Ahoj,
na mém budoucím kole je vidlice SR Suntour SF13-XCT-MLO 29" , má cenu jí vyměnit u 60kg jezdce za Raidon o 1500,– dražší?
http://www.axitbikes.eu/index.php…
máte s ní zkušenosti? V jednom vlákně jsem četl, že se někomu zdála tvrdá
Ahoj,
na mém budoucím kole je vidlice SR Suntour SF13-XCT-MLO 29" , má cenu jí vyměnit u 60kg jezdce za Raidon o 1500,– dražší?
http://www.axitbikes.eu/index.php…
máte s ní zkušenosti? V jednom vlákně jsem četl, že se někomu zdála tvrdá
Zapomněl jsem, původní je 80mm a Raidon je 100mm
A co to je za kolo?
Specialized Hardrock Sport Disc 29" s přestavbou na 2×10 SLX
Pokud neplánuješ jezdit jenom po asfaltu tak bych asi měnil. Už jenom proto, že Raidon je vzduchová vidlice, tudíž si při 60ti kilech můžeš jednoduše nastavit tuhost nafoukáním/upuštěním. U XCT je pružina, která, pokud ti nebude sedět, se dá jedině celá vyměnit.
pružina se dá vypodložit(pro zvýšení tuhosti)
nebo ubrousit(pro snížení tuhosti)
takže není třeba výměna koplet pružiny.
ale k dotazu…taky bych vzal vzuchovou .
Ubroušením pružiny se sníží její tuhost, jo? A kde že přesně by se měla ubrousit?
Po obvodu.
Aha, tak to si fakt dovedu představit, broušení pružiny po obvodu… A kde že a jak by se měla podložit pro to zvýšení tuhosti, to jsem teda ještě zvědavější.
Broušením po obvodu se tuhost samozřejmě změní-měníš průřez drátu.
Na podkládání pružiny se ale musíš zeptat svářeče.
Ne, fakt? To by mě nenapadlo. Proč jen jsem se na to na tom začátku vlastně ptal? Že by proto, že tuhost jednoduché vinuté válcové pružiny je přímo úměrná průměru drátu a nepřímo úměrná průměru pružiny a počtu závitů? Jen bych chtěl vidět to reálné provedení takového broušení po obvodu. Opravdu chtěl. A taky bych chtěl vidět, když se to někdo pokusí brousit doma na koleni, za jak dlouho mu ta pružina potom praskne, protože nedokáže docílit toho, aby to bylo obroušené rovnoměrně. Jinými slovy, broušení pružiny je hovadina jak řemen (a to podkládání taky).
Vozil jsem to na mašině bez problému několik let-bicygl je sranda. O broušení na koleně tu nikdo nemluví, brousí se to na trnu, na brusce na kulato.
To, žes ty něco neviděl, neznamená, že je všechno *********.
Ano, jasně, cpát pružinu z vidle za pár šlupek na brusku nakulato se opravdu vyplatí. Klasika, typické myšlení lopat dělajících si v práci melouchy na úkor zaměstnavatele…
Nevím, proč furt vyskakuješ, reagoval jsem pouze a jedině na toto: Ubroušením pružiny se sníží její tuhost, jo ?, nic víc.
Já tomu neříkám melouch ale dorovnání platu.
Děkuji všem za reakce. Bohužel změna, vidlice se měnit nebude, prý nejde pak s uříznutým krkem prodat jako nová…
Třeba to ale v budoucnu někomu pomůže :D