Vlastnim kliky shimano XT a po 1800 km jsou ložiska ve středu uplně v tahu, tak mě to celkem zarazilo, jak dlouho vydrží Vám :-)
Vlastnim kliky shimano XT a po 1800 km jsou ložiska ve středu uplně v tahu, tak mě to celkem zarazilo, jak dlouho vydrží Vám :-)
Jeden blátivý závod. Zvykneš si.
akorát teda nechápu k čemu sou konkrtétně tydle na obrázku :-)
Podle mě to budou asi ložiska na HTII osu :)
Tak na to jsem moc velkej amatér :-) To se to dá jako nějak rozebrat a vyměnit jen ty ložiska bez toho že bych to měnil takle celý? http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…
Tak na to jsem moc velkej amatér :-) To se to dá jako nějak rozebrat a vyměnit jen ty ložiska bez toho že bych to měnil takle celý? http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…
Ano :)
špatně zařazené :(
Ano :)
a na to je nějaký spešl nářadí či co :-)
Nebo jak se to dělá by mohl někdo popsat, dík
jo kladivo :-)
Jsou tu toho v historii tuny. Ale stačí zajít k Ječňákovi, má tam všechno i s vychytávkami, aby se to taky točilo :-)
Mne vydrzali loziska na XT nieco cez 5000km,teraz som menil za Stingy
Mně XT ložiska vydržely 3000 a výměna za "XTR ":http://www.bikesport.cz/…-ii-mtb_1645- téměř stejná cena jako za "tyto ":http://www.bikesport.cz/…h-ii-mtb_520(co vypadají jako XT). "Stingy ":http://www.bikesport.cz/…ollowtech-ii-(shimano)_1498mi u Budiny moc nedoporučovali - proč taky prodávat levnější :-)
Me vydrzel stred u klik Truvativ Stylo 10100 km. Vymenil sem ho opet za origos Truvativ a jedeme dal:-)
Potvrzuji, mi vydržel asi 13.000km a to včetně převodníků…Truvativ používá ložiska zakrytovaná z obou stran.
Shimano to dělá na *****, protože ložiska má zakrytované jenom z jedné strany takže pokud se pravidelně nemaže to správné místo, za chvilku je po nich.
Jak zakrytovane z jedne strany? Pokud to myslis tak, ze lozisko je v provedeni RS a ne 2RS, tzn, ze ma prachovku jen na jedne strane, tak to nevim cos mel za stred. Shimano to ale asi nebylo. Uz jsem to v nekolika stredech menil a vzdy tam bylo lozisko v provedeni 2RS.
Já když měnil ložiska na svých LX, tak byla opravdu krytá jen z jedné strany a ke všemu ještě z té vnitřní, kde se bordel nemá jak dostat. Z vnější strany byl jen ten kovovo-gumový kroužek imitující těsnění. Když jsem sundal kliku, plastovou krytku, hen ten oný kroužek, tak na mě vykoukly přimo kuličky v těsnění.
Na LX 2006 jsem to měl přesně tak. Možná se časem nebo na vyšších modelech polepšili.
Fakt ze jo? Pravda, ze jsem je vzdy menil u XT. Pokud je to opravdu tak, tak je to od Shimana prasarna nejvetsi.
Taky to nechápu. Jinak to bude tedy asi nemoc LX, bráchovo kolo zrovna tak.
Deore taky tak. Takže to podle všeho vypadá, že ta XT osa je skutečně trochu lepší – 2RS ložiska a není tam ten 1mm problém.
mě vydržel střed 7 let, ale jezdil sem i cross a silnici, takže cca 9 000km, blátu se ale vyhejbám, jak jen to jde, v zimě sem bike skoro nejezdil…ale vyrobeny v roce 2001, novější možná tolik nevydrží…
To už je tady HT2 tak dlouho?
dle mě ne, to asi mluví o 4hranu, a ten je věčnej :-)
jojo
teda octalink deore XT 2002, ale bylo to tehdy už nějak v 01
Já jen že Marcus se ptal na ht2. Jinak teda mně LX octalinky vydržely vždy kolem 8–10tis.
jasně, já jen tak pro zajímavost…
Oki
2003 XTR,2004 +Saint, XT a Dura
to je tak průměr 1800km.
origo moc nevydrží. NSK mě vydržely 8000km z toho tak 3000 zimního provozu.
v podstatě jsou dvě možnosti – koupit levný ložiska za 40–50kč kus a měnit často, nebo dát dražší SKF, NSK a měnit jednou za sezonu. Dost taky pomáhá to před totálním bláťákem /letošní Král třeba/ rozebrat a narvat vazelínou. Je dost šance, že to vydrží celý závod.
Já preferuji první možnost, protože jezdím za sucha a pak to i vydrží. No a pokud jedu závod na blátě, tak po něm ložiska vyměním. V každém případě horší ložiska, než ty, co tam Shimano dává, asi neexistují.
U lozisekprodavanych jako original je rozmer:
D = 37 ( vnější průměr ložiska) d = 25 (vnitřní průměr ložiska) B = 6 (šíře ložiska)
zatimco rozmer nove dokoupenych lozisek je
D = 37 ( vnější průměr ložiska) d = 25 (vnitřní průměr ložiska) B = 7(šíře ložiska)
nebude v tomto pripade sirka loziska problemem?
bych řek že spíš přínosem :-)
Proc prinosem? velikost tomu vyhrazena v misce je prece delana na lozisko o mensi velikosti, nebo se pletu?
nepleteš, ale ten 1mm se tem vtěsná, a čím širší, tím se nebut tolik axiálně kroutit a dýl vydrží(jen úvaha :-)
vtesnat??? mel jsem za to ze ocelovy lozisko neni uplne delany na to aby se tam „vtesnalo“
jn, ale je přikryto plastovou krytkou, kterou v pohodě trochu přimáčkneš třeba ve svěráku
A co na ni primacknes? delal jsi to nekdy, nebo zase zkomolene tlumocis, co jsi tu nekde cetl na foru?
:-))) ty vždycky dokážeš pobavit
OMG, prosím tě, neposlouchej ho! Nic nikam ve svěráku „nevtěsnávej“! Pravda je ale ta, že širší ložiska jdou použít. Je tu o tom celé vlákno, kde je to popsáno. Ve stručnosti: stačí z té plastové krytky pilníkem srazit takový to 1mm osazení na vnitřní straně, které dosedá na vnitřní kroužek ložiska.
Tak to ja jsem na to šel moc technicky a stočil jsem ho na soustruhu :-)
to nejde sehnat ložisko stejných rozměrů?
Prý ne, Shimano je atypíčo.
Nemas to naopak? Aspon u Shimana jsou original loziska uzsi, nez kupovana nahradni.
Pardon blbe ctu:
Nekdo to resil zahloubenim misek na soustruhu. Osobne jsem to delal tak, ze jsem upravil plastovou krytku a je to bez problemu.
No tak toho bych se trošku bál protože sílu ty boční stěny jsem změřil jako 2,5 mm tudíž po stáčení tam zas tolik materiálu nezbyde, někde si poposkočím a misky se budou točit o kousek vedle než mají :-)
Dají se někde ty plasty sehnat? Už mi z nich po tom věčném sundávání a nandávání moc nezbývá. Nejde mi ani tak o ten kryt, ale o tu rouru, co je mezi ložiskem a osou, aby tam nebyla mezera.
No tak to vůbec nevím, ale snad je tu dost lidí co si mění celý misky tak leda to nějak vyšpatnit od nich.
taky by se mi šikly. Někdo dával odkaz na shop, ale zkoušel jsem je a nic z toho nebylo. Jediný co, jít do servisu a poptat se jestli nezbylo z nějkých zničených
s tím problém není.
S milimetrem problém není, prostě to tam natlučeš, zavřeš a jedeš … zlaté strajařské pravidlo „když tě všechno zradilo, pomůže ti kladivo“ :-)
Spíš mě zarazila ceny celýho složení 600.- … když koupím jedno SKF, tak mám dojem stojí okolo 400,– a tady za 600,– jsou dvě … sice je pravda, že horší, ale po blátivém závodě se rozdíl zapouzdřený/nezapouzdřený, lepší/horší rychle smazává a do kytek jdou všechny … a za sucha je to vlastně jedno …
„S milimetrem problém není, prostě to tam natlučeš, zavřeš a jedeš“
Osobní zkušenost s výměnou těchto ložisek??
Několikrát prosím.
Foto by nebylo? Moc by mě zajímalo, jak ta plastová krytka vypadá po útoku kladiva.
Namlátíš ložisko, samozřejmě! Jestli chceš, tak odborně nalisuješ. Kliky kvůli tomu teď nebudu, maximálně ti to můžu vyfotit, jak to vypadá zvenčí, že tam prakticky nic nevyčnívá. I když teď teda u sebe nemám foťák, zkusím telefon, ale tím to bude stát za prd. Ale jinak vlákno toto řešící už tu bylo …
Jasný, ložisko namlátit, to jo:) Já myslel že mluvíš o té plastové krytce. Ta právě kvůli širšímu ložisku nedosedne tak jak má a vyčnívá vně.
Já teď nevím, jestli tam mám ty těsnící kroužky, ale jelikož tam je už zapouzdřený ložisko, tak tam možná zpátky už nešly … ale fakt teď nevím … nicméně to vypadá viz. fotka
Tak to jsem z toho jelen:) Mně tam ty těsnící kroužky taky už nešly a z plastové krytky jsem musel upilovat tu hranku na vnitřní straně, aby krytka sedla tak, jak na tvé fotce. Pokud jsi ji ty neupiloval, tak je mi záhadou, jak ti to pak takhle mohlo vyjít, pokud tedy máš opravdu o 1mm širší ložisko :)
Jako že bych pižlal ložisko :-))) Nene, je to normální SKF, takže o 1mm širší … já snad sundám kliku, začíná mě to zajímat :-D
Buď tak hodnej :-))
Tak jsem se začal šťourat v nečem, co mi mělo zůstat utajeno :-))) Sundal jsem levou kliku a zůstal jsem čumět na drát … to, co jsem považoval za krytku, byl ten původní těsnící kroužek a po sundání kliky jsem obejvil jen torzo původního kroužku … nepamatuju si, že by byl takhle špatnej (už to nějakej pátek je), ale možná proto tam zůstal ten původní těsnící kroužek. Ta fotka je špatná, ale přijde mi, že 1mm by tam mohl zbýt, pokud tam nedám to těsnění a jen tu krytku … Nicméně tímhle způsobem jsou měněný asi 3× ložiska u mě a kámoš, co to dělal (já jsem spíš držel kolo apod. :-) )měnil i u sebe … takže to nějak funguje :-)
No hezký to máš:D. Hlavně že máme jasno a funguje to ;-)
Není nad to poslat nicneříkající fotku a řádně to okomentovat a není co namítnout :-D Ale hlavně že funguje … nakonec i když to nedosedne přesně, tak to bude fungovat … a vzhledem k tomu, že tady v tomhle složení se stávaj ložiska spotřebákem, bych to až tak moc složitě neřešil …
a nebylo by lepší, kdybych si na soustruhu z každé strany sebral 0.5mm?
Ty to jistě běžně doma tak děláš…
nedělam, pravě proto se ptam, udělal bych ve škole
No zkus, pak nám povíš…
ok, až je budu mít špatné
Nevim jak to delam (a ani nechci;), ale mne HTII original loziska drzi uz 12500km, a to vcetne zimniho provozu…a totok musim taky zaklepat;o)
Na mým starým kole, koupeném v Itálii cca 1991, vydržel střed do roku 1997, najeto kolem 25 tisíc. Byl to samozřejmě čtyřhran, sada STX-se.
Pak se najednou udělal vakl, dal se nový (byl „italský“) a za rok šlo kolo na výminek.
Teď mám ty samý kliky XT , co se tu řešej, no jestli to nevydrží ani půlku toho, co starý, tak to mě to teda pěkně zklame!
Jaky loziska dava Shimano do XTR stredu? Uz za neco stoji nebo je to delany na honeni gramu a vydrz zadna slava, ve srovnani teba s XT.
Pochybujem,ze XTR bude stavane zrovna na vydrz :-)
Takze je lepsi XT stred? Nebo jaky bude lepsi? diky za radu
Mne vydrzal XT stred cca 6000km, teraz som kupil Sting misky,uvidime,co vydrzia…
neměnili jste někdo ložiska na ose Truvativ GXP sem se je dnes pokoušel vyklepnout a nějak to ložisko nemužu dostat ven. :(
Zkousel jsi to nahrat?
jo, mám vod toho popálený prsty :)
vyklepával jsem to přes vořech do golasady a ani se to nehlo.
Nejlepší přítel mechanika= šroubovák a kladivo. Ještě nikdy mě tato kombinace nezradila a to jak při vyndávání, tak nandávání ložiska;-)
mám pocit, že v misce jsou drážky a ložiska jsou tam něčím zalepená......rozdělat to ale jde po chvilce přemlouvání:-)
takže ještě jednou zahřát a vzít si větší kladivo. :) Akorát jsem se díval že vnitřní kroužek ložiska má větčí šířku než vnější, tak je otázka co to bude dělat s normálním ložiskem.
No Truvativ nepouziva standardizovana loziska, tak nevim, zda se ti neco podari sehnat. A navic leve lozisko ma ve vnitrnim krouzku nalisovanou vlozku a nebo je cely vnitrni krouzek specialne tvarovany (podle verze) kvuli usazeni osy, tak nevim, jak to budes bastlit. Videl bych to spise na nove slozeni.
nový už mám namontovaný na kole, jen jsem siřikal jestli by šlo resuscitovat to starý. Ložisko je tam vlepený a vyražením jsem mu samozřejmě udělal vůli. Pravý má jinej rozměr než levý a jak řikáš to levý vypadá na pěknej atyp.
mě vydržel 628km a má vakl jako sviňa.
ale při garančce sem zjistil mnoho zajímavých věcí. takže pokud se vám na kole někdy něco posralo do 500km od nákupu. věřte že to není náhoda…
Myslim, ze v tvem pripade neni neco v poradku. Bud nastala nejaka chyba pri montazi, nebo nejsou treba zafrezovana cela stredove trubky, pripadne krive vyrezane zavity stredu.
.. a ted kdyz koukam na toho tveho SUPa, tak zrovna na nem jsem stejnej problem resil.
no v pondělí tam s tím jedu znova pač tam neměli shimano 130mm osu. snad bude problém jenom v tom. nějakého špatného ofrézování rámu se docela bojím pač to už by byl asi trošku větší problém.
jako takhle. já si toho v podstatě ani nevšiml.
Aha, tak ted mam zmatek. Ty tam asi nemas osy typu HT2 ap.? Pokud je tam klasicky zapouzdreny stred, tak to co jsem psal vyse, straci platnost:)
co tam ted je mám v popisu kola a dají mi tam tu od shimana. zatím sem ve stavu kdy poznám jestli je vzadu XT nebo alivio. nebo epicon a tora.. středy, náboje a pod sou zatím pro mě velká neznámá
tak mi tam dali čtyřhran shimano.. blbý je že když pořádně zaberu do pedálů tak to vrzne.. doprdele už!!! co s tím? jenom utáhnout imbus? protože kdyby byla vadná i tahle tak už na kolo asi kašlu…
Dát nějaké HT2 kliky :). Zkus namazat vazelinou plochy na ose, na kterých je připevněna klika
já sem z toho jelen. ted sem vyjel kopec s rozhlednou u nás a nevrzlo to ani jednou…
Nevrze ti pedal?
Me to vydrzelo tak 3 retezy – presne do te doby, nez jsem si precet tohle vlakno. Mam tam vakl taky jak svina (kliky xt 08)
Vadi to necemu? – Muzu si tim znicit kliky, nebo ram?
Vakl vadí při šlapání, protože ho v nohách cítíš a nedělá dobře kolenům. A taky to hůř řadí.
Chtěl bych se taky zeptat…mám taky kliky s osou HT2 najeto asi 1900km a poslední dobou jsou ložiska ve středu při šlapání poměrně dost slyšet(hlavně při frkvenčním šlapání na lehčí převody)…Je to důvod na výměnu ložisek nebo ještě něco vydrží? Vakl tam žádnej není ani nijak nezadrhávají.
Nejlip by bylo kdybys vyndal kliky s osou a zkusil si otocit kazdym loziskem zvlast a jen rukou. Pokud bude pridrhavat, vydavat zvuky, nebo mit vuli, tak se chystej na vymenu. Podle opotrebeni nekdy jeste chvili pomuze lozisko rozebrat, vycistit a nacpat novou vazelinou.Pokud vsak po sundani prachovky zjistis, ze je vyrezle, tak uz leda vymenit.
Aha,tak to budu muset asi šoupnout do servisu ať se na to mrknou,protože já nemám ten klíč na HT2.
Stoji 40,– Kc, tak jestli neni lepsi si jej koupit:) v servise to za 40 asi nebude.
kde? ja viděl jen za 200
Treba tu.
aha, tak ta je ti celkem na hovno, pokud seš chytý tak to odšrubuješ čímkoli, ale mě de o ten druhej:-)
Viléme, jsi chytý? Vsadím boty že ne ;-)
Cimkoli? To muzu rict i o tom druhym. Ze tobe jde o ten druhej, to nemuzu tusit, v teto casti vlakna byla celou dobu rec o tom co jsem odkazoval. Jinak jako ten druhej pouzivam toto a je tam i ten prvni.
vyrazil jsem ložisko z GXP. zatim jsem jej nijak nepřeměřoval, takže netuším jestli vnitřní kroužek není třeba bod nějakým úhlem. Vizi mám takovou že tam dám normální ložisko bez toho osazení. Neporadil by někdo jestli to bude fungovat?
Ta dlouhá trubka je nalisovaná ve vnitřním kroužku ložiska. Její funkce je držet osu klik v axialnim směru. Pri namontování klik vymezí vůli mezi levou klikou a osazením na ose.
Vozí někdo z místních fajnšmekrů Chris Kinga ?