazený nejtěžší převod a předstírá točení pedály nehledě na profil trasy. Jen se mění jekot elektromotoru. Nedávno jsem zaháčkoval takového 110kg strejdu na pěkném heibiku, čipnute to neměl, jelo mu to pořád podle mého computeru cca 26,4, za ním závětří jak za autobusem MHD, po rovině bych samozřejmě snesl více, mírnější stoupání jakžtakž, ale jak to nabralo větší stoupání tak strejda nehl ani brvou, stabilní kadence kolesového parníku, já už jazyk na vestě… Jak dlouho mu asi ten nejmenší pastorek a řetěz vydrží při takovém stylu a točivému momentu takového stroje?

            0 0
            • MlokCZ  

              Ne, já jen sám i na éčku jezdím…

              Pro hranici dopomoci točím buď 36/18 nebo 36/16 (dle toho jakou chci točit kadenci) s tím, že mám vzadu 27,5"x2,6" kolo. Tedy dva nejmenší pastorky používám opravdu hodně málo, když si sem tam přišlápnu někde bez přípomoci (na rovině ale těch 27km/h+ stejně dlouho neudržím a ve sjezdech zase přišlapávám jen sem tam).

              0 0
              • mr.nikdo  

                Ale Ty jsi cyklista a ne baba/deda s nusi :D.

                Tedy – vidis to spatne.

                0 0
              • oddie  

                Když na tom jezdíš, to sis ještě nevšiml, že jsi s touhle kadencí mezi éčkaři totální exot? :D

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ne, protože tam, kde jezdím, tak běžně jiné éčkaře nepotkávám. Těch přejezdů, kde jedu na hranici přípomoci jezdím hodně málo.

                  Mnohem více éčkaře potkávám, když jedu na klasice, zejména na HTčku u jezdivější tras, ale tam je zase většinou jen rychle minu (na rovině a z kopce bývám rychlejší a do kopce zase pomalejší).

                  0 0
            • MlokCZ  

              Jinak ale na životnost jsem také zvědav. Na klasice mi vše vydrží hrozně dlouho, 11sp řetěz třeba 4tis. km+ při včasné výměně.

              Na ebiku to jistě půjde do háje mnohonásobně rychleji.

              Ty pastorky na hranici přípomoci každopádně dostanou záhul ať už je to pro různé jezdce jakýkoliv pastorek. Roviny by problém nebyly (když se to nedrtí na nejmenší pastorek). Na rovinách to není žádný velký výkon, tam to bude ± to samé co na klasice (a teď je jedno, jestli to dá z větší části jezdec nebo motor dle nastaveného režimu přípomoci).

              Ale udržení stejné rychlosti i do některých výjezdů na přejezdech, tam už to bude mnohem horší.

              Já tedy jezdím hodně v terénu, takže hodně prudkých náročných výjezdů a tedy nehobluju pořád ty stejné pastorky a využívám i nejlehčí 3 převody, tak to tak hrozné snad nebude. Ale násobně nižší výdrž než u klasiky to rozhodně hodí.

              0 0
              • MatS  

                Asi jsem něco přehlédl, ale tebe bych mloku na e-bike netipoval, navíc když jsme oba stejně staří a v kondici :-)

                Co tě k tomu vedlo si ho pořídit?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Vedlo mě k tomu především to, že neplatí konec tvého prvního řádku.

                  Už jsem to tu na více místech zmiňoval, dokonce tu mám k tomu nějaké pár let staré vlákno s hodně podrobnostmi z rehabilitace a co pomohlo a co ne.

                  Mám problém s patelární šlachou (skokanské koleno), způsobený ze squashe a běhání a je to nejspíš už na pořád (nevratné strukturální změny). A už to mám 4 roky. Dělal jsem s tím vše možné i nemožné a cíleně cvičil několik let a zkoušel další věci. V rámci možností jsem to opravdu hodně zlepšil (začínal jsem ve stavu, že jsem nemohl ujet ani 2km na kole po rovině).

                  Jenže už jsem cca 2 roky ve stagnující fázi. Ani se to nehorší, ale ať dělám, co dělám, tak se to ani nelepší. Konkrétní stav je, že zvládnu na klasice do cca 150h na kole ročně s tím, že se permanentně musím hlídat, abych to nepřetížil (jinak je to pak vždy tak na 2 měsíce v háji).

                  A to je za mě zcela neuspokojivý stav, když jsem se zdravou nohou míval i 400h ročně. Ale aspoň 200+ bych chtěl mít.

                  Rozhodla letošní dovolená na přelomu červen/červenec na které jsem doufal, že dám zase o chlup více než loni, ale naopak jsem dal ještě o chlup méně než loni, zrovna noha trochu byla lehce už přetížená. To byla poslední kapka k urychlení pořízení ebiku (přemýšlel jsem o tom už možná rok).

                  Ebike má pak pro mě z pohledu té šlachy dva přínosy:

                  • první je částečné ulehčení motorem (píšu částečné, protože jsou situace, kdy si ve výjezdech dávám úplně stejně jako na klasice, když zkouším vyjet mnohem těžší věci než na klasice, ale celkově nohu aspoň trochu šetřím motorem)
                  • druhý zásadní přínos jsou krátké kliky (165mm), pro zatížení patelární šlachy v mojem stavu platí, že snese určitou hodnotu zátěže, která je daná faktory: doba zátěže, síla působící na nohu, dynamika (tedy třeba běh, squash jsem zcela opustil) a pak také hodně rozsah pohybu, který je pro kratší kliky menší (2cm méně v horní úvrati udělá hodně) a dost to pomáhá; na klasice jsem předtím 165mm kliky také zkusil, jenže tam to bylo na h…o, pak prostě síla záběru v terénu v mnoha situacích hodně chyběla (což řeší motor)

                  Takže prvotní a hlavní důvod byl zdravotní. Ale na druhou stranu po už nějakých najetých kilometrech musím říct, že mě to hrozně chytlo a klidně bych po těchto zkušenostech ebike pořídil, i kdybych neměl problém s patelární šlachou.

                  Klasiku si samozřejmě nechávám a třeba s dětma jezdím výhradně na klasice.

                  0 0
          • novas752  

            Hej a myslíš si že tyhle lidi jezdí kadenci 90rpm?

            Ani prd, stabilně jsou na všech elektrokolech nejohoblovanější nejmenší 3 pastorky. Ty kola mají 600+ Wattů, na turbo t9 s nějakýma 100–150W od jezdce vyletí i kopec okolo 10–15% na ty malé pastorky s kadencí 60…

            0 0
            • MlokCZ  

              Proč hned 90rpm? To stačí točit o dost méně, aniž bys jel nejtěžší převod.

              Na mém ebiku pro 25,5km/h při převodu 36/14 potřebuju kadenci pouze 72rpm. Proto také jak píšu výše na hranici přípomoci točím i 36/16 (a to častěji).

              Na nejtěžší převod bych točil jen 50rpm pro 25,5km/h.

              Tím neříkám, že to tak někdo neprovozuje, někteří jistě ano. Ale zase to místní zobecňování, že se to tak prostě používá…

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • torst  

      Jo když jsem byl pro řetěz v jednom krámě v Benešově, měli vyprodáno. Ale poslali mě ke konkurenci a tam naštěstí měli.

      K té délce starého řetězu resp. zkracování o jeden článek – když jsem položil vedle sebe starý a nový řetěz, ten starý byl při stejném počtu článků opravdu o cca 5 – 8 mm delší.

      0 0
      • bodlak2  

        :-) Prodloužení je normální. Každý rok zkrátit o jeden článek. :-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.