Zdravím,
chtěl bych vyměnit vidlici Suntour SF8-NEX4110, 63mm. Ale jelikož jsem v tomto laik prosím o radu jakou vidlici koupit nebo o radu na jake označení koukat, aby se vidlice hodila a sedla.
diky moc
Zdravím,
chtěl bych vyměnit vidlici Suntour SF8-NEX4110, 63mm. Ale jelikož jsem v tomto laik prosím o radu jakou vidlici koupit nebo o radu na jake označení koukat, aby se vidlice hodila a sedla.
diky moc
Předpokládám, že máš ahead 1 1/8", pak není problém s tím, aby vidlice sedla.
Jinak jsou pro výběr důležité parametry jako hmotnost jezdce a předpokládaný způsob využití kola (asfalt, polní a lesní cesty, šotolina, lehčí terén a v jakém poměru), délka tras, předpoklad velikosti investice…
Obecně dost výrazného posunu dosáhneš zakoupením vidlice Suntour NCX lite. Má magnesiové vnější nohy (nižší hmotnost), tlumení, hydraulické zamykání.
Omlouvám se. Zapoměl sem napsat hlavní terén a ten je převážně silnice. Takže by teoreticky stačila i nějaká pevná nebo jak si již postnul uzamykatelná.
U pevných je značení stejné?
Pevná může být obyč. ocelová (tak 300,– Kč), duralová (lehce nad 1000,–, bude lehčí) nebo karbonová (od 1 900,–, ideální nejlehčí, nejlíp pohlcuje nerovnosti).
Problém je v geometrii, pevná vidlice ja kratší než odpružená a není vhodná na každý rám – sníží střed kola (hrozí zachytávání pedály o zem v zatáčkách a terénu), zkrátí rozvor – kolo je méně stabilnější, na druhou stranu točivější, živější.
Singular je vyšší než obvyklé pevné vidle
bohužel taky vyšší cena :/
A taky bude problém s brzdama, jak tam namontuje véčka?
Jedině sehnat vidlici z Demona 2008.
jo, véček jsem si nevšiml, sorry
Co bys tedy doporučoval?
Našel jsme dvě, snad se hodí. Která by byla lepší nebo ???
Pořídil jsem si vidli SUNTOUR NCX E-RL.Vidle dobrá-ale mám vepředu kotouč a patku jsem musel dost frézovat-hodně barvy a trochu křivá.Ale po zafrézování ok.
E-RL je lepší, lehší (hliníkové vnitřní nohy a pruží vzduch). Je ale podstatně dražší a na její nastavení si ještě musíš koupit spec. pumpičku (400,– Kč). Navíc má zamykání na řidítkách.
D-LO je pružinová, pružina je vhodná na hmotnost jezdce 75 – 75 kg. Tuhost se nastavuje otáčením ovladače na korunce. Je to ten typ, na který jsem odkazoval výše. Dělá se i ve verzi se zamykáním na řidítkách (+ cca 300,– Kč)
Takže z odpružených vidlic asi teda SR SUNTOUR NCX E RL.
A co mi radíte pro případ, že bych zvolil pevnou vidlici. Tak jsem ještě víc ztracen. diky všem.
Určitě karbonovou, cenově od asi 1900,– Kč, ale jak jsem psal, je možný problém s geometrií kola, je to pořád dokola, musíš být konkrétní, o jaké kolo se jedná…
Aha…Jedná se o obyčejné kolo Rock Machine crossride 250.
Tak bohužel s použitím tohoto rámu a běžné pevné vidlice nemám zkušenost, třeba někdo jiný.
Jinak vzhledem ke kvalitě ostatních dílů kola asi nemá cenu dávat lapší vidlici než Suntour NCX Lite D-LO…